• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Ei nyt sama kauppa, mutta Saksanmaalta kuiteski... Itellä Alks/Fransberg tilaus laitettu tulille kuun ensimmäinen päivä ja neljä työpäivän jälkeen liikku jo johonkin ainakin.

The shipment arrived at the post office
Date 5/6/2022 11:32 AM
LocationPI-18 Post24 Europe

Keskiviikkona oli tullutkin jo paketit (11pv meni Saksan varastolta), tosin yksi likööripullo oli mennyt rikki. Alks/Fransberg ainakin vastaillut nopeasti sposteihin, katotaan mitä Matkahuollon kanssa käy ja saako rahat takas rikkinäisestä pullosta.
 
Tuli ilmeisesti aika monen muun tavoin testattua superalko.de:tä, jonne tein tilauksen 26.4.

Hirveän hyvää kuvaa ei luo että kahteen viikkoon ei tapahdu mitään eikä tule mitään yhteydenottoa, kunnes eilen illalla päätin viimein itse kysäistä mistä viivästys johtuu. Tänään puolen päivän maissa sain vastauksena viiveen johtuvan Tre Kronorin saatavuudesta, joita oli tilauksessa jokusen kymmentä laatikkoa.

Vaihtoehtona tarjosivat niiden jättämistä pois ja niiden osuuden hyvittämistä tilauksesta tai Germania Pilsneriä, jonka erotuksen (huimat 0,99e/laatikko) olivat luonnollisesti valmiit kustantamaan itse. Lisäksi pyysivät ylipäätään ilmoittamaan pikimmiten mitä tehdään.

Koska vajaa lavakuljetus ei hirveästi miellytä eikä tuo heidän vaihtoehtoinen pilsnerinsä ole itselleni tuttu, niin kysyin tunnin sisään tuon viestin saapumisesta josko noiden vaihto A. Le Coqiin onnistuisi, jos maksan itse jonkun osuuden erotuksesta. Tähän sain alle puolen tunnin sisään vastauksena pelkästään "Shippii will take the pallet tomorrow 9.00".

Vähän tässä nyt jännittää tuleeko sieltä Tre Kronoria, Germania Pilsneriä, A. Le Coqia vai ei mitään näiden sijaan...

Tämähän meni ainakin juuri saapuneen viestin perusteella paremmin kuin hyvin:
Hello,
your "Tre Kronor" has been replaced with the same amount of "A. Le Coq Premium 5,2%".
Best regards,
SuperAlkoDE
Eikä tullut mitään pyyntöä maksaa tuosta ekstraa, vaikka tuo 3 euron erotus (Tre Kronor 6,99e / A. Le Coq 9,99e) jokusessa kymmenessä laatikossa jo jonkun verran onkin.
 
Superalko.de kokemuksia:

04.05 lavatilaus sisään, rahti shippiiltä

10.05 viestiä perään ja vastauksena tieto, että osa puuttuu. Vaihtoehdoksi tarjottiin noin 90e palautusta tai korvaavia tuotteita.
Vastasin korvaavat tuotteet, enkä saanut mitään vastausta, enkä rahapalautuksia.

13.5 Tänään aamulla laitoin kyselyä perään, että mikä tilanne. Äsken erehdyin kurkkaamaan Shippiin ja Postin seurantaan niin siellähän on joku lähetys jo saapunut Vantaalle..

Mielenkiinnolla odotan, että millainen lava sieltä tulee.. Korvaavat tuotteet tuskin ovat ehtineet siihen mukaan, ellei sitten tämänkin kohdalla ole laitettu saman verran jotain muuta tilalle..
 
Täällä n. kolme viikkoa sitten myös tilaus Superalko.de:stä. Mikään ei ole liikkunut, viesteihin ei vastata. Pinnahan tässä alkaa palamaan pikkuhiljaa.
 
Täällä n. kolme viikkoa sitten myös tilaus Superalko.de:stä. Mikään ei ole liikkunut, viesteihin ei vastata. Pinnahan tässä alkaa palamaan pikkuhiljaa.

Oliko kuljetus Alkoovelle.comilta? Itsellä viikkoa vaille kuukausi tilaukseta ja lähetetty 29.4. Viime viikolla olisi pitänyt olla jo perillä alkovi aspan mukaan.
Lainaus spostista:

"Saatte tilauksenne ja tuotteenne varmasti ensi viikon aikana"
"Teidän tilauksenne on kuitenkin jo kuljetuksessa matkalla ..."
 
Oliko kuljetus Alkoovelle.comilta? Itsellä viikkoa vaille kuukausi tilaukseta ja lähetetty 29.4. Viime viikolla olisi pitänyt olla jo perillä alkovi aspan mukaan.
Lainaus spostista:

"Saatte tilauksenne ja tuotteenne varmasti ensi viikon aikana"
"Teidän tilauksenne on kuitenkin jo kuljetuksessa matkalla ..."

Shippiillä.

Kuten usein aiemminkin, täällä manaamisen jälkeen kilahti heti viestiä spostiin :D Muutama tuote loppu varastosta, ja tarjottiin rahoja takaisin tai vaihtoehtoisia tuotteita. Tuli myös ehdotuksia mihin olisi mahdollista vaihtaa. Parit ehdotetut vaihdot hyväksyin, ja pariin laitoin omat ehdotukset takaisin. Saa nähdä miten käy. Sikäli erikoista toimintaa, että kahta loppu olevaa tuotetta pystyy edelleen tilaamaan.
 
Nielsen Onlinen sivuillekkin näköjään shippiin mainos tullut.

Itselläkään ei kyllä nyt ihan hyvin mennyt tilaus nielsen+shippii kun mennyt kuukausi eikä tilattuja Påskebrygejä näy. :D Ei siinä ihan hyvin shippiikin viimeiset pari viikkoa selvitellyt asiaa ja viimeksi tänään nyt sanoivat että jos odottaa hetken tai sitten aloittaa rahojen palautuksen. Kysyin itsekin vielä nielseniltä ja sanoivat että olisi lähetetty, mutta näyttää seuranta kyllä vielä ready for pickup... no odottellaan hetki. :hmm:
 
Tänään tuli superalko de:stä 9 olulaatikon tilaus. Yhden merkin kodalla, jota olin tilannut kolme laatikkoa oli varasto ehtynyt. Sen tilalle oli vaihdettu 2 laatikkoa toista olutta ja 0,5 litran Saarenmaa vodka. Onko mielestänne aihetta rekkuliin?
 
Tänään tuli superalko de:stä 9 olulaatikon tilaus. Yhden merkin kodalla, jota olin tilannut kolme laatikkoa oli varasto ehtynyt. Sen tilalle oli vaihdettu 2 laatikkoa toista olutta ja 0,5 litran Saarenmaa vodka. Onko mielestänne aihetta rekkuliin?
Eihän toi pieni vodka pullo voi korvata laatikkoa kaljaa vaikka olisi saman hintainen. Reklamaatiota vetämään vaan, varsinkin kun on olut merkkikin vaihtunut noissa kahdessa laatikossa.

Edit. Oisivat voineet laittaa vaikka 0,7l tai 1l vodka pullon korvaukseksi tuosta vaihdosta :)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tuli superalko de:stä 9 olulaatikon tilaus. Yhden merkin kodalla, jota olin tilannut kolme laatikkoa oli varasto ehtynyt. Sen tilalle oli vaihdettu 2 laatikkoa toista olutta ja 0,5 litran Saarenmaa vodka. Onko mielestänne aihetta rekkuliin?
Toisella suunnilleen samanlaisella tuotteella korvaaminen ok. Mutta ei sitä vodkalla voi korvata. Palautetta kannattaa antaa ja vaatia puuttuvaa olut laatikkoa
 
Täällä n. kolme viikkoa sitten myös tilaus Superalko.de:stä. Mikään ei ole liikkunut, viesteihin ei vastata. Pinnahan tässä alkaa palamaan pikkuhiljaa.
Soita sinne, itse soitin ja siellä vastasi suomea viron aksentilla vääntävä mies joka oli oikein ystävällinen ja kaikki hoitui välittömästi.
 
Toisella suunnilleen samanlaisella tuotteella korvaaminen ok. Mutta ei sitä vodkalla voi korvata. Palautetta kannattaa antaa ja vaatia puuttuvaa olut laatikkoa

Ei ole, jos jotain tiettyä haluaa on jokseenkin käsittämätöntä jotta saatkin jotain aivan muuta. Toki ihmiset haluaa postikuluilleen katetta, mutta kauppojen alustan pitäisi olla alustaalkaen sellainen jossa myydään vain varastossa olevaa tavaraa.

Ei noilla kaupoilla tunnu mitään moraalia näissä olevan, missään muussa tilailussa ei kyllä tulisi kauppiaalle kysymykseenkään lähetellä vääriä tuotteita. Asiakkaan ei lähtökohtaisesti pitäisi näitä hyväksyä jos asia yhtään vaivaa.
 
Tuntuu vähän siltä, et testaavat huvikseen josko pääsis pälkähästä näin helposti

Alks myi, olisko joku vuosi sitten, vanhentunutta olutta systemaattisesti useille tilaajille. Maksoi toki takaisin niille jotka vaivautuivat valittamaan, mutta varmaan siinäkin kokeiltiin ilmaisilla oluilla saadaanko hommaa puljattua kannattavaksi.
 
Vitun paypal - kusee kaikki tuon kuppasen firman takia. Kaikki maksut menee pendaan ja error-tilassa sitte myyjäliikkeellä ja tulee turhaa viivettä. Ongelmista ei voi ku soittaa, onkohan sielä joku muutos tapahtunu ku vuosia sitte kaikki toimi ja nyt on kolmas kerta tälle vuotta ku käy näin..
 
Jos tilaa tuotteita paikasta missä sanotaan korvaavien tuotteiden olevan vaihtoehto, jos tilattu tuote on loppu, se ei ole millään lailla käsittämätöntä, moraalitonta, tai hyväksymätöntä toimintaa. Kukaan ei pakota heiltä tilaamaan ja asiakas hyväksyy tämän vaihtoehdon olemassaolon, tilaamalla tuotteita, ko paikasta. Se ei ole sama asia, jos koppa kaljaa vaihtuu puoleen litraan väkeviä, mutta kyllä kannattaa olla tilailematta noista paikoista, jos menee tunteisiin se et sattu nyt joku lava bisseä vaihtumaan toiseen. Tilaamalla hyväksyt ennalta ilmoitetut ehdot ja heillä se on ihan selkeästi kyllä ilmoitettu.
Kyllä mulle on ihan fine et vaihdetaan kalja toiseen, mutta anoppi appiukkoon vaihto ei maistu.
 
Jos tilaa tuotteita paikasta missä sanotaan korvaavien tuotteiden olevan vaihtoehto, jos tilattu tuote on loppu, se ei ole millään lailla käsittämätöntä, moraalitonta, tai hyväksymätöntä toimintaa. Kukaan ei pakota heiltä tilaamaan ja asiakas hyväksyy tämän vaihtoehdon olemassaolon, tilaamalla tuotteita, ko paikasta. Se ei ole sama asia, jos koppa kaljaa vaihtuu puoleen litraan väkeviä, mutta kyllä kannattaa olla tilailematta noista paikoista, jos menee tunteisiin se et sattu nyt joku lava bisseä vaihtumaan toiseen. Tilaamalla hyväksyt ennalta ilmoitetut ehdot ja heillä se on ihan selkeästi kyllä ilmoitettu.

Kyse ei ollut siitä, että myyntiehdoissa olisi sellainen sanottu. Jos myyyntiehdoissa ei asiasta mainita, on sekä hyväksymätöntä että moraalitonta vaihtaa tuote aivan joksikin muuksi. Erikoisoluissa ihmisillä saattta olla hyvinkin spesifisiä tarpeita tietyille oluille. Saati jos olutta vaihdetaan viinapulloon kysymättä.

Jos myyntiehdoissa asia on sovittu, ei ketään pitäisi harmittaa jos halpisbulkki vaihdetaan toiseen vastaavan kuraolueen. Kauppojen siis pitää joko rakentaa myynti sellaiseksi että asiakas tietää mitä saa, tai selkeästi ilmoittaa että tuotteita saatetaan vaihtaa.


Ps. Vaikka asia menee selvästi tunteisiin, kannattaa lukea viesti kahdesti ennen kuin avautuu.
 
Jos tilaa tuotteita paikasta missä sanotaan korvaavien tuotteiden olevan vaihtoehto, jos tilattu tuote on loppu, se ei ole millään lailla käsittämätöntä, moraalitonta, tai hyväksymätöntä toimintaa.

Kyllä on. Tuotteen tulee vastata kuvausta, eikä tuollaiset ehdot vesitä sitä vaatimusta. Kyse on kuluttajansuojalaista. Ja jos EU-alueen kauppias tarjoaa suomalaisille suunnattua kaupallista palvelua, yrittäjää sitoo Suomen kuluttajansuojalainsäädäntö.

Itselle toki on lähes aina tullut tuotteet tilatun mukaan. Ja silloin kun ei ole tulut, on kyse ollut siitä että saman juoman 0,7l pullo on vaihtunut litraiseksi. Ja kuten arvata saattaa, tuollaiset vaihdokset eivät minua kuluttajana haittaa yhtään.
 
No kaipa se on sitten ihmisestä kiinni, kuinka pahasti asiat ottaa, eikä voi käsittää asiaa esimerkiksi ihan vaan vääräksi. Itte varmaan räjähtäisin parkkisakosta, jos ottaisin tälläiset asiat näin vakavasti. En myöskään lähtis mitään vääntöä firman kanssa pitämään, jos heillä kuitenkin sanottu miten asia menee ja olen ne tilaamalla hyväksynyt. Kokisin itteni aika mulkuksi henkilöksi, sano Suomen lainsäädäntö sitten mitä tahansa. Sitä rankkaa oman mielenterveyden korkeammalle, kuin jonkun turhanpäiväisen väännön, joka saattaa kestää parhaimmassa tapauksessa useita vuosia, vailla mitään varmuutta siitä, mikä tulee olemaan lopputulos, mut kukin tosiaan tavallaan ja tää on vaan mun kuplan yhteenveto siitä mikä on ok ja mikä ei. Tuo täällä väännetty asia 0.5l vaihtamisesta 24bissen tilalle on sitten ihan jo myyjänkin sääntöjen puitteissa väärin toimittu ja selvyydeksi tässä en puhu siitä asiasta, vaan tästä yleisestä elämän tuskasta, jota täälläkin nähtävästi monella tulilla, aina kun oma kupla ei kohtaa toisen kanssa.

Ei se mikään vuosien vääntö ole. Reklamaatiota vaan firmaan ja sen jälkeen tarvittaessa luottokorttiyhtiölle tai PayPalille. Noin tietenkin tilanteessa, jossa kokisin vaihdoksen häiritseväksi. Ja se häiritsevyys voi kyllä syntyä ihan halvoissakin tuotteissa. En esim. olisi tyytyväinen, jos halpaa olutta tilaessa saisin tilaamani tilalle paketillisen Slotsia, koska sitä kuraa en yksinkertaisesti pysty irvistelemättä juomaan.

Tai toisena esimerkkinä, jos tilaan kaupasta sinällään edullisia Havana Club -rommipulloja, käytän kyseistä kauppaa vain siksi, että ko. merkkiä ei yleensä suosimistani väkevien juomien kaupoista saa. Ei todellakaan olisi ok saada liki samanhintaluokan Bacardeja tilalle. Ne minä osaan tilata muualta edullisemmin tarpeen mukaan.

Mutta edelleen korostan, että minulla ei ole yhtään negatiivista kokemusta tuotevaihtojen suhteen ja edelliset esimerkit olivat puhtaasti teoreettisia. Toisaalta, minä en myöskään tilaile yhtään arvokkaampia juomia sellaisista kaupoista, joiden tiedän harjoittavan aktiivisesti tuotevaihtoja tai joiden kohdalla esim. lähetysten särkyminen uhkaisi jäädä asiakkaan vastuulle.

Tuotehajomisista yms on sitten enemmän kokemusta. Tällä sivulla kirjoittelin äskettäin puhtaasti rahtiliikkeesä johtuvista ongelmista TCM Gourmetin tilauksen kanssa. Siinä lähetyksessä oli yksi pullo hajalla, ja korvaus tuli tällä viikolla asiallisesti tilille. BerlinBottlen tilauksesta on joskus puuttunut yksittäinen pullo, ja korvaus tuli myös asiallisesti. Netprisin kanssa on kahdenlaisia kokemuksia: kerran särkyi kokonainen pakkauslaatikko matkalla, ja Netpris sekä Shippii maksoivat ongelmitta oman osuutensa tuosta paketista. Toisaalta kerran aiemmin sain Netprisiltä kaljalaatikon, jossa oli selkeästi tölkkejä vaurioitunut jo ennen pakkaamista. Sen tiesi siitä, että itse ulommassa pakkauslaatikossa ei ollut mitään viitteitä kosteudesta. Siihen liittyvään korvauspyyntöön Netpris ei vastannut mitään järkevää, joten reklamaatio PayPalin kautta. Kohta oli rahat palautettu ja Netpris lähetti vielä jotain narinaa sen jälkeen, mikä ei kamalasti enää jaksanut kiinnostaa. Viinikauppa.com on myös hyvitellyt oluita, joissa on päiväykset olleet ihan ovella. Näin silti, vaikka olen asiasta huomauttanut ilman mitään vaatimuksia asiakaspalautteen hengessä ja rahojen palauttaminen on firman suunnalta esitetty ratkaisu asiaan.
 
Tänään tuli superalko de:stä 9 olulaatikon tilaus. Yhden merkin kodalla, jota olin tilannut kolme laatikkoa oli varasto ehtynyt. Sen tilalle oli vaihdettu 2 laatikkoa toista olutta ja 0,5 litran Saarenmaa vodka. Onko mielestänne aihetta rekkuliin?
Soittivat ja palauttavat rahat yhdestä laatikosta. Saarenmaan saan pitää for free. Asiallista.
 
Onko jotain edullista paikkaa mistä löytyy hartwallin ginilonkkua? Alksilla näköjään edelleen varastot tyhjänä, jos sitä sinne enää edes tulee.
 
Onko kokemuksia ko.paikasta?

Pari kertaa viime vuonna tilasin, luotettava kauppa. Se on vain hyvä muistaa, että voi mennä pari viikkoa ennen kuin Omapostissa mitään lukee, eikä kuljetusyhtiö anna mitään seurantakoodia tilauksen aikana. Jos vain malttaa odotella, niin paketti kyllä perille tulee.

Plussaa oli myös halvat toimituskulut (näin ainakin viime vuonna)
 
Tervehdys. Tämän palstan vinkeillä olen tehnyt ensimmäiset tilaukset lonkeroista. En tunne kauheasti kauppoja ja ne mitä olen selannut en ole valikoimista löytänyt gluteenitonta olutta.

Onko muilla arvon palstalaisilla osunut silmiin?

Esim. Lapin Kulta tai Kukko tai oikeastaan mikä vain merkki kelpaisi.
 
Tervehdys. Tämän palstan vinkeillä olen tehnyt ensimmäiset tilaukset lonkeroista. En tunne kauheasti kauppoja ja ne mitä olen selannut en ole valikoimista löytänyt gluteenitonta olutta.

Onko muilla arvon palstalaisilla osunut silmiin?

Esim. Lapin Kulta tai Kukko tai oikeastaan mikä vain merkki kelpaisi.
Tuolta löytyisi Lapin Kultaa.
Drinksut
 
Vielä tarkentava kysymys ennen tilausta. Drinksut tarjoaa kuljetuksen ostin yhteydessä. Pitääkö tilaus kuitenkin tehdä erikseen ilman suoraa linkkiä sivuilta? Tehdäänkö se jälkikäteen Perille.eu -sivun kautta?
 
Ei ole, jos jotain tiettyä haluaa on jokseenkin käsittämätöntä jotta saatkin jotain aivan muuta. Toki ihmiset haluaa postikuluilleen katetta, mutta kauppojen alustan pitäisi olla alustaalkaen sellainen jossa myydään vain varastossa olevaa tavaraa.

Ei noilla kaupoilla tunnu mitään moraalia näissä olevan, missään muussa tilailussa ei kyllä tulisi kauppiaalle kysymykseenkään lähetellä vääriä tuotteita. Asiakkaan ei lähtökohtaisesti pitäisi näitä hyväksyä jos asia yhtään vaivaa.

"...missään muussa tilailussa ei kyllä tulisi kauppiaalle kysymykseenkään lähetellä vääriä tuotteita."

Ei tuo ole millään lailla poikkeuksellista. Tämä on S-ryhmän verkkokaupan ehdoista:

7. MAHDOLLISET TUOTEPUUTTEET JA KORVAAMINEN
7.1 Toisinaan on mahdollista, että tilaamasi tuote on myymälästä tilapäisesti loppu. Tällaisia tilanteita varten voit tilausvaiheen ostoskoriyhteenvedossa halutessasi hyväksyä puuttuvan tuotteen korvaamisen vastaavalla tuotteella. Voit sallia korvaavuuden tuotekohtaisesti tilausta tehdessäsi ja tällöin Kauppa korvaa tilaamasi tuotteen vastaavalla tuotteilla alla olevia periaatteita noudattaen.
7.2 Pyrimme valitsemaan korvaavaan tuotteen siten, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin määrältään, laadultaan ja hinnaltaan. Mikäli olet sallinut tuotteen korvaamisen tilauksen yhteydessä, pyrimme keräilyssä aina korvaamaan loppuneen tuotteen vastaavalla tuotteella. Keräilyssä noudatamme ensisijaisesti seuraavia korvaamisperiaatteita:
  1. Laktoositon korvataan laktoosittomalla.
  2. Vähälaktoosinen korvataan vähälaktoosisella tai laktoosittomalla.
  3. Gluteeniton korvataan gluteenittomalla.
  4. Luomu korvataan luomulla.
  5. Sokeriton korvataan sokerittomalla.
  6. Kevyt- ja light-tuote korvataan kevyellä ja lightilla.
  7. Kotimainen korvataan kotimaisella.
  8. Tuote korvataan saman makuisella tuotteella.
7.3 Mikäli tilaamasi tuote on loppunut ja et ole sallinut sen korvaamista tai sitä ei pystytä korvaamaan, niin tuotetta ei toimiteta.

 
"...missään muussa tilailussa ei kyllä tulisi kauppiaalle kysymykseenkään lähetellä vääriä tuotteita."

Ei tuo ole millään lailla poikkeuksellista. Tämä on S-ryhmän verkkokaupan ehdoista:

7. MAHDOLLISET TUOTEPUUTTEET JA KORVAAMINEN
7.1 Toisinaan on mahdollista, että tilaamasi tuote on myymälästä tilapäisesti loppu. Tällaisia tilanteita varten voit tilausvaiheen ostoskoriyhteenvedossa halutessasi hyväksyä puuttuvan tuotteen korvaamisen vastaavalla tuotteella. Voit sallia korvaavuuden tuotekohtaisesti tilausta tehdessäsi ja tällöin Kauppa korvaa tilaamasi tuotteen vastaavalla tuotteilla alla olevia periaatteita noudattaen.
7.2 Pyrimme valitsemaan korvaavaan tuotteen siten, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin määrältään, laadultaan ja hinnaltaan. Mikäli olet sallinut tuotteen korvaamisen tilauksen yhteydessä, pyrimme keräilyssä aina korvaamaan loppuneen tuotteen vastaavalla tuotteella. Keräilyssä noudatamme ensisijaisesti seuraavia korvaamisperiaatteita:
  1. Laktoositon korvataan laktoosittomalla.
  2. Vähälaktoosinen korvataan vähälaktoosisella tai laktoosittomalla.
  3. Gluteeniton korvataan gluteenittomalla.
  4. Luomu korvataan luomulla.
  5. Sokeriton korvataan sokerittomalla.
  6. Kevyt- ja light-tuote korvataan kevyellä ja lightilla.
  7. Kotimainen korvataan kotimaisella.
  8. Tuote korvataan saman makuisella tuotteella.
7.3 Mikäli tilaamasi tuote on loppunut ja et ole sallinut sen korvaamista tai sitä ei pystytä korvaamaan, niin tuotetta ei toimiteta.


On tuossa nyt aika vissi ero. "Mikäli tilaamasi tuote on loppunut ja et ole sallinut sen korvaamista tai sitä ei pystytä korvaamaan, niin tuotetta ei toimiteta". Mikään ei estä asiakasta hyväksymästä tuotteen korvaamista toisella. Mutta eri asia on sitten vaihdella tuotteita sillä verukkeella, että jossain toimitusehdoissa on siitä maininta. Rasti ruutuun - meiningillä homma olisikin ok. Siksi toisekseen, jos nyt puhutaan taas vaikka siitä Alko24plus-puljusta, niin siellä näyttää olevan aika yleistä vaihdella tuotteita miten sattuu ja vähän mihin sattuu. Ei S-ryhmän asiakkaatkaan tykkäisi (sikäli kun alkoholia saisi kotiin kuljetettuna), että esim. neloskaljat vaihtuisi kolmosolueksi tai punkku vaihtuisi puolta halvemmaksi litkuksi. Eikä tykkäisi siitäkään, jos nuo tuotevaihdot olisivat jatkuvia.
 
Vielä tarkentava kysymys ennen tilausta. Drinksut tarjoaa kuljetuksen ostin yhteydessä. Pitääkö tilaus kuitenkin tehdä erikseen ilman suoraa linkkiä sivuilta? Tehdäänkö se jälkikäteen Perille.eu -sivun kautta?
Tilasin juuri ekaa kertaa Drinksulta ja mulle niiden sivusto aukaisi automaattisesti valinnan sen jälkeen kun olin makasnut juomat missä oli kuljetusfirma valittuna ja naksnaks maksoin kuljektuksen siitä samasta. Mitään kopipastea tai linkkien etsimistä ei tarvinnut tehdä
 
Miten as24.stä on tullut porukalla tilaukset perille, kun nyt Norrlogillekin pitää tallettaa lasku tilauksesta?
 
Tilasin juuri ekaa kertaa Drinksulta ja mulle niiden sivusto aukaisi automaattisesti valinnan sen jälkeen kun olin makasnut juomat missä oli kuljetusfirma valittuna ja naksnaks maksoin kuljektuksen siitä samasta. Mitään kopipastea tai linkkien etsimistä ei tarvinnut tehdä


Näin mullekin kävi, mutta tulkitsin ettei olis ok jos suoraan tarjoaa. En siis vielä uskaltanut, jottei jouluna swat-tiimi tule katosta ja vie mukanaan.

Ehkäpä täytyy uskaltaa. Tai sitten ostaa oluet kaupasta
 
Viimeksi muokattu:
Alksista tehty tilaus 5.5. ja tänään illalla tuodaan lonkerot ja oluet kotiin. Näin nopeeta kuljetusta en ihan hetkeen muista. Yleensä on mennyt vähintään se pari viikkoa. :)
 
Alksista tehty tilaus 5.5. ja tänään illalla tuodaan lonkerot ja oluet kotiin. Näin nopeeta kuljetusta en ihan hetkeen muista. Yleensä on mennyt vähintään se pari viikkoa. :)
Parhaillaan tullut itelle 5päivässä. Yleensä puolitoista viikkoa mennyt
 
Näin mullekin kävi, mutta tulkitsin ettei olis ok jos suoraan tarjoaa. En siis vielä uskaltanut, jottei jouluna swat-tiimi tule katosta ja vie mukanaan.

Ehkäpä täytyy uskaltaa. Tai sitten ostaa oluet kaupasta
Nimenomaan tuo että suoraan tarjoavat kuljetuksen on hyvä. Silloin ei ole mitään epäselvyyttä että myyjä on verovelvollinen.
 
Ensimmäinen kerta kun netprisiltä hieman paskaa.
Normitilaus, muutama päkki bissee ja 5 viinihanapakkausta.
No jäi puuttumaan 2 hanapakkausta.
Mailia netprisille ja sieltä vastattiinkin suht nopeesti. Kuulemma varaston mukaan kaikki lähetetty ja pyys kuvia tilauksesta/tuotteista.
Pitää varmaan alkaa täst lähtien ottaa jotain unboxing videota kun tilaus saapuu.
 
Sinä sallit tuotteiden vaihdon ihan tuolla viinakaupoillakin laittamalla rastia ruutuun. Ei poikkea millään lailla esimerkistä, minkä koet eri asiaksi.

Kyllä poikkeaa. Ja todettakoon nyt vielä, että kuluttajansuojalaki on minulle ihan työnikin puolesta asia, johon on ollut pakko perehtyä tavallista tarkemmin.

Mainittakoon vielä sekin, että kuluttajansuojalaki on valtaosaltaan ns. pakottavaa lainsäädäntöä. Ts. lainsäädännöstä poikkeavat sopimusehdot ovat monissa tilanteissa pätemättömiä. Ei siis ole ollenkaan se ja sama asia, että hyväksyykö kuluttaja tuotteen vaihtamisen vastaavaan tai vaihdetaako tuote johonkin toiseen, koska jossain sopimusehdoissa sellainen oikeus on myyjälle pidätetty.

Mainitaan nyt vielä, että Alko24plus on toki muutenkin yrittänyt kävellä kuluttajien oikeuksien ylitse. Esim. siinä, että virheellisen tilauksen kohdalla se on yrittänyt saada kuluttajan omakustanteisesti palauttamaan koko tilauksensa takaisin. Ei ne hommat noin mene.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 212
Viestejä
4 486 019
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom