Jatko tyhmätihmiset ketjusta.
Tyhmyyttä ei sinänsä siinä parkkiruutuun ajamisen osaamattomuudessa mielestäni ole, mutta kuten muutkin ovat sanoneet niin on tyhmää ylipäätään ajella autolla tuossa vaiheessa jos taidot ovat puutteelliset. Olisi mielenkiintoista nähdä miten kyseinen henkilö suoriutuu lopusta ajosuoritteesta noilla reissuillaan.
Hyvää kai tuossa se että tekee niin kuin osaa turvallisesti ja muita liikoja kiusaamatta.
Tosin voisi ne perus pysäköinnit opetella, osalle parilla harjoituksella opittavissa ja sen jälkeen elämähelpottuu. Korosta osalla, osa autoista on vaikeata hahmottaa jos näkökyvyt ja ajamiseen liittyvät ei ole lähellä keskiverto nuorentasoa.
Opin jo lapsena äidin kyydissä ajellessa että helpointa mahdollista pysäköintiä on ajaa marketin parkkipaikalla ruutujen läpi siten, että keula on seuraavan puolen parkkiruudun etureunassa.
Tämä hyvä ohje, ja jos ei ruuhka-aikaan niin monessa automarketissa helposti toteutettavissa, jos ei noiden välissä sitä kävelykäytävää. (joka taasen kiva auton lastaamisen takia)
Taskuparkkeeraminen on siis pitkälti pieni oppimusjuttu ja jos sen oppi, niin ehkä edelläkuvutan jälkeen toiseksi helpoin tapa pysäköidä.
Toi seuraavan puolen parkkikselle ajaminen eli ns. "akkaparkki" on hyvä jos ei ole ostoksia tai muuta mitä pitäis yrittää kiikuttaa autojen välistä takaluukulle. Mä jätän itte ihan vaan sen takia siihen "edelliselle" parkille. Vituttaa ronttaa ostoksia sinne autojen väliin vaikka helpompi on lähtee, mutta mielummin mä pakitan pois ja pakkaan väljemmin.
Nopeasti miettien ajattelin, että olet oikeassa, mutta kun miettii että miksi ei noin missään suositella ja ylritti hahmottaa kuvailemaasi tilannetta, niin tuo on kyllä huono tapa. Joo näkyy noita, siellä kärryjen kanssa ajoväylällä touhutaan , siis muidenkin tiellä kuin sen toisen joka samanlailla parkkeerannut ja yrittää peruutella ruudusta pois.
Suurin ongelma tuossa auto lastaamisessa on ne surkean kapeat ruudut, joiden välistä on vaikea sillä kärryllä mennä. Siis lähinnä parkkihallit joissa peruutetaan seinää vasten. Taakse ei tarvi paljoa tilaa jättää, eli se ei yleensä ongelma. Piha parkissa usein helpompaa.
Ja olen edelleen sitä mieltä että etuperin on helpompi ajaa ruutuun. Joutuu varmasti veivaamaan, mutta siltikin helpompaa. Mutta taitavilla kuskeilla se voi olla toisin päin. Minä en ole taitava auton vääntäjä enkä välitä ollakkaan. Ja niinkuin edellä sanoin niin mä mielummin vaikka kävelen 5min mielummin ku rupeen hinkkaamaan autoa taskuun.
Onneks täällä landella ei sellaista taitoa edes tarvii.
Juju ei ole kumpi on helpompaa, joskus voi olla helpompi tuikata etuperin.
Mutta jos ei voi ajaa sitä suoraan "toiselle" puollelle, josta voi lähteä suoraan etuperin ruudusta, niin kuullostaa pelottavalta jos peruuttaminen on niin vaikeaa , niin tehdä se sitten vaarallisimman kautta, eli ruudusta muiden sekaan, vs muiden seasta ruutuun.
Pelti maksaa, mutta henkilövahingot on herkästi paljon kalliimpia, se muutaman tonni peltiremppa on pientä siihen jos työkykyinen on muutamankuukauden lomilla.
Edit:
Linkki yhteen taskuparikki ohjeeseen.
Moottori.fi taskupurkki ohje
Eli helppoa, "veikeinta" on se oike aloitus. Sitä kannattaa testata heti kun näkee vapaan paikan kohdassa jossa esim liiketilan ikkunat josta voi varmistaa (peilata) omaa suoritusta.