Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Kertokaas kokemuksia shippiin rahanpalautuksista. Itselle kävi siis niin, että viime joulukuussa tehty alko24plus tilaus peruttiin jostain kumman syystä. Rahat palautuivat eilen automaattisesti. Nyt sitten pitäisi shippiiltä kinuta rahtikulut kun ei ollut mitään rahdattavaa. Ainoa tapa miten tuonne sai laitettua viestiä oli contact@shippii.com -osoitteen kautta. Reklamaatiota ei voinut tehdä kun tilausnumerolla ei löytynyt tilausta. Onko muille käynyt samoin?
Anyone?
 
Olen tilannut Opolta kuljetuksen neljä kertaa, joista kaksi on vielä matkalla. Tilauksesta alle viikko.
Kaksi ensimmäistä tuli n. viikossa tänne periferiaan. Mikään muu firma ei ole pystynyt likikään samaan.

Laitoin itsekin testiin, osaatko sanoa minkä ajan kuluttua siitä "we have finished processing your order" sähköpostista alkaa postin seurantakoodi toimimaan?
 
Laitoin itsekin testiin, osaatko sanoa minkä ajan kuluttua siitä "we have finished processing your order" sähköpostista alkaa postin seurantakoodi toimimaan?
Postin koodi ei ole toiminut kertaakaan!
Äsken tuli Postilta viesti, että 10.5. tilattu paketti on noudettavissa. Aamulla katsoin postin seurannasta lähetystä, eikä siitä ollut mitään tietoa.
 
Postin koodi ei ole toiminut kertaakaan!
Äsken tuli Postilta viesti, että 10.5. tilattu paketti on noudettavissa. Aamulla katsoin postin seurannasta lähetystä, eikä siitä ollut mitään tietoa.

Sama täällä! Mutta nyt huomasin mistä johtui. Siitä OPOn mailista puuttuu yksi "J" kirjain seurantakoodista, sen kun lisää niin näkyy toimivan. Mutta erittäin nopeaa toimintaa, 12.5 tuo viittaamani vahvistusviesti ja nyt noudettavissa!
 
Kun tilaa netistä Super Alko Viinarannasta International ja laittaa noudoksi itse niin voi noutaa lootsi 6.Juomista ei mene tölkkipantteja.Eli sama paikka kuin tilaa ennakkoon Viinarannasta - Viinarannasta ,Näistä juomista menee pantti.Tuotteet hieman eri ja hinnat myös.
Laitoin kokeeksi tuolla International-sivulla tilauksen vetämään, jos olisi ylihuomenna noudettavissa, kun siellä käväisee.. tuli kyllä jo viesti, että tilausta käsitellään.
Hinnassa tekee samoilla tuotteilla säästöä n. 100€, jos onnistuu.
 
Tilasin viime viikolla Alks+Fransulla 3 laatikkoa (1 saksa ja 2 "jostakin") ja seurantakoodit saatuani, oli ihan tuntematon lähettäjä. Hieman lähettäjää tutkiessa, on perustettu 2023 keväällä :hmm:.

Fransun seurantakoodi oli kuitenkin Bring ja posti heidän viestissä. Kumpikaan ei toiminut alussa, kunnes 2 laatikon noutamiseen tulleen ilmoituksen saatuani, näkyi omapostissa myös viimeisen laatikon status.

Laatikko on kuitenkin kuljetuksessa statuksella, mutta eilen lisätty tieto: Posti SOL ylisuurilajittelu (painoa 21,5 kg ja samankokoinen laatikko, kuin jo noudettavaksi tulleet ja kevyempi) ja YLLÄTTÄEN myös mainita, paketti vaurioitunut, ei voida toimittaa :hmm::sangry:

Aikanaan Matkahuollon kautta tulleet samankokoiset/painoiset laatikot tulivat aina perille ehjänä, mutta postin tullessa kuvioon, johan paketit hajoaa (tämänkö takia Fransulla oli tarjolla vakuutus?)
Jos posti ei hävitä, rikkoo ainakin ja ei varmasti korvaa mitään......mulkut......:sangry:


