AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Tilattu kesäkuuksi BASEUS usb micro - usb latauspiuha puhelimeen n. €4. Heinäkuun lopussa jo rikki, ei lataa! Disputeaika 15 päivää vastaanotosta surkea, eihän siinä ajassa voi löytää puutteita, yhteyttä myyjään - ei vielä vastannut. Yhteyttä aspaan, sanoivat että ensin myyjän kanssa, jos ei onnistu, he tekevät jotain asialle.

Verrokkina toinen kaapeli, ostettu viime vuonna jo, vieläkin toimii Aliexpressiltä siis ostettu, on siinä piuhoissa eroa!

Saanko refund vai uuden, vai kumpaakaan?
Just tilauksessa tulossa baseuksen tupakansytkäUSB laturi ja koukkuja autoon, katotaan miten kestää, palaako laitos. Jos joku merkki pitää mainita omasta kokemuksesta luotettavaksi niin Ugreen ei ole pettänyt ikinä vielä. Ehkä vähän kalliimpi kuin baseus.
 
Just tilauksessa tulossa baseuksen tupakansytkäUSB laturi ja koukkuja autoon, katotaan miten kestää, palaako laitos. Jos joku merkki pitää mainita omasta kokemuksesta luotettavaksi niin Ugreen ei ole pettänyt ikinä vielä. Ehkä vähän kalliimpi kuin baseus.

Itelle kans tulossa Baseuksen isohko powerbank. Tarkoitus ottaa ulkomaanreissulle mukaan. Toivottavaati ei räjähdä koneessa kesken lennon...Ei mikään erityisen nopea toimitus kun 15.7 tilasin ja eilen saapui viimein helsinkiin.
 
Baseus-myyjä ei suostunut kauppaa purkamaan, eikä lähettämään uutta, mielestäni huono kompensaatio. Lähes 3+ euron ostos kk päästä käyttökelvoton kun ei lataa missään asennossa luuria (toinen johto lataa) ja oli vielä lahja! Ainoa hyvitys mitä Baseus tarjoaa on tietty prosenttialennus uudesta ostoksesta (onkohan samaa rihkamaa).

Mikä on LAADUKKAIN USB-MicroUSB johto 2 metriä puhelimeen Aliexpress tänään.
 
Kymmenkunta Lightning -Baseusta tilanneena voin sanoa, että ihan ok-kamaa nuo muuten ovat olleet. Mulla on yksi noista kymmenestä mennyt paskaksi, se oli pitkä 3m ja sekin kerkesi olla varmaan muutaman vuoden ainakin käytössä.

Muita hyvin kestäneitä Rock, Ugreen, Anker.
 
Ugreen läti tilaukseen. Täyttä kumia koko kaapeli, todella kestävältä vaikutti, en uskaltanut ostaa samanlaista kangasmaista.

Katsotaan mitä Baseus vastaa, niin jos on edes 20 prosentin alennus uudesta, voisin tilata varavirtalähteeseen uuden kaapelin 1 metri. Ettei täysin pettymys olisi myyjälle, kun hän kuitenkin halusi antaa alennusta uudesta, samalla voisin omalla käytöllä todeta onko kuinka kestävä. Lahjansaajalla ei kestänyt.
 
Baseus-myyjä ei suostunut kauppaa purkamaan, eikä lähettämään uutta, mielestäni huono kompensaatio. Lähes 3+ euron ostos kk päästä käyttökelvoton kun ei lataa missään asennossa luuria (toinen johto lataa) ja oli vielä lahja! Ainoa hyvitys mitä Baseus tarjoaa on tietty prosenttialennus uudesta ostoksesta (onkohan samaa rihkamaa).

Mikä on LAADUKKAIN USB-MicroUSB johto 2 metriä puhelimeen Aliexpress tänään.
US $1.99 |Ugreen Micro USB Cable Charger for Samsung Galaxy S7 S6 Fast Charging Mobile Phone Charger Cord for Huawei Tablet USB Cable Wire-in Mobile Phone Cables from Cellphones & Telecommunications on Aliexpress.com | Alibaba Group

Mulla on tämä 3m ja ei koskaan pettänyt, tietenkin ihmiset kohtelee eri lailla kaapeleita niin voi hajota mutta on jo yli 4 v kestänyt, pidempään kuin Ankerin kalliimpi.
 
