Ajotavat ja liikennesäännöt

Muutamassa paikassa on suoraan ohituskaistan jälkeen 80km/h + kamera mikä aiheuttaa aina sitä inhottavaa haitaria.
Tämähän on varsin tyypillinen kameran sijoituspaikka. Kertoo siitä, että pääasiallinen tarkoitus noilla kameroilla on kassavirran maksimoiminen, kun se kamera sijoitetaan tuollaiseen paikkaan.
 
Tämähän on varsin tyypillinen kameran sijoituspaikka. Kertoo siitä, että pääasiallinen tarkoitus noilla kameroilla on kassavirran maksimoiminen, kun se kamera sijoitetaan tuollaiseen paikkaan.
Mielestäni se kertoo enemmänkin siitä että tarkoitus on tehostaa ohituskaistan jälkeistä matalempaa nopeusrajoitusta, koska on turhan yleistä ajaa ylinopeutta tuollaisissa paikoissa.
 
Mielestäni se kertoo enemmänkin siitä että tarkoitus on tehostaa ohituskaistan jälkeistä matalempaa nopeusrajoitusta, koska on turhan yleistä ajaa ylinopeutta tuollaisissa paikoissa.

Kameroita pitäisi pistää sinne missä valvonnan tarvetta, ylinopeutta ajetaan paljon, tavallaan se on onnistuneet sijottelun merkki jos kassa laulaa.

En nyt tiedä mitä paikkaa kukin ajattelee, mutta tyypillisesti ne on hyvin merkitty, ja jos sitä edelsi satasen rajoitus niin hyvin kerkiää tiputtaa nopeuden. ja en nyt muista kameraa joka olisi ihan tikkarilta mitannut, eli vähän pitkäksi mennyt hidastaminen ei saa kameraa välkkyyn.

Ja kahdeksan kympin rajoitus ohituskaistan jälkeen on aika yleinen, ja moneenko niihin on kamera laitettu, varmaan niihin missä eniten törttöillään. Kaikilla ei vain ne taidot riittä jos ei opeta.
 
Onko kellään muuten hajua millä nopeusylityksellä nuo kamerat triggeröityvät? Yleensä pystyy hyvin 5km/h yli rajoituksen ajamaan ainakin noihin 80-alueella.
 
Mielestäni se kertoo enemmänkin siitä että tarkoitus on tehostaa ohituskaistan jälkeistä matalempaa nopeusrajoitusta, koska on turhan yleistä ajaa ylinopeutta tuollaisissa paikoissa.
Ohituskaistan päässä suuri osa autoista varmasti ajaa ylinopeutta, se on selvä (ja sen takia siellä se kamerakin on), mutta se kamera siellä päässä enemmänkin lisää vaaratilanteita (pumppailua/jarruttelua) sen sijaan että sen ohituksen jälkeen rauhallisesti palattaisiin takaisin alkuperäiseen nopeuteen sujuvasti. Ennemminkin ohituksen aikainen hetkellinen ylinopeus tulisi sallia (tai muuttaa levennetyn ohituskaistan nopeusrajoitus vaikka 110-120kmh) tuollaisissa leveiksi ja tarkoitukseen tehdyissä paikoissa. Silloin uskaltaisi ehkä useampi sen rekan ohitse vähän reippaammin. Nythän on tilanne se, että hyvin usein se ensimmäinen ujo kuski kuka ensimmäisen ehtii ohittamaan sitä rajoitinta vasten ajavaa yhdistelmää tai karavaanaria saa tukittua sen koko ohituskaistan sillä kilometriohituksellaan, ettei vain mene yli rajoituksen ja kukaan muu ei pääse ohitse. Vähän reippaammalla vauhdilla taas ehtii pitkä letka autoja siitä ohittamaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 313
Viestejä
4 864 847
Jäsenet
78 641
Uusin jäsen
Fintukani

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom