AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Häh? Kaikki tuotteet tulee sillä hinnalla, mitä Aliexpressissä lukee, kun on kirjautuneena ja maana Suomi/Finland.

Hinnoissa tuotesivuilla ilmoitetaan alv riippumatta siitä veloitetaanko sitä vai ei. Kassalla alv pudotetaan pois, jos veroton hinta on yli 150€ (verollinen yli 186€. Ei kuitenkaan jos tavara tulee EU-varastolta.
 

Liitteet

  • hinta.png
    hinta.png
    203,3 KB · Luettu: 217
  • kassa2.png
    kassa2.png
    122 KB · Luettu: 201
Hinnoissa tuotesivuilla ilmoitetaan alv riippumatta siitä veloitetaanko sitä vai ei. Kassalla alv pudotetaan pois, jos veroton hinta on yli 150€ (verollinen yli 186€. Ei kuitenkaan jos tavara tulee EU-varastolta.

OK, kiitos @rantta ja @Pertti_Pasanen_Spede korjauksesta. Kokemusta tosiaan ei ole yli 150€ tilauksista.

Tämä lähinnä sen takia, että haluan sen hintaisiin tuotteisiin paremman takuun, ja tilailen vaikka Amazon.de sitten kalliimmalla (mutta kunnon takuun kanssa).

Taas opin uuden asian tänään.
 
Voikohan tämä kaapelin toimittaminen kestää oikesti näin kauan (tilattu ebay.de:stä)?
1698407881738.png

Taitaa tulla laivarahdilla aluksella, jossa ankkuri laahaa koko matkan pohjassa...
 
Voikohan tämä kaapelin toimittaminen kestää oikesti näin kauan (tilattu ebay.de:stä)?
1698407881738.png

Taitaa tulla laivarahdilla aluksella, jossa ankkuri laahaa koko matkan pohjassa...
Teoriassa voi, mutta veikkaan että tulee muutamassa viikossa ja tuo on jokin geneerinen "varman päälle" toimitusarvio eikä mitenkään Suomeen kohdistettu.
 
Taas alkaa 11.11 rumba alissa. Oli appikin vaihtanut logon päivityksen yhteydessä. Kovia tarjouksia ilmeisesti tiedossa. Vähän kyllä taas huvitti, kun ostoskorissa odotteleva FS-GT3b ratti radio olikin äkkiä -64%, vaikka hinta posteineen ostoskorissa ei ollutkaan muuttunut. Normi hinnaksi näyttää nyt 103€ ja eilen 33€.:lol:
 
  • Tykkää
Reactions: B12
Taas alkaa 11.11 rumba alissa. Oli appikin vaihtanut logon päivityksen yhteydessä. Kovia tarjouksia ilmeisesti tiedossa. Vähän kyllä taas huvitti, kun ostoskorissa odotteleva FS-GT3b ratti radio olikin äkkiä -64%, vaikka hinta posteineen ostoskorissa ei ollutkaan muuttunut. Normi hinnaksi näyttää nyt 103€ ja eilen 33€.:lol:
Joo nää on aina vähän huvittavia. Mullakin aina välillä roikkuu ostoskorissa kaikenlaista tavaraa ja alennukset pyörii euroina ja prosentteina kymmenissä, mutta hinta korissa pyörii ~samoissa.
Perusmeininkiä siis. Tosin kyllä tuolla noissa singles day -alennuksissa monesti jotain on saanut höylättyä hinnoista pois tietyissä tuotteissa.

Nykyään noissa Choice-tuotteissa on välillä ihan hyviä tarjouksia, mutta ei niitäkään kovin helpolla oikein uskalla tilailla, kun ne on monesti sellaista tavaraa joissa ei ole mitään arvosteluita. Ihan arpapeliä saattaa olla, että mitä b-luokan tavaraa sieltä tulee. On sieltä tosin ihan hyviäkin hintalöytöjä tullut tehtyä.
 
Olisiko vinkkejä siis aloittelijoille miten erottaa laadukkaampi&rehellinen myyjä?
SD-muistikortit ovat hyvä harjoituskohde, Ali on ihan täynnä feikkipaskaa ja jos et valikoi myyjiä jollakin tavalla niin 10 ensimmäistä sivua ovat kaikki feikkejä.
"plus" täppäboxi tuntuu ainakin näissä rajaavan paskan pois erittäin tehokkaasti, monen tuotteen kohdalla ei kyllä löydy sitten yhtään myyjää.
Muita havaintoja:
-yli 95% positiivinen kauppiaspalaute kohtuullinen indikaattori mutta kauppiaan pitää olla toiminut jo jonkin aikaa alissa. Tässä joutuu välillä joustamaan alle 95% mutta silloin kannattaa tehdä lisätutkimuksia.
-asikkaat saatanan tymiä, ja/tai myyntimäärät/asiakaspalautteet helposti huijattavissa aliexpressissä. käyttäjäarvosteluista kannattaa tarkistaa lähinnä yhden tähden arvostelut.
-"Choice" -myyjät pääsääntöisesti OK? (tälle ei taas sitten ole hakuoptiota)
 
Teoriassa voi, mutta veikkaan että tulee muutamassa viikossa ja tuo on jokin geneerinen "varman päälle" toimitusarvio eikä mitenkään Suomeen kohdistettu.
Eiköhän tämäkin saavu ihan ajallaan
1699183269755.png
 
Joo nää on aina vähän huvittavia. Mullakin aina välillä roikkuu ostoskorissa kaikenlaista tavaraa ja alennukset pyörii euroina ja prosentteina kymmenissä, mutta hinta korissa pyörii ~samoissa.
Perusmeininkiä siis. Tosin kyllä tuolla noissa singles day -alennuksissa monesti jotain on saanut höylättyä hinnoista pois tietyissä tuotteissa.

Nykyään noissa Choice-tuotteissa on välillä ihan hyviä tarjouksia, mutta ei niitäkään kovin helpolla oikein uskalla tilailla, kun ne on monesti sellaista tavaraa joissa ei ole mitään arvosteluita. Ihan arpapeliä saattaa olla, että mitä b-luokan tavaraa sieltä tulee. On sieltä tosin ihan hyviäkin hintalöytöjä tullut tehtyä.
Joo samaa mieltä noista Choice-tuotteista, mutta pakko myöntää että olen välillä tilannut hupiin ja kokeeksi vaan jotain täytteeksi niistä. Sehän niissä on myös se pelin henki ja kun ei liikoja odota muutaman euron maksavalta tuotteelta, niin ei kyllä paljoa petykkään vaikka se olisikin sitä itseään.

Pääsääntoisesti tulee kuitenkin osteltua vaan tarpeeseen ja harkiten, niin ei kai siinä mitään pahaa ole, jos välillä vähän kokeileekin.

Myönnän kyllä, että tuon singles dayn aikoihin ja silloin helmikuun alessa, tulee pyörittyä enemmänkin ja silloin sieltä ne parhaat tarjouksetkin olen saanut, kuten 3D tulostimet ym.

Ei tuo Aliexpress ole mielestäni yhtään huonompin paikka ostaa, kun vaan pitää järjen päässä ja tietää mitä tekee. Paljon sieltä on tullut kaiken näköistä ostettua ja rahat ei ole vielä menneet. Disputella viimeistään aina hoitunut.
 
Tilasin noin kuukausi sitten samalta Ebay myyjältä kaksi eri tavaraa. Sanoi, että sillä ei ole toista niistä mutta voi tilata sen valmistajalta. Sanoin, että ok, käy hyvin.
Sitten menee aikaa ja tajuan, että Ebay buyer protection on voimassa 30-päivää siitä kun tilauksen pitäisi olla perillä ostajalla.
Kysyn myyjältä mikä on homman nimi ja onko tavara saapumassa eikä mitään vastausta. Odotan neljä päivää ja teen viime hetkillä tuon disputen molemmista tavaroista jolloin mystisesti saankin nopeasti vastauksen että tavara olisi tulossa ylihuomenna. Mutta ei voi lähettää sitä jos dispute on voimassa.

Poistan tuon disputen toisesta tavarasta ja tajuan vasta sen tehtyäni ettei sitä voi enää tehdä uudestaan. Vähän ajan päästä myyjä ottaa taas yhteyttä ja sanoo ettei pysty lähettämään tavaraa jos dispute on voimassa.

Onko tuossa mitään perää vai puhuuko 110% valhetta? Eihän tuossa disputessa olisi mitään järkeä jos se noin toimisi?
Myyjällä on kuitenkin hyvät palautteet ja todella paljon tehtyjä kauppoja. Käytin onneksi Paypalia vielä maksamisessa niin tuleehan sieltäkin lisäturvaa.
 
No en itsekään myyjänä lähettäisi tuotetta jos dispute on sisällä ennen lähetystä. Toisaalta asiakkaana en disputea ottaisi pois jos ei olisi fyrkat palautettu. Onhan tuo melko luovimista välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin noin kuukausi sitten samalta Ebay myyjältä kaksi eri tavaraa. Sanoi, että sillä ei ole toista niistä mutta voi tilata sen valmistajalta. Sanoin, että ok, käy hyvin.
Sitten menee aikaa ja tajuan, että Ebay buyer protection on voimassa 30-päivää siitä kun tilauksen pitäisi olla perillä ostajalla.
Kysyn myyjältä mikä on homman nimi ja onko tavara saapumassa eikä mitään vastausta. Odotan neljä päivää ja teen viime hetkillä tuon disputen molemmista tavaroista jolloin mystisesti saankin nopeasti vastauksen että tavara olisi tulossa ylihuomenna. Mutta ei voi lähettää sitä jos dispute on voimassa.

Poistan tuon disputen toisesta tavarasta ja tajuan vasta sen tehtyäni ettei sitä voi enää tehdä uudestaan. Vähän ajan päästä myyjä ottaa taas yhteyttä ja sanoo ettei pysty lähettämään tavaraa jos dispute on voimassa.

Onko tuossa mitään perää vai puhuuko 110% valhetta? Eihän tuossa disputessa olisi mitään järkeä jos se noin toimisi?
Myyjällä on kuitenkin hyvät palautteet ja todella paljon tehtyjä kauppoja. Käytin onneksi Paypalia vielä maksamisessa niin tuleehan sieltäkin lisäturvaa.
Itse olen kyllä ollut aika armoton noiden kanssa, että jos tavara ei ole tullut, niin disputella rahat kotiin. Tosin sen kerran, kun tavara tuli ja rahat oli jo palautettu, ostin kiltisti myyjältä jälkikäteen uuden ja laitoin viestiä ja selitin tilanteen, että ei tarvise tätä lähettää. Tuli vuolaita kiitoksia rehellisyydestä.
 
Tuota juuri mietin miten tuo dispute oikeasti toimii myyjän puolelta eli onko noissa jutuissa mitään perää? Periaatteessa jos nyt otan tuon disputen pois niin saan rahani todennäköisesti silti Paypalin kautta takaisin mikäli myyjä ei tuotteita lähettäisi.

Mikäli pyydään myyjältä rahoja takaisin ja sanon että ostan tavarat siltä uudestaan niin tuleeko tuosta sille jotain ylimääräisiä kuluja?
Itse vain mietin tuota myyjää mikäli onkin rehellisin aikein ja on tilannut minulle erikseen kyseisen osan valmistajalta mutta juurikin näin sitä tulee höynäytetyksi.
Noista vain tulee automaattisesti "red flaggeja" kun aluksi ei vastata mitään ja heti kun pistää disputen niin sitten vastataan.
 
Kaupassa: Toothbrush accessories Store Tuote 1005005380185560 top selling rankattuna 1.32e mutta kun tuotteen avaa hinta onkin 6.10e halvin vaihtoehto. Samoin kun tuotteesta menee kaupan sivulle. Mikä tuossa nyt mättää.
 
Itse olen kyllä ollut aika armoton noiden kanssa, että jos tavara ei ole tullut, niin disputella rahat kotiin. Tosin sen kerran, kun tavara tuli ja rahat oli jo palautettu, ostin kiltisti myyjältä jälkikäteen uuden ja laitoin viestiä ja selitin tilanteen, että ei tarvise tätä lähettää. Tuli vuolaita kiitoksia rehellisyydestä.
Onko myyjä koskaan pyytänyt postilta todistusta ettei ole tullut heille asti? Minulta pyysi, mutta ehdin saada hyvityksen ja mietin nyt ruvetako enää hommaan todistusta.
 
Kaupassa: Toothbrush accessories Store Tuote 1005005380185560 top selling rankattuna 1.32e mutta kun tuotteen avaa hinta onkin 6.10e halvin vaihtoehto. Samoin kun tuotteesta menee kaupan sivulle. Mikä tuossa nyt mättää.
Se on ihan yleinen "näkyvyyskusetus", että mainostetaan jotain tuotetta just tyyliin hinta 1€. Sitten avaat sen linkin, niin se itse tuote onkin sen 10€ ja joku lisävarustekrääsä siihen on sen 1€. Eli tuollaisessa hammasharja-casessa voidaan mainostaa esim. kuvalla 8kpl vaihtopäitä ja hinta 1.32€, mutta oikeasti se hinta koskeekin esim. vain yhtä vaihtopäätä.
Noi on todella raivostuttavia mainontoja, koska joskus se halpa hinta ja sillä halvalla hinnalla myytävä tuote ei edes liity mitenkään siihen mainostettavaan tuotteeseen.

"Paistinpannu, vain 2€" -> klikkaa linkkiä -> siellä on myytävänä "Paistinpannu 25€" , mutta "patalappu 2€"
 
Onko myyjä koskaan pyytänyt postilta todistusta ettei ole tullut heille asti? Minulta pyysi, mutta ehdin saada hyvityksen ja mietin nyt ruvetako enää hommaan todistusta.
Ei ole, enkä antaisi. Mistä sellaisen edes saisi? Tavara on myyjän vastuulla, kunnes se on perillä, kun kyseessä ei ole yksityishenkilöiden välinen kauppa.
 
Ei ole, enkä antaisi. Mistä sellaisen edes saisi? Tavara on myyjän vastuulla, kunnes se on perillä, kun kyseessä ei ole yksityishenkilöiden välinen kauppa.
Minä olen pari kertaa pistänyt disputeen kuvakaappauksia seurannasta kun myyjä on väittänyt että on muka tullut perille. Joka kerta on kyllä dispute mennyt läpi ja rahat tullut takaisin.
 
Tänään outo kokemus alista, selailin äppiä ja sain puhelun. Normaalia kaikki kunnes suljin puhelun, alkoi kaiuttimista kuulua joku englanninkielinen selostus varmaankin Bluetooth-kaiuttimen mainoksesta. AliExpress-äppi oli auki kun puhelu saapui. Tuote mitä selasin ei ollut sama mitä mainostettiin ja tuotteella ei ollut demovideota.
Kuumottava keissi.
 
Parin vuoden tauon jälkeen tuli tilattua vajaa 120€ edestä tavaraa Aliexpressin 11.11 alennuksista, toivotaan että tulevat sukkana läpi kun kerta alvitkin on jo etukäteen maksettu.
 
Kukaan tilaannut Sportsdirectistä?
Miten siellä menee palautukset, onko ilmaiset vai joutuuko itse maksamaan ja miten noin yleensä toimii?
 
Ovatko muut huomanneet, että luottokorttilaskulla aliexpressin tilaukset ovat alkaneet näkymään mystisesti saajaa Marketplace?
Huomasin jopa niin, että kaksi erillistä aliexpress-ostoa oli summattu yhteen Marketplace tapahtumaan.
Osa ostoista näkyy kuitenkin aliexpress, www.aliexpress.com, ALIPAY, ALIEXPRESS.COM.
 
emolevy meni rikki ja videon lähettämisen jälkeen tuli ehdotus aliexpressiltä, että 50% refund tai palautus myyjän piikkiin ja 100% refund. Onko kokemusta, saako tuota 50% refundia puhuttua vähän ylöspäin, ei tarttisi nähdä kiinaan lähettämisen vaivaa, vähän epäilen, että kulut on valtavat ja saako niitä lopulta kokonaan takaisin, ei jaksaisi tuota säätöä..
 
emolevy meni rikki ja videon lähettämisen jälkeen tuli ehdotus aliexpressiltä, että 50% refund tai palautus myyjän piikkiin ja 100% refund. Onko kokemusta, saako tuota 50% refundia puhuttua vähän ylöspäin, ei tarttisi nähdä kiinaan lähettämisen vaivaa, vähän epäilen, että kulut on valtavat ja saako niitä lopulta kokonaan takaisin, ei jaksaisi tuota säätöä..
 
emolevy meni rikki ja videon lähettämisen jälkeen tuli ehdotus aliexpressiltä, että 50% refund tai palautus myyjän piikkiin ja 100% refund. Onko kokemusta, saako tuota 50% refundia puhuttua vähän ylöspäin, ei tarttisi nähdä kiinaan lähettämisen vaivaa, vähän epäilen, että kulut on valtavat ja saako niitä lopulta kokonaan takaisin, ei jaksaisi tuota säätöä..
Itse en lähtisi palautusleikkiin ellei Aliexpressin/myyjän suunnalta tule palautustietoja niin ettei itselle tule kuluja. Takaisin postittaminen on yleensä kallista ja Aliexpressin myyjät yrittävät kusettaa viimeiseen asti että tuotteita ei palautettaisi korkeiden postikulujen takia.

Kannattaa aika tarkkaan punnita kannattaako lähteä palauttelemaan vai kärsiikö tappion nahoissaan. Jos palautus ei ole varma myyjän piikkiin niin luultavasti jää itse tappiolle mutta eipä tuolta ihan hirveästi yleensä saa väännettyä tuota korvausosuutta isommaksi jos Aliexpress itse on jo kerinnyt väliin setvimään asiaa.

Itellä nuo väännöt tosin on olleet muutamien eurojen luokkaa mutta niissä ainakaan ei paljoa ole joustettu vaikka olisi kuinka hyvät perusteet olleet.
 
Jos Ali on siinä välissä eikä kyse ole vain myyjän random-lupauksesta, Ali kyllä pitää huolen siitä että ne postikulutkin saa takaisin. Juuri tästä syystä yleensä kun kaivaa todelliset postikulut ja kertoo ne, palautustarve maagisesti katoaa.
 
Nyt kun Aliexpressin toimituksen jumivat pahasti, niin testasin Temua ja olipas ilahduttavan nopeaa toimintaa: 9 vrk ja paketti oli perillä. Harmi, että valikoima niin suppea ja valtaosa väärän kategorian tuotteita omaan tarpeeseen. Tietääpähän nyt jatkossa tsekata tuoltakin tavaraa eikä pelkästään Alista.
 
Mites onko kellään kokemusta tällaisesta tilanteesta. Tilasin marraskuun lopulla aliexpressistä tuotteen puolisolle joululahjaksi. Lähetys oli puolasta ja toimitusarvio 7 päivää.

Lähetys rekisteröitiin 25.11 saksassa DHL:lle ja sieltä se lähti pyörimään ympäri saksaa. Lähetys poukkoili päivittäin kaupungista toiseen, Hampurissa kävi 12 kertaa ja jossain toisessa saksalaiskaupungissa 5 kertaa. 14.12 on viimeinen merkintä Hampurista. Selvästikään se ei ole Suomeen edes tulossa.

Laitoin ensin kyselyä myyjälle tilanteesta, joka sanoi että lähetys merkitään "kadonneeksi" kun 21 päivää tulee täyteen ja hän laittaa uuden paketin tulemaan. Itse olin sitä mieltä että ei varmaan enään ehdi perille jos 15-16. päivä laittaa uudelleen tai ainakaan ole varmuutta siitä, niin haluaisin mielummin perua lähetyksen. Mitäpä sillä tekee jos ei ehdi jouluksi perille, joutuu kuitenkin hankkimaan jonkun korvaavan lahjan tilalle.

Nyt on sitten dispute (tai vastaava) avattu aliexpressissä. Myyjä ei suostu rahoja palauttamaan, mutta aliexpress liittyy mukaan 21. päivä ratkaisemaan tilanteen. Kysymys onkin että onko se yleisempää aliexpressin suostua purkamaan kauppa vai puoltaa myyjää siinä, että lähettää uuden paketin?
 
Mites onko kellään kokemusta tällaisesta tilanteesta. Tilasin marraskuun lopulla aliexpressistä tuotteen puolisolle joululahjaksi. Lähetys oli puolasta ja toimitusarvio 7 päivää.

Lähetys rekisteröitiin 25.11 saksassa DHL:lle ja sieltä se lähti pyörimään ympäri saksaa. Lähetys poukkoili päivittäin kaupungista toiseen, Hampurissa kävi 12 kertaa ja jossain toisessa saksalaiskaupungissa 5 kertaa. 14.12 on viimeinen merkintä Hampurista. Selvästikään se ei ole Suomeen edes tulossa.

Laitoin ensin kyselyä myyjälle tilanteesta, joka sanoi että lähetys merkitään "kadonneeksi" kun 21 päivää tulee täyteen ja hän laittaa uuden paketin tulemaan. Itse olin sitä mieltä että ei varmaan enään ehdi perille jos 15-16. päivä laittaa uudelleen tai ainakaan ole varmuutta siitä, niin haluaisin mielummin perua lähetyksen. Mitäpä sillä tekee jos ei ehdi jouluksi perille, joutuu kuitenkin hankkimaan jonkun korvaavan lahjan tilalle.

Nyt on sitten dispute (tai vastaava) avattu aliexpressissä. Myyjä ei suostu rahoja palauttamaan, mutta aliexpress liittyy mukaan 21. päivä ratkaisemaan tilanteen. Kysymys onkin että onko se yleisempää aliexpressin suostua purkamaan kauppa vai puoltaa myyjää siinä, että lähettää uuden paketin?

Tilaan aika paljon Aliexpressistä, ainakin loppuvuodesta.

Ensimmäinen ja tärkein neuvoni on: unohda vaan kaikki, mitä myyjä sanoo. Ihan kaikki. Ei sillä ole väliä ja voivat kusettaa.

Kirjoita vaatimuksesi selkeästi ja esitä todisteita, kuten seuranta.

Myyjä voi ehdottaa mitä vaan, vaikka treffejä Hampurissa, mutta niihin ei tarvitse suostua. Ajat vaan sitä omaa asiaa, ja jos Aliexpress näkee asian sinun kannaltasi, saat rahat takaisin ja kaikki ok.

Oman kokemuksen mukaan Aliexpress puoltaa myyjää vaan siinä tapauksessa, että myyjä osoittaa, että paketti on vielä matkalla ja näyttää sen seurantakoodilla. Sen takia on tärkeää, että selkeästi nyt viestität myyjälle/muille, että et halua uutta pakettia. Muuten myyjä pistää paketin postiin ja riippumatta siitä, onko siellä vaan muttereita -> et saa rahojasi takaisin.

--

Eli käytännön esimerkkinä:
Mikkelson: Haluan rahani takaisin.
Myyjä: Pakettisi uudelleenlähetetään ja me tehdään aina näin ja tää on standardikäytäntö.
Mikkelson: Haluan rahani takaisin.
Myyjä: Yleensä kyllä paketti lähetetään uusiksi ja itse asiassa uusi paketti on jo matkalla.
Mikkelson: Haluan rahani takaisin.
Myyjä: Tajuatko, että olet ostanut meiltä tuotteen ja ei tästä tarvitse nostaa meteliä. Tässä $10 kuponki kauppaamme.
Mikkelson: Haluan rahani takaisin.
Myyjä: Pistä PayPal wechatissä, niin palautamme osan kauppasummasta.
Mikkelson: Haluan rahani takaisin. Aliexpressin omilla alustoilla.
Myyjä: Haista kuule paska.

Olennaista on, että et neuvottele myyjän kanssa, et anna periksi ja toistat vaan vaatimuksiasi. Tämä ei ole neuvottelu. Aliexpressin virkailija sitten koettaa 5min lukea teidän viestintää ja tehdä nopean päätöksen. Jos olet koko ajan vaatinut samaa asiaa, ja olet siihen sääntöjen mukaan oikeutettu, niin pidä vaan siitä kiinni.

Ylläkuvatun keskustelun jälkeen saisit tod.näk. refundin heti ja myyjä suuttuisi sinulle, mutta ei sillä väliä. Pahimmassa tapauksessa loppuu (sen myyjän) toimitukset Suomeen, mutta aina on muita myyjiä.
 
Viimeksi muokattu:
aliexpressin tilaukset selvästi jumittelee tällä hetkellä. kuukausi mennyt jo, vasta nyt pari tuntia sitten paketti rekisteröitynyt OmaPostiin.
 
Pitkään menee vielä siitäkin kun ovat OmaPostiin ilmaantuneet. Itselle tuli yksi lähetys 13.11. OmaPostiin, että on matkalla Postille (tilaus 4.11.) ja puoli tuntia sitten, eli 20.12. oli lajiteltu Vantaalla.
 
Pitkään menee vielä siitäkin kun ovat OmaPostiin ilmaantuneet. Itselle tuli yksi lähetys 13.11. OmaPostiin, että on matkalla Postille (tilaus 4.11.) ja puoli tuntia sitten, eli 20.12. oli lajiteltu Vantaalla.
Sama vika, 14.11. tuli Omapostiin "Arvioitu toimitusaika 15.11." ja maanantaina 18.12. tuli lajittelumerkintä Vantaalla. Eilen myöhään illalla tuli pariin pakettiin jo "olemme varanneet lokeron..." -merkintä eli ehkä tänään tai huomenna olisi pari pakettia perillä. Osalle paketeista on tullut (ilmeisesti Aliexpressin toimesta) arvio toimituksesta "Feb 21" eli vissiin vähän ruuhkaa toimituksessa.

Nythän esim laivarahti on vissiin ruvennut kiertämään Afrikan ympäri sotien takia niin sekin saattaa tuoda muutamia päiviä lisää tuohon toimitusaikaan.
 
Olennaista on, että et neuvottele myyjän kanssa, et anna periksi ja toistat vaan vaatimuksiasi. Tämä ei ole neuvottelu. Aliexpressin virkailija sitten koettaa 5min lukea teidän viestintää ja tehdä nopean päätöksen. Jos olet koko ajan vaatinut samaa asiaa, ja olet siihen sääntöjen mukaan oikeutettu, niin pidä vaan siitä kiinni.
Tein näin ja myyjä olikin käynyt hyväksymässä vaatimuksen jo nyt, eli ei tarvinnut odottaa huomiseen aliexpressin päätöstä. :thumbsup:
 
Oudon hitaasti on kyllä itselläkin nyt Aliexpressin paketit liikuneet. Toki tuo joskus myyjästäkin riippuu, mutta nyt tuntuu sama olevan kaikissa. Vanhin tilaus taitaa olla 11.11, ilmestyi OmaPostiin jo 14.11 mutta seuraavat liikkeet sitten näkyi 14.12 Liettuassa. Alin oma seuranta on toki näyttänyt jos jonkunlaista importtia ja exporttia välissä. Nyt näkyy olevan jo suht lähellä. Menee melkein parilla viikolla yli arvoidusta 9.12 toimituksesta, mutta eipä tuolta kiireellistä tavaraa tulekaan tilattua.

Ulkomuistista jos heittää, niin syksyllä toteutuneet toimitusajat yleensä olleet n. 2-4vk
 
Oudon hitaasti on kyllä itselläkin nyt Aliexpressin paketit liikuneet. Toki tuo joskus myyjästäkin riippuu, mutta nyt tuntuu sama olevan kaikissa. Vanhin tilaus taitaa olla 11.11, ilmestyi OmaPostiin jo 14.11 mutta seuraavat liikkeet sitten näkyi 14.12 Liettuassa. Alin oma seuranta on toki näyttänyt jos jonkunlaista importtia ja exporttia välissä. Nyt näkyy olevan jo suht lähellä. Menee melkein parilla viikolla yli arvoidusta 9.12 toimituksesta, mutta eipä tuolta kiireellistä tavaraa tulekaan tilattua.

Ulkomuistista jos heittää, niin syksyllä toteutuneet toimitusajat yleensä olleet n. 2-4vk
Jep, kesällä oli aika usein noin 2vk toimitusaikoja, nyt yksi paketti tuli tasan 30 päivässä ja todennäköisesti tänään tai huomenna tulee lisää perille eli niille tulee toimitusajaksi 38-39 päivää. Toki saattaa olla että Postin päässä kestää pidempäänkin jos automaatit ja noutopisteet on tukossa.

Juuri se yksi paketti mitä olisin eniten toivonut ennen joulua saapuvaksi on jäänyt jonnekin matkan varrelle jumiin, siinä olisi kaikkea sellaista pientä nysvättävää ollut joulunpyhiksi mutta hyvä jos nuo parikin pakettia edes tulee ennen joulua, saapa edes pari projektia nippuun viimeinkin.

edit: Kaksi pakettia pääsi perille, toimitusaika 38 päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Oudon hitaasti on kyllä itselläkin nyt Aliexpressin paketit liikuneet. Toki tuo joskus myyjästäkin riippuu, mutta nyt tuntuu sama olevan kaikissa. Vanhin tilaus taitaa olla 11.11, ilmestyi OmaPostiin jo 14.11 mutta seuraavat liikkeet sitten näkyi 14.12 Liettuassa. Alin oma seuranta on toki näyttänyt jos jonkunlaista importtia ja exporttia välissä. Nyt näkyy olevan jo suht lähellä. Menee melkein parilla viikolla yli arvoidusta 9.12 toimituksesta, mutta eipä tuolta kiireellistä tavaraa tulekaan tilattua.

Ulkomuistista jos heittää, niin syksyllä toteutuneet toimitusajat yleensä olleet n. 2-4vk
Singles' Day 11.11. on Alibaban suurin myyntipäivä ja sen ympärillä nuo lähetykset ovat aina takunneet. Dollarimääräiset myynnit ovat aikaisempina vuosina olleet valtavat, joten ei ihmekään.

"Singles’ Day spending on Alibaba and other established shopping platforms reached about $128 billion in 2022, according to estimates by Bain & Company.

By comparison, U.S. consumers spent $9.12 billion on Black Friday and $11.3 billion on Cyber Monday in 2022, according to Adobe Analytics. Prime Day generated $12.7 billion in sales in the U.S., across its two-day event in July 2023."

 
Olen tilannut 2 kertaa samsung 25W latureita (piuha sisältyy) HInta 5.38 eli noin kolmasosa mitä täällä tarjouksessa. Tuskin feikkejä? ainakin lataa just kuin 25W pitäisikin. Mielenkiintoista että yhdessäkään kuvahaun tuloksissa googolessa ei pääse vertaamaan taustapuolen tekstejä.
 
Olen tilannut 2 kertaa samsung 25W latureita (piuha sisältyy) HInta 5.38 eli noin kolmasosa mitä täällä tarjouksessa. Tuskin feikkejä? ainakin lataa just kuin 25W pitäisikin. Mielenkiintoista että yhdessäkään kuvahaun tuloksissa googolessa ei pääse vertaamaan taustapuolen tekstejä.

Mistä ja kuva olisi kanssa ihan kiva.
 
Mistä ja kuva olisi kanssa ihan kiva.
Samalta myyjältä eri kertoina tilasin. Mobile 007 Store. Nyt ei sivulle enää pääsekään. " Page under maintenance". Hae samsung 25w charger ja sorttaa tilausten perusteella, itsellä näkyy esim. sncci store ekana myyjänä. Tuo laturi on vastaava kuin tilaamani.
 
Melko varmasti "Samsungin"kama feikkiä jos kiinasta tilaa.

Todellakin, etenkin siinä vitosen hintaluokassa. Aitojakin varmaan saa, mutta ovat pitkällä toisella kympillä ja siinä vaiheessa kannattaa jo ottaa jotakin muuta "merkkikamaa", kuten vaikka Baseus.
 
Kuvassa ylempänä tilattu joka vähän kookkaampi alempana Samsungin mukana tullut 15w. Onhan tekstien sijoitteluissa eroa. Mut ei väliä vaikka feikki kun latausvauhti korkeempi mitä orkkiksen.
 

Liitteet

  • 20231223_223058.jpg
    20231223_223058.jpg
    220,9 KB · Luettu: 79
Kuvassa ylempänä tilattu joka vähän kookkaampi alempana Samsungin mukana tullut 15w. Onhan tekstien sijoitteluissa eroa. Mut ei väliä vaikka feikki kun latausvauhti korkeempi mitä orkkiksen.

Yleensä noi feikitkin toimii ihan hyvin, mutta siellä on voitu vetää mutkia suoraksi komponenttien ja suojauksien suhteen. Eli voi olla palo- ja sähköturvallisuusriski.
 
Kuinka halpa joku tommone 25w laturi pitää olla että se ois feikkki?

Ite oon ostanu Huawein 65W latureita ihan suomesta hintaan 7,90e/kpl. Xiaomia lataa nopeasti, mutta ei Oneplussaa, sen oma "VOOC" 65W laturi on nopeampi.
 
Kuinka halpa joku tommone 25w laturi pitää olla että se ois feikkki?

Ite oon ostanu Huawein 65W latureita ihan suomesta hintaan 7,90e/kpl. Xiaomia lataa nopeasti, mutta ei Oneplussaa, sen oma "VOOC" 65W laturi on nopeampi.
Jos nyt vaikka kiinasta katselee, niin ei ainakaan alle 10e voi olettaa saavansa turvallista 25w usb laturia normaalisti, kympin pintaan alkaa jo jotakin oletetusti asiallista saamaan. Noin 25-30e ja alkaa saamaan 65W murkulaa halvimmillaan. Eikä siis puhuta mistään Samsungista tms.
Noiden hintojen alle kun mennään, niin on lähes 100% varmaa että tulee kuraa. Noilla esittämilläni hinoillakin saa aika tarkkaan katsoa mitä tilaa. Halpikset voi hyvinkin ladata puhelinta kyllä, mutta ei täytä minkään sortin turvallisuusvaatimuksia, käyttäjän riski on erittäin suuri. Noissa halvoissa on komponentit karsittu aivan minimiin sekä määrässä, että laadussa. Riittävä ilmaväli puuttuu verkkojännitteen ja pienjännitteen väliltä, johtimet ovat liian ohuita, muutama varma puute mainiten.

Suomesta ostaessa voi jostakin poistokamppiksesta tms liikkeestä ostettaessa saada halvallakin jos sattuu oikeaan paikkaan sopivasti, mutta ei normaalihinnoilla. (kertokaa mistä liikkeestä saa suomesta hakea huawei 65w laturia 7,90e, käyn hakemassa muutaman)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 380
Viestejä
4 549 180
Jäsenet
74 978
Uusin jäsen
Omi77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom