Itse tein muutama päivä sitten disputen, kun tuotteet matkannut noin 75 päivää ja samaan aikaan selvisi, että myyjän ensimmäiset arvostelut olikin ilmeisesti väärennettyjä, koska nyt syksyn mittaan oli tullut palautteita paskasta tuotteesta. Disputeen laitoin syyksi myös samalla mahdollisen epäilyn huijauksesta, vaikka pääsyy olikin se, että "suoja-aika" lähetykselle oli loppumassa ja pakettia ei voi seurata.
Tuote ei siis näkynyt Alin seurannassa (joka on aina plussaa), mutta kas kummaa tuote ilmestyikin eilen Postille (ja Postin seurantaan, muttei Alin) ja tänään olikin tiputettu postilaatikkoon.
Onneksi tänään aamupäivällä Ali päätti antaa täyden Refundin, joten helposti meni tälläkin kertaa (Purchase protection running out and no tracking information).
Hyvinhän tämä meni lopulta, sillä olisi nähtävästi pitänyt tapella kuitenkin tuotteesta, koska tosiaan oli "Not as described" ja uusimmat arvostelut siis pitivät täysin paikkansa. Pitää spämmiä myyjälle paskaa palautetta kaupan päälle. Nää on aina sikäli ok, että rahat saa takaisin ja tuotetta kuitenkin pystyy käyttämään toissijaisissa jutuissa, vaikkei olekaan just sitä mitä piti.
Lucas34 sanoi:
Itselläni on nyt tapaus Aliexpressin kanssa, missä tuote ei ollut kokonaan tilauksen mukainen. Tein disputen osittaisesta rahanpalautuksesta, jonka Ali hyväksyi, mutta kas kummaa myöhemmin tulikin viesti Alilta, että palauta tuote ja saat rahat takaisin, tai muuten ei ole rahapalautusta. Nyt myyjä ehdottaa disputen peruuttamista ja uuden avaamista. En kuitenkaan paljoa luota siihen. En myöskään ole halukas palauttamaan tuotetta Kiinaan, sillä luulen, että myyjä ei maksa kuluja, ja silloin saan Alilta samanarvoisen kupongin "pakko-ostamista" varten. Neuvoja?
Laitat Postin hinnaston palautukselle ja ilmoitat sen järjettömyyden.
Jos myyjä yrittää jo Disputen aikana pyytää tuotteen palautusta, niin olen jo siinä vaiheessa laittanut Postin englanninkielisiltä sivuilta todisteet palautuksen järjettömyydestä korkeine hintoineen kuvankaappauksineen ja url vielä perään. Kertaakaan ei ole tarvinut palauttaa.
Toki nämä kaikki on asiakaskohtaisia. Itellä niin monta vuotta asiakkuutta takana, niin ne kerrat kun Disputea tarvitsee, niin kyllä ne menee aika sukkana läpi täydellä refundilla.