- Liittynyt
- 23.03.2021
- Viestejä
- 13
No on. Oli kyl ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun tilaan mitään kyseisestä puljusta.Aika erikoista toimintaa ilmoittaa asiasta noin
Onkohan nuo kokonaan mennyt paskaks, jossa ei lue mitään?
No on. Oli kyl ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun tilaan mitään kyseisestä puljusta.Aika erikoista toimintaa ilmoittaa asiasta noin
Omaan makuun tuo Harboe Pilsner oli taas parempaa kuin Slots GuldEi toi Harboe Pilsner ollu ihan niin hyvää kuin Slots Guld mutta menettelee kyllä.
Musta ei. Ei missään nimessä liian pahaa (Harboe siis), mutta tosi mautonta ja vesimäistä ja tulee joku Koff tai Lidlin Olut mieleen. Ihme vesilitkuja. Slotsissa on makua enemmän, toki volttejakin mikä tuo oman makunsa noihin, mutta ei Slots missään nimessä mitään pahaa ole vaikka juurikin Koffiin verrattuna.Omaan makuun tuo Harboe Pilsner oli taas parempaa kuin Slots Guld
Olisi kyllä minullakin eka ja vika tilaus, jos lähetys hajoaisi matkalla ja homma hoidettaisiin lähettäjän/rahtarin puolelta niin, että vaurioituneiden lähetysten tunnukset julkaistaisiin somessa ja kehotettaisiin asiakkaiden olevan aktiivisia asiassa. Kyllä sen homman kuuluu edetä tasan tarkkaan niin, että vastaanottajaan ollaan henkilökohtaisesti yhteydessä ja luvataan hoitaa asiat kuntoon.Hienoa että heti ollaan eka ja vika kerta kun jotain tapahtuu. Et oo varmaa koskaan ajanu trukkia tai vedelly pumppukärryillä. Paketti ottaa johonkin kiinni ja kaatuu, so simple is that. Tekevälle sattuu. Ehkä ihan hyvä että osu sun kohdalle ni ei tule taas suoraan lautaselle, opit elämästä jotain ettei se aina mee kuten strömsössä. Get over it.
1) Harva asiakas seuraa somessa viinakauppojen päivityksiä, joten tuollaiset ilmoitukset on typerä tapa lähteä selvittämään asioita; 2) Jos hommat ovat epäonnistuneet, niin ne korjataan oma-aloitteisesti eikä asiakkaan yhteydenoton jälkeen. Tässä tapauksessa siis sähköposti vaurioituneiden lähetysten vastaanottajille, joissa pahoitellaan tilannetta, luvataan toimittaa korvaavat lähetykset pikaisesti ja pyydetään asiakasta olemaan yhteydessä, jos asian tiimoilta on jotain kysyttävää. Ihan asiakaspalvelun perusasioista tässä on kyse.No kerrotko mitä merkitystä sillä tilausnumeron/lähetysnro julkistamisella on ?
Jos tehty kauppa on mallia noutovarasto (eli tilaa ja maksa erikseen kuljetus) niin myyjän vastuu loppuu tasan siihen kohtaan kun paketit noudetaan varastolta. Kuljetuksessa tapahtunut vahinko on kuljetusfirman ja tilaajan välinen asia. Toki tämän kuljetusfirman tulisi olla oma-aloitteisesti yhteydessä asiakkaaseensa. Kyseinen firma ei ole tuttu enkä tiedä millainen myyntitapa heillä on käytössä.1) Harva asiakas seuraa somessa viinakauppojen päivityksiä, joten tuollaiset ilmoitukset on typerä tapa lähteä selvittämään asioita; 2) Jos hommat ovat epäonnistuneet, niin ne korjataan oma-aloitteisesti eikä asiakkaan yhteydenoton jälkeen. Tässä tapauksessa siis sähköposti vaurioituneiden lähetysten vastaanottajille, joissa pahoitellaan tilannetta, luvataan toimittaa korvaavat lähetykset pikaisesti ja pyydetään asiakasta olemaan yhteydessä, jos asian tiimoilta on jotain kysyttävää. Ihan asiakaspalvelun perusasioista tässä on kyse.
Kotisivujen mukaan Drinksut-nettikaupalla ja Perille.eu:lla on molemmilla toimipaikka samassa rähjäisessä teollisuuskiinteistössä Tallinnassa, ja paikallisen yritysrekisterin mukaan molempia firmoja luotsaa sama henkilö. Joten on ihan täyttä saivartelua alkaa erottelemaan myyjän ja kuljetusliikkeen välistä vastuuta.Jos tehty kauppa on mallia noutovarasto (eli tilaa ja maksa erikseen kuljetus) niin myyjän vastuu loppuu tasan siihen kohtaan kun paketit noudetaan varastolta. Kuljetuksessa tapahtunut vahinko on kuljetusfirman ja tilaajan välinen asia. Toki tämän kuljetusfirman tulisi olla oma-aloitteisesti yhteydessä asiakkaaseensa. Kyseinen firma ei ole tuttu enkä tiedä millainen myyntitapa heillä on käytössä.
No onhan tuokin tapa ilmoittaa tapahtunut vahinko ja aktiiviset tilaajat huomaavat homman tuostakin.Kotisivujen mukaan Drinksut-nettikaupalla ja Perille.eu:lla on molemmilla toimipaikka samassa rähjäisessä teollisuuskiinteistössä Tallinnassa, ja paikallisen yritysrekisterin mukaan molempia firmoja luotsaa sama henkilö. Joten on ihan täyttä saivartelua alkaa erottelemaan myyjän ja kuljetusliikkeen välistä vastuuta.
Päivitän vielä Alkc Saksan tilauksesta eli tänään tullut perille, 8 arkipäivää kesti toimitus. 18/03 tilattu, 22/03 tullut vahvistus (kuljetus.eu), 30/03 perillä.Vähän hitaammin tulee tosiaan Saksasta tilaukset, 18/03 tehty tilaus Alkc / Saksan varastolta, 22/03 tullut vahvistus kuljetus.eu käsittelystä.
Toimintatapoja on tietenkin monia. Nyt valittiin sellainen toimintatapa, että yksi hajonneen lähetyksen vastaanottaja manasi tässäkin ketjussa toimintaa ja uhosi ettei tilaa enää firmasta mitään. Ja kyllä minäkin olisin manannut, jos minulle somepäivityksen kautta olisi selvinnyt lähetykseni hajoaminen. Jos firma olisi omatoimisesti lähestynyt asiakkaita ja heittänyt uuteen lähetykseen vaikka jonkun mitättömän arvoisen bonuspullon pahoitteluiden kera, olisi tähän ketjuun todennäköisesti tullut sättivän viestin sijasta kehuja, kuinka reilusti firma toimii.No onhan tuokin tapa ilmoittaa tapahtunut vahinko ja aktiiviset tilaajat huomaavat homman tuostakin.
Voisihan myyjä/kuljetusfirma olla ilmoittamatta tuotakaan?
Ei tuo kuitenkaan voi olla ainut tapa.
Ehkä he ilmoittavat kuitenkin vielä erikseen ko. tilausten tekijöille tapahtuneen ja pahoittelunsa.
Pääasia tuossa on, että lupaavat kuitenkin korvata vahinkonsa!
Jos hajonneita lähetyksiä on kymmenen, ei niistä informoimiseen kauhean paljoa enempää kulu aikaa kuin some- ja nettisivupäivitysten tekemiseen. Ja kyllä, kun lähetys hajoaa, niin silloin on syytä informoida asiakasta aivan ensitilassa. Ja edelleen, somepäivityksessä pyydettiin asiakkaita ottamaan yhteyttä, eikä luvattu ottaa asiakkaisiin yhteyttä. Luokattoman surkeaa "asiakaspalvelua" moinen!^ Niin ja ehkä tuossa laitettiin vaan info heti ku saatiin tieto tapahtuneesta ja sitten otetaan yhteyttä. En tiedä mutta kun nykyään se vaan on niin että heti aletaan vinkumaan kun kaikki hetinytoitistänne ei tapahdukaan.
Mistä tiestä, ettei firma lähesty asiakkaita ja hyvittele pullloilla? Ethän sä edes ole tilannut sieltä.Toimintatapoja on tietenkin monia. Nyt valittiin sellainen toimintatapa, että yksi hajonneen lähetyksen vastaanottaja manasi tässäkin ketjussa toimintaa ja uhosi ettei tilaa enää firmasta mitään. Ja kyllä minäkin olisin manannut, jos minulle somepäivityksen kautta olisi selvinnyt lähetykseni hajoaminen. Jos firma olisi omatoimisesti lähestynyt asiakkaita ja heittänyt uuteen lähetykseen vaikka jonkun mitättömän arvoisen bonuspullon pahoitteluiden kera, olisi tähän ketjuun todennäköisesti tullut sättivän viestin sijasta kehuja, kuinka reilusti firma toimii.
Ongelmatilanteet on firmalle paras tsäänssi näyttäytyä hyvän asiakaspalvelun toimijana ja hankkia lisäarvoa asiakkaiden silmissä. Perusasiakaspalvelussa moinen loistaminen ei ole yhtä helppoa. Ja nämä sanat lausun pitkäaikaisena yrittäjänä. Mutta joo, tämä osaltani tästä aiheesta.
Meinaatko että jos on ulkomaalainen että ne ei siellä osaa pahoitella asiaa? ja se että on virolainen ei tarkoita sitä että osaa suomea vai osaatko sä viroa ? ootsä ihan idiootti?Sähköpostia on ihan turha laittaa tonne Drinksut.com ja Perille.eu, kun ei vastaa. Facebookissa vastaa, mutta aika nihkeesti ja huonolla suomella.
Kysyin, että mites tuo korvaus hoituu? Niin vastas, että laitta iban. Laitoin sitten tilinumeroni, sit vielä varmistin, että laittoko varmasti rahat takaisin.
Vastas, että kyllä. Ihme kyllä vielä pahoitteli sentään asiasta. Saas nähä tuleeko rahat takasin tilille lähitulevaisuudessa.
Kuten viestissä mielestäni aika selkeästi ilmaisin niin en tiedä kyseistä yritystä enkä heidän toimintatapojaan (tai ole edes heidän nettisivuillaan ole koskaan käynyt) vaan kommentoin yleisesti. Huomattavasti yleisempää on kuitenkin että kuljetusliike on eri osapuoli.Kotisivujen mukaan Drinksut-nettikaupalla ja Perille.eu:lla on molemmilla toimipaikka samassa rähjäisessä teollisuuskiinteistössä Tallinnassa, ja paikallisen yritysrekisterin mukaan molempia firmoja luotsaa sama henkilö. Joten on ihan täyttä saivartelua alkaa erottelemaan myyjän ja kuljetusliikkeen välistä vastuuta.
Taitaa olla edelleen ko. firmalla (drinksut.com)näitä alkuvaikeuksia mitä toki nyt ollut jo viime vuoden lopulta, kun tuli tuo nimen vaihdos alkot.eu:sta tiedä sitten vaihtuiko samalla henkilökuntaa siellä ja perille.eussa, mutta ainakin silloin kun lavatilausta sinne tein niin oli ongelmia tuotteiden painojen kanssa osan pystyi siis lisäämään ostoskoriin "nollapainoilla" ja nämä ei sitten näkyneet asiakkaan päässä ollenkaan. Silloin tuli ainakin tuon kyseisen alkot.eu hepun kanssa joka puhui ihan kohtuullista suomea puhelimessa ja ihan asiallisesti hoiti kyllä tuon "ylipainon" tuossa tapauksessa kun tuli toinen puolilava maksutta. Ylipainoa oli siis ollut toista sataa kiloa.Olin skeptinen heti alkuun, kun tein tilauksen tuolta Drinksut.com. Ja olinko väärässä? En. Kaikki meni päin vittua. Pääsiäinen pilalla.
En suosittele kenellekään tuota puljua, ennemmin Tulivedestä tilaan lonkerot, jos sieltäkään.
No olihan tuokin eräänlainen kokemus. Ei muuta kun kohti uusia pettymyksiä.
Ja ainiin, Drinksut.com tilauksen tila näyttää vieläkin, että tilauksen maksaminen onnistui. Lähitulevaisuudessa se siirretään käsittelyyn.
Ketkä helevetin nulikat tota puljua oikeen pitää? Tolla menolla ei pitkälle pötkitä.
Ne sikanopeat toimitukset mitä täälä on raportoitu taitaa olla Latvian varastolta. Sieltä on tullut itsellekin Oulun seudulle viikossa, josta useampi päivä Suomen puolella, eli en ihmettele jos pk-seudulla on saatu perille jo 3-4 päivässä. Saksasta logistiikkaketju on pidempi ja 2 viikkoa on aika normaali sieltä muiden kauppojen perusteella. Alkc kohdalta toki vielä vähän "dataa" kun vasta auennut se saksan varasto, mutta epätodennäköistä että niiden logistiikkaketju paljon nopeampaan pystyisi kuin muillakaan ilman että hinta pomppaisi.Odotin nopeampaa toimitusta ketjun kommenttien mukaan, ei varsinaisesti mikään kiire, hyvä että tuli pääsiäiseksi.
Helmikuussa itellä meni tosta vastaavasta kuittauksesta viis työpäivää, ni tavarat oli eteisessä. Ja sain ton kuittauksen uudesta tilauksesta myös 25.3. Joten tiukille menis tolla samalla kaavalla. JÄNNÄÄ!Varmaan muitakin Netpris/Budbee-jännittäjiä siitä, että kerkeääkö pääsiäiseksi. Omat tilattu 19.3. Shippii kuittasi lähetetyksi 25.3. Sen jälkeen ei päivityksiä.
Nyt juuri äsken tuli Budbeelta viestiä: tänään tulossa.Helmikuussa itellä meni tosta vastaavasta kuittauksesta viis työpäivää, ni tavarat oli eteisessä. Ja sain ton kuittauksen uudesta tilauksesta myös 25.3. Joten tiukille menis tolla samalla kaavalla. JÄNNÄÄ!
Paljon oli postit?Alko24plussan paketti saapui. Tuotteet yhteensä 49,50€, ei paha. Ja nyt oli postin päässä tosi nopeeta toimintaa.
Eiköhän tuo ole 2x26=52€Paljon oli postit?
Näin mäkin luulen, kuhan varmistan.Eiköhän tuo ole 2x26=52€
Jep 52€.Näin mäkin luulen, kuhan varmistan.
22.03.2021 11:08Kauonko muilla alkc.fi tilaajilla on mennyt että on PI-18 Post24 Euroopa toimipisteestä saapunut paketti? Ouluun asti pitäis paketin tulla, niin varmaan aika toivotonta odottaa perjantaiksi saapuvan noutopisteeseen?
On täysin normaalia, itsellä on Saksan tilaus samassa tilassa. Saksan varastolla ei ole ihan niin ripeää toimintaa, kun Latvian varastolla. Ensimmäisessä tilauksessani Saksan varastolta meni päivää vaille kaksi viikkoa, että tuotteet oli hyppysissä.Sunnuntaina pistin alkc tilauksen saksan varastolta, kuitti tuli heti sähköpostiin ja pistin heti kuljetus.eu tilauksen, sieltä sain maanantaina seurantakoodin. Nyt ilmoittaa vaan että seurantakoodi rekisteröity maanantaina iltapäivästä mutta mitään ei ole tapahtunut. Kyseessä siis JJEE koodi eli vissiin viron posti? Onko normaalia että koodi jää tuolla tavalla "jumiin"?
Sama homma! Auto näkyy jo kartalla ja parin tunnin sisällä pitäis olla tavara toimitettuNyt juuri äsken tuli Budbeelta viestiä: tänään tulossa.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta22.03.2021 11:08
Location
PI-18 Post24 Euroopa
SMS to receiver
Date
24.03.2021 11:02
Kahdessa päivässä on tullut Keski-Suomeen,
älä vielä heitä kirvestä kaivoon.
Mitä ihmettä. Kyllä mulle on aina tullu postista mailia että pitää vahvistaa toimitus. Joko ovelle ja suostun että jätetään ilman kuittausta tai sitten lähimpään postiin.Sellainen varoitus että BerlinBottle paketti jätettiin ovelle kysymättä mitään viimeksi. Ei haitannut onneksi kun omakotitalo ja etuovelle ei näe helposti.
Toinen varoitus samasta, mutta alkostore24 puolelta. Aina ennen olen saanut viestin että tuodaanko ovelle, saako jättää vai viedäänkö postiin.
Noh, nyt tuttu kertoi ekaa kertaa tilatessaan, että ei ollut tullut mitään kyselyä, ja olivat jättäneet kerrostalon kämpän ovelle. Kyseessä on vielä alue jossa voi olettaa että saatetaan varastaa. Onneksi ei oltu viety.
Ihme touhua. Olin suositellut kauppaa kun tuttu on päivät töissä niin hakisi mielellään postista paketit.
Vissiinkin paketit kulkee viron/latvian kautta eli siis JJEE koodi päivittynee vasta kun ovat virossa? Kestäähän saksasta suomeenkin tilatessa muutenkin 1-2vkoa... tuskin ihan pariin päivään virossa olisiSunnuntaina pistin alkc tilauksen saksan varastolta, kuitti tuli heti sähköpostiin ja pistin heti kuljetus.eu tilauksen, sieltä sain maanantaina seurantakoodin. Nyt ilmoittaa vaan että seurantakoodi rekisteröity maanantaina iltapäivästä mutta mitään ei ole tapahtunut. Kyseessä siis JJEE koodi eli vissiin viron posti? Onko normaalia että koodi jää tuolla tavalla "jumiin"?
Ei kait tällä ole mitään tekemistä kaupan kanssa mistä tilaa, vaan tämä riippuu siitä mikä kuljetusyhtiö tuotteet kuljettaa perille.Sellainen varoitus että BerlinBottle paketti jätettiin ovelle kysymättä mitään viimeksi. Ei haitannut onneksi kun omakotitalo ja etuovelle ei näe helposti.
Toinen varoitus samasta, mutta alkostore24 puolelta. Aina ennen olen saanut viestin että tuodaanko ovelle, saako jättää vai viedäänkö postiin.
Noh, nyt tuttu kertoi ekaa kertaa tilatessaan, että ei ollut tullut mitään kyselyä, ja olivat jättäneet kerrostalon kämpän ovelle. Kyseessä on vielä alue jossa voi olettaa että saatetaan varastaa. Onneksi ei oltu viety.
Ihme touhua. Olin suositellut kauppaa kun tuttu on päivät töissä niin hakisi mielellään postista paketit.
Sellainen varoitus että BerlinBottle paketti jätettiin ovelle kysymättä mitään viimeksi. Ei haitannut onneksi kun omakotitalo ja etuovelle ei näe helposti.
Toinen varoitus samasta, mutta alkostore24 puolelta. Aina ennen olen saanut viestin että tuodaanko ovelle, saako jättää vai viedäänkö postiin.
Noh, nyt tuttu kertoi ekaa kertaa tilatessaan, että ei ollut tullut mitään kyselyä, ja olivat jättäneet kerrostalon kämpän ovelle. Kyseessä on vielä alue jossa voi olettaa että saatetaan varastaa. Onneksi ei oltu viety.
Ihme touhua. Olin suositellut kauppaa kun tuttu on päivät töissä niin hakisi mielellään postista paketit.
Jätä oveen lappu jossa pyydät jättämään paketin ovelle ja allekirjoitus.Tuostahan muutama sivu takaperin aloitin keskustelua, joku siellä nyt mättää, posti väittää ettei ole puhelinnumeroa niin ei voi ilmoittaa kun kysyin, siis 3 lähetystä vai peräti 4 tän vuoden puolella ja kertaakaan ei ole kyselty toimitustapaa, yleensä en ole ollut kotona ja aina viety kauas pääpostiin ja siinä menee autottomalta kotiotilauksen idea ja myöskin lisäkustannuksia hakee se postista, hommata auto tai kyyti jne.. Kukaan ei tunnu saavan noita nykyään, ei ole spiritboxista ja a24:sta:sta tilattaessa tammikuun ihan alun jälkeen kertaakaan kysytty toimitustapaa ja sehän hieroo (minä nimenomaan haluaisin et jättävät ovelle, muttta eikun vievät helvetti takasin..), eilen just odotin et paketti tulee ettei taas tarvi hakea.. On se niin vaikeeta, entiedä kumpi tossa nyt oikeesti "säätää" posti vai ulkomaan toimija (norrlogissa varmistin et varmasti on oikea puhelinnumero ja sähköposti).. Ennen tuli tosiaan tekstiviestillä kysely ja myös sähköpostiin josta sen pysty valitseen, 2020 ei ollut mitään ongelmia tuossa.. Kyrsii jos kaikki puljut tekevät tuota nyt sitten..
Toimiiko tuo? Toki luulis..Jätä oveen lappu jossa pyydät jättämään paketin ovelle ja allekirjoitus.
Kerrohan sitten, että miten homma toimii. Pitäisi itsekin 1,5l sangriatölkkejä kesäksi hommailla.Nonni, eka tilaus sisässä Supermarkt24:stä. Laadukkaita vehniä ja sangriaa kyytipojaksi. Saa nähdä kuin äijän käy...