"...missään muussa tilailussa ei kyllä tulisi kauppiaalle kysymykseenkään lähetellä vääriä tuotteita."
Ei tuo ole millään lailla poikkeuksellista. Tämä on S-ryhmän verkkokaupan ehdoista:
7. MAHDOLLISET TUOTEPUUTTEET JA KORVAAMINEN
7.1 Toisinaan on mahdollista, että tilaamasi tuote on myymälästä tilapäisesti loppu. Tällaisia tilanteita varten voit tilausvaiheen ostoskoriyhteenvedossa halutessasi hyväksyä puuttuvan tuotteen korvaamisen vastaavalla tuotteella. Voit sallia korvaavuuden tuotekohtaisesti tilausta tehdessäsi ja tällöin Kauppa korvaa tilaamasi tuotteen vastaavalla tuotteilla alla olevia periaatteita noudattaen.
7.2 Pyrimme valitsemaan korvaavaan tuotteen siten, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin määrältään, laadultaan ja hinnaltaan. Mikäli olet sallinut tuotteen korvaamisen tilauksen yhteydessä, pyrimme keräilyssä aina korvaamaan loppuneen tuotteen vastaavalla tuotteella. Keräilyssä noudatamme ensisijaisesti seuraavia korvaamisperiaatteita:
- Laktoositon korvataan laktoosittomalla.
- Vähälaktoosinen korvataan vähälaktoosisella tai laktoosittomalla.
- Gluteeniton korvataan gluteenittomalla.
- Luomu korvataan luomulla.
- Sokeriton korvataan sokerittomalla.
- Kevyt- ja light-tuote korvataan kevyellä ja lightilla.
- Kotimainen korvataan kotimaisella.
- Tuote korvataan saman makuisella tuotteella.
7.3 Mikäli tilaamasi tuote on loppunut ja et ole sallinut sen korvaamista tai sitä ei pystytä korvaamaan, niin tuotetta ei toimiteta.
Nämä sopimusehdot koskevat S-ryhmän ruuan verkkokauppaa (”Verkkokauppa”). Verkkokauppaa ylläpitää Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (”SOK”) ja palvelun tarjoaa alueosuuskauppojen ruokakaupat (kukin alueosuuskauppa erikseen “Kauppa”).
www.s-kaupat.fi