Ajovalojen kunnostus keskustelu

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Habazon, 04.07.2017.

Tagit:
  1. Habazon

    Habazon

    Viestejä:
    1 404
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Elikkäs otsikon mukainen ongelma olisi omassa autossa, muovilamput kun alkavat olemaan erittäin sameat ja pitäisi saada valot kirkkaaksi. Näitä valmiita kunnostus pakettejahan myydään joten onko kokemuksia/suosituksia? Itse noita vähän tutkailleenani niin tuo 3M setti taitaa olla toimivin? Jenkeista sais tilattua reiluun 20€ paketin kotiin.
    3M 39008 Headlight Lens Restoration System | eBay
    Tuossa oli ok pätkä vertailussa turtlewaxin ja 3M setit:

    Näyttäis selvästi tuolla porakoneella saavan paremman lopputuloksen.
     
  2. Masa2277

    Masa2277

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016


    Tein itselle suht samalla metodilla ja hyvin on pysyneet kirkkaina.
    Jos taas valmista settiä haluaa niin kannattaa tsekata Meguiar's Headlight Restoration Kit. Ei omakohtaista kokemusta mutta kuullut pelkkää hyvää! :tup:
     
  3. make_k

    make_k

    Viestejä:
    65
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Onko noille valmiille seteille oikeasti edes tarvetta? Vesihioin itse umpiot 1200 paperilla himmeiksi ja lakkasin Mastonin lakalla (CarColor muistaakseni).. Kahteen autoon tein, toisessa ihan kirkkaat vieläkin ja toisen ehdin jo myydä. Kustannukset oli alle 10e + oma aika, mutta yhdessä illassa nuo teki.

    Lakatahan nuo aina täytyy. Vaikka kiillotat sen muovin kirkkaaksi niin nopeasti se himmenee jos ei ole lakkaa suojana. Lakkaa valitessa tärkeä katsoa että uv- säteilyn kestävää niin ei kellastu.
     
    Edeus tykkää tästä.
  4. kjns

    kjns

    Viestejä:
    2 475
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2016
    Onko heittää suositusta mitä lakkaa kannattaisi hankkia? Itse kirkastelin tuolla 3M setillä ajovaloja keväämmällä. Ei niistä tosiaankaan uudenveroisia tullu, mutta "paremmat" kuitenkin. Mitään jälkikäsittelyaineita ei tullut setissä mukana ja uudelleenhimmentyminen vähän huolettaa...
     
  5. Nomber

    Nomber

    Viestejä:
    1 797
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ostin tommosen valmiin setin motonetistä. Varmasti olisi pärjännyt ilmankin hankkimalla hiomapaperit ja hiomatahnan erikseen, mutta minulla niitä nyt ei ollut niin tuossa sai kaiken kerralla. Mukana oli muistaakseni jotain litkua joka lopuksi levitettiin tuohon päälle, ei mitään lakkaa kyllä ollut. Nyt on joku 2 tai 3 vuotta hionnasta ja edelleen ihan kirkkaat. Ehkä lakkaamalla pysyisi pidempään? Tosin en tiedä kauanko auto muutenkaan kestää, joten jos nyt pari vuotta noilla menisi vielä.
     
  6. Svaiski

    Svaiski

    Viestejä:
    447
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Mitä pikaisesti googlailin niin motonet myy philipsin settiä, jossa on jonkinlaista UV suoja-ainetta mukana (ei vakuuta, että tämä kauaa pysyisi mutta lienee kuitenkin tyhjää parempi). Meguiarsin kitti näytti hyvältä kun mukana tulee porakoneeseen laitettava laikka niin saa pienemmällä vaivalla hiottua haalistumaa pois. Nähtäväksi jää ehtiikö mekun kittiä löytämään mistään kivijalkakaupasta että saisi mökillä ajan kanssa kiillotella..
     
    orakk tykkää tästä.
  7. make_k

    make_k

    Viestejä:
    65
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tätä käytin itse: Spraymaali AutoACRYL Kirkas lakka 500ml - Maston

    Tuoteselosteessa mainitaan uv-kestävyys. Löytyy esim. Tokmannilta.
     
    kjns tykkää tästä.
  8. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    936
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    jos on pahat naarmut/kuopat tms niin vetäny hiomapaperilla 320-400-600-800-1200 ja sitte farecla g3 myllytyskoneella.

    jos vain hyvin pientä sumentumaa niin pelkästään farecla ja umpio on taas kuin uusi

    mä olen vähän skeptinen noiden lakkojen suhteen. onko niistä kovinkaan paljon apua suojaamisessa...

    Pitäisi joskus kokeilla niin että lakkaa toisen ja toisen jättää lakkaamatta.
     
  9. JiiVee92

    JiiVee92

    Viestejä:
    58
    Rekisteröitynyt:
    20.07.2017
    Vaikka ajovalojen kiillottelusta täällä puhutaan, niin lisään soppaan takavalojen kiillotusta.
    IMG_20170527_141653.jpg

    Vasen hiottu Mirka Abralon vesihiomalaikoilla 1000-2000-4000 epäkeskokoneella. EDIT: oikealla lähtötilanne

    IMG_20170527_165230.jpg

    Molemmat lakattuina.
     
    Viimeksi muokattu: 14.08.2017
    Shikanjyo tykkää tästä.
  10. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 228
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Onko tuo oikeanpuoleinen siis ajan lähtötilanne? Näyttää kuin siihen olisi vedetty jokin aine pintaan.. Siistiä jälkeä kyllä!
     
  11. JiiVee92

    JiiVee92

    Viestejä:
    58
    Rekisteröitynyt:
    20.07.2017
    Joo, oikeanpuoleinen on lähtötilanne.
     
  12. Sakkez

    Sakkez

    Viestejä:
    171
    Rekisteröitynyt:
    03.11.2016
    Itse vedin yhdet umpiot 400-800-1200-maston 2k lakka-2000-epäkesko scholl s3g-scholl s30g-vaha. Ihan uudenveroiset tuli, saa nähdä kuinka kauan pysyy sellaisena.
     
  13. Latvus

    Latvus

    Viestejä:
    422
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Siis autovahaahaa ei pidä missään nimessä laittaa umpioihin. Sehän on juuri yleisin syy saameisiin umpioihin, kun lämpö polttaa sen pintaan kiinni/kellastaa.
     
  14. Sakkez

    Sakkez

    Viestejä:
    171
    Rekisteröitynyt:
    03.11.2016
    Nyt en kyllä aivan usko tätä. Sanoisin että se on se muovi joka kellastuu, vahahan kuluu suhteellisen nopeasti jopa pois. Tarkalleen ottaen laitoin sealanttia, mutta samapa tuo. Onko väitteelle omakohtaista kokemusta/muuta näyttöä?

    EDIT: esim. Autodude sanoo näin: "Umpion vahaus ja pinnoitus hoituu samalla tavoin kuin maalipinnankin." lähde: Ajovaloumpion vesihionta ja kiillotus - AUTODUDE.FI
     
    Viimeksi muokattu: 14.08.2017
  15. Latvus

    Latvus

    Viestejä:
    422
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No itselle tämä kerrottiin jo nuorena, kun ekaa autoani vahasin, joten itse en ole kokeillut. Tuloksia olen nähnyt kyllä usein. Naapurin setä veti mersustaan hankinnan jälkeen kahdessa kuukaudessa umpiot sameaksi. Taisi olla viimekesänä. Siinä asiaa ihmeteltiin ja tulokseksi arvelen juurikin umpion varhausta. Kirkkaaksi se ne veti taas jollain motonetin kunnostuspaketilla.

    Riippunee hyvin vahvasti käytetystä vahasta, mutta kyllä tuota toisinaan näkee. Erityisesti muoviumpioissa. Vanhoista lasiumpioista tuo lähtenee vielä irti, mutta muoviin palaa kiinni.
     
  16. Stanley H. Tweedle

    Stanley H. Tweedle

    Viestejä:
    2 418
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Joo kyllä se on muovi mikä kellastuu UV-säteilystä.
     
  17. Svaiski

    Svaiski

    Viestejä:
    447
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Vahalla lähtee UV-suoja pois umpiosta ja siitä se alamäki sitten alkaa.

    PS. tuli kesälomien aikaan kokeiltua tätä Meguiarsin heavy duty kittiä ja voin kyllä suositella lämpimästi. Mukana tuli myös UV-suoja, jota ajattelin varmuuden vuoksi lisätä vielä syksymmällä kun laittaminen oli sangen helppo.
     
  18. taski

    taski

    Viestejä:
    564
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juu näin on, tätä nyt ei usko kukaan :D
     
  19. RieskaMies

    RieskaMies Ketä tappaa prossut Platinum-jäsen

    Viestejä:
    211
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Aika myrkkyä vahaa saa olla että se polyuretaanilakka tms. tehtaalta umpion pintaan laitettu pinnoite lähtee pois. Jos vahalla lähtisi umpioista uv-suoja niin aikalailla saman se tekisi auton lakallekin, maalipinnan lakkakin on käytännössä muovia.
    Tuo mequiarsin sarjankin uv-suoja on ihan normaalia synteettistä "vahaa" hienolla nimellä varustettuna :facepalm:
     
  20. Latvus

    Latvus

    Viestejä:
    422
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No se nyt ei vaikuta minun arkeeni, uskooko vai ei.

    Jokaisen sumu-umpion tarinaa mulla ei ole kertoa. Tuo nyt oli lähi historiasta. Autoa tämä eläköitynyt herrasmies vaihtaa vuoden välein ja tuo auto tuli ihan kirkasumpioisena. Aiheesta juteltiin kuin naapurit ikään ja hän ihmetteli tapahtunutta. Kysyin, että oliko vahannut umpiot ja hän sanoi näin tehneensä. Sitä mä en osaa sanoa, mikä todellinen syy on, mutta vahausta epäilen syypääksi. Sitä en tiennyt, että kyseessä voisi olla UV suojan poistuminen, vaan olen tähän asti luullut kyseessä olevan vahan palaminen.

    Nyt se on jo vaihtunut toiseen mersuun.
     
  21. Svaiski

    Svaiski

    Viestejä:
    447
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Ei se nyt kerrasta lähde, mutta vuosien saatossa alkaa tapahtumaan kun kivet hakkaa ja vahalla hinkataan apuna.
     
  22. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 228
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Vaha suojaa muutakin autoa, niin miksi se ei suojaisi umpioita ja niiden uv-suojaa?
     
  23. Svaiski

    Svaiski

    Viestejä:
    447
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Ääh, tarkoitin myllytystä enkä pelkkää vahausta. My bad. :facepalm:
     
  24. khallerz

    khallerz

    Viestejä:
    427
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Tulipa tuossa eilen tehtyä kunnostusoperaatio, ennen tuota umpiot olivat menneet ihan keltaisiksi ja korjauskehotus tuli niistä. Ei tullut otettua ennen jälkeen kuvia, kun unohdin. Tein tuon operaation semmoisella setillä, missä oli muovinpuhdistusaine, 800 ja 2000 hiomapaperit, muovipohjamaalia ja 2K-muovimaalia. Ei tarvinnut eikä ohjeissa käsketty missään vaiheessa kiillottamaan noita, sen kun vaan märällä hiomapaperilla hioin ekana täysin sameaksi nuo ja pistin aineet pintaan. Tuli oikein nätti lopputulos ja oli ihan helppo tehdä.
     
  25. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 340
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Mitä UV-lakkaa suosittelette hiotuille umpioille? Mielellään halpaa ja Jyväskylästä jostain hyllystä jos saisi haettua.
     
  26. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    936
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
  27. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 340
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Aika hintava tuokin, kun samalla hinnalla saisi jo jonkun kiillotuspaketin. Toki laatu varmasti maksaa.

    Hiomapaperia löytyy 600, 1500 ja 2000 karkeudella. Eli riittääkö, jos vettä suihkuttaen hion pitkään karkeimmasta hienompaan ja lopulta kuivaus ja lakka päälle? Pientä naarmua ja kiveniskemää löytyy, mutta ei mitään pahoja kellastumia. Noista pienistäkin naarmuista ja himmentymistäkin haluisin kuitenkin eroon.

    Toisen umpion pitkien polttimon suojakuppi oli kadonnut ja sieltä mennyt roskia ja ötököitä umpion sisään. Voisin kokeilla, jos niistä pääsee paineilmalla ja imurilla eroon. Lisäksi lyhyiden projektorit ajattelin puhdistaa sisäpuolelta sähköjohdon pätkällä, jonka päässä on mikrokuituliina. +120% H7-polttimoillakin lyhyet vielä melko kehnot ja jollain niitä mielellään yrittäisi vielä parantaa. Pitkät taas +110% H1-Osrameilla hyvät.
     
  28. Sakkez

    Sakkez

    Viestejä:
    171
    Rekisteröitynyt:
    03.11.2016
    Omien kokemuksien mukaan turhaa hioo hienommalla kuin 1000-1200, ei tule parempi hienommalla kun vedetään lakka päälle. Lakan kuivumisen jälkeen olen itse hionut kevyesti 2000 "orange peelin" pois. Sen jälkeen vielä myllyllä viimeistely. Ainakin omasta mielestä lakkauksen jälkeen pakko hioa vielä, jää muuten karmea pinta.
     
    Shikanjyo tykkää tästä.
  29. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 340
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Millä lähtee pienet naarmut umpioista? Muuten näyttää hyvältä, mutta kun laittaa valot päälle, niin hiusnaarmuja siellä täällä. Paljonkohan nuo haittaavat valotehoa?

    Vesihioin käsin 1500 ja 2000 hiomapapereilla ja vaikka ikuisuuden hinkkasin umpioita himmeäksi, niin naarmut eivät tahtoneet lähteä. Lopuksi kiillotustahnaa puuvillalaikalla pintaan ja lakka päälle.

    Edellinen omistaja tosiaan oli hukannut toisen umpion pitkien suojakumin takaa ja ötököitä ja pölyä mennyt reilusti sisään. Pitkien polttimoreiästä tungin kompressorilla ilmaa sisään ja vilkun polttimon kohdalta imin imurilla ja hyvin lähti perhoset ja kärpäset pois, kunnes kompura hajosi. Pitää puhdistella vielä lisää myöhemmin.
     
  30. Sakkez

    Sakkez

    Viestejä:
    171
    Rekisteröitynyt:
    03.11.2016
    Jos ei naarmut lähteny noilla niin karkeempaa paperia vaan. Kyllä ne naarmut lopulta lähtee. Voin itse suositella hankkimaan kiillotuskoneeseen vesihiomalaikkoja niin homma helpottuu huomattavasti.
     
  31. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 340
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    600 karkeudella tuntui tulevan vain lisää naarmuja. Nuo naarmut ovat niin pieniä, että mietin, jos jokin parempi hiomatahna ja parempi laikka riittäisi poistamaan ne.

    Jos vielä lähden hiomaan, niin pitää hankkia kunnon välineet. Käsin hiomalla menee ikä ja terveys :D
     
  32. Sakkez

    Sakkez

    Viestejä:
    171
    Rekisteröitynyt:
    03.11.2016
    Toki 600 tekee naarmuja kun on jo sen verran karkeampaa. Täytyy vaan sitten poistaa hiomanaarmut asteittain.

    Motonetista saa velcrokiinnityksellä vesihiomalaikkoja, 500 ja 1000 karkeuksia ainakin.
     
  33. JiiVee92

    JiiVee92

    Viestejä:
    58
    Rekisteröitynyt:
    20.07.2017
    Mirka Abralon on nimi niille noin tarkemmin kerrottuna.
     
    Sakkez tykkää tästä.
  34. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 340
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    [​IMG]

    Kuvassa näkyy tuommoinen kirkas läntti, joka tuli hioessa vastaan. Aluksi se oli himmeämpi kuin muu alue, mutta kun kokeilin vetää lakkaa siihen, niin tuli paljon kirkkaampi kuin muusta umpiosta. Onko tuo ympäristö vanhaa naarmuista ja himmeää pinnoitetta ja kannattaako hioa koko umpio noin kirkkaaksi?

    Käsin hiominen on tuskaa. 1500 karkeus veden kanssa jättää vielä pientä naarmua, joka ei lähde kiillotustahnalla, joten käyn ostamassa huomenna 2000 ja 2500 karkeuksia. viimeistelyyn. Mietin, että hion ensin esim. 1000 karkeudella koko umpion noin kirkkaaksi ja sitten 1500, 2000 ja 2500. Lopuksi tahnaa ja lakkaa.
     
  35. Sakkez

    Sakkez

    Viestejä:
    171
    Rekisteröitynyt:
    03.11.2016
    Et huomaa eroa laitatko lakan esim. 1000 hiotun vai 2000 hiotun päälle. Lakka täyttää naarmut kumminkin. Kestävyys saattaa olla jopa parempi hieman naarmuisempaan, kun on enemmän tarttusmispinta-alaa. Kummassakin tapauksessa valumien kanssa kannattaa olla tarkkana.
     
  36. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 340
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Nyt sain kuntoon toisen umpion. Ensin 1000 karkeuden paperilla ja vedellä pari tuntia hinkkasin kaikki vanhat pinnoitteet pois. Huomasi, että umpion pinnalle tuli harmaa läikkä ja vedin läikän koko umpion kokoiseksi ja tuossa vaiheessa pinta oli kauttaaltaan samea. Sen jälkeen 1500 ja 2000 papereilla ja pinta alkoikin kirkastumaan. Lopuksi hiontatahnaa pyörittelin mikrokuituliinalla käsin ja 4 kerrosta lakkaa pintaan. Todella kirkas pinta tuli ja seinääkin vasten huomaa nyt eron valotehossa.

    Viikonloppuna tapeltava sitten toinen umpio kuntoon. Tuo vanha pinnoite on niin perkeleen tiukassa, että käsin saa riehua pitkään, mutta minkäs teet, kun ei ole konetta.

    [​IMG]
     
    Hair ja kjns tykkäävät tästä.
  37. tth78

    tth78

    Viestejä:
    84
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Puuilosta ostin kympillä kunnostussetin korjatakseni 14v/198 tkm ajetun primeran ajovalot ja paketin ohjeita seuraten pari tuntia per valo siinä meni. Käytin akkuporakonetta, että kierrokset pysyivät maltillisina, ettei tule kauheasti roiskeita ja ettei umpio sula. Samoin oli suihkepullossa vettä, jota ruiskuttelin hiottavalle pinnalle ahkerasti.

    Ensin hionta 800->1200->2000. Sitten hiomatahnalla kiillotus, lopuksi puhdistus ja suoja-aineen levitys:



    2018-08-08 08.37.43.jpg
     
    Hair, himmeli, bairanbokkeri ja 9 muuta tykkäävät tästä.
  38. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 340
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Jos autossa on projektorivalot, niin kannattaa tosiaan välillä katsoa linssin sisäpuolen kunto. Toinen lähivalo oli selvästi himmeämpi kuin toinen ja syyksi paljastui pölyn peitossa oleva linssi. Polttimon reiästä tikun päässä olevalla mikrokuituliinalla hinkkasin pitkään ja ero on huomattava ja nyt molemmat valot yhtä kirkkaita. Löysäsin myös projektoria samalla ja tungin välistä umpioon paineilmaa.
     
  39. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 340
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Pistetäänpäs muutama kuva tuosta projektorien puhdistamisesta:

    Pölyinen lähtötilanne:

    [​IMG]

    Mikrokuituliinalla ja ikkunanpesuaineella puhdistamisen jälkeen. Varjostimen takia tuo puhdistus on melko haastavaa:

    [​IMG]

    Toisesta umpiosta kokeilin myös tökätä siveltimellä projektoriin ja olihan sinnekin kertynyt pölyä, vaikka suojakupit olivat tallessa. Varmasti tuokin määrä vaikuttaa valotehoon:

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 01.09.2018
    Kidov tykkää tästä.
  40. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 228
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Miten toteutit operaation? Polttimon reiästäkö?
     
  41. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 340
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Siitä juuri. Projektori lähti kyllä irti ruuveilla, mutta ei mahtunut ulos. Vartena käytin polkupyörän vaijerikuorta, joka taipui sen verran että pääsi varjostimenkin takaa pyyhkimään. Sen päähän oli teipattu mikrokuituliina ja käytin myös hieman ikkunanpesuainetta. Heijastinpintoja kannattaa varoa tuossa.
     
  42. JKAVS

    JKAVS

    Viestejä:
    349
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Testailin vanhaan umpioon kiillotusta, mutta tulos ei ollut tyydyttävä. Ensin tein vesihionnan 1000 ja 2000 papereilla ja sen jälkeen kiillotus tahnalla ja lopuksi vahaus. Tarkkaan katsottaessa umpion pinta on kuitenkin täynnä pikkiriikkisiä naarmuja.

    Menetelmä kuitenkin on periaatteessa toimiva, joten missä menin vikaan?
     
  43. tth78

    tth78

    Viestejä:
    84
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Olet liian kriittinen pinnan suhteen?

    Ehkä aloitus olisi pitänyt tehdä karkeammalla, jolloin olisi ne syvimmät naarmut saatu tasattua?
     
  44. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 340
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Itsellä oli käsin vesihiontaa ja kiillotusta tehdessä sama ongelma. Periaatteessa ihan ok lopputulos, mutta pientä himmeyttä ja etenkin naarmuja jäi silti, vaikka kuinka hinkkasi. Ostin myllytyskoneen ja kunnon laikalla ja tahnalla lähti sitten loputkin naarmut ja umpio kirkastui entisestään.
     
  45. yyri

    yyri

    Viestejä:
    967
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ajattelin astran umpion hioa ja kiillottaa, ekat testit vaikutti lupaavalle. Akryylilakan meinasin vetää päälle mutta tarviiko toi kirkkaan muovipohjamaalin vai tarttuuko nuo spray pullossa olevat lakat polykarbonaattiin? 1K lakka tämä mitä hyllyssä on. Mastonilla on tota 2K lakkaakin kilikoli purkissa 16e, mikä on aika halpa hinta vrt. uuteen umpioon @160-180e.
     
  46. RieskaMies

    RieskaMies Ketä tappaa prossut Platinum-jäsen

    Viestejä:
    211
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Vedä 2k lakalla, 1k paska kestää monta päivää "kovettua" ja silti se jää paljon pehmeämmäksi. Suoraan vaan lakka umpiolle, mitään primeria ei tarvitse käyttää.
     
  47. yyri

    yyri

    Viestejä:
    967
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ennen/Jälkeen. Lakka teki pientä appelsiinipintaa, pitää hioa p2000 hieman sitä kun kuivuu kunnolla ja sitten vielä laikalla kiillottaa. Käsin hioin niin en jaksanut vetää kovin syvälle mutta ehkä tuo on serviceable.

    ennen.JPG jälkeen.JPG
     
    Viimeksi muokattu: 25.08.2019
    Starglazer, H0rna, Busso ja 4 muuta tykkäävät tästä.
  48. blastermaster

    blastermaster

    Viestejä:
    1 198
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kahta eri settiä tuli kokeiltua 300tkm ajetun audin umpioihin enkä oikein ole tyytyväinen kumpaankaan. Turtlewaxin sarjalla lopputulos on käytännössä yhtä huono kuin lähtötilannekkin. Autoglymin porakonesetillä lopputulos on sentään lähtöä parempi mutta silti ei kovin hyvä. Varmaan käyttäjässä vika.
     
  49. JiiVee92

    JiiVee92

    Viestejä:
    58
    Rekisteröitynyt:
    20.07.2017
    Tietämättä, että kuinka paha on lähtötilanne, mutta vesihiontaa kehiin, ja lakka päälle, niin ei tarvi jyystää ikuisuutta, ja kestää.
     
  50. Jaamäävai

    Jaamäävai

    Viestejä:
    237
    Rekisteröitynyt:
    18.11.2017
    WD40:llä jossain videossa lasi ulkopuolelta putsattiin. En ole itse kokeillut.