Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
21.10.2022
Viestejä
30
Alkostore24:sta UPS:n big bucksilla 20.10 tilatut neljä laatikkoa mecklenburgin dunkles weissbieriä saapui juuri kotiovelle. Homma rokkaa niinkuin ennenkin. Ja huomenna sopivasti vapaa. Kippis.
Mikähän helvetti sillä UPSillä on mun alkostore24:n paketteja vastaan. 31.10 ensimmäisen kerran luki seurannassa "toimituksessa" ja nyt sitten jämähtänyt tilaan "toimituspäivä ilmoitetaan mahdollisimman pian." Ottaen huomioon nämä viimeaikaiset todella huonot kokemukset täälläkin niin pakko varmaan olla hätäinen ja soittaa huomenna näiden aspaan.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
255
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
21
Laitoinpa nyt tonne Shippiille sähköpostia jossa kyselin kohteliaasti josko voisivat koittaa laittaa uudestaan pakettiani tulemaan niin että tulisi suoraan osoitteeseeni eikä minnekään UPS pisteeseen. Shippiin toiminnasta ei minulla ole sentään mitään pahaa sanomista, Suomen UPS se homman kusi aivan täysin. Saa nähdä miten menee. Jos tässä vaiheessa vaikka tulisikin verot makettavaksi, niin sen riskin ehkä nyt otan, sen verran himottaisi päästä maistamaan noita viskejä.


...nyt sitten jämähtänyt tilaan "toimituspäivä ilmoitetaan mahdollisimman pian." .
Juurikin noin luki minullakin reilut kaksi viikkoa omassa seurannassani. Kolme kertaa aspaan soitin, ja aina vakuuteltiin että homma rokkaa ja paketti kyllä tulee, kunnes sitten tänään läks yllättäen Saksaan.
 
Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
727
Kohtalaisen kusipäistä toimintaa.
Suomi on kusessa tän suhteen. Tai siis viranomaiset:

Eli tässähän nyt jarrutetaan väistämätöntä.


E: Ainiin, kaikkihan alkoivat juopottelemaan itsensä kuoliaaksi heti, kun oikeat lonkut ym. muut max 5,5 % jne. saapuivat marketteihin... :facepalm:
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
546
2 x lava + 1viinipullo? Aika janonen oot ja tilaa kahdelle lavalliselle ilmeisesti on, autotalli? Riittää 2kk:lle?
Eipä lähdetä tälle linjalle nyt ollenkaan. Itse sain vastaavasta vittuilusta 2x varoituksen. Se on vaan teineillä niin lujassa se keissi=lava, ettei tosikaan.
Edit: Haluaisin tosin tietää, että mikä termi on käytössä silloin kun puhutaan oikeasta lavasta eli 90xkeissi.
 
Liittynyt
21.10.2022
Viestejä
30
Laitoinpa nyt tonne Shippiille sähköpostia jossa kyselin kohteliaasti josko voisivat koittaa laittaa uudestaan pakettiani tulemaan niin että tulisi suoraan osoitteeseeni eikä minnekään UPS pisteeseen. Shippiin toiminnasta ei minulla ole sentään mitään pahaa sanomista, Suomen UPS se homman kusi aivan täysin. Saa nähdä miten menee. Jos tässä vaiheessa vaikka tulisikin verot makettavaksi, niin sen riskin ehkä nyt otan, sen verran himottaisi päästä maistamaan noita viskejä.




Juurikin noin luki minullakin reilut kaksi viikkoa omassa seurannassani. Kolme kertaa aspaan soitin, ja aina vakuuteltiin että homma rokkaa ja paketti kyllä tulee, kunnes sitten tänään läks yllättäen Saksaan.
Katotaas siis mitä mulle huomenna vakuutellaan. Ei saatana mitä hommaa. Ei kuitenkaan mistään muusta kyse kuin pakettien siirtämisestä paikasta toiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
907
Tilasin tämän verouutisen tultua samantien Alksilta täydennystä varastoihin. 3x pahvilaatikkoa Kroatiasta ja 1x pahvilaatikko Saksasta.
Saksan loota tuli suunnilleen viikossa, mutta Kroatian laatikot eivät ole vielä edes liikahtaneet eteenpäin. Ensimmäistä kertaa Alksin kanssa tämmöistä säätöä.
 

pinkeliviinica

Tukijäsen
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
548
Tilasin tämän verouutisen tultua samantien Alksilta täydennystä varastoihin. 3x pahvilaatikkoa Kroatiasta ja 1x pahvilaatikko Saksasta.
Saksan loota tuli suunnilleen viikossa, mutta Kroatian laatikot eivät ole vielä edes liikahtaneet eteenpäin. Ensimmäistä kertaa Alksin kanssa tämmöistä säätöä.
oletko katsonut myös matkahuollon sivujen/seurannan kautta pakettikoodilla ?
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
15
Hoi!
Samaan aikaan kun maikkarilla käsitellään etäosto/etämyynti sekoilua on yöperho koteloitunut.

Lavatilaus Discandoosta ja kuljetus Shippiiltä.

* 15.10 - Tilaus jätetty
* 24.10 - Tilaus noudettu Saksan varastolta (ilmoitus sähköpostitse)
* 1.11 - Lähetys lajiteltu Vantaalla (Postin koodi alkoi toimia vasta tämän jälkeen)
* 2.11- Saapuminen pihaan illalla 20:00 aikaan

Skål :kippis:

IMG-20221102-WA0015.jpg
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 960
Tuntuu noilla k kusetus marketeillakin olevan joku rooli tuossa, omat laatikot kun hain niin kauppias vittuili että saa sitä juomaa meidän hyllystäkin ostaa.
Olisit kysellyt, että sehän on mielenkiintoinen tieto ja hän ostaa K-kusettajan kaupasta heti 10 litraa vodkaa ja mistä hyllyvälistä ne löytyy heidän marketista? Jotain alkanut kakistella K-kusettaja kauppias ettei taida löytyäkkään, niin sitten todeta että onneksi sitä juomaa ja ruokaa saa kaupoista joissa palvelu pelaa ja ostaa jatkossa ruuatkin sieltä muualta.
 
Liittynyt
09.06.2021
Viestejä
40
Eipä lähdetä tälle linjalle nyt ollenkaan. Itse sain vastaavasta vittuilusta 2x varoituksen. Se on vaan teineillä niin lujassa se keissi=lava, ettei tosikaan.
Edit: Haluaisin tosin tietää, että mikä termi on käytössä silloin kun puhutaan oikeasta lavasta eli 90xkeissi.
Ei taida olla yksiselitteistä vastausta. Riippuu läänistä ja omasta kaveriporukasta. Monesti olen kaverille sanonut tuoneeni laivareissulta 2lavaa kaljaa esim. no se meinaa 2x24tölkkiä meille, mut en ole kyllä koskaan ajatellut et joku ostaa 2 oikeaa eurolavallista olutta, näemmä jotkut tekee niinkin. Itse sanoisin eurolava jos niin vitusti tarttee sitä olutta johonkin. Riippuu mistä roikkuu.
 

Lawidoh

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
edit: Viikko meni, että koodi alkoi toimia. Nyt lähetykseni on Liettuassa koodin mukaan.

Teoriani on, että kuljetus ostettiin jo hyvissä ajoin, mutta se alkaa toimimaan, kun pääsee rekan kyytiin.

Näyttää siltä, että me kaikki pääsemme testaamaan tätä tehovalvontaa.
Mulle ilmestyi eilen paketti omapostiin, koodi ei ole sama jonka sain sivustolta aiemmin.


Edit: tämä siis vielä ulkomailla että katsellaan tuleeko perille asti. Kerta tuo omapostiin ilmestyi itsestään niin luultavasti seurannasta voi päätellä jos matka pysähtyy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 601
Mulle ilmestyi eilen paketti omapostiin, koodi ei ole sama jonka sain sivustolta aiemmin.
Paketti tuli tännekin tullin läpi iloisesti. En kyllä takaa, että teidän paketit tulee, mutta hyvä jos tulevat. Hyvää tsekkiolutta tulee tänne ja hinta on suuri bonus.
Toivottavasti Beerdomesta voi vielä tilata tullin tehovalvonnan ollessa päällä, vaikka ensi vuonna seuraavan kerran.

--

Itse asiassa, onko kenenkään alkoholilähetys jäänyt tulliin?
Haluaisin tilata joulukalenterin ulkomailta, eikä niitä saanut vielä viime kuussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Paketti tuli tännekin tullin läpi iloisesti. En kyllä takaa, että teidän paketit tulee, mutta hyvä jos tulevat. Hyvää tsekkiolutta tulee tänne ja hinta on suuri bonus.
Toivottavasti Beerdomesta voi vielä tilata tullin tehovalvonnan ollessa päällä, vaikka ensi vuonna seuraavan kerran.

--

Itse asiassa, onko kenenkään alkoholilähetys jäänyt tulliin?
Haluaisin tilata joulukalenterin ulkomailta, eikä niitä saanut vielä viime kuussa.
Muista se että ei ne paketit "jää tulliin" vaan jos sinut katsotaan verovelvolliseksi niin saat iloisesti paketin kotiin kuten aikaisemminkin ja lasku veroista tulee sitten perästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 601
Muista se että ei ne paketit "jää tulliin" vaan jos sinut katsotaan verovelvolliseksi niin saat iloisesti paketin kotiin kuten aikaisemminkin ja lasku veroista tulee sitten perästä.
Jaa-a, enpä ole järjestellyt mitään kuljetusta kesän jälkeen. Ei voi laittaa etämyynnistä minulle laskua, kun myyjä on verovelvollinen. En edes tiennyt, että Beerdome käyttää DHL/Posti, kun maksoin tilaukseni ja postikulut samalla laskulla.

Olen toki Fransbergillä tilannut joskus, mutta en nyt syksyllä uskaltanut ottaa tätä riskiä. Lisäksi esim. https://kihoskh.dk/ postikulut kuuluivat hintaan, kun tilasi yli 150€ tms..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 601

Tuossa tuo uutinen suoraan lähteestä.

Kyllä minä tulkitsen tuota niin, että:
Tulli katsoo lähettäjän tiedot.
Jos niissä on sinun tietosi, tulli päästää lähetyksen läpi ja lasku tulee perässä.
Jos niissä on joku toinen firma, eikä ennakkoilmoitusta ole tehty, niin tulli takavarikoi kaiken, kiristää myyjältä veroja ja tuhoaa ne 6kk jälkeen, jos ei tule rahoja. Tulli ei ole yhteydessä vastaanottajaan.
Jos niissä on joku toinen firma ja ennakkoilmoitus on tehty, kaikki ok, mutta oikeasti, tietääkö kukaan tällaisia firmoja?

En ole tullin kätyri, mutta sukulaisia on verokarhuina.
Tässä vielä tämä, jonka laitoin 3 viikkoa sitten.

Kyllä minä tulkitsen tuota niin, että:
Tulli katsoo lähettäjän tiedot.
Jos niissä on sinun tietosi, tulli päästää lähetyksen läpi ja lasku tulee perässä.
Jos niissä on joku toinen firma, eikä ennakkoilmoitusta ole tehty, niin tulli takavarikoi kaiken, kiristää myyjältä veroja ja tuhoaa ne 6kk jälkeen, jos ei tule rahoja. Tulli ei ole yhteydessä vastaanottajaan.
Jos niissä on joku toinen firma ja ennakkoilmoitus on tehty, kaikki ok, mutta oikeasti, tietääkö kukaan tällaisia firmoja?

Viimeiseen löytyi joku viinitila Château Carsin MTV3-uutisissa, mutta ei tämän ketjun lukijat sieltä tilaa :)
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
295
^ Mielestäni olutpaja Harvestaun oli myös tällainen, mutta Brexitin myötä vaihtoehdot tilaukselle loppui heidän verkkosivuiltaan. Heillä oli veroedustaja Suomessa ja myös hinnat sen mukaiset. Ei niitä montaa kyllä ole.

Juu ei siinä tilaajan kiukuttelu paljon paina kummasta etä-tavasta kyse kun loppupeleissä joko viinat ei saavu tai sitten ulosottomies on oven takana maksamattomien verojen takia. Tällöin STM on päässyt tavoitteeseensa. EU:lta tarvittaisiin niin kova taloudellinen ukaasi Suomelle tästä asiasta, että jäisi hävittäjät hankkimatta jos virkamiehen mielivallalle ei tule stoppia. Huvittavaa (tai ei ole) tossa MTV3:n jutussa, että haastoivat käräjille myös täysin asianmukaisesti verovelvoitteensa hoitavia myyjiä, ns.”oikeusvaltio”.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
409
Ei taida olla yksiselitteistä vastausta. Riippuu läänistä ja omasta kaveriporukasta. Monesti olen kaverille sanonut tuoneeni laivareissulta 2lavaa kaljaa esim. no se meinaa 2x24tölkkiä meille, mut en ole kyllä koskaan ajatellut et joku ostaa 2 oikeaa eurolavallista olutta, näemmä jotkut tekee niinkin. Itse sanoisin eurolava jos niin vitusti tarttee sitä olutta johonkin. Riippuu mistä roikkuu.
Yksiselitteisesti termit löytyy ketjun ensimmäisestä viestissä joten käytetään niitä täällä. Kavereiten kesken voi sitten käyttää mitä ikinä mieleen tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Jaa-a, enpä ole järjestellyt mitään kuljetusta kesän jälkeen. Ei voi laittaa etämyynnistä minulle laskua, kun myyjä on verovelvollinen. En edes tiennyt, että Beerdome käyttää DHL/Posti, kun maksoin tilaukseni ja postikulut samalla laskulla.

Olen toki Fransbergillä tilannut joskus, mutta en nyt syksyllä uskaltanut ottaa tätä riskiä. Lisäksi esim. https://kihoskh.dk/ postikulut kuuluivat hintaan, kun tilasi yli 150€ tms..
"Sinulla" siis tarkoitin ihmisiä jotka ovat tilanneet itse kuljetuksen ja "sinut" todetaan verovelvolliseksi niin ei ne paketit silti jää tulliin vaan tulee normaalisti kotiin ja lasku perässä.
En siis tarkoittanut kirjaimellisesti "sinua".
 
Liittynyt
22.10.2022
Viestejä
3
Tilasin tämän verouutisen tultua samantien Alksilta täydennystä varastoihin. 3x pahvilaatikkoa Kroatiasta ja 1x pahvilaatikko Saksasta.
Saksan loota tuli suunnilleen viikossa, mutta Kroatian laatikot eivät ole vielä edes liikahtaneet eteenpäin. Ensimmäistä kertaa Alksin kanssa tämmöistä säätöä.
Kannattaa laittaa fransbergille viestiä jos sen kautta kuljetus, itellä oli aikalailla sama tilanne ja samoihin aikoihin tilaus mutta Saksan boksit tuntui jumittavan ja viestin jälkeen lähti sitten liikkeelle. Varmaan oli jossain varaston nurkissa.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
500
Ai jumalauta mitä paskaa. Nyt tuli UPS:lta sähköpostia, että pakettini on lähdössä takaisin Saksaan. Mahtavaa. Soitin sinne heti, ja kerrottiin että se nyt menee sinne Saksaan ja mitään ei voi sen estämiseksi tehdä. Kertoivat, että ongelma on kun eivät voi toimittaa paketissa lukevaan UPS pisteeseen sitä niin eipä mahda mitään...vaikka lähetyksellä on toki myös minun kaikki osoite- ja yhteystietoni. Ihan hauskat on kyllä tunnelmat kun nyt pari viikkoa ainoa vastaus jota olen saanut, on "jatkas vaan odottelua, kyllä se sieltä tuleepi :)"

Nyt minun pitää kuulemma ottaa yhteys Shippiin, ja pyytää muuttamaan toimitusta niin että paketti tulisi suoraan minulle, eikä tuonne noutopisteeseen. En vittu tiedä, pitäisikö antaa mennä vaan takasin Berlin Bottlelle ja pyytää rahat takasin. Nyt jos alkaa uudestaan kuljettelemaan Suomeen, niin kuitenkin tällä tuurilla vielä iskee verot päälle tullissa. Hyvänä puolena voisi sitten ainakin ajatella, että säästääpähän maksaansa tämän myötä.

Iso käsi kyllä UPS:sen suuntaan tästä. Mahtavasti hoidettu homma!
Osanottoni. Erityiskiitokset voi lähettää myös Karsikon K-marketille, jonka toiminta on sotkun takana.
Itselle UPS kuski soitti ja toi paketinkotiin kun K-market Pohjanneito ei kuulemma suostu ottamaan alkoholilähetyksiä vastaan.
 
Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
159
Muista se että ei ne paketit "jää tulliin" vaan jos sinut katsotaan verovelvolliseksi niin saat iloisesti paketin kotiin kuten aikaisemminkin ja lasku veroista tulee sitten perästä.
Mites se lasku niistä veroista tulee, jos paketteja ei ole avattu tullin toimesta? Mistä ne tietää mitä siellä on ja kuinka paljon veroa pitäisi maksaa?

Tänään tuli kolme pakettia Saksasta kotiovelle, jotka oli tilattu perjantaina lokakuun 21 päivänä klo 11:29. Mitään tullin toimenpiteitä ei ollut, eli pakettia ei oltu avattu ja lähetyslista oli korkkaamattomana taskussaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Mites se lasku niistä veroista tulee, jos paketteja ei ole avattu tullin toimesta? Mistä ne tietää mitä siellä on ja kuinka paljon veroa pitäisi maksaa?

Tänään tuli kolme pakettia Saksasta kotiovelle, jotka oli tilattu perjantaina lokakuun 21 päivänä klo 11:29. Mitään tullin toimenpiteitä ei ollut, eli pakettia ei oltu avattu ja lähetyslista oli korkkaamattomana taskussaan.
Onko joku väittänyt että paketteja ei avata?
Paketit avataan, verojen määrä selvitetään, paketti kiinni ja asiakkalle ja lasku perässä.
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
234
Varma en ole, mutta eikös paketin sisällä pitäisi olla tullin ilmoitus, että paketti on avattu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Varma en ole, mutta eikös paketin sisällä pitäisi olla tullin ilmoitus, että paketti on avattu?
Voi hyvin olla. Mutta tässä puhutaan taas yleisellä tasolla, ei pelkästään yksittäistapauksista joten jos sulla ei ole avattu ja tullu perille niin hyvä juttu. Tuskin tulee mitään perästäkään. Jos taas avattu ja tullin lippulappuja niin saattaa tulla laskua perässä.
 
Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
159
Onko joku väittänyt että paketteja ei avata?
Paketit avataan, verojen määrä selvitetään, paketti kiinni ja asiakkalle ja lasku perässä.
Kerrotko vielä että mistä olet saanut korkean itsevarmuutesi tason tässä asiassa? Kommenteistasi huokuu vahvasti läpi ajatus, että sinä tietäisit miten tämä menee.

Minä nimittäin voisin yhtä vahvalla itseluottamuksella väittää, että paketteja ei avata, verojen selvittäminen vaatii tolkuttomasti töitä ja että tulli käy tässä kampanjaa ensisijaisesti julkisuuden kautta pelottelu edellä.
 
Liittynyt
18.06.2020
Viestejä
23
Varma en ole, mutta eikös paketin sisällä pitäisi olla tullin ilmoitus, että paketti on avattu?
Mun paketissa ei ollut mitään lappuja lisättynä, mutta tulli käyttää sulkemiseen omaa kirkkaankeltaista teippiään jossa lukee että on tullin avaama.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
18
Jos tulli noita paketteja avaisi järjestelmällisesti, niin luulisi että paketit seisoisi monta päivää siellä tullissa, tuskin ne edes sataa pakettia kerkeää avaamaan vuorokaudessa. Ja ilman avaamista niiden voi olla vähän vaikea todeta onko paketissa alkoholia vai limsaa.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
728
pakko niillä olla joku muu taktiikka tossa tarkastuksessa kuin fyysinen pakettien availu. Eiköhän ne joku kuormalistan jostain saa mitä rekan paketit pitää sisällään ja pystyy yksinkertaistamaan sitä Valvontaa.

saattaahan niillä olla kuukausien kehitysrinki olla ollu pystyssä enne ratsiaa siitä et miten toteuttaa tehovalvonnan tehokkaasti.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
pakko niillä olla joku muu taktiikka tossa tarkastuksessa kuin fyysinen pakettien availu. Eiköhän ne joku kuormalistan jostain saa mitä rekan paketit pitää sisällään ja pystyy yksinkertaistamaan sitä Valvontaa.

saattaahan niillä olla kuukausien kehitysrinki olla ollu pystyssä enne ratsiaa siitä et miten toteuttaa tehovalvonnan tehokkaasti.
Se, että kampanjasta ilmoitettiin kolme viikkoa ennen sen alkua, kertoo, että mitään kovin kattavia tarkastuksia ei tulla tekemään. Kyseessä on ennemminkin jonkinlainen pr-kampanja.
 
Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
159
pakko niillä olla joku muu taktiikka tossa tarkastuksessa kuin fyysinen pakettien availu. Eiköhän ne joku kuormalistan jostain saa mitä rekan paketit pitää sisällään ja pystyy yksinkertaistamaan sitä Valvontaa.

saattaahan niillä olla kuukausien kehitysrinki olla ollu pystyssä enne ratsiaa siitä et miten toteuttaa tehovalvonnan tehokkaasti.
Rajavartiolaitoksella esimiehenä työskentelevä tuttuni kertoi aikanaan, että heidän pääasiallinen työkalu on suomalaisten auktoriteetti- ja sääntöuskollisuus. Keskustelimme kiristyneistä tupakka- ja viinamääristä/ajoista itärajalla kun ihmettelin miten pystyvät valvomaan siinä liikennevirrassa niiden vaadittujen tuntien täyttymistä, että tupakkia voi esimerkiksi tuoda. Ei tästä montaa vuotta ole kun itärajalla (missä kulki tupakka ja polttoainetankkaajat) tuli tuntiperusteisia tiukennuksia tuontimäärään.

Suomalaisen virkamiehistön tehokkuutta, kehitystä ja ennen kaikkea resursseja suhteessa työsuoritteisiin ei kannata yliarvioida. Tässä alkoholiasiassa on käyty ennenkin sotaa lähinnä julkisuudessa ja vahvasti on semmoinen kutina että tässäkin on siitä kyse.

Voivat ottaa kuormalavan sieltä täältä ja käydä sisällön läpi (lähettäjän ei liene velvollisuus mihinkään kuormalistaan merkitä juomien alkoholiprosentteja), mutta kyllä se 900kg lavan sisällön kanssa on "yksi saatanan työmaa" käydä salkku, tölkki ja juomaputelikohtaisesti läpi ja määrätä tilavuusprosenttiin perustuvat maksut. Siinä on tämä tullin lisärahoitus nopeasti syöty näillä tilausmäärillä.

Kuten sanoin, aion tilata viikossa paketin ja raportoin säännöllisesti tänne mikä on tilanne. Välillä energiajuomaa, välillä alkoholitonta, välillä viiniä ja välillä bulkkikaljaa. Joskus jopa kaikkea sekaisin.

EDIT:
Ja kuten raportoin, ensimmäinen marraskuussa rajan ylittänyt pakettikokonaisuus on jo tänään kotiovelle kannettu kuten ennenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Kerrotko vielä että mistä olet saanut korkean itsevarmuutesi tason tässä asiassa? Kommenteistasi huokuu vahvasti läpi ajatus, että sinä tietäisit miten tämä menee.

Minä nimittäin voisin yhtä vahvalla itseluottamuksella väittää, että paketteja ei avata, verojen selvittäminen vaatii tolkuttomasti töitä ja että tulli käy tässä kampanjaa ensisijaisesti julkisuuden kautta pelottelu edellä.
Ihan vaan ajattelin että se on ainoa konsti millä sisältö voidaan selvittää.
Jos taas veronmaksu kuuluu ostajalle, tilaus kulkee selvitysten jälkeen Tullista asiakkaalle. Jos verot ovat maksamatta, Verohallinto lähettää asiakkaalle jälkikäteen verotuspäätöksen.
Tossa lukee että paketit tulee perille ja lasku perässä.
 
Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
159
Ihan vaan ajattelin että se on ainoa konsti millä sisältö voidaan selvittää.

Tossa lukee että paketit tulee perille ja lasku perässä.
Niinhän siinä lukee. Kaukana se vielä käytännöstä on. Semminkin kun nämä tahot ovat kunnostautuneet nimenomaan pelottelun saralla tässä asiassa aikaisemman historian todistamana.

"
Tulli pysäyttää kaikki alkoholin nettikauppatilaukset rajalla
"
On todettu jo täysin pitämättömäksi, sillä oma tilaukseni kannettiin (kolme pahvilaatikkoa) tänään ovelle. Toki jos lasku tulee perässä, niin lupaan kertoa siitä, mutta olisin tavattoman yllättynyt jos niin kävisi ja peruisin pahat puheeni tullin uhosta ja mahdottomuudesta toimia tässä asiassa.
 
Liittynyt
21.10.2022
Viestejä
30
Alkostore24 pakettien metsästys jatkuu. Soitin UPSin aspaan ja sieltä länsi-pakistanilaisittain murtaen suomea puhuva avulias kaveri kertoi, että UPSillä on ollut jakeluhenkilöstössä todella paljon poissaoloja viime viikkojen aikana ja koska paketteja on tullut valtava määrä (!) niin toimitukset ovat viivästyneet. Tutkaili minun lähetystä ja totesi hauskasti että "ei tämä sentään kadonnut ole" ja ilmoitti laittavansa ajojärjestelijälle tiedoksi, että toimittaisivat paketit mahdollisimman pian minulle. En nyt tämän perusteella ole kovin toiveikas että benediktinier weissbieriä pääsisin vielä tällä viikolla hörppimään.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
991
Niinhän siinä lukee. Kaukana se vielä käytännöstä on. Semminkin kun nämä tahot ovat kunnostautuneet nimenomaan pelottelun saralla tässä asiassa aikaisemman historian todistamana.

"
Tulli pysäyttää kaikki alkoholin nettikauppatilaukset rajalla
"
On todettu jo täysin pitämättömäksi, sillä oma tilaukseni kannettiin (kolme pahvilaatikkoa) tänään ovelle. Toki jos lasku tulee perässä, niin lupaan kertoa siitä, mutta olisin tavattoman yllättynyt jos niin kävisi ja peruisin pahat puheeni tullin uhosta ja mahdottomuudesta toimia tässä asiassa.
Klikkiotsikkoaikakaudella kannattaa lukea artikkelit kokonaan ja unohtaa otsikko. Lisäksi tulee muistaa usein tekstin tulevan toimittajan näppikseltä tulkittuna eikä sanasta-sanaan ole haastatellun kertomaa.
Tulli pysäyttää havaitut alkoholitilaukset, esimerkiksi satamissa, ja selvittää, onko niistä maksettu vaaditut vakuudet ja tehty ennakkoilmoitukset. Pysäytys kestää aina vähintäänkin jatkoselvitysten ajan.
 
Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
159
Klikkiotsikkoaikakaudella kannattaa lukea artikkelit kokonaan ja unohtaa otsikko. Lisäksi tulee muistaa usein tekstin tulevan toimittajan näppikseltä tulkittuna eikä sanasta-sanaan ole haastatellun kertomaa.
No luin tullin oman tiedotteen ja aika paljon toissijaista jargonia siihen nähden että mitä ollaan tekemässä. Tuo "Tulli pysäyttää havaitut alkoholitilaukset" on niin tyhjä lause kuin olla ja voi. Se voi tarkoittaa mitä vaan kaikkien ja ei yhdenkään tilauksen osalta. Todennäköisin skenario on se, että pisto sinne tai tänne isoimpien tilausten osalta tai ei välttämättä sitäkään.

"Lähes 3 miljoonan euron" lisärahoituksella saa kyllä "100 miljoonan euron menetettyjen verotulojen" valvonnassa vähän tai ei yhtään aikaiseksi.

Seison toki korjattuna jos näitä pakettejani jää tulliin, mutta aivan selvää pitäisi olla että tullimies tasan tarkkaan tietää 26kg painavan laatikon sisällön pelkästään katsomalla siihen päin, kuten lähes jokainen postimies ja matkahuollon työntekijä. Se että "Tulli pysäyttää havaitut alkoholitilaukset" pitäisi kyllä näkyä välittömästi. Omassa tilauksessa ei näkynyt, tuli sukkana läpi kuten olen todennut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Pitää nyt taas muistaa että tässä on puhuttu noista tulliasioista yleisellä tasolla ja niillä perusteilla mitä julkisuuteen siitä on annettu.
Esim osa luulee että paketti "jää tulliin" koska ei se sinne jää, vaan tulee normaalisti kotiin ja mahdollisesti lasku perässä. Sitä miten tuo käytännössä tarkoittaa ei ole varmaan missään selvillä. Todennäköisesti pistotarkastuksia sinne tänne. Mutta poitti on se, että nykyisten tietojen mukaan se että paketit tulee kotiin ei tarkoita että olisi selvinnyt kuin koira veräjästä vaan lasku tulee perästä. Käykö näin? Kuka tietää mutta noi lausunnot on julkisuudessa annettu.
Jos paketit "jää tulliin" niin sen pitäisi tarkoittaa sitä, että myyjä on katsottu verovelvolliseksi jolloin verot karhutaan siltä ja jos ei kuulu niin juomat jää saamatta ja tulli häivittää tuotteet. Jos myyjä maksaa verot jatkaa paketti normaalisti ostajalle.

Eiköhän tässä kuitenkin mennä ihan pelotevaikutteella eteenpäin.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
4
Ensi viikolla käyn espanjassa, ja teloittaakohan tulli jos lähetän sieltä viinaa itselleni vaikka 20kg. Kaiken järjen mukaan laillistakin. Itse hoitanut kuljetuksen, kun kerran
roudannut paketin postiin. Ostaa vaikka lidlistä satsin ja kuitti laatikkoon mukaan. Tuskin alkavat tarkistelemaan maksaako lidl Espanjassa veroja :D
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
991
Ensi viikolla käyn espanjassa, ja teloittaakohan tulli jos lähetän sieltä viinaa itselleni vaikka 20kg. Kaiken järjen mukaan laillistakin. Itse hoitanut kuljetuksen, kun kerran
roudannut paketin postiin. Ostaa vaikka lidlistä satsin ja kuitti laatikkoon mukaan. Tuskin alkavat tarkistelemaan maksaako lidl Espanjassa veroja :D
On nykyisen tulkinnan mukaan ihan OK kunhan teet ennakkoilmoituksen tullille ja maksat verot.
Mainitsemassasi tilanteessa Lidl ei ole verovelvollinen suomeen. Se on sitten Espanjan viranomaisten asia miten Espanjan Lidl hoitaa verovelvoitteensa Espanjaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
355
On tuossa työmaata. Lahden yli tulevat lähetykset ovat, joko merikonteissa, puolikkaan perävaunuissa tai täysperän
( Täysperä on kuorma-autosta ja varsinaisesta perävaunusta koostuva ajoneuvoyhdistelmä ) kyydissä. Toki ihan kuorma-
autokin on mahdollinen.
Nuo ovat yleensä kiinteä seinäisiä ei kapellivaunuja, joista saisi kyljen auki. Joten kaikkien lavojen ulos ottaminen, aukaisu ja tarkistaminen kestää todella pitkään.
Tullin toimipiste yleensä tarkastuksineen on maan ulkoraja, eli tällöin tuo rahtiliikenne todellakin hidastuisi. Toki rahtiliikkeet
voisivat ystävällisesti lahden toispuolella kerätä olettamansa alkolähetykset samaan kyytiin, mutta epäilen, eli kyllä nuo liikkuvat kaiken muun rahdin seassa.
Tietysti tulli voi järjestää jokaisen rahtiliikkeen terminaaleihin ratsausporukan, koska siellä nuo lähetykset kuitenkin puretaan
ja lajitellaan. On vaan noita terminaalejakin jokunen.
Ja tämä kaikki on vain alkuosuus, tuon jälkeen selvitetään etäosto vai -myynti, lähetetään vaateet ulkomaille jos myynti tai
kamat eteenpäin ja tilaajalle kirje mahdollisista veroista.
Sitten vielä säilytys haltuunotetuille tuotteille.
On se alkoholi vaan yksi kiro, jos Suomessa ei ryypättäisi, niin varmaan kahvi saisi saman kohtelun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
On nykyisen tulkinnan mukaan ihan OK kunhan teet ennakkoilmoituksen tullille ja maksat verot.
Mainitsemassasi tilanteessa Lidl ei ole verovelvollinen suomeen. Se on sitten Espanjan viranomaisten asia miten Espanjan Lidl hoitaa verovelvoitteensa Espanjaan.
Mutta eikö verot (valmistevero, alv jne) ole jo maksettu lähetysmaahan? Eikai niitä silloin enää suomeen tarvitse maksaa?
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Ensi viikolla käyn espanjassa, ja teloittaakohan tulli jos lähetän sieltä viinaa itselleni vaikka 20kg. Kaiken järjen mukaan laillistakin. Itse hoitanut kuljetuksen, kun kerran
roudannut paketin postiin. Ostaa vaikka lidlistä satsin ja kuitti laatikkoon mukaan. Tuskin alkavat tarkistelemaan maksaako lidl Espanjassa veroja :D
Sinä olet verovelvollinen. Verovapaus Suomen valmisteveroista koskee vain juomia, jotka tuot mukanasi.
 
Liittynyt
21.10.2022
Viestejä
30
Shippiin laskuriin ilmestynyt Posti collect ja Home delivery. Nuo hinnat 20kg saakka, jonka jälkeen nousi yli 50e. :bored:
Vielä jokseenkin siedettävät hinnat jos vaikka esim. BerlinBottlesta tekee yhden paketin tilauksen. Posti ehkä myös lähtökohtaisesti toimitusvarmempi kuin UPS :lol:
 

pinkeliviinica

Tukijäsen
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
548
kohta varmaan saadaan tv:ssä katsella tulli ohjelmaa jossa on perinteisen rekkakuorman tarkastusta huumekoiralla ja lisänä uutuus viinakoira :D
tällöin viinakoira haistelee koko rekan kuorman läpi ja jos viinahajua löytyy niin koira palkitaan ja tulli rupee töihin ? :D
 
Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
159
Tullin toimipiste yleensä tarkastuksineen on maan ulkoraja, eli tällöin tuo rahtiliikenne todellakin hidastuisi. Toki rahtiliikkeet
voisivat ystävällisesti lahden toispuolella kerätä olettamansa alkolähetykset samaan kyytiin, mutta epäilen, eli kyllä nuo liikkuvat kaiken muun rahdin seassa.
Ja luulen että kovin paljon tarkastusinfraa ei sisämarkkinoilla ole. Huumeetkin jää kiinni lähes yksinomaan vinkkiperusteisesti eikä normaaliratsauksen yhteydessä. Eri asia varmaan jos unionin ulkupuolelta tilaisi.

Pysyn kannassani, että tässä on pelottelukamppanjasta kyse ja kun kanssatörpöttelijöiden viestejä tälläkin palstalla katsoo, aika moni on säikähtänyt. Minäkin alkuun, mutta järki on palannut päähän. Kuten aikaisemmin tulliasioista jotain tietävän tuttuni sanoin sanoneen, "pääasiallinen työkalu on suomalaisten auktoriteetti- ja sääntöuskollisuus ". Tässäkin asiassa. Vaikka asiantila on oikeudellisesti epäselvä ja lähes jokainen ymmärtää halpojen hintojen tulevan siitä että suomalaisia veroja ei makseta, niin kun virkamies vahvasti sanoo niin helposti sitä suomalainen uskoo.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 333
Viestejä
4 308 057
Jäsenet
71 811
Uusin jäsen
Hyppääjä

Hinta.fi

Ylös Bottom