Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
295
Kyllähän tuo hieman kyseenalaiselta kuulostaisi jos vain lähetyslistan perusteella voitaisiin laittaa verot. Täälläkin käynyt monella usein niin ettei kaikki lähetyslistan tuotteet ole olleet paketissa tai sieltä on puuttunut jotain.
Eikö lähestyslistassa juuri lue mitä tilattu tuotekohtaisesti ja määrä? Niistähän sitten se verokin selviää. Vai tarkoitatko rahtikirjaa?
 
Liittynyt
29.10.2021
Viestejä
58
Eikö lähestyslistassa juuri lue mitä tilattu tuotekohtaisesti ja määrä? Niistähän sitten se verokin selviää. Vai tarkoitatko rahtikirjaa?
Ainakin shippiin lootissa ei ole itsellä mitään lähetyslistoja ollut, alksilla tosin oli
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
21
Ai jumalauta mitä paskaa. Nyt tuli UPS:lta sähköpostia, että pakettini on lähdössä takaisin Saksaan. Mahtavaa. Soitin sinne heti, ja kerrottiin että se nyt menee sinne Saksaan ja mitään ei voi sen estämiseksi tehdä. Kertoivat, että ongelma on kun eivät voi toimittaa paketissa lukevaan UPS pisteeseen sitä niin eipä mahda mitään...vaikka lähetyksellä on toki myös minun kaikki osoite- ja yhteystietoni. Ihan hauskat on kyllä tunnelmat kun nyt pari viikkoa ainoa vastaus jota olen saanut, on "jatkas vaan odottelua, kyllä se sieltä tuleepi :)"

Nyt minun pitää kuulemma ottaa yhteys Shippiin, ja pyytää muuttamaan toimitusta niin että paketti tulisi suoraan minulle, eikä tuonne noutopisteeseen. En vittu tiedä, pitäisikö antaa mennä vaan takasin Berlin Bottlelle ja pyytää rahat takasin. Nyt jos alkaa uudestaan kuljettelemaan Suomeen, niin kuitenkin tällä tuurilla vielä iskee verot päälle tullissa. Hyvänä puolena voisi sitten ainakin ajatella, että säästääpähän maksaansa tämän myötä.

Iso käsi kyllä UPS:sen suuntaan tästä. Mahtavasti hoidettu homma!
No nyt oli tullu rahat takasin tilille, eli loppu hyvin kaikki hyvin. Shippii hoiti hyvityshommat nopeasti ja kunniakkaasti. Mitään sen pahempaa ei nyt tästä onneks koitunu kun jonkin verran ajanhukkaa, mutta rahojani en menettänyt niin siinä mielessä hyvä homma. UPS:n palveluita aion tästä lähin vältelllä kyllä kuin ruttoa, niin paska maku jäi tosta heidän toiminnastaan ja asiakaspalvelustaan suuhun.

Nyt aion ootella että pahimmat joulunajan ruuhkat rauhottuu, ja koitan ens kerran tilata viskejä vasta joskus ensvuoden puolella, josko sillon sujuis hommat vähän sujuvammin.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
598
Ite olen Juonu oluita joissa oli päiväys 1,5v sitten (parasta ennen.) Hyvin upposi eikä tullu ylös.
Vuoden vanhat A le cog:t Viinahuudosta.
Hapot olivat vähissä.
No eihän ne toki aivan priimaa ollut, mutta juotua tuli kuitenkin.
Hinta/laatu kuitenkin ok. 2e?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
Voi pirkule sentään kun superalko.de kaupasta 13.10.2022 tehty pieni kossu tilaus lähti shippii/budbee toimituksella vasta 24.10.2022 liikenteeseen (superalkon sivuilla näkyi silloin että shipped), eikä vieläkään ole budbeeltä tullut mitään ilmoitusta toimituksesta.
Et saa nyt sit nähdä mitä tässä tulee tapahtumaan tuon suhteen. Noin 200€ verot tuosta tulis tullin laskurin mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
175
Hypoteettisesti ja huumorilla kommentoiden (videopelissä, esim. Minecraft):

Onhan se ikävää ja varsin valitettavaa kun Minnan ylihintaiset Pirkka-oluet tms. ei käy kaupaksi eikä enää saa kerran vuoteen vaihdettua uutta E-Mersua vaan joutuu ylivuoden mallilla ajelemaan pitkälle ensi vuoteen.
Luultavasti Pirkoistakin suurin osa menee juoksukaljoina ulos, mutta onneksi nämä voi kirjata hävikkiin joka pienentää verotettavaa tuloa.

UPS Access Pointiksi alkamiseksikaan kukaan tuskin on aseella uhaten pakottanut vaan omaa ahneuttaan siihen alkanut ja asiasta on varmaan kirjoitettu hyvinkin tarkka sopimus.

Onkohan tämän esimerkin Minna lukenut sopimustekstin ihan tarkkaan, jos UPS laittaa kunnon sakon tulemaan kun Minna alkanut tämän viestin perusteella perseilemään eikä hyväksy paketteja jotka sisältävät väitetysti esim. alkoholia. Onkohan myös paketit, jotka sisältävät esim. perssuristimia vaikka Kaalimadolta, tai muuten ko. kauppiaan aatten vastaiset paketit kiellettyjä. Miettikää, jos joku vaikka lähettäisi väärän puolueen jäsenkirjoja UPS-pakettina?

Huonoja kokemuksia ollut myös K-Marketin UPS Access Point noudoista. Jämsänkosken K-Markettiin tilasin 4 kertaa alkoholia UPSilla ja joka kerta tuli ihme vittuilua henkilökunnalta. Niitä on kuulemma hankala ottaa vastaan ja luovuttaminenkin on liian vaikeaa, kun siitä paketin kyljestä pitää lukea QR-koodi. Joka kerta piti kutsua koko henkilökunta paikalle, kun niitä hain. Onneksi asun kaukana eri paikkakunnalla ja muissa asioissa tuli tuollapäin välillä käytyä.
 
Liittynyt
26.01.2019
Viestejä
49
Huonoja kokemuksia ollut myös K-Marketin UPS Access Point noudoista. Jämsänkosken K-Markettiin tilasin 4 kertaa alkoholia UPSilla ja joka kerta tuli ihme vittuilua henkilökunnalta. Niitä on kuulemma hankala ottaa vastaan ja luovuttaminenkin on liian vaikeaa, kun siitä paketin kyljestä pitää lukea QR-koodi. Joka kerta piti kutsua koko henkilökunta paikalle, kun niitä hain. Onneksi asun kaukana eri paikkakunnalla ja muissa asioissa tuli tuollapäin välillä käytyä.
Ei kai näissä kannata olla liian herkkänahkainen. Tottahan se on, että paketit on painavia ja vittumaisia. Se ei ole sinun vikasi eikä se ole työntekijän vika. Jos ei mene henkilökohtaisuuksiin niin kai sitä pakettia voi haukkua. Olen käynyt viidestä eri paikasta paketteja hakemassa ja suhtautuminen on ollut ihan hyvää. Aina jotain kommenttia painosta, mutta se on ihan ymmärrettävää. En itsekään nauti sen kantamisesta autoon.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
247
Noi kauppojen "loppuvaiheen" pakettikäsittelijät on joko hauraita 60v mummeleita tai syntymävelttoja teininaisia, joten ei tarvitse ihmetellä miksi ulinaa tulee, kun 20 kiloista pakettia pukkaa päivästä toiseen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 144
Noi kauppojen "loppuvaiheen" pakettikäsittelijät on joko hauraita 60v mummeleita tai syntymävelttoja teininaisia, joten ei tarvitse ihmetellä miksi ulinaa tulee, kun 20 kiloista pakettia pukkaa päivästä toiseen.
Tämä ei nyt ole mitenkään ketään vastaan. Mutta eikö noihin ole ihan apuvälineitä, kuten nokkakärryt tms.
Niillä ei sitten tule se fysiikka vastaan...
Sitten, jos ei edes niitä ole varaa investoida, niin kannattaisi varmaan lopettaa homma siihen...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 601
Huonoja kokemuksia ollut myös K-Marketin UPS Access Point noudoista. Jämsänkosken K-Markettiin tilasin 4 kertaa alkoholia UPSilla ja joka kerta tuli ihme vittuilua henkilökunnalta. Niitä on kuulemma hankala ottaa vastaan ja luovuttaminenkin on liian vaikeaa, kun siitä paketin kyljestä pitää lukea QR-koodi. Joka kerta piti kutsua koko henkilökunta paikalle, kun niitä hain. Onneksi asun kaukana eri paikkakunnalla ja muissa asioissa tuli tuollapäin välillä käytyä.
Täällä Helsingissä on mamu-vetoisia marketteja ja niissä on access pointit (ja western unionit ja kaikki lisäpalvelut, joita ulkomainen voi tarvita). Eipä niistä ole muuta pahaa sanottavaa, kuin se, että kerran liian iso lähetys oli Taj Mahal Marketin lattialla siinä kuivattujen kalojen vieressä. Oli kuitenkin sen verran iso ja painava, ettei lähtenyt kenenkään mukaan. Mutta heille kelpaa minun lähetykset, niin koetan välillä käydä ostamassa sieltäkin jotain. K-kauppiaalle ei tunnu kelpaavan.

Kertaakaan ei ole vielä tullut kotiin UPS-lähetystä vuoden sisään. Riippumatta siitä, olisiko pitänyt ja olenko ollut kotona (9/10 kerrasta olen ollut kotona). Ja se kerta, kun en ollut kotona, en usko , että yrittivät. Niitä tulee alkoholikaupoista ja Amazon.de lähettää osan lähetyksistä UPS:illa. Ennen koronaa muistan kyllä vastaanottaneeni näitä ovella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
175
Noi kauppojen "loppuvaiheen" pakettikäsittelijät on joko hauraita 60v mummeleita tai syntymävelttoja teininaisia, joten ei tarvitse ihmetellä miksi ulinaa tulee, kun 20 kiloista pakettia pukkaa päivästä toiseen.
On muuten totta. Aina oli joku mykkä teinityttö ensin siinä pakettia luovuttamassa ja kutsui 60v myyjärouvan siihen apuun. Vanhempi henkilö sitten alkoi valittamaan paketeista.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 258
Juuri noutopisteiden ongelmallisuuksien (+parkki ja jonotus) lopetin alksista tilaamisen. Ja muutenkin Alksi ryssi joka ikisen tilauksen väärillä ja vanhentuneilla tuotteilla.

UPS kotiintoimituksella on tullut aina 4-5 päivässä ja hintakin huomattavasti edullisempi netprisillä ja AS24:llä. Saa nähdä mitä jatkossa on tarjolla.
 
Liittynyt
04.11.2022
Viestejä
3
Eikö lähestyslistassa juuri lue mitä tilattu tuotekohtaisesti ja määrä? Niistähän sitten se verokin selviää. Vai tarkoitatko rahtikirjaa?
Lähetyslista ja lähetyksen sisältö ei ole aina vastannut toisiaan, joten sitä tuskin voi käyttää ilman sisällön tarkastusta verojen perusteena. Ei kai tilaamisesta sentään vielä voi verottaa jos ei tavaraa toimiteta.

Luulisi että oikeusvaltiossa verolaskun lähettäjällä on velvollisuus todistaa mistä verottavat, muukin kuin lista tavaroista jotka saattavat olla lähetyksessä.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 479
Ei kai näissä kannata olla liian herkkänahkainen. Tottahan se on, että paketit on painavia ja vittumaisia. Se ei ole sinun vikasi eikä se ole työntekijän vika. Jos ei mene henkilökohtaisuuksiin niin kai sitä pakettia voi haukkua. Olen käynyt viidestä eri paikasta paketteja hakemassa ja suhtautuminen on ollut ihan hyvää. Aina jotain kommenttia painosta, mutta se on ihan ymmärrettävää. En itsekään nauti sen kantamisesta autoon.
Itse omasta K-marketista enemmän kuin usein noudettuna, keski-ikäinen rouva siellä sanoi että ompas painava paketti.
Minä siihen että, kyllä minä voin itse kantaa autoon(minun viinat :nb:) kiitoksia paljon, hyvää viikonloppua.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
896
Ei ole kukaan vielä kommentoinut paketteja vaikka k marketista hakenut. Valmiina alustalla jolla työntänyt suoraan autoon. Sitä ei tiedä kuinka paljon kiroiltu noiden kanssa takahuoneessa.
Välillä kyllä käy sääliksi noita kotiin toimittajia kun hento nainen kantaa kaljalaatikkoa ovelle.
 
Liittynyt
10.04.2021
Viestejä
222
Mun lähi k-marketissaon usein alkostarin lähetystä hakiessa myyjänä sellainen 60 v. nainen joka aina pyytää hakemaan itse paketin takahuoneesta. Samalla kyselee kovasti mitä tällä kertaa tuli, hänelle poika tilaa giniä ja viiniä, mutta ne tulee kotiin kun ei hän jaksa niitä kantaa ...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
332
Tämä ei ole vieläkään auennut, että miksi pitää maksaa valmisteveroa Suomeen tuotteesta jota ei ole valmistettu Suomessa? Siis ymmärrän että verottajan käsi kurottaa kaikkiin takkini taskuihin, mutta valmisteveron periminen ulkomailta tilaamastani, ulkomailla valmistetusta tuotteesta? Alkoholivero, pakkausvero tai maahantuontivero ovat vielä "ymmärrettäviä" esimerkkejä verottajan utopiasta, takaahan korkea veroaste korkean elintason yhteiskunnan.

Katsokaas, tilkkutäkkiä kun lyhennetään toisesta päästä (kehitysapu, turvapaikkaturismi, EU-apustukset sun muut hiilineutraaliudessa keulimiset) niin tokihan toista päätä pitää jatkaa ettei varpaat palellu. (joo, offtopiccia, tiedän:))
Käsitelty jo useampaan otteeseen, mutta EU-lainsäädännön mukaan valmisteverot maksetaan aina kulutusmaahan.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Lähetyslista ja lähetyksen sisältö ei ole aina vastannut toisiaan, joten sitä tuskin voi käyttää ilman sisällön tarkastusta verojen perusteena. Ei kai tilaamisesta sentään vielä voi verottaa jos ei tavaraa toimiteta.

Luulisi että oikeusvaltiossa verolaskun lähettäjällä on velvollisuus todistaa mistä verottavat, muukin kuin lista tavaroista jotka saattavat olla lähetyksessä.
Ainahan verotuspäätöksestä voi valittaa.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 219
DHL:n kuljettama tilaus näkyy seurannassa statuksella "Received at terminal" ja paikkana Finland.

