AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Noniin nyt kävi yks Alin standard shipping ottamassa kiinalaiselta lentokentältä vauhtia ja on palautumassa takasin lähettäjälle syynä, että lähetys sisältää akun/patterin. Oikeasti lähetyksessä ei pitäisi olla kuin korkeintaan JST liitin akulle.
Kyseessä Lilygo TTGO T5S kehytysalusta...

Tähän liittyen kyselen, että mikä on tämän hetken tilanne kun pitäisi tilata 18650 akkuja. Jos tilaan Alista, toimittavatko Suomeen vai onko ihan tuurista kiinni?
Lainatun viestin perusteella ei onnistuisi?
Vaihtoehtoisesti onnistuuko tilaus EU:n sisältä vai onko ainoa vaihtoehto ostaa Suomesta?
 
Tähän liittyen kyselen, että mikä on tämän hetken tilanne kun pitäisi tilata 18650 akkuja. Jos tilaan Alista, toimittavatko Suomeen vai onko ihan tuurista kiinni?
Lainatun viestin perusteella ei onnistuisi?
Vaihtoehtoisesti onnistuuko tilaus EU:n sisältä vai onko ainoa vaihtoehto ostaa Suomesta?
Minä olen tilannut isoja (3 litran kanisterin kokoisia) kopterin akkuja AliExpressistä, ja ovat tulleet hitaana maa-/rautatiekuljetuksena EU:n puolelle ja sieltä sitten vissiin rekkarahtina Suomeen. Myyjältä kannattaa ennen ostoa kysyä, mitä tietä akut lähettää ja mitä lysti maksaa. Jotenkin nuo isommat akut on aina Suomeen tulleet, joskin hitaasti. Yhden kerran myyjä on perunut tilauksen, kun ei ole osannut oikeaa kautta lähettää ja saanut ilmeisesti bumerangin heti alkuunsa.
 
Jahas, tuli ensimmäiset kiinapaketit heinäkuun tullausmuutosten jälkeen äskettäin perille eikä tarvinnut mitään tullauksia tai muita temppuja tehdä. 19 ja 20 päivää kesti AliExpress saver shippingillä tulla paketit (tilattu peräkkäisinä päivinä) ja tänään postinjakaja soitteli ovikelloa että ei meinaa paketit sopia postiluukusta ja ojensi ne käteen. Perjantaina näkyi ensimmäiset merkinnät että paketeista on tieto Postilla eli "Skannaus ulkomailla".

Alin standard shippingillä olisi vielä 3 pakettia tulossa jotka on tilattu samoina päivinä. Näkyvät jo Matkahuollon seurannassa mutta tilassa "Odotamme kuljetettavaksi" eli ehkä jo parin päivän päästä ovat perillä.
 
Noniin nyt kävi yks Alin standard shipping ottamassa kiinalaiselta lentokentältä vauhtia ja on palautumassa takasin lähettäjälle syynä, että lähetys sisältää akun/patterin. Oikeasti lähetyksessä ei pitäisi olla kuin korkeintaan JST liitin akulle.
Kyseessä Lilygo TTGO T5S kehytysalusta...

Minun tilaamani akku näyttää seurannan mukaan saapuneen Belgiaan Ali standard shippingillä. Toivottavasti tulee perille.
 
Tähän liittyen kyselen, että mikä on tämän hetken tilanne kun pitäisi tilata 18650 akkuja.
Ite en ainakaan tilaa mitään AA/AAA/18650 akkuja alista tai ebaystä. Mitatut arvot ei ole ollu koskaan mitään luvatun kaltaisia 1/5 max ja pahimillaan 1/20 osaa vaan. Nuo 18650:t revitään aika monesti vanhoista käytetyistä kannettavien akuista.
 
Ite en ainakaan tilaa mitään AA/AAA/18650 akkuja alista tai ebaystä. Mitatut arvot ei ole ollu koskaan mitään luvatun kaltaisia 1/5 max ja pahimillaan 1/20 osaa vaan. Nuo 18650:t revitään aika monesti vanhoista käytetyistä kannettavien akuista.
Sama täällä, vahingoista viisastuu... Akkulasta olen tilannut eikä ole tarvinnut pettyä.
 
Ite en ainakaan tilaa mitään AA/AAA/18650 akkuja alista tai ebaystä. Mitatut arvot ei ole ollu koskaan mitään luvatun kaltaisia 1/5 max ja pahimillaan 1/20 osaa vaan. Nuo 18650:t revitään aika monesti vanhoista käytetyistä kannettavien akuista.
Eikös tuolla Alissa ole ihan luotettavia myyjiä, kun ostaa kiinalaisten omia merkkejä, esim. LiitoKala, jolla on oma store page Alissa?
 
Eikös tuolla Alissa ole ihan luotettavia myyjiä, kun ostaa kiinalaisten omia merkkejä, esim. LiitoKala, jolla on oma store page Alissa?
LiitoKalat on muiden valmistajien kennoja joihin on lyöty LiitoKalan tarrat kylkeen.
Muistelisin että joskus jotain vuosia sitten oli joki hässäkkä noissa LiitoKalan kennoissa ja möivät tietämättään väärennettyjä/käytettyjä/taijotain kennoja...
 
Ite en ainakaan tilaa mitään AA/AAA/18650 akkuja alista tai ebaystä. Mitatut arvot ei ole ollu koskaan mitään luvatun kaltaisia 1/5 max ja pahimillaan 1/20 osaa vaan. Nuo 18650:t revitään aika monesti vanhoista käytetyistä kannettavien akuista.
Tuo on totta, että purkavat ja kierrättävät akkuja. Laittavat vain uudet (+) ja (-) -lätkät ja suojamuovin päälle. Itse olen löytänyt halvimmat huippuakut, kuten Samsungia ostamalla akkuporakoneen akkupaketteja (joissain niissä on ruuvitkin). Nuo ainakin soveltuvat sellaiseen käyttöön, jossa tarvitaan paljon ampeereja. Jos tarkoitus on vain hehkutella jotain sähköpiippua, niin kannattaa etsiä niitä halvempia.
18650-laatuakun tunnistaa testaamalla, jos kuoret on vaihdettu. Kunnon akku antaa suuren määrän virtaa ulos ja säilyttää virran 90%:n tasolla kuukausiakin. Halvat jäljitelmät tyhjenevät nopeasti käyttämättäkin ja lopettavat hyvin nopeasti ottamasta edes lähelle sitä virtakapasiteettia, joka etiketissä oli ilmoitettu.
 
Minulla näyttää nyt Aliexpressissä suoraan ostoskorissa että "VAT included in your Order" Näin ei mielestäni vielä muutama päivä sitten ollut. Hinnat ovat myös nousseet mutta ei mutulla kaikessa ainakaan 24% verran.

Esimerkki:
aliexpress_alv.JPG

Olin aiemmin kiinnittänyt huomioita että ALV lasketaan ensin ja sitten vasta kupongit vähennetään hinnasta, vaikka ALV minun ymmärtääkseni pitäisi laskea vasta loppuhinnasta. ALV:n määrä oli sama käytitkö alennuskuponkeja vai et. Toki alan asiantuntija voi korjata jos olen väärässä.

Lisätään vielä että nyt on entistä helpompi hyötyä pikkuostoista tuosta Combined Delivery:stä, koska aiemmin siihen piti olla yli 5€ alviton hinta kun nyt se on yli 5€ alvillinen.
 
Lisätään vielä että nyt on entistä helpompi hyötyä pikkuostoista tuosta Combined Delivery:stä, koska aiemmin siihen piti olla yli 5€ alviton hinta kun nyt se on yli 5€ alvillinen.
Tuo olisi kyllä kiva tietää millä perusteella aliexpress menee yhdistämään lähetyksiä kun näyttävät niputtavan paketteja yhteen ilmankin mitään "Combined Delivery"-mainintaa. Eli uskaltaisiko nyt valita halvimman Cainiao-postituksen jos kerran yhdistävät ne muiden "AliExpress Standard Shipping"-pakettien kanssa yhteen.

2021-08-11_15-12-46.png
 
Tässä postissa katselin missähän yksi paketti voisi olla:


Tein sitten valituksen kun aikamäärä antoi tehdä, myyjä hylkäsi ehdotuksen ja samoin sitten teki alin aspa. Tähän mennessä kyllä kaikki ovat menneet läpi, mutta tämä ei

Alin seuranta tosiaan antaa että "jaettu" Tosiaan joo, kuten tuossa linkin viestissä näkyy niin seuranta loppuu tuohon heinäkuun puolessa välissä olleeseen merkintään. Laitoin valitukseen kuvan tuostakin, mutta ei auttanut mitään.

Kovasti sanovat että kysele omasta konttorista jne... Joo vähän paha kysyä kun ei näy heinäkuun jälkeen mitään merkintöjä. Eihän tässä nyt ole kuin muutaman euron tavarasta kyse, mutta olisihan se kiva saada rahat takaisin kun ei tuo koskaan taida tulla.

Onko antaa mitään vinkkejä, hylkäsin alin aspan ehdotuksen 0e hyvityksestä, koska on jo "jaettu" heidän mukaan
 
Alin seuranta tosiaan antaa että "jaettu" Tosiaan joo, kuten tuossa linkin viestissä näkyy niin seuranta loppuu tuohon heinäkuun puolessa välissä olleeseen merkintään. Laitoin valitukseen kuvan tuostakin, mutta ei auttanut mitään.

Kovasti sanovat että kysele omasta konttorista jne... Joo vähän paha kysyä kun ei näy heinäkuun jälkeen mitään merkintöjä. Eihän tässä nyt ole kuin muutaman euron tavarasta kyse, mutta olisihan se kiva saada rahat takaisin kun ei tuo koskaan taida tulla.

Onko antaa mitään vinkkejä, hylkäsin alin aspan ehdotuksen 0e hyvityksestä, koska on jo "jaettu" heidän mukaan
Meillä on suomessa aika huono yhteishenki. Ei kovin helposti lähdetä edes mielenosoituksiin mukaan ja jos sellaisiin sitten lähdetään lain sallimissa puitteissa, niin hyvin helposti viranomaiset hajauttavat porukan yleiseen turvallisuuteen vedoten. Täällä suomessa ei kai saa luvallisesti reklamoida kuin hiljaa yksikseen. Itseä kanssa ärsyttää Postin työntekijöiden pelleily. Tämä jaetuksi merkkailu, johon olen itsekin törmännyt on todella törkeää. En asu Helsinki/Vantaalla ja jotkin lähetykset on merkattu jo siellä "jaetuksi" ja ovat saapuneet 1-2pv kuluessa tästä. Eräs paikallinen Postin kuljettaja jää välillä paketteja toimittaessaan hetkeksi istahtamaan ja on sanonut, että häntä ei **ttuakaan kiinnosta myöhästyykö jotkin pakettien toimitukset, sillä hän jää kohta eläkkeelle. Voi olla, että tyytymättömyys on levinnyt ruttona Postin työntekijöiden kesken. Postin johto sen sijaan taitaa olla hyvin kaukana työntekijöistään, vai mikä mikä itten selittäisi tätä toimintaa.

Alille tulisi kertoa, että suomessa näitä tapauksia (jakamattoman etukäteen jaetuksi merkkaus) on useita ja että heidän tulisi tiedustella asiasta Postilta, sillä täällä vastaanottaja on usein aika kädetön toimitusten kanssa ja palvelusta voi urputtaa vain sen tilaaja, eli postittaja (Alin myyjä tai Alin aspa).
Tuo Postin sivu on nykyään hieman erilainen, mutta vihjaa, että vastaanottaja ei oikein voi tehdä mitään:
posti_kadonnut_paketti.png

"If you haven’t received your parcel even delayed, you should inquire about it. It is best if the sender submits the inquiry because they usually know best what the parcel looks like and what it contains. Of course, the recipient may also inquire about the parcel. If the parcel’s location does not show in tracking, we normally search for the parcel based on its appearance. You can submit your inquiry using a form, via the OmaPosti chat or by calling our customer service. "

 
Sen tässä on vuosien aikana oppinut että jos esim Aliexpresin paketti katoaa vasta Postin tai Matkahuollon käsittelyssä eli "local" post officen alueella niin ainakin jos toimitustapana on joku AliExpress xxx shipping, älä missään tapauksessa ota yhteyttä suoraan myyjään vaan odota että saat tehdä disputen, helpottaa tuota prosessia pirusti kun luultavasti myyjä kieltäytyy suoraan ja sanoo että paketti on tullut maahan, voivoi. Alin oma henkilöstö on ainakin itselläni ratkaissut nuo tapaukset suoraan niin että on saanut suoraan rahat takaisin mutta jos on mennyt myyjälle ilmoittamaan että paikallinen posti on paketin kadottanut niin on ollut hirveä vääntö asiassa.
 
Eilen tuli ekaa kertaa Aliexpressistä 4 lähetystä (eri myyjiltä) paketoituna yhden pussin sisään ja lähetettynä Alankomaista. Näistä siis oli maksettu verot (ALV) ostaessa ja nyt ei tarvinnut maksaa postin käsittelymaksua, kun lähetys tuli Euroopasta.

Näinköhän tämä toimii jatkossa? Mihinköhän ne verot menee, päätyyköhän oikeasti Suomeen?
 
Tähän liittyen kyselen, että mikä on tämän hetken tilanne kun pitäisi tilata 18650 akkuja. Jos tilaan Alista, toimittavatko Suomeen vai onko ihan tuurista kiinni?
Lainatun viestin perusteella ei onnistuisi?
Vaihtoehtoisesti onnistuuko tilaus EU:n sisältä vai onko ainoa vaihtoehto ostaa Suomesta?

Ite en ainakaan tilaa mitään AA/AAA/18650 akkuja alista tai ebaystä. Mitatut arvot ei ole ollu koskaan mitään luvatun kaltaisia 1/5 max ja pahimillaan 1/20 osaa vaan. Nuo 18650:t revitään aika monesti vanhoista käytetyistä kannettavien akuista.



Ei ole niiin kallis, ja nuo on todennäköisesti alkuperäisiä. En ottaisi riskiä väärennöksistä ja tulli/kuljetusongelmista kun ei noi nyt tuolla paljon maksa. Suurin kulu tuolla on postimaksu, mutta ne tulee nopeasti.

 
Eilen tuli ekaa kertaa Aliexpressistä 4 lähetystä (eri myyjiltä) paketoituna yhden pussin sisään ja lähetettynä Alankomaista. Näistä siis oli maksettu verot (ALV) ostaessa ja nyt ei tarvinnut maksaa postin käsittelymaksua, kun lähetys tuli Euroopasta.

Näinköhän tämä toimii jatkossa? Mihinköhän ne verot menee, päätyyköhän oikeasti Suomeen?
Entäs sitten kun pussin sisältämien lähetysten arvo ylittää 150 euron tullausrajan? Kohteleeko tulli tätä yhtenä lähetyksenä vai neljänä eri lähetyksenä?
 
Eilen tuli ekaa kertaa Aliexpressistä 4 lähetystä (eri myyjiltä) paketoituna yhden pussin sisään ja lähetettynä Alankomaista. Näistä siis oli maksettu verot (ALV) ostaessa ja nyt ei tarvinnut maksaa postin käsittelymaksua, kun lähetys tuli Euroopasta.

Näinköhän tämä toimii jatkossa? Mihinköhän ne verot menee, päätyyköhän oikeasti Suomeen?
Vähän tätä asiaa selittänyt, en tosin Alin puolelta mutta vastaavalta kiinavendorilta. Lähetykset pakataan isoihin bokseihin, joihin sitten jostain revitään arvo ja sisältö, maksetaan siitä tullit tässä tapauksessa Alankomaille, lätkäistään uudet tarrat pintaan ja menoks. Eli eihän ne verot (onneksi) mihinkään Suomeen tule missään vaiheessa.
 
Ymmärtääkseni nuo päätyi molemmat mun kannalle. Mutta sitten kun ostaja valitti luottokorttiyhtiölle niin paypal pyörisi päätöksen. Ebay oli taas sulkenut keissin jo kuukausia sitten ei aktiivisena.

Eihän tästä enää voi mitään negaa palautettakaan laittaa tai avata keissia ebayn kautta, että saisi pari satasta fee maksuja takas kun sitä ilmotusta ja myyntiä ei näy kun ne on vaan 90 päivää.

En ymmärrä miksi noi päätökset pitää tehdä 100% jompaankumpaan suuntaan. Todella läpinäkymätöntä koko prosessi, kerran voit laittaa tietoja, mutta sen jälkeen jos tulee lisää niin joutuu kikkailemaan. Ja tästä uudelleen avauksesta mulle ei jäänyt mitään inffoa käsittelystä miten etenei. Tuli vaan, että tuote palautnut (mitä ei edes ole) ja palautetaan rahat. Kaiken kruunasi vielä 16€ käsittely maksu XD.

Aattelin jonkun ulina postin vielä laittaa kumpaiseenkin lafkaan jahka saan oikeasti sen kortin käsiini ja se toimii. Sais edes molemmilta palkkiot takaisin. Ja jos ne sais postikulut laskutettua ostajalta. Jäisi enää kortin arvon lasku tappioksi + se aika mitä tuhlannut. En kyllä pidätä hengitystä tuon suhteen.

Aiheesta kettuleipään. Kuinka pitkään paypal tili voi olla miinuksella? Pyöriikö siitä jotain korkoja? Voiko ne veloittaa autom. joltain kortilta mikä niiden järjestelmässä?


Tämä keissi paranee vaan :D

Paketti tuli tänään takaisin:

2021-08-12 11.24.02.jpg


Tulikin vähän kalliimmat oppirahat...
 
Tämä keissi paranee vaan :D

Paketti tuli tänään takaisin:

2021-08-12 11.24.02.jpg


Tulikin vähän kalliimmat oppirahat...
Usein kyllä kuullu, että myydään mm. näyttiksiä, mutta saatukkin tiiliskiviä, mutta harvemmin olen kuullu, että myyjälle tulee paluupostissa tiiliskiviä. Onko tässä nyt ostaja päässy jossai välissä vaihtamaan tiiliskivet, vai onko joku ryssäpostin jannu päässy kähveltämään kortin välistä. Tai ehkä kaverukset toiminu yhteistyössä.

Jotenkin luulisi ainakin siinä tapauksessa, että ostaja olisi yksin toiminu, niin siitä olisi jääny seurantaan merkintä, että paketti käyny ostajalla. Pystyykö tapausta käsittelemään vielä Paypalin kanssa? Ja myöskin eBayn on pakko ottaa kantaa tähän tilanteeseen.
 
Usein kyllä kuullu, että myydään mm. näyttiksiä, mutta saatukkin tiiliskiviä, mutta harvemmin olen kuullu, että myyjälle tulee paluupostissa tiiliskiviä. Onko tässä nyt ostaja päässy jossai välissä vaihtamaan tiiliskivet, vai onko joku ryssäpostin jannu päässy kähveltämään kortin välistä. Tai ehkä kaverukset toiminu yhteistyössä.

Jotenkin luulisi ainakin siinä tapauksessa, että ostaja olisi yksin toiminu, niin siitä olisi jääny seurantaan merkintä, että paketti käyny ostajalla. Pystyykö tapausta käsittelemään vielä Paypalin kanssa? Ja myöskin eBayn on pakko ottaa kantaa tähän tilanteeseen.
Eiköhän tuolla ole kaveri töissä postissa.
 
Kovasti jo ihmettelin alun perin, että uskallettu myydä mitään kalliimpaa tavaraa kusettajien mekassa, eli eBayssa. Aina kun on jotain häikkää niin ostaja voittaa. Varsinkin, kun paketti on lähtenyt jollekin itämaan Igorille.

Toivottavasti tähän tarinaan saadaan vielä onnellinen loppu, mutta noita tutkintoja ei valitettavasti taideta avata ikinä uudestaan.
 
Eiköhän tuolla ole kaveri töissä postissa.

Tätä minäkin epäilen. Miten muuten olisi käynyt niin hyvä tuuri, että ei noutanut ja paketti avattu. Tosin en tiedä onko tällänen yleistäkin venäjällä, että paketteja availlaan.

Siinä on tollanen puolikas pellettibriketti ja sitten murusia eli varmaankin ripoteltu sen verran, että paino saatu vastaavaksi.

En usko, että tätä ostajan piikkiin saa, koska virallisesti paketti ollut postin hallinnassa koko ajan. Laitoin nyt kuitenkin paypalliin viestiä kuvan kera, mutta tuskin auttaa mitään. Ainut on, että jos näitä on ollut useampia ja tätä kautta paypal voisi todeta vastaavaksi kuin x tapaukset, mutta jos yksittäistapaus niin ei mitään toivoa.

Postille soittelin ja sieltä sanoivat, että heidän pitää ensin katsoa heidän löytötavarahyllyistä eli jos tuote olisi tippunut paketista. Sanoin, että mahdotonta kun oli paketti paketin sisällä ettei pääse tippumaan, mutta tämä on kuulemma käytäntö. Ja kun sieltä tulee vastaus aiheesta niin sen jälkeen voi tehdä postille vahingonkorvaus vaatimuksen. En tiedä onko se sitten joku kilokorvaus :D 2€/kg eli 4€ tjsp.

Ebayssa en ole hirveästi myynyt, mutta kyllä mä venäjälle olen paketteja lähettänyt ihan ok seuraamuksin. No jatkossa ei tartte myydä venäjälle tai käyttää myyjän roolissa ebay:tä tai paypallia.
 
Itsellä 18.7 tilattu alin paketti saapuu huomenna matkahuollon avulla. Tilauksen aikana maksettu vat eikä Suomen päässä mitään ongelmia.

Oli ensimmäinen paketti uudistuksen jälkeen ja ihan hyvä mieli tästä jäi. Toimitukseksi valittiin aliexpress standardi.
 
Tässä postissa katselin missähän yksi paketti voisi olla:


Tein sitten valituksen kun aikamäärä antoi tehdä, myyjä hylkäsi ehdotuksen ja samoin sitten teki alin aspa. Tähän mennessä kyllä kaikki ovat menneet läpi, mutta tämä ei

Alin seuranta tosiaan antaa että "jaettu" Tosiaan joo, kuten tuossa linkin viestissä näkyy niin seuranta loppuu tuohon heinäkuun puolessa välissä olleeseen merkintään. Laitoin valitukseen kuvan tuostakin, mutta ei auttanut mitään.

Kovasti sanovat että kysele omasta konttorista jne... Joo vähän paha kysyä kun ei näy heinäkuun jälkeen mitään merkintöjä. Eihän tässä nyt ole kuin muutaman euron tavarasta kyse, mutta olisihan se kiva saada rahat takaisin kun ei tuo koskaan taida tulla.

Onko antaa mitään vinkkejä, hylkäsin alin aspan ehdotuksen 0e hyvityksestä, koska on jo "jaettu" heidän mukaan


Hyvä tietää sitten jatkon kannalta, että ei myyjät ja sen koomin alin aspakaan vissiin pahemmin noita laajempia seurantatietoja katso. Mennään sillä Alin oman seurannan mukaan " arrived destination" mikä nyt taas voi tarkoittaa ihan mitä vaan. Pistin aspan hylkäämään 0e hyvitykseen että katsokaa nyt niitä seurantatietoja, kuvankaappaukset löytyy viestistä. Paketti ei ole edes lähtenyt kiinasta pois ja viimeisin merkitäntä on että palautettu. Sieltä tuli sitten aspan hyväksyntä 5e palautukseen syyllä että " palautettu" . Loppu hyvin kaikki hyvin.
 
3,5 kk sitten tilasin vajaan 100 euron paketin Ebaysta. Myyjä oli joku kiinalainen pulju. Eipä kuulunut tuotetta ja tässä parisen viikkoa sitten aloin kyselemään että mitäs tehdään, kun toimituksen yhteydessä annettu China Postin seurantanumero sanoo edelleen, että "no package found". Myyjä vastasi nopeasti ja totesi että kaikki näyttää olevan kunnossa heidän päästään katsottuna ja että pitäisi vielä viikko odotella. Ihmettelin, että mitähän se viikko tässä auttaa, mutta suostuin kuitenkin.

No, viikko meni eikä pakettia yllättäen kuulunut, joten otin uudelleen yhteyttä. Tarjosivat vaihtoehdoksi, että palauttavat rahat ja maksan sitten takaisin jos tuote joskus tulee. Vastasin siihen, että ei kuulosta minun korvaan järkevältä, kun tarvitsen sen tilatun tuotteen joka tapauksessa ja joudun sen nyt tilaamaan jostakin muualta, enkä haluaisi suotta maksaa kahdesta, jos se eka paketti joskus puolen vuoden päästä ilmaantuukin ovelle. Ilmoittivat sitten palauttaneensa rahat, mutta ei näy ainakaan vielä hyvitystä (viimeisestä viestistä on nyt aikaa 4vrk). Pitää odotella vielä muutama päivä ja jos ei hyvitys ilmaannu kortille, niin sitten pitää vissiin alkaa säätämään jotain disputea Ebayn kanssa.

Että sellainen kokemus tällä kerralla. Onnistuneita tilauksia on varmaan pitkälti toista sataa, joten olisihan se kumma jos ei välillä olisi jotain vastoinkäymisiäkin. :D

Sivuhuomiona pitää todeta, että aina ihmetyttää että miten ovatkin onnistuneet tekemään Ebayn sinäänsä yksinkertaisesta käyttöliittymästä niin mahdottoman sekavan. Ja sitten jos erehtyy välissä kirjautumaan vaikka ebay.de -sivustolle ebay.comin sijaan, niin sitten saattaa vaihtua kieli saksaksi osassa viestejäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä minäkin epäilen. Miten muuten olisi käynyt niin hyvä tuuri, että ei noutanut ja paketti avattu. Tosin en tiedä onko tällänen yleistäkin venäjällä, että paketteja availlaan.


Tuli mieleen et pitäskö laittaa tästä casesta viestiä sinne vastaanottajan postikonttorillekki. Eli jos näytä tapauksia ois useempiki nii voisivat alkaa tutkiin ja mahdollisesti löytäis tuon jampan tai sen kaverin ja antais monoa.
 
Tuli mieleen et pitäskö laittaa tästä casesta viestiä sinne vastaanottajan postikonttorillekki. Eli jos näytä tapauksia ois useempiki nii voisivat alkaa tutkiin ja mahdollisesti löytäis tuon jampan tai sen kaverin ja antais monoa.


Silloin kun ostaja ei löytänyt pakettia postista niin kyselin sieltä suunnalta ja aika nopeasti tuli tällänen vastaus:

ruskiposti.JPG



Eli ei palvele ulkomaan asiakkaita. Toki kannattaa kokeilla uudestaan. Suomen postilla voisi olla paremmat aseet käydä läpi toimitusketjua ja saada jotain aikaiseksi jos se nyt Venäjällä onnistuu.


Paypal vastasi, että no can do, koska luottokorttiyhtiö. Pitää nyt tohon vielä vastata jotain, mutta heikolta näyttää.


Thank you for using PayPal. My name is Mariusz, and I am happy to assist you today.

XXX, I have reviewed your account and your case PP-D-*********, and from what I can see the buyer has reported this case as a chargeback in his financial institution.

Chargeback cases are handled by the bank that took back the money, not by us. Keep in mind that the outcome of a disputed chargeback is ultimately made by the credit card issuer and PayPal cannot appeal or control the decision. If the chargeback is decided in your buyer favor, we cannot appeal or change this decision.

Feel free to reply whenever you're ready and we'll reply as soon as we can.
 
Silloin kun ostaja ei löytänyt pakettia postista niin kyselin sieltä suunnalta ja aika nopeasti tuli tällänen vastaus:

ruskiposti.JPG



Eli ei palvele ulkomaan asiakkaita. Toki kannattaa kokeilla uudestaan. Suomen postilla voisi olla paremmat aseet käydä läpi toimitusketjua ja saada jotain aikaiseksi jos se nyt Venäjällä onnistuu.


Paypal vastasi, että no can do, koska luottokorttiyhtiö. Pitää nyt tohon vielä vastata jotain, mutta heikolta näyttää.
Mitä suomen luottokorttiyhtiö on sanonut asiaan?
 
Mitä suomen luottokorttiyhtiö on sanonut asiaan?

Ei oo käytetty. Siirsin rahat paypallista debit puolelle. Jos olisin siirtänyt visalle :hmm: ?


Paypalliin lähti nyt tollanen vastaus:

"
Thanks for the answer!

I understand that here is a credit card company in between, but now that a failed pick up was revealed as a scam the case has changed in nature! No finance company can support scams?

The buyer has had a friend or the buyer himself has been at work at the post office and has been able to exchange the product for sawdust. Otherwise, there can be no good luck that this particular package that was not picked up would have been stolen. The buyer has been forced to be aware of the events so that he may have failed to collect.

The package has also been held in Russia from 1.5 to 9.7.2021 which is a very long time so it is likely that mailing has been delayed so that any ebay / paypal / credit card company complaints can be processed before the package is returned to the seller and revealed as a scam.

Also, I don’t think I’m the only salesman who’s similarly experienced?"


En elätä toiveita, mutta ei tää nyt ihan mee sillä läpi, että ei me voida tehdä mitään koska luottokorttiyhtiö.


e:
Sellanen tuli mieleen, että paypal ei varmaan voi siirtää ilman minun hyväksyntää tuota summaa luottokortilta? Jos jätän sen käytön toistaiseksi nolliin ja jätän sinne vain credit kortin numeron ja jos ne kuitenkin voi siirtää summan sieltä, riitautan valitan itse suomen luottokorttiyhtiölle.

En tietenkään ole lukenut kaikkea pientäpärnttiä sopimusteksteistä missä varmaan juuri väistetään vastuu tämänkaltaisista asioista ja kaikkea muuta hienoa mitä niihin on nyt tapana kirjoittaa.

e2: ROLF nehän on lukinneet mun debit ja credit kortit eli en voi poistaa niitä. Nyt pidän vaan huolen, että käyttötilillä ei ole liikaa rahaa ja mahdollinen väkisin veloitus menee luottokortin puolelta.
 
Viimeksi muokattu:
3,5 kk sitten tilasin vajaan 100 euron paketin Ebaysta. Myyjä oli joku kiinalainen pulju. Eipä kuulunut tuotetta ja tässä parisen viikkoa sitten aloin kyselemään että mitäs tehdään, kun toimituksen yhteydessä annettu China Postin seurantanumero sanoo edelleen, että "no package found". Myyjä vastasi nopeasti ja totesi että kaikki näyttää olevan kunnossa heidän päästään katsottuna ja että pitäisi vielä viikko odotella. Ihmettelin, että mitähän se viikko tässä auttaa, mutta suostuin kuitenkin.

No, viikko meni eikä pakettia yllättäen kuulunut, joten otin uudelleen yhteyttä. Tarjosivat vaihtoehdoksi, että palauttavat rahat ja maksan sitten takaisin jos tuote joskus tulee. Vastasin siihen, että ei kuulosta minun korvaan järkevältä, kun tarvitsen sen tilatun tuotteen joka tapauksessa ja joudun sen nyt tilaamaan jostakin muualta, enkä haluaisi suotta maksaa kahdesta, jos se eka paketti joskus puolen vuoden päästä ilmaantuukin ovelle. Ilmoittivat sitten palauttaneensa rahat, mutta ei näy ainakaan vielä hyvitystä (viimeisestä viestistä on nyt aikaa 4vrk). Pitää odotella vielä muutama päivä ja jos ei hyvitys ilmaannu kortille, niin sitten pitää vissiin alkaa säätämään jotain disputea Ebayn kanssa.

Että sellainen kokemus tällä kerralla. Onnistuneita tilauksia on varmaan pitkälti toista sataa, joten olisihan se kumma jos ei välillä olisi jotain vastoinkäymisiäkin. :D

Itse pistän nykyään noissa tilanteissa Ebayn kautta vaan sieltä ostettujen listasta tavaran kohdalta "more actions" -> I didn't receive it" -> "I'd like a refund." ja perustelut. Tuohon myyjä voi joko löpistä jotain vastaan tai antaa suoraan refundin. Parin päivän päästä voi pyytää Ebayta päättämään seurantietojen perusteella. Usein antavat suoraan refundin, koska käsittääkseni Ebayn päätettäväksi menevät rupeavat toistuvina nostamaan myyjien palvelumaksuja.

Olen sen niin kokenut, että noitten kiinalaisten myyjien kanssa keskustelu vaan polttaa omaa aikaan, kun vastaus on aina tuo sama kehoitus odottaa vielä. En siis väärinkäytä tuota systeemiä tai turhaan kurmota oletetttavasti seitinohuilla marginaaleilla toimivia myyjiä, mutta en myöskään jaksa moniosaista kirjeenvaihtoa jostain USB-kaapelista.

[/quote]
Sivuhuomiona pitää todeta, että aina ihmetyttää että miten ovatkin onnistuneet tekemään Ebayn sinäänsä yksinkertaisesta käyttöliittymästä niin mahdottoman sekavan. Ja sitten jos erehtyy välissä kirjautumaan vaikka ebay.de -sivustolle ebay.comin sijaan, niin sitten saattaa vaihtua kieli saksaksi osassa viestejäkin.
[/QUOTE]

No tämähän se. En ymmärrä koko tuota lokalisoitujen sivujen tarvetta. Miksei ole vaan Ebay.com ja eri kieli-/valuuttavaihtoehdot ja mahdollisuus rajata myyjät haluamallaan tavalla. Nyt jos haluaa rajata myyjät vaan Eurooppalaisiksi, niin pitää katsoa esim. Ebay.de. Ja koska myyjät voi rajata tavarat näkymään vaan jossain noista (ainakin ennen), niin välilä pitää katsoa monelta sivustolta. Huoh.

Olen muuten joskus käyttänyt tämmöistä softaa monimutkaisempien hakujen rakentamiseen:


Tuo on aika vanhanaikainen softa, mutta toimiva. Voi rakentaa vaikka kuinka monimutkaisia hakuja. Esimerkiksi mahdollisuus vähentää hakutuloksesta toisen haun tulokset, bannia myyjiä jne. Tyyliin jos vaikka harrastaa levyjen keräilyä, niin tuolla voi tehdä hyvän toistuvan haun haluamistaan ja minimoida roskatulokset.
 
Kahdesta GB paketista tullut tullin ilmoitusta eikä seurantakoodit nappaa mihinkään. Ainutkin GB paketti mikä odotan on alvimaksettu eikä myyjällä ollut Ebays antaa koodia. Vakuutteli et alvit oli kunnossa ja näyttää toimitus aika tulleen täyteen. Et eiköhän sieltä tyypilliset tule kun ilmoittaa ettei saapunut ajoissa. Tullin ilmoitukset 10 päivää jo odotelleet ilman keksimättä mitä ovat et jollen keksi mitä ovat niin toiset mokoman niin pääsevät takaisin lähetteleen mistä sit tulleetkaan.
 
Ei oo käytetty. Siirsin rahat paypallista debit puolelle. Jos olisin siirtänyt visalle :hmm: ?


Paypalliin lähti nyt tollanen vastaus:

"
Thanks for the answer!

I understand that here is a credit card company in between, but now that a failed pick up was revealed as a scam the case has changed in nature! No finance company can support scams?

The buyer has had a friend or the buyer himself has been at work at the post office and has been able to exchange the product for sawdust. Otherwise, there can be no good luck that this particular package that was not picked up would have been stolen. The buyer has been forced to be aware of the events so that he may have failed to collect.

The package has also been held in Russia from 1.5 to 9.7.2021 which is a very long time so it is likely that mailing has been delayed so that any ebay / paypal / credit card company complaints can be processed before the package is returned to the seller and revealed as a scam.

Also, I don’t think I’m the only salesman who’s similarly experienced?"


En elätä toiveita, mutta ei tää nyt ihan mee sillä läpi, että ei me voida tehdä mitään koska luottokorttiyhtiö.


e:
Sellanen tuli mieleen, että paypal ei varmaan voi siirtää ilman minun hyväksyntää tuota summaa luottokortilta? Jos jätän sen käytön toistaiseksi nolliin ja jätän sinne vain credit kortin numeron ja jos ne kuitenkin voi siirtää summan sieltä, riitautan valitan itse suomen luottokorttiyhtiölle.

En tietenkään ole lukenut kaikkea pientäpärnttiä sopimusteksteistä missä varmaan juuri väistetään vastuu tämänkaltaisista asioista ja kaikkea muuta hienoa mitä niihin on nyt tapana kirjoittaa.

e2: ROLF nehän on lukinneet mun debit ja credit kortit eli en voi poistaa niitä. Nyt pidän vaan huolen, että käyttötilillä ei ole liikaa rahaa ja mahdollinen väkisin veloitus menee luottokortin puolelta.

Vastaus tuli:

Thank you for your detailed response.

I understand your point and where are you coming from and if there would be anything that we could do from our side we would.

However as this case was opened by the buyer's financial institution we cannot re-open or appeal the case.

What we can do from our side is to investigate the buyer's account based on your notes and claims, which I have just requested.

Please, note our investigations are internal and we will not notify you about the outcome as we cannot share third party information.

In regards to your case, I can remind you of your standard consumer rights and we advise that you consult with your countries Consumer Advice agency or Trading Standards for further information.

I genuinely appreciate your patience, understanding and thank you so much for taking the time out of your day to contact us.


Mites tohon nyt satuilisi vielä? Heidän kanssa ehkä turha vääntää. Vapaaehtoisesti en ajatellut maksaa jos siirtävät luottokortilta tai lähettävät laskun niin katotaan sen jälkeen.

Tossa kun puhutaan kuluttajan suojasta niin eihän missään maassa kuluttajansuoja koske yksityisten välistä kauppaa? Mulle on vähän epäselvä nyt ketä tässä on se vastapuoli kaupan teossa. Onko tää niin, että minä olen tehnyt kaupat paypallin kanssa ja paypal ostajan kanssa. Koska mulle ei ole tosiaan tullut mitään tiedon muruja koskien tuota "the buyer's financial institution" jos kerran olen kauppasuhteessa ostajan kanssa niin pitäisi minun nuo saada tietää jotta voisin kertoa oman näkemykseni sinne. Nyt tossa paypal välissä enkä tiedä mitä on kerrottu enkä edes tarkalleen tiedä mitä paypal tietää, onko niillä esim. ebay kirjeenvaihto siirtynyt tapauksen mukana? Lisäksi viimeisin päätös oli virheellisesti kuvattu, että tuote palaunut minulle mitä ei ollut tapahtunut. Kaipa mä voisin tätä yrittää ponnistaa kkv:n kautta tolla näkökulmalla.

Ei viitsisi melkein paria tonnia ottaa ilman taisteluja takkiin...
 
Eilen huomasin puhelimen suojakuoren seurannassa, että "Cancelled by Seller". Kiva. Disputea ei saa vielä tehdä, kun "paketti on matkalla".

Oli vielä semmoinen flip-case, jota ei saa järkevässä koossa Suomesta. No, sitten odotellaan, mutta jos myyjä lähettää toisella seurantatunnuksella, niin en kehtaa tilata uutta. Sitten olisi kaksi suojakuorta yhdelle puhelimelle.

Hinta on noussut 10€->12€ (ennen ALV), mutta ei ne nyt voi parista eurosta olla kiinni.
 
Vastaus tuli:




Mites tohon nyt satuilisi vielä? Heidän kanssa ehkä turha vääntää. Vapaaehtoisesti en ajatellut maksaa jos siirtävät luottokortilta tai lähettävät laskun niin katotaan sen jälkeen.

Tossa kun puhutaan kuluttajan suojasta niin eihän missään maassa kuluttajansuoja koske yksityisten välistä kauppaa? Mulle on vähän epäselvä nyt ketä tässä on se vastapuoli kaupan teossa. Onko tää niin, että minä olen tehnyt kaupat paypallin kanssa ja paypal ostajan kanssa. Koska mulle ei ole tosiaan tullut mitään tiedon muruja koskien tuota "the buyer's financial institution" jos kerran olen kauppasuhteessa ostajan kanssa niin pitäisi minun nuo saada tietää jotta voisin kertoa oman näkemykseni sinne. Nyt tossa paypal välissä enkä tiedä mitä on kerrottu enkä edes tarkalleen tiedä mitä paypal tietää, onko niillä esim. ebay kirjeenvaihto siirtynyt tapauksen mukana? Lisäksi viimeisin päätös oli virheellisesti kuvattu, että tuote palaunut minulle mitä ei ollut tapahtunut. Kaipa mä voisin tätä yrittää ponnistaa kkv:n kautta tolla näkökulmalla.

Ei viitsisi melkein paria tonnia ottaa ilman taisteluja takkiin...

Kiitos kuitenkin, kun jaat kokemuksesi täällä. Enpä tule tällä perusteella myymään Venäjälle yhtään mitään.
(en tosin ATK-harrastuksesta voittoa tee muutenkaan, hyvä kun omat rahat saan joskus harvoin pois, yleensä tappiolla myyn)
 
Eilen huomasin puhelimen suojakuoren seurannassa, että "Cancelled by Seller". Kiva. Disputea ei saa vielä tehdä, kun "paketti on matkalla".

Oli vielä semmoinen flip-case, jota ei saa järkevässä koossa Suomesta. No, sitten odotellaan, mutta jos myyjä lähettää toisella seurantatunnuksella, niin en kehtaa tilata uutta. Sitten olisi kaksi suojakuorta yhdelle puhelimelle.

Hinta on noussut 10€->12€ (ennen ALV), mutta ei ne nyt voi parista eurosta olla kiinni.
Jos siellä lukee tuo Cancelled niin eikös tuo tarkoita suoraan sitä että kauppa peruuntuu ja rahat palautuu? Ainakin aia selkeä pointti jos joutuu asiasta vääntämään, myyjä peruuttanut kaupan.
 
Jos siellä lukee tuo Cancelled niin eikös tuo tarkoita suoraan sitä että kauppa peruuntuu ja rahat palautuu? Ainakin aia selkeä pointti jos joutuu asiasta vääntämään, myyjä peruuttanut kaupan.
Tarkoitti varmaan lähetyksen seurannassa ilmeneviä kuljetuksien peruutuksia. Jotka ei peru kauppaa jollei myyjäkin sitä tee. Näitä ollut aika useita nyt viimeaikoina, mutta tilausta ei ole peruttu. Toivovat ilmeisesti että unohtuu ostajilta reakointi. Ja yhtäkkiä ovatkin merkattu toimitetuiksi. Jolloin raksuttaa se lyhyt pariviikon aika distributelle. Eli selvää scammia jossa saadaan tracking code ja sen jälkeen koitetaan josko jäis huomaamatta se perille menon merkkaus. Vielä en ole ymmärtänyt miten myyjä saa tilauksen merkittyä perille menneeksi.. kikkaileeko se jollain vanhalla tracking codella jonka vaihtaa takaisin vain miksi ne näkyy ostajan merkinneenä vastaanotetuksi. Eikai toi alusta niin hölmö ole että myyjä voi merkitä omatoimisesti sen.
 
Jos siellä lukee tuo Cancelled niin eikös tuo tarkoita suoraan sitä että kauppa peruuntuu ja rahat palautuu? Ainakin aia selkeä pointti jos joutuu asiasta vääntämään, myyjä peruuttanut kaupan.

Juuri niinkuin @MrAatu sanoi: se on Tracking-kohdassa "Cancelled by Seller", mutta tilaus on vielä voimassa. Ei olla peruutettu mitään.

1628893579665.png


Aikaisemmin näistä ei saanut tehdä disputea (ennenkuin oli "toimituspäivämäärä"), mutta nyt antoi tehdä. Tein Disputen (Refund) ja vähän etukenossa tilasin uudet suojakuoret jo. Uusi puhelin on lasia molemmilta puolilta, niin nämä on pakolliset minulle.
 
Kiitos kuitenkin, kun jaat kokemuksesi täällä. Enpä tule tällä perusteella myymään Venäjälle yhtään mitään.
(en tosin ATK-harrastuksesta voittoa tee muutenkaan, hyvä kun omat rahat saan joskus harvoin pois, yleensä tappiolla myyn)

Itse sen verran monta tiedon jyvää täältä ja murosta saanut, että ihan mielellään jakaa tälläisistä harvinaisista, mutta kuitenkin mahdollisista tapauksista tietoa. Tuurilla voi auttaa jotakuta muuta :)

KKV:lle valitus, mutta vähän epäselvä käsitteleekö ne eurooppalaisia juttuja vai oisko oikea paikka ollut joku EU:n virasto. Paypalilla on kuitenkin nettisivut suomeksi ja sähköpostit mitä sieltä tulee on suomea... Eiköhän ne ohjaa sitten eteenpäin jos väärä paikka.

Pistetään se nyt tänne kanssa kun tiivistettynä koko tapaus:

kkv valitus.JPG


Ja jatkopäivitykset siirtyy tänne: Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Enää ei kuulu ebay kokemuksiin :).
 
Viimeksi muokattu:
Jos seurannassa lukee että myyjä on peruuttanut niin tuo on aika selkeä "rahat takaisin" -tapaus. Eihän se tuote voi tulla koskaan perille jos myyjä on pyytänyt peruuttamaan postituksen.

Monesti noissa vaan on aika hanurista se että disputen pystyy tekemään vasta kun määräaika toimitukselle on kulunut umpeen. Esim itselläni AliExpressissä oli tiedossa että paketti ei voi koskaan tulla perille mutta silti piti odottaa että 75 päivää tuli täyteen että pystyi pistämään sisputen.
 
Itse sen verran monta tiedon jyvää täältä ja murosta saanut, että ihan mielellään jakaa tälläisistä harvinaisista, mutta kuitenkin mahdollisista tapauksista tietoa. Tuurilla voi auttaa jotakuta muuta :)

KKV:lle valitus, mutta vähän epäselvä käsitteleekö ne eurooppalaisia juttuja vai oisko oikea paikka ollut joku EU:n virasto. Paypalilla on kuitenkin nettisivut suomeksi ja sähköpostit mitä sieltä tulee on suomea... Eiköhän ne ohjaa sitten eteenpäin jos väärä paikka.

Pistetään se nyt tänne kanssa kun tiivistettynä koko tapaus:

kkv valitus.JPG
Tuo on kyllä hyvä että jaat kokemuksesi täällä. Tuo vaan vahvistaa omaa käsitystäni siitä että muutamia netin kauppapaikkoja pitää arvioida varsin tarkasti (ebay, wish, ...) ennen kuin ostaa tai myy mitään.

Toivottavasti saat edes jotain hyvitystä tuosta summasta, onhan tuo aika selkeä kusetus. Tosin, kun venäjästä on kyse niin en ihmettelisi että ihan joku postivirkailijakin olisi vaan huomannut hyvän tuotteen ja pistänyt paketin piiloon että ei olisi muka saapunut konttorille tms.

Aikanaan lähettelin duunissa venäjälle isompia lähetyksiä ja kyllä siinä sai olla kaikissa papereissa ja lippulappusissa tarkkana, jos joku lappu unohtui niin joku ryssä sai ihan "luvan kanssa" ryöstää jotain lähetyksestä ja sitten vastaanottaja valitti että jotain puuttuu. kokonaisia lavoja kun lähetettiin niin ne piti kelmuttaa kauttaaltaan ja väliin laittaa jotain security-nauhaa ja lappuja josta ilmeni jos lavaa oli käpälöity matkalla jne. Muutenkin esim varaosien kuskaamisessa rajan yli oli ihan uskomattomia kommervenkkejä jota en olisi ikinä arvannut ellei kokeneemmat olisivat kertoneet.
 
Toivottavasti saat edes jotain hyvitystä tuosta summasta, onhan tuo aika selkeä kusetus. Tosin, kun venäjästä on kyse niin en ihmettelisi että ihan joku postivirkailijakin olisi vaan huomannut hyvän tuotteen ja pistänyt paketin piiloon että ei olisi muka saapunut konttorille tms.

Tää olis ihan todenmukainen skenaario, mutta mulla on postilta tullut selvitys missä sanotaan:

"Lähetys xx on palautumassa Suomeen, koska vastaanottaja ei noutanut lähetystä paikallisesta toimipisteestä. Häneen oltiin useasti yhteydessä ja vielä ennen palauttamista soitettiin, mutta hän ei ollut Pietarissa."
 
Noniin nyt kävi yks Alin standard shipping ottamassa kiinalaiselta lentokentältä vauhtia ja on palautumassa takasin lähettäjälle syynä, että lähetys sisältää akun/patterin. Oikeasti lähetyksessä ei pitäisi olla kuin korkeintaan JST liitin akulle.
Kyseessä Lilygo TTGO T5S kehytysalusta...
Laitoin tästä nyt disputen menemään kun myyjä ite pyysi sen tekemään logistic syyllä. Alilta tuli suoraan päätös, että ei, pitää odottaa että purchase protection aika menee ohi. Odottele sitten vielä se ~70 päivää ennen kuin saat rahat takas...
Mihinkähän toi lähetys edes palautuu, kun monessa (ellei jokaisessa) EE päätteisessä alin standard lähetyksessä on ollu palautus osote jossain päin Viroa.
 
Tää olis ihan todenmukainen skenaario, mutta mulla on postilta tullut selvitys missä sanotaan:

"Lähetys xx on palautumassa Suomeen, koska vastaanottaja ei noutanut lähetystä paikallisesta toimipisteestä. Häneen oltiin useasti yhteydessä ja vielä ennen palauttamista soitettiin, mutta hän ei ollut Pietarissa."
Aikamoinen huijaus jos ostaja on saanut näytönohjaimen vaihdettua sahapuroihin vaikka ei ole edes noutanut lähetystä. Voisiko huijaaja kuitenkin olla joku postivirkailija, joka on varastanut näytönohjaimen ja väittää olleensa yhteydessä vastaanottajaan?

Löytyykö ostajan profiili vielä ebay:ssä? Mikä palauteprosentti hänellä?
 
Löytyykö ostajan profiili vielä ebay:ssä? Mikä palauteprosentti hänellä?

Ebayssa ei ole moniin vuosiin jättää ostajille negatiivista tai neutraalia palautetta, joten valitettavasti tuota kautta ei saa arvokasta tietoa.

Olen itse myynyt vähän Ebayn kautta, mutta kerran kun myin yli tonnin tavaraa siellä, niin vähän mietittyäni karsin kaikki kehitysmaat pois. Ei vaan ole sen kaiken potentiaalisen hankaluuden arvoista.
 
Olen itse myynyt vähän Ebayn kautta, mutta kerran kun myin yli tonnin tavaraa siellä, niin vähän mietittyäni karsin kaikki kehitysmaat pois. Ei vaan ole sen kaiken potentiaalisen hankaluuden arvoista.
Tuo on ihan hyvä tapa vähentää riskiä. Toinen vaihtoehto on asettaa ko. maihin korkeat postikulut ja lähettää sitten esim. (Shipit-) UPSilla postipaketin sijaan (toki todennäköisempää on että kukaan ei vain tilaa ko. maista enää).

Itsellä suurin osa eBayssa myymistäni tavaroista on ollut melko halpoja joten ei niin haittaa vaikka joskus häviäisikin, mutta vielä ei ole käynyt niin (~70 myyntiä) - joskus on ollut kyllä lähellä, esim. Chileen lähettämälläni puhelimella kesti hyvin pitkään matkalla mutta meni sitten lopulta perille ja ostaja perui claimin.
 
Ebayssa ei ole moniin vuosiin jättää ostajille negatiivista tai neutraalia palautetta, joten valitettavasti tuota kautta ei saa arvokasta tietoa.

Aijaa, en tiennyt. En ole koskaan myynyt mitään ebayn kautta.

Edit: Eikö myyjä voi enää edes vastata annettuun palautteeseen? Ehkä niistä voisi muuten päätellä jotain, jos on paljon disputeja.
 
Viimeksi muokattu:
Hei.
Tuhanen taalan kysymys, kun olen miettinyt tilaavani alista sähköpotkulaudan ja hinta ilman alv 250e. He mainostavat siellä, että sinun ei tarvitse maksaa veroa, kun valitsee tilauksen kiinan varastolta, mutta oikeasti lähettävät euroopasta. Tällöin tilauksesta vähenetään alvi pois jo maksu vaiheessa ja se maksetaan sekä lähetetään ilman maksettua alv veroa. Onko kenelläkään kokemusta tästä? Meneekö suoraan tullista läpi ilman kysymyksiä vai näkevätkö ne järjestelmästä jotain ja jää sata varmasti odottamaan selvitystä. Vai onko tuuri peliä? Kiitos etukäteen, jos joku osaa sanoa.
 
Hei.
Tuhanen taalan kysymys, kun olen miettinyt tilaavani alista sähköpotkulaudan ja hinta ilman alv 250e. He mainostavat siellä, että sinun ei tarvitse maksaa veroa, kun valitsee tilauksen kiinan varastolta, mutta oikeasti lähettävät euroopasta. Tällöin tilauksesta vähenetään alvi pois jo maksu vaiheessa ja se maksetaan sekä lähetetään ilman maksettua alv veroa. Onko kenelläkään kokemusta tästä? Meneekö suoraan tullista läpi ilman kysymyksiä vai näkevätkö ne järjestelmästä jotain ja jää sata varmasti odottamaan selvitystä. Vai onko tuuri peliä? Kiitos etukäteen, jos joku osaa sanoa.
Kannattaa myos katsoa E-villen sivut, kalliimpi kuin Ali tms muut oikeat Kiina kaupat mutta Evillella on nykyisin varastot Suomessa ja asiakaspalvelusta saa apua jne. pieni hinta siita etta asiat toimii ja saa rahat takaisin jos tarve vaatii.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 487 766
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom