Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pakko päivitellä tänne, yleensä se siitä isästään laukeaa. Tilaus alks+opo viime tiistaina, bringin seurannan mukaan yritetty perjantaina toimittaa klo1955, en ollut kotona, sitten viedään paikalliseen noutopaikkaan. Mutta nyt ei pariin päivään mitään, eikä missään vaiheessa tullut mitään ilmoitusta kännyyn tai sähköpostiin.
Mulla tosiaan "The shipment will be forwarded to the local pick up point." Perjantain viimeisenä tekstinä, sanoisivat vain että mistä voi noutaa jos se jossain paikkakunnalla on. No kuhan nyt viikonlopuksi asia selviäisi, Popedan keikan kunniaksi tarvitsisi juhlajuomaa.Joo. Mulla ihan sama homma, että perjantaina illalla yritetty toimittaa mutta en ollut kotona.. Nyt seurantatiedoissa lukee vaan, että "A new delivery attempt will be made". Mutta ei tietenkään kerrota, että koska. Eikä mitään ilmoituksia ole tullut.
Iltalehdessäkin mainostetaan.
S-kauppa myy 73 sentin olutta – Tässä syy
Halpa hinta on voimassa valtakunnallisesti.www.iltalehti.fi
Kippis.net löytyisi taas ananaslonkkua.
Melko hintavaa toki.
"24-tölkin laatikko (0,33l) ananaslonkeroa nyt veroineen ja pantteineen hintaan 33,25€. "
Harhaanjohtavaa, ei taida olla Suomen verot ja pantit kuitenkaan?
Jos opolla olet tilannu, niin ei mene postin kautta ollenkaan, vaikka jostain syystä sellaista infoa tuleekin... Bring (kai) se toimiva seuranta on OPOn kanssa...Jahas, no nytköhän jäi tulliin paketti? Tai sit tulee tänään iltaan mennessä vasta maahan (ei siis mitään vielä siihen muu viittaa, paitsi ettei paketti näy olevan vielä Suomessa seurantakoodin mukaan). Vaikka siis se on viime perjantaina myöhään illalla lähtenyt maasta (eli Saksasta Suomeen). Nojoo, toivottavasti illalla päivittyis nuo postin seurantakoodit, muistelen vaan et maanantaina lähteneet paketit on yleensä keskiviikkona (viimeistään torstaina Suomessa), nyt se on jo lähtenyt edellisviikolla ja lauantainakin ne liikkunee ainakin? Jos huomenna ei näy saapuneen maahaan niin sit voi kyllä jo vähän ihmetellä et mikähän logistinen ongelma siellä on vai kestääkö siinä vaan tovi kun tulee ilmoitus postin seurantaan et tullissa on (tai sitten vainottelen ihan liikaa tota tullia).
Siis kyllä posti nuo on Suomen päässä mulle lähes poikkeuksetta tuoneet.. kun oon niin useesti ollut paikallakin.. eli siis as24+norrlog (DHL toisessa päässä ja Suomessa posti operoi, vai olenko väärässä)?Jos opolla olet tilannu, niin ei mene postin kautta ollenkaan, vaikka jostain syystä sellaista infoa tuleekin... Bring (kai) se toimiva seuranta on OPOn kanssa...
Niin no, minulla ei ollut hajuakaan, millä kuriirilla olet tilauksesi tehnytSiis kyllä posti nuo on Suomen päässä mulle lähes poikkeuksetta tuoneet.. kun oon niin useesti ollut paikallakin.. eli siis as24+norrlog (DHL toisessa päässä ja Suomessa posti operoi, vai olenko väärässä)?
Koska olet itse liian kiireinen niin kävin katsomassa hinnat nettisivulta sinulle. Pastesin nyt tähän myös muidenkin tilauskokojen hinnat jos päätätkin tilata enemmän. Jatkossa toivottavasti ehdit myös itse vierailla nettisivulla tarkastamassa josko hinnat olisivat muuttuneet HinnatAlks+Fransberg komboa tässä mietin. Paljon tulee yhdelle paketille (kolme laatikkoa olutta) kuljetusmaksua?