Mikä on LAADUKKAIN USB-MicroUSB johto 2 metriä puhelimeen Aliexpress tänään.

Ugreen on kuraa sen jälkeen kun on tutustunut JuiceBitz johtoihin. Jokainen piuha ylittää standardit ja sisällä on reilusti kuparia. Tämä on ainoa mihin voi oikeasti luottaa esim. videolinkitetyissä lennokkihommissa yms. työ/tärkeissä jutuissa:

USB | JuicEBitz

juicebitz on eBay

En löytänyt aliexpress kauppaa.
 
Baseus vastasi reklamaatioon -- 1 dollarin hyvitys seuraavaan ostokseen. Onko tätä pakko hyväksyä?

Miksi Aliexpress-ostoturva näin heikko, disputea ei voi laittaa, vaikka tuote kesti alle 1 kk kun lahjansaaja otti sen käyttöön?

Otin yhtyettä aspaan, sanoivat että hätyyttelevät myyjää full refundiin.
 
Baseus vastasi reklamaatioon -- 1 dollarin hyvitys seuraavaan ostokseen. Onko tätä pakko hyväksyä?

Miksi Aliexpress-ostoturva näin heikko, disputea ei voi laittaa, vaikka tuote kesti alle 1 kk kun lahjansaaja otti sen käyttöön?

Otin yhtyettä aspaan, sanoivat että hätyyttelevät myyjää full refundiin.

Jos luottokortilla maksoit, niin koita sitä kautta, jos ei muuten onnistu.

Tänään sain mastercardilta ebaystä ostetusta feikkitabletista rahat pois, jonka paypal käänsi myyjän hyväksi.
 
En tiedä mitä alemarketti pyrkii ostamaan, mutta esimerkiksi Tokmannilta olen kyllä ostanut joskus niin luokatonta "oman merkin" roskaa, että huhhuh. Esim. sähköhammasharja latasi akkua yhden kerran ja toisella ei enää tapahtunut mitään muuta kuin merkkivalo syttyi, ja pyörän etulamppu hajosi kymmeneen osaan ensimmäisen paristonvaihdon yhteydessä. Toisaalta sitten taas jotkin samoilla merkeillä myytävät tuotteet ovat vaikuttaneet ihan laadukkailta. Eli ihan samanlaista arpapeliä kuin suoraan Kiinasta vastaavaa halpapaskaa tilatessa.

Tokmannilla sentään on hankintakanavat kunnossa, kun tilausmäärätkin melkoisia ja edes jonkinlainen laatukontrolli, mutta kiinalaiset valmistajat on mitä on. Kyllä ne usein itse näytekappaleet testaa, että edes ovat sinnepäin, eikä asiakkailta henki lähde käyttäessä.

Tuntuu siltä, että Tokmanni osaa johdonmukaisesti valita tuotteita sieltä paskemmasta päästä.
 
Osaako joku sanoa miten ihmeessä vienti-ilmoitus pitää tehdä Tullille jos lähettää tavaran takuuvaihtoon USA:han? Sain jo maksetun UPS lapun millä voin laittaa menemään mutta Tullin sivuilla sanotaan että pitää tehdä joku vienti-ilmoitus etten maksa uudestaan veroja tuosta kun tulee uusi tuote tilalle. Yritin katsoa Tullin nettipalvelussa tuota ilmoituksen tekemistä ja sielä on semmosia pakollisia kenttiä mihin ei ole mitään hajua mitä pitäisi laittaa. Esimerkkejä: Sijaintitiedot että tulli voi tarkastella, poistumispaikka eli tullipiste, Incoterms ehdot...
 
Baseus vastasi reklamaatioon -- 1 dollarin hyvitys seuraavaan ostokseen. Onko tätä pakko hyväksyä?

Miksi Aliexpress-ostoturva näin heikko, disputea ei voi laittaa, vaikka tuote kesti alle 1 kk kun lahjansaaja otti sen käyttöön?

Otin yhtyettä aspaan, sanoivat että hätyyttelevät myyjää full refundiin.

Myyjä ehdottaa aina jotain seuraavista:
1) Et saa mitään, tuote on kunnossa
2) Saat jonkun pienen, $1 kupongin seuraavaan ostokseen
3) Lähetä tuote jonnekin, kun se on perillä saat EHKÄ jotain korvauksia
4) Odota pari viikkoa/peru tämä dispute, niin hoidetaan asia kahdenkesken sähköposteilla

Näistä ei kannata hyväksyä mitään. Aina kannattaa aspan kautta pistää ja myyjän kanssa on ihan turha neuvotella yhtään mistään.

Ongelma on, että jos hyväksyvät Full Refund, niin jos tuote pitää lähettää takaisin, se maksaa enemmän postimaksuina kuin 90% ostamistani tuotteista. Viime tapauksesta otin 10-20% hinnasta takaisin, ja pistin yhden tähden palautteen, kun kusettivat väärillä kuvilla. Käytännössä katsoin, paljon se minulle myyty tuote maksaa halvimmillaan ilman postikuluja ja otin sen hinnan. Kyse oli prossujäähystä, jossa oli kuvissa käytännössä isompi jäähy (92mm vs 120mm tuuletin) ja 4 heatpipellä (sain 2), mutta ledit löytyi. Hintaa oli kymppi. Otin riskin, ei kannattanut.
 
Eivät kaikki myyjät ole tuollaisia, vain iso osa. Esimerkiksi Convoy flashlight store heitti rahat takaisin ilman mitään mukisemista kun taskulampussa oli valmistusvirhe, ja vieläpä virhe jonka olisi teoriassa saanut korjattua muutaman euron osaa vaihtamalla. Nykyään taidan olla hälyyttävästi joku erityisasiakas kun hajoneena tullut lasinen kahvipannu meni suoraa Aliexpressin käsittelyyn myyjältä kyselemättä.
 
Mitähän vit... Tilasin aliexpressiltä osia tulevaan diy projektiin ja yllätys tässä melkonen kun 80g painava sähkömoottori on estetty lentopostina. Juuri piteni kuukaudella toimitusaika ainakin, jos nyt tulee lainkaan... samalta tilaukselta tulee magneettipaloja, käämintälankaa, digitaalimittareita yms yms ja kaikki kait jo lähtenyt tulemaan lentona mutta tuo ainoana pakettina ei sitten lentokoneeseen kelvannut... Kummastuttaa.
 
Onko kukaan nyt vähään aikaan tilannut jenkeistä Ebayn kautta mitään GSP:tä käyttäen mitään? Noin vuosi sitten tilasin eikä jäänyt tulliin koska meni Saksan kautta :D Mietin että pitäisikö uudestaan kokeilla :think:
 
Uudessa postiosoitteessani on ääkkösiä, miten niiden kanssa kannattaa Alinexpressin ja muiden ulkomaisten kauppojen kohdalla tehdä?

hyvin tuli aiemmassa osoitteessa kaikki perille, osassa kirjeissä oli jopa Ä-kirjain oikein ja osassa oli vaan korvattu A:lla.
 
Itse aikoinaan korvasin ne jo suoraan Ä -> A jne tilausvaiheessa. Eipä ollut kertaakaan ongelmia minkään lähetyksen kanssa eikä tuota ongelmia tulkinnassa Suomessakaan minkään yhtiön toimesta.
 
Kyllä minäkin olen kaikki ääkköset laittanut ilman pisteitä, niin ei tule sekaannuksia.
Sakemanni osaa sekoilla tällaisenkin asian kanssa. Saattavat tarkistaa osoitteen jostakin Postin tietokannasta > osoitetta ei ole olemassa > tavaraa ei tule.

Tämä on kerran omakohtaisesti kokeiltu. Mikään muu lähettäjä maailmassa ei tällaista ole kyennyt tekemään.
 
Sakemanni osaa sekoilla tällaisenkin asian kanssa. Saattavat tarkistaa osoitteen jostakin Postin tietokannasta > osoitetta ei ole olemassa > tavaraa ei tule.

Tämä on kerran omakohtaisesti kokeiltu. Mikään muu lähettäjä maailmassa ei tällaista ole kyennyt tekemään.

Kerran yhdestä brittifirmasta tilasin ja ne sähköpostilla moneen kertaan kysyi osoitetta. Laitoin sen niille kaikissa muodoissa ja ne ei kuulemma silti sitä saanut toimimaan. Jotenkin sitten lopulta kuitenkin saivat lähetetyksi. Mahtoikohan niilläkin olla samanlainen järjestelmä?
 
Mites tuo AliExpressistä tilaaminen perinpohjaisesti tapahtuu? Olen ajatellut tilaavani tietokoneeseen vesijäähdytystavaraa FormulaMod kaupasta. Täytyykö alkaa jotain ALVeja tai tulleja makselemaan vai tuleeko tavarat perille ilman mitään kummallisuuksia?

Jos jotain maksuja pitää erikseen maksaa, pyydetäänkö niitä vai pitääkö omatoimisesti tehdä jotain etukäteen?

Jos on jotain tietopakettia olemassa tai vastaavaa, olisin kiitollinen. Sudenkuoppia tilaamisessa saa tuoda esille jos niitä on. Kiitos.
 
Mites tuo AliExpressistä tilaaminen perinpohjaisesti tapahtuu? Olen ajatellut tilaavani tietokoneeseen vesijäähdytystavaraa FormulaMod kaupasta. Täytyykö alkaa jotain ALVeja tai tulleja makselemaan vai tuleeko tavarat perille ilman mitään kummallisuuksia?

Jos jotain maksuja pitää erikseen maksaa, pyydetäänkö niitä vai pitääkö omatoimisesti tehdä jotain etukäteen?

Jos on jotain tietopakettia olemassa tai vastaavaa, olisin kiitollinen. Sudenkuoppia tilaamisessa saa tuoda esille jos niitä on. Kiitos.

Katso se Sampsan video, siinä on selvällä suomella selostettu, miten nuo kaupat toimii:
 
En tiedä enkö osaa käyttää vai onko Ebay vaan niin sekava. Tulee selattua välillä selaimella ja välillä mobiiliappilla. Tuntuu, että mobiiliappi on tarkempi missä järjestyksessä sanat ovat eli niitä ei voi vaan lätkiä peräkkäin sopivasti. Ainakin selaimella löytyy enemmän tavaraa samoilla hakusanoilla.

Lisäksi nyt kun sieltä tulee vähän väliä "price reduced" tarjouksia mailiin sen perusteella mitä on lisännyt watch-listaan. Ensinnäkin ne hinnat voi olla ihan missä tahansa valuutassa sen perusteella missä maassa myyjä on, riippumatta omista asetuksista. Lisäksi esim. nyt tuli "tarjous"

Alkuperäinen hinta=189.46GBP (208€)
Alennettu hinta=167.54GBP (184€)
Jos klikkaat tuotteeseen=225.54€

:D
 
Aliexpressissä taas kusettajamyyjä laittoi väärän lähetystunnarin. Ihmettelin, että miksi hitossa pitää tullata 4 dollarin tuote. Tullasin kuitenkin nolla alveilla.
Sitten hokasinkin, että tuote on jossain ihmeen Kauniaisissa ja todennäköisesti arvokaskin tuote, kun lähetystunnuksen seurannassa vaadittiin tullausta ja melkein kilon painoinen. En ikinä saanut sitä paperiversiota tullauksen tarpeesta. Paitsi, että se tullaus meni läpi sille lähetystunnukselle ja lähti eteenpäin niin Kauniaisen tyyppi saattaa saada tavaransa ilman alveja.:facepalm:

Huijarimyyjä: peoplemarketing
Disputeen pääsi heti ja onneksi ymmärrettävä nimi niin osaa vältellä kuin syöpää.

edit: Jaahas nyt se meinaa, että lähden samaan vedätykseen uudestaan uudella lähetystunnuksella. Kyllä noissa lähetystunnuksissa pitäisi näkyä osoitteetkin, kun ne nyt on näköjään löytänyt porsaanreiän. Onneksi Aliexpress on muokannut systeemiään, että voi laittaa disputeen milloin lystää. Ennen oli toisin, kun piti odotella joku tietty aika.

edit2: Ei jumalauta Ali lähti myyjän kelkkaan, että ostajan vika tämä lähetystunnusfarssi eli menetin uuden lähetystunnuksen myötä rahojen palautusoikeuden, jos hyväksyn sen niin en voi vaatia rahoja takaisin, jos ei tälläkään kertaa osu oikeaan osoitteeseen.
Jos Ali antaa tuollaisen porsaanreiän myyjille niin ei helvetti. Aika paljon alkaa lipsahtelemaan ostajille vääriä lähetystunnuksia. Ja niitä on jo ollutkin enemmän, mutta rahat saanut toistaiseksi takaisin yleensä riitaisilla dispute tapauksilla. Suurin osa näistä kyrpäisistä myyjistä vetää selvissäkin tapauksissa loppuun asti ja mitään eivät lähetä.
Parempi siirtyä Ebayhän. Samat kamat sieltäkin saa ja dispute käytännöt toimii tolkullisesti ebay/paypal systeemissä.
 
Viimeksi muokattu:
Aiheuttavatko uudet muutokset pankkimaksamistunnistautumisiin jotain muutoksia myös paypaliin tms.?
 
On kyllä nykyään ruuhkaa tullissa. Oma tilaus tullut Helsinki-Vantaalle 12.9 ja siellä se vieläkin on :D
 
Tilaus AliExpress 8.8 reilun 3€ raudanpala
Myyjä oli suuressa viisaudessaan valinnut toimittajaksi Yanwen Air Mail , josta löytyy arviointeja netistä . tuskin huonompaa onkaan ,. no
Paketti meni Turkkiin 31.8 ja lähti 2.9
3.9 Item arrived to destination country. ja siihen pimenee seuranta täysin
Tullista ei saa mitään tietoja , eikä postia kiinnosta , mutta
tietääkö joku onko siellä vastaanottokeskuksessa oma kasansa hukatuille kirjatuille kirjeille vai lyödäänkö ne suoraan roska-autoon ja siitä kaatopaikalle
 
Tilaus AliExpress 8.8 reilun 3€ raudanpala
Myyjä oli suuressa viisaudessaan valinnut toimittajaksi Yanwen Air Mail , josta löytyy arviointeja netistä . tuskin huonompaa onkaan ,. no
Paketti meni Turkkiin 31.8 ja lähti 2.9
3.9 Item arrived to destination country. ja siihen pimenee seuranta täysin
Tullista ei saa mitään tietoja , eikä postia kiinnosta , mutta
tietääkö joku onko siellä vastaanottokeskuksessa oma kasansa hukatuille kirjatuille kirjeille vai lyödäänkö ne suoraan roska-autoon ja siitä kaatopaikalle
Oo oikeesti ees varmaan saapunu Suomeen. Tohon Yanwenin seurantaan ei kannata tosiaan ollenkaan luottaa.
Se on kyllä totta, että toi on huonoin ja hitain toimittamaan ikinä.
Itellä on 31.7 lähetetty paketti joka on ton Yanwenin seurannan mukaan saapunut maahan 7.8, mutta ei oo vielä näkyny pakettia.
 
Tilaus AliExpress 8.8 reilun 3€ raudanpala
Myyjä oli suuressa viisaudessaan valinnut toimittajaksi Yanwen Air Mail , josta löytyy arviointeja netistä . tuskin huonompaa onkaan ,. no
Paketti meni Turkkiin 31.8 ja lähti 2.9
3.9 Item arrived to destination country. ja siihen pimenee seuranta täysin
Tullista ei saa mitään tietoja , eikä postia kiinnosta , mutta
tietääkö joku onko siellä vastaanottokeskuksessa oma kasansa hukatuille kirjatuille kirjeille vai lyödäänkö ne suoraan roska-autoon ja siitä kaatopaikalle

Se voi olla jossain balttian maassa, kun tullut mukamas määränpäähän. Tuollaisia ihmeellisyyksiä ollut tämän vuoden puolella. Suur-Suomi..wtf
 
itelle tullu muutama paketti semmosia, missä seurantakoodi on vaihtunu suomalaiseksi matkanvarrella. seuranta pysähtyny tuohon arrived to destination country. eikäsiitä ole tullu itelle mitään lappua postistakaan että ois saapunu haettavaksi. kävin konttorilla kysyy viittiskö ne ehtiä, hätäisesti ehtivät ja sanoivat ei löydy.

soitin postin asiakaspalveluun ja se käski sitten ehtiä sitä pakettia ja siellähäse hyllyllä oli ollu hyvän tovin.
 
Onko teillä käynyt Alin kanssa näitä lähetystunnuskusetuksia?

Laitoin viestiä Alille sinne dispute kohtaan-->

"I want my money back! How does it make any sense that i get a new deal and lose my right to return or have a refund? They originally send me wrong tracking number. How can i be sure that this new one would definitely be correct? What if this new package with this new number hasn't been send to me and it will be wrong again? There might be another "accident" so i dont like my rights as a customer being taken away.."

Myyjän ja Alin ehdotus -->

"we reject the solution, as the parcel is on the way. The right track number is UT********CN"

Toki tuohon ylimpään on tullut lisää tekstiä.

Viime aikoina Alin myyjät ovat heitelleen "vahinko" lähetystunnuksia ja mitään sieltä ei ole tullut. Rahat tullut toki takaisin, mutta oma vaivansa noissa disputeissa. Nyt näyttää siltä, että tulee tappiota. Yritän vielä lopussa Alin sätissä kääntää tuota kelkkaa, että onko tämä todellakin niiden linja.
Näissä tapauksissa kait pitäisi kytätä tuota viimeistä suoja-aikaa eikä piitata noista lähetystunnuksista. Ali näyttäisi pitävän noita lähetystunnuksia oikein pätevinä todisteina, että ostaja on mukamas jotain saanut, kun muu Urpo Suomessa käy hakemassa paketin eri osoitteesta omalla nimellään.


Ebayssä ne kyllä lähetteli tavaraakin, vaikka disputet paukkunut suoja-ajan loputtua. Lähtökohtaisesti ei siis ollut mistään jymäytyksestä kyse..merikusti vaan vailannut ja tullut vasta 2kk jälkeen, mutta jos menee yli 3kk niin sieltä mitään ole ollut tulossakaan. Alissa toisin. Siellä ei ole tullut kertaakaan yhtään mitään, kun disputet paukkunut. Ne ei koskaan mitään edes lähettänyt. Tullut vaan huomattua.
 
mulla nyt ihan positiivista kokemusta vaihteeksi, semmonen karvan alle 10 euron härpäke tuli tilattua. No sieltähän suht nopeasti (2-3 viikkoa) tuli paketti jota jo hakiessa katselin että aika nahtin kokoinen mutta päällä luki oikeat tiedot. No kun aukaisin niin siellä oli joku vatun tangon pätkä. No siitä kyseleen myyjältä että mitä vattua kuvan kanssa. Myyjä siihen että näköjään vahingossa lähetetty väärä tuote ja kyseli että passaako jos lähettää uuden tilalle. No minä että passaa kyllä. Hämmästys oli sitten suuri kun tuli viestiä siltä myyjältä että haluaa sen tangon takaisin, minä siihen että en ala posteja maksamaan ja maksaako ylipäätään vaivaa. No myyjä kyseli mitä maksaa ja kun ilmoitin sen niin maksoi paypal tilille ko summan. No kun lähetin niin tieten maksoi enemmän kuin olin ilmoittanut kun just meni painorajan yli. No myyjä kuiten maksoi senkin erotuksen mulle vaikka ajattelin jo ottaa takkiin sen pari euroa. Halusi vielä pikana sen lähetettäväksi (no suomen postin pika ei taida kovin pika sinne kiinan päähän olla). Oli itsekin näköjään sen uuden pikana laittanut tuleen kun tais tulla alle viikossa ja oli oikea kikkulakin lähetetty tällä kertaa. Ei ole kyllä kuulunut että onko se mun paketti ylipäätään perille päässyt kun noihin kiinan kirjeisiin ei mitään seurantaa postilta saa ... ei tainnut olla seurantaa vaikka kirjais sen lähetyksen (taitais tulla vaan ilmoitus että noudettu). No mutta yllättävää toimintaa myyjältä kun ei sillä tangon pätkällä varmaan 10 sentin arvoa olla mutta kaippa se oli joku hirveen tärkeä ainoa maailmassa oleva tangon pätkä :)
 
Itse olen siirtynyt pitkälti Banggoodiin. Seuranta koodit toimii ja toimitus on useimmiten nopeampaa kuin eBayssa yms.

Tuolta olen jotain tilannut. Samaa sarjaa kun Gearbest ja Geekbuying, siis kiinalainen kauppa, jolla on halpoja toimituksia Suomeen ja halvat hinnat.

Noissa on vaan helpompi löytää tarvitsemansa tavarat ja hinta on ok. Ebayssä on useampi hintaluokka ja tavaraa voi olla 500 listausta, kaikki keskenään sekaisin ja se halvin on totaalista kuraa, jota vaikka tuo esimerkin Banggood ei suostu edes laittamaan listoille.

--

eBay on tuntunut kallistuneen viime aikoina, ainakin ne mitä olen itse tilannut. Käytännössä osia tietokoneeseen, minirepun ja USB-C -kuulokkeet. Ei voi oikein tilata sieltä, kun hinta on yli 20€, ja tulli tykkää silloin pistää hintaan +24% päälle. Aigo, Tigernu ja Xiaomi on olleet merkkeinä.
 
Tosiaan, jos jotain kalliimpaa tilaa niin esim. Gearbestistä. Niillä kun varastoja Euroopassakin niin säästyy vielä kalliimman tuotteen kohdalla alveissakin.

Ebaystä ja Alista dollarituotteet. Jotain yli 5 euron tuotetta ei enää oikein noista kannata tilata, että sitten vaikka eurolla kalliimmalla Banggoodista. Vaarana on se, että myyjä onkin rotta, joka vedättää alusta loppuun asti, kun yrittää tehdä maksimitulosta.

CNDirect oli parhaimpia kusetusfirmoja, mitä tullut kokeiltua. Oikein lähettivät kuvan paketista, jossa osoitetietoni. Seurantakoodi epämääräiseen postipalveluun, missä se ei liikkunut yhtään mihinkään. Näköjään se putiikki nykyään kadonnut ja paikan osoite oli jenkeissä. Trustpilotissa 65% huonoja arvosteluja.
 
Hoh..se 4 dollarin tuote tuli sittenkin. Paketissa oli lähetystunnus ja seurantaa piisaa Kiinan puolella(China Post), mutta Suomen puolella ei yhtään mitään. Untracked tuossa paketissa lukeekin, mutta yleensä tälläiset lähetystunnukset joissa on edessä ja lopussa kirjaimia on seurattava lähetystunnus ihan täällä Suomessakin asti.

Kattelin paketteja joista on ilmoitettu lähetystunnus alkaen s:llä ja sen jälkeen tulee läjittäin nollaa sekä muitakin numeroita. Näitä ei voi seurata itse mitenkään, mutta itse niihin paketteihin onkin lätkäisty toinen tarra päälle missä on lähetystunnus ja track17 tunnistaa nuo Turkin postiksi PTT. Siellä näkyy viimeisin jälki, että on Istanbulista lähtenyt ja siihen loppuu seuranta.

Eksoottisimmat lähetykset on meripostina ja paketissa oli maininta jostain ihmeen tyynenmeren saaresta. Pari tullut joskus tuollaista ja yli 2kk meni aikaa. Varmaankin se kaikkein halvin lähetysmuoto. Ebayssä ollut noita ja Alissa ei ole näkynyt maksimi lähetysaika taisi olla juurikin tuolla Yanwenilla? Maksimissaan 60 päivää lähetysaikaa.

Tuotteet missä on pattereita/akkuja(joskus ottavat ne patterit pois kokonaan) tulevat tosi hitaasti, jos ollenkaan. 18650 Li-ionit tullut maita pitkin jonkinlaisella silkkitiellä parissa kuukaudessa. Noita kun ei voi lentokoneessa kuljettaa tai todella kallista. Vain yhdessä tullut seurattava lähetystunnus niin pääsi vähän näkemään reittiä.
 
Noista 13-merkkisistä XXnnnnnnnnnXX-tunnuksista esim. U-alkuiset ovat normaalisti seuraamattomia.

Ne ovat viime aikoina yleistyneet kokonaan tunnuksettomien kustannuksella kun kansainväliset tullisäännökset ovat tiukentuneet ja tullitiedot halutaan myös sähköisesti, jota varten pitää sitten olla jokin koodi lähetyksessä vaikka täyttä seurantaa ei olisikaan.
 
Tämähän on mukavaa kun myyjä myy epäsopivan tuotteen ja tarjoaa 20% hyvitystä ebayssa. Saiko tuon jotenkin suoraan ebayn hoidettavaksi?
 
Jahas. Muutaman euron kuulokkeet kiinasta. Toki Alankomaiden varastolta, mutta kiinalainen tuote.

Ja artikla 28 ja 29 oli isosti esillä.

JPEG_20190918_160923.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 387
Viestejä
4 493 847
Jäsenet
74 199
Uusin jäsen
trajanie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom