AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Tuolla arvosteluissa Bewertungen lukee että kyseessä on jenkeistä tuotuja iPadejä. En usko että Suomen tullia kiinnostaa mistä saksalainen myyjä on nuo hankkinut.
Niinpä on. Pitää lukea onko siitä jotain haittaa, ja miettiä uskaltaisko tilata. Nuo maksaa yli 25% vähemmän kuin uusi täällä, että epäilyttää silti.
Tuolla myydään myös suoraan jenkeistä tietty, ja niissä on tosi pieniä (jotain 70 dollaria) tullimaksuja, jotka ebay pitäisi veloittaa automaattisesti ostaessa. Ja sanotaan "No additional import duties upon delivery". Tuohan ei voi kuitenkaan pitää paikkaansa, kun tilaat mitä tahansa EU:n ulkopuolelta, niin verot ja tullit pitää maksaa? Tai tässä tapauksessa tullilaskurin mukaan pelkkä alv 25.5%. Siksikin kiinnosti koska edellinen myyjä ei myy 512GB.
E. ebay.comin kautta siihen tulikin iso VAT, .de kautta ei.
 
Viimeksi muokattu:
Tuleeko Temusta tai Saksan amzonista tulli maksuja, ja vielä että onko joku tilannu jommasta kummasta noista hiirimattoja, oliko hyvän laatusia/rahan arvoisia?
 
Aliexpressin paketti hukkui. Kolme osapuolta: myyjä, kuriiri ja posti. Kaikki pallottelevat muille eikä mitään aikomusta ottaa vastuuta. Tilaanpa jatkossa Amazonista kun siellä ei tällaisia ongelmia.
 
Aliexpressin paketti hukkui. Kolme osapuolta: myyjä, kuriiri ja posti. Kaikki pallottelevat muille eikä mitään aikomusta ottaa vastuuta. Tilaanpa jatkossa Amazonista kun siellä ei tällaisia ongelmia.
Seurannasta vaan katsoo missä kohti on hukkunut, pistää siitä screenshotit Aliexpressille ja saa rahat takaisin. Itselläni useamman sadan Alin tilauksen kokemuksella vissiin 2 pakettia on kadonnut matkalle ja niistä on rahat saanut takaisin. Ihan samalla tavalla on muidenkin puljujen paketteja kadonnut suunnilleen samassa suhteessa eli alle prosentin luokkaa. Kyllä niitä Amazonin pakettejakin katoilee...
 
Aliexpressin paketti hukkui. Kolme osapuolta: myyjä, kuriiri ja posti. Kaikki pallottelevat muille eikä mitään aikomusta ottaa vastuuta. Tilaanpa jatkossa Amazonista kun siellä ei tällaisia ongelmia.
Onko AliExpressiin tehty dispute, vai oletko ainostaan keskustellut myyjän kanssa?

Oman kokemuksen mukaan myyjien kanssa on ihan turha keskustella, kun yrittävät aina livistää vastuustaan mitä ihmeellisimmillä syillä.
 
Seurannasta vaan katsoo missä kohti on hukkunut, pistää siitä screenshotit Aliexpressille ja saa rahat takaisin. Itselläni useamman sadan Alin tilauksen kokemuksella vissiin 2 pakettia on kadonnut matkalle ja niistä on rahat saanut takaisin. Ihan samalla tavalla on muidenkin puljujen paketteja kadonnut suunnilleen samassa suhteessa eli alle prosentin luokkaa. Kyllä niitä Amazonin pakettejakin katoilee...
Eipä ollut "riittävä todiste".
 
Eipä ollut "riittävä todiste".
Kyllä on aina riittänyt disputeen. Laita lisäksi parista muusta seurannasta screenshotit, myös alin ja cainaon.
Jos dispute aika ei ole ihan heti loppumassa, niin yleensä joutuu odottelemaan melkein sen loppuun asti, että jos paketti tulisikin perille.

Ja dispute luottokorttiyhtiöltä tai klarnasta, niin sieltä viimekädessä sitten rahat takaisin.
 
Kyllä on aina riittänyt disputeen. Laita lisäksi parista muusta seurannasta screenshotit, myös alin ja cainaon.
Jos dispute aika ei ole ihan heti loppumassa, niin yleensä joutuu odottelemaan melkein sen loppuun asti, että jos paketti tulisikin perille.

Ja dispute luottokorttiyhtiöltä tai klarnasta, niin sieltä viimekädessä sitten rahat takaisin.
Dispute päätökseen voi tehdä valituksen ekan päätöksen jälkeen eli kahteen kertaan lähetin saman lähetyslistan kun ei kiireessä tullut muutakaan mieleen ja nyt se on suljettu. Oli vain vitosen tilaus onneksi, mutta enpä tilaa kiinasta enää.
 
