Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
5 tunnin harkinnan jälkeen päädyin ensi kertaa halvimpaan tässä tapauksessa.. Kyse kuitenkin yhdestä laatikollisesta.. 1.99€ vakuusmaksu mikä sekin noussut eurolla. Kaipa siitä jotain hyötyä, jos lähetys vahingoittuu.Shippii siis nykyään ainoa ns.kuljetuksen toimeenpanija, jonka kautta määrää myös taksat toimittajille?Menee jotenkin yli hilseen tää nykyrumba. Kuljetusyhtiöt tavallaan renkeinä asiakkaan ja sen välissä?
Katsoin nyt pari ensimmäistä halppis olut lootaa superalkon sivuilta niin 7,92kg näyttää painoksiEi taida noita olutkeissejä edes SuperA:ssa olla alle 8kg, joten sitä ekstraa oli koomisen reilusti
Tuskin shippii määrää lopullisen kuriirin saamaa summaa. Määrää meiltä kuluttajilta ottaman hinnan mikä ei välttämättä ole mitenkään sidoksissa siihen mihin hintaan shippii ostaa palvelun esim Budbeeltä.Shippii siis nykyään ainoa ns.kuljetuksen toimeenpanija, jonka kautta määrää myös taksat toimittajille?Menee jotenkin yli hilseen tää nykyrumba. Kuljetusyhtiöt tavallaan renkeinä asiakkaan ja sen välissä?
Mitä meinaa "Transa OK" Alks tilausstatus? Aiemmin viime vuonna tehdyssä tilauksessa lukee "Valmistunut", mietin vain että ovatko muuttaneet tuota lähiaikoina.
Tää tais tulla melkein heti maksun jälkeen? Ite vain tulkitsin, että varmaan tarkoittaa transaction ok eli maksu ok. Muistaakseni "valmistunut" -> paketoitu tulee tämän jälkeen ja tavara odottaa hakua.
Nuo ("7,92") on määriä litroina! Itellä näköjään enkunkielinen sivu käytössä ja antaa painot kaikille, sun kuvistahan se puuttuu noista ekoista. Tuo 8,99kg on useimmissa oluissa.
Okei. No ainahan sitä oppii uutta näköjään, kun olen vain noita suomenkielisiä sivuja katsellut ja ymmärtänyt tuon sitten väärin. Kiitos oikaisusta.Nuo ("7,92") on määriä litroina! Itellä näköjään enkunkielinen sivu käytössä ja antaa painot kaikille, sun kuvistahan se puuttuu noista ekoista. Tuo 8,99kg on useimmissa oluissa.
Mutta se vitsihän on siinä, että noilla tuotteiden yhteydessä näkyvillä painoilla ei ole mitään tekemistä sen painon kanssa, joka tulee, kun tuotteen lisää ostoskoriin.
Joko on lava lähtenyt tullista liikkeelle?Nyt tuli maksettua shippiille 30e. Pitäs alkaa hyviä juttuja tapahtumaan. Uskoo kun näkee. Kerjuumaili tuli ihan oikeasta aspan osoitteesta ja maksukin näytti menevän shippiille.
Kumpi ehtii ensin perille, huikat vai tullin kirje. On tää huikea valtio, joissakin asioissa ainakin, tässä ei.
Ei liiku. Katevaraus vasta luottokortilla. Yleensähän nuo liikkuu vasta kun rahat lähtee tililtä.Joko on lava lähtenyt tullista liikkeelle?
Tipaton Tammikuu?Mitähän sitä seuraavaks kun Alko24plus juomat ei tuleet perille vaan palautuneet lähettäjälle. Parikin mailia jo laitettu että mitäs tehdään ja koska saan uudet. Ei ole mitään vastattu..
Ollut juttua täällä. Selaa taakseppäin.Mitähän sitä seuraavaks kun Alko24plus juomat ei tuleet perille vaan palautuneet lähettäjälle. Parikin mailia jo laitettu että mitäs tehdään ja koska saan uudet. Ei ole mitään vastattu..
Juu, viime perjantaina. Mun oma viestini samasta asiasta. Eikä ole tullut vastausta.Ollut juttua täällä. Selaa taakseppäin.
Minulla A24+ paketti hukassa. Laittanut myös viestia sinne, mutta ei vastausta.Mitähän sitä seuraavaks kun Alko24plus juomat ei tuleet perille vaan palautuneet lähettäjälle. Parikin mailia jo laitettu että mitäs tehdään ja koska saan uudet. Ei ole mitään vastattu..
Tänään sain viestin että lava on tullissa hangossa.Tänään kuulemma lähtenyt Shippiillä 19.12.2022 tilattu lava Saksan SuperAlkosta.
Ilmoittelen tänne miten käy.
Mitä sulla näkyy seurannassa vai onko ollut ollenkaan? Mulla näkyy DHLn seurannassa että palautettu lähettäjälle. Ja Norrlogilla tilasin mutta DHL ne käytännössä kuljettaa.Minulla A24+ paketti hukassa. Laittanut myös viestia sinne, mutta ei vastausta.
Montakohan päivää odottelisin vai pitäisikö laittaa jo noottia PayPalin kautta.
Latvian rajalle marssi käy.Mitähän sitä seuraavaks kun Alko24plus juomat ei tuleet perille vaan palautuneet lähettäjälle. Parikin mailia jo laitettu että mitäs tehdään ja koska saan uudet. Ei ole mitään vastattu..
Tuliko tullilta viestiä vai seuranta päivittyi niin että näkyy customs clearance etc?Tänään sain viestin että lava on tullissa hangossa.
Mitä sulla näkyy seurannassa vai onko ollut ollenkaan? Mulla näkyy DHLn seurannassa että palautettu lähettäjälle. Ja Norrlogilla tilasin mutta DHL ne käytännössä kuljettaa.
Tuli Shippiiltä viesti.Tuliko tullilta viestiä vai seuranta päivittyi niin että näkyy customs clearance etc?
Oudosti tuo customs tapahtuma postui UPS:n seurannasta ja kun hain ne noutopisteestä, paketeissa ei ollut mitään Tullin teippejä. Ainoastaan saksalaiset särkyvää teippaukset.Taisi nasahtaa Superalkon tilaus tulliin
Mulla menee näin:Viimeinen päivitys
Auslands-Sendung an DHL übergeben.
Zielland/-gebiet: Finnland
Do, 15.12.2022, 00:56, Neumünster, DeutschlandDie Auslandssendung wurde an DHL übergeben und wird für den Weitertransport in das Zielland/Zielgebiet vorbereitet.
Laitoin viestiä Norrlogille Joulun jälkeen ja vastasi sieltä, että on matkalla.
Selvittelee kuitenkin vielä asiaa ja myöhemmin ilmoittivat, että paketti on kadonnut.
Shippii kyseli tilauksen invoicea tullia varten. Kyseessä lienee vasta Saksan tulli, sillä SuperAlkon mukaan paketti lähti matkaan 29.12. eikä seurannassa näy vielä mitään...21.12. tehty SuperAlkoDE + Shippii Big Bucks -tilaus lähtenyt matkaan tänään. Nyt jännityksellä odottelemaan jääkö tullin haaviin...
Näkyykö teillä Alks.fi oman tilin tiedoilla tilaukset? Eilen tein tilauksen ja sähköpostiin tuli vahvistus mutta nettisivuilla lukee "ei tilauksia".
Okei. No ainahan sitä oppii uutta näköjään, kun olen vain noita suomenkielisiä sivuja katsellut ja ymmärtänyt tuon sitten väärin. Kiitos oikaisusta.
No sait sitten paljon extraa kuljetettua siinä 20kg lähetyksessä kun pelkkä kaljalootakin painoi sitten 8,99kg ja löysit vielä ne 2x0,5l pet pullot sieltä neljän viinitonkan takaa
Tottahan tuo on että ei niillä painoilla ole merkitystä vaan ennemminkin sen pahvilaatikon koolla, että mitä kaikkea sinne saa mahtumaan. Superalkokin kun on alkanut perimään maksua niistä pakkauksista/pakkausmateriaalista, oliko jo marraskuusta alkaen.
Mulle tuli sieltä joskus alku syksystä yksi toimitus revityllä/saksitulla isolla kossupahvilaatikolla missä oli hyvin täytteitä/pehmusteita sisällä ja ulkopuolella oli varastoteippiä käytetty suhteellisen paljon että olivat saaneet sen jokseenkin pakattua/suljettua. No 10kpl 1L pet pulloja siinä silloin tuli.
Se oli ns testi tilaus, joten pakettiin olisi mahtunut vaikka mitä vielä mukaan.
Huomenna pitäisi mennä noutamaan oma ups collect lähetys paikallisesta k-marketista. Olivat tosiaan jakaneet 47,1kg (superalkon ilmoittama paino) lähetyksen kolmeen pahvilaatikkoon, 5kpl 24x0,33l + 3l BiB +1l pet + 1l lasipullo. Itse kun olin aiemmin tottunut niihin bigbuck$ kotiin kuljetuksiin, mutta hinnat olivat nousseet sen verran että oli pakko säästää rahaa tuossa. Tai se ero olisi ollut vain 6€ shippii big buck$ kotiinkuljetukseen, mutta tällä kertaa näin sitten. Aiemmin tuon saman tilauksen olisi saanut hintaan 35,99€ (2x pahvilaatikkoa) ups big buck$ toimituksella, mutta nyt joutui maksamaan 49,99€ tuosta collect piste toimituksesta, joka oli siis halvin vaihtoehto.
Edit. Saisi shippii jo päivittää sivunsa koskien big buck$ toimitusten hintoja. Edelleen siellä näkyy valheelliset aiemmat hinnat.
Minulle tuli sama kysely Shippiiltä. Kysyin sitten viestisi innoittamana, että missähän tullissa lähetys on ja vastauksena oli, että Suomessa:Shippii kyseli tilauksen invoicea tullia varten. Kyseessä lienee vasta Saksan tulli, sillä SuperAlkon mukaan paketti lähti matkaan 29.12. eikä seurannassa näy vielä mitään...
Tämän vuoden loppuun saakka kestää valvonta.Koska tämä "tehotarkastus" määriteltiin loppuvaksi?
Minulle tuli sama kysely Shippiiltä. Kysyin sitten viestisi innoittamana, että missähän tullissa lähetys on ja vastauksena oli, että Suomessa:
Itsellä näkyy seurannassa pelkästään näin.Kiitos tiedosta! Itse en jaksanut käydä tarkemmin kyselemään. Ilmeisesti sinullakaan ei siis näy seurannassa mitään tietoja?
Juu, ei näy mitään. Postin seuranta sanoo, että "Lähetystä odotetaan". Rivien välistä luettuna ei voi varmaksi tietää, onko lähetys tullin tarkastettavana vai varautuuko Shippii jo valmiiksi dokumenteilla. Shippiin alkuperäisessä pakettilapussa kun ei mainita sisältöä mitenkään:Kiitos tiedosta! Itse en jaksanut käydä tarkemmin kyselemään. Ilmeisesti sinullakaan ei siis näy seurannassa mitään tietoja?
Jokusen viikon päästä teille tulee shippiiltä viestiä että lisää rahaa heille, jotta saadaan "pakkauskulut" katettua, ja he laittaa tavaran taas liikkeelle.Juu, ei näy mitään. Postin seuranta sanoo, että "Lähetystä odotetaan". Rivien välistä luettuna ei voi varmaksi tietää, onko lähetys tullin tarkastettavana vai varautuuko Shippii jo valmiiksi dokumenteilla. Shippiin alkuperäisessä pakettilapussa kun ei mainita sisältöä mitenkään:
Eipä tässä muuta kuin odotellaan mitä tuleman pitää.
Onhan se noussu joo. Saa onneksi nuo postikulut katettua helpolla pistämällä pari pulloa väkevää Alksista mukaan:On kyllä huimasti noussut hinta fransbergillä, viimeeksi maksannu 23e samasta mikä nyt 38e. viroon ja muualle 14e..
Jokusen viikon päästä teille tulee shippiiltä viestiä että lisää rahaa heille, jotta saadaan "pakkauskulut" katettua, ja he laittaa tavaran taas liikkeelle.
Miten tämä sinun tilauksesi on edennyt? Olitko Postnordiin ja Hoptimaaliin yhteydessä molempiin? Itsellä jumiutui eilen Hoptimaalin lähetys Turkuun merkinnällä varastoitu. Hassua vaan että mitään ilmoitusta Tullilta tai Postnordilta ei ole tullut.Hoptimaal ilmoitti saaneensa vihdoin Suomen tullilta kirjeen. Nyt kuulemma heidän kirjanpitäjät aikovat maksaa jumissa olevien pakettien verot ja aikovat myös maksaa nuo tulevaisuudessa. Itse en bulkkibisseä tilaa, niin tervehdin tätä riemulla. Joku 1-2 euroa lisähintaa ei noiden myymissä laatuoluissa paljoa paina. Hienoa, etteivät päätyneet Tullin kaipaamaan helppoon ratkaisuun, eli lopettaneet myymistä Suomeen säädösviidakon edessä.
Jääkö tulliin nyt myös nuo 12 paikkaiset pahvilaatikot sattumanvaraisesti? Vai koskeeko lavoja vai täysin satunnaista?
mutuna sanoisin että samalla tavalla kiinastakin on tilattu tavaraa niin että jos on ollut tarve sadalle mutterille niin se on ollut kannattavampaa tilata "ilmaisilla posteilla" niin että joka ikinen on oma lähetyksensä eli sata postilähetystä niin massana tulli ei vaan voi eikä ehdi kaikkiin päästä käsiksi jolloin sadasta voi aina se muutama jäädä tulliin mutta 98% tulee läpi koska massa on niin iso.Tämä itseänikin kiinnostaisi, isompia satseja kun ei tule tilattua vaan pysyttyä noissa max. kahdessa pahvilaatikossa.
Tosin epäilen että ihan sattumanvaraisesti nämäkin voivat jäädä tulliin?