Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
143
Luulis sen jo kohta ilmestyvän jo omapostiinkin. :hmm:
Seuranta Ilmestyi postin sovellukseen itsekseen
En pyydellyt mitään erikseen.
Mitään ei ilmoiteltu missään vaiheessa mutta ~2vk ja juomat postissa.
Tilaan todennäkösesti toistekki
 
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Sama juttu, ei mitään kyselyä Postin sovelluksesta, mutta kantoivat kyllä kotiin eli siinä mielessä ei ollut mitään ongelmaa.

Ok tuossa tulikin jo monelta vastaukset, kiitos niistä, eli en ole ainoa ja vika ei ole tääläpäässä. Oon jo kolmatta vuotta harrastamassa tätä tilailua, tuo toimitustapakysely ollut ainakin koko 2020 vuoden käytössä, sitten yhtäkkiä tänvuoden tammikuun puolivälissä taisi vielä tulla kysely. Sen jälkeen näissä muutamassa tilauksessa EI KERTAAKAAN, 2x joutunut hakeen toisen kerran hain taksilla ja otti kupoliin kun siinähän ne säästöt melkein paloikin..

Tosiaan postin aspasta sanottiin ettei mun numero näy, kyllä se siellä norrlogissa on kun oikein tarkastin ja tuota tuota. Eipä tänään ole kyselyä tullut, jos huomenna ei tule (kun luultavasti näkyy jo postin seurannassakin tuo lähetys) niin pitänee soittaa uusiks ja kysyä voiko kankealle toiminnalle tehdä mitään kun tuote ei ole vielä edes Suomessa (ja voisin antaa numeroni teille, pakkohan tuon on käydä), muuten olen sen armoilla satunko oleen vapaapäivällä juuri toimituspäivänä.. Postissa eri töissä itsekin, mutta sekin on sen verran iso laitos ja monessa eri lohkossa ja työntekijöitä ä-ö:n ja postinjakajat ja pakettien kantajat on sen näkyvin osa. Eli vähän kankeeta välillä on.. mutta toivottavasti saan jotain aikaan (kerron et samoja ongelmia on muillakin, että selvittäkää nyt sitten, puhelinnumeron puuttuminen ei enään käy mulle selitykseksi). :)
 
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
135
Piti oikein tarkistaa ja verrata vanhempaa norrlogin lähetystarraa tähän nyt tulleeseen ja eihän niissä ole mitään eroa, puhelinnumero näkyy kummassakin.
 
Liittynyt
05.11.2019
Viestejä
65
Itseäkin kiinnostaa just toi Danish gold ja Premium gold, että niitä pitää jossain kohtaa päästä maistelemaan, näin "vahvempien" oluiden ystävänä. Keppanasta tulee vain pahamieli ja iso masu :( .
Mikäli jaksat ja viitsit voisit myöhemmin myös kertoa millon paketti/paketit tuli kotiin/oli haettavissa. Uskoisin että Saksan varastosta ei voi tulla niin nopeasti mitä Latvian varasto toimittaa yleensä (2-5 arkipäivää).
Äsken tuli viestiä että paketti haettavissa postista, elikkä 10 päivää kesti tilauksesta tulla. Ihan ok nopeus.

Seuraavaksi taidan tilata tuolta Alkc:ltä Original lonkeroa, esim 3 laatikkoa. Itse juonut vain perus lonkeroa sekä karpaloa, mitä mieltä muut noista muista mauista, lemon, lime, orange? Voisi ottaa testiin uusia makuja
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Äsken tuli viestiä että paketti haettavissa postista, elikkä 10 päivää kesti tilauksesta tulla. Ihan ok nopeus.

Seuraavaksi taidan tilata tuolta Alkc:ltä Original lonkeroa, esim 3 laatikkoa. Itse juonut vain perus lonkeroa sekä karpaloa, mitä mieltä muut noista muista mauista, lemon, lime, orange? Voisi ottaa testiin uusia makuja
Orange ainakin ihan hyvää.
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
Täällä lähti kanssa Alko24plus kokeiluun. Tuli kyllä halvaksi lonkerot, vaikka ei nyt ihan se ensisijainen juoma olekkaan itselle. Tuo "tilaa vähintään 60 eurolla ja saat ne alehintaan" on hyvin hämäävä, sillä nuo lonkerot täyttävät sitä jo itsessään niiden normaalin hinnan mukaan. Helposti ajattelisi, että tarjoushintoineen tuo 60€ tilaussumma tulisi ylittyä tarjouksen saamiseksi, mutta ei tarvinnut. :tup: osasin myös tämän perusteella odottaa sähköpostilinkin Norrlogiin.
Mulla on jo paketti matkassa. Veikkaan, että tossa tarjoussysteemissä on virhe ja sen kuuluis laskea todelliset maksettavat hinnat yhteen. Itsellä tuli kuljetus maksamaan enemmän kuin tuotteet.
 
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
45
Seuraavaksi taidan tilata tuolta Alkc:ltä Original lonkeroa, esim 3 laatikkoa. Itse juonut vain perus lonkeroa sekä karpaloa, mitä mieltä muut noista muista mauista, lemon, lime, orange? Voisi ottaa testiin uusia makuja
Orange ja vodka lime on samaan tapaan makeita kuin original ja karpalo. Eli jos tykkäät appelsiinin ja limen makuisista limsoista niin tykkäät noistakin ja varmasti uskallat koko keissin laittaa sokkona tilaukseen. Lemon on taas huomattavasti happamampi. Suosittelisin melkein hakemaan ensin yhden tölkin lähikaupasta testiin jos tämä arveluttaa. Lonkeroketjussa joku vihjasi että Lidlistä saa Sour Lemon limsaa josta tulee aika saman makuista tuon Original Lemonin kanssa kun itse tekee sekoituksen. On se sinnepäin, mutta omaan makuun tämä Lidlin Sour Lemon + oma gin oli sekin parempaa kuin Original Lemon.
 

teesal

Make ATK Great Again
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
38
Tuleeko noilta Alkc.fi ja kuljetus.eu mitään sähköpostivahvistuksia? Itse en ainakaan saanut mitään Alkc.fi kyselin ja heille oli tilaus mennyt, mutta kuljetuksesta en ole vielä kysellyt, kuljetus tilattu 17.3.
 
Liittynyt
26.02.2018
Viestejä
13
Tuleeko noilta Alkc.fi ja kuljetus.eu mitään sähköpostivahvistuksia? Itse en ainakaan saanut mitään Alkc.fi kyselin ja heille oli tilaus mennyt, mutta kuljetuksesta en ole vielä kysellyt, kuljetus tilattu 17.3.
Itse tilasin 21.3 ja 22.3 tuli lähetystunnukset. Laatikot kävin hakemassa noutopisteestä 24.3. Itselle joka kerta tullut.
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
366
Äsken tuli viestiä että paketti haettavissa postista, elikkä 10 päivää kesti tilauksesta tulla. Ihan ok nopeus.

Seuraavaksi taidan tilata tuolta Alkc:ltä Original lonkeroa, esim 3 laatikkoa. Itse juonut vain perus lonkeroa sekä karpaloa, mitä mieltä muut noista muista mauista, lemon, lime, orange? Voisi ottaa testiin uusia makuja
Lemon on ainakin järkyttävän makuista, todella hapanta. Kerran ostin tölkin kaupasta ja viemäriin meni. Original ja Orange hyviä, Karpalokin muistaakseni ihan jees, Limestä en niin välittänyt.

Tuleeko noilta Alkc.fi ja kuljetus.eu mitään sähköpostivahvistuksia? Itse en ainakaan saanut mitään Alkc.fi kyselin ja heille oli tilaus mennyt, mutta kuljetuksesta en ole vielä kysellyt, kuljetus tilattu 17.3.
Ensimmäisellä kerralla kun tuolta tilasin, ei tullut mullekkaan vahvistusta. Ota yhteyttä sähköpostilla niin pistävät sen ja seurantakoodin kyllä sitten. Tosin seurantakoodista ei ole kertaakaan ollut mitään hyötyä, kun se on aina päivittynyt vasta sitten kun paketti on jo noudettavissa.
 

jll

Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
373
Viron puolella tilausta voi seurata Omnivan sivuilta ja sen jälkeen kun suomessa niin matkahuollon sivuilta.
 
Liittynyt
25.03.2021
Viestejä
3
Onko siis niin että alkostore24 ei kannata tilata, kun joutuu itse järjestämään kuljetuksen juomille.Sivuilla ei ole linkkiä kuljetukselle eikä he mainosta ketään. EU:n tulli- ja veroalueelta tilattuja alkoholijuomia ei tarvitse tulliselvittää. Jos tilaat alkoholijuomia EU-maasta ja myyjä järjestää tuotteiden kuljetuksen Suomeen, kyse on niin sanotusta etämyynnistä, ja sinun ei tarvitse maksaa tuotteista veroja. Mutta jos järjestät tuotteiden kuljetuksen itse, kyseessä on niin sanottu etäosto, ja juomista pitää maksaa valmisteverot eli alkoholiveroa ja juomapakkausveroa. Tilatut juomat eivät jää tulliin, mutta voiko myöhemmin tulla nuo verot maksettavaksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 115
Onko siis niin että alkostore24 ei kannata tilata, kun joutuu itse järjestämään kuljetuksen juomille.Sivuilla ei ole linkkiä kuljetukselle eikä he mainosta ketään. EU:n tulli- ja veroalueelta tilattuja alkoholijuomia ei tarvitse tulliselvittää. Jos tilaat alkoholijuomia EU-maasta ja myyjä järjestää tuotteiden kuljetuksen Suomeen, kyse on niin sanotusta etämyynnistä, ja sinun ei tarvitse maksaa tuotteista veroja. Mutta jos järjestät tuotteiden kuljetuksen itse, kyseessä on niin sanottu etäosto, ja juomista pitää maksaa valmisteverot eli alkoholiveroa ja juomapakkausveroa. Tilatut juomat eivät jää tulliin, mutta voiko myöhemmin tulla nuo verot maksettavaksi?
Tulee linkki kuljetusliikkeisiin joten ei ole itse järjestetty kuljetus.
 
Liittynyt
25.03.2021
Viestejä
3
En ole linkkiä löytänyt. Tämä teksti kopioitu alkostore24 sivuilta. "Me emme järjestä kuljetusta vaan asiakkaaan on itse huolehdittava siitä. Emme lähetä kuljetusliikkeiden linkkejä."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 115
En ole linkkiä löytänyt. Tämä teksti kopioitu alkostore24 sivuilta. "Me emme järjestä kuljetusta vaan asiakkaaan on itse huolehdittava siitä. Emme lähetä kuljetusliikkeiden linkkejä."
Noi voi puhua ja kirjoitella mitä tykkäävät, mutta jos myyjä VÄHÄNKÄÄN auttaa/vihjaa/mainostaa/lähettää mailia kuljetuksesta niin se on silloin myyjän vastuulla. Tääkin on ollu täällä miljoona kertaa.

Niin ja linkki kuljetusliikkeille tulee kun tilaus on tehty. Ennen oli suoraan sivuilla maininta mutta koska suomen viranomaiset niin poistivat sen mutta koska edelleen tulee linkki kuljetuksiin niin se on myyjän ja sillähyvä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
62
EDIT: Turha kysymys, vastaus löytyikin kun selaili hiukan taaksepäin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2020
Viestejä
94
Tein tilauksen discandooohon ja sain sähköpostiin linkin, jota kautta kuljetus tilataan. Linkki ei kuitenkaan avaudu lainkaan. Vastasinkin jo viestiin, mutta onko homma toiminut muilla? Lisäksi huomasin, että discandooon sivuilla pyörivä kuljetuslaskuri ei toimi lainkaan.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
335
Noi voi puhua ja kirjoitella mitä tykkäävät, mutta jos myyjä VÄHÄNKÄÄN auttaa/vihjaa/mainostaa/lähettää mailia kuljetuksesta niin se on silloin myyjän vastuulla. Tääkin on ollu täällä miljoona kertaa.

Niin ja linkki kuljetusliikkeille tulee kun tilaus on tehty. Ennen oli suoraan sivuilla maininta mutta koska suomen viranomaiset niin poistivat sen mutta koska edelleen tulee linkki kuljetuksiin niin se on myyjän ja sillähyvä.
Siis.. Ei Alkostore24:sta tule yhtään mitään linkkiä kuljetukseen. Sieltä tulee tuo sama teksti kuin mikä ylempänä laitettiin.

Itselläni nämä eivät ole jääneet tulliin, mutta tuo on hieman kyseenalainen onko tuo etämyyntiä.

Hommahan toimii siis niin, että menee norrlogin sivuille, laittaa sinne tilausnumeron ja kaikki tiedot täyttyvät itsestään. Eli vaikuttaa Vero-ohjeistuksen mukaan vieläkin etämyynniltä. Mutta varmempi on tilata Alkc.fi tai Netpris esim.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 115
Siis.. Ei Alkostore24:sta tule yhtään mitään linkkiä kuljetukseen. Sieltä tulee tuo sama teksti kuin mikä ylempänä laitettiin.

Itselläni nämä eivät ole jääneet tulliin, mutta tuo on hieman kyseenalainen onko tuo etämyyntiä.

Hommahan toimii siis niin, että menee norrlogin sivuille, laittaa sinne tilausnumeron ja kaikki tiedot täyttyvät itsestään. Eli vaikuttaa Vero-ohjeistuksen mukaan vieläkin etämyynniltä. Mutta varmempi on tilata Alkc.fi tai Netpris esim.
Sieltä tulee ehdotuksia kuljetusliikkeistä jolloin myyjä vihjaa kuljetuksesta ja se lasketaan silloin etämyynniksi.
Screenshot_2021-03-25 Toimitus tilauksesi 81889 - kirjoita nimeni gmail com - Gmail.png


E: vai hetkinen, onks tää eri firma? Ei noissa pysy enää mukana..
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
335
Sieltä tulee ehdotuksia kuljetusliikkeistä jolloin myyjä vihjaa kuljetuksesta ja se lasketaan silloin etämyynniksi.


E: vai hetkinen, onks tää eri firma? Ei noissa pysy enää mukana..
Juu, eri firma. Alkostore24 on ollut yksi parhaista, mutta saa nähdä milloin häviää tuokin, että menee automaattisesti tiedot Norrlogiin. Sitten ei ainakaan ole enää etämyyntiä.
 
Liittynyt
04.12.2020
Viestejä
70
Juu, eri firma. Alkostore24 on ollut yksi parhaista, mutta saa nähdä milloin häviää tuokin, että menee automaattisesti tiedot Norrlogiin. Sitten ei ainakaan ole enää etämyyntiä.

Viime viikolla tilasin tuolta AS24:sta ja tosiaan sieltä ei tule mitään linkkejä kuljetusliikkeisiin. Tilauksen tiedot Norrlog saa kuitenkin As24:ltä ja vero.fi sivuilla sanotaan suoraan, että jos kauppa toimittaa tietoja suoraan kuljetusliikkeelle, on kyse etämyynnistä.

Viime syksynä kaveri tilasi AS24:sta ja suomen päässä tuli puhelu tullilta tai veroviranomaiselta (en nyt muista kummalta, laitoin silloin tännekin juttua), jossa yritettiin vihjailla kyseessä olleen etäosto. Mitään seuraamuksia ei kuitenkaan selitysten jälkeen tullut ja lasti tuli perille.

Vaikka mitä kyselyitä tai vaatimuksia tulisi, niin etämyyntiä tuo vielä Suomen veroviranomaisen mielestä harjoittaa.
 
Liittynyt
25.03.2021
Viestejä
3
Juu, eri firma. Alkostore24 on ollut yksi parhaista, mutta saa nähdä milloin häviää tuokin, että menee automaattisesti tiedot Norrlogiin. Sitten ei ainakaan ole enää etämyyntiä.
On kyllä edullisin paikka ja tilaukset hoitunut erittäin hyvin. Tuo kuljetusliikkeiden linkki homma sai vain epäilemään asiaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
312
Norrlogilta viestiä että olisi alko24plus paketti tulossa vaikka en ole lokakuun jälkeen mitään sieltä tilannut. Mielenkiintoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 115
Norrlogilta viestiä että olisi alko24plus paketti tulossa vaikka en ole lokakuun jälkeen mitään sieltä tilannut. Mielenkiintoista.
Mulle tuli just kaks mystistä paketti-ilmoitusta. Oliskohan jotain vanhojen tilauksien tietoja? Jotain niillä on nyt sekasin siellä..
 
Liittynyt
25.03.2021
Viestejä
3
Tein tilauksen discandooohon ja sain sähköpostiin linkin, jota kautta kuljetus tilataan. Linkki ei kuitenkaan avaudu lainkaan. Vastasinkin jo viestiin, mutta onko homma toiminut muilla? Lisäksi huomasin, että discandooon sivuilla pyörivä kuljetuslaskuri ei toimi lainkaan.
täysin sama tilanne täällä. Tilaus sisään ja klikkailemaan sähköpostin kuljetus nappulaa. Mitään ei tapahdu :/
 

braide

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
571
Menihän siinä taas pari sivua että alettiin etämyyntietäostositätätätota. Nykyään onneks sentää joka sivulla kelataan tota samaa että tuleeko linkki vaiko eikö tule.
 
Liittynyt
29.10.2018
Viestejä
64
Mitähän alko24plus nyt on säätänyt. Lokakuussa tilasin sieltä ja olueni sain ihan normaalisti. Nyt norlogilta tuli sähköpostia, että tilaus on lähetetty. Tuleeko halpis slotsit toiseen kertaan?

edit: Näköjään tullut muillekin eli todnäk joku virheviesti lähtenyt jonkun systeemiajon yhteydessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.04.2020
Viestejä
50
Ohhoh..kuis ne sillai..kuule lue näitä aiempia kirjoituksia ensin kun rupee joku juttu askarruttaa...kuulitko...
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
109
Mitenkä tämä nykyään menee, jos ulkomailta tilaa kaljaa? Muutaman sivun selailin ketjua, ja näyttää että porukka vielä ahkerasti tilailevat. En ole itse tilannut moneen vuoteen. Lebensmittelistä tuli aikoinaan tilailtua. Tuossa Discandooo:sta katselin, että pientä tilausta olisin laittanut. Eli kyseessä mahtaa olla siis etämyyntiä, kun Shippii kautta toimitus tapahtuu, eli pitääkö nuista maksaa jotain kuluja vielä suomen päässä päälle, vai miten homma toimii?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
109

Tuota vielä katsoin.

"Etämyynnistä on kyse esimerkiksi silloin kun myyjä ohjaa internetsivuillaan tilauksen yhteydessä käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä tai jotenkin muuten osallistuu kuljetusta koskeviin järjestelyihin."
Eli jos myyjä (esimerkkinä discandooo) ohjaa käyttämään tuota Shippiitä, niin silloinhan se menee tuon mukaan. No pitääpä tilata testiksi pari laatikkoa!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
85
Onko abc-logistic sivut "kaatunut" väliaikaisesti, vai onko toiminta loppu.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
18
Sieltä tulee ehdotuksia kuljetusliikkeistä jolloin myyjä vihjaa kuljetuksesta ja se lasketaan silloin etämyynniksi.


E: vai hetkinen, onks tää eri firma? Ei noissa pysy enää mukana..
Pelkät ehdotukset ei riitä etämyynniksi tulkitsemiseksi, ellei jostain linkistä aukea suoraan tilausta koskeva kuljetussopimus. Tässä sun kuvassa toki näyttää siltä että norrlogin linkki ohjaa suoraan tilaukseesi, eli olisi etämyyntiä. DHL, UPS jne ovat vain geneerisiä linkkejä.

Spritboxista esim poistunut norrlogin kuljetussopimuksiin suorat linkit ja lisätty DHL ja UPS, eli mennään senkin puljun suhteen harmaalla alueella. Norrlogin sivuille kun täyttää tietoja niin se kuitenkin hakee henkilötiedot Spritboxista eli en tiedä onko tuo sitten puitesopimus Norrlogin ja Spritboxin välillä, jolloin kyse olisi etämyynnistä.
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
163
Postin seuranta ilmoitti, että A24+ / Norrlog -lähetyksestä puuttui puhelinnumero. Tätä ongelmaa oli ilmeisesti monella muullakin ollut.
Sähköposti lähetykselle kuitenkin löytyi, ja pääsin sen kautta antamaan jättöluvan ovelle. Harmi vaan, että rapun ovi on lukittu, ja kuriirit yleensä soittelevat päästäkseen siitä. Postin pakettikuskit tosin tuntuvat ainakin välillä pääsevän tuostakin

No pistin joka tapauksessa Norrlogille viestiä, että puhelinnumero puuttuu lähetykseltä, ja on puuttunut viimeaikoina muistakin lähetyksistä. Laitoin samalla linkin Postin palveluun, josta voisivat tuon puhelinnumeron tilaukselleni lisätä, mutta tuskinpa sitä joutavat tekemään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 115
Postin seuranta ilmoitti, että A24+ / Norrlog -lähetyksestä puuttui puhelinnumero. Tätä ongelmaa oli ilmeisesti monella muullakin ollut.
Sähköposti lähetykselle kuitenkin löytyi, ja pääsin sen kautta antamaan jättöluvan ovelle. Harmi vaan, että rapun ovi on lukittu, ja kuriirit yleensä soittelevat päästäkseen siitä. Postin pakettikuskit tosin tuntuvat ainakin välillä pääsevän tuostakin

No pistin joka tapauksessa Norrlogille viestiä, että puhelinnumero puuttuu lähetykseltä, ja on puuttunut viimeaikoina muistakin lähetyksistä. Laitoin samalla linkin Postin palveluun, josta voisivat tuon puhelinnumeron tilaukselleni lisätä, mutta tuskinpa sitä joutavat tekemään.
Mulla kanssa näkyy seurannassa että ei oli muka numeroa. Sama teksti aina ennenkin ollut. Vaikka numeron sinne antanut.
 
Liittynyt
02.11.2020
Viestejä
94
täysin sama tilanne täällä. Tilaus sisään ja klikkailemaan sähköpostin kuljetus nappulaa. Mitään ei tapahdu :/
Oletko päässyt asiassa eteenpäin? Itse en ole saanut yhteyttä kauppaan. Mitäköhän tuon Discandooon kanssa on meneillään, kun se rahtilaskuri ei näytä vieläkään toimivan.

Edit. Nyt tuli sähköposti suoraan Shippiiltä ja tilaus tehty Budbeelle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
16
No nyt oli ripeää toimintaa.. :/
  • 19:29, 25.03.2021 von alko24plus-packer
    Vaihda

    Tilauksen tila on vaihtunut tilasta "pakattu" tilaan "lähetetty"

  • 12:25, 27.10.2020 von alko24plus-packer
    Vaihda

    Tilauksen tila on vaihtunut tilasta "rahtidokumentit tulostettu" tilaan "pakattu"
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
16
Vähän kuin joulua odottas, ei mitään hajua mikä jäi viime lokakuun tilauksesta puuttumaan. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 253
Pelkät ehdotukset ei riitä etämyynniksi tulkitsemiseksi, ellei jostain linkistä aukea suoraan tilausta koskeva kuljetussopimus. Tässä sun kuvassa toki näyttää siltä että norrlogin linkki ohjaa suoraan tilaukseesi, eli olisi etämyyntiä. DHL, UPS jne ovat vain geneerisiä linkkejä.

Spritboxista esim poistunut norrlogin kuljetussopimuksiin suorat linkit ja lisätty DHL ja UPS, eli mennään senkin puljun suhteen harmaalla alueella. Norrlogin sivuille kun täyttää tietoja niin se kuitenkin hakee henkilötiedot Spritboxista eli en tiedä onko tuo sitten puitesopimus Norrlogin ja Spritboxin välillä, jolloin kyse olisi etämyynnistä.
Lihavoitu kohtahan on suoraan listattu yhtenä etämyynnin kriteriana:

"Etämyynnistä on kysymys myös silloin, jos myyjä saattaa ostajan ja kuljetusliikkeen yhteen huolehtimalla esimerkiksi kuljetukseen liittyvästä rahaliikenteestä tai antamalla tilauksen toimittamiseksi tarvittavia tietoja kuljetusliikkeelle."

 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
312
Supermarkt24h.de 16.3 tilauksena kaksi koria tummaa lageria 20€ postit ja 25.3 noudettavissa. Hyvästä pakkauksesta huolimatta yksi flensburger dunkel oli menehtynyt matkalla. Ympärillä olevat paperit olivat aika hyvin imeneet vahingon, mutta ainahan siitä tulee sotkua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 838
Viestejä
4 243 789
Jäsenet
71 247
Uusin jäsen
seemo

Hinta.fi

Ylös Bottom