Yritin selailla vähän taaksepäin ketjua mutta en löytänyt vastauksia, joten pahoittelut jos tätä on käsitelty jo! Tilasin Netprisistä 29.12 ja hommasin sille Shippiin kuljetuksen. Sain Shippiiltä tracking-numeron, mutta se on sanonut jo yli kuukauden että "tracking info not available yet". Laitoin Shippiille kysymystä aiheesta, niin sieltä asiakaspalvelu sanoi näin:
"Due to more intensified focus from the Finnish tax regulations in Finland for private import of alcohol, measures are being taken by the customs at the Finnish boarder. This means that the truck transporting your goods have been stopped for inspection.
Unfortunately, this is out of Shippii’s control, but we have received attached file from the Finnish state that explains how you should proceed from here:
Shippii
Please also feel free to contact the Finnish customs who currently is in possession of your goods.
Meritulli / Hangon liikkuva ryhmä
Puh: +358 (0) 295527002
hanko.valvonta@tulli.fi"
Tuolla Shippiin antamalla ländärillä sanotaan kuitenkin näin:
"
Send your enquiries to the online webstore
If a transport is detained, the authorities in charge send a notice to the transportation company and to the seller company of the alcoholic products.
Customers who have placed orders for alcoholic beverages are urged to contact the webstore to ask about delays, instead of contacting Finnish Customs or the Tax Administration."
Eli summa summarum, keneen oikein tässä pitäisi olla yhteydessä? Netprisiin, Shippiihin vai Tulliin? Vai pitääkö kenenkään, ratkeaako tämä jossain kohtaa itsestään? Olen siis valmis maksamaan lisäveroja tai jotain, mutta tämä epäselvyys että mitä pitää tehdä ja kenen suuntaan on hämmentävää.