Ajotavat ja liikennesäännöt

Mitkäs on teidän inhokkiliittymät pk-seudulla?

Itse en tykkää esim. Vaskivuorentieltä Hämeenlinnanväylälle pohjoiseen liittymää, turhan jyrkkä kaarre oikealle jota ei viitsi kaahata.
Ja sitten melko lyhyt kiihdytyskaista. Monilla ei ole sellaista autoa jolla tuossa pystyy kiihdyttämään täyteen 80 km/h. Usein joku SUV-bemari tms. takana hermoilee jo.
Olen huomannut että tuossa monesti isoa tietä ajavat vaihtavat vasemmalle kaistalle !!jota_ei_saisi_tehdä!!

Itse en tykkää esim. Vaskivuorentieltä Hämeenlinnanväylälle pohjoiseen liittymää, turhan jyrkkä kaarre oikealle jota ei viitsi kaahata.
Ja sitten melko lyhyt kiihdytyskaista. Monilla ei ole sellaista autoa jolla tuossa pystyy kiihdyttämään täyteen 80 km/h. Usein joku SUV-bemari tms. takana hermoilee jo.
Olen huomannut että tuossa monesti isoa tietä ajavat vaihtavat vasemmalle kaistalle !!jota_ei_saisi_tehdä!!
Ei mulla tuossa yleensä erityistä ongelmaa ole, tosin siinä haastavuutta lisää että siitä saattaa samanaikaisesti yrittää pidempi letka autoja.

Noin muuten pahempi liittymä on tuon eteläpuolella oleva Kanneltien liittymä Hämeenlinnanväylälle pohjoiseen, kova kurvi ja lyhyt kiihdytyskaista, mutta hieman helpotusta tuo että harvemmin siitä on useita tulossa samaan aikaan, hiljaisempi liittymä.

Se Kehä III länteen Petikon ABC kohdalla on ehkä pahin, mutta onneksi satun käyttämään sitä yleensä sunnuntaisin jolloin liikenne on vähäisempää.

Viimeksi muokattu:
Se Kehä III länteen Petikon ABC kohdalla on ehkä pahin, mutta onneksi satun käyttämään sitä yleensä sunnuntaisin jolloin liikenne on vähäisempää.

Siinä on pari muutakin ramppia vieressä kehälle, jos ei halua just siitä pahimmasta ajaa. Lisämatkaa tulee karvan verran tai sitten ei tule, riippuen mistä on tulossa.

Kaksi giljotiinia bussien tai kääntyvien kaistalta Hakamäentielle liittyvien osalta.
Jos positiivista hakee, näissä sentään kerrotaan liikennemerkillä, että kiihdytyskaista puuttuu, helpottaa turisteja. Vastaavat risteykset on tympeitä oudoissa kaupungeissa, kun ei monesti tiedä riittävän ajoissa, että onko siellä kiihdytyskaistaa tulossa vai ei.

Itse vihaan enemmän sitä risteystä siinä alla, kun tullaan etelästä ja halutaan Kuninkaantammen/Silvolan suuntaan. Toki oma auto kiihtyy sen verran näppärästi, ettei se jyrkkä mutka niin haittaa. Tuossa sentään sitä näkyvyyttä piisaa siedettävästi, mutta joo, eipä ole helpoimmasta päästä.
Kaksi giljotiinia bussien tai kääntyvien kaistalta Hakamäentielle liittyvien osalta.

Nämä on perseestä. Ekaa kertaa kun aikanaan ajoin toisesta näistä, niin pääsi vähän yllättämään ja meinasin ajaa jonkun eteen. Sen verran lähellä kävi, että olen jatkossa muistanut. Enkä muuten ole sen jälkeen vaihtanut ennakkoon oikealle kaistallekaan, kun olen tullut itse Hakamäentietä aikeena laskeutua Pasilan suuntaan.

Eikö noi Hakamäentien molemmat mainitut liittymät liity kaistoille jotka ovat (liittymiskohdassa) vain busseille?
Kuvien ja oman muistikuvan perusteella ainakin. (Eri asia kuinka tunnollisesti tätä noudatetaan...)

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 792
Jäsenet
78 701
Uusin jäsen
MildlyToxicPony

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom