Ei nyt ihan topicciin mene, mutta liipannee tarpeeksi läheltä.
Onko kellään kokemusta Oura älysormuksesta (
https://ouraring.com)? Tuosta prinssi Harry uutisoinnista osui silmään ja vaikuttaa mielenkiintoiselta laitteelta. MiBand 2 ollut jonkin aikaa ranteessa, mutta jotenkin ei vaan siihen tottunut, vaikka mielenkiintoista dataahan se antoi.
Mä kiinnostuin ourasta ekan version kohdalla, mutta ei tullut mieleenkään ostaa kun näytti kamalalta.
No jäi unholaan ja tässä oma terveydentila on todella huono tapaturman seurauksena. Lääkärit koittaa tehdä kaikkensa mun yöunien eteen, kun kivut on kovat.
Oon tässä jokusen viikon miettinyt minkä hankkisi, jotta pystyisi saamaan kunnon dataa monesta eri asiasta ja etenkin nukkumisesta.
Vähän taas asia unohtui ja Harry uutisoinnin myötä muistin Ouran. Näin uuden mallin joka näyttää jo todella hyviltä normaalilta sormukselta. Joten juuri äsken tilasin sit itselleni ouran. 8viikkoa lupailtiin toimitusajaksi.
Jos jollain on tämä, tai eka versio niin luen mieluusti kaikkia kokemuksia.
Nyt on Oura ollut ekan vuorokauden sormessa.
Pidin pari kuukautta sormessa sitä sovitesormusta, jotta tottuisi valmiiksi tähän. Oli jopa pienimuotoinen shokki, kun oikea sormus oli selvästi kevyempi, että huomaamattomampi kädessä kuin se muovisormus, mikä ei edes sisältänyt elektroniikkaa.
Sormus kyllä myös näyttää sormessa todella hyvältä.
Toki datan keräämisessä menee aikansa, jotta sormus oppii minun perustason, mutta jo yhden yön unenseuranta oli selvästi tarkempaa kuin Sleep cyclellä, vaikka toki saman suuntaista isossa kuvassa onkin. Data on juuri sellaista kuin oletinkin.
Ja tästä sormuksesta jo itseasiassa tänään juttelin lääkärin kanssa ja hän oli ainakin hyvin tyytyväinen, että vuosien unettomuuden kanssa kipujen vuoksi eläneenä, on edes näyttää jotain dataa yöstä ja päivästä sisältäen sykkeet jne.
Ja ei, tällä ei kukaan ole korvaamassa mitään lääketieteellisiä laitteita millään tasolla, eikä näiden ole tarkoitus olla yhtään mitenkään 100% tarkkoja, vaan isossa kuvassa osviittaa antavaa.
Ja tässä viimeyön dataa tukemaan on aika hyvin myös toisen valveilla olleen ihmisen mietteet ja omat fiilikset heräilyjen suhteen jne. Täsmää todella hyvin, etenkin verrattuna Apple watch / sleep Cycle komboon.
Jo näin yhden päivän perusteella olen äärimmäisen tyytyväinen ostokseen ja data oli tarkempaa, monipuolisempaa ja hyödyllisempää kuin odotin.
Kunhan muistaa ettei nämä mitään sairaalan laitteita korvaa ja antaa tosiaan vain suunnan.