Pakko jakaa tarina Postin sekoilusta.
Pitkästä aikaa tilasin juomaa Alksilta, yhden laatikollisen verran. Kuljetukseen olen aiemmin käyttänyt aina Fransbergia. Nyt aattelin kokeilla Opoa, kun kuljetus oli hieman edullisempi.
Tilaus lähti 1.2. ja seurannan perusteella kuljetus tänne Jyskälään eteni hyvin. Omapostista seurasin, että paketti rekisteröitiin täällä 7.2. ...heh, kohta pääsisin sihauttamaan! Mutta eipä alkanut pakettia kuulumaan...
Seuraavaksi seurantaan tuli merkintä 9.2. paketin rekisteröinnistä Tampereella. What the hell!
Sitten 12.2 merkintä että paketti on takaisin Jyväskylässä... Kohtapa kohta...
13.2. kuski soitti aamupäivällä, että olenko kotona vastaanottamaan paketin kohta. Mitä, olin tilannut paketin noutopisteeseen. Mutta juu, enpä ollut tuohon aikaan kotona vaan normiaika työläisenä töissä! Sovittiin kuitenkin, että voisin noutaa paketin tuosta Lievestuoreelta, kun lähettyvillä asustelen. Kuski lupaili vielä, että paketti on noudettavissa sieltä iltapäivällä.
14.2. ajelin noutopaikkaan (huoltoasema) hakeakseni paketin. Perkele, pakettia ei löytynyt asemalta mistään! Virkailijan soitettua asemalta Postille, selvisi, että paketti on lähtenyt sieltä jälleen eteenpäin. Puhelimessa uudeksi noutopaikaksi sovittiin työpaikkani läheinen marketti Jyväskylässä.
Illalla 14.2 Omapostiin tuli merkintä, että lähetys on taas Tampereella!
Seuraavaksi 15.2. merkintä Tampereelta, että "Lähetyksen pakkaus tai päällys on vaurioitunut Postin käsittelyssä". Tämähän se vielä puutui!
Perjantaina 16.2. paketti rekisteröitiin takaisin täällä Jyväskylässä, mutta saman illan aikana takaisinpa Tampereella! ...alkoi menemään kyllä aika koomiseksi tilanne...
Lauantaina soittelin Postin asiakaspalveluun, että nyt on saatava kyllä stoppi tähän Jyväskylä-Tampere karuselliin. Ensimmäiseltä virkailijalta jäi takaisinpäin soitto mulle tekemättä, toinen virkailija lupasi henkilökohtaisesti selvittää asian... Heh, niin varmaan...
Loppujen lopuksi tänään 19.2. tuli noutoilmoitus paketista! Virkailijan kiikuttaessa pakettia minulle, huomasin siinä teippailua ja laatikon pohja oli märkä... Just, just..
Kotona laatikko auki ja tutkimaan vaurioita. Yksi tölkki seitsemästä kymmenestä kahdesta oli päästännyt liemet alle. Monessa oli isojakin painaumia/ruttuja, mutta olivat ehjiä... No tapauksen pääasia, että oluset kotiutuivat, vaikka meinasi välillä mennä asia tunteisiin...