Onkohan toi jo mennyt tullisetien ohi vai vieläkö pitää kuumotella?
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
409
Tuli tämmönen sivusto vastaan kuin alkoholikotiin.com . Siellä on alks.fi osalta mainittu mm.
"Alks.fi kuljetuksen tilaaminen askel askeleelta:
  • 1. Valitse tuotteet
  • 2. Maksa tilaus ja valitse noudatko itse vai tilaatko kuljetuksen
  • 3. Mene kuljetus palvelun sivulle (Alks.fi suosittelee sivustoja: kuljetus.eu , DPD, Fransberg.eu, Venipak, ja DHL) Mikäli haluat vertailla kuljetuksia, suosittelemme katsomaan kuljetusta myös Shippiistä.
  • 4. Tilaa kuljetus valitsemaltasi kuljetuspalvelulta.
  • 5. Odota kuljetuksen saapumista."
Saatan tehdä itseni typeräksi kysymällä onko tuon perusteella alks.fi etämyyjä? Varsinkin kun fransberg tunnistaa alksin ostokset tilausnumeron perusteella.

OT: On kyllä tilaus jo sisässä alksilta tulossa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
991
Tuli tämmönen sivusto vastaan kuin alkoholikotiin.com . Siellä on alks.fi osalta mainittu mm.
"Alks.fi kuljetuksen tilaaminen askel askeleelta:
  • 1. Valitse tuotteet
  • 2. Maksa tilaus ja valitse noudatko itse vai tilaatko kuljetuksen
  • 3. Mene kuljetus palvelun sivulle (Alks.fi suosittelee sivustoja: kuljetus.eu , DPD, Fransberg.eu, Venipak, ja DHL) Mikäli haluat vertailla kuljetuksia, suosittelemme katsomaan kuljetusta myös Shippiistä.
  • 4. Tilaa kuljetus valitsemaltasi kuljetuspalvelulta.
  • 5. Odota kuljetuksen saapumista."
Saatan tehdä itseni typeräksi kysymällä onko tuon perusteella alks.fi etämyyjä? Varsinkin kun fransberg tunnistaa alksin ostokset tilausnumeron perusteella.

OT: On kyllä tilaus jo sisässä alksilta tulossa.
Se mitä tuolla nettisivulla kerrotaan ei vaikuta mitenkään siihen tulkitaanko tilauksesi etäostoksi vai etämyynniksi.
Onko tuo sinun vai kaverisi tekemä sivusto?
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
409
Se mitä tuolla nettisivulla kerrotaan ei vaikuta mitenkään siihen tulkitaanko tilauksesi etäostoksi vai etämyynniksi.
Onko tuo sinun vai kaverisi tekemä sivusto?
No niin arvelinkin mutta en maltanut olla kysymättä vaikka tiedän että nettiin voi kirjoitella mitä vaan.

Ei ole minun eikä kaverinkaan tekemä. Tuli vaan vastaan kun etsin loydan.fi sivuston kautta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 152
Tämä etämyynti ja kulutusmaa ovat mielestäni puhdasta soopaa.

Eurostoliiton direktiivi sanoo suoraan "(27) Sisämarkkinoilla noudatettavan periaatteen mukaisesti valmistevero olisi maksettava siinä jäsenvaltiossa, jossa valmisteveron alaiset tavarat on hankittu, kun yksityishenkilöt ovat hankkineet ne omaan käyttöönsä ja kuljettaneet ne itse toiseen jäsenvaltioon."

Linkki

Eli jos ostat EU maassa ja hommailet itse kuljetukset omaan käyttöön, niin ei pidä olla mitään suomiveropaskaa enää. Tästä pitäisi valittaa EU:lle. Täysin ristiriidassa tavaroiden vapaan liikkumisen kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Tämä etämyynti ja kulutusmaa ovat mielestäni puhdasta soopaa.

Eurostoliiton direktiivi sanoo suoraan "(27) Sisämarkkinoilla noudatettavan periaatteen mukaisesti valmistevero olisi maksettava siinä jäsenvaltiossa, jossa valmisteveron alaiset tavarat on hankittu, kun yksityishenkilöt ovat hankkineet ne omaan käyttöönsä ja kuljettaneet ne itse toiseen jäsenvaltioon."

Linkki

Eli jos ostat EU maassa ja hommailet itse kuljetukset omaan käyttöön, niin ei pidä olla mitään suomiveropaskaa enää. Tästä pitäisi valittaa EU:lle. Täysin ristiriidassa tavaroiden vapaan liikkumisen kanssa.
No niinhän se on muttakun suomen pitää vängätä vastaan jos kansalaiset saa EUsta kerrankin jotain etua eikä pelkästään maksamista.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
295
Tämä etämyynti ja kulutusmaa ovat mielestäni puhdasta soopaa.

Eurostoliiton direktiivi sanoo suoraan "(27) Sisämarkkinoilla noudatettavan periaatteen mukaisesti valmistevero olisi maksettava siinä jäsenvaltiossa, jossa valmisteveron alaiset tavarat on hankittu, kun yksityishenkilöt ovat hankkineet ne omaan käyttöönsä ja kuljettaneet ne itse toiseen jäsenvaltioon."

Linkki

Eli jos ostat EU maassa ja hommailet itse kuljetukset omaan käyttöön, niin ei pidä olla mitään suomiveropaskaa enää. Tästä pitäisi valittaa EU:lle. Täysin ristiriidassa tavaroiden vapaan liikkumisen kanssa.
Kannattaa varmaan myös katsoa mitä samainen direktiivi sanoo etämyynnistä. Artikla 44 päivitetyssä versiossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 152
No kato vaikka sitä omaa linkkiä/viitettäsi. Se on tosin vanha versio, joten artiklanumerot vaihtuneet. Linkissäsi Artikla 36, sivu 27.

"1. Valmistevero kannetaan määräjäsenvaltiossa sellaisista yhdessä jäsenvaltiossa kulutukseen jo luovutetuista valmisteveron alaisista tavaroista, jotka toiseen jäsenvaltioon sijoittautunut muu kuin valtuutettu varastonpitäjä tai rekisteröity vastaanottaja, joka ei harjoita itsenäistä taloudellista toimintaa, on ostanut ja jotka myyjä tai joku tämän puolesta on suoraan tai välillisesti lähettänyt tai kuljettanut toiseen jäsenvaltioon.
Tässä artiklassa ”määräjäsenvaltiolla” tarkoitetaan jäsenvaltiota, jonne lähetys tai kuljetus saapuu."

Linkki
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
991
"1. Valmistevero kannetaan määräjäsenvaltiossa sellaisista yhdessä jäsenvaltiossa kulutukseen jo luovutetuista valmisteveron alaisista tavaroista, jotka toiseen jäsenvaltioon sijoittautunut muu kuin valtuutettu varastonpitäjä tai rekisteröity vastaanottaja, joka ei harjoita itsenäistä taloudellista toimintaa, on ostanut ja jotka myyjä tai joku tämän puolesta on suoraan tai välillisesti lähettänyt tai kuljettanut toiseen jäsenvaltioon.
Tässä artiklassa ”määräjäsenvaltiolla” tarkoitetaan jäsenvaltiota, jonne lähetys tai kuljetus saapuu."

Linkki
3 j a k s o
E tä m yynti
44 artikla
Etämyynti
1. Valmistevero kannetaan määräjäsenvaltiossa sellaisista yhden jäsenvaltion alueella kulutukseen jo luovutetuista
valmisteveron alaisista tavaroista, jotka toiseen jäsenvaltioon sijoittautunut muu henkilö kuin valtuutettu varastonpitäjä,
rekisteröity vastaanottaja tai luotettavaksi tunnustettu vastaanottaja, joka ei harjoita itsenäistä taloudellista toimintaa, on
ostanut ja jotka itsenäistä taloudellista toimintaa harjoittava lähettäjä tai joku tämän puolesta on suoraan tai välillisesti
lähettänyt tai kuljettanut toisen jäsenvaltion alueelle.

2. Edellä 1 kohdassa tarkoitetussa tapauksessa valmisteverosaatava syntyy määräjäsenvaltiossa, kun valmisteveron
alaiset tavarat luovutetaan. Tällöin sovelletaan niitä valmisteverosaatavan syntymistä koskevia edellytyksiä ja sitä
valmisteverokantaa, jotka ovat voimassa verosaatavan syntymispäivänä.
Valmistevero on maksettava määräjäsenvaltion vahvistamaa menettelyä noudattaen.

3. Lähettäjä on velvollinen maksamaan valmisteveron määräjäsenvaltiossa.
Määräjäsenvaltio voi kuitenkin sallia, että lähettäjä nimeää määräjäsenvaltioon sijoittautuneen veroedustajan valmistevero
velvolliseksi. Kyseisen jäsenvaltion toimivaltaisten viranomaisten on hyväksyttävä veroedustaja. Jäsenvaltiot voivat
määrätä, että jos lähettäjä tai veroedustaja ei ole noudattanut 4 kohdan a alakohdan säännöstä, valmisteverovelvollinen on
valmisteveron alaisten tavaroiden vastaanottaja.

4. Lähettäjän tai veroedustajan on täytettävä seuraavat vaatimukset:

a) rekisteröidyttävä ennen valmisteveron alaisten tavaroiden lähettämistä ja annettava vakuus siitä, että valmistevero
maksetaan erityisesti nimetyssä toimivaltaisessa toimistossa määräjäsenvaltion vahvistamin edellytyksin;

b) maksettava valmistevero a alakohdassa tarkoitetussa toimistossa sen jälkeen, kun valmisteveron alaiset tavarat on
luovutettu;

c) pidettävä kirjaa valmisteveron alaisten tavaroiden luovutuksista.
Asianomaiset jäsenvaltiot voivat määrittämillään edellytyksillä yksinkertaistaa näitä vaatimuksia kahdenvälisten tai
monenvälisten sopimusten mukaisesti.

5. Edellä 1 kohdassa tarkoitetussa tapauksessa ensimmäisessä jäsenvaltiossa kannettu valmistevero on lähettäjän
pyynnöstä palautettava, jos lähettäjä tai veroedustaja on noudattanut 4 kohdassa vahvistettuja menettelyjä.

6. Jäsenvaltiot voivat vahvistaa erityissääntöjä 1–5 kohdan soveltamiseksi sellaisiin valmisteveron alaisiin tavaroihin,
joita koskevat erityiset kansalliset jakelujärjestelmät.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
295
"1. Valmistevero kannetaan määräjäsenvaltiossa sellaisista yhdessä jäsenvaltiossa kulutukseen jo luovutetuista valmisteveron alaisista tavaroista, jotka toiseen jäsenvaltioon sijoittautunut muu kuin valtuutettu varastonpitäjä tai rekisteröity vastaanottaja, joka ei harjoita itsenäistä taloudellista toimintaa, on ostanut ja jotka myyjä tai joku tämän puolesta on suoraan tai välillisesti lähettänyt tai kuljettanut toiseen jäsenvaltioon.
Tässä artiklassa ”määräjäsenvaltiolla” tarkoitetaan jäsenvaltiota, jonne lähetys tai kuljetus saapuu."

Linkki
Juu ja sitten siellä on myös tällainen kohta:

”Määräjäsenvaltio voi kuitenkin määrätä, että verovelvollinen on määräjäsenvaltioon sijoittautunut veroedustaja, jonka tuon jäsenvaltion toimivaltaiset viranomaiset ovat hyväksyneet, tai, jos myyjä ei ole noudattanut 4 kohdan a alakohdan säännöstä, valmisteveron alaisten tavaroiden vastaanottaja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 152
3 j a k s o
E tä m yynti
44 artikla
Etämyynti
1. Valmistevero kannetaan määräjäsenvaltiossa sellaisista yhden jäsenvaltion alueella kulutukseen jo luovutetuista
valmisteveron alaisista tavaroista, jotka toiseen jäsenvaltioon sijoittautunut muu henkilö kuin valtuutettu varastonpitäjä,
rekisteröity vastaanottaja tai luotettavaksi tunnustettu vastaanottaja, joka ei harjoita itsenäistä taloudellista toimintaa, on
ostanut ja jotka itsenäistä taloudellista toimintaa harjoittava lähettäjä tai joku tämän puolesta on suoraan tai välillisesti
lähettänyt tai kuljettanut toisen jäsenvaltion alueelle.

2. Edellä 1 kohdassa tarkoitetussa tapauksessa valmisteverosaatava syntyy määräjäsenvaltiossa, kun valmisteveron
alaiset tavarat luovutetaan. Tällöin sovelletaan niitä valmisteverosaatavan syntymistä koskevia edellytyksiä ja sitä
valmisteverokantaa, jotka ovat voimassa verosaatavan syntymispäivänä.
Valmistevero on maksettava määräjäsenvaltion vahvistamaa menettelyä noudattaen.

3. Lähettäjä on velvollinen maksamaan valmisteveron määräjäsenvaltiossa.
Määräjäsenvaltio voi kuitenkin sallia, että lähettäjä nimeää määräjäsenvaltioon sijoittautuneen veroedustajan valmistevero
velvolliseksi. Kyseisen jäsenvaltion toimivaltaisten viranomaisten on hyväksyttävä veroedustaja. Jäsenvaltiot voivat
määrätä, että jos lähettäjä tai veroedustaja ei ole noudattanut 4 kohdan a alakohdan säännöstä, valmisteverovelvollinen on
valmisteveron alaisten tavaroiden vastaanottaja.

4. Lähettäjän tai veroedustajan on täytettävä seuraavat vaatimukset:

a) rekisteröidyttävä ennen valmisteveron alaisten tavaroiden lähettämistä ja annettava vakuus siitä, että valmistevero
maksetaan erityisesti nimetyssä toimivaltaisessa toimistossa määräjäsenvaltion vahvistamin edellytyksin;

b) maksettava valmistevero a alakohdassa tarkoitetussa toimistossa sen jälkeen, kun valmisteveron alaiset tavarat on
luovutettu;

c) pidettävä kirjaa valmisteveron alaisten tavaroiden luovutuksista.
Asianomaiset jäsenvaltiot voivat määrittämillään edellytyksillä yksinkertaistaa näitä vaatimuksia kahdenvälisten tai
monenvälisten sopimusten mukaisesti.

5. Edellä 1 kohdassa tarkoitetussa tapauksessa ensimmäisessä jäsenvaltiossa kannettu valmistevero on lähettäjän
pyynnöstä palautettava, jos lähettäjä tai veroedustaja on noudattanut 4 kohdassa vahvistettuja menettelyjä.

6. Jäsenvaltiot voivat vahvistaa erityissääntöjä 1–5 kohdan soveltamiseksi sellaisiin valmisteveron alaisiin tavaroihin,
joita koskevat erityiset kansalliset jakelujärjestelmät.
"
KULUTUKSEEN LUOVUTETTUJEN VALMISTEVERON ALAISTEN TAVAROIDEN SIIRTO JA VEROTUS

1

JAKSO

Yksityishenkilöiden hankinnat

32 artikla

1.
Yksityishenkilön omaan käyttöönsä hankkimien ja yhdestä jäsenvaltiosta toiseen itse kuljettamien valmisteveron alaisten tavaroiden valmistevero kannetaan ainoastaan jäsenvaltiossa, josta valmisteveron alaiset tavarat hankitaan.
"
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
295
"
KULUTUKSEEN LUOVUTETTUJEN VALMISTEVERON ALAISTEN TAVAROIDEN SIIRTO JA VEROTUS

1

JAKSO

Yksityishenkilöiden hankinnat

32 artikla

1.
Yksityishenkilön omaan käyttöönsä hankkimien ja yhdestä jäsenvaltiosta toiseen itse kuljettamien valmisteveron alaisten tavaroiden valmistevero kannetaan ainoastaan jäsenvaltiossa, josta valmisteveron alaiset tavarat hankitaan.
"
Kyllä, itse kuljettamien. Jos menet Saksaan ja tuot ne sieltä pakettiauton takaloosissa, ei tarvi maksaa Suomeen valmisteveroja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 152
Kyllä, itse kuljettamien. Jos menet Saksaan ja tuot ne sieltä pakettiauton takaloosissa, ei tarvi maksaa Suomeen valmisteveroja.
Ei. Tuo etämyynti koskee myyjää/yritystä, joka myy. Jos kaupat tehdään muualla ja itse hoidat kuljetuksen, niin yksityinen pätee. (ei ole määritelty miten kuljettaa)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
332
Ei. Tuo etämyynti koskee myyjää/yritystä, joka myy. Jos kaupat tehdään muualla ja itse hoidat kuljetuksen, niin yksityinen pätee. (ei ole määritelty miten kuljettaa)
Yleisenä vinkkinä ei kannata ruveta vänkäämään asiasta, josta ei selkeästi ole juurikaan faktapohjaista tietoa. Vaihtoehtoisesti voit tehdä tuon mainitsemasi kantelun ja saada saman vastauksen sitä kautta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 601
Jos tarkoitat että onko tullut veroseuraamuksia, niin tuntuu kyllä epätodennäköiseltä että neljässä arkipäivässä (kuun alusta lukien) olisi ehtinyt tulla tietoa moisesta.
En puhu etäostoista nyt, vaan etämyynnistä. Hitto, joka kerta pitää selittää.

Etäostossa lähetys ei jää tulliin. Voin laittaa se linkin, jonka olen laittanut jo 5-10 kertaa..

Etämyynnissä myyjä organisoi kuljetuksen ja lähetys jää tulliin, kunnes myyjä on maksanut verot. Ihan hyvin voi olla jonkun lähetys jumissa tullissa, pitää vaan katsoa seurannasta.
 
Liittynyt
28.05.2020
Viestejä
381
Ja siitä tulliin jäännistä ei ilmoietta. Mitenkä luulet että tässä olisi kukaan pystynyt samaan tiedon että se lähetys on tullissa kun seuranta näyttää silloin ihan samaa kuin muulloinkin ennen suomessa lajittelua ?

Ei ne tullin kaverit täytä seuraan "paketti tullin tarkistuksessa"
Aasian paketeissa on kyllä seurannassa custom merkinnät kun siellä nököttävät. Miksei näissä olisi ?
 
Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
159
Aasian paketeissa on kyllä seurannassa custom merkinnät kun siellä nököttävät. Miksei näissä olisi ?
En osaa sanoa, mutta sisämarkkina-alueella ei makseta tulleja mistään. Joten luulisi että unionin sisällä tavarat menevät tyystin eri prosessin mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 601
Omat alksin paketit ainakin saaneet ensimmäiset merkinnät vantaan logistiikkakeskuksesta.
Itse sain Lehen, Puhasteen, Beerdomen ja Kihoskhin paketeissa ihan seurantakoodin, jolla voi seurata koko matkan. Harvemmin on jäänyt se seurantakoodi tulematta.

Missään noissa ei lue, että "tullissa", mutta kaikissa lukee, kun "saapunut Suomeen". Minusta tuntuu, että tuossakin on mennyt ensin terminaaliin tullin ulottuville ja sitten vasta Postin Vantaan logiikkakeskukseen:
1667745084595.png
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Olisiko tässä jo sellaisen mielenosoituksen paikka? "Miekkari" jossa ei tarvii istua Mannerheimintiellä, vaan kevyesti kotisohvalla seuraillen missä se alkotilaus liikkuu. Eli lyödään hynttyyt yhteen ja tullimiehille töitä, eli porukalla minimihintaisia tilauksia eri firmoista + kuljetus. Eihän se ole kuin jotain max. 50€/tilaus, joten ole kovin suuri tappio jos joku jää välille. Ketään mukana?
 
Liittynyt
23.12.2020
Viestejä
43
Tämä etämyynti ja kulutusmaa ovat mielestäni puhdasta soopaa.

Eurostoliiton direktiivi sanoo suoraan "(27) Sisämarkkinoilla noudatettavan periaatteen mukaisesti valmistevero olisi maksettava siinä jäsenvaltiossa, jossa valmisteveron alaiset tavarat on hankittu, kun yksityishenkilöt ovat hankkineet ne omaan käyttöönsä ja kuljettaneet ne itse toiseen jäsenvaltioon."

Linkki

Eli jos ostat EU maassa ja hommailet itse kuljetukset omaan käyttöön, niin ei pidä olla mitään suomiveropaskaa enää. Tästä pitäisi valittaa EU:lle. Täysin ristiriidassa tavaroiden vapaan liikkumisen kanssa.
Tuota - tuossahan sanotaan selvästi "kuljettaneet ne itse toiseen jäsenvaltioon" - eli kuljetat ne mukanasi - et tilaa kuljetusta - mutta sen varmaan jo ymmärsitkin. Lopettakaa tämä itsepetoksen kehittely :)
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 034
Lähetyslista ja lähetyksen sisältö ei ole aina vastannut toisiaan, joten sitä tuskin voi käyttää ilman sisällön tarkastusta verojen perusteena. Ei kai tilaamisesta sentään vielä voi verottaa jos ei tavaraa toimiteta.

Luulisi että oikeusvaltiossa verolaskun lähettäjällä on velvollisuus todistaa mistä verottavat, muukin kuin lista tavaroista jotka saattavat olla lähetyksessä.
Pahoin pelkään, että luulo ei ole tiedon väärtti tässäkään. Korkein oikeus linjasi siinä Aarnion tynnyri-casessa, että rahtikirjoihin merkityt lähetystiedot tynnyreistä painoineen riittävät osoittamaan syyllisyyden isommasta määrästä. Poliisi siis nappasi vain muutaman viimeisen tynnyrin ja huomasi vasta jälkeenpäin, että kuljetusfirman rahtikirjoista ilmenee tynnyreitä lähetetyn aikaisemminkin. Puolustuksen kertomus (aiemmissa tynnyreissä lähetettiin testiluontoisesti pelkkää painolastia ennen varsinaisten huumetynnyrien lähetystä) ei siis kelvannut korkeimmalle oikeudellekaan.

Eipä tässä muuta kuin sunnuntai-tilauksia vetämään vaan.. Tekisi muuten mieli käydä pitkästä aikaa päiväristeilyllä perineisen kaljakärrin kanssa. Koronakin pitäny hetken paussia. Sitte tulikin mieleen että noi laivayhtiöt varmaan lobbaa tja lietsoo tätä koko paskaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 601
Ja tarkenteena on VANTAA logistiikka keskus niin kuin sanoin.........

Tuosta mainitsemastasi minusta tuntuu kohdasta vaan ei ole merkintää, joten et näe koska se on siellä "tullissa"
Postin omassa seurannassa on "Vantaa" ilman logistiikkakeskusta, mutta ehkä meidän väittely aiheesta ei ole ketjun parasta antia.

--

Myös ihan mutulla luulisin, että myyjä/kuljetusyhtiö sitten ilmoittaa, jos paketti on jäänyt tulliin. Täällä kuitenkin tilaajat kokoontuvat, niin nyt voisi (taas mutulla) alkaa ilmestymään niitä tapauksia, joissa tulli on takavarikoinut lähetyksen. Niitä kyselin, ihan omasta mielenkiinnosta. Varsinkin niitä, jossa on ollut selkeästi etämyyntiä, eli myyjä on organisoinut kuljetuksen.

--

Lisäksi jos joku tilailee Tankerilta joulukalenterin ja se tulee ongelmitta läpi, niin minä olen kiinnostunut siitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 601
Postin omassa seurannassa on "Vantaa" ilman logistiikkakeskusta -> Aika kuitenkin täsmää tuon vantaa logistiikka keskuksen kanssa ? Jolloin sieltä se signaali tulee, ei rajalta.

Mutulla luulisin, että myyjä/kuljetusyhtiö sitten ilmoittaa, jos paketti on jäänyt tulliin -> mutu on mutua, kunnes joku saa ilmoituksen. Vielä ole tainnut kukaan palsatainen ilmoittaa moisesta.

Se oli ketjulle erittäin hyvää antia, jos pystyisit jotain faktaa esittämään asiasta. Itsekkin kokemuksia kuulisin asiasta ja liikkeistä mielellään. Mutuveikkaukset, joita väitetään faktoina eivät oikein täytä kriteerejä.
Siis niinkuin näin:
1667756266566.png


Jos kovasti kiinnostaa. Beerdomen paketti oli semmoinen ruskea pahvilaatikko, jossa ei ollut mitään merkintöjä, mitä oli sisällä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 318
Viestejä
4 307 669
Jäsenet
71 811
Uusin jäsen
Hyppääjä

Hinta.fi

Ylös Bottom