AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
45
Aliexpress tosiaan veloittaa arvonlisäveron jo ostoksen yhteydessä, tästä pitäisi tieto välittyä automaattisesti postille IOSS-järjestelmän kautta. Lähtökohtaisesti paketti tulee siis suoraan postiluukkuun (tai lähipostiin, jos ei mahdu postiluukusta). Jos Posti alkaa kyselemään tullimaksuja niin silloin Aliexpressistä ei ole jostain syystä välittynyt VAT:n maksaminen IOSS-järjestelmään, mutta tämä on harvinainen poikkeustapaus. Silloin voit tulla uudestaan kyselemään että mikä se Aliexpressin IOSS-numero olikaan ja miten nollatullaus sillä tehtiin Tullin sivuilta.
Aliexpress ei veloita ostohetkellä arvonlisäveroa yli 150 euron ostoksista. Näyttäisi siltä, että Aliexpress ei myöskään tällöin tee automaattisesti kuittia, kuten vähempiarvoisissa ostoksissa. Selaimeen kannattaakin asentaa Aliexpress Invoice Generator -plugari, joka helpottaa mahdollista Tullin kanssa asiointia. Kummassakaan kuitissa ei tosin näy IOSS-numeroa, mutta voihan sen lisätä itse sinne kuittigeneraattorin valinnaiseen kenttään, jossa se näkyy tilaajan nimen ja osoitteen alapuolella. Itse olen lisännyt ko. kenttään lähinnä työpaikan VAT-tunnuksen, kun tilaan sinnekin tavaraa Alista.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
226
Aliexpress ei veloita ostohetkellä arvonlisäveroa yli 150 euron ostoksista.
Joo, ei EU-alueen ulkopuolelta tulevista yli 150 euron tuotteista, koska niistä maksetaan tullia ja tullaus hoituu tässä tapauksessa perinteisesti.

Sen sijaan Aliexpress veloittaa kyllä alvin myös yli 150 euron arvoisesta tavarasta joka toimitetaan EU-alueelta.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
46
"Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa, mutta Posti ei ole saanut tarvittavia tietoja lähettäjältä tulli-ilmoituksen tekemiseksi puolestasi."

Posti on siis saanut tärkeimmän tiedon, eli alv on maksettu, joka on koko IOSS-homman juju. Mutta ei kelpaa. Pitää olla täydelliset tiedot. Siispä tilaajille järjestetään byrokraattinen askartelutehtävä, ennen kuin saavat lähtyksensä.

Vaikuttaa lähes IOSS-järjestemän sabotoinnilta, vaikuttimena protektionismi. Sikäli se olisi outoa, koska nyt IOSS-järjestelmällä lukemattomat kauko-idän pikku hikikojut on valjastettu tahkoamaan alvia Suomelle. Sinällään ei uutta, että Suomi ampuu itseään jalkaan.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
1
Tiedättekö ovatko AliExpressin nuo "0,01€ ja ilmaiset postit" tarjoukset uusille asiakkaille oikeita / onko kukaan saanut sillä hinnalla oikeasti tilattua? Ekaa kertaa AliExpressiä käytän.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Oletko varma ettei kyseessä ole 0,01€ alennus per X€. Kyllä nuo Alin tarjouskupongit ovat ihan oikeita, mutta eivät toimi läheskään kaikkiin tuotteisiin.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
226
Posti on siis saanut tärkeimmän tiedon, eli alv on maksettu, joka on koko IOSS-homman juju. Mutta ei kelpaa. Pitää olla täydelliset tiedot. Siispä tilaajille järjestetään byrokraattinen askartelutehtävä, ennen kuin saavat lähtyksensä.
Se että tullaus onnistuisi pelkillä lähetyksen tiedoilla on myös Postin etu, koska vastaanottajan oma tullaus teettää Postille ylimääräistä työtä muttei tuo tuloa.
Posti ei kuitenkaan voi tullata sitä jos se ei saa tarvittavia tietoja. Tieto siitä että vero on maksettu ei riitä. Silloin tullauksen tekee vastaanottaja.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
46
Se että tullaus onnistuisi pelkillä lähetyksen tiedoilla on myös Postin etu, koska vastaanottajan oma tullaus teettää Postille ylimääräistä työtä muttei tuo tuloa.
Posti ei kuitenkaan voi tullata sitä jos se ei saa tarvittavia tietoja. Tieto siitä että vero on maksettu ei riitä. Silloin tullauksen tekee vastaanottaja.
Se on jo tullut selväksi, että ei riitä. Mutta se ei, että miksi ei. Niitä lisätietokenttiä ei montaa tarvita IOSS-kirjeen itsetullauksessakaan.

Sekin on selvää että eBay ja Alibaba ja monet muut kuuluvat IOSS-järjestelmään eli ovat jo perineet alvin alle 150€ ostoksista. Ei tuon kokoiset firmat lähde viilaamaan linssiin alvien tulouttamisessa valtiolle. Siispä tunnetuista IOSS-mestoista ostetut tuotteet pitäisi päästää läpi oletusarvoisesti, ellei niissä ole jotain todella epäilyttävää.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
226
Se on jo tullut selväksi, että ei riitä. Mutta se ei, että miksi ei. Niitä lisätietokenttiä ei montaa tarvita IOSS-kirjeen itsetullauksessakaan.

Sekin on selvää että eBay ja Alibaba ja monet muut kuuluvat IOSS-järjestelmään eli ovat jo perineet alvin alle 150€ ostoksista. Ei tuon kokoiset firmat lähde viilaamaan linssiin alvien tulouttamisessa valtiolle. Siispä tunnetuista IOSS-mestoista ostetut tuotteet pitäisi päästää läpi oletusarvoisesti, ellei niissä ole jotain todella epäilyttävää.
Mukana pitää tulla IOSS-tunnus, maatunnus, alv%, artikkeleittain hinta + alv ja niin edelleen. Käytännössä siis ne tiedot mitä tullaukseen tarvitaan. Joskus mitä ilmeisimmin muut tiedot on jo olemassa mutta IOSS puuttuu, kun itsetullauksessa pelkän IOSSin antamisen jälkeen ei tarvitse antaa enää muita tietoja. Joskus taas tarvitsee.

Ei sitä paljoa tarvitse ryssiä niin Posti ei voi sitä vastaanottajan puolesta automaationa tullata. Ei siihen riitä se että mukana tulee IOSS-tunnus.
 

MikeW

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.01.2022
Viestejä
56
Täytyy nostaa hattua amazonille ja aliexpressille sieltä tullu uudistuksen jälkeenkin paketit moitteetta perille. Uudistuksen jälkeen ebaysta ei ole tullut ensimmäistäkään pakettia perille. Viimeksi kun ilmoittelin tulliin että alvit on maksettu tilausvaiheessa sieltä en saanut mitään vastausta ja paketti lähti takaisin.
 
Viimeksi muokattu:

MikeW

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.01.2022
Viestejä
56
yli 150 000 kertaa tullut tilattua viimeisen 20 vuoden aikana. Aina tulee jotain erikoista mitä ei löydy kivijalkamyymälästä eikä suomalaisista verkkokaupoista Member since: Apr 28, 2002
 
Viimeksi muokattu:

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 351
yli 150 000 tuotetta . Aina tulee jotain erikoista mitä ei löydy kivijalkamyymälästä eikä suomalaisista verkkokaupoista Member since: Apr 28, 2002
Niin... Siellä on myyjiä. Ebay on vaan alusta sille myynnille. Olet ostanut myyjältä X joka kauppaa tuottettaan Ebayssa.
 

MikeW

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.01.2022
Viestejä
56
Juu ja ne kiinalaiset myyjät pilaa vielä lopulta koko ebayn. Vielä muutamia vuosia sitten kiinasta tuli paketit parissa viikossa nykyään saa aina odottaa 3kk ja sit on vaan se 30 päivää aikaa valittaa vasta tuotteen viimeisen arvioidun saapumispäivän jälkeen nytkin meni pari ihan ohi. Mua harmittaa eniten se että menetän aina vähintään 7% kun paypal palauttaa rahat varsinkin kun viimevuosina lähes puolet paketeista on jäänyt toimittamatta. Joka vuosi tulee vähemmän ja vähemmän tilattua mitään Ebaysta . Toisesta EU maasta jos tilaa niin homma toimii aina
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Juu ja ne kiinalaiset myyjät pilaa vielä lopulta koko ebayn. Vielä muutamia vuosia sitten kiinasta tuli paketit parissa viikossa nykyään saa aina odottaa 3kk ja sit on vaan se 30 päivää aikaa valittaa vasta tuotteen viimeisen arvioidun saapumispäivän jälkeen nytkin meni pari ihan ohi. Mua harmittaa eniten se että menetän aina vähintään 7% kun paypal palauttaa rahat . Joka vuosi tulee vähemmän ja vähemmän tilattua mitään Ebaysta . Toisesta EU maasta jos tilaa niin homma toimii aina
Tässä yritettiin rautalangasta vääntää, että eBay ei itse myy tai toimita mitään samalla tavalla kuin ei Aliexpressikään.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
226
Itselle on sekä eBayn että Aliexpressin kautta tullut tavaroita suoraan perille (kuljettaja on tullannut) ja niin että on joutunut itse tullaamaan. Se on lopulta kaikissa myyntialustoissa kiinni siitä kuka lähettää ja mitä dataa mukaan liittää. Plus että sen datan pitää tulla vielä perillekin, ja niin että järjestelmät ymmärtää sen.

Tässä yritettiin rautalangasta vääntää, että eBay ei itse myy tai toimita mitään samalla tavalla kuin ei Aliexpressikään.
Kumpikaan ei myy, mutta molemmilla on kyllä myyjälle tarjottavaa logistiikkaa. Aliexpressillä jopa niin pitkälle, että tavara voidaan lähettää Aliexpressin varastosta, vrt. Amazon.
 

MikeW

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.01.2022
Viestejä
56
Useasti tullut tilattua ebayn global shipping programin kautta se on toiminut aina hyvin eikä ole itse tarvinut itse tullata . Paljon on tullut tullattua nettissä kuljetusfirmojen tullauspalveluista en ole viitsinyt maksaa kun samat tiedot sinne tullin nettipalveluun syötetään kun itse tullaa. Aikoinaan kaikki yli 22€ arvoiset ulkomailta tulevat paketit piti hakea tullista . Sanotaanko joskus 2014 alkoi ebayn alamäki epärehellisiä kiinalaisia kauppiaita alkoi olemaan liikaa. Silloin oli vielä toimitusajat kiinastakin 2-3 viikon mittaisia ja lähes kaikki tilaukset tuli perille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
121
En millään etsimällä löytänyt, joten kysyn tästä: Onko foorumilla olemassa ketjua, jossa keskusteltaisiin tuotteista ja kokemuksista, ei tilaamisesta? Aihe kiinnostaisi, mutta tämä ketju on ihan täynnä ihmettelyä liittyen alviin, tulliin, tilauksiin, ym. tilausteknisiin seikkoihin. Löysin vain puhelimille ketjun, mutta en minkäänlaista yleisempää ketjua. Olisi mukava lueskella kaikenlaisia huomioita, tyyliin "Tilasin nerf pyssyyn panoksia kiinasta, nämä toimii ihan kuin originaalit ja hinta kymmenesosa alkuperäisien hinnoista" tai että "Kiinasta tilattavista täysin langattomista nappikuulokkeista paras kokemus minulla on QCY QS2 -kuulokkeista. Älyttömän hyvä hintalaatusuhde".
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
En millään etsimällä löytänyt, joten kysyn tästä: Onko foorumilla olemassa ketjua, jossa keskusteltaisiin tuotteista ja kokemuksista, ei tilaamisesta? Aihe kiinnostaisi, mutta tämä ketju on ihan täynnä ihmettelyä liittyen alviin, tulliin, tilauksiin, ym. tilausteknisiin seikkoihin. Löysin vain puhelimille ketjun, mutta en minkäänlaista yleisempää ketjua. Olisi mukava lueskella kaikenlaisia huomioita, tyyliin "Tilasin nerf pyssyyn panoksia kiinasta, nämä toimii ihan kuin originaalit ja hinta kymmenesosa alkuperäisien hinnoista".
Tarteetko oikeasti jollekkin tuotteelle kokemuksen?
Mikä on se tuote, tai tuoteryhmä johon tarvitset uuden ketjun?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Useasti tullut tilattua ebayn global shipping programin kautta se on toiminut aina hyvin eikä ole itse tarvinut itse tullata . Paljon on tullut tullattua nettissä kuljetusfirmojen tullauspalveluista en ole viitsinyt maksaa kun samat tiedot sinne tullin nettipalveluun syötetään kun itse tullaa. Aikoinaan kaikki yli 22€ arvoiset ulkomailta tulevat paketit piti hakea tullista . Sanotaanko joskus 2014 alkoi ebayn alamäki epärehellisiä kiinalaisia kauppiaita alkoi olemaan liikaa. Silloin oli vielä toimitusajat kiinastakin 2-3 viikon mittaisia ja lähes kaikki tilaukset tuli perille.
Minulla on aikaisempi ebay-jäsenyys kuin sinulla ja joo-o, se raja oli 44€, kunnes se puolitettiin. Lisäksi tulli lähetti sen Postitalon tulliin , kun vähän kiusasi.

Ei kyllä ole 150k tuotetta tilattuna, mutta jos olisi , olisin ehkä ostanut asunnon niillä rahoilla.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
121
Tarteetko oikeasti jollekkin tuotteelle kokemuksen?
Mikä on se tuote, tai tuoteryhmä johon tarvitset uuden ketjun?
Siis nimenomaan en millekään yksittäiselle tuotteelle, vaan tarvittaisiin kaikille kiinan kaupoista tilattaville hyville "löydöille" yhteinen ketju. Jos niitä liikaa pilkkoo palasiin, niin mihinkään ei kerry riittävästi kokemuksia niin että niitä jaksaisi seurata. Yleiseen ketjuun voisi kertyä riittävästi tarinaa. Tämä nykyinen ketju varmaankin olisi se ketju, mutta kun käytännössä tämä on 100% täynnä tilausteknisiä asioita niin menettää merkityksensä eikä tällaista jaksa seurata. Minulla ainakin olisi paljonkin mielipiteitä ja kokemuksia kiinasta tilattaville tavaroille ja mielellään niitä jakaisin kanssaihmisille ja kuulisin vastavuoroisesti hyviä vinkkejä takaisin. Esim. tasku- ja otsalamput, langattomat kuulokkeet, lelut, led-valaisimet, kotiautomaatiolaitteet, valvontakamerat, hanskat, kypärälakit, laskettelulasit, työkalut... mitä tahansa.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Siis nimenomaan en millekään yksittäiselle tuotteelle, vaan tarvittaisiin kaikille kiinan kaupoista tilattaville hyville "löydöille" yhteinen ketju. Jos niitä liikaa pilkkoo palasiin, niin mihinkään ei kerry riittävästi kokemuksia niin että niitä jaksaisi seurata. Yleiseen ketjuun voisi kertyä riittävästi tarinaa. Tämä nykyinen ketju varmaankin olisi se ketju, mutta kun käytännössä tämä on 100% täynnä tilausteknisiä asioita niin menettää merkityksensä eikä tällaista jaksa seurata. Minulla ainakin olisi paljonkin mielipiteitä ja kokemuksia kiinasta tilattaville tavaroille ja mielellään niitä jakaisin kanssaihmisille ja kuulisin vastavuoroisesti hyviä vinkkejä takaisin. Esim. tasku- ja otsalamput, langattomat kuulokkeet, leikkikalut, led-valaisimet, kotiautomaatiolaitteet, valvontakamerat, hanskat, ... mitä tahansa.
Kelpaisko vaikka sellanen ketju jossa ois yleiset tarjoukset?
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
121
Kelpaisko vaikka sellanen ketju jossa ois yleiset tarjoukset?
Ne ei monestikaan ole tarjouksia, vaan ihan normaali kiinan hintataso. Siellä vaan on joukossa ihan kuraa ja joukossa todellisia helmiä, ja tällainen foorumi voisi auttaa löytämään niitä helmiä. Sinänsä periaatteessa minulle henkilökohtaisesti kyllä kävisi yleinen tarjouskeskustelu, mutta se ei varsinaisesti kannusta ihmisiä linkittämään sinne ns. normaali kiinan hinnoilla olevia tarjouksia, koska niistä joku alkaa varmasti nillittämään. Ja siitä syystä siellä ei myöskään tällaisia kokemuksia juurikaan tarjoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Ne ei monestikaan ole tarjouksia, vaan ihan normaali kiinan hintataso. Siellä vaan on joukossa ihan kuraa ja joukossa todellisia helmiä, ja tällainen foorumi voisi auttaa löytämään niitä helmiä. Sinänsä periaatteessa minulle henkilökohtaisesti kyllä kävisi yleinen tarjouskeskustelu, mutta se ei varsinaisesti kannusta ihmisiä linkittämään sinne ns. normaali kiinan hinnoilla olevia tarjouksia, koska niistä joku alkaa varmasti nillittämään. Ja siitä syystä siellä ei myöskään tällaisia kokemuksia juurikaan tarjoilla.
Miksei noista nyt voisi keskustella olemassa olevissa ketjuissa? Ainakin kotiautomaatiolle, audioromuille ja työkaluille löytyy omat ketjunsa. ChiFi-audiolle sitten vielä jopa erityinen ketjunsa nimenomaan niille kiinavehkeille.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Ne ei monestikaan ole tarjouksia, vaan ihan normaali kiinan hintataso. Siellä vaan on joukossa ihan kuraa ja joukossa todellisia helmiä, ja tällainen foorumi voisi auttaa löytämään niitä helmiä. Sinänsä periaatteessa minulle henkilökohtaisesti kyllä kävisi yleinen tarjouskeskustelu, mutta se ei varsinaisesti kannusta ihmisiä linkittämään sinne ns. normaali kiinan hinnoilla olevia tarjouksia, koska niistä joku alkaa varmasti nillittämään. Ja siitä syystä siellä ei myöskään tällaisia kokemuksia juurikaan tarjoilla.
Eli jos tarjous ei ole tarjous, niin se ei ole tarjous vaan normihintataso. Right. Mennuään sillä.
Mutta miksei ihmiset linkitä tuohon aikasempaan settiin? Vai onko noi kiinahinnat niitä vitun kovia tarjoksia jotka vaan joku yksittäinen saa?
Vai onko tuo kokemuksen saanti just se miks saada jokin tarjous jostain yksittäisestä liikkeestä ja silloin pitää se kokemus kaivaa sulta saadulta tiketiltä?
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
121
Miksei noista nyt voisi keskustella olemassa olevissa ketjuissa? Ainakin kotiautomaatiolle, audioromuille ja työkaluille löytyy omat ketjunsa. ChiFi-audiolle sitten vielä jopa erityinen ketjunsa nimenomaan niille kiinavehkeille.
Nimenomaan siksi, jotta löytäisin jotain, mitä en hoksaa edes etsiä. Noita kuhunkin aihealueeseen rajattuja ketjuja on varmasti miljoona, joten kuka niitä jaksaa kaikkia seurata. Esim. en olisi edes huomannut tilata langattomia QCY:n TWS-kuulokkeita kiinasta, ellei joku olisi niistä mainostanut. Suomen hinnoilla en olisi raskinut moisia ostaa, mutta kun kiinasta sai alle parilla kympillä täysin soivat pelit niin tuli tilattua, ja todettua että erittäin hyvät on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Ne ei monestikaan ole tarjouksia, vaan ihan normaali kiinan hintataso. Siellä vaan on joukossa ihan kuraa ja joukossa todellisia helmiä, ja tällainen foorumi voisi auttaa löytämään niitä helmiä. Sinänsä periaatteessa minulle henkilökohtaisesti kyllä kävisi yleinen tarjouskeskustelu, mutta se ei varsinaisesti kannusta ihmisiä linkittämään sinne ns. normaali kiinan hinnoilla olevia tarjouksia, koska niistä joku alkaa varmasti nillittämään. Ja siitä syystä siellä ei myöskään tällaisia kokemuksia juurikaan tarjoilla.
Vähemmän niitä helmiä on viime aikoina, kun niitä tuotteita saa myös vaikka Amazon.de. Lisäksi ostamalla sieltä, varsinkin niitä Amazonin toimittamia tuotteita, saa takuun, jolla on mielestäni suuresti arvoa. Maksan +30% tuotteesta iloiten, jos siinä on normaali EU:n 2 vuoden virhevastuu. Kiinassa tod.näk. nauretaan, jos vuoden päästä yrität palauttaa.

Lisäksi regulaatio on vähän erilainen Kiinassa, niin moni tuote voi olla täyttämättä paikallisia turvallisuusmääräyksiä.

--

Itse tilasin noin 60% hintaan olutpanotarvikkeita Aliexpressistä ja ihan Suomen Posti hukkasi paketin. Nytkin kärsin siitä, että säästin, ja saan kyllä rahani takaisin, mutta siitä hetkestä, kun Posti hukkasi paketin siihen hetkeen, jolloin voin tehdä Disputen on 2 kuukautta. Nyt sitten pyöritellään peukaloita ja jos tilaan uudestaan, otan riskin, että se paketti sieltä kuitenkin tulee.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Nimenomaan siksi, jotta löytäisin jotain, mitä en hoksaa edes etsiä. Noita kuhunkin aihealueeseen rajattuja ketjuja on varmasti miljoona, joten kuka niitä jaksaa kaikkia seurata. Esim. en olisi edes huomannut tilata langattomia QCY:n TWS-kuulokkeita kiinasta, ellei joku olisi niistä mainostanut. Suomen hinnoilla en olisi raskinut moisia ostaa, mutta kun kiinasta sai alle parilla kympillä täysin soivat pelit niin tuli tilattua, ja todettua että erittäin hyvät on.
Ja mistä ketjustä löysit ne kuulokkeisiin liittyvät tarjoukset?
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
121
Eli jos tarjous ei ole tarjous, niin se ei ole tarjous vaan normihintataso. Right. Mennuään sillä.
Mutta miksei ihmiset linkitä tuohon aikasempaan settiin? Vai onko noi kiinahinnat niitä vitun kovia tarjoksia jotka vaan joku yksittäinen saa?
Vai onko tuo kokemuksen saanti just se miks saada jokin tarjous jostain yksittäisestä liikkeestä ja silloin pitää se kokemus kaivaa sulta saadulta tiketiltä?
Niin, se ei tosiaan ole tarjous, että kiinasta saat QCY QS2 kuulokkeet alle parilla kympillä. Mutta silti se on erittäin hyvä diili - parempi kuin moni tarjous suomesta tilattuna. Ja tiedän, että jos näitä alkaa tuonne tarjousketjuun linkittämään niin valitusta tulee. Tämä oli se pointti.

En ymmärtänyt loppua tuosta tekstistäsi, selvennätkö vähän ajatuksiasi..
 

MikeW

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.01.2022
Viestejä
56
Minulla on aikaisempi ebay-jäsenyys kuin sinulla ja joo-o, se raja oli 44€, kunnes se puolitettiin. Lisäksi tulli lähetti sen Postitalon tulliin , kun vähän kiusasi.

Ei kyllä ole 150k tuotetta tilattuna, mutta jos olisi , olisin ehkä ostanut asunnon niillä rahoilla.
Niin tais olla oiskohan juuri niihin aikoihin se puolitettu kun ulkomaan paketit piti vielä tullista hakea. Mun muistilla ei juhlita
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
121
Ei olisi nämä:

Edelleen, tuolta saa takuun, ilmaiset postikulut (kun tilaa yli 39€) ja nopean toimituksen.
Joo, Amazon on kyllä hyvä vaihtoehto. Pointti ei nyt kuitenkaan ollut siinä, että onko Kiinasta tilaaminen järkevää ylipäänsä vai ei. Ja läheskään kaikkea ei Amazonista löydy ja monia mitä Amazonista löytyy ei löydy Kiinan kauppiailta. Viime aikoina yhä enemmän on toki Amazonista kiinan tavaraa löytynyt.

Nuo QCY T1 ei ole samat, vaan pitäisi olla QCY T2S tai T2C, jotta täsmäisi tuohon QCY QS2. Nuo QCY T1 on niiden pikkuveljet.

Edit: ja jotta kukaan ei ymmärrä väärin, niin QCY:llä tullut tämän jälkeen siis paljon uusia malleja, joissa mm. Type-C liitäntä, jotka voi juuri nyt olla parempia vaihtoehtoja kuin nuo QS2. Itellä kokemusta QS2 ja T5. Molemmissa omat hyvät puolensa. Mielellään kuulisin muistakin QCY:n malleista kokemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
121
Lisäksi regulaatio on vähän erilainen Kiinassa, niin moni tuote voi olla täyttämättä paikallisia turvallisuusmääräyksiä.
Juuri tuosta vaihtelevasta laadusta johtuen olisi hyödyllistä kuulla niitä kokemuksia. Koska niitä helmiäkin on, ja on niitä tullut itselläkin todistettua joitain. Ja vielä tuohon turvallisuuteen, niin esim. verkkovirtavehkeitä lähtökohtaisesti välttelenkin sieltä.. Nämäkin on sellaista keskustelua, mille se ketju olisi otollinen.
 

MikeW

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.01.2022
Viestejä
56
tossa on yksi esimerkki kun viimevuonna eräs myyjä ei toimittanut tuotetta. Maksoin 537 € paypal palautti 499 €. 38 € 7% katosi kuin tuhka tuuleen . Tää mua on alkanut harmittaa eniten. Menetän aina vähintään 7% . Kovimmat menetykset 15% luokkaa.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Niin tais olla oiskohan juuri niihin aikoihin se puolitettu kun ulkomaan paketit piti vielä tullista hakea.
Varmaan 2010:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Joo, Amazon on kyllä hyvä vaihtoehto. Pointti ei nyt kuitenkaan ollut siinä, että onko Kiinasta tilaaminen järkevää ylipäänsä vai ei. Ja läheskään kaikkea ei Amazonista löydy ja monia mitä Amazonista löytyy ei löydy Kiinan kauppiailta. Viime aikoina yhä enemmän on toki Amazonista kiinan tavaraa löytynyt.

Nuo QCY T1 ei ole samat, vaan pitäisi olla QCY T2S tai T2C, jotta täsmäisi tuohon QCY QS2. Nuo QCY T1 on niiden pikkuveljet.

Edit: ja jotta kukaan ei ymmärrä väärin, niin QCY:llä tullut tämän jälkeen siis paljon uusia malleja, joissa mm. Type-C liitäntä, jotka voi juuri nyt olla parempia vaihtoehtoja kuin nuo QS2. Itellä kokemusta QS2 ja T5. Molemmissa omat hyvät puolensa. Mielellään kuulisin muistakin QCY:n malleista kokemuksia.
Joo , Kiinassa on enemmän valikoimaa. Ja hinnat ovat halvemmat.

Mutta QCY on jollain edustuksella Amazonissa ja itse ostaisin Amazonista, jos vaan hinta ei ole hirveän paljon kalliimpi. Jotain sillä takuullakin tekee.

Ymmärrän hyvin, että tämä on vain yksi esimerkki, mutta samalla se on esimerkki, että jotain voi löytää myös Amazonista. Eikä ole tarkoitus sotkea kuvioitasi, vaan sanoa, että on vaihtoehto EU:n sisällä ja se yleensä sotkee todelliset helmitarjoukset, kun niitä kuitenkin johonkin hintaan täältä lähempääkin saa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Juuri tuosta vaihtelevasta laadusta johtuen olisi hyödyllistä kuulla niitä kokemuksia. Koska niitä helmiäkin on, ja on niitä tullut itselläkin todistettua joitain. Ja vielä tuohon turvallisuuteen, niin esim. verkkovirtavehkeitä lähtökohtaisesti välttelenkin sieltä.. Nämäkin on sellaista keskustelua, mille se ketju olisi otollinen.
Ostaa vaan jotain suurta kiinalaista brändiä, niin tuotteet ovat vähintään tasalaatuisia. Esim. Xiaomi. Ne tekevät kaikkea puhelimista nenäkarvanajelulaitteeseen ja riisinkeittimeen. Tässäkin kyllä on , että niitä saa jopa Suomesta nykyään suurista kaupoista, niin ainoaksi kilpailuvaltiksi jää se hinta, mitä ne maksavat siellä ja täällä. Edelleen alleviivaa pointtiani, että tuotteita saa lähempääkin, jos niille on kysyntää ja hinta on kohtuullinen.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
121
Ostaa vaan jotain suurta kiinalaista brändiä, niin tuotteet ovat vähintään tasalaatuisia. Esim. Xiaomi. Ne tekevät kaikkea puhelimista nenäkarvanajelulaitteeseen ja riisinkeittimeen. Tässäkin kyllä on , että niitä saa jopa Suomesta nykyään suurista kaupoista, niin ainoaksi kilpailuvaltiksi jää se hinta, mitä ne maksavat siellä ja täällä. Edelleen alleviivaa pointtiani, että tuotteita saa lähempääkin, jos niille on kysyntää ja hinta on kohtuullinen.
Jep. Löytyy Xiaomia kotoa. Vielä sen verran tähän että esim QCYn suhteen kyse kuitenkin lähtöjään kiinalaisen brändin kiinassa valmistetuista tuotteista, jotka ensin julkaistu kiinalaisessa verkkokaupassa, esim. Aliexpressissä, joita sitten joku alkanut diilaamaan Amazonin kautta. Pointtina mulla siis, että ainakin omasta puolestani siinä hypoteettisessa ketjussa voisi näistä molemmistakin kokemuksia kertoa (oli tuote tilattu minkä tahansa jälleenmyyjän kautta), kunhan diili on hyvä. Koska onhan Aliexpressilläkin paljon tavaraa EU:n sisällä olevissa varastoissa, joista (tai joiden kautta) niitä toimittavat. Eli ei sinänsä kauheasti eroa Amazonista siinä suhteessa. Takuussa eroaa.

Mitä tulee tuohon kommenttiin, että ostaa vain Xiaomin tyyppistä, niin esim. laskettelulaseissa taikka työkaluissa taikka hanskoissa en tunnista mikä olisi se Xiaomia "vastaava" kiinan brändi, joten taas kerran kokemukset olisi hyödyllisiä. Sitten taas noissa kuulokkeissa itellä on Xiaomin Redmit ja ne on kyllä paskemmat kuin nuo QCYt. Xiaomista tehdään myös tosi paljon aidonkin näköisiä feikkituotteita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Jep. Löytyy Xiaomia kotoa. Vielä sen verran tähän että kyse kuitenkin lähtöjään kiinalaisen brändin kiinassa valmistetuista tuotteista, jotka ensin julkaistu kiinalaisessa verkkokaupassa, esim. Aliexpressissä, joita sitten joku alkanut diilaamaan Amazonin kautta. Pointtina mulla siis, että ainakin omasta puolestani siinä hypoteettisessa ketjussa voisi näistä molemmistakin kokemuksia kertoa (oli tuote tilattu minkä tahansa jälleenmyyjän kautta), kunhan diili on hyvä. Koska onhan Aliexpressilläkin paljon tavaraa EU:n sisällä olevissa varastoissa, joista (tai joiden kautta) niitä toimittavat. Eli ei sinänsä kauheasti eroa Amazonista siinä suhteessa. Takuussa eroaa.

Mitä tulee tuohon kommenttiin, että ostaa vain Xiaomin tyyppistä, niin esim. laskettelulaseissa en tunnista mikä on se Xiaomia "vastaava" kiinan brändi, joten taas kerran kokemukset olisi hyödyllisiä. Sitten taas noissa kuulokkeissa itellä on Xiaomin Redmit ja ne on kyllä paskemmat kuin nuo QCYt. Xiaomista tehdään myös tosi paljon aidonkin näköisiä feikkituotteita.
En mitenkään vastusta tätä. Epäilen vaan, että uusi ketju kuihtuu kokoon nopeasti alkuinnostuksen jälkeen.

Saa todistaa minun olevan väärässä ja mikään ei estä sellaista ketjua tekemästä :)
 

MikeW

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.01.2022
Viestejä
56
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
121
En mitenkään vastusta tätä. Epäilen vaan, että uusi ketju kuihtuu kokoon nopeasti alkuinnostuksen jälkeen.

Saa todistaa minun olevan väärässä ja mikään ei estä sellaista ketjua tekemästä :)
Joo. Voi olla. Facebookissa on vastaava ryhmä, mutta sekin aika täynnä tilauksiin liittyviä asioita "wish sitä wish tätä" ja samoja kysymyksiä jatkuvasti yks toisensa perään... Lisäksi on "äijäryhmä", jossa taas on asiallisempaa kontenttia, mutta vähemmän porukkaa ja siten postauksia. En tiedä oonko sitten ainoa joka tällaista tuotteisiin keskittyvää keskustelua kaipaa. Silläpä lähdinkin asiaa tänne haistelemaan.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
tossa on yksi esimerkki kun viimevuonna eräs myyjä ei toimittanut tuotetta. Maksoin 537 € paypal palautti 499 €. 38 € 7% katosi kuin tuhka tuuleen . Tää mua on alkanut harmittaa eniten. Menetän aina vähintään 7% . Kovimmat menetykset 15% luokkaa.
Niin ei tuolla pitäisi valita että kenen kurssia käyttää? Jos käyttää Paypalin niin ne nielee mahdolliset kurssitappiot. Jos käyttää Visan kurssia niin ottaa tuon riskin?
 

MikeW

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.01.2022
Viestejä
56
Mä en ole saanut paypalilta mitään vastausta koskaan tosi usein olen niiltä kysynyt. Redditis joskus joku oli sitä mieltä että tulee kurssitappioita mutta usein vaikka kurssimuutos olisi ollut eduksi silti tappiota tulee ja paljon. Paypalin sivuilla lukee Paypal will no longer return processing fees (2.9% + $0.30) when you refund a customer starting October 11, 2019. ... Paypal is changing their policy so that they no longer will refund their fees for returned orders. According to them, this is in line with "industry standard practices." mutta ei yksistään selitä niin suuria tappioita
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Mä en ole saanut paypalilta mitään vastausta koskaan tosi usein olen niiltä kysynyt. Redditis joskus joku oli sitä mieltä että tulee kurssitappioita mutta usein vaikka kurssimuutos olisi ollut eduksi silti tappiota tulee ja paljon. Paypalin sivuilla lukee Paypal will no longer return processing fees (2.9% + $0.30) when you refund a customer starting October 11, 2019. ... Paypal is changing their policy so that they no longer will refund their fees for returned orders. According to them, this is in line with "industry standard practices." mutta ei yksistään selitä niin suuria tappioita
Pari kertaa paypalin kautta joutunu settiä omaan päin. Ja jokainen onnistunu. Tiiä sit minkälaista settiä kenell
kin on, mutta omat onnistunu.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
@Buffon idea "kiinakrääsäketjulle" on minusta ihan hyvä. Ite en jaksa pohjustaa, mutta varmaan tulisi lueskeltua. Siis sellaisia random-löytöjä mitkä ei varsinaisesti ole ihan omien ketjujen arvoisia. Etsin tuollaista ketjua kun yritin hakea wifi-lämpömittaria ilman tiettyjä ominaisuuksia ja amazonissa ei ollut kunnon tarjontaa. Kotiautomaatioketjussa taas ollaan ihan eri tavalla tosissaan, kuin mitä oma tarve oli jne.. Facebook taas taitaa olla täynnä elämämkoululaisia ja affilinkkejä.

Tilasin muuten loppukesästä Xiaomi alabrandin (mikä lie, se Xiaomin businesshautomon juttu kuitenkin) sähkökärpäslätkän. Kesti sen verran kauan saapua että kärpäskausi oli jo lähes ohi, mutta vaikutti lupaavalta. Toivottavasti akku kestää pakkastalven mökillä. Kallis kiinatuotteeksi (30-40€ posteineen), mutta osuessaan räjähtelevät kärpäset tuotti huomattavasti enemmän nautintoa kun heiluminen niillä 2€ tokmanni-sähkölätkillä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Joo. Voi olla. Facebookissa on vastaava ryhmä, mutta sekin aika täynnä tilauksiin liittyviä asioita "wish sitä wish tätä" ja samoja kysymyksiä jatkuvasti yks toisensa perään... Lisäksi on "äijäryhmä", jossa taas on asiallisempaa kontenttia, mutta vähemmän porukkaa ja siten postauksia. En tiedä oonko sitten ainoa joka tällaista tuotteisiin keskittyvää keskustelua kaipaa. Silläpä lähdinkin asiaa tänne haistelemaan.
Voithan kysyä Ylläpidolta, ovatko he halukkaita luomaan alueen Kiina tarjouksille tuonne uudelle Tarjous osiolle? Sieltähän se on sitten helppo niiden piilottaa näkyvistä, joita se ei kiinnosta. Mutta voiko niiden menoa sitten tuonne Botin keräämään ketjuun (kaikki tarjoukset) rajoittaa voi olla toinen ongelma, jos ei porukka halua niitä lueskella seassa.

Siellä sit voi jokainen kehua tuotetta ja jaella kokemuksiaan omissa ketjuissaan, häiritsemättä muuta keskustelua.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 224
tossa on yksi esimerkki kun viimevuonna eräs myyjä ei toimittanut tuotetta. Maksoin 537 € paypal palautti 499 €. 38 € 7% katosi kuin tuhka tuuleen . Tää mua on alkanut harmittaa eniten. Menetän aina vähintään 7% . Kovimmat menetykset 15% luokkaa.
Juu ei tosiaankaan kannata antaa Paypalin tehdä valuuttamuunnoksia, se on kallein mahdollinen vaihtoehto. Mielellään "ystävällisesti ja hyvää hyvyyttään" muuntavat valuutan, mutta siinä menee tolkuton komissio aina joka suuntaan vaihtaessa.

Hiukan halvemman lopputuloksen saat, jos annat Paypalin läpilaskuttaa siinä valuutassa, missä lasku sattuu olemaan, ja hoidat valuutan vaihdot luottokorttisi puolella, mutta melko kallista sekin on ns. perinteisillä korteilla.

Halvimmaksi tulee ottaa joku Wise/N26/Revolut -tyyppinen kortti, ja hoitaa muut kuin euromääräiset maksut niillä. Esim. Wisellä olisit voinut avata Puolan zlotyissä olevan tilin itsellesi ennen palautusta ja ottaa palautuksen vastaan sinne, jonka jälkeen olisit voinut suorittaa niillä uuden maksun zlotyissä ilman uusia vaihtoja.

Olen näitä valuuttakomissioita vertaillut taannoin seuraavassa viestissä, joskaan se ei ole enää ihan täysin ajan tasalla, mutta suuntaa siitä kuitenkin saa: Luottokortit
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
443
En jaksa selata koko ketjua v. 2021 alusta asti läpi, joten esitän tyhmähkön kysymyksen:
Minkä hintaisista tuotteista tulee maksettavaksi tullimaksut nykyään? Joutuuko kaikista EU:n ulkopuolisista tuotteista maksamaan alvit tms? Ei ole tullut yli pariin vuoteen tilattua mitään. Mietin vaan kun puhelimen suojakuoren voisi tilata ebaysta/aliexpressistä tms.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
En jaksa selata koko ketjua v. 2021 alusta asti läpi, joten esitän tyhmähkön kysymyksen:
Minkä hintaisista tuotteista tulee maksettavaksi tullimaksut nykyään? Joutuuko kaikista EU:n ulkopuolisista tuotteista maksamaan alvit tms? Ei ole tullut yli pariin vuoteen tilattua mitään. Mietin vaan kun puhelimen suojakuoren voisi tilata ebaysta/aliexpressistä tms.
Kyllä, kaikista maksetaan, mutta esim itse pyrin siihen että verot maksetaan ostohetkellä jolloin niistä ei tarvitse mahaantulon yhteydessä huolehtia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 406
Viestejä
4 197 891
Jäsenet
70 903
Uusin jäsen
peeki7i

Hinta.fi

Ylös Bottom