Grazer
Make ATK Great Again
Eilen tuli itselleni ilmoitus että lähetys on noudettavissa.Saa nähdä miten käy, itselläki yksi paketti samassa tilassa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eilen tuli itselleni ilmoitus että lähetys on noudettavissa.Saa nähdä miten käy, itselläki yksi paketti samassa tilassa.
Hidasta on taas suomen päässä. Kiina-suomi 4pvä, ja suomessa paketti ei edes lähde eteenpäin neljässä päivässä.
Tullissa suomessa, tuon uskon pitävän paikkaansa.Onko paketti siis oikeasti Suomessa vai vain jossain välipisteessä? Esim arrived to destination country tms ei välttämättä tarkoita suomea vaan sen hetkistä välietappia.
Siihen numeroon mikä on paketin EDI-tiedoissa eli siihen numeroon mikä on annettu paketin lähettämisen aikoihin.Kaukoidästä tulevassa paketissa minkä Posti tuo noutopisteeseen on matkapuhelinnumero ehtinyt vaihtua. Lähettääkö postilaitos seurantatiedot sekä noutokoodin pakettiin merkityn vastaanottajan vanhaan käytöstä poistettuun numeroon vai omaposti sovelluksessa päivitettyyn uuteen numeroon? Eli ykkösprioriteetti, paketin kyljessä oleva nro. vai omapostin yhteystiedon nro.
Minulla tuollainen 4 päivää Kiinasta Suomeen paketti eteni yhdessä päivässä Tullin läpi. Eilen eli 28.2. tuo tapahtui, nyt paketti on lajiteltu Vantaalla.Hidasta on taas suomen päässä. Kiina-suomi 4pvä, ja suomessa paketti ei edes lähde eteenpäin neljässä päivässä.
vaikka paketti ei ole vielä liikahtanutkaan Kiinasta. Pari päivää sitten vasta tuli tilattuakin ja juuri ennen tuota viestiä oli seurannan mukaan tilana "Package ready to be shipped by warehouse."Your order xxxxxxxxxxxxxxxx will be marked as completed soon.
If you still haven't received the package by then or you've received it but it is not as described, please click below and apply for returns/refunds as soon as possible.
Se on joku bugi/näppihäiriö, minulle tuli samanlainen ilmoitus eikä pakettia ollut edes lähetetty silloin. Nyt kuitenkin paketin tila on taas normaali ja paketti yhä matkalla.Mitäköhän AliExpress nyt sekoilee? Tuli jo ilmoitus sähköpostiin että pitäisi vahvistaa tuotteen perilletulo eli
vaikka paketti ei ole vielä liikahtanutkaan Kiinasta. Pari päivää sitten vasta tuli tilattuakin ja juuri ennen tuota viestiä oli seurannan mukaan tilana "Package ready to be shipped by warehouse."
No, kyllähän tuo Alin sivu näyttää että "The system will automatically confirm receipt after 90 days." eli ei vielä ainakaan mitään hätää mutta yleensähän tuolta tulee vähän toisenlaisia väliaikatietoja ja tuo nyt tullut ilmoitus tulee yleensä about samoihin aikoihin paketin saapumisen kanssa.
Näköjään nyt on itselläkin tila muuttunut taas normaalin näköiseksi, eli "tilauksesi on lähetetty" -tilaan. Ei ole tosiaan ikinä ennen tuollaista tullut vastaan niin ihmetytti. Kaipa se paketti sieltä parin viikon sisällä tulee...Se on joku bugi/näppihäiriö, minulle tuli samanlainen ilmoitus eikä pakettia ollut edes lähetetty silloin. Nyt kuitenkin paketin tila on taas normaali ja paketti yhä matkalla.
Tein Netsille valituksen. Näköjään meni läpi, koska luottokorttilaskulla näkyi hyvitysJa postin täti "ei pysty" siirtämään pakettia tullipostiin. "Pitää vain odottaa ja seurata lähetyksen kulkua omapostissa". 17.2. lähtee takaisin. Laitetaanpa Netsin kautta valitus tulille
Onpahan jännä, itse olen tilaillut kaikenlaista kotiautomaatiosälää ja muutakin tämänkin vuoden puolella useammankin tilauksen verran ja kaikki tilaukset ovat tulleet ihan heittämällä läpi, tiedot ovat olleet kunnossa jne. Viimeksi eilen aamulla tuli yksi paketti Hki-Vantaalle ja joskus puolenpäivän jälkeen oli jo tullista menty läpi odottelemaan että Posti jaksaisi jossain vaiheessa kuskata paketin pakettiautomaattiin.Itselläni on useampikin tilaus Aliexpressistä, jotka sisältävät lämpötila-antureita yms. pienelektroniikkaa. Tilaukset olen tehnyt tammi-helmikuun aikana.
Kaikissa peräkkäin sama ilmoitus "Sinulle on tulossa tullattava IOSS-lähetys, jonka tiedoissa on puutteita. Tullaa lähetys Tullin palvelussa."
Tullin palvelu ei löydä toimitusta lähetystunnuksella mikä näiden mukana on. Muutamankin kerran oon jo soittanut Postille ja kuulemma niille ei itse pysty mitään tehdä, vaan palautuvat puuttellisten tietojen takia takaisin lähettäjälle säilytysajan päätyttyä. Viimeisimmässä puhelussa sain ongittua, että palautuksen syy olisi "rajoituksen alainen tuote". Erikoiselta kuulostaa, koska kyseessä on patterilla toimiva lämpötila-anturi.
Ensimmäinen tilaukseni tammikuulta ilmeisesti lähti takaisin säilytysajan päätyttyä Omapostin mukaan. Aliexpressiltä tuli rahat takaisin yhtä toimitusta lukuunottamatta.
Itsellä sama keissi Aliexpressin paketin kanssa ja ebaysta tilattu paketti on odottanut tullausta kohta toista kuukautta. Postihan oli julkaissut virallisen tiedotteen asiasta, että tullaukset jumissa ja ei voi ku odotella. Viiveitä EU:n ulkopuolelta tulevien pakettien tullauksessaItselläni on useampikin tilaus Aliexpressistä, jotka sisältävät lämpötila-antureita yms. pienelektroniikkaa. Tilaukset olen tehnyt tammi-helmikuun aikana.
Kaikissa peräkkäin sama ilmoitus "Sinulle on tulossa tullattava IOSS-lähetys, jonka tiedoissa on puutteita. Tullaa lähetys Tullin palvelussa."
Tullin palvelu ei löydä toimitusta lähetystunnuksella mikä näiden mukana on. Muutamankin kerran oon jo soittanut Postille ja kuulemma niille ei itse pysty mitään tehdä, vaan palautuvat puuttellisten tietojen takia takaisin lähettäjälle säilytysajan päätyttyä. Viimeisimmässä puhelussa sain ongittua, että palautuksen syy olisi "rajoituksen alainen tuote". Erikoiselta kuulostaa, koska kyseessä on patterilla toimiva lämpötila-anturi.
Ensimmäinen tilaukseni tammikuulta ilmeisesti lähti takaisin säilytysajan päätyttyä Omapostin mukaan. Aliexpressiltä tuli rahat takaisin yhtä toimitusta lukuunottamatta.
Tuo on silti jännä kun osuu esim vain osaan AliExpress-paketteja. Eikö siellä jotkut kauppiaat osaa laittaa tietoja oikein vai onko kenties jollakin tavalla riippuvainen millä toimituksella sieltä tilaa? Kuitenkin ongelma ilmeisesti tosiaan olisi siinä että kaikkia tietoja ei lähetyksen mukana ole tai ne ovat virheellisiä.Itsellä sama keissi Aliexpressin paketin kanssa ja ebaysta tilattu paketti on odottanut tullausta kohta toista kuukautta. Postihan oli julkaissut virallisen tiedotteen asiasta, että tullaukset jumissa ja ei voi ku odotella. Viiveitä EU:n ulkopuolelta tulevien pakettien tullauksessa
Viiveet johtuvat Euroopan Unionissa käytössä olevista turvatietovaatimuksista, jotka määrittävät sen, mitä tietoja paketissa on oltava sen saapuessa Suomeen. Jos paketin tiedot ovat puutteelliset, joudumme selvittämään ja täydentämään niitä Postissa.