Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
881
Rikhard Sjöbergin tutkimukset jatkuvat.


Tuosta ketjusta viesti 6/6 mietityttää:
" Täysin saman tulkinnan teki Ruotsin korkein oikeus 7.7.2023 todetessaan, että viinien nettikauppa Tanskasta Ruotsiin on tietoyhteiskunnan palvelu, johon sovelletaan Tanskan eikä Ruotsin alkoholilakia. 6/6 "

Toimiiko sama Suomessa, eli tekemällä tilauksen Saksasta sovelletaan Saksan eikä Suomen alkoholilakia ??
Mikäli asia on näin niin tilauskauppa ajaa Alkon pois markkinoilta.
Kyllä se silmukka kaulan ympärillä on kiristynyt koko ajan tuon etämyynti/etäosto venkoilun suhteen. Aivan äärettömän iso piikki lihassa tuo Rikhard Sjöberg. Kertoo myös siitä, että kuinka helvetin vaikeaa on taistella tuulimyllyjä vastaan, mutta onneksi Sjöberg on jaksanut sitkeästi paneutua asiaan ja jaksaa itsekin "venkoilla" takaisin minkä ehtii. Uskomattoman arvostettavaa ja hyvää omistautumista asiaan.
Minä olen sitä mieltä, että Alkon monopoli saisi kaatua ihan täysin. Itsehän en ole muutenkaan ihan periaatteen vuoksi kantanut alkoholiveroeuroja tähän maahan ainakaan kymmeneen vuoteen kotiin ostettujen alkoholien suhteen.
 
Liittynyt
10.08.2020
Viestejä
8
En nyt väitä etteikö tuo mainittu Tullin soittelija ollut oikeasti tullista mutta näissä ja _kaikissa_ tilanteissa joissa joku soittaa ja kertoo olevansa viranomainen pitää muistaa että siellä voi olla ihan kuka vaan. Jos asia on tärkeä ja haluaa sitä selvitellä, pyydetään soittajalta nimi ja vaikkapa tullin / poliisin / tms viranomaisen keskuksen numero johon voi soittaa takaisin ja pyytää yhdistämään ko. viranomaiselle. Ja ennen soittoa tietysti tarkistaa itse että numero on aito. Suoraan ei millekään soittelijalle kerrota yhtään mitään.
Vaikka kyseessä olisi aidosti viranomainen, mitään ei tarvi sanoa. Lyö puhelin tylysti kiinni. Jos tilaa alle eurolavallisen juomaa vuodessa, kaikki on täysin sallittua toimintaa. Tosin parempi tilata joka kuukausi se pari laatikkoa.
 
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
54
Niin mutta olikos jossain laatikossa/lavassa aikoinaan jotain tullin teippejä? Ei kai nyt kukaan mitään myönnä jos ei mikään kuorma ole tullissa "avattu" ja sitten vuoden päästä aletaan soittelee :D
Ei ollu teippejä.Ihmettelen miten joku muu kuin tulli voi tietää tilauksesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 591
Perheessä on viranomaisia (ei tullissa ja osa eläkkeellä), ei ne soittele perään. Jos tulee lisätietopyyntöjä, ne tulee kirjeenä kotiin. Tietenkin, "eläkkeellä jo" tarkoittaa, että minulla ei välttämättä ole tuoreinta tietoa. Enkä tullista tunne ketään, enkä haluakaan tuntea.

Älkää muutenkaan antako mitään tietoja itsestänne puhelimella. Ja kysykää, mistä saivat nimenne ja pyytäkää lisäämään itsenne listalle, jolle ei soiteta. Jos kysyvät tarkempia tietoja , että voivat lisätä teidät no call-listalle, kysykää sen firman nimi, henkilön nimi, älkääkä antako mitään tietoja ja soittakaa poliisille. Siellä on huijaus käynnissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 591
Rikhard Sjöbergin tutkimukset jatkuvat.
Hieno mies.

--

Tosin, oliko tämä täällä jo:

Ei todellakaan hieno mies (Rakshit) hakee nyt Tullin pääjohtajaksi. Jotenkin toivon, että ei pääse ja putoaa jo alkukierroksilla. Tämä vaan taustoittamassa tätä touhua ja jos Sami tuonne pomovirkaan nousee, se vahvasti signaloi sitä, että tätä alkoholiverojupakkaa pidetään suurena onnistumisena.
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
281
Näissä saa olla hiukan sitä pelisilmää. Nimittäin minulle on poliisi soitellut ja lähetellyt tekstiviestejä, sekä pankkivirkailija kysynyt puhelimessa nettipankin tunnusta*. Kaikki asioita, joista netiltä voi lukea asiantuntijoiden kirjoittamana, että "ei tapahdu". Ja kaikki mainitut tapaukset olivat ihan legittejä, todellisia, ei huijauksia tai sen yrityksiä.

*Oli teknisiä ongelmia S-pankin nettipankin kanssa ja tunnukset meni lukkoon. Puhelimitse hoitui korjaus, mutta tosiaan piti kertoa nettipankin _käyttäjätunnus_. Huom! Ei kysytä salasanaa, eikä vaihtuvaa "avainlukua".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 591
Näissä saa olla hiukan sitä pelisilmää. Nimittäin minulle on poliisi soitellut ja lähetellyt tekstiviestejä, sekä pankkivirkailija kysynyt puhelimessa nettipankin tunnusta*. Kaikki asioita, joista netiltä voi lukea asiantuntijoiden kirjoittamana, että "ei tapahdu". Ja kaikki mainitut tapaukset olivat ihan legittejä, todellisia, ei huijauksia tai sen yrityksiä.

*Oli teknisiä ongelmia S-pankin nettipankin kanssa ja tunnukset meni lukkoon. Puhelimitse hoitui korjaus, mutta tosiaan piti kertoa nettipankin _käyttäjätunnus_. Huom! Ei kysytä salasanaa, eikä vaihtuvaa "avainlukua".
No jos puhelin käy, sitten käy myös sähköposti. Pyytäisin sitten henkilön sähköpostiosoitteen, jonka pitäisi loppua @tulli.fi . Jos siellä on mitä vaan muuta, niin sitten ei. Paitsi ehkä @poliisi.fi . Mutta kuitenkin, kannattaa olla enemmän varoivainen, kuin pettyä.
Enkä ole asiantuntija, mutta näin itse toimisin. Jotenkin tuntuu, että sinä soitit S-pankille, niin pankkivirkailijat ei edelleenkään soita ja kysy tunnusta :)
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
159
Tuosta ketjusta viesti 6/6 mietityttää:
" Täysin saman tulkinnan teki Ruotsin korkein oikeus 7.7.2023 todetessaan, että viinien nettikauppa Tanskasta Ruotsiin on tietoyhteiskunnan palvelu, johon sovelletaan Tanskan eikä Ruotsin alkoholilakia. 6/6 "

Toimiiko sama Suomessa, eli tekemällä tilauksen Saksasta sovelletaan Saksan eikä Suomen alkoholilakia ??
Mikäli asia on näin niin tilauskauppa ajaa Alkon pois markkinoilta.
Millä tavalla se ajaisi Alkon pois? Eihän se monopoli Suomesta häviä vaikka kuinka saisi myydä ulkomailta Suomeen.
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
281
No jos puhelin käy, sitten käy myös sähköposti. Pyytäisin sitten henkilön sähköpostiosoitteen, jonka pitäisi loppua @tulli.fi . Jos siellä on mitä vaan muuta, niin sitten ei. Paitsi ehkä @poliisi.fi . Mutta kuitenkin, kannattaa olla enemmän varoivainen, kuin pettyä.
Enkä ole asiantuntija, mutta näin itse toimisin. Jotenkin tuntuu, että sinä soitit S-pankille, niin pankkivirkailijat ei edelleenkään soita ja kysy tunnusta :)
Todennäköisesti soitin itse S-pankkiin. Ainakaan minkään sosiaali- ja terveysalan tahon kanssa yleensä sähköposti nimenomaan ei käy, varmasti myös monen muun tahon. Itselle kun s-posti on se luontevin yhteydenpitokanava, niin aika monesti on tullut vastaan tuo, että ei onnistu "turvallisuussyistä".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 591
Todennäköisesti soitin itse S-pankkiin. Ainakaan minkään sosiaali- ja terveysalan tahon kanssa yleensä sähköposti nimenomaan ei käy, varmasti myös monen muun tahon. Itselle kun s-posti on se luontevin yhteydenpitokanava, niin aika monesti on tullut vastaan tuo, että ei onnistu "turvallisuussyistä".
OK, minulla ei selvästi ole tästä tietoa. Älkää kuitenkaan antako tietojanne kellekään puhelimessa, ellette vartavasten soita kys. henkilölle/palveluun. Pieni paranoidisuus ei ole haitta, säästytte huijauksilta.
Eikä tarkoitus ollut ohjeistaa viranomaisten kanssa asiointiin , vaan varoitella huijauksista. Tässä ketjussa voi olla henkilöitä, jotka on alentuneessa mielentilassa (=humalassa), kun huijari soittaa. Silloin kun muistaa tämän neuvon, pääsee vähemmällä.
 
Liittynyt
11.10.2022
Viestejä
43
Mitä kuljetusyhtiötä käytätte, jos tilaa saksan superalkosta?
No aika tuore kokemus, eikä todellakaan hyvä. Älä ainakaan norrlogia käytä! Toinen paketti tuli toista ei kuulunut.. DHL seuranta vihdoin näyttti että paketti vaurioitunut... norrlog sanoo ettei voi mitään, eikä korvaa mitään kun ei ollut vakuutusta ! Haista fitun pulju. Tein hiljan Paypalliin valituksen kun norrlog ei enää vastannut sp mitään. Lupasivat heti korvata rahdin hinnan tuhotun (varastetun) paketin osalta. muulta osin asia kesken. Joskus muinoin Norrlog hukkasi yhden paketin myös, sillä kertaa korvasivat kaikki kyllä vaikka vakuutusta ei ollut. Siis erikseen otettua vakuutusta. Uskomatonta touhua perk....
 

Kamikaze

Incoming
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
441
Ottamatta muuhun kantaa niin ostakaa näitä janojuomia aina luottokortilla. Jos myyjä venkoilee niin ei tarvitse tehdä kuin reklamaatio luottokorttiyhtiölle ja loput hoituu sieltä kautta. Ja olen itsekin joutunut käyttämään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 625
Kylkä norrlog on toimuva pulju. Kymmeniä tilauksia, muutama hajonnu kaikki korvattu ilman vakuutusta. Jos yhdellä on huonoja kokemuksia ei se vielä tee firmasta paskaa.
 
Liittynyt
13.07.2023
Viestejä
33
Näköjään tullut hienot vetovalikot, ei tarvitse itse syöttää kaupan tietoja. Ja myös länsinaapuri saa nauttia OPO:n kuljetuksista eli Suomi tai Ruotsi kohde maita.


Screenshot_20231218_195429_Chrome.jpgScreenshot_20231218_195508_Chrome.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.10.2022
Viestejä
43
Kylkä norrlog on toimuva pulju. Kymmeniä tilauksia, muutama hajonnu kaikki korvattu ilman vakuutusta. Jos yhdellä on huonoja kokemuksia ei se vielä tee firmasta paskaa.
Minä kans olen samaa mieltä JOS korvaavat rikkomansa paketin sisällön ja rahdin siitä. Jos eivt kuten kirjoittivat niin ei tuollaista kehua mitenkään voi ;) Ja jos hiukan googlailee niin en ole näemmä ainoa :)
 

KUK

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
522
Kerran olen joutunut Norrlog:n kanssa keskustelemaan hajonneesta toimituksesta ja kyllä he rikkoutuneen pullon korvasivat täysmääräisenä, mutta rahdista ei tullut mitään.
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
26
Rikhard Sjöbergin tutkimukset jatkuvat.


Tuosta ketjusta viesti 6/6 mietityttää:
" Täysin saman tulkinnan teki Ruotsin korkein oikeus 7.7.2023 todetessaan, että viinien nettikauppa Tanskasta Ruotsiin on tietoyhteiskunnan palvelu, johon sovelletaan Tanskan eikä Ruotsin alkoholilakia. 6/6 "

Toimiiko sama Suomessa, eli tekemällä tilauksen Saksasta sovelletaan Saksan eikä Suomen alkoholilakia ??
Mikäli asia on näin niin tilauskauppa ajaa Alkon pois markkinoilta.
Minulla on vahva tuntu, että Suomi on hidastanut tätä vääjäämätöntä nettikaupan avaamista ja Alkon monopolia. Syynä se että Alko saa oman nettikaupan tehtyä ja ketjun testattua. Se on varmaan eka päivänä jo valmis toimittamaan viiniä kotiovelle kun laki sen sallii. Alko on nyt vuosia saanut testailla "nettimyyntiä" noiden myymälöidensä kautta ja viilailla sivustoaan.
 
Liittynyt
11.10.2022
Viestejä
43
Kerran olen joutunut Norrlog:n kanssa keskustelemaan hajonneesta toimituksesta ja kyllä he rikkoutuneen pullon korvasivat täysmääräisenä, mutta rahdista ei tullut mitään.
Aiemmin joskus tosiaan hävisi myös yksi laatikko ja silloin korvasivat. Nyt ei ole päiviin enää vastailtu lainkaan sp. Yhden pullon rikkoutumisesta en varmaan olisi edes kysellyt, mutta nyt meni koko laatikko jossa suurin osa tilauksesta.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
894
Tuli pari pakettia Matkahuoltoon. MHn setä totesi että "nestemmäisiä tuotteita" ja hymähti. Eli kylläpä vaan tietävät. Tästä aikaa vuoden verran...
Siitä asti kun juomien tilailu muuttui kansanhuviksi niin kuittailua on tullut "virvokkeista"tms. Itsekin myöntäneet tilailleensa.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
782
Pikkulaatikko olutta, viiniä ja giniä kotiovella 6 päivää tilauksesta alks.fi +opo. Opolta tuli postin seurantakoodi ja se kyllä näyttää edelleen että Posti odottaa pakettia saapuvaksi haltuunsa.

Nopeaa toimintaa, tein tilauksen uuden vuoden juhlia varten.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
148
1703175326578.png


Opo:lla hävinnyt hintataulukosta hinnat Suomen kuljetuksiin. Hämmentävää. Luulisi että suurin osa heidän bisneksestä olisi alkoholin roudaamista juurikin Suomeen.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
148
toimittavat edelleen suomeen, lue vähän taaksepäin postauksia.............................
Pyrin aina lukemaan lukematta jääneet sivut, ennen kuin postaan, ja niin tein nytkin. Pakko vaan myöntää, että sana Härmä on sen verran vieras itselle, ettei tarttunut huomio tuohon viestiin.
 
Liittynyt
05.10.2022
Viestejä
57
Joo kiva tilata ja maksaa kotiinkuljetuksesta, joista 99% toimitetaan työaikana jolloin kukaan ei sitä ole ottamassa vastaan, mutta sitä ei suostuta toimittamaan/jättämään ovelle.
Itselläni nyt kerran käynyt sama, mutta ilmoitin kuskille, että näen valvontakameroista toimituksen. Kuski soitti pihasta ja kysyi näenkö hänet.
Kuittasin kameran kaiuttimen kautta, että homma ok, kun paketit oli jätetty ovelle.
Mulle ei ole ongelma hakea noutopisteestä, koska monesti sinne tilaan, mutta tuolla kerralla oli kaksi pakettia tilattuna ja oli halvempaa (ja kätevämpää) tilata ne kotiinkuljetuksella, ettei tarvii kahta pakettia roudailla noutopisteestä.
ompa outo, mulle kuriiri nykyään kun soittaa kysyy vain: "ois pari pakettia, jätänkö taas siihen ovelle?"
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
117
ompa outo, mulle kuriiri nykyään kun soittaa kysyy vain: "ois pari pakettia, jätänkö taas siihen ovelle?"
Tuntuu olevan ihan kuskista/päivästä kiinni miten yrittävät toimittaa. Välillä on tungettu lappu oven karmin väliin että "yritetty toimittaa, kokeillaan huomenna uudestaan" ja välillä taas soittavat hyvissä ajoin jolloin toimituksen saa sovittua. Välillä suostuvat jättämään ovelle ja välillä taas sekään ei ole sallittua...
 
Liittynyt
15.12.2021
Viestejä
41
Alks + Fransberg kombo toimi jälleen kerran erinomaisesti. Tilattu 14.12 illalla ja 21.12 ilmoitus että paketti noudettavissa Postin toimipisteeltä.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
405
Siitä asti kun juomien tilailu muuttui kansanhuviksi niin kuittailua on tullut "virvokkeista"tms. Itsekin myöntäneet tilailleensa.
Näin. Vastasin vain ihmettelijälle mistä muka tietävät mitä lähetyksen sisällys on avaamatta laatikkoa.
 
Liittynyt
13.11.2020
Viestejä
122
Näin. Vastasin vain ihmettelijälle mistä muka tietävät mitä lähetyksen sisällys on avaamatta laatikkoa.
Varmaan ovat jo tottuneet laatikoiden tiettyyn kokoon ja oppivat tunnistamaan lähettäjät + hölskyyhän se neste :-D

Tuo edellinen tilaus kun tuli niin sanoi kuski puhelimessa jo että "varmaan olutta tulossa", ovella vaihtui arvaus viiniksi, mutta täynnä rommiahan se loota oli :-D
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
894
Juu. Kerran oli kuljettaja taas varma virvoketilauksesta. Sillä kerralla laatikossa kuitenkin 95ah AGM akku jonka myös sanoin sisällöksi. Ei se aina nappiin mene näilläkään lähettihessuilla.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
405
ompa outo, mulle kuriiri nykyään kun soittaa kysyy vain: "ois pari pakettia, jätänkö taas siihen ovelle?"
Ei millään tapaa outo. Viime aikoina pakettia tuonut paikallinen kuriiri, MH ja viimeksi DHL. Joku soittaa toinen taas ei. Ja kyyti tilattu alunperin opo:lta. Itse olen lisännyt tiedoksi että ei saa jättää rappusille, kotona ollaan.
 
Liittynyt
28.02.2023
Viestejä
78
BoI ja kuljetusliikkeet pitivät jännityksessä loppuun asti, että ehtiikö ennen joulua perille, mutta 15 päivää tilauksesta ja tavarat perillä noutopisteessä tänään myöhään illalla. Saa joululahjoiksi tavaraa kuten 6×1.0l olutpulloja, viiniä ja joulupöytään terävämpää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 591
Voin referoida:
Uusi alkoholilaki koskee vain 8% oluiden ja muiden käymisteitse valmistettujen juomien tuomista kauppoihin.
Hartwall ei tykkää tästä, koska niiden 7.5% lonkero myy hyvin, on tehty viinasekoituksena , eikä käymisteitse. (kuva lonkerosta pari viestiä ylempänä)
Kaikkien janoisten toinen sankari, Rikhard Sjöberg on julkaissut kirjeen, jossa EU:n komissio moittii tätä toimintaa ulkoministeri Elina Valtoselle.
Hallitus änkyröi ja keksii tekosyitä, Hartwallin setä käy taas toistamassa kantansa, että nämäkin pitäisi saada kauppoihin.
 
Liittynyt
29.09.2020
Viestejä
15
Siitä asti kun juomien tilailu muuttui kansanhuviksi niin kuittailua on tullut "virvokkeista"tms. Itsekin myöntäneet tilailleensa.
Jep, pari viikkoa sitten kotiinkuljettaja soitti aamulla, että olisi 3 laatikkoa juotavaa tarjolla, koska sopisi toimittaa...
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
148
Voin referoida:
Uusi alkoholilaki koskee vain 8% oluiden ja muiden käymisteitse valmistettujen juomien tuomista kauppoihin.
Hartwall ei tykkää tästä, koska niiden 7.5% lonkero myy hyvin, on tehty viinasekoituksena , eikä käymisteitse. (kuva lonkerosta pari viestiä ylempänä)
Kaikkien janoisten toinen sankari, Rikhard Sjöberg on julkaissut kirjeen, jossa EU:n komissio moittii tätä toimintaa ulkoministeri Elina Valtoselle.
Hallitus änkyröi ja keksii tekosyitä, Hartwallin setä käy taas toistamassa kantansa, että nämäkin pitäisi saada kauppoihin.
Pahoittelut OT:sta, mutta vähän piti tarttua aiheeseen. Vaikea sanoin kuvailla, paljonko porsii hallituksen vahvin argumentti tässä aiheessa:

"Hallitus perustelee valmistustaparajoitusta sillä, että vahvemmat tisleistä valmistetut juomasekoitukset olisivat käymisteitse valmistettuja juomia houkuttelevampia alaikäisille tytöille."

Vanha kunnon "but.. but.. think of the children!!!" -argumentti, kun ei enää mitään muuta keksitä. Kohderyhmä, jolle näiden tuotteiden nauttiminen on ylipäätään laitonta, on se syy jonka takia niitä ei voi tuoda hallituksen mielestä kauppoihin? Tämä tekosyy on jo niin p*ska, että en tiedä miten perin olla.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 578
Joskus ennenkin sanonut, jos ei sanaakaan jaksa kirjoittaa mitä linkin alle kerrotaan on parempi jättää postaamatta
Liituraidan kohtalo on auki
en ole varma mutta voisi viitata tähän...
Erinomainen esimerkki siitä, miksi on hyvän keskustelutavan mukaista referoida lähettämänsä linkki. Tässä asian olisi voinut tehdä parilla lauseella yhdessä viestissä, sen sijaan ketjuun tuli referoimattomuuden seurauksena neljä muuta turhaa viestiä.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
782
Erinomainen esimerkki siitä, miksi on hyvän keskustelutavan mukaista referoida lähettämänsä linkki. Tässä asian olisi voinut tehdä parilla lauseella yhdessä viestissä, sen sijaan ketjuun tuli referoimattomuuden seurauksena neljä muuta turhaa viestiä.
Hyvää joulua Juha
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 120
Viestejä
4 299 971
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom