Eihän Suomessa ole kieletty ostaa ulkomailta alkoholia. Pitää vaan maksa vero niinkuin mistä muustakin tuotesta mitän tuodan tänne. Sehän on se onglema mitä tässä lankassa yritetään vältää se veron maksu.
Huoh. Ei ole näin yksinkertaista edelleenkään. Alkoholin ostamisen laillisuus oli kysymyksessä ja tässä vaikka lehtijuttu aiheesta:
Alkoholia ulkomailta tilannut nainen voitti oikeusjutun alkoholilain rikkomisesta. Juomat ovat olleet takavarikoituina yli kaksi vuotta.
www.is.fi
(ollut täällä ennenkin)
Tästä tuli hovioikeuden päätös helmikuussa:
Alkoholin nettikauppaa Baltiasta Suomeen järjestellyt mies sai tuomion hovioikeudessa. Tuomio tarkoittaa käytännössä sitä, että on sallittua tilata alkoholia ulkomailta, kunhan myyjä maksaa verot.
www.hs.fi
(vain tilaajille)
Miksi pitää toistaa tätä 10x , ennenkuin kaltaisesi ihmiset ymmärtävät/uskovat? Ja jos "käräytän" jonkun siitä, että olen selittänyt asian, eikä vieläkään ymmärrä, niin kannattaa suoraan mainita, niin laitan ignoreen suoraan.
Kohta ihmiset raportoivat minut, kun jauhan samaa asiaa joka 10. sivu, mutta ei se vaan mene perille ihmisille. Aina on joku, joka ei tiedä.
Epäselvä lainsäädäntö on ongelma, mutta toinen ongelma on ihmiset, jotka eivät ymmärrä koko lainsäädäntöä ja sen tulkintaa, vaikka luulevat niin. Sitten täällä paukutetaan omaa mutua faktana
--
Tässä langassa jokainen on maksanut verot - johonkin maahan. Siitä sitten väitellään, haluaako porukka täällä maksaa verot kahteen kertaan.. Itse en halua ja se on mielestäni lainsäädännön puute.
Minun puolestani sinä saat maksella niin paljon veroja kuin haluat, mutta mielestäni olisi oikeudenmukaista, jos verot maksetaan vaan yhteen EU-maahan, niinkuin kaikessa muussakin. Ja tämä verojen maksu on nykyisen lain mukaista.