Ajopeliketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja abc
  • Aloitettu Aloitettu
L2X5hFt.png


Tällästä sitten odottelemaan.
Vive löytyy ja Project Cars myös, sekä ratti ja polkimet jotka on aika lailla välttämättömät tuon yhdistelmän kanssa. Le Mans 24h proto tähtitaivaan alla, nam. Valitettavasti Porsche 917 puuttuu, käsittääkseni joku lisensointijuttu.
 
Ostin Steamin alesta F1 2016 pätkii pirusti tämmöset tulokset tuli benchmarkista

upload_2017-7-2_15-34-20.png
 
Oletteko pelanneet live for speedia ite asensin sen kerran mutta en jaksanut opetella enemmän vaikutti aika monimutkaiselta

Project cars ja assetto Corsa vois olla mielenkiintoisia ei vaan tiedä kumpaan päätyisi
Assetto Corsa erittäin hyvä ajosimulaatio kuten myös Project Cars. Molemmat ovat hyvin Modattavissa ja ajamista piisaa. Jos haluaa jotain uratilaa ja paljon sellaista niin F1 2016 on myös hyvä. Need for Speed ja Grand Turismot ovat sellaisia arcade ajelua ja varmaan semmoseen hyviä mutta ohutta on tuntuma jos vertaa vaikka Assetto Corsaan. Jos jotain rauhallista ajopeliä etsiin niin nuo Euro Truck pelit ovat sellaisia.
 
Assetto Corsa erittäin hyvä ajosimulaatio kuten myös Project Cars. Molemmat ovat hyvin Modattavissa ja ajamista piisaa. Jos haluaa jotain uratilaa ja paljon sellaista niin F1 2016 on myös hyvä. Need for Speed ja Grand Turismot ovat sellaisia arcade ajelua ja varmaan semmoseen hyviä mutta ohutta on tuntuma jos vertaa vaikka Assetto Corsaan. Jos jotain rauhallista ajopeliä etsiin niin nuo Euro Truck pelit ovat sellaisia.

Sen verran pakko sanoa että ei tämä AC mikään aivan realistinen ole, ainakaan driftauksen osalta. Ei pysty ottaa niin paljoa kulmaa linttailussa kuin oikeasti mutta muuten ihan mukavaa ajelua.
 
^ Millä autolla millä renkailla?

Itse tosin en täysmuotosta driftailua ole Assetossa harrastellu, tykkään enempi ajella pientä luisua ja grippiä Nyrrellä ratapäivä -muodossa.

Tosin viimeaikoina tullu ajeltua pädillä kun ratti alkaa olemaan finaalissa, hauskaa näinkin silti tietyillä autoilla.
https://i.gyazo.com/d268b535e1ab326e91fcb8212eec54e1.mp4

https://i.gyazo.com/2c34eba6744a4c1800987cca6828baf6.mp4

https://i.gyazo.com/384fe3b44f279d4c1b31f68b9fb4afec.mp4

En ala mitään yksittäistä autoa syyttämään vaan ylipäätänsä koko pelin fysiikan. Mutta jos jotain autoja pitää nimetä niin esimerkkinä dlc auto Toyota Supra Drift ja Street renkaat.
 
Assetto Corsaa joskus kokeilin ja on muuten aika vaikea säätää jarrun asetuksia polkimelle sopivaksi, siis tämä on minun mielipide. Uramoodissa on "kiva" ajaa tehokkaampia autoja vastaan, kun jarruun ei ollut mitään luottoa, vaikka säädin sitä niin aika yliherkkä oli vieläkin, jolloin tosi helposti lukossa, mutta itse ajaminen oli muuten hienoa. Jos nyt hieman tarkennan niin poljinta ei kerennyt saada edes pohjaan asti, kun jo tulee flat spot:a, säädin useamman kerran, mutta hyvää en saanut.
 
Mulla on tuo jarru ongelma ollut kans assettossa, renkaat lukittuu tosi herkästi eikä oikein edes abs tunnu auttavan. Mielenkiinto meni kun yritti saada säädettyä jollain tavoin mukavaks ajaa niitä autoja.
 
Miten tuo bensan loppuminen vältetään?
Siellä on sellainen nappi missä säädellään polttoaineen virtausta. Eli jos ajelet koko ajan parhailla virtauksilla niin loppuu bensa varmasti. Eli lähdössä ensi pari kierrosta aluksi Rich seoksella sitten napista normal. Siinä yläpuolella valikossa on bensakulutuksen määrä jota pitää tarkkailla; jos on miinuksella bensaa pitää silloin säästää ja ajella laihalla seoksella muutamakia kierroksia.
 
  • Tykkää
Reactions: abc
Assetto Corsaa joskus kokeilin ja on muuten aika vaikea säätää jarrun asetuksia polkimelle sopivaksi, siis tämä on minun mielipide. Uramoodissa on "kiva" ajaa tehokkaampia autoja vastaan, kun jarruun ei ollut mitään luottoa, vaikka säädin sitä niin aika yliherkkä oli vieläkin, jolloin tosi helposti lukossa, mutta itse ajaminen oli muuten hienoa. Jos nyt hieman tarkennan niin poljinta ei kerennyt saada edes pohjaan asti, kun jo tulee flat spot:a, säädin useamman kerran, mutta hyvää en saanut.
Jarrutasapainoa pitää säätää jos tahtoo ne kohdilleen;)
 
Mulla on tuo jarru ongelma ollut kans assettossa, renkaat lukittuu tosi herkästi eikä oikein edes abs tunnu auttavan. Mielenkiinto meni kun yritti saada säädettyä jollain tavoin mukavaks ajaa niitä autoja.
Minä ajoin ilman kaikkia apuja, joten tuohon abs:n toimintaan en osaa sanoa. Se vei kyllä tosiaan innon pois, kun joutui jarruttamaan selvästi liian aikaisin ja vielä saattoi liukua, vaikka miten varovasti koitti jarruttaa säätämisestä huolimatta.
 
Jarrutasapainoa pitää säätää jos tahtoo ne kohdilleen;)
On säädetty, mutta täysin yliherkkä oli silti, joskus jopa se täysin erittäin yliherkkä oli paras, kun painoi vain poljinta hieman. Tiputin jarrupainetta, säädin balanssia, mutta ei sopinut millään, jos vielä niitä säätöjä oikein muistan.

Dirt Rally:a kokeillessa taas ei riittänyt mielenkiinto säätää ohjausta, sain näppiksellä toimimaan jopa selvästi paremmin siis pätkäpohjaakin sai, olen ihmetellyt miksi joidenkin pelien kanssa saa säätää niin perkeleesti. T500RS on kyseessä ja jopa Gt Legends:n kanssa sai ihmetellä, miksi ei säätämisestä huolimatta saa ratin palautusta toimimaan, kun se on liian hidas ja vaikka miten itse palauttaisi voimalla niin ei ole tarpeeksi nopea, jolloin auto lähtee lapasista tai joutuu oottamaan ja sitten kierrosaika kärsii, kun ei saa rattia pyörimään riittävän nopeasti takaisin. G27 oli selvästi tunnottomampi, mutta sen sai ainakin kääntymään, vaikka hurjaa pauketta piti tehosteiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Itse ole ajellut noita simulaattoreita yli 20-vuotta ja sanoisin että maailmalta löytyy monta hyvää simua ja melkein mikä tahansa oikeilla fysiikoilla toimiva ajosimu on hyvä jos on halu perehtyä ja nähdä vähän vaivaa pelin kanssa. Auton säätäminen ja ajogeometrian ymmärtäminen on loppujen lopuksi aika yksinkertaista ja suoraviivaista toimintaa. Suurin probleema on yleensä Ratin ja pokimien trimmaaminen hyväksi pelikohtaisesti ja niissä on todella isoja eroja. Project Cars on tällä hetkellä ehkä helpoin saadaa nollatilanteesta mieleiseksi. F1 2016:ssa saa ratin lineaarisuuden, kaasun ja jarrun kanssa etsiä tosissaan niitä mieleisiä asetuksia ja niiden vaikutus ajamiseen on valtava. Kaveri ihmetteli sitä että se jäi noin sekunnin kierroksella kun se veteli vakkariasetuksilla. Säädettiin sille ratti ja polkimet sen ajotyyllin sopivaksi niin ero ei ollut enää kun sadasosia. Eli kyllä tuohon pelin alkuasetuksiin kannattaa aikaa uhrata.
 
On säädetty, mutta täysin yliherkkä oli silti, joskus jopa se täysin erittäin yliherkkä oli paras, kun painoi vain poljinta hieman. Tiputin jarrupainetta, säädin balanssia, mutta ei sopinut millään, jos vielä niitä säätöjä oikein muistan.
Ompas outoa. Itsellä ei tuon Logitech GT:n kanssa ole ole vastaavaa ongelmaa Asseton kanssa. Ootko säätänyt ns. ohjaimen omilla säädöillä pelin ulkopuolelta. Eli sitä että painat jarrua niin kuika nopeasti se menee 100%? Sitähän voi säätää siten että alussa prosentit nousee hitaampaa jne. Yleensä se auttaa liian herkkiin jarruihin itse pelissä.
 
On säädetty, mutta täysin yliherkkä oli silti, joskus jopa se täysin erittäin yliherkkä oli paras, kun painoi vain poljinta hieman. Tiputin jarrupainetta, säädin balanssia, mutta ei sopinut millään, jos vielä niitä säätöjä oikein muistan.

Mikä auto/autot? Itellä T300 eikä ole tullut huomattua ongelmia jarrujen kanssa.
 
En minä enää muista kaikkia ratin tai pelin säätöjä, mutta pitää koittaa jaksaa hieman paremmin säätää, meni vain loputkin innosta, kun kiintolevy hajosi.

Tuo Gt Legends:n ongelma lähinnä mietityttää, kun hitaasta mutkasta ei todellakaan lähdetä, kun ratilla ei voi tarvittaessa korjata, kun sitä on kääntänyt tietyn pisteen yli, en ole tuohon keksinyt mitään säätöä, ei edes voimalla.

Tänä vuonna en ole edes koskenut koko laitteeseen, joten pitää varmaan opetella ne trustmaster:n säädötkin uudestaan, kun osa voisi tosiaan selkeämpiäkin olla.

Ihan näin oman ymmärryksen ulkopuolelta niin miten se taka- tai keskimoottorinen pitää oikein säätää, kun lähes 900hv eikä vieläkään taivu ilman vasemman jalan jarrua, kaasun nostoa tai noiden yhdistelmää, paitsi tietysti sitten kun ne renkaat on sulaneet alle?

Tais nyt tulla hieman komediaketju tässä kohtaa.
 
Itse en ole pCarsin ajotuntumasta koskaan liiemmin pitänyt, vaikka mitä tekisi niin koskaan ei tunnu että olisi "oikea" yhteys ratin/eturenkaiden/tienpinnan välillä. Jollain tavalla aina tuntuu että ohjattava objekti leijuu radan päällä ja sitä sitten ratilla ohjailee. Tämä siis verrattuna näihin muihin; rFactor 2, iRacing(nykyisin), AC, AutoModelista, RaceRoomE tms. Toisaalta jo jossain vanhassa GTR2 oli hieno ratti/rengastuntuma.

Itsellä vuosia ollut CSW v2 käytössä.
 
Sen verran pakko sanoa että ei tämä AC mikään aivan realistinen ole, ainakaan driftauksen osalta. Ei pysty ottaa niin paljoa kulmaa linttailussa kuin oikeasti mutta muuten ihan mukavaa ajelua.
Heh, ei kai mikään peli ole "aivan realistinen" miltään osa-alueelta. Ei silti Assetto Corsaa parempaa driftausta taida olla tällä hetkellä. Siihen kulman ottamiseen vaikuttaa kuitenkin se auto aika paljon.

Assetto Corsaa joskus kokeilin ja on muuten aika vaikea säätää jarrun asetuksia polkimelle sopivaksi, siis tämä on minun mielipide. Uramoodissa on "kiva" ajaa tehokkaampia autoja vastaan, kun jarruun ei ollut mitään luottoa, vaikka säädin sitä niin aika yliherkkä oli vieläkin, jolloin tosi helposti lukossa, mutta itse ajaminen oli muuten hienoa. Jos nyt hieman tarkennan niin poljinta ei kerennyt saada edes pohjaan asti, kun jo tulee flat spot:a, säädin useamman kerran, mutta hyvää en saanut.
Lähes joka autopelissä läpyskätyyppiset polkimet pitää painaa pohjaan ennen kuin lähtee radalle, ellei niitä ole juuri kalibroinut pelissä. Muuten joka liike on 100% ennen kuin ne on käynyt maksimissa. Jos peli tarjoaa ABS-jarrut auton ominaisuutena, eikä jonain avustimena niin niitä on käytännössä pakko käyttää, koska muuten ei voi saada mitään jarrutuntumaa. Pelien poljinasetuksissa on myös yleensä gamma, jolla voi jarrun ärhäkkyyttä laskea. Assetto Corsassa taitaa olla myös brake power autojen setupissa, josta saa laskettua tehoa, jos ei osaa hallitusti jarruttaa.
 
iRacingia on kyllä pakko suositella, etenkin VR:n kanssa loistava. Peli jossa online-kisattavaa riittää ja taso on korkea ja pelin lisenssisysteemi poistaa sikailijat tehokkaasti kisoista. Ainakaan tarkoituksenmukaista törmäilyä ei juurikaan ole, vahinkoja ja yli-innokkaita kuskeja silloin tällöin. Pelissä on kaikentyyppisiä autoja ja ratoja, miinuksena on korkeahko hinta vs. muut pelit, mutta jos oikeasti haluaa hyvälaatuista autosimuilua niin ei tuo hinta itselle opiskeluaikoinakaan ongelma ollut. Riittää kun ostaa muutaman mieleisen auton ja radan.
 
Heh, ei kai mikään peli ole "aivan realistinen" miltään osa-alueelta. Ei silti Assetto Corsaa parempaa driftausta taida olla tällä hetkellä. Siihen kulman ottamiseen vaikuttaa kuitenkin se auto aika paljon.

Lähes joka autopelissä läpyskätyyppiset polkimet pitää painaa pohjaan ennen kuin lähtee radalle, ellei niitä ole juuri kalibroinut pelissä. Muuten joka liike on 100% ennen kuin ne on käynyt maksimissa. Jos peli tarjoaa ABS-jarrut auton ominaisuutena, eikä jonain avustimena niin niitä on käytännössä pakko käyttää, koska muuten ei voi saada mitään jarrutuntumaa. Pelien poljinasetuksissa on myös yleensä gamma, jolla voi jarrun ärhäkkyyttä laskea. Assetto Corsassa taitaa olla myös brake power autojen setupissa, josta saa laskettua tehoa, jos ei osaa hallitusti jarruttaa.
Tuo abs saattoi siihen autoon vaikka kuuluakin, poljinta kevensin kyllä lukkoon mennessä. Brake poweriin viittasin jarrupaineella, tosin vaikeammaksi se meni sitä tiputtaessa, saattoi olla minun polkimen säätö pielessä.
 
Hmm... Perustin nyt sit Discord kanavan ainakin testiksi josko tulisi porukkaa...

Aiheena on yleisesti ajopelit (assetto corsa, live for speed jne.)

Perustamisen syynä että tuntuu vähän nollapostauksilta nämä kaikki pienet jutustelut täällä foorumin puolella joten ajattelin että jos saatais sit nämä paskanpuhumiset tuonne discordin puolelle..

https://discord.gg/y76vF6G
 
Niin niistä ei voi jutella tuolla TechBBS-Discordissa?

https://discord.gg/V2mjqCK

Muuten kyllä mutta kun A) Ei ole kanavaa missä puhua ajopeleistä ylipäätänsä (pahoittelut jos olen puusilmä) ja b) en viitti tulla pelkästään tuonne sen takia että puhun ajopeleistä kun kaikki muut puhuu kaikesta muusta. Muuten ihan hyvä. Ja ei kai noita discord servuja liikaa voi olla kun ei maksa mitään.. ;)
 
Muuten kyllä mutta kun A) Ei ole kanavaa missä puhua ajopeleistä ylipäätänsä (pahoittelut jos olen puusilmä) ja b) en viitti tulla pelkästään tuonne sen takia että puhun ajopeleistä kun kaikki muut puhuu kaikesta muusta. Muuten ihan hyvä. Ja ei kai noita discord servuja liikaa voi olla kun ei maksa mitään.. ;)

Adminit kyllä perustavat ajopeleille oman kannun jos sitä pyytää..
 
Adminit kyllä perustavat ajopeleille oman kannun jos sitä pyytää..

Nojoo kai sen niinkin voi tehdä.

Lähinnä vain kävi mielessä että onkohan tuolla muronkin puolella porukkaa jotka eivät ole tänne siirtyneet.. Itse käyn muron puolella nykyään vain kattomassa onko mielenkiintoisiin ketjuihin tullu lisää viestejä. Mutta noh, tehdään sitten ehdottomallasi tavalla.

"Ajopelit" niminen tekstichat ja puhekanava jos sattuu että mennään porukalla Assetto Corsaa tms.
 
Onko muita joita kiinnostaa ainoastaan arcade kaahailut? Just ostin uusimman need for speedin ja kerta kaikkiaan loistavaa aivot narikkaan kaahailua.
 
Kart Racing Pro on nyt julkaistu Steamissa. Tällä hetkellä markkinoiden ainoa kartingiin keskittyvä simulaattori, jossa on paras(IMO) dynaaminen sateen mallinnus. Hinta on aika kova 37€, mutta kannattaa koittaa ilmaista demoa ennen ostopäätöksen tekoa :)
 
Tietääkö kukaan mitään simukisasaitteja, siis paikkoja jotka järkkää kisoja jäsenilleen? Maksullisetkin käy. Olin nelisen vuotta Race2Play:lla, mutta se lopetti toimintansa viime vuoden lopussa. Ikävä kyllä. iRacing ei kiinnosta, vaan haluaisin nettikisoja niillä simuilla jotka jo omistan.
 
Tietääkö kukaan mitään simukisasaitteja, siis paikkoja jotka järkkää kisoja jäsenilleen? Maksullisetkin käy. Olin nelisen vuotta Race2Play:lla, mutta se lopetti toimintansa viime vuoden lopussa. Ikävä kyllä. iRacing ei kiinnosta, vaan haluaisin nettikisoja niillä simuilla jotka jo omistan.
RaceDepartment (Vaatii jäsenyyden)
Asetto Corsa, RFactor, RFactor2, Automobilista, R3E

Sim Racing System (ilmainen)http://www.simracingsystem.com/
Assetto Corsa, rFactor 2 and Automobilista
 
Project Cars ja F1 2017 tauolla, mitä suosittelisitte yksinpeliin jossa olisi asiallinen AI ja vähintään championship.
 
Project Cars ja F1 2017 tauolla, mitä suosittelisitte yksinpeliin jossa olisi asiallinen AI ja vähintään championship.
Forza Motorsport 7 on aika kiva yksinpelattava ajelu. AI on välillä kummallinen,mutta yleensä ihan toimiva sekin. Tosin on aika kaukana esim Pcarsin simumaisuudesta,mutta ei kuitenkaan mikään täys arcade.
 
Vahvaa suorittamista sonylta, gt:n servut toista päivää alhaalla, turha ajaa kun ei pysty millään savettamaan. Todellinen älynväläys sekin ettei manuaalinen savekaan toimi ilman serveriyhteyttä.
 
Josko uudempi kettu jossain, en tiedä. Mutta mennään tällä.

Nostetaan kun ei AMS 2:llekaan näytä olevan ketjua. Näytti olevan viimeiset päivät(tai mikä se takaraja sitten on)AMS 2:n bäckäykseen ja ilokseni setin hinnaksi tuli vain about 80€ kun näytin olleen tson 4 backer aikoinaan 1:een(ts Game Stock cariin).

Eli setti hallussa kun sitten joskus ilmestyy.

https://www.bsimracing.com/reiza-st...lopment-update-more-automobilista-2-previews/
Automobilista 2 Early Backing Campaign

Backing options:
  • US$ 119.99 for new members
  • US$ 99.99 for users that already own AMS + All DLCs
  • US$ 89.99 for Reiza Members and Simracing Bonanza backers of level3 or below
  • US$ 79.99 for Simracing Bonanza backers of level 4
  • Exempt of extra charge for Simracing Bonanza backers of Level 5 and above
What it earns:
  • Automobilista 2 base game (estimated @ US$ 39.99 on release)
  • Automobilista 2 Season Pass * (estimated @ US$ 99.99 on release for first 2 years of free DLCs)
  • AMS 1 + Season Pass for all DLCs (which user can send to a friend in case he already own it).
  • Reiza 51 access & voting rights in development polls
  • Automobilista 2 Beta access ** (estimate to begin late February 2020)
  • Backer Badge in User Profile
  • Early access to car templates / chance to include skin and author´s name as its driver

*AMS2 DLC roadmap for 1st 2 years so far includes:
  • Expansion Pack 1 (cars & tracks, TBA)
  • Expansion Pack 2 (cars & tracks TBA)
  • Expansion Pack 3 (DIRT PACK)
  • Legendary Race Tracks Parts 1 to 5 (each including one legendary track in various historical iterations)
 
Onko tuo automobilista 2 nyt joku project cars 2 kopio? Semmonen viba tulee kun katsoo noita videoita.
 
Tuntuu olevan montaa mielipidettä mut oman testailun jälkee (tm tx) ams2 tuntuu hyvin hyvin pitkälle ams1:ltä.. Mut vaan pc2 näkönen koska sama moottori.
Ams1 oon ajanu eniten ver muihi simuihin.
Täs vähä testiviteoo:
 
Kyllähän tuo pitää ostaa, kunhan täys versio julkastaan. Ihan jo sen takia, että saisi vähän vaihtelua ajamiseen + kunnollisen vr tuen. (ACC:lle sellaista ei näköjään koskaan saada...)
 
Mikä PC-ajopeli on eniten Gran Turismo -henkinen? Pääseekö missään ajelemaan vuosituhannen vaihteen japanilaisilla?
 
tai Assetto Corsa ja modeilla tuo siihen autoja joita haluaa (varmaan löytyy paljon automodeja tuohon, mutta en tiedä ovatko hyviä)

Etenkin japsien suhteen sanosin että todella hyviäkin modiautoja löytyy, mutta vaatii kyllä viitseliäisyyttä etsiä ne keskinkertaisten ja huonojen massasta. Niitä on helvetisti.
 
Modi autoja ja ratoja kyllä löytyy assetto corsaan enemmän kuin tarpeeksi. AC vie steamin mukaan 30 gigaa eli mulla on noin 180 gigaa pelkkiä modi ratoja sekä autoja ja noista on ne läpeensä surkeet modit jo kerätty pois.

ac.jpg
 
Pikkaisen suuntaa voi katsoa modeja hostaavien sivustojen, tyyliin joku Racedepartment etunenässä, että mitä arvioita jengi antanut modeille.
 
Oon aika nirso modien suhteen mutta niitä se 200 gigaa itellänikin. Ja lisää tulee. Ja esim. autoista poistan aina esim. turhaan tilaa vievät tarpeettomat skinit.

Race Department taitaa olla ainuita sivuja, joissa on tuo rating-systeemi. Keskeinen sivusto, mutta etenkin autojen suhteen niukka valikoima. Assettoland on tullut isoilta osin kahlattua läpi, ainakin kaikki sellanen mikä vähääkään kiinnostaa. Siellähän on autoloita... Muutama.

Yksi runsaudensarvi modien suhteen löytyy gtplanet.netin foorumilta. Siis ilmaisten AC-modien ketju. Koko revohka tuli koluttua taannoin ja löysin valtavasti laatutavaraa, mihin en ollut törmännyt missään muualla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom