Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
479
Pakko päivitellä tänne, yleensä se siitä isästään laukeaa. Tilaus alks+opo viime tiistaina, bringin seurannan mukaan yritetty perjantaina toimittaa klo1955, en ollut kotona, sitten viedään paikalliseen noutopaikkaan. Mutta nyt ei pariin päivään mitään, eikä missään vaiheessa tullut mitään ilmoitusta kännyyn tai sähköpostiin. Postin sivulla on merkintä että odottavat pakettia, mutta se on jo tiistailta. Ärsyttävän lähellä kuitenkin käynyt, jos nyt pitää päiväkausia odotella asian etenemistä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 155
Sieltä kuriiri kiikutti juuri alks+opo-tilauksen kotiovelle. Laatikotkin niin nätissä kunnossa ja ihan tavallisilla läpinäkyvillä teipeillä.
Kelpaa nyt tämä viimeinen kesälomaviikko viettää loppuun ;)
 
Liittynyt
22.12.2022
Viestejä
174
Pakko päivitellä tänne, yleensä se siitä isästään laukeaa. Tilaus alks+opo viime tiistaina, bringin seurannan mukaan yritetty perjantaina toimittaa klo1955, en ollut kotona, sitten viedään paikalliseen noutopaikkaan. Mutta nyt ei pariin päivään mitään, eikä missään vaiheessa tullut mitään ilmoitusta kännyyn tai sähköpostiin.
Joo. Mulla ihan sama homma, että perjantaina illalla yritetty toimittaa mutta en ollut kotona.. Nyt seurantatiedoissa lukee vaan, että "A new delivery attempt will be made". Mutta ei tietenkään kerrota, että koska. :) Eikä mitään ilmoituksia ole tullut.
 
Liittynyt
08.11.2022
Viestejä
13
Alks+opo saapui myöskin alle viikossa, molemmat laatikot rikki. kai sitä pitää opo:lle jotain reklamaatiota koittaa kun otin sen kahden euron vakuutuksenkin..
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
479
Joo. Mulla ihan sama homma, että perjantaina illalla yritetty toimittaa mutta en ollut kotona.. Nyt seurantatiedoissa lukee vaan, että "A new delivery attempt will be made". Mutta ei tietenkään kerrota, että koska. :) Eikä mitään ilmoituksia ole tullut.
Mulla tosiaan "The shipment will be forwarded to the local pick up point." Perjantain viimeisenä tekstinä, sanoisivat vain että mistä voi noutaa jos se jossain paikkakunnalla on. No kuhan nyt viikonlopuksi asia selviäisi, Popedan keikan kunniaksi tarvitsisi juhlajuomaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
595
Iltalehdessäkin mainostetaan.
Offtopic, mutta jatkan yhdellä viestillä: Vaasan Kotirannan Prismasta löytyi tänään kylmäkaapista Auran keppanaa pinttitölkeissä, hintaan 1,15 € sis. pantin. Kaksi 24 kipaleen laatikkoa nostin ostoskärryyn ahneuksissani, kun on mielestäni hyvää perusolutta (ns. käyttökaljaa). Jäi niitä sinne vielä runsaasti, vaikka normihyllyistä alekaljat oli hamstrattu aika tyhjiin.

Näköjään jemmaavat noita alekaljoja sinne sun tänne, kannattaa olla tarkkana :hungry:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2018
Viestejä
64
Alks+ opo combo näyttää toimivan hienosti. To iltana tilattu ja äsken toimitus kotiovelle. Harmi kun ei opo kuskaa Kroatiasta.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
996
Tästä ketjusta saanut käsityksen alks+opo toimittaa kotiovelle tilatut päiväjakeluna ilman ennakkoilmoitusta. Jos toimitusta ei olla sattumalta vastaanottamassa niin paketit menevät noutopisteeseen. Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
599
Kippis.net löytyisi taas ananaslonkkua.
Melko hintavaa toki.
"24-tölkin laatikko (0,33l) ananaslonkeroa nyt veroineen ja pantteineen hintaan 33,25€. "

Harhaanjohtavaa, ei taida olla Suomen verot ja pantit kuitenkaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 745
Kippis.net löytyisi taas ananaslonkkua.
Melko hintavaa toki.
"24-tölkin laatikko (0,33l) ananaslonkeroa nyt veroineen ja pantteineen hintaan 33,25€. "

Harhaanjohtavaa, ei taida olla Suomen verot ja pantit kuitenkaan?
Edelleen, miljoonatta kertaa: nuo maksaa ne verot ja pantit siinä maassa, josta olet ostamassa. Tässä tapauksessa kai Viro.

Sitten, kun tuot sen Suomeen, maksat Suomen verot ja "pantit" (juomapakkausvero) siihen päälle. Näin Sami Rakshit haluaa sinun maksavan.

--

Kun tätä järjestelyä ei olla muuttamassa, vaan pelkästään laillistamassa (vaikka se on jo laillista), niin sama touhu jatkuu ainakin hallituskauden puoliväliin.
Oma veikkaus on, että yksikään kauppa ei menestyksekkäästi transitioi uuden lain mukaiseksi etämyyjäksi. Pari voi yrittää, mutta ne tulee epäonnistumaan.
 
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Jahas, no nytköhän jäi tulliin paketti? Tai sit tulee tänään iltaan mennessä vasta maahan (ei siis mitään vielä siihen muu viittaa, paitsi ettei paketti näy olevan vielä Suomessa seurantakoodin mukaan). Vaikka siis se on viime perjantaina myöhään illalla lähtenyt maasta (eli Saksasta Suomeen). Nojoo, toivottavasti illalla päivittyis nuo postin seurantakoodit, muistelen vaan et maanantaina lähteneet paketit on yleensä keskiviikkona (viimeistään torstaina Suomessa), nyt se on jo lähtenyt edellisviikolla ja lauantainakin ne liikkunee ainakin? Jos huomenna ei näy saapuneen maahaan niin sit voi kyllä jo vähän ihmetellä et mikähän logistinen ongelma siellä on vai kestääkö siinä vaan tovi kun tulee ilmoitus postin seurantaan et tullissa on (tai sitten vainottelen ihan liikaa tota tullia).
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 155
Jahas, no nytköhän jäi tulliin paketti? Tai sit tulee tänään iltaan mennessä vasta maahan (ei siis mitään vielä siihen muu viittaa, paitsi ettei paketti näy olevan vielä Suomessa seurantakoodin mukaan). Vaikka siis se on viime perjantaina myöhään illalla lähtenyt maasta (eli Saksasta Suomeen). Nojoo, toivottavasti illalla päivittyis nuo postin seurantakoodit, muistelen vaan et maanantaina lähteneet paketit on yleensä keskiviikkona (viimeistään torstaina Suomessa), nyt se on jo lähtenyt edellisviikolla ja lauantainakin ne liikkunee ainakin? Jos huomenna ei näy saapuneen maahaan niin sit voi kyllä jo vähän ihmetellä et mikähän logistinen ongelma siellä on vai kestääkö siinä vaan tovi kun tulee ilmoitus postin seurantaan et tullissa on (tai sitten vainottelen ihan liikaa tota tullia).
Jos opolla olet tilannu, niin ei mene postin kautta ollenkaan, vaikka jostain syystä sellaista infoa tuleekin... Bring (kai) se toimiva seuranta on OPOn kanssa...
 
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Jos opolla olet tilannu, niin ei mene postin kautta ollenkaan, vaikka jostain syystä sellaista infoa tuleekin... Bring (kai) se toimiva seuranta on OPOn kanssa...
Siis kyllä posti nuo on Suomen päässä mulle lähes poikkeuksetta tuoneet.. kun oon niin useesti ollut paikallakin.. eli siis as24+norrlog (DHL toisessa päässä ja Suomessa posti operoi, vai olenko väärässä)?
 
Liittynyt
16.01.2021
Viestejä
33
Itse ekaa kertaa tilailin ulkomailta juomista. 2 laatikko laitoin viime viikon to tilaukseen ja tänään ke aamusta tuli lootat kotiovelle. Alks+Fransberg hyvin toimii!
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 155
Siis kyllä posti nuo on Suomen päässä mulle lähes poikkeuksetta tuoneet.. kun oon niin useesti ollut paikallakin.. eli siis as24+norrlog (DHL toisessa päässä ja Suomessa posti operoi, vai olenko väärässä)?
Niin no, minulla ei ollut hajuakaan, millä kuriirilla olet tilauksesi tehnyt ;)
Itse en ole koskaan käyttänyt Norrlogia, joten paha mennä sen osalta sanomaan...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 378
Alks+Fransberg komboa tässä mietin. Paljon tulee yhdelle paketille (kolme laatikkoa olutta) kuljetusmaksua?
 
Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
6
18.8. tilatut kaksi laatikkoa alks + fransberg-combolla toimitettiin äsken ovelle. Ei mitään normaalista poikkeavaa pakkauksissa. Hieman sai tullin kanssa jännittää opiskelijatuloilla, mutta onneksi tuli sukkana läpi.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
996
Alks+Fransberg komboa tässä mietin. Paljon tulee yhdelle paketille (kolme laatikkoa olutta) kuljetusmaksua?
Koska olet itse liian kiireinen niin kävin katsomassa hinnat nettisivulta sinulle. Pastesin nyt tähän myös muidenkin tilauskokojen hinnat jos päätätkin tilata enemmän. Jatkossa toivottavasti ehdit myös itse vierailla nettisivulla tarkastamassa josko hinnat olisivat muuttuneet Hinnat

Saksasta ja Kroatiasta Suomeen
MääräPaino (kg)KotiinkuljetusNoutopaikka
1 paketti0-2834,99€29,99€
2 pakettia28,1 – 5659,99€59,98€
3 pakettia56,1 – 8479,99€89,97€
4 pakettia84,1 – 112102,99€119,96€
5 pakettia112,1 – 140144,99€149,95€
6 pakettia140,1 – 168171,99€179,94€
7 pakettia168,1 – 196198,99€209,93€
8 pakettia196,1 – 224220,99€239,92€
9 pakettia224,1 – 252246,99€269,91€
10 pakettia252,2 – 280262,99€299,90€
11 pakettia280,1 – 308271,99€
12 pakettia308,1 – 336285,99 €
13 pakettia336,1 – 364313,99€
14 pakettia364,1 – 392332,99€
15 pakettia392,1 – 420354,99€
16 pakettia420,1 – 448360,99€
17 pakettia448,1 – 476367,99€
18 pakettia476,1 – 504381,99€
19 pakettia504,1 – 532395,99€
1 kuormalava532,1 – 672455,99€
2 kuormalavaa672,1 – 1344571,99€
3 kuormalavaa1344,1 – 2016794,99€
4 kuormalavaa2016,1 – 26881 237,99€
 
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Uh, koiran kanssa koiranilmassa lenkillä, nyt onkin päivittynyt ja taas taitaa tulla kyllä ihan niinkun pitääkin. Ei pääse jano iskemään vissiinkään.


Kuljetuksessa
30.08.2023 17:15
Lähetys on lajiteltu
Posti Logistiikkakeskus

30.08.2023 16:59
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
Posti Logistiikkakeskus
 
Liittynyt
22.12.2022
Viestejä
174
Tästä ketjusta saanut käsityksen alks+opo toimittaa kotiovelle tilatut päiväjakeluna ilman ennakkoilmoitusta. Jos toimitusta ei olla sattumalta vastaanottamassa niin paketit menevät noutopisteeseen. Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin.
No mulla oli ainakin seurannan mukaan viime perjantaina 25.8 yritetty toimittaa pakettia ja nyt seurannassa lukee vain "A new delivery attempt will be made". Ei vaan yhtään kerrota, että koska toimitetaan uudelleen. :(

Aina näiden kanssa on jotain ihme säätöä. :( Menisivätkin edes sitten johonkin noutopisteeseen, josta ne voisi hakea..Päivällä en ole koskaan kotona, joten koskahan tuo "new delivery attempt" mahtaa onnistua?

Onko siis muille tullut jotain soittoa/tekstaria ennen OPO:n toimitusta?
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 258
Offtopic, mutta jatkan yhdellä viestillä: Vaasan Kotirannan Prismasta löytyi tänään kylmäkaapista Auran keppanaa pinttitölkeissä, hintaan 1,15 € sis. pantin. Kaksi 24 kipaleen laatikkoa nostin ostoskärryyn ahneuksissani, kun on mielestäni hyvää perusolutta (ns. käyttökaljaa). Jäi niitä sinne vielä runsaasti, vaikka normihyllyistä alekaljat oli hamstrattu aika tyhjiin.

Näköjään jemmaavat noita alekaljoja sinne sun tänne, kannattaa olla tarkkana :hungry:
Offtopic: Sanotaanko, että nyt kannattaa oluen ystävän vaivautua lähimpään Prismaan. Niillä on monessa tuotteessa poistoja läpi kaupan; hintakylttiin kirjattu "Poisto" mustekynällä ja tuotteella uusi varsin herkullinen hinta. Vaikutti että tulostelevat pikku hiljaa noita alehintoja tuotteisiin, esimerkiksi tuo Auran pintti oli omassa Prismassa jo merkitty poistettavaksi, mutta hinta oli vielä se vanha 4 €. Varmaan tuo euron hinta tulee tuohonkin pian.

Paljon lähti mulle mukaan kotimaisia pienpanimoipoja, ja joku vahva kotimainen vehnäolut 1.00 - 1.70 €/tlk.

Pienet tölkit oli noissa erikoisoluissa pääosin euron pintaan, isot tölkit joku reilu 1.5 €. Melko mielivaltaisesti hinnoiteltu. SOL taisi olla 1.05€, Pistonheadin IPAt 85 snt/tlk, perusbulkkeja muutakin kuin KOFF (pääosin nämä taisi olla loppu), paljon myös kotimaisia siidereitä poistossa. Oli siellä lihaosastollakin ihan sama meno, naudan Picanhoja lihalaatikoittain 8 €/kg, Karjalanpaisit 4€/kg.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
479
Ää ovella,
No mulla oli ainakin seurannan mukaan viime perjantaina 25.8 yritetty toimittaa pakettia ja nyt seurannassa lukee vain "A new delivery attempt will be made". Ei vaan yhtään kerrota, että koska toimitetaan uudelleen. :(

Aina näiden kanssa on jotain ihme säätöä. :( Menisivätkin edes sitten johonkin noutopisteeseen, josta ne voisi hakea..Päivällä en ole koskaan kotona, joten koskahan tuo "new delivery attempt" mahtaa onnistua?

Onko siis muille tullut jotain soittoa/tekstaria ennen OPO:n toimitusta?
Mulla tosiaan lukee "The shipment will be forwarded to the local pick up point.", merkattu perjantai-illalla 18.55, kun ilmeisesti olivat yrittäneet toimitusta. Missään vaiheessa ei mitään ilmoitusta tai yhteydenottoa, tai infoa tuosta noutopisteestä. Pistin firmalle kyselyä aiheesta, jos ne huomenna vaikka vastaisi.
 
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
31.08.2023 00:45
Lähetys on lajiteltu

TAMPERE


Asun Tampereella, mitä betsaatte, on perjantaina kotiinkuljetus vai ma? :D siis se on täällä ja saa ihan varmaan arpoa et tuleeko perjantaina ees kotio
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
426
Tästä ketjusta saanut käsityksen alks+opo toimittaa kotiovelle tilatut päiväjakeluna ilman ennakkoilmoitusta. Jos toimitusta ei olla sattumalta vastaanottamassa niin paketit menevät noutopisteeseen. Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin.
Postin päiväjakelun mukana tuli. Täällä maalla kaikki on tosin vähän erilaista, kun poikkeuksetta soittavat jos on isompi paketti, kuin postilaatikkoon mahtuva. Vievät pihavarastoon isommat paketit, jos ei ole kotona.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
479
No mulla oli ainakin seurannan mukaan viime perjantaina 25.8 yritetty toimittaa pakettia ja nyt seurannassa lukee vain "A new delivery attempt will be made". Ei vaan yhtään kerrota, että koska toimitetaan uudelleen. :(

Aina näiden kanssa on jotain ihme säätöä. :( Menisivätkin edes sitten johonkin noutopisteeseen, josta ne voisi hakea..Päivällä en ole koskaan kotona, joten koskahan tuo "new delivery attempt" mahtaa onnistua?

Onko siis muille tullut jotain soittoa/tekstaria ennen OPO:n toimitusta?
Bring vastasi sähköpostiini pahoitellen ja ilmoitusta olisi palvelun mukaan pitänyt tulla, ja laittavat noottia kuljetukseen.

Tarjosivat kotiakuljetusta sopivalle lähi(arki)päivälle 8-16 aikaan, noutoa terminaalista tai postin iltatoimitusta, jossa myöhästää lähetystä 2-4 päivää. Vastasin hakevani terminaalista ja kohta tuli noutoohjeet tekstiviestillä, joten töiden jälkeen suuntaan puketteja noutamaan.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Edelleen, miljoonatta kertaa: nuo maksaa ne verot ja pantit siinä maassa, josta olet ostamassa. Tässä tapauksessa kai Viro.

Sitten, kun tuot sen Suomeen, maksat Suomen verot ja "pantit" (juomapakkausvero) siihen päälle. Näin Sami Rakshit haluaa sinun maksavan.

--

Kun tätä järjestelyä ei olla muuttamassa, vaan pelkästään laillistamassa (vaikka se on jo laillista), niin sama touhu jatkuu ainakin hallituskauden puoliväliin.
Oma veikkaus on, että yksikään kauppa ei menestyksekkäästi transitioi uuden lain mukaiseksi etämyyjäksi. Pari voi yrittää, mutta ne tulee epäonnistumaan.
Miljoonatta kertaa: EU:n direktiivit määräävät, että nettiostoksista valmisteverot maksetaan tuontimaahan. Sillä, mitä Rakshit haluaa, ei ole mitään vaikutusta tähän asiaan.
 
Liittynyt
24.11.2020
Viestejä
52
Mihin OPO toimittaa? Tuleeko postiin? Asun postin pakettiautomaatin vieressä niin mietin kannattaako ottaa toi vai fransberg jos haluaa toimituksen sinne
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 155
Mihin OPO toimittaa? Tuleeko postiin? Asun postin pakettiautomaatin vieressä niin mietin kannattaako ottaa toi vai fransberg jos haluaa toimituksen sinne
Tilasin suoraan kotiin, kun se on halvempi... Ainakin kolmella laatikolla...
Se, tosiaan, on hanurista, etteivät soittele kuljetusfirmasta.
Tosin, olin itse kesälomalla, niin ei niin väliä tällä kertaa...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 155
Miljoonatta kertaa: EU:n direktiivit määräävät, että nettiostoksista valmisteverot maksetaan tuontimaahan. Sillä, mitä Rakshit haluaa, ei ole mitään vaikutusta tähän asiaan.
Niin, se on vähän niin kuin paikallinen puhelinyhtiö...
Ovat aina vetäneet törkeää hintaa kaapeleidensa vuokrauksesta -> kukaan ulkopuolelta ei lähde vuokraamaan ja tarjoamaan halvemmalla (siis nykyään kuitua) -> voi pitää hinnan minä haluaa...

Sakkoa on tullut kilpailuviranomaiselta kait useita kertoja, mutta kun hyöty sakkojen maksamisen jälkeenkin on aivan posketon, niin miksipä sitä lypsylehmää hautaa mihinkään?

Jos minä saisin jostain 50€ sakkoa, mutta tienaisin sillä 500 tai 5000€, niin mielelläni maksaisin mukisematta ne sakot :rofl:
 
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
329
Mihin OPO toimittaa? Tuleeko postiin? Asun postin pakettiautomaatin vieressä niin mietin kannattaako ottaa toi vai fransberg jos haluaa toimituksen sinne
Postiin toimittavat. Tilasin Postin pakettiautomaattiin, mutta automaatti oli täynnä niin toimittivat lähimpään postiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 745
EU:n direktiivit määräävät, että nettiostoksista valmisteverot maksetaan tuontimaahan.
Ja nämä tietenkin kerätään tilausmaan verojen päälle, joka mielestäni tässä on se epäkohta, joka pitäisi korjata. Eikä näy korjausta näköpiirissä.
 
Liittynyt
13.09.2021
Viestejä
52
Aivan mahtavaa eilen saapui isolava perille Netpris + Shippii combolla noin 2,5 viikkoa kesti. Nyt on talli taas sen näköinen että siellä saattaa istuskella aamumyöhään. :lol: Onko ketään täällä tilannut tuolla Opokuljetuksella lavoja ja kuinka kauan on kestänyt tulla perille?
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 415
Onko Alks myynyt viime aikoina ananaslonkeroa (Hartwall Pineapple)? Tietty tälle tutulle putiikille voi ehdottaa jotakin halpaa ja luotettavaa vaihtoehtoa. :giggle:
 
Liittynyt
31.08.2023
Viestejä
1
Onko kukaan tilannut kerrostaloon juomia kotiinkuljetuksella? Sitä vaan mietin että kantaako postin ukot ihan asuntoon asti vai ala-ovelle?
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
479
Onko kukaan tilannut kerrostaloon juomia kotiinkuljetuksella? Sitä vaan mietin että kantaako postin ukot ihan asuntoon asti vai ala-ovelle?
Ainakin mulla on kantanut. Kerran oli pakko mennä auttamaan kantamisessa kun kuskina oli oikein sirorakenteinen neitonen ja tilauksessa pari lootaa ja rappuset vielä vastassa.
 
Liittynyt
01.06.2018
Viestejä
55
Tilasin Alkostar+Fransberg, viikossa perille. Kuski sanoi että kuljetuksessa kymmenen pakettia samalta lähettäjältä ja minun paketti oli ainoa jossa ei ollut tullin teippejä.

Tilauksen jälkeen sähköpostiin tuli seurantalinkkejä joissa ei missään vaiheessa näkynyt mitään. Yhtenä päivänä kuski soitti olenko kotona ja tuli 10 minuutin päästä. En tiedä edes mikä firma sen toimitti.

Ja kerrostaloon on muutaman kerran tullut tilattua kotiinkuljetuksella ja kyllä ne asuntoon asti kantaa. Tosin enää en viitsi 3x24 tölkkipaketteja tilata kun säälin kuskeja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
255
Tilasin Alkostar+Fransberg, viikossa perille. Kuski sanoi että kuljetuksessa kymmenen pakettia samalta lähettäjältä ja minun paketti oli ainoa jossa ei ollut tullin teippejä.

Tilauksen jälkeen sähköpostiin tuli seurantalinkkejä joissa ei missään vaiheessa näkynyt mitään. Yhtenä päivänä kuski soitti olenko kotona ja tuli 10 minuutin päästä. En tiedä edes mikä firma sen toimitti.

Ja kerrostaloon on muutaman kerran tullut tilattua kotiinkuljetuksella ja kyllä ne asuntoon asti kantaa. Tosin enää en viitsi 3x24 tölkkipaketteja tilata kun säälin kuskeja.
Itsellä harvinaisuus asua kolmen kerroksen talossa, jossa on tikava hissi. Jotkut sitä ei aina hoksaa, joten olen pistänyt siitä lisätiedon.
 
Liittynyt
01.09.2023
Viestejä
2
Moikka vaan. Ajattelin tässä näin kysyä, että mitä muita hyviä kauppoja on kuin Juomavarasto? Itse olen aika vasta aloittanut alkoholin tilaamisen ulkomailta ja Juomavaraston kautta on kyllä homma toiminut, mutta ois mukava tietää muita hyviä kauppoja ja edellisempia kotiintoimitus tapoja.

Ja täsmennän etten ole koko ketjua ehtinyt lukea läpi, et sen takia osa näistä kysymyksistä voi vaikuttaa hieman tyhmiltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 839
Moikka vaan. Ajattelin tässä näin kysyä, että mitä muita hyviä kauppoja on kuin Juomavarasto? Itse olen aika vasta aloittanut alkoholin tilaamisen ulkomailta ja Juomavaraston kautta on kyllä homma toiminut, mutta ois mukava tietää muita hyviä kauppoja ja edellisempia kotiintoimitus tapoja.
Moikka. Lukemalla vaikka kymmenkunta viestiä niin selviää jo pari kolme kauppaa.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Moikka vaan. Ajattelin tässä näin kysyä, että mitä muita hyviä kauppoja on kuin Juomavarasto? Itse olen aika vasta aloittanut alkoholin tilaamisen ulkomailta ja Juomavaraston kautta on kyllä homma toiminut, mutta ois mukava tietää muita hyviä kauppoja ja edellisempia kotiintoimitus tapoja.

Ja täsmennän etten ole koko ketjua ehtinyt lukea läpi, et sen takia osa näistä kysymyksistä voi vaikuttaa hieman tyhmiltä.
Ei tarvitsekaan lukea koko ketjua, mutta yleinen ohje on, että olipa foorumi sitten mikä hyvänsä, niin sitä kannattaa seurata jonkin aikaa ennen kuin ottaa osaa keskusteluun.
 
Liittynyt
01.09.2023
Viestejä
2
Juu kyllä kyllä. Olen lukenut ketjun sivuja ja olen saanut hyviä vinkkejä kaupoista ja toimitustavoista. Tälläkin hetkellä on Juomavaraston paketti tulossa ja sen tulo venähti ikävästi tän viikonlopun ohi.
 
Liittynyt
25.01.2023
Viestejä
73
Onko tullin interventiot vähentyneet vai onko palstalaisilla tiedossa pysäytyksiä? Keskustelua seuranneena voisin ainakin päätellä että rauhoittunut on.
 
Liittynyt
01.06.2018
Viestejä
55
Tämä ei välttämättä liity millään tavalla mihinkään mutta ehkä se hyödyttää jotakuta. Niin kun ensimmäistä kertaa tilasin 3x24 tölkin paketin niin ajattelin että kannan sen saliukkona helposti 500 metrin matkan, kun eihän se 25 kilon levypaino paljoa paina. Mutta en ottanut huomioon että se 25 kg laatikon muodossa on aika paljon vaikeampi kantaa. Tästä sitten kehkeytyi yksi elämäni vittumaisimmista kokemuksista, enkä ole ihan nuori.

Pointti on siis se että tuollaista pakettia ei normi-ihminen kovin pitkälle halua kantaa ja ottakaa sovinnolla se kotiinkuljetus jos autoa ei ole käytössä. Mutta ei ne kuskitkaan varmasti paljoa arvosta.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
112
Tilasin 2x3ltk Alks ja Opo kuljetusliikkeeksi. Viime sunnuntaina tilaus sisään (27.8) ja edelleen bringin seurannassa lukee vain "We have received notification about the shipment, currently located at the sender or on its way to Bring's terminal. The tracking is updated when the shipment has arrived at terminal in the destination country."

Eli ei kovin nopeaa ole tai sitten tullin syynissä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 745
Tämä ei välttämättä liity millään tavalla mihinkään mutta ehkä se hyödyttää jotakuta. Niin kun ensimmäistä kertaa tilasin 3x24 tölkin paketin niin ajattelin että kannan sen saliukkona helposti 500 metrin matkan, kun eihän se 25 kilon levypaino paljoa paina. Mutta en ottanut huomioon että se 25 kg laatikon muodossa on aika paljon vaikeampi kantaa. Tästä sitten kehkeytyi yksi elämäni vittumaisimmista kokemuksista, enkä ole ihan nuori.

Pointti on siis se että tuollaista pakettia ei normi-ihminen kovin pitkälle halua kantaa ja ottakaa sovinnolla se kotiinkuljetus jos autoa ei ole käytössä. Mutta ei ne kuskitkaan varmasti paljoa arvosta.
Riippuu paketoinnista. Jos on kompakti, niin minulla on tuommoinen:

Kannattaa hankkia, jos olutta paljon tilailee. Tämä kyllä ihan yleiskäytössä.. Biltemasta sitten tositilaajille vähän kestävämpiä versioita:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 050
Viestejä
4 324 425
Jäsenet
72 146
Uusin jäsen
Rampe__

Hinta.fi

Ylös Bottom