Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Viron tapaus oli hiljattain käräjillä. Ja suomalaisessa Tulli ohjelmassa esiteltiin. Tekijä Linnaan ja miljoonien korvauksiin.
Vuoden sisällä Pohjois Saksassa avattu useita tutkintoja törkeästä veropetoksesta Suomessa.
Voi joku kerta takautuvasti tulla tilaajille sanomista.

Ja osa noista nykyään hyvinkin selvää verovastuun osalta.
Tuohan on ikuisuuden vanha tapaus, joka oli selkeästi rikollista ja selkeästi etämyyntiä. Edelleenkään ostajien on ihan turha murehtia mistään verokuvioista, kun vaan huolehtii että tekee tilauksensa etämyyjiltä. Ja kuten tällä palstalla on lukuisia kertoja käyty läpi, etämyynnin kriteerit ovat kohtuullisen väljät.

Ostajien ei näistä etämyynneistä ole tarvinnut murehtia sen jälkeen, kun tulli lopetti vuosia sitten naurettavat lähetysten takavarikoinnit, jouduttuaan maksamaan vahingonkorvauksia pilalle menneistä juomista. Asian toi ilmaista näinkin: ostajien ei näistä etämyynneistä ole tarvinnut murehtia sen jälkeen, kun valtion laitos lopetti lainvastaisen toimintansa.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Tuohan on ikuisuuden vanha tapaus, joka oli selkeästi rikollista ja selkeästi etämyyntiä. Edelleenkään ostajien on ihan turha murehtia mistään verokuvioista, kun vaan huolehtii että tekee tilauksensa etämyyjiltä. Ja kuten tällä palstalla on lukuisia kertoja käyty läpi, etämyynnin kriteerit ovat kohtuullisen väljät.

Ostajien ei näistä etämyynneistä ole tarvinnut murehtia sen jälkeen, kun tulli lopetti vuosia sitten naurettavat lähetysten takavarikoinnit, jouduttuaan maksamaan vahingonkorvauksia pilalle menneistä juomista. Asian toi ilmaista näinkin: ostajien ei näistä etämyynneistä ole tarvinnut murehtia sen jälkeen, kun valtion laitos lopetti lainvastaisen toimintansa.
Takautuvasti ne sieltä aikanaan tulevat tutkinnan ohessa. Pankkitiedoista.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
806
No voi jeesus. Mihin viittasit, on tapahtunut v. 2017. Tämän jälkeen tapahtunut aika paljon.
Mm. Suomen valtion toiminta tutkimuksen alla koskien etämyynnin sääntöjen kanssa ja kuinka tämä on ristiriidassa Eu säädöksiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
421
Alksilta lonkerot loppu, onko muita kun tulivesi.com tai lazyshop.fi mistä moista saa vai joutuuko tässä ootella jotta Alksin varastoon tulis lisää kun sinne tehnyt jokaikisen tilauksen tähän asti. Vai onko tässä taustalla jotain muita ongelmia jonka vuoksi ei varastossa oo tavaraa?
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
806
Takautuvasti ne sieltä aikanaan tulevat tutkinnan ohessa. Pankkitiedoista.

Jopa petos vanhenee viidessä vuodessa.
Kuinka luulet näiden tietojen keräämisen käyvän alkoholitilaajien tapauksissa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.03.2021
Viestejä
30
Alksilta lonkerot loppu, onko muita kun tulivesi.com tai lazyshop.fi mistä moista saa vai joutuuko tässä ootella jotta Alksin varastoon tulis lisää kun sinne tehnyt jokaikisen tilauksen tähän asti. Vai onko tässä taustalla jotain muita ongelmia jonka vuoksi ei varastossa oo tavaraa?
Viinahuuto ja Drinksut.com ainakin tosin taitaa kaikissa olla saman hintasia.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Takautuvasti ne sieltä aikanaan tulevat tutkinnan ohessa. Pankkitiedoista.
Mitkä tulevat takautuvasti? Jos joku etämyyjä ei noudata lainsäädäntöä tai maksa veroja, niin asia kuuluu minulle ostajana tasan saman verran kuin jos lähipizzeria ei ole hoitanut verovelvoitteitaan. Se että tilaukseni löytyy yrityksen laskutuksesta, ei siirrä millään tavalla yrityksen vastuita minun vastuikseni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Samoin täällä olisi tarkoitus tehdä alks.fi tilaus pitkästä aikaa. Viimeksi suoraan ohjasivat käyttämään kuljetus.eu:ta toimitukseen. Nyt ennen tilausta tulee ilmoitus että ”ei sisällä toimitusta, kuljetus järjestettävä itse”.
Sivulla kuitenkin EU delivery-kohdassa listataan eri kuljetusyhtiöitä joita voi käyttää, meneekö tuo varmasti etämyyntinä kun kerrotaan mahdollisia yrityksiä?
Kuljetus.eu on nykyisin Fransberg.eu, firma on ihan kytköksissä Alksiin ja Alkostariin.

Jotenkin hidasta näiden viinatilausten kanssa on nykyään, oma Alkostarin saksan varastolta 11.5 tehty tilaus rekisteröityi 20.5 Omnivaan. Ehkä porukat ovat oppineet tilaamaan juhannusjuomat ajoissa, ja siitä ruuhka :smile:

Lievä offtopic: Rahtifirmat kyllä sukkuloi, myöhään tiistai-iltana 17.5 Rehvid24.ee -kaupasta tilatut nastarenkaat oli omassa tallissa perjantaina 20.5 :rofl2:
 
Viimeksi muokattu:

M-J

Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
104
Muistaakseni kuulin tämän väitteen eräältä viiniasiantuntijalta eräässä viinitilaisuudessa. Tilaisuudestakin on kohta 4 vuotta aikaa joten voin aivan hyvin muistaa myös väärinkin, mutta näin hän muistaakseni luennoitsi, että maiden kesken eroja on ja tässä uskossa olen ollut kun viinejä olen useamman vuoden harrastanut.
Rypäleasian suhteen on niin että esim. rieslingistä voi tehdä monenlaista viiniä, rutikuivaa kuoharia tai erittäin makeaa eiswinea (jääviniä, jossa rypäleet ovat jäätymisen takia erittäin runsassokerisia) ja kaikkea siltä väliltä. Ja samasta rypäleestä voi tulla eripuolilla maailmaa aivan erimakuinen viini vaikka makeuden puolesta se niputettaisiinkin samaan sarjaan.
Rupesin tuota viinien makeusasteikko asiaa selvittämään ja viinimaa sivuilta löytyi tällainen kohta asiasta puhuttaessa:
" Myös viinin hapokkuus vaikuttaa kokonaisuuteen. Viinin happojen määrä on tasapainottava tekijä ja saa usein viinin maistumaan kuivemmalta. Esimerkiksi viini, joka sisältää sokeria 7g/l ja happoja 6g/l määriteltäisiin “kuivaksi”. Toinen viini, joka sisältäisi saman verran sokeria 7g/l, mutta hieman vähemmän happoja 4g/l määriteltäisiin “puolikuivaksi”. Tämä pätee erityisesti valkoviineihin, mutta kuohuviineissä todellinen sokerin määrä sanelee hyvin pitkälle lopullisen etikettimerkinnän. "
Eli kuten yllä lukee sokerimäärä ei absoluuttisesti kerro valkkareissa sen kuivuudesta vaan siihen vaikuttaa myös hapot. Viinialueiden kesken voi olla ja varmasti onkin tiettyjä vaatimuseroja erityisesti jos puhutaan alkuperäislajikkeista tai muista vastaavista mutta niistä en rupea kiistelemään sillä siihen ei oma harrastuneisuuden taso riitä.
Mikäli olen ollut väärässä kaikki nämä vuodet niin hyvä että tilanne korjaantuu mikäli tullaan toiseen tulokseen.
Hiukan myöhässä kommentoin, kun unohtui koko juttu

Eli kuten totesit tuossa lainaamassasi tekstissä tarkoitetaan subjektiivista makeutta, eli tuleeko mielikuva siitä että viini on "kuivaa" tai puolikuivaa. Kuten sanottu, se on subjektiivinen eikä siis edes sama kaikille kun ihmiset maistaa erilailla. Totta on, että iso happomäärä balansoi sokeria, jolloin tulee mielikuva että viini ei ole niin makeaa kuin sokerimäärä indikoi. Lisäksi tähän tulee mukaan kuvaan esim rypäleen kypsymisprosessi, jossa sokerin määrä kasvaa ja happojen määrä vähenee sitä mukaa kun rypäle kypsyy. Ja kuten tiedetään, enemmän sokeria = enemmän alkoholia, jos viini käy tai sen annetaan käydä loppuun asti ja vastaavasti sellainen viini voi monesti olla vähemmän hapokasta.

Sitten kun mietitään Saksaa tai Ranskaa, niin niiden välillä ei ole kuvaamaasi eroa siinä, mikä on kuivaa Saksassa olisi tietyssä suhteessa makeampaa Ranskassa. Esim Alsacen alueella on tyypillistä, että viinejä on eri makeusasteilla ilman, että ne ovat jälkkäri viinejä. Tämä sitten joko on tai ei ole merkattu pullon etikettiin, eli asia pitää tietää. Jos sitten mennään Bordeauxiin tai Burgundin alueille, on valkoviini säännöllisemmin kuiva poislukien makeat viinit esim Sauternes joka on siis viinityylinä makea ja nautitaan monesti jälkkärinä tai muuten vaan. Ja homma jatkuu kun menee muille Ranskan alueille

Saksassa on viinilakien takia aika selkeät määrittelyt millä sokerimäärällä voi viiniä kutsua Trocken eli kuivaksi. Hommaa sitte sotkee se, että löytyy Kabinett, Spätlesen ja Auslesen sekä se Eis Wein. Nämä voi yksinkertaistaa siten, että riippuen rypäleen sokerimäärästä poimintahetkellä, se on kelpaavaa joko Kabinet, Spätlese, Auslese jne mutta se sitten voidaan käyttää haluttuun sokerimäärään. Eli tästä saadaan esim Kabinett Trocken joka on tehty "kypsemmistä" rypäleistä kuin perus Trocken mutta käytetty yhtä lailla kuivaksi viiniksi. Vastaavasti jos puhutaan Kabinett viinistä ilman Trocken mainintaa, on kyseessä sokerimäärältään korkeampi viini joka monesti sisältää myös vähemmän alkoholia, koska sitä ei ole käytetty kuivaksi. Tämä on sitten oma viini tyylinsä, joka pitää myös ymmärtää. Eli varianssia on oleellisesti enemmän kuin äkkiseltään voisi ajatella

Eli varmemmin saa kuivan viinin jos ottaa Saksalaisen Trocken risukan, kuin esim Alsacelaisen Rieslingin. Sama pätee jos ottaa esim perus Bourgogne Blanc viinin

Em hommalla on sitten enemmän tai vähemmän tekemistä näiden edullisempien tonkkaviinien kanssa, jotka voi sitten olla speksattu tiettyyn käyttäjäryhmään. Eli esim ihmiselle joka haluaa puolikuivan tai puolimakean Chardonnayn tai Rieslingin. Niillä sitten on aika vähän tekemistä jonkun viinialueen tai tyylin kanssa, mutta se harvemmin on kriteerinä kun ko. tyyppistä viiniä etsii

Mutta kaikkiaan tärkeintä on se, että viini on omaan makuun hyvä. Em asioita kannattaa kuitenkin koittaa sisäistää, niin osuu helpommin kohdalleen sen kanssa mitä on hakusessa
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
145
... Jos haluaa tuotteet nopeasti, kannattaa tilata niistä, joista ne ovat tulleet pitkään tasaisesti (esim. Alks).
Tähän liittyen ajankohtainen kokemus alks.fi + fransberg tilauksesta parin viikon takaa. Tilaus sisään 9.5. maanantaina ja perjantaina 20.5. perillä. Aiemmin tullut alksilta aina heti tilauksen jälkeen viesti, että tuotteet pakattu ja lähetetty, nyt meni 4 päivää. Tilasin itse alksilta juurikin sen takia, kun siellä on toiminut homma tähän mennessä aina niin ripeästi. Kesäruuhka siis päällä alksillakin, joten nopeaa toimitusta ei saa sieltäkään tällä hetkellä. Muuten yhtä hyvä kokemus kun aiemminkin, (oikeat) tuotteet pakattu erittäin hyvin eikä mitään rikki.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Gourmet en casa TCM:stä tiistaina illalla tehty tilaus näyttää lähteneen eilen FedExin kuljetettavaksi. Arvioitu toimitusaika on ikävin mahdollinen, eli ensi perjantai. Ikävin siksi, että minulla on nyt kolme FedEx-kokemusta, joista kahtena lähetystä ei ole tullut luvattuna päivänä, ja perjantai on kurjin päivä miettiä moisia iltakuuteen asti.

Olenkohan ainoa, joka tilauksia tehdessään säälii yrittäjää postikulujen suhteen. No joka tapauksessa, kun pulloja nyt tuli etenkin edullisten viinien sekä yhden halpisviskin vuoksi poikkeuksellisen paljon, niin tarkoituksella otin sitten muutamia edes vähän hintavampia pulloja mukaan, jotta pullomäärä jäisi 48:aan ja ne saisi pakattua neljään lähetyslaatikkoon. Toki mun kriteereillä se hintava pullo on yhtä kuin muutamia kymppejä maksavat pullot, eli satkujen pullot ei löydä tietään tähän osoitteeseen. No, laatikoita näyttää kuitenkin olevan tulossa viisi. Ehkä hyvä noin, niin kestävät entistäkin paremmin FedExin potkimista ja heittelyä.

Ei siitä montaa viikkoa ole, kun manasin täällä edellisestä FedEx-draamasta ja vakuuttelin ainakin itselleni, että mitään heidän kuskaamaansa en enää tilaa mistään. Mutta sitä vartenhan periaatteita julistetaan, että ne voi sitten vesittää.
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
329
Itse viimeiset pari kuukautta kuumotellut gourmetin tilaamista casasta, mutta puolet tuotteista mitä haluaisin on olleet loppu kuukausitolkulla. Hinnat myös vaihtelevat aika villisti, tullut useita tuotteita vastaan missä litran pullo on halvempi kuin 0,7l. Aika monet viskit tuolla on taas hinnoiteltu 10-30€ yläkanttiin verrattuna Berlin Bottleen.

Pienenä avautumisena mainittakoon vielä, että sivut on hemmetin hitaat, ja kun klikkaat pullon ostoskoriin mitä ei olekaan varastossa niin heittää tuotesivulle :nb:
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Itse viimeiset pari kuukautta kuumotellut gourmetin tilaamista casasta, mutta puolet tuotteista mitä haluaisin on olleet loppu kuukausitolkulla. Hinnat myös vaihtelevat aika villisti, tullut useita tuotteita vastaan missä litran pullo on halvempi kuin 0,7l. Aika monet viskit tuolla on taas hinnoiteltu 10-30€ yläkanttiin verrattuna Berlin Bottleen.

Pienenä avautumisena mainittakoon vielä, että sivut on hemmetin hitaat, ja kun klikkaat pullon ostoskoriin mitä ei olekaan varastossa niin heittää tuotesivulle :nb:
BB:stä tuli tilattua muutaman kerran juomia silloin, kun kuljetuksia ei tarvinnut erikseen säätää. Mutta tietenkin tuotehintoja kannattaa vertailla. Mitä nopeasti tsekkasin, niin tämän viikon tilauksessani kaikki sellaiset tuotteet, joita oli saatavilla myös BB:stä, oli TCM:ssä edullisempia. Eli näin:

Don Papa Baroko / BB: 32,49 / TCM: 27,72
Pyrat XO Reserve / BB: 27,79 / TCM: 25,71
Disaronno Amaretto / BB: 18,97 / TCM: 17,65
Evan Williams Black Label / BB: 23,69 / TCM: 18,15
Captain Morgan Black / BB: 15,89 / TCM: 14,97

Ja tietty sitten täytyy vielä BB:n kohdalle laskea lisähintaa postikuluista.

Jotain noita BB:ssä tyyliin 40-60 euron viskejä olen katsellut Espanjan kaupoista, ja ne ovat kyllä yleensä juurikin olleet sitten kalliimpia kuin BB:ssä. Välillä hintaero on muutamia euroja, mutta usein ihan huomattavastikin. Rommeissa hintaerot ovat pieniä, kuten hintaesimerkeistäkin voi päätellä. Sitten taas esim. vodka on monesti Espanjassa huomattavasti edullisempaa.

Lisätään vielä, että takakuukausina TCM:n sivut toimivat todella surkeasti, mutta nykyään paremmin. Takavuosina taas BB:n sivut toimivat surkeasti, mutta niissäkään ei taida olla nykyään mitää ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.09.2021
Viestejä
21
Onko joku onnistunut maksamaan Paypalilla superalko.de:sta? Parilla eri laitteella ja kolmella eri selaimella koitin, mutta erroria pukkaa joka yrityksellä
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
139
Onko joku onnistunut maksamaan Paypalilla superalko.de:sta? Parilla eri laitteella ja kolmella eri selaimella koitin, mutta erroria pukkaa joka yrityksellä
Tuntuisi ettei toimi. Myöskään luottokortilla maksu ei toimi. Tilisiirto on ainut toimiva. Itse en kyllä uskalla laittaa tilauksia tilisiirrolla sisään, kun firma toimittaa ihan randomilla mitä sattuu ja mitään turvallisempaa maksutapaa ei voi käyttää. Onhan se epätodennäköistä, että tuo on huijaus, mutta siitä huolimatta kun selvät huijauksen merkit täyttyy, niin mä jätän kyllä välistä ihan suosiolla. Ei muuta kuin maksutavat korjaukseen, niin voin taas harkita.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
139
Viron tapaus oli hiljattain käräjillä. Ja suomalaisessa Tulli ohjelmassa esiteltiin. Tekijä Linnaan ja miljoonien korvauksiin.
Vuoden sisällä Pohjois Saksassa avattu useita tutkintoja törkeästä veropetoksesta Suomessa.
Voi joku kerta takautuvasti tulla tilaajille sanomista.
Ja osa noista nykyään hyvinkin selvää verovastuun osalta.
Nämä on ihan selviä etämyyntitapauksia. Tilaajalle tästä ei tule mitään sanomisia. Suomessa on aika laittaa alkoholilait kuntoon ja sen takia myös harrastan tätä kansalaistottelemaisuutta ihan periaatteesta. Onhan tämä hallituksen mielestä varmasti väärin, mutta EU:sta on tämän ensimmäisen kerran jotain hyötyä, joten näitä ei tarvitse kuunnella.

Lakien yli ei pääse kikkailemalla, mitä nämä myyjät yrittävät tehdä. Toisaalta EU-oikeus on jo osoittanut, että myöskään Suomessa ei voida sooloilla niin kauan kun ollaan osa EU:ta. Kuluttajan asema on tässä tilanteessa erinomainen.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Suomessa on aika laittaa alkoholilait kuntoon ja sen takia myös harrastan tätä kansalaistottelemaisuutta ihan periaatteesta. Onhan tämä hallituksen mielestä varmasti väärin, mutta EU:sta on tämän ensimmäisen kerran jotain hyötyä, joten näitä ei tarvitse kuunnella.
Mitä kansalaistottelemattomuutta? Miksi lait pitäisi laittaa "kuntoon"?

Alkoholin tilaaminen EU:n etämyyjiltä ei ole mitään kansalaistottelemattomuutta, vaan normaalia kaupankäyntiä siinä missä ryysyjen tai elektroniikan tilaaminen ulkomailta.

Lainsäädännön selkiytymistoiveiden kanssa kannattaa olla varovainen. Sinä päivänä kun lainsäädäntö on selkeä, lankeaa alkoholin valmiste- yms. verot maksettavaksi, ja pulinat pois. Kuten totesitkin, kuluttajan asema tässä tilanteessa on erinomainen. Jatkukoot nykytilanne siis pitkään. Joskin täytyy kyllä sanoa, että oma massiivinen väkevien juomien varastointi perustuu juuri siihen ajatukseen, että näihin vielä joskus tulee mutkia matkaan. Silloin voi skoolata sille, että kiihtyvän inflaatio aikaan osa rahavaroista tuli laitettua alkoholiin kiinni.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Tähän liittyen ajankohtainen kokemus alks.fi + fransberg tilauksesta parin viikon takaa. Tilaus sisään 9.5. maanantaina ja perjantaina 20.5. perillä. Aiemmin tullut alksilta aina heti tilauksen jälkeen viesti, että tuotteet pakattu ja lähetetty, nyt meni 4 päivää. Tilasin itse alksilta juurikin sen takia, kun siellä on toiminut homma tähän mennessä aina niin ripeästi. Kesäruuhka siis päällä alksillakin, joten nopeaa toimitusta ei saa sieltäkään tällä hetkellä. Muuten yhtä hyvä kokemus kun aiemminkin, (oikeat) tuotteet pakattu erittäin hyvin eikä mitään rikki.
Itse olen alks.fi:stä tilannut 6 kertaa ja koskaan ei ole tullut tilauksen jälkeen mitään viestiä. Fransbergilta tulee jos tulee(4/6 tilauksesta tullut). Silti ne kaikki ovat löytäneet tiensä tänne asti.
 
Liittynyt
07.09.2021
Viestejä
21
Tuntuisi ettei toimi. Myöskään luottokortilla maksu ei toimi. Tilisiirto on ainut toimiva. Itse en kyllä uskalla laittaa tilauksia tilisiirrolla sisään, kun firma toimittaa ihan randomilla mitä sattuu ja mitään turvallisempaa maksutapaa ei voi käyttää. Onhan se epätodennäköistä, että tuo on huijaus, mutta siitä huolimatta kun selvät huijauksen merkit täyttyy, niin mä jätän kyllä välistä ihan suosiolla. Ei muuta kuin maksutavat korjaukseen, niin voin taas harkita.
Joo. Mennään siis Alksilla. Tuli kokeiluna Hansa exporttia yksi ltk otettua lisäks, toivotaan että ihan juotavaa sekin
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
197
onko porukalla kokemuksia nuista alksin halvimmista rommeista/vodkista/viskeistä? moni pullote selvästi alle 10€ joten litrahinta ihan kohdillaan ja mites tuo virolainen jäggu jägermaister kopio voiko edes verrata alkuperäiseen?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Vähän offtopiccia, mutta kaikille tölkkikaman tilaajille suosittelen tätä:

Uskomattoman kätevä laite ja säästää hermoja, aikaa ja tilaa kun saa tölkit rutattua pienemmäksi kuin käsin. Ja kierrätysastia täyttyy hitaammin.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
Itse litistän tölkit polkaisemalla (tohvelit tai kengät jalassa). Eli tölkki makaamaan lattialle, tölkin keskelle "taittava" polkaisu, ja sitten polkaisuilla kumpikin pääty litteäksi. Menee siinä muutama sekunti per tölkki mutta aivan litteää jälkeä tulee ilmaiseksi ja ilman voimankäyttöä.

Toki jos määrät on valtavia ja etenkin joutuu kuskaamaan roskia kauemmas, niin tommonen puristin voi epäilemättä olla hyödyllinen.
 
Liittynyt
28.05.2020
Viestejä
31
Mikäs se on tämän hetken "paras" paikka tilata teräviä? Ei mitään erikoista mielessä eli lähinnä Jack Daniel / Jim Beam, Havana 3, Absolut / Finlandia..

Itselleni tutut Urban Drinks ei enää toimita Suomeen ja Licoreassa tulisi kuljetus järjestää itse (ei minua sikäli haittaa, lähinnä se että UPS:in kauttako edelleen?)

A24:stä en ole kuin keissejä tilannut ja tiedostan nykyisen viiveen, mutta en oikein kyllä perusta näistä kuljetusvakuutuksista jotka kai kannattaisi kilisevien kanssa ostaa..

Alksilta löytyisi myös, mutta mihin itse päätyisit?
Kiitos arvon kanssa-tinailijat!
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Mikäs se on tämän hetken "paras" paikka tilata teräviä? Ei mitään erikoista mielessä eli lähinnä Jack Daniel / Jim Beam, Havana 3, Absolut / Finlandia..

Itselleni tutut Urban Drinks ei enää toimita Suomeen ja Licoreassa tulisi kuljetus järjestää itse (ei minua sikäli haittaa, lähinnä se että UPS:in kauttako edelleen?)

A24:stä en ole kuin keissejä tilannut ja tiedostan nykyisen viiveen, mutta en oikein kyllä perusta näistä kuljetusvakuutuksista jotka kai kannattaisi kilisevien kanssa ostaa..

Alksilta löytyisi myös, mutta mihin itse päätyisit?
Kiitos arvon kanssa-tinailijat!
Ensi kuussa taas postikuluttomalla viikolla
Gourmet en casa TCM:stä, jos 800 euron kertatilaus ei ole ongelma. Havanaa sieltä tosin ei listaamistasi juomista löydy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.05.2022
Viestejä
2
Soitin juuri superalko.de koskien tilausta jonka olin tehnyt n. 20pv sitten. Oli yhä tilassa payment accepted. Ensin eivät vastanneet mutta soittivat sitten takaisin; lupasivat tarkistaa tilauksen varaston puolelta ja palata asiaan.

Tilauksessa 2 kuljetusyksikköä shippiin kautta big bucksilla tilattua, suomalaista olutta pääosin.

Edit.
Vastasivat:"
your order was paused because we're missing a products in our warehouse (San Miguel Especial 5,4%). Due to shipping delays from the manufacturer, we do not know when this product will be restocked. Is it okay for you, if we replace it with a replacement product? We will finish your order as soon as possible.
Thank you for your patience. Q

Edit 27.5
Tänään tuli toimitus kotiovelle pakettiautolla. Avatessani huomasin että 1 laatikko olutta puuttui, laitoin superalko.de meiliä asiasta. Ei tämä kovin vakuuttavaa ole ollut;ensin tilaus seisoo 3 viikkoa ilman että tila muuttuu mihinkään, sitten usean meilin ja soiton jälkeen toimitukseen sai vauhtia, mutta siinä ei ollut kaikkea mitä piti. Ei jatkoon
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Itse litistän tölkit polkaisemalla (tohvelit tai kengät jalassa). Eli tölkki makaamaan lattialle, tölkin keskelle "taittava" polkaisu, ja sitten polkaisuilla kumpikin pääty litteäksi. Menee siinä muutama sekunti per tölkki mutta aivan litteää jälkeä tulee ilmaiseksi ja ilman voimankäyttöä.

Toki jos määrät on valtavia ja etenkin joutuu kuskaamaan roskia kauemmas, niin tommonen puristin voi epäilemättä olla hyödyllinen.
Offtopic
Kyllä mulla alkais nyppimään jos pitäis vaikka se perus 24 tölkkiä mitä laatikossa on poljeskella littanaks..
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
164
Onko ehdottaa paikkaa mistä saisi edullisesti limua tilattua?
Ilmeisesti tavallinen kokis ei siis kelpaa? Suomeen tilattunahan hinnat ovat ihan kamalia, monesti paljon kalliimpia kuin oluset. Tämän takia en ole koskaan tilannut limonaateja netin kautta, vaan ihan hakenut Suomesta kivijalkakaupasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
42
Vähän offtopiccia, mutta kaikille tölkkikaman tilaajille suosittelen tätä:

Uskomattoman kätevä laite ja säästää hermoja, aikaa ja tilaa kun saa tölkit rutattua pienemmäksi kuin käsin. Ja kierrätysastia täyttyy hitaammin.
Jonkun aiemmin mainitsema tölkin polkaisu ruttuun toimii paremmin kuin tämä.
Ei kauaa kestänyt käytössä, kahva putoaa jossain vaiheessa ja on niin pilipalipeltiä nuo varret, että nekin antautuu lopulta.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Onko ehdottaa paikkaa mistä saisi edullisesti limua tilattua?
Itse olen tilannut jotain eksoottisempia Fiksuruoasta: Fiksuruoka.fi

Tuon koodin pitäisi vielä toimia kympin alennuksen saamiseksi vähintään 20 euron tilauksissa REFYEJBA49U Uusien asiakkaiden kohdalla näistä koodeista hyötyvät myös niiden antajat, eli tässä tapauksessa minä, joten kannattaa pyytää koodia joltain Fiksuruokaa käyttävältä kaverilta, niin koodihyöty tulee tuttavapiiriin. Fiksuruoan vanhojen asiakkaiden kohdalla hyöty on koodin "omistajalle" nolla, joten silloin on ihan sama käyttääkö tuota vai kaverilta saatua koodia.

Ja ulkomaisista kaupoista olen joskus tilannut Netprisistä jotain Suomesta löytymättömiä limuja. Postikulujen vuoksi hinnat vaan nousee melko suuriksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
577
En nyt hetkeen ole tilannut tuolta alkostore24:sta lavaa. Onko homma muuttunut sitten vuodenvaihteen vai hoituuko kuljetus ja tilaus yhtä helposti kuin ennen. Viivettä toki taitaa olla toimituksessa kun juhannus lähestyy, mutta se on asia erikseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
85
Kummasakin laatikossa 2 pulloa hajalla, eli kokonais saldo 16 litraa hajalla (alankomaa 12)

Gourmet en Casa TCM päivitys:

Tänään tuli korvatuista pulloista 1 laatikko, kaikki 12 ehjiä, toinen laatikko ei tullut, soittivat äsken että 6 pullosta 2 hajalla. Nyt alkaa kyllä menemään luotto tähän Fedexiin.

Eilen tehty taas 63 pullon tilaus, saas nähdä että montako saavat rikki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Gourmet en Casa TCM päivitys:

Tänään tuli korvatuista pulloista 1 laatikko, kaikki 12 ehjiä, toinen laatikko ei tullut, soittivat äsken että 4 vai 5 pullosta 2 hajalla. Nyt alkaa kyllä menemään luotto tähän Fedexiin.

Eilen tehty taas 63 pullon tilaus, saas nähdä että montako saavat rikki.
Vahvaa suoritusta. Mielenkiinnolla odotan minun perjantaina saapuvaa 48 pullon tilausta. Korjaan, siis perjantaiksi saapuvaksi ilmoitettua tilausta. Just somessa katselin yhden kaverin päivitystä, jossa manattiin kuinka FedEx oli onnistunut särkemään yhden soitinlähetyksen. Ymmärtäisin kyllä, jos lähetykset olisi huonosti pakattu, mutta siitähän ei esim. TCM:n kohdalla ole kyse.

Paulin Pelivideot voisi myydä striimeissä usein esiintyvän "Kaikki menee paskaksi" -rahtiliikkeen brändin FedExille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Kärkkäiseltä saa välillä limuja paljon halvemmalla kuin "fiksuista ruokalolleista" ja liiteristä. Samoin Verkkokauppa comista. Pitää vaan olla päivystämässä, et tulee tarjouksii, koska ne myydään joskus tunneissa loppuun. Parhaimmillaan saanut 90% alella päiväyslimuja, jotka toki kestää viel hyvänä vuoden eteenpäin. Postimaksutkaan päätä huimaa. Täss on itsellä nyt ihan saatanasti pepsiä, jaffaa, dr.peppereitä, kooky's sodaa, A&W:ta, Fantoja, ym, mistä oikeestaan tarvinnut maksaa mitään, eli iso säästö, jos limu uppoo.
No itse en ainakaan sen paremmin ostele natsi-Kärkkäiseltä mitään kuin juo vuoden vanhoja limuja. Mutta kaikki tavallaan. Verkkokaupassa toki asiallinen meininki.

Fiksuruoasta muuten ostelin helmikuussa halvimmillaan Olvin limuja 44 tölkkiä / 15 euroa. Sisältäen pantit ja toimitukset. Ei tuosta enää kauheasti edullisemmaksi pääse. Mutta eipä noista "aiemmin sai tuohon hintaan" -muisteloista ole kenellekään iloa.

Jotta päästään taas vähän viinakeskustelun puoleen, niin palaan kuukauden takaiseen FedEx-sekoiluun. Sain juuri äsken vastauksen siihen ensimmäiseen (!) viestiini, jossa kyselin saapumattomien pakettien perään. Sen jälkeehän sitten lähetykset olivat välillä kateissa, välillä osin hajonneina jne. "Kiitos yhteydenotosta. Olen pahoillani, että vastauksissamme ja toimituksissa on ollut viivettä. FedExin ja TNT:n lentoverkostot yhdistyivät 28.3.2022 ja yhdistyminen on aiheuttanut odottamattomia viivästyksiä toimintaamme." Mikähän hitto tuonkin vastauksen funktio oli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.08.2021
Viestejä
12
Onko kokemuksia shippiin Bigbucksin toimituksesta? UPS:n seurannassa siirtyy aina päivällä eteenpäin.. Soittavatko etukäteen ja sopivat toimituksesta vai onko tämä paikkakuntakohtaista.

Yleensä tilannut noutopisteeseen fransbergilla, norrlogilla tmv. Nyt kuitenkin kokeilin superalko.de ja toimitus shippii/bigbucks, kun halvalla sai :cool:
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 930
Onko kokemuksia shippiin Bigbucksin toimituksesta? UPS:n seurannassa siirtyy aina päivällä eteenpäin.. Soittavatko etukäteen ja sopivat toimituksesta vai onko tämä paikkakuntakohtaista.

Yleensä tilannut noutopisteeseen fransbergilla, norrlogilla tmv. Nyt kuitenkin kokeilin superalko.de ja toimitus shippii/bigbucks, kun halvalla sai :cool:
Ei sinänsä bigbuck toimituksesta, mutta ups yleisesti.
Niiden toiminta on lähemmäs naurettavaa noiden aikamääreiden kannalta.
Toimitus tulee kun tulee, siinä voi olla viikonkin heitto arviossa minkä saat alkuun ja kun se päivä tulee että niiden pitäs toimittaa se sun ovelle, niin tattadaa et ollu kotona ja alaovi oli puhelun kantavuuden ulkopuolella, varaudu nokkakärryihin kun tuut hakee hevonperseestä.
Jos nyt ihan tosissaan vielä jatkoa tohon, niin joo, joillekkin skulaa että se soitto tulee ihan oikeasti ja oikeasti myös se tilaus tulee ovelle.
Mutta omakohtaset kokemukset ups:ltä on täyttä paskaa.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
En oikein ymmärrä miks sulla on aina jotain negaatiivista/turhanpäivästä kommentoimista ainakin silloin, kun minä tänne olen jotain kirjoittanut. Mä autoin tuota kysyjää kysymyksen osalta ja mua ei vois vähempää kiinnostaa sun natsijutut ja muut. Anna mun olla rauhassa ihan oikeesti.
Minun nähdäkseni minä linkittelin tänne sivuston, josta koodilla tilailet alle puoleen hintaan juomat. Osa itse asiassa taitaa lähteä -70 pinnalla. Sinä argumentoit tuota ostovinkkiä vastaan sillä, että "pitää vaan olla päivystämässä, et tulee tarjouksii". Mitä ihmettä kukaan tekee sellaisella tiedolla, että joku kauppa myy halvalla, kunhan vaan on päivystämässä? Vähän kuin ruoan hinnasta keskusteltaessa sanoisi, että saat saman tuotteen 60 % edullisemmin, kunhan menet vaan oikeaan kauppaan oikeaan aikaan ilta-alen hetkellä.

Eihän kaljaakaan kannata ostaa paljoa muualta kuin Viinikauppa.comista, silloin kun sieltä saa laatikoita neljällä eurolla. Tosin kukaan ei tiedä, tuleeko niitä tarjouksia taas koska, vai tuleeko koskaan. (*

Mutta joo, lopetetaan ihmeessä, koska koko limuteemakin menee jo ohi ketjun aiheen.

*) Eikä muuten ole niitä Viinikaupan hyviä oluttarjouksia tainnut näkyä tyyliin puoleentoista vuoteen. Säännöllisesti muistan kyllä sivuja tsekata.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 464
Viestejä
4 162 933
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom