Pitkästä aikaa pakko ottaa kantaa eipäs/juupas-kannanottoihin tilauksiin, jotka ovat jämähtäneet tullin varastoihin useiksi kuukausiksi. Yhdelle viime tammikuussa tilatulle lähetykselleni kävi niin. Shippii lakkasi kommunikoimasta viime maaliskuun jälkeen, tulli taas neuvoi ottamaan yhteyttä myyjään. Netpris on edelleenkin neuvonut olemaan kärsivällinen. Samassa veneessä on minun kaksi tuttuani, jotka tuolloin viime tammikuussa olivat tilanneet Shippiin kautta. Kommunikointia ei ole, tavarat seisoo jossain. Vapaaehtoinen vakuusmaksu 2€ suoritettu toimituskulujen päälle. Vaikka homma alkoikin rulaamaan muiden tilauksien (Never Netpris/Shippii) sen jälkeen, pysyn tiukasti vaiti, mistä tilaan. Syy: Minulla on jo neljä muuta pientarviketilausta eBayn kautta pysähtynyt matkan varrelle ja palautunut lähtömaahan lähettäjälle Saksaan tai Ranskaan. 20 vuoden ajan olen tilannut eBayn kautta ilman ihmeempiä ongelmia, mutta vasta tämän vuoden alusta toimitus takkuillut. Lieneekö Tullin seuranta sekoittanut kuviot muissakin EU-alueen tilauksissa, onko jollakulla kokemusta?
Tänään tuli Netprisiltä vastaus 4 kk sitten jumiutuneeseen tilaukseeni:
kiitos yhteydenotosta.
Tilauksesi on pysäytetty tullin toimesta.
Valitettavasti emme voi vaikuttaa Suomen tullin käytäntöihin/toimintaan. Heidän selvitykset kestävät aina 1 - 4 kuukauteen ja asiaa ei ikävä kyllä voi nopeuttaa. Olemme kyllä yrittäneet.

Saamme asiakkailtamme kokoajan viestejä että näitä tullin pysäyttämiä tilauksia ollaan nyt jaettu perille. Nämä tilauksia jotka tehty helmi - maaliskuussa. Nyt pitää vain odottaa, että tilaus saapuu aikanaan perille.
Mikäli tarvitset enemmän tietoa asiasta niin silloin sinun tulee ottaa yhteyttä valitsemaasi toimituspalveluun. Shippiin vastaukset kestävät tällä hetkellä todella pitkä tovin.
Asiakkaidemme mukaan nyt uudet tilaukset ovat saapuneet Suomeen ilman tullin pysäytyksiä.

Ystävällisin terveisin,