Määrä | Paino (kg) | Kotiinkuljetus | Noutopaikka |
1 paketti | 0-28 | 34,99€ | 29,99€ |
2 pakettia | 28,1 – 56 | 59,99€ | 59,98€ |
3 pakettia | 56,1 – 84 | 79,99€ | 89,97€ |
4 pakettia | 84,1 – 112 | 102,99€ | 119,96€ |
5 pakettia | 112,1 – 140 | 144,99€ | 149,95€ |
6 pakettia | 140,1 – 168 | 171,99€ | 179,94€ |
7 pakettia | 168,1 – 196 | 198,99€ | 209,93€ |
8 pakettia | 196,1 – 224 | 220,99€ | 239,92€ |
9 pakettia | 224,1 – 252 | 246,99€ | 269,91€ |
10 pakettia | 252,2 – 280 | 262,99€ | 299,90€ |
11 pakettia | 280,1 – 308 | 271,99€ | |
12 pakettia | 308,1 – 336 | 285,99 € | |
13 pakettia | 336,1 – 364 | 313,99€ | |
14 pakettia | 364,1 – 392 | 332,99€ | |
15 pakettia | 392,1 – 420 | 354,99€ | |
16 pakettia | 420,1 – 448 | 360,99€ | |
17 pakettia | 448,1 – 476 | 367,99€ | |
18 pakettia | 476,1 – 504 | 381,99€ | |
19 pakettia | 504,1 – 532 | 395,99€ | |
1 kuormalava | 532,1 – 672 | 455,99€ | |
2 kuormalavaa | 672,1 – 1344 | 571,99€ | |
3 kuormalavaa | 1344,1 – 2016 | 794,99€ | |
4 kuormalavaa | 2016,1 – 2688 | 1 237,99€ |
Tästä ketjusta saanut käsityksen alks+opo toimittaa kotiovelle tilatut päiväjakeluna ilman ennakkoilmoitusta. Jos toimitusta ei olla sattumalta vastaanottamassa niin paketit menevät noutopisteeseen. Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin.
Offtopic, mutta jatkan yhdellä viestillä: Vaasan Kotirannan Prismasta löytyi tänään kylmäkaapista Auran keppanaa pinttitölkeissä, hintaan 1,15 € sis. pantin. Kaksi 24 kipaleen laatikkoa nostin ostoskärryyn ahneuksissani, kun on mielestäni hyvää perusolutta (ns. käyttökaljaa). Jäi niitä sinne vielä runsaasti, vaikka normihyllyistä alekaljat oli hamstrattu aika tyhjiin.
Näköjään jemmaavat noita alekaljoja sinne sun tänne, kannattaa olla tarkkana
Mulla tosiaan lukee "The shipment will be forwarded to the local pick up point.", merkattu perjantai-illalla 18.55, kun ilmeisesti olivat yrittäneet toimitusta. Missään vaiheessa ei mitään ilmoitusta tai yhteydenottoa, tai infoa tuosta noutopisteestä. Pistin firmalle kyselyä aiheesta, jos ne huomenna vaikka vastaisi.No mulla oli ainakin seurannan mukaan viime perjantaina 25.8 yritetty toimittaa pakettia ja nyt seurannassa lukee vain "A new delivery attempt will be made". Ei vaan yhtään kerrota, että koska toimitetaan uudelleen.
Aina näiden kanssa on jotain ihme säätöä. Menisivätkin edes sitten johonkin noutopisteeseen, josta ne voisi hakea..Päivällä en ole koskaan kotona, joten koskahan tuo "new delivery attempt" mahtaa onnistua?
Onko siis muille tullut jotain soittoa/tekstaria ennen OPO:n toimitusta?
Mitä betsaat, ootko täällä jo tarpeeks stressannut yhdestä, jo Suomen rajojen sisälle tulleesta paketista?31.08.2023 00:45
Lähetys on lajiteltu
TAMPERE
Asun Tampereella, mitä betsaatte, on perjantaina kotiinkuljetus vai ma? siis se on täällä ja saa ihan varmaan arpoa et tuleeko perjantaina ees kotio
Postin päiväjakelun mukana tuli. Täällä maalla kaikki on tosin vähän erilaista, kun poikkeuksetta soittavat jos on isompi paketti, kuin postilaatikkoon mahtuva. Vievät pihavarastoon isommat paketit, jos ei ole kotona.Tästä ketjusta saanut käsityksen alks+opo toimittaa kotiovelle tilatut päiväjakeluna ilman ennakkoilmoitusta. Jos toimitusta ei olla sattumalta vastaanottamassa niin paketit menevät noutopisteeseen. Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin.
Bring vastasi sähköpostiini pahoitellen ja ilmoitusta olisi palvelun mukaan pitänyt tulla, ja laittavat noottia kuljetukseen.No mulla oli ainakin seurannan mukaan viime perjantaina 25.8 yritetty toimittaa pakettia ja nyt seurannassa lukee vain "A new delivery attempt will be made". Ei vaan yhtään kerrota, että koska toimitetaan uudelleen.
Aina näiden kanssa on jotain ihme säätöä. Menisivätkin edes sitten johonkin noutopisteeseen, josta ne voisi hakea..Päivällä en ole koskaan kotona, joten koskahan tuo "new delivery attempt" mahtaa onnistua?
Onko siis muille tullut jotain soittoa/tekstaria ennen OPO:n toimitusta?
Miljoonatta kertaa: EU:n direktiivit määräävät, että nettiostoksista valmisteverot maksetaan tuontimaahan. Sillä, mitä Rakshit haluaa, ei ole mitään vaikutusta tähän asiaan.Edelleen, miljoonatta kertaa: nuo maksaa ne verot ja pantit siinä maassa, josta olet ostamassa. Tässä tapauksessa kai Viro.
Sitten, kun tuot sen Suomeen, maksat Suomen verot ja "pantit" (juomapakkausvero) siihen päälle. Näin Sami Rakshit haluaa sinun maksavan.
--
Kun tätä järjestelyä ei olla muuttamassa, vaan pelkästään laillistamassa (vaikka se on jo laillista), niin sama touhu jatkuu ainakin hallituskauden puoliväliin.
Oma veikkaus on, että yksikään kauppa ei menestyksekkäästi transitioi uuden lain mukaiseksi etämyyjäksi. Pari voi yrittää, mutta ne tulee epäonnistumaan.
Tilasin suoraan kotiin, kun se on halvempi... Ainakin kolmella laatikolla...Mihin OPO toimittaa? Tuleeko postiin? Asun postin pakettiautomaatin vieressä niin mietin kannattaako ottaa toi vai fransberg jos haluaa toimituksen sinne
Niin, se on vähän niin kuin paikallinen puhelinyhtiö...Miljoonatta kertaa: EU:n direktiivit määräävät, että nettiostoksista valmisteverot maksetaan tuontimaahan. Sillä, mitä Rakshit haluaa, ei ole mitään vaikutusta tähän asiaan.
Postiin toimittavat. Tilasin Postin pakettiautomaattiin, mutta automaatti oli täynnä niin toimittivat lähimpään postiin.Mihin OPO toimittaa? Tuleeko postiin? Asun postin pakettiautomaatin vieressä niin mietin kannattaako ottaa toi vai fransberg jos haluaa toimituksen sinne
EU:n direktiivit määräävät, että nettiostoksista valmisteverot maksetaan tuontimaahan.
Syyskuun aikana tulee lisää.Onko Alks myynyt viime aikoina ananaslonkeroa (Hartwall Pineapple)? Tietty tälle tutulle putiikille voi ehdottaa jotakin halpaa ja luotettavaa vaihtoehtoa.
Ainakin mulla on kantanut. Kerran oli pakko mennä auttamaan kantamisessa kun kuskina oli oikein sirorakenteinen neitonen ja tilauksessa pari lootaa ja rappuset vielä vastassa.Onko kukaan tilannut kerrostaloon juomia kotiinkuljetuksella? Sitä vaan mietin että kantaako postin ukot ihan asuntoon asti vai ala-ovelle?
Itsellä harvinaisuus asua kolmen kerroksen talossa, jossa on tikava hissi. Jotkut sitä ei aina hoksaa, joten olen pistänyt siitä lisätiedon.Tilasin Alkostar+Fransberg, viikossa perille. Kuski sanoi että kuljetuksessa kymmenen pakettia samalta lähettäjältä ja minun paketti oli ainoa jossa ei ollut tullin teippejä.
Tilauksen jälkeen sähköpostiin tuli seurantalinkkejä joissa ei missään vaiheessa näkynyt mitään. Yhtenä päivänä kuski soitti olenko kotona ja tuli 10 minuutin päästä. En tiedä edes mikä firma sen toimitti.
Ja kerrostaloon on muutaman kerran tullut tilattua kotiinkuljetuksella ja kyllä ne asuntoon asti kantaa. Tosin enää en viitsi 3x24 tölkkipaketteja tilata kun säälin kuskeja.
Moikka. Lukemalla vaikka kymmenkunta viestiä niin selviää jo pari kolme kauppaa.Moikka vaan. Ajattelin tässä näin kysyä, että mitä muita hyviä kauppoja on kuin Juomavarasto? Itse olen aika vasta aloittanut alkoholin tilaamisen ulkomailta ja Juomavaraston kautta on kyllä homma toiminut, mutta ois mukava tietää muita hyviä kauppoja ja edellisempia kotiintoimitus tapoja.
Ei tarvitsekaan lukea koko ketjua, mutta yleinen ohje on, että olipa foorumi sitten mikä hyvänsä, niin sitä kannattaa seurata jonkin aikaa ennen kuin ottaa osaa keskusteluun.Moikka vaan. Ajattelin tässä näin kysyä, että mitä muita hyviä kauppoja on kuin Juomavarasto? Itse olen aika vasta aloittanut alkoholin tilaamisen ulkomailta ja Juomavaraston kautta on kyllä homma toiminut, mutta ois mukava tietää muita hyviä kauppoja ja edellisempia kotiintoimitus tapoja.
Ja täsmennän etten ole koko ketjua ehtinyt lukea läpi, et sen takia osa näistä kysymyksistä voi vaikuttaa hieman tyhmiltä.
Ei tarvitsekaan lukea koko ketjua, mutta yleinen ohje on, että olipa foorumi sitten mikä hyvänsä, niin sitä kannattaa seurata jonkin aikaa ennen kuin ottaa osaa keskusteluun.
Tämä ei välttämättä liity millään tavalla mihinkään mutta ehkä se hyödyttää jotakuta. Niin kun ensimmäistä kertaa tilasin 3x24 tölkin paketin niin ajattelin että kannan sen saliukkona helposti 500 metrin matkan, kun eihän se 25 kilon levypaino paljoa paina. Mutta en ottanut huomioon että se 25 kg laatikon muodossa on aika paljon vaikeampi kantaa. Tästä sitten kehkeytyi yksi elämäni vittumaisimmista kokemuksista, enkä ole ihan nuori.
Pointti on siis se että tuollaista pakettia ei normi-ihminen kovin pitkälle halua kantaa ja ottakaa sovinnolla se kotiinkuljetus jos autoa ei ole käytössä. Mutta ei ne kuskitkaan varmasti paljoa arvosta.