En toistaiseksi jaa tarkempaa tietoa täällä yleisesti, mutta yksityisviestillä saa kysellä jos kiinnostaa (pitää olla liittynyt foorumille ennen vuotta 2021, jotta tullin nörtit ei saa tietoa, terveisin Foliohattu:sori:)
 
Laitoin kokeeksi tuolla International-sivulla tilauksen vetämään, jos olisi ylihuomenna noudettavissa, kun siellä käväisee.. tuli kyllä jo viesti, että tilausta käsitellään.
Hinnassa tekee samoilla tuotteilla säästöä n. 100€, jos onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin viime viikolla Alks+Fransulla 3 laatikkoa (1 saksa ja 2 "jostakin") ja seurantakoodit saatuani, oli ihan tuntematon lähettäjä. Hieman lähettäjää tutkiessa, on perustettu 2023 keväällä :hmm:.
Aikanaan Matkahuollon kautta tulleet samankokoiset/painoiset laatikot tulivat aina perille ehjänä, mutta postin tullessa kuvioon, johan paketit hajoaa (tämänkö takia Fransulla oli tarjolla vakuutus?)

Saksasta alks+frans combolla 4(vai 5?) tilausta tänä vuonna pohjoiseen ja kaikki mallikkaasti liikkunut postilla. Tuuristahan nämä on vaan kiinni.
 
Saksasta alks+frans combolla 4(vai 5?) tilausta tänä vuonna pohjoiseen ja kaikki mallikkaasti liikkunut postilla. Tuuristahan nämä on vaan kiinni.

Tilattu Saksasta 1 laatikko ja Kroatiasta 2 laatikkoa samalla tilauksella. Kälyisen seurannan mukaan, nuo 2 laatikkoa tuli jostakin muualta. (Norjan kautta???)....

Oliko toimittajan nimi muuttunut viimeisimmässä tilauksessa?
 
Tilasin viime viikolla Alks+Fransulla 3 laatikkoa (1 saksa ja 2 "jostakin") ja seurantakoodit saatuani, oli ihan tuntematon lähettäjä. Hieman lähettäjää tutkiessa, on perustettu 2023 keväällä :hmm:.

Fransun seurantakoodi oli kuitenkin Bring ja posti heidän viestissä. Kumpikaan ei toiminut alussa, kunnes 2 laatikon noutamiseen tulleen ilmoituksen saatuani, näkyi omapostissa myös viimeisen laatikon status.

Laatikko on kuitenkin kuljetuksessa statuksella, mutta eilen lisätty tieto: Posti SOL ylisuurilajittelu (painoa 21,5 kg ja samankokoinen laatikko, kuin jo noudettavaksi tulleet ja kevyempi) ja YLLÄTTÄEN myös mainita, paketti vaurioitunut, ei voida toimittaa :hmm::sangry:

Aikanaan Matkahuollon kautta tulleet samankokoiset/painoiset laatikot tulivat aina perille ehjänä, mutta postin tullessa kuvioon, johan paketit hajoaa (tämänkö takia Fransulla oli tarjolla vakuutus?)
Jos posti ei hävitä, rikkoo ainakin ja ei varmasti korvaa mitään......mulkut......:sangry:


En toistaiseksi jaa tarkempaa tietoa täällä yleisesti, mutta yksityisviestillä saa kysellä jos kiinnostaa (pitää olla liittynyt foorumille ennen vuotta 2021, jotta tullin nörtit ei saa tietoa, terveisin Foliohattu:sori:)
Sinullahan ei ole Postin kanssa mitään sopimusta. Jos joltain saat tai meinaat saada niin ainoa mihin olet yhteydessä on Fransberg jonka kanssa olet luonut kuljetussopimuksen. Se saako Fransberg jotain Postilta on yhdentekevää sinun kannaltasi.
 
Sinullahan ei ole Postin kanssa mitään sopimusta. Jos joltain saat tai meinaat saada niin ainoa mihin olet yhteydessä on Fransberg jonka kanssa olet luonut kuljetussopimuksen. Se saako Fransberg jotain Postilta on yhdentekevää sinun kannaltasi.

Jos korvauksia tarkoitat, ei postilta mitään saa, vaikka olisikin suomen sisäinen kuljetussopimus.....

Postille on kuitenkin annettu Fransun kautta kuljetussopimus, joten pitäisi heidän silti ottaa vastuuta (mikäli laatikko on heille tullut ehjänä ja millä sen todistat.....).

Kunhan saan selvitettyä rikkinäisen laatikon tilanteen (on kuitenkin omapostin mukaan vauriosta huolimatta vielä kuljetuksessa:hmm: ristiriitaisesta infosta huolimatta).

No, kaksi kolmesta laatikosta noudettavissa, kunnosta ei vielä tietoa.
 
Päivitellääs jälleen kerran oma tilauskokemus näinä epävarmoina aikoina.

2 pakkauslaatikkollista bulkkikaljaa Netprisistä, toimitus Shippii Big Bucks. Meni huomattavasti pidempään kuin yleensä, mutta tuli onneksi ilman tullin teippejä perille. Tilaus sisään 12.4. ja perillä 3.5. ja tuli vielä postin kuljettamana kotiovelle, luulin ettei big bucksit tule kotiovelle. Tracking ei toiminut missään kohtaa, eikä Shippii vastannut sähköpostiin, kun kyselin parin viikon jälkeen että onko paketit edes matkalla.

Loppu hyvin kaikki hyvin, mutta en enää käytä Shippiin palveluita, ihan jo tuon puuttuvan aspan takia.
 
Kertokaas kokemuksia shippiin rahanpalautuksista. Itselle kävi siis niin, että viime joulukuussa tehty alko24plus tilaus peruttiin jostain kumman syystä. Rahat palautuivat eilen automaattisesti. Nyt sitten pitäisi shippiiltä kinuta rahtikulut kun ei ollut mitään rahdattavaa. Ainoa tapa miten tuonne sai laitettua viestiä oli contact@shippii.com -osoitteen kautta. Reklamaatiota ei voinut tehdä kun tilausnumerolla ei löytynyt tilausta. Onko muille käynyt samoin?
Saman tien vain reklamoit luottokorttiyhtiölle/PayPaliin. Olettaen siis, että maksoit luottokortilla/PayPalilla (toivottavasti). Satavarmasti luottokorttifirma hyvittää tuon, kunhan vaivaudut tekemään reklamaation huolella ja liität asiaankuuluvat todisteet mukaan. Itsellä vähän vastaava tilanne pari kk takaperin, paitsi että paketti "tuhoutui" UPS:n huomassa. Ei siellä Shippiillä enään vastata mihinkään sähköposteihin, puheluihin, tai heidän nettisivujen reklamaatiolomakkeisiin. Lopulta sain PayPalilta ja Visalta sekä tuotteiden että kuljetuksen täysimääräisesti korvattua. Shippiiltä ja Alkostarilta täysi radiohiljaisuus koko prosessin ajan. Täysin sysipaskat firmat, itse pysyn kaukana jatkossa.
 
9.5 tilasin, 10.5 kuljetuspalvelu otti hoitaakseen ja 17.5 noudettavissa Postista. Nyt sitten naattimaan halpaa siideriä.
 
Pitkästä aikaa pakko ottaa kantaa eipäs/juupas-kannanottoihin tilauksiin, jotka ovat jämähtäneet tullin varastoihin useiksi kuukausiksi. Yhdelle viime tammikuussa tilatulle lähetykselleni kävi niin. Shippii lakkasi kommunikoimasta viime maaliskuun jälkeen, tulli taas neuvoi ottamaan yhteyttä myyjään. Netpris on edelleenkin neuvonut olemaan kärsivällinen. Samassa veneessä on minun kaksi tuttuani, jotka tuolloin viime tammikuussa olivat tilanneet Shippiin kautta. Kommunikointia ei ole, tavarat seisoo jossain. Vapaaehtoinen vakuusmaksu 2€ suoritettu toimituskulujen päälle. Vaikka homma alkoikin rulaamaan muiden tilauksien (Never Netpris/Shippii) sen jälkeen, pysyn tiukasti vaiti, mistä tilaan. Syy: Minulla on jo neljä muuta pientarviketilausta eBayn kautta pysähtynyt matkan varrelle ja palautunut lähtömaahan lähettäjälle Saksaan tai Ranskaan. 20 vuoden ajan olen tilannut eBayn kautta ilman ihmeempiä ongelmia, mutta vasta tämän vuoden alusta toimitus takkuillut. Lieneekö Tullin seuranta sekoittanut kuviot muissakin EU-alueen tilauksissa, onko jollakulla kokemusta?

Tänään tuli Netprisiltä vastaus 4 kk sitten jumiutuneeseen tilaukseeni:

kiitos yhteydenotosta.

Tilauksesi on pysäytetty tullin toimesta.

Valitettavasti emme voi vaikuttaa Suomen tullin käytäntöihin/toimintaan. Heidän selvitykset kestävät aina 1 - 4 kuukauteen ja asiaa ei ikävä kyllä voi nopeuttaa. Olemme kyllä yrittäneet.
32.png


Saamme asiakkailtamme kokoajan viestejä että näitä tullin pysäyttämiä tilauksia ollaan nyt jaettu perille. Nämä tilauksia jotka tehty helmi - maaliskuussa. Nyt pitää vain odottaa, että tilaus saapuu aikanaan perille.

Mikäli tarvitset enemmän tietoa asiasta niin silloin sinun tulee ottaa yhteyttä valitsemaasi toimituspalveluun. Shippiin vastaukset kestävät tällä hetkellä todella pitkä tovin.

Asiakkaidemme mukaan nyt uudet tilaukset ovat saapuneet Suomeen ilman tullin pysäytyksiä.
32.png


Ystävällisin terveisin,
 
Tänään tuli Netprisiltä vastaus 4 kk sitten jumiutuneeseen tilaukseeni:

kiitos yhteydenotosta.

Tilauksesi on pysäytetty tullin toimesta.

Valitettavasti emme voi vaikuttaa Suomen tullin käytäntöihin/toimintaan. Heidän selvitykset kestävät aina 1 - 4 kuukauteen ja asiaa ei ikävä kyllä voi nopeuttaa. Olemme kyllä yrittäneet.
32.png


Saamme asiakkailtamme kokoajan viestejä että näitä tullin pysäyttämiä tilauksia ollaan nyt jaettu perille. Nämä tilauksia jotka tehty helmi - maaliskuussa. Nyt pitää vain odottaa, että tilaus saapuu aikanaan perille.

Mikäli tarvitset enemmän tietoa asiasta niin silloin sinun tulee ottaa yhteyttä valitsemaasi toimituspalveluun. Shippiin vastaukset kestävät tällä hetkellä todella pitkä tovin.

Asiakkaidemme mukaan nyt uudet tilaukset ovat saapuneet Suomeen ilman tullin pysäytyksiä.
32.png


Ystävällisin terveisin,
Tuli lisäinfoa vielä äsken:

kiitos viestistäsi.

Tullilla on erinomaisesti tiedossa, että meiltä ostaessa on kyseessä etäosto. He sen näkevät täysin itse sivujemme kautta ja vielä hyvinkin selkeästi. Ovat satoja meidän tilauksia vapauttaneet Joulu - Helmikuulta, jotka ovat sitten ajallaan katsoneet etäostoksi ja tavarat menneen tilaajille perille.

Emme ikävä kyllä pysty ymmärtämään tätä tullin toimintaa näiden pysäytysten kanssa. Mikäli heillä ei ole tarpeeksi työvoimaa käydä paketteja läpi ja katsoa ne etäostoksi niin ehkä heidän ei kannattaisi pysäyttää tällöin tilauksia....

Sinä voit yksinkertaisesti olla tulliin yhteydessä ja ilmoittaa heille selkeästi että olet tehnyt ostoksen etäostona ja mahdolliset valmisteverojen maksut kuuluvat sinun hoidettavaksi jos siis verohallinto näin päättää. Kyseessä on kuitenkin osto EU-alueella, jossa tavaran vapaa liikkuvuus.

Terkuin,
 
Haj
Tuli lisäinfoa vielä äsken:

kiitos viestistäsi.

Tullilla on erinomaisesti tiedossa, että meiltä ostaessa on kyseessä etäosto. He sen näkevät täysin itse sivujemme kautta ja vielä hyvinkin selkeästi. Ovat satoja meidän tilauksia vapauttaneet Joulu - Helmikuulta, jotka ovat sitten ajallaan katsoneet etäostoksi ja tavarat menneen tilaajille perille.

Emme ikävä kyllä pysty ymmärtämään tätä tullin toimintaa näiden pysäytysten kanssa. Mikäli heillä ei ole tarpeeksi työvoimaa käydä paketteja läpi ja katsoa ne etäostoksi niin ehkä heidän ei kannattaisi pysäyttää tällöin tilauksia....

Sinä voit yksinkertaisesti olla tulliin yhteydessä ja ilmoittaa heille selkeästi että olet tehnyt ostoksen etäostona ja mahdolliset valmisteverojen maksut kuuluvat sinun hoidettavaksi jos siis verohallinto näin päättää. Kyseessä on kuitenkin osto EU-alueella, jossa tavaran vapaa liikkuvuus.

Terkuin,
Heh. Yrittävät luistaa omasta vastuusta. Silloin kun tein oman tilauksen, niin selkeästi oli linkit kuljetusyhtiöön.

Toki rahat otettu takaisin paypalin kautta jo aikaa sitten
 
Saman tien vain reklamoit luottokorttiyhtiölle/PayPaliin. Olettaen siis, että maksoit luottokortilla/PayPalilla (toivottavasti). Satavarmasti luottokorttifirma hyvittää tuon, kunhan vaivaudut tekemään reklamaation huolella ja liität asiaankuuluvat todisteet mukaan. Itsellä vähän vastaava tilanne pari kk takaperin, paitsi että paketti "tuhoutui" UPS:n huomassa. Ei siellä Shippiillä enään vastata mihinkään sähköposteihin, puheluihin, tai heidän nettisivujen reklamaatiolomakkeisiin. Lopulta sain PayPalilta ja Visalta sekä tuotteiden että kuljetuksen täysimääräisesti korvattua. Shippiiltä ja Alkostarilta täysi radiohiljaisuus koko prosessin ajan. Täysin sysipaskat firmat, itse pysyn kaukana jatkossa.
Itsellä kävi niin joku kuukausi sitten alkostore+Norrlog kombolla että DHL vei pakettini Saksaan. Toivottavasti saaja oli tyytyväinen. Tästä Norrlogille kerroin niin palauttivat nopeasti sekä kuljetuksen että juomien hinnan.
 
Tulin juuri tänään Tallinnasta, mutta viikkarin xprs tai tallinkin mystarilta löytynyt ananaslonkeroa, vaikka nettisivuilta löytyy. Ei ollut edes tyhjää paikkaa loppumisen merkiksi.
 
Tuli lisäinfoa vielä äsken:

kiitos viestistäsi.

Tullilla on erinomaisesti tiedossa, että meiltä ostaessa on kyseessä etäosto. He sen näkevät täysin itse sivujemme kautta ja vielä hyvinkin selkeästi. Ovat satoja meidän tilauksia vapauttaneet Joulu - Helmikuulta, jotka ovat sitten ajallaan katsoneet etäostoksi ja tavarat menneen tilaajille perille.

Emme ikävä kyllä pysty ymmärtämään tätä tullin toimintaa näiden pysäytysten kanssa. Mikäli heillä ei ole tarpeeksi työvoimaa käydä paketteja läpi ja katsoa ne etäostoksi niin ehkä heidän ei kannattaisi pysäyttää tällöin tilauksia....

Sinä voit yksinkertaisesti olla tulliin yhteydessä ja ilmoittaa heille selkeästi että olet tehnyt ostoksen etäostona ja mahdolliset valmisteverojen maksut kuuluvat sinun hoidettavaksi jos siis verohallinto näin päättää. Kyseessä on kuitenkin osto EU-alueella, jossa tavaran vapaa liikkuvuus.

Terkuin,
Informointini edelliseen:

Ymmärrän. Tosin tulli kieltäytyy antamasta mitään tietoja lähetyksestä tilaajalle ja kehoittaa ottamaan yhteyttä suoraan myyjätahoon.


Olisi hyvä, että tämä ongelma kokonaisuudessa saisi julkisuutta yleisemmin, koska EU-alueen vapaa liikkuvuus tässä on kokenut kolauksen.


Esimerkki: 3 kertaa Saksan eBayn kautta tilaamani pienelektroniikkatuote on joko palautunut Suomen satamasta takaisin lähettäjälle tai ollut pysähtyneenä jonnekin. Ongelmat alkoivat juuri viime vuoden vaihteessa. Aiemmin eBayn kanssa asiointi 13 vuoden aikana sujuneet ongelmitta .
 
alko-finn lainaus
"Ymmärrän. Tosin tulli kieltäytyy antamasta mitään tietoja lähetyksestä tilaajalle ja kehoittaa ottamaan yhteyttä suoraan myyjätahoon.
Olisi hyvä, että tämä ongelma kokonaisuudessa saisi julkisuutta yleisemmin, koska EU-alueen vapaa liikkuvuus tässä on kokenut kolauksen. "

Juuri tästä puhuin aijemmin. Olen ollut Tulliin yhteydessä Chatilla, Sähköpostilla ja soittamalla. Aina alkavat lässyttämään lainsäädön pykäliä että kuinka alkoholista pitää maksaa veroja ja kuinka tehovalvonta on nyt käynnissä. Myös joka kerta keskeytin pitkät tarinansa sanoen että noi on jo täysin tiedossa. Kuitenkaan eivät kerro että onko paketti Tullin hallussa!!

Tullinhan ei kuuluisi pantata paketteja laisinkaan vaan avata paketti ja todeta sisältö ja Välittömästi vapauttaa paketti jakeluun. Verohallinnon päänsärky on sitten joko verottaa tai antaa asian olla. Tuote kuuluu silti viipymättä ostajalle tuli veroja tai ei.
Elämme banaani valtiossa jossa on kaksois standardit , koruptiota ja mielivaltainen kohtelu. (Maailman onnellisin kansa) :rofl:
 
Etäostossa tullin pitäisi vapauttaa paketti välittömästi.
Etämyynnissä tulli pitää pakettia jopa ½ vuotta ja tuhoaa sen, jos kuljetuksen organisoinut taho ei maksa. Pitäisi vapautua, kun kuljetuksen järjestänyt taho maksaa verot+maksut.
 
Sitten toinen keissi. Tilattu 2 päivää vaille kuukausi sitten. No ei mielettömästi vielä aikaa kulunut mutta taas tämä sama että seurantakoodit ei näytä yhtikäs mitään ei vaikka kuinka lisäilee J kirjainta.
Tilattu Alkostarilta ja kuriirina Fransu.
Fransulle tänään s.postia ja erittäin nopea alkuvastaus. Saapa nähdä miten tilanne kehittyy.
Voi olla myös tullin hallussa tai sitten paketti on eurooppa inter rail kierroksellaan.
-mattula
 

Liitteet

  • Fansu vastaus.png
    Fansu vastaus.png
    19,7 KB · Luettu: 419
onko nämä alkuperäisiä vai lisenssillä tehtyjä? Guinness Draught 4.2% 24x0.44 l - Alkostar Kuinka maksun kanssa oletteko antaneet luottokortin tiedot tuonne, on kyllä myöskin paypall käytössä, tuleeko kuljetukseen jokin linkki nykyään vai pitääkö kopioida jokin tunnus ja mennä kuljetusliikkeen sivulle? Ei ole tullut vähään aikaan asioitua näissä:rolleyes:, rahti ilmeisesti 40-50€ luokkaa?
 
Tuotteen alkuperäisyydestä ei tietoa mutta kuljetukseen ei tule linkkiä. S.postiin tulee yhteenveto ja tilausnumerot jotka ilmoitetaan itse valitsemalle kuljetusyhtiölle. Kuljetus n 29e riippuen vähän yhtiöstä.
-mattula
 
onko nämä alkuperäisiä vai lisenssillä tehtyjä? Guinness Draught 4.2% 24x0.44 l - Alkostar Kuinka maksun kanssa oletteko antaneet luottokortin tiedot tuonne, on kyllä myöskin paypall käytössä, tuleeko kuljetukseen jokin linkki nykyään vai pitääkö kopioida jokin tunnus ja mennä kuljetusliikkeen sivulle? Ei ole tullut vähään aikaan asioitua näissä:rolleyes:, rahti ilmeisesti 40-50€ luokkaa?
HOME Sieltä hinnat ja ei vaadi muuta kun tilausnumeron ja omat yhteystiedot
 
Tänään kävin hakemassa postista tilauksen eli yhden paketin (3x24) Hartwall Original Light lonkeroa alkukesää varten. Paketti oli ehjä, eikä siinä ollut tullin teippejä.

Säästöä näistä lonkeroista tulee yhdestäkin tilaus laatikosta edelleen ihan kivasti eli n. 100e verrattuna Suomen hintoihin vaikka postikulut ottaa huomioon.

Ps. Paikkaa tai kuljetusyhtiötä en nyt maininnut, koska täällä aiemmin varoiteltiin, että tulli seuraa tätä foorumia.

Tullille terveisiä: Ette tule ikinä saamaan tätä toimintaa kuriin! :cool:
 
Laatikko viiniä viime viikolla perillä.
Olutta myös tulossa perille. Ilman tullin väliin tuloa.
Tosin oluen tilaaminen kuljetuskustannuksien takia alkaa olemaan niin ja näin. Mutta because I can.
 
Onko joku saanut näitä Netprisin hiljattain sähköpostilla tarjoamia 10% alennuskoodeja toimiimaan? Euroviisujen jälkeen tuli yksi, joka ei toiminut, ja nyt Suomi-Unkari -pelin jälkeen toinen, jota en saa toimimaan. Yleensäkään ei ole ale-tuotteista saanut koodilla lisäalennusta, mutta nyt ei tunnu saavan mistään.

Lauantain loppuun asti pitäisi siis 10% ale tulla tällä koodilla: FINLANDWINS
 
Onko joku saanut näitä Netprisin hiljattain sähköpostilla tarjoamia 10% alennuskoodeja toimiimaan? Euroviisujen jälkeen tuli yksi, joka ei toiminut, ja nyt Suomi-Unkari -pelin jälkeen toinen, jota en saa toimimaan. Yleensäkään ei ole ale-tuotteista saanut koodilla lisäalennusta, mutta nyt ei tunnu saavan mistään.

Lauantain loppuun asti pitäisi siis 10% ale tulla tällä koodilla: FINLANDWINS
Vaatii luultavasti tietyn minimitilauksen jotta toimii? Ainakin näin ollu jossain aiemmissa alennuskoodeissa.
 
Perjantaina meno Megastar ja tulo Mystar.Kaupan auetessa täysi lava ananasta.Loppui tosi nopeasti.Palatessa myös ananasta löytyi hetken ajan.Eivät tuoneet lisää kesken laivamatkan.Nopeat söivät hitaat.
Ei liity kyllä ketjuun mitenkään vai missä kohtaa tässä laivamatkalla käytettiin nettiä tähän tilaukseen ja järjestääkö myyjä kuljetuksen?
 
Olen laskeskellut tilauksia niin, että oluita tai siidereitä en ole enää valinnut tehovalvonnan aloittamisen jälkeen. Niistä ei saa yhtä hyviä prosentuaalisia alennuksia Suomen hintatasoon verrattuna kuin kolmen litran viinipöniköistä, ja käsittääkseni miedoista tulee myös melko isot verot alkoholimäärään verrattuna, jos paketti jää tullin näppeihin.
 
Onko joku saanut näitä Netprisin hiljattain sähköpostilla tarjoamia 10% alennuskoodeja toimiimaan? Euroviisujen jälkeen tuli yksi, joka ei toiminut, ja nyt Suomi-Unkari -pelin jälkeen toinen, jota en saa toimimaan. Yleensäkään ei ole ale-tuotteista saanut koodilla lisäalennusta, mutta nyt ei tunnu saavan mistään.

Lauantain loppuun asti pitäisi siis 10% ale tulla tällä koodilla: FINLANDWINS
Mobiilillaa toimii, ja pystyy laittamaaan 3 kertaa tuon koodin peräkkäin :D halpaa on
 
Sitten toinen keissi. Tilattu 2 päivää vaille kuukausi sitten. No ei mielettömästi vielä aikaa kulunut mutta taas tämä sama että seurantakoodit ei näytä yhtikäs mitään ei vaikka kuinka lisäilee J kirjainta.
Tilattu Alkostarilta ja kuriirina Fransu.
Fransulle tänään s.postia ja erittäin nopea alkuvastaus. Saapa nähdä miten tilanne kehittyy.
Voi olla myös tullin hallussa tai sitten paketti on eurooppa inter rail kierroksellaan.
-mattula


Fransulta lisää sähköpostia, ilmeisesti paketti on "kadonnut" jonnekkin. Ilmeisesti Fransu pakkaa uudelleen uudet juomat laatikkooon ja lähettää ne minulle? Aika hassu keissi taas kerran. Aikaa kulunut tasan 1kk. Sinällään kyllä parempi että paketti kadonnut jossain matkalla kuin että makaisi Tullin hallussa. Ehkäpä tämä toinen loota tulee ennen Juhannusta perille.
Tuli myös uusi seurantakoodi ja näköjään postitoimipistekkin vaihtunut eriksi mitä alkuperäinen joskin ihan lähellä sekin on.
Fransulle kyllä pisteet ahtiivisesta asiakaspalvelusta vastailee nopsaan.
 

Liitteet

  • Fransu kadonnut2.png
    Fransu kadonnut2.png
    22 KB · Luettu: 170
Tilasin alkoholia Drinksut.com-verkkokaupasta ja valitsin kuljetuspalvelun Perille.eu-sivustolta. En saanut sähköpostitse mitään viestintää maksun tai tilauksen tilasta Perille.eu:lta. Drinksut.com:lta sain ainoastaan tilausvahvistuksen, mutta mitään muuta kommunikaatiota ei tapahtunut. Kaks viikkoa meni, kunnes omapostiin ilmaantui paketti, ja pari päivää kesti, että tuli perille.

Luetaanko tämä etämyynniksi, jos kauppa ja kuljetusliike kommunikoivat tilauksen suhteen keskenään ilman minun osallistumistani? Onko heillä tällöin olemassa oleva sopimus keskenään, kun vielä kerran mainostavat toisiansa omilla sivuillaan?
 
Olen laskeskellut tilauksia niin, että oluita tai siidereitä en ole enää valinnut tehovalvonnan aloittamisen jälkeen. Niistä ei saa yhtä hyviä prosentuaalisia alennuksia Suomen hintatasoon verrattuna kuin kolmen litran viinipöniköistä, ja käsittääkseni miedoista tulee myös melko isot verot alkoholimäärään verrattuna, jos paketti jää tullin näppeihin.

Viinitonkat saa hieman alle puoleen hintaan suomen hintatasosta. Postikuluineen 12-17 € viinit, jotka Alkossa 30-40 €.

Oluista kyllä saa itse asiassa suuremmat alennukset prosentuaalisesti, Palauner, Krombacher ym. Saksaolut 1-1.20 € tölkki postikuluineen Alkostore/Superalko. Kaupassa samat 3,5 - 4 €.

Tulli ei tällä hetkellä rajoita tilausta, mutta ei miedoista ei tule suhteellisesti enempää veroseuraamuksia. Se satasen ylimääräinen maksu on muutenkin se suurin rankku pientilauksissa.
 
2vk toimitus ja 3 keissii - alehinnalla kotiin (siiderit päiväystuotteitta) säästöä reilut 50% pienelläkin kuormalla.

En tiä kantsiko tännne paukutella mil tilas, mut tunnettu firma ja tunnettu toimittaja.

Kotiovelle
 
17.5 tilattu saksasta alksilta fransbergillä yksi paketti ja juuri kävi kuriiri ovella,
Joku random kuriiri kuljetti paketin ennätys ajassa, vain viidessä päivässä (keskiviikko aamuna tilattu ja nyt maanataina paketti minulla noin kello 15:00). Postin seuranta näyttää ettei lähetys olisi vielä edes saapunut heille?
 

Liitteet

  • xcvvcxxcv.png
    xcvvcxxcv.png
    653,1 KB · Luettu: 460
Woow nyt oli huippunopea kuriiri ja myös viinaliike paketoinut tuotteet pikaisesti. Joskushan pelkkä juomien pakettiin saaminen on kestänyt viikon tai enemmänkin.
Tuo seurantakoodien toimimatomuus on enemmän sääntö kuin poikkeus;)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 641
Viestejä
4 511 503
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom