AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Muutaman tilauksen tein (pitää hamstrata hyllyt täyteen varaosia ja elektroniikkakomponentteja ennen tullimaksun tuloa :rolleyes:), viimeisin 17.4. -> perillä 27.4. Muut taisivat olla myös reilun viikon luokkaa, yksi bundle ja loput Choice -tuotteita.

Onko jollain kokemusta ebay-ostosten palautuksesta japaniin? Tuli tosiaan tilattua eräs laite japanista ja perille saatuani totesin sen rikkinäiseksi. Ilmoitin myyjälle asiasta ja hän totesi että jos haluan niin palautus onnistuu täyden refundin kera. Myyjä ehdotti myös, että hoidetaan asia ilman ebayn osallistumista eli hän hommaa minulle ennakkoon maksetun shipping labelin palautusta varten, ja kun hän saa seurantakoodin vietyäni laitteen postiin, hän maksaa minulle palautuksen suoraan itse.

Onko kellään mitään tietoa miten tämä palautus-systeemi siis toimii? Hän laittaa minulle esitäytetyn kaavakkeen jonka liimaan pakettiin kiinni, ja vien paketin postiin? Onko asia näin yksinkertainen vai vaatiiko tämä jotain asiointia postin asiakaspalvelun kanssa? Katselin tuossa pakettien lähetyshintoja japaniin ja näytti hinnaksi 45e ja risat. Toimiiko nuo maksut palautusten kanssa jotenkin eri tavalla? Nämä ovat ihan uusia juttuja itselle, joten arvostaisin jos täällä olisi joku kokeneempi jolta voisi saada lisätietoa aiheesta.

Myyjä ehdotti myös, että hoidetaan asia ilman ebayn osallistumista eli hän hommaa minulle ennakkoon maksetun shipping labelin palautusta varten, ja kun hän saa seurantakoodin vietyäni laitteen postiin, hän maksaa minulle palautuksen suoraan itse.
Itse en tälläiseen suostuisi, koska menetät tuossa Ebayn antaman turvan ostoksille...

Onko jollain kokemusta ebay-ostosten palautuksesta japaniin? Tuli tosiaan tilattua eräs laite japanista ja perille saatuani totesin sen rikkinäiseksi. Ilmoitin myyjälle asiasta ja hän totesi että jos haluan niin palautus onnistuu täyden refundin kera. Myyjä ehdotti myös, että hoidetaan asia ilman ebayn osallistumista eli hän hommaa minulle ennakkoon maksetun shipping labelin palautusta varten, ja kun hän saa seurantakoodin vietyäni laitteen postiin, hän maksaa minulle palautuksen suoraan itse.

Onko kellään mitään tietoa miten tämä palautus-systeemi siis toimii? Hän laittaa minulle esitäytetyn kaavakkeen jonka liimaan pakettiin kiinni, ja vien paketin postiin? Onko asia näin yksinkertainen vai vaatiiko tämä jotain asiointia postin asiakaspalvelun kanssa? Katselin tuossa pakettien lähetyshintoja japaniin ja näytti hinnaksi 45e ja risat. Toimiiko nuo maksut palautusten kanssa jotenkin eri tavalla? Nämä ovat ihan uusia juttuja itselle, joten arvostaisin jos täällä olisi joku kokeneempi jolta voisi saada lisätietoa aiheesta.

Jos lähdet eBay ohi hoitamaan asiaa, niin kun saat rahojen palautuksen ennen lähettämistä, niin et ole vakuudettomasti tuottanut itsellesi lisäriskiä.

Eli en suosittele luopumaan sinun ostajan turvaa luovista mekanismeista, ellet nyt jostain syystä koe valtaisaa solidaarisuutta kauppakumppania kohtaaan tai muuten vaan tahdot olla "sinisilmäinen".

Itse en tälläiseen suostuisi, koska menetät tuossa Ebayn antaman turvan ostoksille...
Täysin samaa mieltä, ei missään tapauksessa pidä suostua mihinkään epämääräiseen refundiin ellei ensin ole alustan (ebay/aliexpress/...) hyvitysprosessia käytetty ja sitä kautta ei ole saanut hyvitystä. 99% noista on huijauksia.

Tarvitsenko ostoturvaa enää mihinkään siinä vaiheessa, kun laite on viety postiin ja myyjä palauttaa rahat siinä vaiheessa? Kyseessä kaveri, joka on myynyt paljon tavaraa ja palautekkin on lähes 100% tyytyväistä. Muutenkin todella reilun ja ystävällisen oloinen kaveri, mitä olen nyt hänen kanssaan viestitellyt. Uskallan kyllä jo tämän kokemuksen pohjalta luottaa. Myyjä siis ilmoitti myydessä, että laitetta ei oltu kunnolla testattu, joten ei voinut antaa takuuta toimivuudesta, mutta otin silti riskin sen kanssa.

Tarvitsenko ostoturvaa enää mihinkään siinä vaiheessa, kun laite on viety postiin ja myyjä palauttaa rahat siinä vaiheessa? Kyseessä kaveri, joka on myynyt paljon tavaraa ja palautekkin on

Jos palauttaa rahat, niin mahdollisesti et tarvitse ostoturvaa, mutta sen toteutuminen on jossittelua siihen asti ennen kuin rahat on palautettu, mutta ennen sen varmennusta olet jo ehtinyt luopua tuotteesta sekä samalla oikeudestasi eBaym ostoturvaan.

Viimeksi muokattu:
Jos palauttaa rahat, niin mahdollisesti et tarvitse ostoturvaa, mutta sen toteutuminen on jossittelua siihen asti ennen kuin rahat on palautettu.
Joo, ymmärrän kyllä että moni ei varmasti haluaisi lähteä asiaa ratkaisemaan tällä tavalla. Viestin pointti olikin lähinnä kysellä kokemuksia siitä miten tämä palautus käytännössä toteutuu.

Joo, ymmärrän kyllä että moni ei varmasti haluaisi lähteä asiaa ratkaisemaan tällä tavalla. Viestin pointti olikin lähinnä kysellä kokemuksia siitä miten tämä palautus käytännössä toteutuu.
Olen aikoinaan oppimäärän asiasta saanut aasialaisten omaa etua hakevien ajan pelaaja myyjien kanssa, ja enää en asti sivupolulle luopuen oikeuksistani, ellen saa vasta palveluna jotain vähintään yhtä arvosisältöistä tilalle.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
306 343
Jäsenet
82 874
Uusin jäsen
Poorman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom