Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
12.09.2017
Viestejä
49
Viime perjantaina tein 12 pullon tilauksen laadukkaita alkoholijuomia mm. Benriachia (30e pullo kun Alkossa 70e), Taliskeria, Laphroaigia, Ukrainka platinumia yms. BerlinBottlesta. Norrlogin kautta toimitus alta 30e paketti ja eilen tuli tilaus postin automaattiin noudettavaksi. Erittäin hyvä ostokokemus jälleen kerran ja varauksetta voi suositella kun alle viikossa edulliset juotavat kotona :thumbsup:
Viime syksynä tuonne tuli -15 pinnaa alekoodeja. Toivotaan, että tulee jälleen tänä vuonna. Toki eilen kotiutetulla paketilla hetken pärjää ( myös Taliskeria tänne ).
 
Liittynyt
13.09.2021
Viestejä
52
Takaisin päin lukemalla näyttäisi siltä että pienet määrät tulevat läpi mutta trukkilavoittain tehdyistä tilauksista ei tunnu olevan juurikaan tietoa. Erityisesti kiinnostaa viinikauppa.com + nettikuski. Miksi? Fransbergilla näyttäisi olevan 672 kilon rajoitus lavoissa ja shippiit jäävät luetun perusteella jäävän syyniin.
Tuo Fransbergin lavakuljetus on kyllä järkyttävän kallis painoon nähden. Shippiin kautta kylläkin tullut kaksi lavaa ilman ongelmia kotiinasti nuo lavat huhtikuulta ja kesäkuulta. Pienempiä tilauksia tehnyt Alks + Fransberg combolla ja lavat Netpris + Shippiillä. Netpris kaupassa kyllä hyviä tarjouksia. Nytkin oli Smarkoff vodka 2,00 ekee pullo, kylläkin rajoitus kuinka monta ottaa + saa kanssa 1,00 ekee tarjoustuotteita kun tilauksen arvo ylittää tietyn summan.
 
Liittynyt
03.07.2023
Viestejä
6
Millä muilla kuljetusyhtiöillä saa tilattu kuljetuksen alks.fi kaupan juomille? ei nyt kiinnosta fransbergiltä tiltata kun viime tilaus on tulissa.
 
Liittynyt
11.02.2021
Viestejä
96
Millä muilla kuljetusyhtiöillä saa tilattu kuljetuksen alks.fi kaupan juomille? ei nyt kiinnosta fransbergiltä tiltata kun viime tilaus on tulissa.
Taitaa olla itselläkin, kavereiden samana päivänä tilaamat juomat on saapuneet mutta omat boxit ei liiku. Mikä päivä tilasit?
 
Liittynyt
03.07.2023
Viestejä
6
Taitaa olla itselläkin, kavereiden samana päivänä tilaamat juomat on saapuneet mutta omat boxit ei liiku. Mikä päivä tilasit?
11.6 tilasin ja seuranta näyttää että 18.6 on saapunut vantaalle, sen jälkeen ei ole liikkunut mihinkään.
 
Liittynyt
30.12.2019
Viestejä
55
Viime perjantaina tein 12 pullon tilauksen laadukkaita alkoholijuomia mm. Benriachia (30e pullo kun Alkossa 70e), Taliskeria, Laphroaigia, Ukrainka platinumia yms. BerlinBottlesta. Norrlogin kautta toimitus alta 30e paketti ja eilen tuli tilaus postin automaattiin noudettavaksi. Erittäin hyvä ostokokemus jälleen kerran ja varauksetta voi suositella kun alle viikossa edulliset juotavat kotona :thumbsup:
No perkule, ilmankos oli taliskerin 10
Lopussa, tarkoitus oli tilata sitä vähän pitemmäksi aikaa, mutta pari pulloa oli vasta toissapäivänä(kö?) saldo.
On hintalaadultaan erittäin toimiva viski omaan makuun.
 
Liittynyt
22.08.2020
Viestejä
86
11.6 tilasin ja seuranta näyttää että 18.6 on saapunut vantaalle, sen jälkeen ei ole liikkunut mihinkään.
Tulli saattoi tehdä ennen juhannusta hieman enempi tarkastuksia kuin normaalisti. Piti itsekin tilata kesäkuun alkupuolella, mutta päätin, että todnäk tehostavat ja jätin tilaukset syksymmälle.
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
25
Eikö Beergium enää myy Suomeen? Yritin tänään laittaa tilausta ja sanoo, että ei olisi ketään kuka toimittaa osoitteeseen. Kokeilin sekä nykyistä osoitetta ja vanhaa osoitetta Vantaalla.

Olisipa iso menetys jos ei enää myy kun sieltä tilannut varmaan eniten ns. erikoisolusia.
Joo vastaili tuossa firma, että nyt eivät toimita Suomeen kun liikaa ongelmia tullut. Mutta kuulema nyt on edenneet asiat EU tasolla tänä vuonna, kuulema odotelleet jo pitkään (vuosia). Jospa jotenkin tämä kuvio järkevöityisi.
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
Mikä nyt on alks/alkostar järkevin kuljetustapa? Vähän pudonnu tässä kärryiltä. Shippii on vissiin pois pelistä. Sitten on joku uusi opo delivery. Eli fransberg taitaa olla se varmin toimija? Pelittääkö franssilla kotiinkuljetus? Mietin jos ottais 4 pakettia eikä huvittais raahata mistään perseestä niitä kotiin kun ei oo autookaan nyt.
 
Liittynyt
21.05.2021
Viestejä
2
Mikä nyt on alks/alkostar järkevin kuljetustapa? Vähän pudonnu tässä kärryiltä. Shippii on vissiin pois pelistä. Sitten on joku uusi opo delivery. Eli fransberg taitaa olla se varmin toimija? Pelittääkö franssilla kotiinkuljetus? Mietin jos ottais 4 pakettia eikä huvittais raahata mistään perseestä niitä kotiin kun ei oo autookaan nyt.
Oon itse tilannut tässä kesällä käyttäen shippiitä ja norrlogia. Molemmat tulleet n. 1 viikossa perille ongelmitta. Nyt tilaus tulossa Fransbergilla, ja siihenkin on luotto kova.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Ihan mielenkiintosesti käynyt naapurin puolella. Ruottin alkoholimonopolista vastaava Systembolag hävinnyt oikeustaistelun Winefinder vastaan. Ruotsi | Systembolaget hävisi oikeustaistelun viiniä netissä myyvää yritystä vastaan
En vielä katsonut , mitä Sjöberg tästä kirjoitti, mutta artikkelin mukaan tapahtui sitä samaa, mitä joskus alkuvuodesta Suomen oikeus vahvisti: alkoholin etämyynti on laillista. Myös etäosto samalla logiikalla.

Se ei kuitenkaan ole poistanut niitä tuplaveroja (verot lähtömaahan, esim. Saksa ja verot+maksut Suomeen), kun käytännöt ovat vieläkin epäselviä ja pitää käydä katsomassa, oliko se mikä puolue (RKP vai KD), mikä alkoholilain uudistuksia vastaan vieläkin änkyröi, ettei loppuelämässään tule heitä vahingossa äänestäneeksi yhtään mihinkään.

Eli ainakin Suomeen vastaava päätös ei tuonut mitään muutosta, tulli takavarikoi lähetykset, niinkuin ennen ja lasku tulee perästä - tai joku ne verot (Suomeen) maksaa, ennenkuin lähetys sieltä vapautuu.
 
Liittynyt
05.07.2022
Viestejä
401
Ihan mielenkiintosesti käynyt naapurin puolella. Ruottin alkoholimonopolista vastaava Systembolag hävinnyt oikeustaistelun Winefinder vastaan. Ruotsi | Systembolaget hävisi oikeustaistelun viiniä netissä myyvää yritystä vastaan
Eihän Suomessa ole kieletty ostaa ulkomailta alkoholia. Pitää vaan maksa vero niinkuin mistä muustakin tuotesta mitän tuodan tänne. Sehän on se onglema mitä tässä lankassa yritetään vältää se veron maksu.
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
154
Oon itse tilannut tässä kesällä käyttäen shippiitä ja norrlogia. Molemmat tulleet n. 1 viikossa perille ongelmitta. Nyt tilaus tulossa Fransbergilla, ja siihenkin on luotto kova.
Milloin teit tilauksen? Itse tilasin 5.7 alks + fransberg eikä mitään liikettä vielä seurannassa
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
163
Milloin teit tilauksen? Itse tilasin 5.7 alks + fransberg eikä mitään liikettä vielä seurannassa
Mä tilasin 30.6. eikä näy missään mitään.

edit. Nyt näkyy postin seurannassa ja huomiselle saapumisarvio.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Eihän Suomessa ole kieletty ostaa ulkomailta alkoholia. Pitää vaan maksa vero niinkuin mistä muustakin tuotesta mitän tuodan tänne. Sehän on se onglema mitä tässä lankassa yritetään vältää se veron maksu.
Huoh. Ei ole näin yksinkertaista edelleenkään. Alkoholin ostamisen laillisuus oli kysymyksessä ja tässä vaikka lehtijuttu aiheesta:
(ollut täällä ennenkin)

Tästä tuli hovioikeuden päätös helmikuussa:
(vain tilaajille)

Miksi pitää toistaa tätä 10x , ennenkuin kaltaisesi ihmiset ymmärtävät/uskovat? Ja jos "käräytän" jonkun siitä, että olen selittänyt asian, eikä vieläkään ymmärrä, niin kannattaa suoraan mainita, niin laitan ignoreen suoraan.

Kohta ihmiset raportoivat minut, kun jauhan samaa asiaa joka 10. sivu, mutta ei se vaan mene perille ihmisille. Aina on joku, joka ei tiedä.

Epäselvä lainsäädäntö on ongelma, mutta toinen ongelma on ihmiset, jotka eivät ymmärrä koko lainsäädäntöä ja sen tulkintaa, vaikka luulevat niin. Sitten täällä paukutetaan omaa mutua faktana :facepalm: :facepalm:

--

Tässä langassa jokainen on maksanut verot - johonkin maahan. Siitä sitten väitellään, haluaako porukka täällä maksaa verot kahteen kertaan.. Itse en halua ja se on mielestäni lainsäädännön puute.
Minun puolestani sinä saat maksella niin paljon veroja kuin haluat, mutta mielestäni olisi oikeudenmukaista, jos verot maksetaan vaan yhteen EU-maahan, niinkuin kaikessa muussakin. Ja tämä verojen maksu on nykyisen lain mukaista.
 
Liittynyt
21.05.2021
Viestejä
2
Milloin teit tilauksen? Itse tilasin 5.7 alks + fransberg eikä mitään liikettä vielä seurannassa
5.7 illalla. Tänään päivittyi bringin seurantaan ensimmäistä kertaa mitään. Ilmeisesti paketti nyt Vantaalla. The shipment has been sorted and forwarded.
 
Liittynyt
11.02.2021
Viestejä
96
29.6 (Saksa) ja 5.7 (Kroatia) tilatuissa Alksin paketeissa alkanut seurannat vihdoin toimimaan ja molemmat näyttäisi saapuvan huomenna.
 

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 706
Mistäs kannattais lähteä pohtimaan alkoholin ostamista, jos tapahtumana on häät ja vieraita noin 100. Mitenkä saa euroopasta (vai saako?) tilattua isompaa könttää alkoholia. Tuleeko kovasti vaivaa, vai onko helpompi käydä virossa?
 
Liittynyt
28.02.2023
Viestejä
64
Mistäs kannattais lähteä pohtimaan alkoholin ostamista, jos tapahtumana on häät ja vieraita noin 100. Mitenkä saa euroopasta (vai saako?) tilattua isompaa könttää alkoholia. Tuleeko kovasti vaivaa, vai onko helpompi käydä virossa?
Itse tein viime vuonna niin, että tilasin useasta eri suunnasta 1-3 laatikkoa per tilaus jakaen tosiaan useampaan paikkaan ja useammalle kuljetusliikkeelle tilaukset ja mahdollisimman pitkälle aikajaksollekin jakaen. Tekisin samoin nytkin. Tämä rahallisista syistä ja riskejä pienentämään koska voi tulla viivästyksiä kaupalle tai kuljetukselle - ja tällä tavalla myös omaa rahapanosta ei kaikkea vaadita heti. Ja tietydti tilaa vähän liikaa kaikkea niin, että jos yksi satsi myöhästyy, katoaa tms. niin se ei häihin vaikuta. Ja aina vakuutus kuljetuksiin. Eikä pohdi liikaa että meneekö kuljetuksiin noin jokunen kymppi enemmän kuin kerralla tilaten.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
35
Tässä langassa jokainen on maksanut verot - johonkin maahan. Siitä sitten väitellään, haluaako porukka täällä maksaa verot kahteen kertaan.. Itse en halua ja se on mielestäni lainsäädännön puute.
Minun puolestani sinä saat maksella niin paljon veroja kuin haluat, mutta mielestäni olisi oikeudenmukaista, jos verot maksetaan vaan yhteen EU-maahan, niinkuin kaikessa muussakin. Ja tämä verojen maksu on nykyisen lain mukaista.
Ymmärtääkseni mitään veroja tuplana, vaan ongelmana on valmisteverosta, jolle pitää löytää maksaja. Se voi olla myyjä, tai vastaanottaja riippuen siitä, kuka lastille järjestää kuljetuksen. Tuota ei makseta missään tapauksessa tuplana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Ymmärtääkseni mitään veroja tuplana, vaan ongelmana on valmisteverosta, jolle pitää löytää maksaja. Se voi olla myyjä, tai vastaanottaja riippuen siitä, kuka lastille järjestää kuljetuksen. Tuota ei makseta missään tapauksessa tuplana.
Oletko oikeasti tilannut alkoholia ulkomailta, kun näin pihalla olet? Lähdetään nyt siitä, että viestissäsi ei ole mitään oikein.

Lue nyt alkuun tämä ja voin laittaa lisälinkkejä, sitten kun olet edes jollain kartalla, miten asiat toimii:
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
163
Löytyi uusi kauppa, joka toimittaa itse, ei kun tilausta vetämään. :psmoke:
Sekä pakkauksen ulkoasu, että hinta tuo mieleen hajuveden
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
839
Ymmärtääkseni mitään veroja tuplana, vaan ongelmana on valmisteverosta, jolle pitää löytää maksaja. Se voi olla myyjä, tai vastaanottaja riippuen siitä, kuka lastille järjestää kuljetuksen. Tuota ei makseta missään tapauksessa tuplana.
Siis alkoholivero ja juomapakkausvero luokitellaan molemmat valmisteveroiksi.
Alkoholivero on jo maksettu tilaus maassa kertaalleen. Täten tilaaja maksaa käryn käydessä alkoveron toiseen kertaan.
Tämä ilmeisesti @hsalonen tarkoitti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Siis alkoholivero ja juomapakkausvero luokitellaan molemmat valmisteveroiksi.
Alkoholivero on jo maksettu tilaus maassa kertaalleen. Täten tilaaja maksaa käryn käydessä alkoveron toiseen kertaan.
Tämä ilmeisesti @hsalonen tarkoitti.
Kyllä, juurikin näin. Tai no, ei tarvitse käryn käydä, jos haluaa itse maksella ne verot tuplana sekä juomapakkausveron (hoituu ennakkoilmoituksella). Tätä ei tietenkään sanota suoraan missään lehtihaastatteluissa , mutta olennainen sisältö on tämä. Siten tavallista ihmistä viedään harhaan ja se ärsyttää.

--

Sjöbergin tili on täysi valituksia Valviran ja viranomaisten toiminnasta, nyt kun alkoholilaki on taas muuttumassa ja hallitusohjelmassakin lukee , että etämyynti on laillista. Se oli vaan niin täynnä materiaalia, että saisi kunnon vastauksen, niin jäi tuollaiseksi tiuskaisuksi vastineeni, valitan. Vieläkään en ole kaikkia tämän kuun viestejä lukenut.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
602
Viime viikon keskiviikkona tilattu alks + fransberg näyttää olevan huomenna haettavissa postista. Pakettiautomaattiin tilasin, mutta lienee ilmeisesti täynnä kun vievät postiin. Vai meneekä nämä aina postiin nykyisin? En ole vähään aikaan tilannut, niin en ole ihan kärryillä mikä on käytäntö nykyisin.

ScreenShot033.jpg
 
Liittynyt
04.11.2022
Viestejä
3
Viime viikon keskiviikkona tilattu alks + fransberg näyttää olevan huomenna haettavissa postista. Pakettiautomaattiin tilasin, mutta lienee ilmeisesti täynnä kun vievät postiin. Vai meneekä nämä aina postiin nykyisin? En ole vähään aikaan tilannut, niin en ole ihan kärryillä mikä on käytäntö nykyisin.

Oman kokemuksen mukaan postikaan ei tiedä. Viime tilauksessa 4 laatikkoa oli noudettavissa 3 eri paikasta, eikä mikään sieltä minkä valitsin toimituspaikaksi.
 
Liittynyt
28.02.2023
Viestejä
64
Viime viikon keskiviikkona tilattu alks + fransberg näyttää olevan huomenna haettavissa postista. Pakettiautomaattiin tilasin, mutta lienee ilmeisesti täynnä kun vievät postiin. Vai meneekä nämä aina postiin nykyisin? En ole vähään aikaan tilannut, niin en ole ihan kärryillä mikä on käytäntö nykyisin.

Isoja paikkoka automaateissa aika vähän, joten useasti vaihtuu toiseen paikkaan. Milloin toimipisteeseen, milloin automaattiin.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
163
Off topic: on muuten ihana se Posti-sovelluksen seurannan sininen täplä, joka ilmestyy siihen rivin alkuun, kun siellä on jotain päivittynyt :)
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
35
Siis alkoholivero ja juomapakkausvero luokitellaan molemmat valmisteveroiksi.
Alkoholivero on jo maksettu tilaus maassa kertaalleen. Täten tilaaja maksaa käryn käydessä alkoveron toiseen kertaan.
Tämä ilmeisesti @hsalonen tarkoitti.
Alks.fi kertoo ostoehdoissa kauppaavansa vain etäostoa ja kertovat valmisteverosta täällä ja alla lainaus heidän sivuilta: EU delivery Alkoholin tilaaminen verkosta

Jos tilaat alkoholijuomia jostain toisesta EU-maasta etkä itse kuljeta tuotteita sijaintimaahan vaan järjestät niiden kuljetuksen, on kyse ns. etäostosta, ja sinun on maksettava tilatuista tuotteista sijaintimaassa voimassa oleva valmistevero (alkoholivero ja pakkausvero). Mikäli tuotteiden myyjä (verkkokauppa) järjestää itse tuotteiden kuljetuksen sijaintimaahasi ja maksaa vaaditun valmisteveron puolestasi, on kyse etämyynnistä.

Tuon perusteella he eivät maksa noita maksuja, vaan niiden maksaminen jää tilaajanvastuulle. Vai ymmärränkö tuon ihan väärin? En siis ole itse koskaan tilannut ulkomailta alkoholia mutta seuraan tilannetta ihan omasta mielenkiinnosta.
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
192
Alks.fi kertoo ostoehdoissa kauppaavansa vain etäostoa ja kertovat valmisteverosta täällä ja alla lainaus heidän sivuilta: EU delivery Alkoholin tilaaminen verkosta

Jos tilaat alkoholijuomia jostain toisesta EU-maasta etkä itse kuljeta tuotteita sijaintimaahan vaan järjestät niiden kuljetuksen, on kyse ns. etäostosta, ja sinun on maksettava tilatuista tuotteista sijaintimaassa voimassa oleva valmistevero (alkoholivero ja pakkausvero). Mikäli tuotteiden myyjä (verkkokauppa) järjestää itse tuotteiden kuljetuksen sijaintimaahasi ja maksaa vaaditun valmisteveron puolestasi, on kyse etämyynnistä.

Tuon perusteella he eivät maksa noita maksuja, vaan niiden maksaminen jää tilaajanvastuulle. Vai ymmärränkö tuon ihan väärin? En siis ole itse koskaan tilannut ulkomailta alkoholia mutta seuraan tilannetta ihan omasta mielenkiinnosta.
Muuhun en ota kantaa kuin siihen, että noista tuotteista on ostettaessa maksettu valmisteverot saksaan/mistä nuo tuotteet ikinä tilataankaan ja ongelma tuossa tulee siitä, että suomen valtion mukaan se valmistevero pitäisi maksaa sekä sinne lähtömaahan että nyt suomen päässä suomeen, eikä sen niin pitäisi olla.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
969
Muuhun en ota kantaa kuin siihen, että noista tuotteista on ostettaessa maksettu valmisteverot saksaan/mistä nuo tuotteet ikinä tilataankaan ja ongelma tuossa tulee siitä, että suomen valtion mukaan se valmistevero pitäisi maksaa sekä sinne lähtömaahan että nyt suomen päässä suomeen, eikä sen niin pitäisi olla.
Suomessa käsittääkseni halutaan ne maksut maksettavaksi suomeen riippumatta siitä onko niitä maksettu saksaan tai jonnekin muualle.
Tästä syntyy se ristiriita josta erinäiset tahot ovat taistelleet vuosia.
 
Liittynyt
05.10.2022
Viestejä
55
3.7 tilattu alksilta fransbergillä saksasta ja kroatiasta yhdet paketit+7.7 kroatiasta yksi paketti ja tänään olivat kaikki postissa. Lähetyksissä ei mitään normaalista poikkeavaa.
posti vai joku muu kuriiri? oli jostain syystä vittuillakseen ripotellut joka paketin eri noutopisteeseen :D
>klo 10:41,10:42 sekä 10:48 seurannan mukaan lähteneet paketit kuljetukseen
>klo 13:13 ensimmäinen lähetys 7km päässä postin noutopisteessä
>klo 13:32 toinen lähetys 2km päässä postin pakettiautomaatissa
>klo 14:45 kolmas lähetys 4km päässä postin noutopisteessä, tämä minulla omapostissa valittuna omaksi noutopisteeksi.
 

Liitteet

Liittynyt
19.09.2020
Viestejä
5
Onko ne joilta tilaukset jääneet tullin syyniin hetkellisesti tai haltuun pysyvästi tehneet onnistuneesti uusia tilauksia? Meinaan sillä että päätyykö tuossa kerrasta silmätikuksi, jonka jälkeen enää muutkaan tilaukset ei tule läpi ongelmitta kuten ennen.
 
Liittynyt
28.02.2023
Viestejä
64
Ei ole päätynyt.
1/12 jäänyt kiinni ja kiukullani tilannut yli oman tarpeen sen jälkeen niin etämyyntiä kuin etäostoa.
Ne kai meinas alussa jotain tuhmien poikien listaa, mutta ei sellainen gdpr-aikana ole luvallinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 129
Löytyi uusi kauppa, joka toimittaa itse, ei kun tilausta vetämään. :psmoke:
Ja tältä se maistuu
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
154
"
2023-07-11 12:00
Delivery of the shipment has been attempted, but there was nobody available to receive it/the store was closed. Transported back to terminal."

Siis pitääkö tässä nyt koko päivä päivystää kotona tuota tilausta? On kyllä typerä systeemi kun ei kukaan ole yrittänyt edes tavoitella.

EDIT: Ja tuohon aikaan vielä ollaan oltu kotona eikä kukaan ole käynyt ovella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.12.2020
Viestejä
55
Alle viikossa tuli opo.deliveryllä alks.fi paketti postiin.

Valitettavasti olen tämän viikon reissussa niin en tiedä onko tulli tarkistellut. Yleensä mennyt 7-9pv joten en jaksa uskoa että olis tutkittu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 849
Viestejä
4 204 413
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom