Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
58
12.10 tilattu alksista fransbergillä yksi paketti saksasta ja yksi paketti kroatiasta, saksan paketti tänä aamuna naapurikunnassa. Kroatian paketti virossa lajittelukeskuksessa, eli tulee varmaan alkuviikosta.
Aika normaali toimitusaika ainakin tässä tapauksessa :) Nyt kun varastoja on täydennetty, on varmaan pidettävä taukoa tilauksista ja katsottava miten pöly laskeutuu marraskuun jälkeen.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 479
12.10 tilattu alksista fransbergillä yksi paketti saksasta ja yksi paketti kroatiasta, saksan paketti tänä aamuna naapurikunnassa. Kroatian paketti virossa lajittelukeskuksessa, eli tulee varmaan alkuviikosta.
Aika normaali toimitusaika ainakin tässä tapauksessa :) Nyt kun varastoja on täydennetty, on varmaan pidettävä taukoa tilauksista ja katsottava miten pöly laskeutuu marraskuun jälkeen.
Itsekin 12.10 tilasin nimenomaan Kroatiasta, seurantakoodit tuli Fransbergiltä 14.10, vaan ei näy vielä Viroon saapuneen. Itse taisin ehtiä tilaamaan ennen aivan pahinta ruuhkaa jos nyt kerran seurantakoodien saamisessakin on 4 arkipäivän viive.

Onhan tässä vielä entisiä mitä maistella paketteja odotellessa ja tilannetta seuratessa foorumilla... :kahvi:
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
81
Alks/Croatia tilattu 20.10.

Ei nyt ihan hirveästi jännitä. Tänään vissiin tulossa drinksut.comilta laatikkoa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
48
Jaa,a. Huomenna tulee viikko sitten tilattu paketti. Mutta nyt maanantaina tilaamastani ei ole kuulunut mitään. Ei tullut edes vahvistusta sähköpostiin, mutta tilasin norrlogin kuljetuksen kuitenkin kun sivuilla näkyy tilattuna ja maksettuna. Mutta hiirenhiljaista on ollut eivätkä ole vastanneet tiistaina lähettämääni sähköpostitiedusteluun mitään eikä norrlog ole edes rahtidokumenttejä tulostanut.
Sama juttu, viime lauantaina tilattu. Ei ole tapahtunut mitään, eikä vastausta viesteihin.
Kohta lähtee PayPal reklamaatio.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 040
En tiedä kuinka Spiritboxilla homma toimii, mutta yleensä tilauksen teosta automaagisesti mailiin tuleva tilausvahvistus on aika "alan standardi". Ottaisin itsekin yhteyttä jos sellaista ei mailiin tule. Ei sitä siellä kenenkään pitäis manuaalisesti naputella ja lähettää asiakkaalle, joten ei pitäisi olla ruuhkasta kiinni ellei ruuhka ole sitten paskonut koko verkkokauppaa :D
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
414
~23kWh/100km kulutuksella ja nykyisellä sähkösopparilla Oulu-Haaparanta-Oulu kustantaa semmoiset 6 € :cool:
Ja niinkö meinaat, että kaikki kulut on tuossa? :rolleyes: Renkaat, huollot, vakuutukset, arvon alenema jne. Totuus kuitenkin lienee käyttövoimasta riippumatta, että kilometrikustannus on vähintään 25-30 eurosenttiä, jos ajaa paljon (min. 30 tkm / vuosi) ja huomattavasti korkeampi, jos vuosikilometrit jää vaikkapa puoleen tuosta. Se noin 300 km reissu siis kustantaa sinullekin vähintään sen 75€. Siinäpä ne meni sun satasaen säästöt.
 

KUK

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
522
Ja niinkö meinaat, että kaikki kulut on tuossa? :rolleyes: Renkaat, huollot, vakuutukset, arvon alenema jne. Totuus kuitenkin lienee käyttövoimasta riippumatta, että kilometrikustannus on vähintään 25-30 eurosenttiä, jos ajaa paljon (min. 30 tkm / vuosi) ja huomattavasti korkeampi, jos vuosikilometrit jää vaikkapa puoleen tuosta. Se noin 300 km reissu siis kustantaa sinullekin vähintään sen 75€. Siinäpä ne meni sun satasaen säästöt.
Siis jos Puurokone kertoi että paljonko hänellä meni dieselin tankkaukseen samalla matkalla, niin itse kerroin paljonko minulla menee sähköön. Eli ihan sama asia. Muuten tähän luokattomaan provoon en tartu :thumbsup:
 

Ree

Liittynyt
09.04.2020
Viestejä
54
Tilattu 11.10 laatikollinen viinaksia Kroatiasta Alks/fransberg kombolla. Nyt näkyy MH sivuilla odottavat kuljetettavaksi. Eli sieltä se pikku hiljaa tulee.
 
Liittynyt
21.10.2022
Viestejä
30
Discandooolta tehty useamman paketillisen tilaus Shippii/UPS-kombolla jo 12.10 eikä vieläkään ole lähtenyt eteenpäin. Sanoivat aspasta äsken (vastaavat kyllä todella nopeasti, mistä plussaa), että aika paha ruuhka on päällä. Ajallisen hajautuksen periaatteen mukaisesti samanlainen setti tilattu myös AS24 14.10, eikä sieltäkään ole vielä saatu paketteja eteenpäin. Saas nähdä ehtiikö paketit perille vielä tässä kuussa, vaikka sinänsä tuo marraskuun alku nyt ole yhtään mikään raja millekään. Bondstonin valikoima viskien ja nopean toimituksen osalta houkuttaa, mieluusti kuulisi lisää onnistuneista ostokokemuksista tästäkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
89
Discandooolta tehty useamman paketillisen tilaus Shippii/UPS-kombolla jo 12.10 eikä vieläkään ole lähtenyt eteenpäin. Sanoivat aspasta äsken (vastaavat kyllä todella nopeasti, mistä plussaa), että aika paha ruuhka on päällä. Ajallisen hajautuksen periaatteen mukaisesti samanlainen setti tilattu myös AS24 14.10, eikä sieltäkään ole vielä saatu paketteja eteenpäin. Saas nähdä ehtiikö paketit perille vielä tässä kuussa, vaikka sinänsä tuo marraskuun alku nyt ole yhtään mikään raja millekään. Bondstonin valikoima viskien ja nopean toimituksen osalta houkuttaa, mieluusti kuulisi lisää onnistuneista ostokokemuksista tästäkin.
Katoppa vaikka tuolta missä paketit menee. MONIPUOLINEN LÄHETYSTEN SEURANTA | 17TRACK . Minä tein tilauksen 13.10 AS24, näkyy pakattuna, vaikka lähetetty, eikä seurantanumeroa ole tullut. (Shippii/UPS)
 
Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
17
Alks croatia 1paketti tilattu 11.10 ja Fransberg ottanut kuljetukseen 12.10.
Alkostar germany 1paketti tilattu 13.10 ja Fransberg ottanut kuljetukseen 19.10.

Tänään 21.10 molemmat paketit aamulla virossa ja nyt päivänmittaan tulivat matkahuollon seurantaan näkymään.
 
Liittynyt
21.10.2022
Viestejä
30
Seurailen omia paketteja TrackCheckerin kautta, mutta pistin muutaman Shippiin luoman lähetystunnuksen tuonne 17trackiin. Molempien osalta väittää edelleen "DE, Shipper created a label, UPS has not received the package yet." Ilmeisesti kuitenkin aika usein sattunut sitäkin, että kuljetusfirmalla jää lähtöskannaukset välistä ja seuraava skannaus tulee sitten saapumisilmoituksen muodossa Suomessa. Tämäkin toki aivan ok, kunhan kaljat tulee kotio...
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
414
Siis jos Puurokone kertoi että paljonko hänellä meni dieselin tankkaukseen samalla matkalla, niin itse kerroin paljonko minulla menee sähköön. Eli ihan sama asia. Muuten tähän luokattomaan provoon en tartu :thumbsup:
Provosta kuule todella kaukana. Eipä siinä, senkus ajelet Oulusta Haaparantaan hakemaan lientä ja kuvittelet säästäväsi. Oma on asiasi - aivan täysin. :lol: Me muut ostamme jatkossakin etänä.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
274
Noniin jaataampas seuraava kokemus/varoitus. Tilattu nyt yhteensä 4 kertaa netprisiltä, 2020 tuli lavallinen laatikoita, joku kuljetusyhtiö toi rekalla ja kaikki ok. nyt tänä vuonna taas lavallinen laatikoita, itse postin rekka toi ja kaikki ok. tein erillisen viinatilauksen kotiovelle UPSin toimittamana ja kaikki ok.

No nyt vissiin sitten on tullut UPSille paniikki tai jotain ihmeellistä. Nyt uusimman tilauksen piti tulla jo aikoja sitten, eilen vielä luki seurannassa että tuodaan 21.10 eli tänään toimituskohteeseen joka oli ainoa paikka Raumalla jonne he toimittavat, ei siis ollut kotiovelle toimitus. Nyt tänään katsoin seurantaa ja kuljetus olikin muuttunut takaisin "matkalla" vaikka eilen se oli muka saapunut kohteeseen. Soitin UPSin asiakaspalveluun ja siellä nainen ei osannut kertoa mitään muuta kuin että on matkalla nyt. Sitten yhtä-äkkiä kilahti viesti postilta että heillä on nyt paketti ja se toimitetaan tähän paikkaan "ovelle" siis kaupan ovelle... Noh onneksi olin fiksu ja menin heti postin toimipaikkaan ja esitin asian ettei se kauppa ole vastaanottajana vaan minä, siinä sitten se naikkonen soitteli vähän ja sai korjattua sen että minä saankin paketin eikä se kauppa ja hän vielä vahvisti että ne olisi sen muutoin saanut. Nyt joudun vielä lisää toki odottamaan mutta lievästi sanottuna ottaa aika kalloon UPSin toiminta, ne vaan dumppasi sen laatikon (13 pulloa kirkkaita) postille ja lähtivät karkuun. Ei mitään ilmoitusta UPSilta, ei sähköpostia/tekstaria. Ainoastaan meitin puhelinnumero pelasti tilanteen. Se ei siis olisi mennyt sen kaupan pakettiautomaattiin. Kandee siis ihmiset olla nyt hereillä jos teillä on UPS, ne hylkäilee laatikoita postille ja vastaanottaja saattaa olla vain se missä se itse postiautomaatti sijaitsee muttei se mene itseautomaattiin. Näin olisi itselle siis käynyt ja joku kauppias olisi ollut onnen kukkulalla minun juomilla. Meni kyllä UPS omasta puolesta boikottiin.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
409
Noniin jaataampas seuraava kokemus/varoitus. Tilattu nyt yhteensä 4 kertaa netprisiltä, 2020 tuli lavallinen laatikoita, joku kuljetusyhtiö toi rekalla ja kaikki ok. nyt tänä vuonna taas lavallinen laatikoita, itse postin rekka toi ja kaikki ok. tein erillisen viinatilauksen kotiovelle UPSin toimittamana ja kaikki ok.

No nyt vissiin sitten on tullut UPSille paniikki tai jotain ihmeellistä. Nyt uusimman tilauksen piti tulla jo aikoja sitten, eilen vielä luki seurannassa että tuodaan 21.10 eli tänään toimituskohteeseen joka oli ainoa paikka Raumalla jonne he toimittavat, ei siis ollut kotiovelle toimitus. Nyt tänään katsoin seurantaa ja kuljetus olikin muuttunut takaisin "matkalla" vaikka eilen se oli muka saapunut kohteeseen. Soitin UPSin asiakaspalveluun ja siellä nainen ei osannut kertoa mitään muuta kuin että on matkalla nyt. Sitten yhtä-äkkiä kilahti viesti postilta että heillä on nyt paketti ja se toimitetaan tähän paikkaan "ovelle" siis kaupan ovelle... Noh onneksi olin fiksu ja menin heti postin toimipaikkaan ja esitin asian ettei se kauppa ole vastaanottajana vaan minä, siinä sitten se naikkonen soitteli vähän ja sai korjattua sen että minä saankin paketin eikä se kauppa ja hän vielä vahvisti että ne olisi sen muutoin saanut. Nyt joudun vielä lisää toki odottamaan mutta lievästi sanottuna ottaa aika kalloon UPSin toiminta, ne vaan dumppasi sen laatikon (13 pulloa kirkkaita) postille ja lähtivät karkuun. Ei mitään ilmoitusta UPSilta, ei sähköpostia/tekstaria. Ainoastaan meitin puhelinnumero pelasti tilanteen. Se ei siis olisi mennyt sen kaupan pakettiautomaattiin. Kandee siis ihmiset olla nyt hereillä jos teillä on UPS, ne hylkäilee laatikoita postille ja vastaanottaja saattaa olla vain se missä se itse postiautomaatti sijaitsee muttei se mene itseautomaattiin. Näin olisi itselle siis käynyt ja joku kauppias olisi ollut onnen kukkulalla minun juomilla. Meni kyllä UPS omasta puolesta boikottiin.
Tilasin Netpris/Shippii/UPS collect combolla 13.10. UPS ilmoitti että 17.10 noutopisteessä. Ajattelin että no nyt on toimitusenari. Eipä sitten kuulunut mitään. Tänään kyselin Shippiiltä mikä meininki. Vastaus oli " Your order was closed on 13.10 so you should expect delivery till 7.11 "
Tuo UPS collect oli muuten ainoa vaihtoehto yhdelle big buck$ laatikolle joka maksoi 35,98€ vakuutuksen kera.
Tuskinpa tulee tilattua enään Netpris/Discandoolta.
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
21
Hienosti on saapunut 11.10. Berlin Bottlesta tilattu kahdeksan pullon viskilähetys nyt Joensuuhun. Berlin Bottlen ja Shippii-kuljetuksen toiminnasta ja nopeudesta annan vain kehuja. Alkosta olisi vastaava setti ollut miltei tuplasti hintavampi.

Nyt vaan ongelmana, että UPS ei jostain perhanan syystä saa jätettyä lähetystä K-markettiin jonne se on valittu toimitettavaksi. Viesti tuli eilen, että pitää muuttaa UPS sovelluksen/My Choicen kautta toimitusta. No, siellä ainoana vaihtoehtona on; "Palauta paketti lähettäjälle". On nyt saatana jos noin jouhevasti saadaan paketti Saksasta Joensuuhun, mutta sitten ollaan monta päivää sormi suussa ilman että osataan jättää pakettia yhtään mihinkään täällä noudettavaksi, taikka tuoda kotiovella. Tässä nyt koittanut UPS-tukeen saada eilisestä asti yhteyttä tuloksetta...nyt senkun tiputtaisivat paketin minnekkä vaan kaupungin liepeille, niin saisi sen itse käydä haettua.
Joo'o. No eipä onnistunut yhden arkiviikon aikana päästä käsiksi tähän lähetykseen, vaikka se oli todistetusti ihan kivenheiton päässä minusta jo maanantaina. Tässä on nyt tullut laitettua kolme sähköpostia UPS:lle, yksi maanantaina, yksi keskiviikkona ja vielä yksi tänään. Niissä tiedustellut että missähän paketti menee, ja miten siihen pääsisi käsiksi. Minkäänlaista vastausta ei ole sieltä suunnalta minulle tullut. Ensi viikolla varmaan ei auta muu kuin alkaa jonottelemaan puhelinpalveluun.

Aivan uskomatonta miten vaikea asia tuntuu Suomessa olevan tavaran toimittaminen, vieläpä yhtiölle jonka päätoimialaa sen toimittaminen olisi. Jumalauta.
 
Liittynyt
10.04.2021
Viestejä
222
Sama juttu, viime lauantaina tilattu. Ei ole tapahtunut mitään, eikä vastausta viesteihin.
Kohta lähtee PayPal reklamaatio.
Lähetin siis viestiä kun en saanut tilausvahvistusta sähköpostiin. Tänään Maik vastasi, että on kädet täynnä töitä, kun tilauksia tullut viikon sisään niin paljon. Sanoi, että koittavat tänään saada pakatuksi minun paketin (eli maanantaina tilatun). Ehkäpä se sieltä Suomeen ehtii ensi viikolla sitten.

Edit. Nyt muuttunut seurannassa pakattu -tilaan
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
281
Fuck UPS. Tällä kertaa puheluun vastasi nopeaa lentokone-englantia puhuva ehkä toisen sukupolven brittiläinen nuorimies. Tietenkään tuo puhelu ei tuonut mitään tulosta tai lisäarvoa, vaan lopputulemaksi jäi, että odota tämä päivä ja soita sitten takasi, jos paketti ei tule. Tuon olisin osannut ilman neuvojakin. Seurannassa lukee "matkalla" ja "toimituspäivä ilmoitetaan mahdollisimman pian." Toimitus oli tosiaan alunperin viime keskiviikoksi.

Mäyrälle (ja muille) tiedoksi, että keskiviikkona ja tänään soittanu UPS:n asiakasnumeroon ja molemmilla kerroilla vastattu suht nopeesti, eli jonotella ei oo tarvinnu. Näin virka-ajan jälkeen soittanu. Eka kerralla annoin luvan puhelun nahottamiseen ja vastasi kantasuomalainen nuorehko nainen, nyt en antanut lupaa ja puheluun vastattiin ulkomailla (kysyi mistä maasta soitan). Liekkö tallennusluvan antamisella vaikutusta siihen kuka vastaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.04.2022
Viestejä
132
Joo'o. No eipä onnistunut yhden arkiviikon aikana päästä käsiksi tähän lähetykseen, vaikka se oli todistetusti ihan kivenheiton päässä minusta jo maanantaina. Tässä on nyt tullut laitettua kolme sähköpostia UPS:lle, yksi maanantaina, yksi keskiviikkona ja vielä yksi tänään. Niissä tiedustellut että missähän paketti menee, ja miten siihen pääsisi käsiksi. Minkäänlaista vastausta ei ole sieltä suunnalta minulle tullut. Ensi viikolla varmaan ei auta muu kuin alkaa jonottelemaan puhelinpalveluun.

Aivan uskomatonta miten vaikea asia tuntuu Suomessa olevan tavaran toimittaminen, vieläpä yhtiölle jonka päätoimialaa sen toimittaminen olisi. Jumalauta.
Voikohan olla että kun paketissa lukee alcohol niin kaupat ei halua niitä säilöä itsellään? Näin ilmeisesti ainakin paikallilsessa pick up -pointissa jonne kaikki muut paketit kyllä jää mutta oluet ja viinakset tulee aina kotiovella asti :cool:
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
21
Voikohan olla että kun paketissa lukee alcohol niin kaupat ei halua niitä säilöä itsellään? Näin ilmeisesti ainakin paikallilsessa pick up -pointissa jonne kaikki muut paketit kyllä jää mutta oluet ja viinakset tulee aina kotiovella asti :cool:
Näin voi hyvinkin olla, noinhan sitä pari postaajaa sanoi tuosta K-marketista johon toi munkin lähetys oli alunperin tarkoitus tulla. Itselle kun riittäisi nyt tällä haavaa että saisin tiedon missä se paketti nyt ylipäätään on, niin voisin itse käydä sen hakemassa, ellei nyt ihan minnekään Helsingin keskusvarastoon ole palautunut. Kelpaisi tottakai tuo kotiovelle tuontikin varsin hyvin, mutta kun en voi sellaiseenkaan halukkuudesta noille missään viestiä. Outoa miten vaikeaa noita on saada sähköpostillakaan kiinni, vaikka sivuillaan selkeästi luvataan että vastausta tulee vuorokauden kuluessa. Liekkö sielläkin joku super kova ruuhka sitten.
 

JiiTee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
215
13.10 tilattu superalko.de tilaus saapui k-marketille 20.10. Kaikki tilatut tuotteet tuli ja 4laatikossa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
487
No eipä tuolla Omnivalla mikään edisty joten aika tukossa on tosiaan paikat? Kysäisin sitten huvikseen nordictransuilta alksin toimitusten tilannetta ja peruspahoittelut tuli vastaukseksi; tosin mitähän noi tolla marraskuun alun jutulla meinaa?

"At the moment your orders may face delays, as the sorting center is very busy. The delivery takes longer than usual, but the case with packages starting from November will not concern our delivery. In a while you will receive your order and hope you will enjoy it as much as we enjoy it delivering it for you." :rolleyes:
 
Liittynyt
10.04.2021
Viestejä
222
No eipä tuolla Omnivalla mikään edisty joten aika tukossa on tosiaan paikat? Kysäisin sitten huvikseen nordictransuilta alksin toimitusten tilannetta ja peruspahoittelut tuli vastaukseksi; tosin mitähän noi tolla marraskuun alun jutulla meinaa?

"At the moment your orders may face delays, as the sorting center is very busy. The delivery takes longer than usual, but the case with packages starting from November will not concern our delivery. In a while you will receive your order and hope you will enjoy it as much as we enjoy it delivering it for you." :rolleyes:
Tämä minua on hieman ihmetyttänyt, ettei kukaan ole enempää kiinnittänyt huomiota siihen, että ups lopettaa kokonaan alkoholilähetysten toimittamisen Suomeen. Taitaa samalla lopettaa kaikki isot toimijat. Puhutaan vain tullin resursseista, mutta kun kuljetusyhtiöt on peloteltu joko veroseuraamuksilla tai kaikkien pakettien jäämisellä jakelukeskukseen odottamaan tullimiehiä tässä black fridayn ja Joulun ollessa ovella niin eipä tuota resurssia niin paljoa tulliin tarvita...
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
896
Tämä minua on hieman ihmetyttänyt, ettei kukaan ole enempää kiinnittänyt huomiota siihen, että ups lopettaa kokonaan alkoholilähetysten toimittamisen Suomeen. Taitaa samalla lopettaa kaikki isot toimijat. Puhutaan vain tullin resursseista, mutta kun kuljetusyhtiöt on peloteltu joko veroseuraamuksilla tai kaikkien pakettien jäämisellä jakelukeskukseen odottamaan tullimiehiä tässä black fridayn ja Joulun ollessa ovella niin eipä tuota resurssia niin paljoa tulliin tarvita...
No nyt näyttää UPS seuranta tilaa Unauthenticated.
Mitä vittua?
Oli aikaisemmin odottamassa kuljetusta.
 
Liittynyt
11.10.2022
Viestejä
43
Katselin justiin Shippiin hintoja ja noussut oli reilusti. Eipä ollut enää UPS Collect vaihtoehtoa, vaan PostNord noutopiste . Hinta 20kg:lle noussut 15€ > 52.99 ekuun. Taisipa jäädä laskuista tuo pulju. Tilasin vielä 12.10 superalkode:sta ja perillä noutopisteessä 19.10 ja tällä kertaa kaikki OK vaikka yksi laatikko oli yhdestä sivusta revennyt niin että sisältö näkyi. Maksu silloin 36€ "vakuutuksen" kanssa 40 kg rahdille, nyt sama maksaa näemmä 80.99 € :mad:
 
Liittynyt
03.05.2017
Viestejä
13
No nyt näyttää UPS seuranta tilaa Unauthenticated.
Mitä vittua?
Oli aikaisemmin odottamassa kuljetusta.
Tarkoitat varmaan Shippiin seurantaa - se näyttää nyt myös itselläni "unauthenticated". Netprisiin ei onnistu kirjautuminen ollenkaan.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
896
Tarkoitat varmaan Shippiin seurantaa - se näyttää nyt myös itselläni "unauthenticated". Netprisiin ei onnistu kirjautuminen ollenkaan.
No Shippii/UPS.
Joko ne alkaa perumaan kuljetuksia?
Disputea peliin jos näin vielä ensi viikolla.
 
Liittynyt
21.10.2022
Viestejä
30
No Shippii/UPS.
Joko ne alkaa perumaan kuljetuksia?
Disputea peliin jos näin vielä ensi viikolla.
Discandoo ja AS24 tilausten osalta Shippii näyttää nyt myös täällä "Unauthenticated", AS24 osalta tosin tuli tänään kuuden maissa ilmoitus että paketti noutovalmis. Toisaalta myös viime viikolla tilattu ja nätisti toimitettu BerlinBottlen tilaus näyttää nyt samaa, eli toivottavasti vain joku tekninen vika Shippiin päässä ja pakettia lähtee tämän suman jälkeen liikkeelle.

Toisaalta en pysty ymmärtämään miten joku UPS:n kokoinen puulaaki lähtisi jonkun tullin epäselvän uhkailun takia lopettamaan tavarankuljetusta alkoholin osalta, kuitenkin jonkinmoisesta volyymistä ja liiketoiminnasta kyse niilläkin.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
896
Näin minäkin ajattelen. Veronkanto koskee myyjiä ja ostajia. Kuljetusyhtiö kuljettaa ja niiden vastuu loppuu siihen.
Mielenkiinnolla odottelen tulevaa.
Kuluttajana ei pitäisi olla mitään ongelmaa vaatia palautusta kustannuksista jos tavara ei saavu perille.
 
Liittynyt
10.04.2021
Viestejä
222
Discandoo ja AS24 tilausten osalta Shippii näyttää nyt myös täällä "Unauthenticated", AS24 osalta tosin tuli tänään kuuden maissa ilmoitus että paketti noutovalmis. Toisaalta myös viime viikolla tilattu ja nätisti toimitettu BerlinBottlen tilaus näyttää nyt samaa, eli toivottavasti vain joku tekninen vika Shippiin päässä ja pakettia lähtee tämän suman jälkeen liikkeelle.

Toisaalta en pysty ymmärtämään miten joku UPS:n kokoinen puulaaki lähtisi jonkun tullin epäselvän uhkailun takia lopettamaan tavarankuljetusta alkoholin osalta, kuitenkin jonkinmoisesta volyymistä ja liiketoiminnasta kyse niilläkin.
No se nyt vaan on fakta, että lopettavat marraskuun alusta. Ehkä annettu joku vaihtoehto, että läpivalaisulaitteet tulee terminaaliin, jonka läpi kaikki tietyn kokoiset paketit ajetaan ja toimitukset viivästyy x päivää. Ei jollekin upsille(tai dhl:lle, josta en siis tiedä jatkuuko) tämä ole kuitenkaan millään tavalla niin merkittävää toimintaa, että kannattaisi muiden pakettien toimitusaikoja samalla riskeerata ja menettää sillä markkinoita.

Edit. Kyllähän uutisoinneissa uhkailtiin myös että jossain tapauksissa voi kuljetusyhtiökin olla veroista vastuussa, mutta ei kyllä koske näitä isoja, jotka ei suoraan kyllä ole myyjäliikkeisiin yhteyksissä eivätkä niihin uhkailuihin menisi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 286
Ei ole tullut seurantakoodia nii sillä ei oo mitään tapahtunut. Fransbergilta tuli vain tilausvahvistus sillon 13pv. Yleensä tullut päivässä parissa toimitusvahvistusviesti. Täällä ainakin jotkin myöhemmin tilanneet ovat käsitelty jo että varmaan oon jääny ruuhkan alle vaan..
Sama täällä. Tilausvahvistus Fransulta 13. päivä, sen jälkeen ei mitään.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
274
Kuten tuossa aikasemmin kerroin tarinani, nyt kandee olla UPSin kanssa tarkkana ettei se kuljetus mene hukkaan kun dumppaavat sen postille, heti äkkiä postin toimipaikkaan vaan, puhelinnumero toimii vakuutena että se on teidän lähetys.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
255
Vielä on omalla kohdallani toimineet 10.10 ja 12.10 tilatut Shippiin kautta. Ensimmäinen tuli tänään, toinen erä ensi tiistaina. Postikulut 1 euro kalliimpaa nyt ( pk 31.98 + vapaaehtoinen 1€) 24.99kg toimitukselle (2ltk). Seuraan tulevia käänteitä. Kuinkahan Ruotsin puolella vastaava toimii? Siellähän ei ole ollut vastaavaa hulabaloota etämyynti/ostorajoituksiin viime aikoina.
 
Liittynyt
25.09.2021
Viestejä
56
Tilaus alkostore24/Shippii/UPS 12.10. Saapui tänään, mutta tilauksesta 13.10 ei ole tullut mitään toimitustietoa samoin on myös 14.10. tilauksen osalta. Voiko siellä olla kiireistä vai mistä on kyse? Tietääkö kukaan, on kuitenkin rahaa tilauksissa kiinni.
 
Liittynyt
10.04.2021
Viestejä
222
Tilaus alkostore24/Shippii/UPS 12.10. Saapui tänään, mutta tilauksesta 13.10 ei ole tullut mitään toimitustietoa samoin on myös 14.10. tilauksen osalta. Voiko siellä olla kiireistä vai mistä on kyse? Tietääkö kukaan, on kuitenkin rahaa tilauksissa kiinni.
No siis kaikki kaupat on nyt ruuhkautuneet, jollet tiedä miksi, lue edelliset 20 sivua.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
605
Viinikadulta tuli taas tilauksesta viikossa juomat lähipostiin. Etämyyntiä ja visalla voi maksaa. Rahtikuluja kannattaa optimoida pullojen lukumäärää säätämällä.

 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
409
Tilasin Netpris/Shippii/UPS collect combolla 13.10. UPS ilmoitti että 17.10 noutopisteessä. Ajattelin että no nyt on toimitusenari. Eipä sitten kuulunut mitään. Tänään kyselin Shippiiltä mikä meininki. Vastaus oli " Your order was closed on 13.10 so you should expect delivery till 7.11 "
Tuo UPS collect oli muuten ainoa vaihtoehto yhdelle big buck$ laatikolle joka maksoi 35,98€ vakuutuksen kera.
Tuskinpa tulee tilattua enään Netpris/Discandoolta.
Ja hetki tuon jälkeen tuli ilmoitus että noudettavissa K-Marketissa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
12.10. Netpris/Shippii/Budbee saapui maahan eilen mutta Budbeen kiireiden takia toimitus maanantaille.
Oudosti Shippiin seuranta sanoo "Unauthorized", eipä ole aikaisemmin tuollaista näyttänyt.
 

JiiTee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
215
Viinikadulta tuli taas tilauksesta viikossa juomat lähipostiin. Etämyyntiä ja visalla voi maksaa. Rahtikuluja kannattaa optimoida pullojen lukumäärää säätämällä.

Suomi näyttää puuttuvan toimituslaskurista.. oliko ennen vai onko just poistunut?
 
Liittynyt
25.09.2021
Viestejä
56
Verkkouutiset: Verottaja vaatii saksalaiselta alkoholin nettikaupalta 40 miljoonaa euroa! Eikä tuo ole ainoa tapaus.
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
399
Hieman asian vierestä.
Tallinnan olutkaupat. Vieläkö tuosta rannasta haetaan oluet vai kannattaako ajaa johonkin muualle. Omalla autolla liikkeellä. Nykyään varmaan laivaltakin saisi suht edukkaasti kun tekisi sen auto-ostosreisun.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
22
12.10. Netpris/Shippii/Budbee saapui maahan eilen mutta Budbeen kiireiden takia toimitus maanantaille.
Oudosti Shippiin seuranta sanoo "Unauthorized", eipä ole aikaisemmin tuollaista näyttänyt.
Päivälleen täysin sama tilaus mutta lukee 'Unauthenticated'. No toivotaan että olisi jossain matkalla.
 
Liittynyt
22.10.2022
Viestejä
1
Tilattu alksilta kroatiasta yksi laatikko 12.10, fransberg lähetti seurantakoodin 14.10. Sen jälkeen ei oo kuulunut mitään eikä omnivan (tai matkahuollon) seuranta päivity. Fransbergilta vastattiin keskiviikkona vain että on ruuhkaa. Olisi kiva jos pikkuhiljaa lähtisi liikkumaan. Aikaisemmin alksin tilaukset on olleet viikko tilauksesta jo perillä.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
204
13pv tilaus alks, seuranta jo luotu 16pv, mutta koodi tuli itselle fransbergiltä 19pv ja mitään ei ole tapahtunut. Meinasko pakettiukot ilmaset juomat ottaa veropelottelujen ohella
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 395
Viestejä
4 310 570
Jäsenet
71 818
Uusin jäsen
P4nique

Hinta.fi

Ylös Bottom