Pakkauslaatikko kaljaa ja jalluaAhaa. Onko tuo tulliin jäänyt tilaus ollut perus 30 kg tms. vai joku hervoton 300 kg setti?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pakkauslaatikko kaljaa ja jalluaAhaa. Onko tuo tulliin jäänyt tilaus ollut perus 30 kg tms. vai joku hervoton 300 kg setti?
Ei kuulemma löytänyt.Bluesmies löytää vastaukset varmasti kun jaksaa lukea ketjua läpi edes muutaman sivun. Turha vastailla.
Paketti saapui noin viikossa Ouluun ja ei ollut availtu varastosta lähtemisen jälkeen. Cheers!opo delivery otettu testiin. Vakuutuksen kanssa vajaa 23 euroa.
Saisko Paysafecardeilla kuinka anonyymisti?Kyllä ne saa selvitettyä. Ja toisekseen, nykyään et voi maksaa anonyyminä mitenkään, prepaid kortteihinkin joutuu jossain kohdin lyömään jotain henkilötietoja. Kryptot on sitten asia erikseen, mutta niillä ei voi alksille ja kuljetusliikkeille maksaa
Ole hyvä.Te, joilla on jäänyt tulliin kiinni: paljoko on tullut sakkoja/tullimaksuja maksettavaksi?
Kannattaa noin viikko pari katsella.Tulivedellä, Maksu suoritettu tila on vaihtunut Pakattu tilaan, onkohan vielä toivoa maksettujen tilausten toimituksista?
Noinhan se kuuluu EU-alueella etämyynnissä mennäkin. Ja vaikka tuohon liittyen puhutaan tuplaverotuksesta, niin etämyytyjen tuotteiden kotimaiset jo maksetut valmisteverot myyjä voi karhuta verottajalta palautuksina takaisin, joten lopputuloksena valmisteverot on hoidettu vain myyntimaahan. Lisää paperin pyörittelyä tuo tietenkin aiheuttaa, mutta ainakaan periaatteessa ei sen enempää kuin muihinkaan EU-maihin. Valmisteverojen maksaminen: kuka maksaa veron ja missä vaiheessa? - Your EuropeSuomessa käsittääkseni halutaan ne maksut maksettavaksi suomeen riippumatta siitä onko niitä maksettu saksaan tai jonnekin muualle.
Tästä syntyy se ristiriita josta erinäiset tahot ovat taistelleet vuosia.
18 normi pulloa mahtuu isoimpaan laatikkoon, heillä taitaa olla 25kg maksimi paino laatikkoa kohden. Itse järjestettävä kuljetus, käytin Norrlogia ja se yhdistelmä toimi hyvin. Ei tarvitse laittaa erillistä viestiä heille, vaan Norrlog/DHL hoitaa homman ihan normaalisti. Ei englannin kieltä vaihtoehtona, Google translator auttaa ymmärtämisessä jos on ongelmia saksan kielen kanssa. Aspa palvelee englanniksikin. Saat tilauksen jälkeen erillisen viestin, jossa on tilauksen numero ja paino, taitavat siinä viestissä suositella shippiitä kuljetukseen.Berlin bottle.Oliko englannin kielisiä sivuja. Pitääkö itse hoitaa kuljetus.Mikä mahd. paino raja tilauksella. Onko 12 pll esim.1Laatiklo / lähetys yksikkö?Apuva!!@
Terve Bluemies ja pahoittelut muiden puolesta! Minuakin on tällää haukuttu tullin kätyriksi. Voisi muuten olla ihan kiva ketju ellei täällä olisi aina joku valittamassa muiden "tietämättömyydestä". Mutta asiaan: mulla on kaksi kertaa jäänyt n. 20 kg tilaus tulliin. Ensimmäinen (Alks + Frans) oli tullin hallussa kuukauden ja saapui sitten kotiin tullin teipeillä. Neljän kuukauden jälkeen tuli verottajan kirje. 21 litran viinitilauksesta (70€ + rahti 30€) käskettiin maksaa verot + 25% korot sekä valmisteverojen laiminlyöntimaksu 100€ ja juomapakkausverojen laiminlyöntimaksu 100€ , yhteensä noin 330€. Eli koko paketin hinnaksi tuli 430€. Yhden BiBin hinnaksi tuli siis reilu 60€. Toinen tilaus jäi tulliin helmikuussa (Nepris + Shippii) eikä ole liikkunut mihinkään sen jälkeen. Kukaan ei ota vastuuta siitä, mutta minun puolestani saa kyllä jäädä sinne kun tietää mitkä ne seuraamukset ovat. Olen kolme kertaa tilannut Nepris+Norrlog kombolla ilman ongelmaa sekä muutaman kerran Portugal Vineyardista, mutta he järjestävät itse kuljetuksen. Omien tilastojen mukaan Norrlog on siis toiminut parhaiten, mutta tässä pelissä mikä tahansa kuljetus voi jäädä tulliin jos käy huono tuuri. Näyttää kyllä siltä että suurin osa tulee läpi ilman teippejä.Te, joilla on jäänyt tulliin kiinni: paljoko on tullut sakkoja/tullimaksuja maksettavaksi?
Mulla on netpris+ups ollut tullissa 27.2 lähtien...Jokohan vapuksi saapuisi tai no juhannukseksi viimeistään...
Tuollainen viesti tuli kirjoiteltua keväällä....ei tullut tilaus vapuksi eikä edes juhannukseksi....Nyt toivotaan että ei tulisi lainkaan jos jäisi vaikka verot ja sakkomaksut tulematta.... Perjantaina uskalsin kokeilla alks+frans comboa... katotaan kuis äijän käy
Eikös noi tulliin jääneet voi vain jättää hakematta postista, jos et vastaanota lähetystä ja se palautuu lähettäjälle niin mistä silloin täytyy veroja maksaa?
Muut hehkuttaa jostain kroatiasta 4-5 päivän toimituksia. Itellä alkostore24 ja norrlog viime perjantaina tilaus sisään alkuillasta, silloin tuli vielä myöhemmin et rahtidokumentit tulostettu, mutta sen jälkeen on ollut hiljaista, ei pakattu eikä lähetetty, mulle ei taida tulla tällä rakettitoimituksella, hyvä jos ensiviikolla (ellei tulli kiusaa). Tosin tämä ollut ihan normaalia ennenkin tältä combolta, joskus lähtenyt jo alta vuorokaudessa, joskus on mennyt jopa 4vuorokautta ennenkun lähtenyt edes liikkeelle. Odotellaan muun ohessa
On jäänyt ja jää edelleenTuon jälkeen ei ole tainnut pahemmin keneltäkään jäädä enää lähetykset tulliin. Lieneekö niillä edelleen niin paljon helmikuussa haltuun otettuja Alksin ja Netprisin lähetyksiä käsittelemättä, että päästävät kaikki läpi?
Pari viikkoa foorumitaukoa, mutta sitä ennen yksi epämääräinen viesti mahdollisesti tulliin jääneestä Alksin paketista. Yli kahteen kuukauteen ei ensimmäistäkään takavarikoitua, ei täällä tai muuallakaan. Tullin ottamista paketeista väki kuitenkin yleensä ilmoittaa.On jäänyt ja jää edelleen
Terve Bluemies ja pahoittelut muiden puolesta! Minuakin on tällää haukuttu tullin kätyriksi. Voisi muuten olla ihan kiva ketju ellei täällä olisi aina joku valittamassa muiden "tietämättömyydestä". Mutta asiaan: mulla on kaksi kertaa jäänyt n. 20 kg tilaus tulliin. Ensimmäinen (Alks + Frans) oli tullin hallussa kuukauden ja saapui sitten kotiin tullin teipeillä. Neljän kuukauden jälkeen tuli verottajan kirje. 21 litran viinitilauksesta (70€ + rahti 30€) käskettiin maksaa verot + 25% korot sekä valmisteverojen laiminlyöntimaksu 100€ ja juomapakkausverojen laiminlyöntimaksu 100€ , yhteensä noin 330€. Eli koko paketin hinnaksi tuli 430€. Yhden BiBin hinnaksi tuli siis reilu 60€. Toinen tilaus jäi tulliin helmikuussa (Nepris + Shippii) eikä ole liikkunut mihinkään sen jälkeen. Kukaan ei ota vastuuta siitä, mutta minun puolestani saa kyllä jäädä sinne kun tietää mitkä ne seuraamukset ovat. Olen kolme kertaa tilannut Nepris+Norrlog kombolla ilman ongelmaa sekä muutaman kerran Portugal Vineyardista, mutta he järjestävät itse kuljetuksen. Omien tilastojen mukaan Norrlog on siis toiminut parhaiten, mutta tässä pelissä mikä tahansa kuljetus voi jäädä tulliin jos käy huono tuuri. Näyttää kyllä siltä että suurin osa tulee läpi ilman teippejä.
Käsittääkseni ovat kiinteät riippumatta määristä. Tuloilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.Kysymys: olivatko valmisteverojen sekä juomapakkausverojen laiminlyöntimaksut molemmille kiinteät 100€ vai riippuivatko ne tilatuista määristä (saatika tuloista tai jostain muusta)?
Selvä, eli jos tilaa vain yhden oluttölkin tai pari tankkeria alkoholijuomia niin tulli voi antaa näistä enintään kiinteän 100€ juomapakkausverojen ja valmisteverojen laiminlyöntimaksut?Käsittääkseni ovat kiinteät riippumatta määristä. Tuloilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Oikaiskaa jos olen väärässä.
Näin olen ymmärtänyt. Mutta sitä en tiiä että jos olet tilannut vaikka kaksi kuljetuslaatikkoa (3+3x24tölkkiä) yhtäaikaa ja molemmat jää tulliin niin maalaisjärjellä ajateltuna pitäis mennä vain yksi laiminyöntimaksu/TILAUS, ei per paketti. Mutta nää on näitä mistä tulli itsekkään ei varmaan tiedä miten kuuluisi toimia..Selvä, eli jos tilaa vain yhden oluttölkin tai pari tankkeria alkoholijuomia niin tulli voi antaa näistä enintään kiinteän 100€ juomapakkausverojen ja valmisteverojen laiminlyöntimaksut?
Laista ne pykälät löytyvät minkä perusteella verottaja verottaa. Lain mukaan enintään 5000 euroa on laiminlyöntimaksu.Kysymys: olivatko valmisteverojen sekä juomapakkausverojen laiminlyöntimaksut molemmille kiinteät 100€ vai riippuivatko ne tilatuista määristä (saatika tuloista tai jostain muusta)?
Laista ne pykälät löytyvät minkä perusteella verottaja verottaa. Lain mukaan enintään 5000 euroa on laiminlyöntimaksu.
Kaveri tilasi superalkosta, paketti avattu ja maksulappu tuli alle viikossa perästä.Onkos joku tilaillut Superalko.de:sta viime aikoina tavaraa? Onko tavara tullut ilman extrasorkkimisia perille?
Uskoisin kuljetusfirman olevan merkityksellisempi kuin kauppapaikan jos punnitaan tullin kiinnostusta.Kaveri tilasi superalkosta, paketti avattu ja maksulappu tuli alle viikossa perästä.
Koska tilattu?Kaveri tilasi superalkosta, paketti avattu ja maksulappu tuli alle viikossa perästä.
Eiköhän ne kerää dataa enemmän myyjistä.Uskoisin kuljetusfirman olevan merkityksellisempi kuin kauppapaikan jos punnitaan tullin kiinnostusta.
Käsittääkseni tollaisen datan kerääminen EU alueen rahdista on noin teoriassa kielletty.Eiköhän ne kerää dataa enemmän myyjistä.
Siksi käytin sanaa "teoriassa".Kyseessä on kuitenkin Tullilaitos.
Ei varmaan ongelmaa tuossakaan kohdin.
Et ilmeisestikään halua kertoa niitä varmoja kuriireja, mutta voisitko kertoa ne joita näkemyksesi mukaan kannattaa välttää?Nätisti tulee paketit ilman teippejä läpi kun vähän katsoo millä kuriirilla tilaa kuljetuksen.1-2 pakettia kk tilattu koko tehovalvonnan ajan.
Kun vähän selaa ketjua taaksepäin niin molemmat asiat selviää hyvin.Et ilmeisestikään halua kertoa niitä varmoja kuriireja, mutta voisitko kertoa ne joita näkemyksesi mukaan kannattaa välttää?
On."Kuljetuksessa
21.07.2023 19:16
Lähetys on kuljetuksessa.
Loke SOL lastaus
21.07.2023 14:57
Lähetys on lajiteltu
Posti Logistiikkakeskus
21.07.2023 12:35
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
Posti Logistiikkakeskus"
Onkohan tullin haavi jo ohitettu? Pitkästä aikaa kyllästyneenä aivan järjettömän hintaiseen alkoholiin Suomessa.