Dispute päätökseen voi tehdä valituksen ekan päätöksen jälkeen eli kahteen kertaan lähetin saman lähetyslistan kun ei kiireessä tullut muutakaan mieleen ja nyt se on suljettu. Oli vain vitosen tilaus onneksi, mutta enpä tilaa kiinasta enää.
Kyllä niitä suljettujakin juttuja saa uudelleen auki tai päätöksestä pystyy valittamaan, jos jaksaa olla asiakaspalveluun yhteydessä. Itse kerran jouduin tavallista enemmän säätämään. Ehkä eri asia, että jaksaisinko itsekään siihen säätämiseen 5 euron takia lähteä.
 
Dispute päätökseen voi tehdä valituksen ekan päätöksen jälkeen eli kahteen kertaan lähetin saman lähetyslistan kun ei kiireessä tullut muutakaan mieleen ja nyt se on suljettu. Oli vain vitosen tilaus onneksi, mutta enpä tilaa kiinasta enää.
Kaikki toki tekee omat päätökset mistä tilaa, siihen en ota kantaa. Mutta jos oman virheen takia tehdään ongelma, niin en syyttäisi myyjää, välittäjää tai toimittajaa. Ihan samankaltaisia ongelmia saattaa tulla esim. mainitusta amazonista.

Yhden disputen olen tilauksiin tehnyt, ja meni mukisematta läpi. Pari päivää ja rahat olivat tilillä. Pari päivää rahanpalautuksen jälkeen pakettikin saapui. Toki ihan oikeutettu rahanpalautus koska myyjä lupasi 45pv sisällä toimittaa. Eipä toimittanut.
 
Mitä veikkaatte, ehtiikö saada Suomeen ja postin lajittelun jälkeen noudettavksi viimeistään 22.10? Otin riskin ja tilasin tuotteen jota pitäisi saada viimeistään sinä päivänä iltaan mennessä. Tilauksesta meni viikon ennekuin myyjä sai laitettua paikalliseen postiin kuljetettavaksi.
Oct 12, 2024, 18:09
Cainiao
Shipment information received by warehouse electronically. Order received successfully

Oct 13, 2024, 19:01
Cainiao
Package shipped out from warehouse. Leave the warehouse

Oct 14, 2024, 13:26
Posti Finland
The shipment is on its way to Posti

Oct 14, 2024, 14:05
Cainiao
Received by logistics company. Accepted by carrier

Oct 14, 2024, 14:05
Cainiao
Processing at sorting center. Inbound in sorting center
Fenggang Town
Oct 14, 2024, 21:25
Cainiao
Departed from sorting center. Outbound in sorting center
Fenggang Town
Oct 15, 2024, 01:30
Cainiao
Arrived at departure transport hub

Oct 17, 2024, 18:29
Cainiao
Export customs clearance started

Oct 17, 2024, 19:35
Cainiao
Export customs clearance complete. Export clearance success

Oct 18, 2024, 04:53
Cainiao
Leaving from departure country/region

Oct 19, 2024, 10:57
Cainiao
Departed from departure country/region. Left from departure country/region
 
Olettaisin, että seuraava päivitys tapahtuu jossain Latviassa tai Virossa? Ainakin viimeisimmät tilaukset ovat kulkeneet sitä kautta. Ja tosiaan, yllä oleva tilauksen lähetystapana oli aliexpressin oma lähetysmuoto.
 
Ei takuulla ole 22.10. noudettavissa, eli ensi tiistaina. Latviasta menee vielä pari arkipäivää. Nythän tuo on vasta tänään lähtenyt Kiinasta. Hyvällä lykyllä tuo on noudettavissa ensi viikon perjantaina, mutta ei välttämättä vielä silloinkaan. 28.-31.10. aika todennäköinen aikaväli milloin noudettavissa.
 
Ei takuulla ole 22.10. noudettavissa, eli ensi tiistaina. Latviasta menee vielä pari arkipäivää. Nythän tuo on vasta tänään lähtenyt Kiinasta. Hyvällä lykyllä tuo on noudettavissa ensi viikon perjantaina, mutta ei välttämättä vielä silloinkaan. 28.-31.10. aika todennäköinen aikaväli milloin noudettavissa.
Itse veikkaisin päivää-paria aikaisemmin, itselläni on tuosta "Departed from departure country/region. Left from departure country/region" -tapahtumasta aika liki 7 päivää kestänyt keskimäärin muutaman viime tilauksen kohdalla eli oma veikkaus olisi 26.-28. päivä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 204
Viestejä
4 452 577
Jäsenet
73 673
Uusin jäsen
agonisaattori

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom