Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täytyypä laittaa pari Koffin pinkkiä tulemaan (on muuten omasta mielestä parempaa kuin Hartwallin harmaa) ja joku jokeri kolmanneksi. Jos nyt kerran taas kuljetukset pelittää tuolta Kroatiastakin vähän paremmin kuin joku aika sitten.Lonkerot kotiutuneet ilman ylimääräisiä käpälöintejä.
11.1. tilattu Alks + fransberg ja tänään (23.1.) posti toi kotia Oulussa.
![]()
![]()
Tätä tuli tilattuu, eli siis 4,99€/24tlk
Slots 100 5,2% 24x0,33 L - BBF 19.04.25
Onko vielä joku kauppa missä ei ole mitään "pakkausmaksua"? Jos on, niin eiköhän se yleensä hinnoissa ole integroituna.Superalko.de pakkausmateriaalit maksaa yhdelle pahvilaatikolle 6.28e
Ei sinällään maailmoja kaada mutta katellaan vielä muita paikkoja.
Myöskin Viinikauppa.com pientoimituslisä oli viimeeksi 7e alle 75 ostoksissa (vähään aikaan en ole tuolla käynyt), aina jotakin koiruuksia ilmenee kun kassalle menee![]()
Taidat muistaa väärin. Kaikilla menee kolme olutkeissiä pakkauslaatikkoon. Alks taitaa muutoin olla ahtaimmasta päästä.Alksista kun ottaa sen 3 koppaa niin ne menee sujuvasti siihen yhteen laatikkoon (taisi jäädä tilaakin vielä jokuselle pullolle ellen väärin muista)
Kun päiväykset tuli taas puheeksi, niin pakko mainita, että viime pyhänä nautin A.le Coqin Porterin päiväyksellä 6.10.-23, klo 21:03, ja erinomaista oli. Säilytetty kylmässä, annettu toki lämmetä ennen nauttimista. Kellariin jäi vielä pari pulloa muutaman kuukauden vanhempaa brittiläistä herkkua.Oli kyllä ihan jees alennukset ja kaikki jotain 03/25 päiväyksellä. Osa paikoista myy surutta tyyliin 4kk ylivanhoja pikkualennuksella.
Riippuu kuka katsotaan verovelvolliseksi. Oli kumpi vaan niin vähintään verot maksat sinä, mutta jos sinut katsotaan verovelvolliseksi niin päälle tulee alkoholiveron laiminlyöntimaksu sekä pakkausveron laiminlyöntimaksu.Mitäs tuosta tulee muuten jos unohtuu ennakkoilmoituksen teko verottajalle, ja tulli nappaa lähetyksen? Selviääkö verojen maksulla, vai minkälainen lisämaksu seuraa?
Ja kysymys oli?Onko tämä siis totta vai osaisko joku mulle kertoa suorat sanat?
Itse olen alkoholisti ....yllätys tottakai menee omaan käyttöön.
Ostaminen ja tilaaminen toisesta EU-maasta
EU:n valmistevero direktiivin (2008/118/EY) 32. artiklan 1. momentin mukaan “Yksityishenkilön omaan käyttöönsä hankkimien ja yhdestä jäsenvaltiosta toiseen itse kuljettamien valmisteveron alaisten tavaroiden valmistevero kannetaan ainoastaan jäsenvaltiossa, josta valmisteveron alaiset tavarat hankitaan”. Valmisteverolain (182/2010) 72. pykälän 1. momentin mukaan valmistevero ei koske toisessa jäsenvaltiossa kulutukseen tarkoitettuja tuotteita, jotka yksityishenkilö hankkii omaan käyttöönsä ja tuo itse kotiin. Savukkeita, sikareita, piippu- ja savuketupakkaa, nikotiininesteitä ja tupakointiin tarkoitettuja kasvisperäisiä tuotteita voidaan tuoda maahan rajoitettu määrä. Alkoholia ja tupakkatuotteita voi tuoda verovapaasti maahan omaan tarpeeseen eli itselle, perheelle tai lahjaksi.
Suomessa neuvostoliittolaiset virkamiehet pitävät kiinni siitä, että henkilön itsensä tekemä tuonti on eri asia kuin että tilaat jotain ja se toimitetaan sinulle.Onko tämä siis totta vai osaisko joku mulle kertoa suorat sanat?
EU:n valmistevero direktiivin (2008/118/EY) 32. artiklan 1. momentin mukaan “Yksityishenkilön omaan käyttöönsä hankkimien ja yhdestä jäsenvaltiosta toiseen itse kuljettamien valmisteveron alaisten tavaroiden valmistevero kannetaan ainoastaan jäsenvaltiossa, josta valmisteveron alaiset tavarat hankitaan”. Valmisteverolain (182/2010) 72. pykälän 1. momentin mukaan valmistevero ei koske toisessa jäsenvaltiossa kulutukseen tarkoitettuja tuotteita, jotka yksityishenkilö hankkii omaan käyttöönsä ja tuo itse kotiin. Savukkeita, sikareita, piippu- ja savuketupakkaa, nikotiininesteitä ja tupakointiin tarkoitettuja kasvisperäisiä tuotteita voidaan tuoda maahan rajoitettu määrä. Alkoholia ja tupakkatuotteita voi tuoda verovapaasti maahan omaan tarpeeseen eli itselle, perheelle tai lahjaksi.
Kai tuossa on ajatus, että matkustajatuonti on kokonaisuuden kannalta pienimuotoista ja verovalvonta vaatisi enemmän henkilötarkastuksia ja muuta ikävää, kun taas rahtikuljetuksista jää asiakirjoja eri osapuolille, joten niitä voi valvoa jälkikäteenkin.Oikeustajua vastaan tämä on ja tässä maassa on liikaa julkista sektoria eli kilometritehtaalle laitettavia virkamiehiä, mutta se on toinen asia eikä enää liity alkoholin tilaamiseen.
Laitahan tillauksseen.Onko tämä siis totta vai osaisko joku mulle kertoa suorat sanat?
Ja siitä maksuliikenteestä jää jäljet, mahdollista tutkia yhdellä kertaa firman tilit.Kai tuossa on ajatus, että matkustajatuonti on kokonaisuuden kannalta pienimuotoista ja verovalvonta vaatisi enemmän henkilötarkastuksia ja muuta ikävää, kun taas rahtikuljetuksista jää asiakirjoja eri osapuolille, joten niitä voi valvoa jälkikäteenkin.
Superalko.de pakkausmateriaalit maksaa yhdelle pahvilaatikolle 6.28e
No joo päivitystä tähän. Tulihan se tilausvahvistus seiltä noin tunnin päästä, pikkusen epäilytti tuo ettei tosiaan sitä paypal maksuvaihtoehtoa kuitenkaan ollut vaikka sivuillaan niin kertovat. Fransbergiltä kuljetus ja tuntui tuo onnistuvan 2 koppaa olutta ja 1 siideri koppa, 1 pakkauslaatikkoon, vaikka heidän systeemi näytti painoksi 28,5kg. Heidän laskuri antaa kyllä liian ison painon noille, kun vertaa muiden liikkeiden antamiin.Teinpä tilauksen netprisiin. Piti voida maksaa paypal mutta eipä sitä vaihtoehtoa löytynyt kuitenkaan. No maksoin kuitenkin... Sieltä ei kumminkaan tullut tilausvahvistusta meiliin ainakaan vielä. Onk tuolla tyypillistä ettei tule hetimiten tilausvahvistus ?? Muualta kun oon tilannut niin aika samantien on meiliin tullut vahvistukset.
Tämähän meni kuin elokuvissa. Su 19.1. tilaus sisään ja tänään tuli lasti kotiovelle tänne pohjoiseen. Kylläpä se pisti mukavasti hymyilyttään, kun toi paketin. Kantoi vielä sisälle asti sinne minne itse halusin. Tästähän tuli oikein ilon ja onnen päivä! Kiitos KimmoM vinkistä.Alkostar ja Fransberg toimittajaksi.
Tänään tuli sekä netprissiltä että fransbergilta ilmoitus että paketit ovat lähteneet matkaanKerro sit miten kävi, jään odottamaan päivitystä.![]()
Ei siellä kaikkein halvimissa bulkeissa taida olla kuin Tre Kronor "oikeaa" kaljaa, eikä mitään siirappikuraa.Näin lauantai ehtoolla kun tuppaa maistumaan, niin vihkoon meni mun edellinen tilaus bulkeissa, sisätäen:
Albani 1859: siirappia ja glukoosia
Harboe gold: siirappia
Thor blå: siirappia
Ei saatana, menee tanskalaiset boikottiin. Hatun nosto Olville ja tuplapukille, ehtaa sitä itseänsä. Sekä tutulle ja turvalliselle A le Coq 5,2:elle, Iisalmea sekin. Karttakaa toverit jatkossa näitä edellä mainittuja sokerimäskihiivoja.
Jos ei itse maista, niin ei se tarkoita ettei kukaan muukaan maista. Turha tässä on makuasioista kiistellä.Maistuuko tämä "siirappikura" jotenkin siitä tuotteesta,
Omalta kohdalta voin sanoa että maistaa. Ei noita ole etukäteen tarkastellut kun on halvalla tilaillut, maistaessa aika kovalla prosentilla bongannut siirapit. Harvemmin on tullut sitten tilattua toista kertaa. Tre Kronor sitten onkin jäänyt luottohevoseksi.Maistuuko tämä "siirappikura" jotenkin siitä tuotteesta, vai huomaako sen vai spekseistä? Vuosien varrella testitty ehkä noin 20 erillaista tilaus olutta ja kunhan olen peruslagereissa pysynyt en ole huomannut noita siirappipulloja.
Jos sokkomaistatetaan vaikkapa viittä perus halpis lageria joista yksi onkin "aitoa kaljaa trekronor" niin noinkohan sen sieltä viidestä bongaisi oikein
Yleisesti ottaen noilla 8-12e loota kaljoilla ei nyt kai kuuhun olla menossakaan. Aika pitkälle noissa mennään hinta edellä, siltikin ainankin allekirjoittaneelle lähes kaikki vaaleat perus lagerit on uponneet mukavasti. Nykyään tulee tilattua enimmäkseen hitu vahvempia 5,9-7,5 (parempi hinta/humala suhde heh heh)
Eli Tre Kronor on siis kaikesta huolimatta hyvä "talousbisse"? Vähän kiinnostaisi kokeilla, jos niin.Omalta kohdalta voin sanoa että maistaa. Ei noita ole etukäteen tarkastellut kun on halvalla tilaillut, maistaessa aika kovalla prosentilla bongannut siirapit. Harvemmin on tullut sitten tilattua toista kertaa. Tre Kronor sitten onkin jäänyt luottohevoseksi.
Tre Kronor on erinomainen saksalainen peruslager, ja mielestäni selkeästi paremman makuista kuin esimerkkisi, Blackbirdistä ei tosin kokemusta. Myös ruottalaiset Norrlands Guld 5,3 saa suosituksen, sekä ykkössuosikkini Mariestads 5,3, tää on kyllä yleensä pari euroa tyyriimpää. Näissä missään ei kuitenkaan tärkkelyksiä tai siirappeja.Eli Tre Kronor on siis kaikesta huolimatta hyvä "talousbisse"? Vähän kiinnostaisi kokeilla, jos niin.
Edit: Tre Kronor Premium Lager 5,2% | Ruotsalainen olut | Laadukas lager-olut Ruotsista | Täyteläinen maku ainakin tämä 5,2% versio vaikuttaa tölkkikuvien perusteella olevan täysmallasbisse?
Jos vaikkapa Alksin kaljalistausta katsoo, niin sieltä ainoita tätä nykyä itselleni maistuvia olisi Lapin Kulta, Karl Friedrich, Fuglsang Blackbird ja Saku Originaal 5,2%. Melkein kaikki on jo testailtu eikä suurta vimmaa ole enää kotiin tilata. Salkullinen Sakua on helppo napata kainaloon silloin kun Tallinnassa piipahtaa.
Tre Kronor on erinomainen saksalainen peruslager, ja mielestäni selkeästi paremman makuista kuin esimerkkisi, Blackbirdistä ei tosin kokemusta. Myös ruottalaiset Norrlands Guld 5,3 saa suosituksen, sekä ykkössuosikkini Mariestads 5,3, tää on kyllä yleensä pari euroa tyyriimpää. Näissä missään ei kuitenkaan uutteita tai siirappeja.
Nimestään huolimatta Tre kronor on saksalaisen Oettingerin valmistama olut. Käsittääkseni se ei ole Ruotsisakaan "yleisessä" myynnissä, vaan pyörii kaikenmaailman taxfree ja vientihommissa. Tästä voin kyllä olla väärässäkin.Eikös tuo Trekronor ole Ruotsalaista olutta niinkuin 3kruunuakin viittaaTästä on jo vuosia kun viimeeksi tuota maistellut. Muistaakseni silloin se oli varsin käypästä ja toimivaa olutta. Ehkä hienoinen kirpeys siinä tuntui eli ei niin laheeta mutta toisaalta se ei ole välttämättä ollenkaan negatiivinen juttu. Onpahan siten hieman "raikkaampaa" Pitänee laittaa uudelleen testiin.
Eli Tre Kronor on siis kaikesta huolimatta hyvä "talousbisse"? Vähän kiinnostaisi kokeilla, jos niin.
Jos vaikkapa Alksin kaljalistausta katsoo, niin sieltä ainoita tätä nykyä itselleni maistuvia olisi Lapin Kulta, Karl Friedrich, Fuglsang Blackbird ja Saku Originaal 5,2%. Melkein kaikki on jo testailtu eikä suurta vimmaa ole enää kotiin tilata. Salkullinen Sakua on helppo napata kainaloon silloin kun Tallinnassa piipahtaa.
Näiden jatkoksi voisi laittaa Fem Komma Tvåan ja Cesu Premiumin. Tuo Cesu on myös monesti tarttunut mukaan omiin tilauksiin, jos on tarjouksessa.Tre Kronor on erinomainen saksalainen peruslager, ja mielestäni selkeästi paremman makuista kuin esimerkkisi, Blackbirdistä ei tosin kokemusta. Myös ruottalaiset Norrlands Guld 5,3 saa suosituksen, sekä ykkössuosikkini Mariestads 5,3, tää on kyllä yleensä pari euroa tyyriimpää. Näissä missään ei kuitenkaan tärkkelyksiä tai siirappeja.
Edit: Tre Kronor Premium Lager 5,2% | Ruotsalainen olut | Laadukas lager-olut Ruotsista | Täyteläinen maku ainakin tämä 5,2% versio vaikuttaa tölkkikuvien perusteella olevan täysmallasbisse?
Vähän ot mutta moneen paikkaan ml. Alks on tullut batteryt valikoimiin alle haaparannan hintojen, kulujen kanssa 3 lootaa n. 19e lava.
Joo sinne Haaparantaan fyysisesti matkustaminen ei maksa mitään.Jos en ihan väärin muista niin 112sek laatikko + 24sek pantti = eli noin 12€ oli Haaparannassa laatikko batteryä kesällä.
Täältä kehut myös Cesulle.Näiden jatkoksi voisi laittaa Fem Komma Tvåan ja Cesu Premiumin. Tuo Cesu on myös monesti tarttunut mukaan omiin tilauksiin, jos on tarjouksessa.
Ei ole itsekään tuota Fuglsang Blackbirdia tullut testailtua, kun on jotenkin epäilyttävä ollut omaan silmään/makuun.
Joo sinne Haaparantaan fyysisesti matkustaminen ei maksa mitään.
Itse ainakin aina liftaan kyydin edestakaisin.![]()
Sama ehdotus tuli tännekin, tosin ilman mitään erotuksen korvaamista (hintaero oli alle euron kyllä). Kieltäydyin tästä ja vaadin rahojen palautusta väärän tuotteen osalta. Torstaina tulossa postnordin ukko noutamaan väärän pullon ja hyvittävät summan kun on perillä. Heidän pussistaan luonnollisesti menee postikulut. Eli lopputulos ok kunhan parin viikon päästä rahat ovat tulleet takaisin. Aspan nopeudessa ei kyllä kehuttavaa, kun 2-3 päivää meni jokaisen viestin jälkeen saada vastaus.
Eilen tuli kotiovelle kaksi pahvilaatikkoa netpris+ fransberg. Eli noin viikon kesti tilauksesta kotiin tuloon.Onko joku saanut jo netpris pakettejaan? Uskaltaako sieltä taas tilata...
Pakkaakohan Netpris esim 3 olutlaatikkoa yhteen pakettiin riippumatta niiden omasta painolaskurista? Se laskurihan jakaisi ne painon perusteella 2 paketiksi, mutta Fransberg ei kiloista välitä.Eilen tuli kotiovelle kaksi pahvilaatikkoa netpris+ fransberg. Eli noin viikon kesti tilauksesta kotiin tuloon.
Ei oo näkynyt eikä kuulunut mitään, viikko sitten tilasin netpris & fransberg.Onko joku saanut jo netpris pakettejaan? Uskaltaako sieltä taas tilata...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.