Alksille näköjään tullut ananaslonkeroa
Just kun viime lonkerotilausta tehdessä harmittelin ettei näy vielä ananasta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vääntelyn jälkeen verohallinnon kanssa pystyn nyt maksamaan nuo verot ja paketit saadaan mitä ilmeisimmin takaisin kuljetukseen. Piti tehdä oikaisupyyntö verohallinnolle että olen ostanut tuotteet etäostona ja kauppa ei ole verovelvollinen. Lähettävät kuulemma laskun jälkikäteen. Tämä mulle pääasia.Ei tämä ainakaan mikään liberaali oikeusvaltio ole.
Jos jollain on ohjeet reklamointiin niin Tulli, Verottaja kuin Eu-tasolle, niin ei kun jakoon.
Eu-tasolle suomalaisen kuluttajan aseman heikentäminen etämyynti vs. etäostokikkailulla kovempien rahtihintojen ja vastuuepäselvyyksien kautta pitäisi olla jo riittävä tutkintaperuste onko Suomen toiminta väärää. Nyt etäostoon pakotus saa aikaan sen että kukaan ei ota toimituksesta vastuuta ja kuka vain voi varastaa tavarat eikä vastuullista myyjän ja kuljettajan kiistäessä vastuunsa löydy. Eu on pyrkinyt monin tavoin parempaan kuluttajan turvaan ja Suomen viranomaiset torpedoivat tätä. Ja koska toimitukset ovat randomeita, ennakkopanttien maksu on absurdi virkamiehen päässä syntynyt Alkon protektionismiajatus. Ugh.
Itsellä Tampereen seudulle Fransu->Liuttu toiminut kotiovelle sutjakasti.Frasbergin kotiinkuljetus hieman tökkii, 25.5 tilattu ja 30.5 koitettu jo toimittaa oven taakke, se oli nopeaa, mutta pakettia on nyt 3 kertaa mukamas koitettu toimittaa ja "kukaan ei ole ollut paikalla" Olen ollut kesäloman takia jokapäivä paikalla ja toisella kerralla aamusta iltaan pihatöissä vielä. Tänään kysyivät, että toimittavatko, jos en ole paikalla. En saanut ennakkoon sitä valittua, eikä sitä muille kuskeille ole tavinnut edes kertoa, että jättää paketin pihalle. Kuljetusyhtiönä siis BRING. Okt kyseessä kaupungissa ja pihatie ympäriajettava, ei siis todellakaan mitään esteitä edes isommalla autolla ajaa pihaan. Jos olisin ottanu, että haen itse postin toimipisteestä, olis päässy halvemmalla, nopeemmin ja helpommalla.
Vääntelyn jälkeen verohallinnon kanssa pystyn nyt maksamaan nuo verot ja paketit saadaan mitä ilmeisimmin takaisin kuljetukseen. Piti tehdä oikaisupyyntö verohallinnolle että olen ostanut tuotteet etäostona ja kauppa ei ole verovelvollinen. Lähettävät kuulemma laskun jälkikäteen. Tämä mulle pääasia.
Ne piirtää, kenellä on liitua.Jos paketti olisi tuomittu etämyynniksi, olisi juomat palanneet lähettäjälle ja sinä olisit saanut rahat takaisin. Nyt jousut maksamaan muutaman satasen extraa.
Jos paketti olisi tuomittu etämyynniksi, olisi juomat palanneet lähettäjälle ja sinä olisit saanut rahat takaisin. Nyt jousut maksamaan muutaman satasen extraa.
En usko. Tullin tapa taitaa olla , että etämyyntilähetyksiä säilytetään, kunnes kuljetuksen tilannut maksaa verot ja maksut. Sitten vapautetaan eteenpäin.
Jos ei makseta veroja ja maksuja - tulli säilyttää 6kk ja kaataa sitten viemäriin.
Missään tiedotteessa ei puhuta takaisinlähettämisestä.
Thanks, ei tarvi pollata liikkeiden sivuja kun täältä lukee päivityksiä, laitettu heti tilaukseem (viime viikolla tilattu kans mutta normia ja cranberryä kun ei ollut ananasta)Alksille näköjään tullut ananaslonkeroa
Ei missään. Sun pitää mennä Fransbegin sivuille.Missä kohti alksissa valitaan toi kuljetus? Fransberg ilmeisen pelittävä.
Tässä ekaa tilausta laittelemassa tulille niin vähän hämärä homma vielä.
Täälläpäin satunnaisesti automaattiin tai noutopisteeseen. Ja täälläpäin muuten ne tädit osaavat käyttää kärryä jolla sitten vien autolle. Ja jos on automaatissa pyydän kärryn.Eiköhän se ihan henkilön iän jne. todentaminen ole tuolle syy. Ettei nämä foorumin alaikäiset näitä sinne automaattiin pääse tilaamaan.
Eikö noin pienet laatikot mene kumpaankin kainaloon, ei kai siinä kärryjä tartteTäälläpäin satunnaisesti automaattiin tai noutopisteeseen. Ja täälläpäin muuten ne tädit osaavat käyttää kärryä jolla sitten vien autolle. Ja jos on automaatissa pyydän kärryn.
Noin tyhmät tekee. Viisas pääsee vähemmällä. Nykyveetit ei tiedäEikö noin pienet laatikot mene kumpaankin kainaloon, ei kai siinä kärryjä tartte)
Niinhän siinä hätäselle immeiselle käy (lue minä), mullakin reilu kuukauden oli toimitus ja tullin teipit päällä. Alks+budbeeJoo ne oli about kuukauden tullin kainalossa, sitte tuli tulliteippien kanssa kuljetukset normaalisti.
Paytrail firman taustalla esim hyvinkin kummallista toimintaa. Ja nykyään kortteja toimitetaan usein normaaliin postin mukana, mitä taas jakaa hyvinkin kyseenalaista väkeä.Kannattaa tarkistaa ettei luottokorteilta ole tehty tänään tai viime aikoina mitään yllättäviä veloituksia. Mystinen Google Ads veloitus, Ads tilejä ei ole ja kyseisen luottokortin tietoja ei ole omiin google tunnuksiin laitettu eikä playstoren historiassakaan mitään outoja ostoksia ole saati että omissa sähköposteissa mitään kuitteja veloituksesta. Tunniste vähän viittaisi feikkiin veloitukseen Googlen nimissä. Suht uusi luottokortti, ettei ole vielä pahemmin monissa palveluissa kerennyt edes käyttämään, vähän tuntuu että jostakin näistä palveluista tiedot vuotaneet (taitavat käyttää pitkälti samoja maksupalvelun tarjoajia).
Lahja ja lahjaveroKun täällä meidän sääntösuomessa on niinkin hienoja asioita kuin lahjavero niin voisin kuvitella, että eiköhän tuostakin tapauksesta haluta oma siivu verottaa valtion kassaan...
19.5. tilasin Paulaner-laatikon Netpris+Budbeestä kotiin.
Tänään tuli Budbeeltä ilmoitus et tänään tulee kuljetus Espooseen. Saas nähdä tuleeko jälkikäteen mitään lisäkustannuksia.
Itse olen syntyperäinen saksalainen, mut 4-vuotiaana muutettiin Suomeen. Tuli vaan mieleen et jos sukulaiset Saksasta lähettäisi mulle juomia niin miten tulli semmoiseen reagoi ja pitääkö niistä maksaa veroja.
Lahja ja lahjavero
Lahja tarkoittaa sitä, että omaisuus siirtyy toiselle henkilölle ilman korvausta. Lahjasta pitää maksaa lahjaveroa, jos samalta lahjanantajalta saatujen lahjojen arvo on kolmen vuoden aikana 5 000 euroa tai enemmän.
Tuskin on avattu jos nyt jo postin seurannassa.Alks.fi + Fransberg -kombolla tilaus sisään 28.5. OmaPostissa 31.5. "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille.." Tänään sitten tuli "lähetys on lajiteltu". Kaveri tilasi samana päivänä ja tilaus oli noudettavissa jo eilen, joten fiilis, että oma tulee avattuna, kun tulee. Tänään seuranta päivittyi "lähetys on lajilteltu".
Jäykäksi riittää litra Jallua ja Kossua.Mulla sama kuvio ja samat päivät, huomenna selviää miten kävi.Alks.fi + Fransberg -kombolla tilaus sisään 28.5. OmaPostissa 31.5. "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille.." Tänään sitten tuli "lähetys on lajiteltu". Kaveri tilasi samana päivänä ja tilaus oli noudettavissa jo eilen, joten fiilis, että oma tulee avattuna, kun tulee. Tänään seuranta päivittyi "lähetys on lajilteltu".
— Newcastle Brown Ale ja toki perinteinen olutkori joka ostettu Tokmannilta![]()
19.5. tilasin Paulaner-laatikon Netpris+Budbeestä kotiin.
Tänään tuli Budbeeltä ilmoitus et tänään tulee kuljetus Espooseen. Saas nähdä tuleeko jälkikäteen mitään lisäkustannuksia.
Itse olen syntyperäinen saksalainen, mut 4-vuotiaana muutettiin Suomeen. Tuli vaan mieleen et jos sukulaiset Saksasta lähettäisi mulle juomia niin miten tulli semmoiseen reagoi ja pitääkö niistä maksaa veroja.

Tullin tehovalvonta puolitti alkoholiostokset verkosta – Näin käy takavarikoidulle alkoholille Tullin tehovalvonta puolitti alkoholiostokset verkosta – Näin käy takavarikoidulle alkoholille
edit: Aamulehti / Talous
Vapaasti luettavissa, joskaan ei tarjonne mitään uutta. Sellainen pelon ilmapiirin luominen näissä aina haiskahtaa, on vuokrattu satamista halleja jne..
Toki onhan se selvä, että jos nykyisellään jää vaikka 30milj. verotuloja saamatta, voidaan valvontaan laittaa helposti vaikka 40milj.
Juuri lähti liikkeelle omat pahvilaatikolliset saksasta ja kroatiasta, ei saa jäädä tuleen makaamaan kuivin suin.
Jaa-a. Vastahan tässä on reilu 600 sivua asiasta keskusteltu.Mistäs olutta yms kannattaa tilata, vai pitääkö esim virosta hakea itse ?
Olen yrittänyt päästä tästä selville.Huoh.. tuo on ihan kirjaesimerkki etämyynnistä. Selvitä itsellesi, mitä se tarkoittaa tai lue jostain edellisiltä sivuilta.
Olen yrittänyt päästä tästä selville.
Koska tiedät asiasta, niin voinet selventää että millä perusteella osa näistä etämyydyistä tilauksista ohjataan tilaajalle, jonka jälkeen he saavat verottajalta maksulapun, mutta osa taas hävitetään?
Vaihtoehtojahan on kolme:
1. tilaus tulee läpi, ilman toimenpiteitä
2. tilaus tulee läpi, jälkiveroineen
3. tilaus ei koskaan tule läpi

Eihän siinä ole mitään järkeä, jos osan suhteen toimitaan yhdellä tavalla ja osan suhteen jollain toisella tavalla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.