• Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Eihän ne nyt kaikkia paketteja rupea aukomaan? Ja sen kyllä huomaa jos se on avattu?
Sillä vain kysyin, että onko pakettien päälle ilmaantunut nykyään myös sisällön valmistaja.

Mulle on tullut joskus paketteja jotka on selvästi aukaistu ja sitten suljettu uudestaan jollain teipillä. Ei ne varmastikaan kaikkia paketteja aukaise, niitä on ihan liikaa, mutta jotkut isommat paketit saatetaan tarkistaa koska ne sisältää usein sitä arvokkaampaa tavaraa.
 
Tämä mielessä en kyllä mitään boksereita uskaltaisi tilata.
Oon pari vuotta tilaillut vaatteita Alista ja mitään ihottumia tms ei ole ikinä tullut (knock, knock). Kunnon pesu ekaksi niin eiköhän ne pahimmat myrkyt huuhtoudu :lol: Ainut valittamisen aihe on ollut laatu. Ne perkeleet tosiaan säästää siinä kankaassa ihan viimiseen asti. Kannattaa katsoa niitä vähän isompia merkkejä ja ehkä niitä trusted seller vai mitä ne nyt olikaan valmistajia. Ja arvosteluista kannattaa lukea pelkästään ne yhden tai kahden tähden arvostelut.

Jos tuotekuvauksessa lukee breathable tms. niin se on oikeasti see through harsoa.

edit: "Poorly Made in China: An Insider's Account of the Tactics Behind China's Production Game" on mun mielestä tosi hyvä kirja ja avaa hyvin kiinalaisten ajatusmaailmaa ja valmistusprosesseja. Ostaisinko esim. kosmetiikkaa. En helvetissä! Mulla on .epub jos joku haluaa...
 
Viimeksi muokattu:
Wishin paketti tuli perille nopeasti. 4-5 päivää tilauksesta taisi paketti olla noudettavissa. Vähän yllätti, kun paketti kuitenkin lähti Shanghaista asti. Postikulut oli aika kalliit (10e), mutta toisaalta maksaa nuo kotimaan postitkin nykyään melkein saman.
 
Eihän ne nyt kaikkia paketteja rupea aukomaan? Ja sen kyllä huomaa jos se on avattu?
Sillä vain kysyin, että onko pakettien päälle ilmaantunut nykyään myös sisällön valmistaja.
Itellä ainakin kaikki kuriirin kyydissä tulleet paketit on aukastu vaikka ovatkin olleet alle vero ja tulli rajan. Paketit on tullissa sitten suljettu teipillä, jossa lukee tullin avaama.
 
Ostaisinko esim. kosmetiikkaa. En helvetissä! Mulla on .epub jos joku haluaa...

Vähän aikaa sitten luin juuri artikkelin jossa kerrottiin, kuinka oli tutkittu joitain kosmetiikkatuotteita, miesten ja naisten, kiinasta tilaamia, oli yhtenä ainesosana paljastunut mm. ihmisen virtsaa. Mikään keino siinä maassa ei ole kiellettyä. Vain mielikuvitus on rajana.
 
Wishin paketti tuli perille nopeasti. 4-5 päivää tilauksesta taisi paketti olla noudettavissa. Vähän yllätti, kun paketti kuitenkin lähti Shanghaista asti. Postikulut oli aika kalliit (10e), mutta toisaalta maksaa nuo kotimaan postitkin nykyään melkein saman.
Onhan tuo kallista kun aliexpressissä ePacket/Pikakirje on yleensä vain muutaman dollarin extraa ja taobao agenttikin postittaisi 800g paketin tuolla hinnalla. Mutta mitäpä voitkaan odottaa Wishiltä.
 
Tullin sivuilla tavaran tiedoissa lukee "Tullaustapa: Posti", periikö Posti vielä mahdollisesti jotain lisäkuluja tuohon päälle?
 
Tullin sivuilla tavaran tiedoissa lukee "Tullaustapa: Posti", periikö Posti vielä mahdollisesti jotain lisäkuluja tuohon päälle?

Tuo näköjään lukee itsellänikin kaikissa tavaroissa. Ei tule lisähintaa. Ilmeisesti tarkoittaa vaan, että tavara kulkee Postin välityksellä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo näköjään lukee itsellänikin kaikissa tavaroissa. Ei tule lisähintaa. Ilmeisesti tarkoittaa vaan, että tavara kulkee Postin välityksellä.

Maksetaanko tuo tullimaksu vasta noudon yhteydessä? Tililtä kun ei näyttäisi lähteneen vielä mitään. Pitäisin mahdollisena että Posti perisi siinä tapauksessa jonkun käsittelymaksun.

E: Tullauspäätöksessä lukee "Tullimaksu on maksettava ennen tavaran luovuttamista".
 
Maksetaanko tuo tullimaksu vasta noudon yhteydessä? Tililtä kun ei näyttäisi lähteneen vielä mitään. Pitäisin mahdollisena että Posti perisi siinä tapauksessa jonkun käsittelymaksun.

E: Tullauspäätöksessä lukee "Tullimaksu on maksettava ennen tavaran luovuttamista".

Jos siis olet nettitullauksen jo tehnyt, niin sieltä tulee tullauspäätös ja lasku (jonka voi maksaa suoraan verkkopankissa) kun ovat käsitelleet tullauksen. Maksun jälkeen yleensä pitäisi tulla tieto, että tavara etenee Postille tjsp.
 
Viimeksi muokattu:
Jos siis olet nettitullauksen jo tehnyt, niin sieltä tulee tullauspäätös ja lasku (jonka voi maksaa suoraan verkkopankissa) kun ovat käsitelleet tullauksen.

Okei, no nyt alkaa selkenemään. Hoitelen näitä asioita ensimmäistä kertaa joten tuntuu hivenen sekavalta. Lähteekö tavara tullivarastosta vasta sitten kun tuo on maksettu?
 
Okei, no nyt alkaa selkenemään. Hoitelen näitä asioita ensimmäistä kertaa joten tuntuu hivenen sekavalta. Lähteekö tavara tullivarastosta vasta sitten kun tuo on maksettu?

Jep, vasta maksun jälkeen lähtee.

Voivat tietysti pyytää vielä lisätietoa, jos tullauksesta puuttuu jotain oleellista, kuten dokumentti tavaran ja postikulujen arvosta. Tämä tulee kuitenkin ennen laskua.
 
Jep, vasta maksun jälkeen lähtee.

Voivat tietysti pyytää vielä lisätietoa, jos tullauksesta puuttuu jotain oleellista, kuten dokumentti tavaran ja postikulujen arvosta. Tämä tulee kuitenkin ennen laskua.

Mulle olikin jo näemmä ilmestynyt tuonne sivuille lasku dokumenttina jonka maksoin pois.

Tavara ei kuitenkaan taida ehtiä huomiseksi perille niin kuin toivoin, harmittaa. :( Olisinpa huomannut tuon aikaisemmin.
 
Asenna puhelimeen postin mobiili app tjsp. ja rekisteröidy sinne jne. Hyvällä tuurilla paketti siirtyy tämän päivän (perjantain) aikana lähipostiin, josta saat puhelimeen ilmoituksen. Siis HYVÄLLÄ TUURILLA, kaikki tietää postin toimintavarmuuden.

Löytyy jo, en tiedä miten tuo appi nopeuttaisi asiaa.
 
Aion kyllä (Postin erinomaisesta chatista...) kysyä miksi tuo meni Tullin kautta jos paketissa näkyy oikea arvo tai edes järkevänoloinen paketin kokoon nähden. Kyseessä siis USB-liittimeen tuleva jännite-/virtamittari.
Näköjään tänään pitäisi tuo tulla minulle (on jo paikkakunnalla) eikä tietenkään tule kirjattuna, kuten pitäisi, vaan Posti kantaa laatikkoon.
 
Onhan tuo kallista kun aliexpressissä ePacket/Pikakirje on yleensä vain muutaman dollarin extraa ja taobao agenttikin postittaisi 800g paketin tuolla hinnalla. Mutta mitäpä voitkaan odottaa Wishiltä.
wishissä tuntuu olevan useimmiten tavaran hinta ja postikulut(joita ei tietenkään näytetä suoraan) ristissä, jolloin tuote on ~ilmainen(ja löytynee halvin ensin haulla helpommin?). Alissa sentään pystyy määrittämään ilmaiset postit. ebayn hinta+postikulut sorttaus helpottais vertailua mutta ei oo varmaan yleistymässä
 
Mulle olikin jo näemmä ilmestynyt tuonne sivuille lasku dokumenttina jonka maksoin pois.

Tavara ei kuitenkaan taida ehtiä huomiseksi perille niin kuin toivoin, harmittaa. :( Olisinpa huomannut tuon aikaisemmin.

Paketti on lajiteltu Helsingissä joskus aamulla, kyllä sen periaatteessa pitäisi ehtiä vielä tänään tänne Tampereen seudulle mutta Postin tuntien taitaa olla liikaa odotettu. :tdown:
 
Näköjään tänään pitäisi tuo tulla minulle (on jo paikkakunnalla) eikä tietenkään tule kirjattuna, kuten pitäisi, vaan Posti kantaa laatikkoon.
Nyt se saapui. 11x9x7cm styrox-laatikko ja arvona luki 10 dollaria. En tiedä miksi tuo meni tulliin. Ehkä ne epäili paketin takia siinä olevan kellon tms. arvokkaamman. Myyjä ei ainakaan ota riskejä rikkoutumisen kanssa, tikku oli vielä peltirasiassa vaahtokumipehmusteissa.
 
Nyt menee kalsaripaketin matka yhä kummallisemmaksi, vai onko tässä 17trackin kääntäjässä joku inside joke?

2018-05-25 18:00
Langley, get in.
2018-05-13 14:29
Doha, arrive
2018-04-18 10:01
BEIJING, the export has been opened and dismantled
2018-04-08 13:26
Fuzhou Processing Center, has been exported to each other (domestic)
2018-04-08 13:20
Fuzhou, the export has been opened and demolished
 
Ebay antoi tapaukseni käsittelylle lisäaikaa 4 päivää ja kehoitti ottamaan yhteyttä myyjään. Tein sen ja pyysin 80 dollarin hyvitystä 145 dollarin ostoksestani. Sain jälleen automaattisen vastauksen, jolla koko viestittely alkoi alusta:

New message from: ****** Päätin ottaa firman nimen pois
Dear friend,

I am so sorry for the inconvenience caused .
For the inconvenience caused, we would like to make the refund of 10USD as a compensation , do you think is it ok?

Your kindly understanding will really do us a big favor. If you have a better idea, we can discuss further. We are open to your suggestions!

Looking forward to your kindly reply.

Regards,
Miky




Määräajan umpeutumisen jälkeen tuli mieluisampi viesti. Alvia lukuunottamatta sain rahani takaisin. 25 euroa ei ole paha hinta kahdesta toimivasta 1155-emolevystä. Sen jälkeen tuli palautekysely Ebaylta ja annoin syystäkin täydet kympit. Myyjälle ei tarvitse edes antaa palautetta.

Aiemmassa tapauksessa erehdyin antamaan myyjälle negatiivisen hänen palautettua rahat, mutta hävisin alvit. Se emolevy oli vajaakuntoinen. Negatiivisen jälkeen myyjä alkoi vaatimaan emolevyn lähettämistä takaisin tai palautteen korjaamista. Ylläpidon avulla päätin vaihtaa palautteen positiiviseksi. Emolevy toimii jollain tavalla, vaikka pinnassa oli selviä käytön jälkiä kun se saapui minulle.

Good day! I hope you are well.


My name is (***** muokattu) from eBay Email Support and I've received your case regarding the item "PC 875382 Motherboard Computer Part For Intel X79 SOCKET LGA 2011 DDR3 For i7/E5" you purchased from weareeasyshop. I understand how it feels to receive an item that is not as described. Good thing you have asked us to step in. Do not worry, you have reached the right person to resolve your concern. I'm glad to inform you that I have reached a decision on your case and it was found in your favor. Please allow me to explain the basis for our decision.


After thorough review on the matter, I found out that my eBay colleague has placed the case on hold to give your seller time to facilitate the return of the item since your claim was determined to be valid. However, after the given timeframe, I can see that your seller failed to either send you a return label or funds to return the item. With this, I'm happy to inform you that we have closed the case on your favor as part of your eBay Money Back Guarantee protection.


We will process your refund for this item within 24 to 48 hours through PayPal. Based from my research, you paid using your PayPal but we don’t have a record of your PayPal account on file. You will be notified through your email address http://pages.ebay.com/help/paypal/linking.html


With this refund, I recommend you search and purchase same items on site from a more deserving seller. With your good buying record, our sellers will surely love to do business with you. I know you are a responsible buyer and I hope that despite the inconvenience you experienced for this transaction, you continue to buy here on eBay.


Furthermore, even though the case is already closed on your favor, your seller may still get in touch and ask you to return the item. Whether you agree to do so, it is now on your discretion. If this happens, I strongly encourage you to discuss the cost of the return postage with the seller as this will no longer be under our coverage.


To avoid the same scenario in the future, here are some ways to avoid possible returns:


·If you have doubts about the functionality of an item, you can often find information online about the item specifications to be informed before making a purchasing decision.

·Look closely at the photos on the listing. We encourage sellers to use a lot of photos in their listings, to show different angles of the product, and to not rely on stock images. If you think that the listing is missing these qualities, you may not want to purchase the item. Your seller may also include a proof of purchase in the listing, such as a receipt or proof of authenticity

·If you're still not sure about the item, use the "Ask a question" link at the bottom of the listing to contact them. If they don't respond or are not able to address your concerns, you might want to buy a different item.


Pekka, I trust the action taken is to your satisfaction. To summarize it, the case is now closed in your favor and you do not need to do anything else from here. For clarifications, please do not hesitate to send us an email. eBay is here to back you up.


Thank you for choosing eBay as your online marketplace and I wish you all the best in your future transactions.




Sincerely,





Sinne vaan ostoksille. Jos jaksatte tuon rumban läpi, niin palkintona saattaa olla puoli-ilmaisia emolevyjä Kiinalaisten kustantamina.


Edit: Pitäisiköhän laittaa uusi tilaus vetämään eri myyjältä, kun ilmoituksen ollessa hyvin samankaltainen taustalla lienee kuitenkin sama tukku.... :) :) :)
 
Viimeksi muokattu:
Mikä mättää? Yritin tehdä pientä ostosta Ebaystä Paypalin kautta ja antaa vain virheilmoa "Unfortunately, we can't process your payment"

Ebayn asetuksista Paypal verified ja kortti tarkistettu Paypalista että on ajan tasalla. Joskus kuukausi sitten viimeksi tilannut ja kaikki ok....
 
Googletuksen mukaan ongelmia olisi ollut muillakin. Taidan odotella muutaman päivän ja kokeilla sitten uudestaan normaalisti ebay.com kautta

Oiskohan taas joku gdpr-viritys sotkemassa....
 
Itse en onnistunut äsken ostamaan Amazonista luottokortilla, vaikka perjantaina onnistui.
 
Alista yritin itse juuri ostaa ja sama ongelma sielläkin ettei kortti toiminut.
 
Nyt on aavistuksen erikoisen tuntuinen juttu. Ostin Huuto.netistä pari vkoa sitten Halvathinnat.comilta (nyk. cadlk10) Nortonin tietoturvalisenssin. Maksun saajana tilisiirrossa oli Naditek Limited. Olen ahkera eBay-ostaja. Pari pvää sitten tuli ensimmäistä kertaa aivan tuntematon esine kiinakirjekuoressa: Minikokoinen CD-levy, jolla oli *suomen kielellä* muutaman kymmenen megatavun edestä tiedostoja noin kymmenessä selkeästi nimetyssä kansiossa. Kansioissa oli lähinnä Word-muotoisia tekstiohjeita puhtaan koneen asennuksen "perusohjelmien" asentamiseen, esim. Nortonille, F-Securelle, Corel Drawille ym., ja muutamaan ohjelmaan näytti olevat kokeiluversioasennuspaketti samassa kansiossa. Ihmettelin kovasti ja totesin, että todennäköisin vaihtoehto on, että on lähtenyt väärä tuote jonkun tilaukseni sijaan. No nyt aloin tutkimaan kuorta, niin vasemmassa ylänurkassa lukee palautusosoitteessa ensimmäisenä pienellä Laditek Ltd, jonka jälkeen Hong Kongilainen osoite. Kuoressa kaikki näyttää siltä, että tosiaan ihan normaali eBay-ostos Kiinasta.

edit: Varmaan luonnollisin selitys, että tuossa toimitettiin jälkikäteen ohjelma CD-levyllä asentamista varten. Taisi sisältää myös Nortonin trial-version. Lisenssiavaimen sain sähköpostissa jo pari päivää maksamisen jälkeen. Mutta vaikuttaa siltä, että ilmeisesti tuo pulju näyttäisi olevan enemmän tai vähemmän kiinalaisten toimijoiden käsissä, tai ainakin tekevän heidän kanssa tiiviimpää yhteistyötä kuin vain, että tilaavat tavallisina asiakkaina tavarat heille tehtyjä tilauksia varten eBaysta ym.
 
Viimeksi muokattu:
Tarvitsisin hieman neuvoa, en osaa päättää mikä olisi fiksuinta:

Omaan Gearbestiltä tilatun tykin kuvaan ilmestyi sinisiä viivoja, ei häiritse katselua pahemmin mutta tein siitä valituksen ja vastaus alapuolella
Mitähän tuo vaihtoehto 3 oikein tarkoittaa? 128 dollarin käsittelykulut?
Eli meneekö tuo niin että he lähettää suoraan uuden laitteen, saan pitää vanhan ja minulle tulee joku kulu siitä? Laite maksoi siis 130e alunperin.

Edit: Laitoin kysymyksen toki jo tuonne gearbestiinkin tuosta, vastailevat vuorokauden viivellä yleensä


1)Keep the item and accept a partial refund to your Wallet (credit)
We can offer a partial refund of your product value which is 18 USD on your wallet or original payment account.
The refund will take 24 hours to process and appear in your GB wallet.
This amount can be used for your future orders.
In this case, you can keep the item and do not need to return it to us for this time.
Learn more about wallet benefits: http://www.gearbest.com/about/gb-wallet.html
Check out to use points:
http://www.gearbest.com/about/about-points.html?157wrew


2)Return the item back to us for a repair.
You can return the item back to us in Spain for a free repair as per our terms and conditions indicated in the link above.
Once we receive the item, our skilled tech team will repair the item and we will send it back to you free of charge.
The shipping fee for sending the product back to us will be paid by customers and is non-refundable.
Before sending any item back to us, please consult your local post office to know the price of returning the item and inform us about it.
We will send you the RMA form in the next reply.
Our address is in Spain


3)Resend a replacement (No return)
We can resend you a replacement but we kindly ask you to cover a handling fee of USD 128 .


 
Viimeksi muokattu:
Eli 3 kohta tarkoittaa, että lähettävät sinulle kokonaan uuden laitteen, eikä vanhaa tarvitse palauttaa. Maksaa siis tuon 128$.
 
No tuohan on typerä systeemi, maksoin yhdestä hajoavasta jo lähes tuon verran ja nyt he myyvät toista samalla hinnalla.
Laite oli niin halpa sinällään että suunnittelin itse avaavani ja putsaavani se. Siinä menee koko takuu tietenkin.

Taidan tyytyä kohta ykköseen ja tilaan jotain krääsää 18 dollarilla :D
 
Palaa käämit taas eBayn kanssa. Ymmärrän, että niillä on varmaan miljardeja asiakkaita, mutta minkään näköistä tukea ei sais sillon kun sitä tarvits.
Ja automaattivastauksia noi selvästi on sitten kun on tunnin selailun jälkeen löytänyt jonkun kentän mihin voi oikeesti kirjottaa. Vaikka "Jenny A" henkilökohtasesti vastaa, sillä olen antanut kaikki tarvittavat tiedot ensimmäisessä yhteydenotossa, mutta kysyy silti samat asiat ja luulee, etten mä ole saanut tuotetta. Selvästi sanoin ekassa viestissä että haluisin vaihtaa palautteen negatiiviseksi tai sitten jonkin näköisen warranty returnin tehdä.

Ja tärkeää tietoa: eBayn warranty-kohta (esim. 1 year) on täysin paskapuhetta. Jos olet jättänyt jo palautteen ja tuote hajoaa/alkaa temppuilemaan; missään ei ole vaihtoehtoa lähettää sitä takaisin, jos 30pv toimituksesta normaali palautusoikeus on kulunut. Kaikki on kiinni myyjästä, jota ei varmasti kiinnosta alkaa vaihtamaan sun tuotetta.
Mun kyseessä on amerikkalainen autoelektroniikkafirma, joka vaan hieroo nännejään ja vittuilee mulle, että mitäs meinaat tehdä.



Tätäkään en oo vielä tarinoinut, että kerran eBay päätti, ettei UPS toimita pakettia uudelleen, kun en ollut kotona juuri sinä hetkenä. Ei ollut tullut mitään tietoa toimitusajankohdasta aiemmin, vaikka puhelinnumero on aina ollut sama noissa tilauksissa. Paketti lähti saksan keskukseen takas.
Mistään eBayltä ei saanut apua, vaikka UPS keskus sanoi, että eBay oli pyytänyt paketin takaisintoimitusta (amerikkaan). Paniikissa laitoin "support" centeriin viestejä, mutta mistään ei saanut mitään muuta kuin automaattivastausta. Otin yhteyttä lisäksi myyjään, jolle selitin tilanteen. Isot myyjät saa yhteyttä jopa ihan oikeisiin ihmisiin ja sai paketin mulle takas.

Tarttee alkaa selailla Amazonia enemmän näissä hankinnoissa. Ja en laita palautetta noista isommista ostoista enää ollenkaan, niin on varaa muutella mieltä ainakin 90pv asti.

edit: Tuli uus automatisoitu viesti "Ralph B":ltä. Nyt mun tapaus onkin muka item as not described -> full refund. Jotä mä en voi tehdä, koska 30pv kulunut toimituksesta. Nyt keittää niin vitusti. Ne analysoi sun viestin sanat ja lähettää jonkun "sopivimman" automaattisen viestin takas.
 
Viimeksi muokattu:
Palaa käämit taas eBayn kanssa. Ymmärrän, että niillä on varmaan miljardeja asiakkaita, mutta minkään näköistä tukea ei sais sillon kun sitä tarvits.
Ja automaattivastauksia noi selvästi on sitten kun on tunnin selailun jälkeen löytänyt jonkun kentän mihin voi oikeesti kirjottaa. Vaikka "Jenny A" henkilökohtasesti vastaa, sillä olen antanut kaikki tarvittavat tiedot ensimmäisessä yhteydenotossa, mutta kysyy silti samat asiat ja luulee, etten mä ole saanut tuotetta. Selvästi sanoin ekassa viestissä että haluisin vaihtaa palautteen negatiiviseksi tai sitten jonkin näköisen warranty returnin tehdä.

Ja tärkeää tietoa: eBayn warranty-kohta (esim. 1 year) on täysin paskapuhetta. Jos olet jättänyt jo palautteen ja tuote hajoaa/alkaa temppuilemaan; missään ei ole vaihtoehtoa lähettää sitä takaisin, jos 30pv toimituksesta normaali palautusoikeus on kulunut. Kaikki on kiinni myyjästä, jota ei varmasti kiinnosta alkaa vaihtamaan sun tuotetta.
Mun kyseessä on amerikkalainen autoelektroniikkafirma, joka vaan hieroo nännejään ja vittuilee mulle, että mitäs meinaat tehdä.



Tätäkään en oo vielä tarinoinut, että kerran eBay päätti, ettei UPS toimita pakettia uudelleen, kun en ollut kotona juuri sinä hetkenä. Ei ollut tullut mitään tietoa toimitusajankohdasta aiemmin, vaikka puhelinnumero on aina ollut sama noissa tilauksissa. Paketti lähti saksan keskukseen takas.
Mistään eBayltä ei saanut apua, vaikka UPS keskus sanoi, että eBay oli pyytänyt paketin takaisintoimitusta (amerikkaan). Paniikissa laitoin "support" centeriin viestejä, mutta mistään ei saanut mitään muuta kuin automaattivastausta. Otin yhteyttä lisäksi myyjään, jolle selitin tilanteen. Isot myyjät saa yhteyttä jopa ihan oikeisiin ihmisiin ja sai paketin mulle takas.

Tarttee alkaa selailla Amazonia enemmän näissä hankinnoissa. Ja en laita palautetta noista isommista ostoista enää ollenkaan, niin on varaa muutella mieltä ainakin 90pv asti.

edit: Tuli uus automatisoitu viesti "Ralph B":ltä. Nyt mun tapaus onkin muka item as not described -> full refund. Jotä mä en voi tehdä, koska 30pv kulunut toimituksesta. Nyt keittää niin vitusti. Ne analysoi sun viestin sanat ja lähettää jonkun "sopivimman" automaattisen viestin takas.
Siis häh?
Ei minusta eBay anna mitään takuuta vaan se on myyjä joka antaa sen jos antaa.
Ja mikä syy siihen oli, että halusit muuttaa palautteen negatiiviseksi? Miten tuo takuu palautus tohon palutteen muuttamiseen liittyy?
Tuote rikki vai?
Ja mikäs ongelma tuossa nyt sitten oikeen on, jos kerta saat rahat takasin täysimääräisesti?!
 
@jkaart Sisälukutaito.

Itse kanssa nykyään tuppaan melkein olla jättämättä palautetta, jos kiinaroju hajoaakin aikaikkunan sisällä, mutta olisi jo antanut posin. Olen ajatellut, entä ongelmiahan siitä saattaisi seurata ja turhaa selittämisen tarvetta. Omalla kohdalla eBay-hoitanut aika hyvin eskaloinnit ja väliin astumiset. Yleensä tulee yltiöpäisen positiivista asiakaspalveluasennetta ym. Saattaa johtua varmaan jo lähemmäs tuhannesta ostosta aina alkaen vuosituhannen alkupuolelta. Mutta kurjalta tuntuu lukea tuommoisista huonoista kokemuksista ja tuulimyllyjä vastaan taistelusta, mitä kaksi viestiä ylempänä. Onhan sitä itsekin tullut väännettyä monesta kaupasta, muttei pahemmin vielä eBayn kanssa. Tosin sieltä vasta ihan muutama kalliimpaa ostosta. Kiinakamoista saanu toistaiseksi aina pienen vänkäämisen jälkeen rahat takaisin, jos ollut jotain - ja useinhan sitä on.
 
Siis häh?
Ei minusta eBay anna mitään takuuta vaan se on myyjä joka antaa sen jos antaa.
Ja mikä syy siihen oli, että halusit muuttaa palautteen negatiiviseksi? Miten tuo takuu palautus tohon palutteen muuttamiseen liittyy?
Tuote rikki vai?
Tuote viallinen.
Takuu on myyjän itse määräämä kyllä, mutta sillä ei ole mitään virkaa tällaisenaan, jollei itse Jeesus operoi kyseistä bisnestä. Kohteliaasti sanoin kuvan kera tuotteessa olevan vikaa, joka ilmenee vasta kymmenien minuuttien päälläolon jälkeen.
Palaute on jo annettu ja normaali palautusaika ummessa, niin myyjä ei suostu takuuajan sisäiseen takuupalautukseen, koska sillä ei ole mitään menetettävää. Tai ainakaan minun tulevan asiakkuuden lisäksi.

Palautetta ei mitenkään pysty vaihtamaan muiden ostajien varoitustarkoituksessa, että myyjä on huijari ainakin takuun osalta. Lisäkommentin voit laittaa entisen positiivisen palautteen perään, mutta kuka ostajaehdokas lukee niitä positiivisia palautteita satojen joukosta ostopäätöstä tehdessä.
Toinen vaihtoehto palautteen muuttamiselle olisi se, että eBay tarjoaisi takuupalautusta resolution centeristä, kuten normaaliakin palautusta. Ei se eBayn piikkiin menisi, vaan myyjän kuten normaali palautuskin.

Tällaisenaan nuo takuuhuijarit saa rellestää vapaasti tuolla.
Ja mikäs ongelma tuossa nyt sitten oikeen on, jos kerta saat rahat takasin täysimääräisesti?!
Jotä mä en voi tehdä, koska 30pv kulunut toimituksesta.
Annoin eBaylle mun tilausnumeron millä ne tietäisi tuon, mutta tuo oli bottivastaus mikä sieltä tuli.

Tämä oli vika viesti tosta takuujutusta mun osalta. Alkaa keittää yli sitä miettiessä.

Joo mullakin on toiminut tuon 30pv saapumisesta sisällä hyvin ongelmien ratkonta. Mulla on vasta joku 400 ostoa 8 vuoden ajalta. Ensimmäiset vuodet tosin oli perseestä, kun ongelmanselvitysaika oli vissiin 30pv? tilauksesta ja kiinan tuotteet ei edes ehtinyt tulla sulle ennen sen ajan päättymistä.
 
Kuinkahan tyhminä nuo Aliexpress-myyjät pitää tullien henkilökuntia, tälläkin viikolla tuli Kiinasta kuulokkeet (ihan täysikokoiset isossa laatikossa, ei mitkään napit) ja pakettiin oltiin ilmoitettu sisällöksi "memory card" ja arvoksi 1,10€. Kumma kun ei mennyt läpi. :rolleyes:
 
Gearbestin "Unregistered Air mail" näyttää kadonneen, ei nyt niin iso asia mutta kuitenkin pieni muutos, lisäksi ulkoasu muuttunut kuukausien saatossa.

Banggoodin kaikki elektroniikan tuotteet suomeen ainakin näyttää vain toimitusvaihtoehdoissa "Priority Direct Mail" ja "European Direct Mail", registered air mail ja monet muut toimitusvaihtoehdot ovat hävinneet, ulkoasu myös muuttunut aikalailla.

PDM (Priority Direct Mail) toimitus on alle 2kg tuotteille, EDM (European Direct Mail) toimitus yli 2kg tuotteille, 30kg asti? tai näin support ainakin kertoi.

Xiaomi Notebook Pro banggoodin kautta, European Direct Mail toimitus maksaa 0.18 euroa :D

Banggoodin kautta monet yhdysvaltalaiset asiakkaat ovat saaneet sähköpostia, että banggood ei kuulemma toimita tuotteita enää yhdysvaltoihin (vastapakotteita?)
 
Viimeksi muokattu:
Viime aikoina eBaysta on tullut melkoista paskaa. Kirjoitin joku pari kuukautta sitten noista akuista, joiden piti olla "genuine original", mutta paskaa ja piraattia olivat. Nyt tuli Q9400, joka toimii vain kahdella ytimellä. Koneena Lenovon 9088-BUG, joka tukee Q9550 asti ja on vielä uusimmalla BIOSilla. Maksoi ruhtinaaliset 12€ ja nyt myyjä haluaa, että lähetän sen takaisin tutkittavaksi mahdollisimman halvalla lähetyksellä. Vastasin, että muuten hyvä, mutta hyvin suojattuna (tui myös minulle pahvilaatikossa) tuon lähettäminen Koreaan maksaa 12,5€. Ei mitään vastausta. Pari päivää myöhemmin laitoin lisää screenshotteja, mm. IBT-ajo, jossa tuo Q9400 antaa vain 16Gflops. Ja joo, kaikki käyttiksen ja BIOSin asetukset käyty läpi ja millään ei ole tullut kahta ydintä enempää käyttöön. Eikä vieläkään mitään vastausta myyjältä.

Sitten tilasin sähköröökin vastuksia. Piti olla High Qualityä jne, mutta kahdessa viikossa mennyt jo neljä vastusta. Paikallisesta liikkeestä originaalit vastukset kesti 2-4viikkoa/kpl. Luulin vielä, että saan ihan aitoja ja tulivat jopa aidon näköisessä paketissa. Eli aika pitkälti tuoteväärennös.

iPhone 5S lisäakku, Mophie Juice pack air oli myös paskaa. Piti olla aito 1700mAh akku. Melkein tuli itku, kun tuo 1700mAh lisäakku jaksoi ladata 1300mAh akkua vain 30%. Lähettivät toisen tilalle ja se jaksaa ladata juuri ja juuri 50%.

Eikä se paljon auta vaikka tilaa myyjiltä, jolla melkein 100k palautetta ja 99% positiivisia. Viimeisen 6kk aikana saanut laittaa ihan tolkuton määrä viestejä myyjille kun sieltä tulee vain sutta ja sekundaa. Lisäksi paljon tavaraa jäänyt tulematta jne.

AliExpressistä tilatut SSD-levyt olivat sen sijaan juuri sitä mitä sanottiin ja toimivat vieläkin hienosti. Nappasin KingSpecin 120gb levyjä hintaan 28€/kpl. Odotukset eivät olleet suuret, mutta yllätyin positiivisesti.
 
Joo jos on halpa niin on aika lotto onko se aitoa/hyvää tavaraa. Ostin lumialla "aito" akku ja näytti aidolta mutta kesti puolet siitä mitä alkuperäinen kesti kun se oli uusi.
 
ikä se paljon auta vaikka tilaa myyjiltä, jolla melkein 100k palautetta ja 99% positiivisia.
Kuulostan rikkinäiseltä levyltä kun toistan... kannattaa aina kattoa vaikka pelkästään ne 1% negatiiviset palautteet. Jos ne on enimmäkseen "tuotetta ei tullut" "tilasin sinisen sain punasen" niin sitten saattaa aidosti olla hyvää tavaraa.
 
Kiinan EMS-paketit (ePacket Aliexpressissä, tosin voivat laittaa jonain muunakin välillä vaikka tuo lukisi) tulevat pikakirjeinä, mutta tämä on varmaan kiinaspesifi juttu. Paketeista puhuttaessa tarkoittaa että "yritetään" toimittaa postilaatikkoon, eli noudettavissa konttorista joskus. Asiamiespostista 18:00 alkaen samana päivänä täällä.

Tulevat Suomeen nopeasti, mutta Suomessa marginaalisesti peruspakettia, joka tulee kirjattuna kirjeenä, ikävämpi. Saa tosin noudettua ilman henkkareita jos ei ajokortti tai vastaava ole aina mukana!
 
Hah. Nuo jotkut myyjät ovat kyllä pellejä. Tämä prossukauppias ei vastannut 5-6 päivään viesteihin, mutta kun laitoin negatiivisen palautteen niin alkoi yhteydenpito taas kiinnostamaan. Laitoin lyhyesti, että Q9400 toimii kahdella ytimellä ja myyjä ei vastaa viesteihin. Myyjän vastaus: "Buyer don't give us about return shipping cost receipt and tracking code,unfair". Ja tuo koko homma jäi auki, kun halusi halvan international shippingin, mutta sanoin lähetyksen maksavan 12,5e, joten en sen takia lähettänyt takaisin. Jos olisin lähettänyt, niin olisi todennäköisesti kieltäytynyt korvaamasta, koska hän pyysi lähettämään mahdollisimman edullisella lähetyksellä takaisin.

Tuo ebayn palaute systeemi on vähän huono. Olisin voinu laittaa muiden nähtäväksi nuo screenshotit ja vaikka koko keskustelun, jotta myyjä ei pääse puolustautumaan paskapuheilla.
 
Kuinkas tällaisessa tilanteessa menee, eli olen ostamassa Gearbestistä tuotetta, joka maksaa 38e ja GP-walletissa on 17e jonka käytän tuohon. Paypalin puolelle jäisi siis noin 21e maksettavaa.

Tuote tulee kiinasta saakka joten katsotaanko "rajalla" tuota 38e:n alkuperäistä summaa, tuon verotuksen suhteen? Kiinasta saakka en ole ennen tilannut.
Tullaanko tuon etukäteen vai laitanko vain ostoon ja toivon parasta....
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 472
Viestejä
4 557 999
Jäsenet
74 971
Uusin jäsen
Maikkol

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom