Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Onko Sandels sinusta yleensäkin hyvää olutta? Sehän yleensä tyrmätään arvosteluissa ja onhan se minustakin ihan samaa sarjaa kaiken maailman alekokkien kanssa eli varsin mitäänsanomatonta.
Suomalaisen alkoholipolitiikan ohjaamana olen aina tottunut tissuttelemaan halvinta kolmosolutta muun puuhastelun ohessa.

Yli 5% oluet tahtoo mennä päähän liian nopeasti ja mieluummin juon miedompia.

Sandelsista on tullut tuo mielikuva olvin brändäyksen myötä, että se olisi astetta parempaa olutta.
 
Sandelsista on tullut tuo mielikuva olvin brändäyksen myötä, että se olisi astetta parempaa olutta.
Sehän oli ennen myös hinnoiteltu "premiumiksi" eli tölkkihinta oli joitain kymmeniä senttejä enemmän, kuin muilla bulkkikaljoilla. En ole nyt muutamaan vuoteen oikein kaljoitellut ja yllätyksekseni huomasin yksi päivä kauppareissulla, että santtu oli muutettu halpamerkiksi.
 
Mistäs muuten nykyään kannattaa hankkia hard seltzerit? Beer Republicissahan oli joskus noita vaikka minkälaisia ja kovassa tarjouksessa. Oliko peräti n. puoli euroa pikkutölkki.
Maksaa melkein saman kuin täällä kaupassa (n.2e tölkki), tähän jos kuljetuskustannukset päälle niin ei kannata.

Edit, esim. Juomavarasto
 
"kannattaako siinä ensin laitella jotain viestiä Netprisille ja/tai Shippiille"

Netpris pesee kätensä ja kehoittaa olemaan yhteydessä Shippiihin ja Shippiin kusipäät ei vastaa mihinkään.
 
Leffe/Guinness/Paulaner ym on kyllä edelleen alle puolet suomen hinnoista, toimituskuluineen jotain 1,9€/tölkki vrt Suomessa 4€.
 
Suomalaisista oluista toi on kyllä parhammistoa.
Eikös Sandels ole nykyään panimosiirappilitkua kuten muutkin halpiskaljat. Tunsin yhden Olvin myyntimiehen ja ennen Sandels tehtiin hänen mukaansa hitaammin jolloin oli parempaa kuin Koff ja Hartwallin bulkki, mutta myös kalliimpaa. En kyllä tilaisi tuota kuraa ulkomailta. Mieluummin vaikka Faxea.
 
OT: Battery energiajuoma 330ml x 24-pack

IMHO: Battery paremman makuista kuin euro-red bull.
Nuuska-kairan tukussa 148kr koppa eli tän hetken kurssilla noin 13 euroa per paksi.
 
Leffe/Guinness/Paulaner ym on kyllä edelleen alle puolet suomen hinnoista, toimituskuluineen jotain 1,9€/tölkki vrt Suomessa 4€.

Puolen litran tölkkeinä on tullut kotiinkuljetettuna Alkostore24:stä tai Superalkosta viimevuosina:
Paulaner o 1.04 - 1.25 €.
Köning -pilssiä tai Krombacheria 0.90 - 1.00 €.
Perus saksalaista Bulkkia tai esim sandelssia tarjouksesta 0.60 - 0.80 €.

Sellasissa pienpaketeissa, lava olis ollu himpun edullisempi. Nyt on kuljetus jotain ~20 snt kasvanut noihin hintoihin.
 
Kauppa ei vastaa niin osaako kukaan sanoa mahtuuko perus kuljetuslaatikkoon 2 boksia lonkeroa, 3 kpl litran vodkapulloa, litrainen jägermeister ja 0,7 Hendricks Gin? Painon puolesta kyllä, mutta onko 4 pulloa maksimi noiden lonkeroiden päälle?
 
Kauppa ei vastaa niin osaako kukaan sanoa mahtuuko perus kuljetuslaatikkoon 2 boksia lonkeroa, 3 kpl litran vodkapulloa, litrainen jägermeister ja 0,7 Hendricks Gin? Painon puolesta kyllä, mutta onko 4 pulloa maksimi noiden lonkeroiden päälle?
Riippuu mistä ostaa.
 
Onko olemassa "perus kuljetuslaatikko"? Ymmärtääkseni ei. Tai sitten on, mutta niitä on monta eri kokoa ja mallia. Aina kun kysyy neuvoja johonkin asiaan, niin kannattaa jättää onkin verran oleellisia seikkoja salaiseksi. Esim. tässä tapauksessa nettikauppa, kuljetusyritys ja heidän tarjoamansa palvelu. Siis onnistuneesti kaikki asiat jotka vaikuttavat vastaukseen.
 
Vieläkö Shippii kuskaa kamat suoraan tulliin kulkematta lähtöruudun kautta? Ainkin oli jossain välissä vissiin näin..?
Aivan Totta! tammi - maaliskuussa aika moni lähetys meni tullin kautta Shippiiltä. Nyt tullut kaikki lävitse ainakin itselle ja muutamalle tutulle.
 
Vieläkö Shippii kuskaa kamat suoraan tulliin kulkematta lähtöruudun kautta? Ainkin oli jossain välissä vissiin näin..?

Ei. Toimittaa ihan kotiin.

Alkuun (Marras-Joulukuussa) Fransbergin toimitti pelkästään tulliin, sitten Helmikuussa Shippii. Näin siis tämän foorumitiedon pahimpien foliohattujen mukaan. Ei noita oikeasti montaa lähetystä silloinkaan jäänyt, lavatilaukset tulivat Shippiillä läpi ja ainakin UPS BigBucks toimitti tilaukset normaalisti läpi talven, ja Fransberg toimittia alun jälkeen myös. Tällä foorumilla on pari aktiivista pelottelijaa, ja sillä tavoin helposti mielipide polarisoituu ja väki ei jostan syystä uskaltanut edes mainita onnistuneita tilauksia. Pelottelu siis toimii.

Maaliskuusta alkaen ei ole otettu yhtään lähetystä enää tulliin. Syytä voi vain arvailla. Helmikuussa takavarikoituja on saatu vasta nyt lähetettyä eteenpäin, joten voi olla että ihan vaan tyhjentivät varastoja ennen kuin taas ottavat yhden tai kaksi rekallista.
 
Ja pari viikkoa sitten tilattu Alko24Plus+Norrlog tilaus (yksi kuljetuslaatikko) kotiutui tänään mukavasti ilman mitään teippejä tai muita ropelluksia :kippis:
 
Kenelläkään kokemuksia rikkoutuneen paketin kanssa? Ostettiin 2 laatikollista juomia ja posti väittää, että toinen on niin täysin rikki, että sitä ei voi mukamas kuljettaa.
Alks+fransberg kyseessä. Vakuutus on otettu, joten maksaako fransberg koko paketin sisällön ja kuljetusmaksun?
 
Kenelläkään kokemuksia rikkoutuneen paketin kanssa? Ostettiin 2 laatikollista juomia ja posti väittää, että toinen on niin täysin rikki, että sitä ei voi mukamas kuljettaa.
Alks+fransberg kyseessä. Vakuutus on otettu, joten maksaako fransberg koko paketin sisällön ja kuljetusmaksun?

Itellä kävi juuri samat. Posti ilmoitti, että laatikko hajonnut ja lähetetty takaisin lähettäjälle. Otin yhteyttä Fransbergiin. He pyysivät (järjestelmää) käännyttämään hajonneen paketin takaisin vastaanottalle. Takaisin käännytetty paketti siis palautui vastaanottajalle parissa päivässä. Fransberg pyysi kuvat hajonneista 3x24 packeistä, jotta voivat aloittaa hyvitystapahtuman. Lähetin kuvat ja korvasivat 25 €. Itse laatikot + useat (n. 20 tölkkiä) olivat ottaneet osumaa, pari tölkkiä rikkikin, mutta muu sisältö ihan ok.

Se toisaalta vähän huvitti, että Posti jo myönsi rikkoneensa paketin, mutta silti vastaanottajalle hyvitettiin kuvien arvion perusteella. Olisin ajatellut, että Postilta olisi vaan pyydetty korvaus täydestä arvosta ja vastaanottaja olisi saanut täyden korvauksen, koska toimitus oli rikkoontunut.
(tai no, Fransberg varmaan saakin Postilta täyden korvauksen , kaikki heille kotiinpäin).

En sitten alkanut hämmentämään asiassa enempää...

No näin tällä kertaa...
 
Viimeksi muokattu:
On nää Postnordin käyttämät jakelufirmat kyllä yksiä ***. Ensin valitset sopivan illan, jolloin haluat paketin klo 16:30-22 välissä. Odottelin nyt sitten himassa ja seurasin, että paketti oli tulossa nyt vähän ennen kasia. Sovelluksesta seurasin kuskin viimeisiä liikkeitä ja satuin näkemään ikkunasta, että Fix Logisticsin logoilla varustettu paku täyräytti kovaa vauhtia oman taloyhtiön ohi eteenpäin kääntöpaikalle. Hetken päästä ajoi takaisin kovaa vauhtia ja sitten tulikin jo ilmoitus sovellukseen, että toimitus ei onnistunut, kun asiakas ei ollut kotona. Hemmetin kivaa varata ilta venailulle ja todeta, että kuski päätti skipata tämän. Varmaan joo kiire painaa päälle, mutta ei tämä asiakasta saa kyllä tyytyväiseksi. Jostain noutopisteestä pitää sitten joskus huomenna tai ylihuomenna varmaan hakea tuo paketti. Prkl.
 
19.2. tilattu lähetys Netpris/Shippii on edelleen tullin käsissä. Onko täällä kohtalotovereita?

Mulla on samanlaista menoa. Tikattu 22.2.2023 Netpris/Shippii/Budbee ja ei mitään tietoa missä lie.

Sitten on joku netpris/Shippii big bucks joka on marraskuussa jo tilattu.

Kaksi Netrpis/UPS tilausta ollut yli 3kk tullissa. Aika monissa näissä tilauksissa oli vanhaksi mennyttä/menevää olutta. Shippiiltä nyt saa mitään vastausta oikein mihinkään, tai sen automaattivastauksen. Kai mä vaan sitten venailen ja venailen. Vähän luovuttanut jo noiden suhteen eikä haittaisi jos lähettäisivät takaisin ja saisi edes jotain rahaa takas.
 
Itellä kävi juuri samat. Posti ilmoitti, että laatikko hajonnut ja lähetetty takaisin lähettäjälle. Otin yhteyttä Fransbergiin. He pyysivät (järjestelmää) käännyttämään hajonneen paketin takaisin vastaanottalle. Takaisin käännytetty paketti siis palautui vastaanottajalle parissa päivässä. Fransberg pyysi kuvat hajonneista 3x24 packeistä, jotta voivat aloittaa hyvitystapahtuman. Lähetin kuvat ja korvasivat 25 €. Itse laatikot + useat (n. 20 tölkkiä) olivat ottaneet osumaa, pari tölkkiä rikkikin, mutta muu sisältö ihan ok.

Se toisaalta vähän huvitti, että Posti jo myönsi rikkoneensa paketin, mutta silti vastaanottajalle hyvitettiin kuvien arvion perusteella. Olisin ajatellut, että Postilta olisi vaan pyydetty korvaus täydestä arvosta ja vastaanottaja olisi saanut täyden korvauksen, koska toimitus oli rikkoontunut.
(tai no, Fransberg varmaan saakin Postilta täyden korvauksen , kaikki heille kotiinpäin).

En sitten alkanut hämmentämään asiassa enempää...

No näin tällä kertaa...

Posti ilmoitti minulle, että fransberg ei voi olla yhteydessä postiin ja he eivät tule tekemään mitään ennen kuin Saksan postista tulee heille vastaus, että mitä paketille tehdään. Aika vitun sekavaa touhua tämä on. Tilaus+juomat noin 200€, joten vituttaa jo valmiiksi.
 
Posti ilmoitti minulle, että fransberg ei voi olla yhteydessä postiin ja he eivät tule tekemään mitään ennen kuin Saksan postista tulee heille vastaus, että mitä paketille tehdään. Aika vitun sekavaa touhua tämä on. Tilaus+juomat noin 200€, joten vituttaa jo valmiiksi.

Hienoa kyllä tämä vastuun pallottelu nykyään monessa asiassa. Ja vähänkään jos antaa periksi niin koitetaan sysätä lopullinen vastuu asiakkaalle.
 
[/QUOT[/QUOTE]
Posti ilmoitti minulle, että fransberg ei voi olla yhteydessä postiin ja he eivät tule tekemään mitään ennen kuin Saksan postista tulee heille vastaus, että mitä paketille tehdään. Aika vitun sekavaa touhua tämä on. Tilaus+juomat noin 200€, joten vituttaa jo valmiiksi.
Omat juomat murjoi ihan Suomen posti. Fransberg otti kyllä kopin asiasta. Myyjä on joka kerta pessyt kätensä näissä, ei kuulemma kuulu heille sen jälkeen, kun paketti on heiltä lähtenyt.
 
Onkohan kukaan lähestynyt EU:ta valituksella Suomen etämyynti-/etäostosekoilusta sillä näkökulmalla, että Suomen toiminta asettaa suomalaiset eriarvoiseen asemaan muiden EU-maiden kansalaisten kanssa, koska suomalaisia pakotetaan tilaamaan kuljetuksensa itse ja tämä on keskimäärin 30% kalliimpaa kuin se että kuljetuksen järjestää myyjäyritys, jolla on kuljetussopimus kuljetusliikkeen kanssa.
Lisäksi suomalaisen kuluttajansuoja eli kuluttajan asema on heikompi kuljetusongelmissa, koska vastuunottajaa ei löydy ja kuljetusliike, kuljetusjärjestäjä ja myyjäliike pallottelevat vastuuta keskenään pakoillen siitä - kun taas muissa maissa kuluttaja nauttii myyjäliikkeen kuluttajansuojasta ja ongelmatapauksissa myyjäliike (ns. etämyyntitulkinta) vastaa myyjänä ja kuljetusjärjestäjänä lähetyksestä.

Sinuhe? Rikhard? Kuka vain.. Suomelle lisää Pilot-käsittelyitä.
 
Joko muuten Fransbergin luottokorttimaksu toimii? En ole saanu kertaakaan maksua läpi vaan aina pitäny maksaa suoraan tilisiirtona..
 
19.2. tilattu lähetys Netpris/Shippii on edelleen tullin käsissä. Onko täällä kohtalotovereita?
Vajaa 8 viikkoa oli itsellä tammi-maaliskuu -välillä paketti Rakshitin henkilökohtaisessa koskettelussa. Sittemmin tilannut vain 10 kilon paketteja ja Shippiitä välttäen ja tulleet perille. Nopeimmillaan tilauspäivästä +3 arkipäivää kotiovelle.
 
Omat juomat murjoi ihan Suomen posti. Fransberg otti kyllä kopin asiasta. Myyjä on joka kerta pessyt kätensä näissä, ei kuulemma kuulu heille sen jälkeen, kun paketti on heiltä lähtenyt.
Eihän se myyjälle kuulukaan jos olet itse rahdin hoitanut. Ihan vastaava analogia kun ostat kaupasta wc-pytyn ja kotimatkalla se putoaa peräkärrystä niin ei sekään kaupalle kuulu.
 
19.2. tilattu lähetys Netpris/Shippii on edelleen tullin käsissä. Onko täällä kohtalotovereita?
Onko tää tieto vai oletus, että se on tullissa?
Ei mulla ainakaan ole seurannassa näkynyt koko aikana mitään muuta, kuin "Electronic shipment instructions received".
Tilattu samalla kombolla 1.2.

Mikäli omanikin tullissa jumittaa, niin pistäähän se jo vähän huvittamaan, kun tilauksessa on kaikki 6 putelia (8kg) ja samalla tulee reilussa viikossa läpi 900 kilon lähetyksiä.
 
Onko tää tieto vai oletus, että se on tullissa?
Ei mulla ainakaan ole seurannassa näkynyt koko aikana mitään muuta, kuin "Electronic shipment instructions received".
Tilattu samalla kombolla 1.2.

Mikäli omanikin tullissa jumittaa, niin pistäähän se jo vähän huvittamaan, kun tilauksessa on kaikki 6 putelia (8kg) ja samalla tulee reilussa viikossa läpi 900 kilon lähetyksiä.
Tullin toiminta tuntuu olevan aika ajottaista tämän ketjun raportoinnin perusteella. Välillä tulee paljon viestejä tänne, että on jäänyt tulliin ja sitten heti perään seuraavat 6-8 viikkoa kaikki tulee läpi, kun tullilla on varasto täynnä juomia, jotka ovat veroselvityksessä.
 
5.5.2023 tilattu lava Saksan SuperAlkosta ja Shippiillä kuljetus saapunut tänään suomeeen ja maanantaina olisi toimitus.
Hyvin tuntuu lavat nyt liikkuvan tullin ohi.
Oliko mikä yritys kuljettamassa? Itsekkin juuri SuperAlkoa katselemassa jos yhden laatikon väkeviä tilaisi. Ilmeisesti Shippiin pitäisi toimia?
 
Onko tää tieto vai oletus, että se on tullissa?
Ei mulla ainakaan ole seurannassa näkynyt koko aikana mitään muuta, kuin "Electronic shipment instructions received".
Tilattu samalla kombolla 1.2.

Mikäli omanikin tullissa jumittaa, niin pistäähän se jo vähän huvittamaan, kun tilauksessa on kaikki 6 putelia (8kg) ja samalla tulee reilussa viikossa läpi 900 kilon lähetyksiä.
UPS:in seuranta ilmoitti, että lähetys on tullin hallussa. Lähetys ei näy enää UPS:in seurannassa, joten epätietoisuudessa eletään. Tullin toiminta on kyllä ala-arvoista.
 
UPS:in seuranta ilmoitti, että lähetys on tullin hallussa. Lähetys ei näy enää UPS:in seurannassa, joten epätietoisuudessa eletään. Tullin toiminta on kyllä ala-arvoista.
Minkäpä se tulli sille mahtaa, jos verottajalta käy käsky nuuhkia alkoholitilaukset läpi ja homman nopeaan läpikäymiseen ei riitä resurssit
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 656
Viestejä
4 512 159
Jäsenet
74 447
Uusin jäsen
Atnu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom