Asia on silloin sinun puoleltasi kunnossa. Myyjä voi silti syyllistyä veronkiertoon ja hintojen perusteella aika usein syyllisyykin.
Toki hinnat ovat alhaisia, mutta voihan olla että myyvät tappiolla alkoholia.
Ulkomaiset yritykset, jotka alkoholituotteita myyvät eivät edes voi määrätä veroedustajaa Suomeen. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis raapustaa ehdot, joilla ei ole minkäänlaista lainvoimaa, jossa sanotaan että yritys ei voi suositella kuljetusfirmoja, vaan asiakkaan tulee itse järjestää kuljetus ja on siis vastuussa veroista.
Tehdään siis asiat näille firmoille niin vaikeaksi, että joko lopetetaan myynti Suomeen tai sitten raapustetaan teksti, jossa verovastuu yritetään siirtää ostajalle. Sitten kun tulee noottia Suomen puolelta, että ei näin voi toimia, pistetään pulju kiinni ja avataan toisella toiminimellä ja myynti Suomeen voi jatkua.
Erikoista myös, että Tullin ja Verohallinnon mukaan voi pakulla ajaa toiseen EU maahan, ostaa itse sen juotavan ja tullimiehet vain toivottelevat päivänjatkoja, mutta heti kun yhtälöön lisätään kuriiripalvelu alkaa hirveä vänkääminen verovastuusta ja kilpailun vääristämisestä.
Ainakin itselle tulee mielikuva, että vapaata liikkuvuutta halutaan rajoittaa Alkon monopolin suojelemiseksi ja syynä tietysti tulojen maksimointi.
Minua viisaammat korjatkoon, jos tuohon tuli raapustettua aivopieruja.