Airfryerit - Fritti ilman rasvaa.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Itse jätin sen Emerion laitteen vaan ostamatta sitten kuitenkin kun kävin tokmannilla katsomassa toista air fryeria mikä oli tarjouksessa ja siinä oli parempi ratkaisu korille, eli siinä on erikseen irroitettava sisäkori.
Salter Air Fryer, eipä tuolle jäänyt kuin 10e enemmän hintaa kuin emeriolle sen jälkeen kun käytti uutiskirjeen alennuskoodin, pitäis tulla ens viikon aikana perille niin pääsee sitten testailemaan.
Paljonkohan tohon mahtuu ranuja kerralla? Mahtuuko kokonainen kana? Katoin vaan kun aika mopon oloinen vastus mutta se riippuu toki minkä kokoinen tuo on..
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Paljonkohan tohon mahtuu ranuja kerralla? Mahtuuko kokonainen kana? Katoin vaan kun aika mopon oloinen vastus mutta se riippuu toki minkä kokoinen tuo on..
Jos nyt oikein muistan mitä mittailin niin sisempi kori oli 21cm halkaisija ja 10cm korkeus.

Kun muuten näillä air fryereilla tekee bataattiranuja niin onko sama sääntö kuin rasvakeittimessä että niitä ei sais oikein yhtään pinota päällekkäin, vai voiko vaan lämätä koko pussin koriin?

Pakasteesta tulevista puhun sillä vuosien itse tekemisen jälkeen ja monen monen eri valmistustyylin kokeilleena oli ihan kiva huomata että lidlin pakaste bataattiranut on parempia ja tulee air fryerilla rapeiksi päältä ja pehmeiksi sisältä, niinkuin kuuluu.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Salterin tilasin itsekin tuolla hintaa.
Onko sullakin tuo saltetin kori aika hankala saada ihan kokonaan loppuun asti työnnettyä?
Itsellä jää aina vähän ulospäin jommalta kummalta reunalta, ja laite lähtee silti käyntiin, täytyy kahdella kädellä sulkea jotta tuota ei tapahdu...
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
422
En ole vielä kerinnyt hakea, ensi viikolla testaan.

edit: aika tarkkaan saa laittaa - mutta kohtuudella menee. Eka testi tehty ja ok lopputulos tuli lidlin pakastesetistä (sipulirenkaat, kananugetit ja mozzarellatikut).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Onko mulla nyt sit maanantaikappale tosta salterista?

Kori menee huonosti paikalleen, ellei käytä molempia käsiä niin jää aina pikkusen jommalta kummalta puolelta ulos, sen lisäksi en tiedä onko tossa jotain sähkövikaa tms, mulla jos laite on ollut pitempään päällä (tein lihapullia pari satsia) on alkaneet näytössä kaikki valot vähän välähdellä...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
951
Onko mulla nyt sit maanantaikappale tosta salterista?

Kori menee huonosti paikalleen, ellei käytä molempia käsiä niin jää aina pikkusen jommalta kummalta puolelta ulos, sen lisäksi en tiedä onko tossa jotain sähkövikaa tms, mulla jos laite on ollut pitempään päällä (tein lihapullia pari satsia) on alkaneet näytössä kaikki valot vähän välähdellä...
Tulipa kokeiltua tuota Salteria ensimmäistä kertaa. Hyvät wingsit, vähän turhankin rapeat :D
Tyhmä kysymys: jos tuohon on ns. ohjelma asetettu niin saako sitä mitenkään muuten pois päältä kuin poistamalla kori tai virta? Ajelin sitä minimilämmöllä minuutin että rauhoittui.
edit: ja joo, heppoinen on kori
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Tulipa kokeiltua tuota Salteria ensimmäistä kertaa. Hyvät wingsit, vähän turhankin rapeat :D
Tyhmä kysymys: jos tuohon on ns. ohjelma asetettu niin saako sitä mitenkään muuten pois päältä kuin poistamalla kori tai virta? Ajelin sitä minimilämmöllä minuutin että rauhoittui.
edit: ja joo, heppoinen on kori
Eikös se sammu kun pitää muutaman sekunnin virtanappia pohjassa?

Itse palautin ton Salterin vaan suosiolla kun oli noita ongelmia...
Tilasin saksan amazonista tämän:
Innsky air fryer 5.5l , oli tarjouksessa ja tuli maksamaan 59,9e.

Kerron myöhemmin millainen on kunhan se tuolta saapuu. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Eikös se sammu kun pitää muutaman sekunnin virtanappia pohjassa?

Itse palautin ton Salterin vaan suosiolla kun oli noita ongelmia...
Tilasin saksan amazonista tämän:
Innsky air fryer 5.5l , oli tarjouksessa ja tuli maksamaan 59,9e.

Kerron myöhemmin millainen on kunhan se tuolta saapuu. :D
Vähän on vaan tehoton, 1700w kun Philipsin vastaava on 2200w.. näinköhän toi jaksaa isoa määrää tehdä?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Vähän on vaan tehoton, 1700w kun Philipsin vastaava on 2200w.. näinköhän toi jaksaa isoa määrää tehdä?
Sen näkee sitten, mä en koskaan kyllä tee isoa määrää.
Olisin muuten pärjännyt ihan loistavasti mun 2.6 litrasellakin mutta kun siinä jos haluaa bataattiranuja tehdä niin joutuu kahdessa satsissa tekemään kun muuten ne on aivan klimpissä kaikki kiinni toisissaan, oletan että tuossa on pinta-alaa sen verran ettei tarvii olla ku 2-3 päällekkäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Sen näkee sitten, mä en koskaan kyllä tee isoa määrää.
Olisin muuten pärjännyt ihan loistavasti mun 2.6 litrasellakin mutta kun siinä jos haluaa bataattiranuja tehdä niin joutuu kahdessa satsissa tekemään kun muuten ne on aivan klimpissä kaikki kiinni toisissaan, oletan että tuossa on pinta-alaa sen verran ettei tarvii olla ku 2-3 päällekkäin.
Mä halusin vähintään semmosen mihin mahtuu kokonainen kana. Enkä ole katunu ostamista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Näkyy kyllä suurin osa olevan ihan samaa wattimäärää noista air fryereista jos ei philipsiä lasketa mukaan.
Jeps, siks ostin sen originaalin ku mikään ei vituta niin paljon kuin alitehoset laitteet.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Jeps, siks ostin sen originaalin ku mikään ei vituta niin paljon kuin alitehoset laitteet.
Niin noh, alitehoinen ja alitehoinen, jos se siihen pyydettyyn lämpötilaan pääsee minkä asettaa niin eikös se silloin ihan oikein toimi? :D
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
289
Mitäpä bbs suosisi 3 hengen perheeseen jos budjetti on noin 100€? Vai kasvatetaanko budjetti heti kerralla?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Mitäpä bbs suosisi 3 hengen perheeseen jos budjetti on noin 100€? Vai kasvatetaanko budjetti heti kerralla?
Suosittelen katsomaan tuota saksan amazonia kun suomessa myynnissä on oikeastaan vain philipsiä ja sit vain halpis merkkejä kovalla hinnalla, tuolta löytyy vähän parempiakin välimalleja juuri tuohon hintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Philips XXL suosittelen. Iso keitin, erittäin helppo puhdistaa (menee hyvin osiks ja koneeseen), varmasti riittää tila ja tehot isollekkin perheelle.
Kalliimpi toki, Hulluilta Päiviltä Powerista saa kohta 199e
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
653
Kokemuksia Philips HD9250/50? Olisi ihan hyvässä alessa (99€). Miten eroaa esimerkiksi Philips HD9741/10 tai muista ton hintaista tuotteista? 2 hengen talouteen mietinnässä airfryer.
 
Liittynyt
11.12.2019
Viestejä
23
Kokemuksia Philips HD9250/50? Olisi ihan hyvässä alessa (99€). Miten eroaa esimerkiksi Philips HD9741/10 tai muista ton hintaista tuotteista? 2 hengen talouteen mietinnässä airfryer.
Kokemukset kiinnostaisivat täälläkin.
 
Liittynyt
16.06.2019
Viestejä
38
Paistopussia varmaan voi käyttää kanoja paistaessa samalla lailla kun uunissakin?
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
252
En äkkiseltään huomannut, joten tässä olis vinkki kaikille. Phillipsillä on ohjelma nimeltä Nutriu, tuon saa kännykkään (ainakin android, suht varmasti myös siihen perkeleesen) ja tuolta saa airfryer reseptejä... kun asennatte niin se kysyy mikä philipsin tuote sulla on, itse valitsin koneen mikä oli airfryer ja näytti about saman kokoiselta kuin oma. Helpottaa kun miettii kauanko minkäkin asian pitää olla koneesssa...

joo ja ostin tokamannilta koneen ~50e, ja ollut ihan tyytyväinen. Wingsit tulee todella hyvin, ranut kelpaa ja teinpä tuossa yksi aamu myös vihanneksia sillä töihin... riisin onnistuin sössimään, oli liian vähän vettä ja olisi pitänyt jättää kansi pois pidemmäksi aikaa (ostin sellasen nyrkin kokoisen "vuuan" lidlistä.. 2kpl 5e tjsp..)
 
Liittynyt
16.06.2019
Viestejä
38
joo ja ostin tokamannilta koneen ~50e, ja ollut ihan tyytyväinen. Wingsit tulee todella hyvin, ranut kelpaa ja teinpä tuossa yksi aamu myös vihanneksia sillä töihin... riisin onnistuin sössimään, oli liian vähän vettä ja olisi pitänyt jättää kansi pois pidemmäksi aikaa (ostin sellasen nyrkin kokoisen "vuuan" lidlistä.. 2kpl 5e tjsp..)
Itselläni on tämä sama. Miten pitkään ja millä teholla annat wingsien olla?
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Milläköhän tota phillipsen laitetta vois lähteä putsaamaan rasvasta joka on pinttynyt sinne ylös puhaltimen joukkoon ja ritilöihin, on nimittäin tiukassa.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
252
Itselläni on tämä sama. Miten pitkään ja millä teholla annat wingsien olla?
olikohan tuo 180c ja 8+8min, välissä pyöräytän ne ympäri.. tosin nyt viimeeksi pidin niitä pidempään, olikohan 10+13 min, ja omasta mielestä ne oli parempia... ei oo tarkkoja muistikuvia kun olut ja wingssit kuuluu yhteen :)

Nutriu sanoo itse marinoiduille siiville 8min @160c + 4min @180c, ja 18min @200c paneroiduille (<- onko tuo edes sana? leivitetyille) siiville
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
147
OBH Nordica Airfyerissa on keskellä pyörivä lapa. Se on ok ranuihin ja kanakoipiin mutta ehkä ei kaikessa tarttisi pyöritellä jos herkempi ruoka tai pinta jonka ei halua rikkoutuvan pyörityksessä. Onko olemassa varaosaa ilman lapaa? Keskiosa on oltava paistamisen ajan tai ruokaa saattaa mennä keskiakseliin.
En löytänyt Googlella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Miten loppujen lopuksi noita käytetään, onko niissä ohjelmointi tms, pitääkö itse tietää ajat vai tekeekö laite kaiken automaattisesti yms?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Miten loppujen lopuksi noita käytetään, onko niissä ohjelmointi tms, pitääkö itse tietää ajat vai tekeekö laite kaiken automaattisesti yms?
Pitää itse tietää ajat, ja esim ranuja kun tekee niin puolivälissä on hyvä myös ottaa kori ulos ja ravistella.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Karvalakki-Emeriossa vain aika ja lämpö säädettävissä. Hyvä tuote eikä opettelukaan kovin kauaa kestä. Uunia ei ole juuri tullut enää käytettyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Siis omassa on muutama "ohjelma" valmiina aikoineen ja lämpöineen.
Omassa Philipsissä on kanssa noita valmiita "ohjelmia", mutta sama juttu kuin mikron kanssa: tehoa ja aikaa pelkästään käytän. Mä en ymmärrä mitä virkaa noilla automaattiohjelmilla on kun ei niissä kuitenkaan ole mitään muuta kuin asteet ja aika mitä ei ole kovin vaikea asettaa manuaalisesti.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
No on niissä liki kaikissa joo valmiina jotain ohjelmia, ihan niinku mikroissakin voi olla, mutta mitä hyötyä kun se on niin paljon kiinni siitä millaisena itse tykkää ne syödä ja miten ison annoksen kerralla kypsentää, noi valmiit ohjelmat ovat lähinnä vain viitteitä.

Joissakin fryereissa niillä voi olla jotain hyötyäkin, esim ranskalaisten kypsennyksessä laite voi piipata puolivälissä ja käskee ravisuttamaan koria. Valitettavasti tuo on Todella harvinaista ja omastakaan sitä ei löydy :(
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Heitin muuten juuri naudan 600g sisäpaistin air fryeriin, en jaksanut pannulla käyttää niin pistin 10min esilämmityksen ja nyt pidän 5min 200c tota siellä.
Missä lämmössä tota mahtaan fryerilla nyt kannattais tehdä? Itse ajattelin pitää 100c, onkohan se ok? Kiirus ei ole.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198

Taas rupee päätä särkee ku lukee noita kommentteja :facepalm:
Jep!

Vittu mua oikeesti vituttaa niin paljon toi typerä leipäkone vertaus niin paljon että meinaa otsasuonet hajota joka kerta ku joku raimo 50v sanoo sen :mad:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Jep!

Vittu mua oikeesti vituttaa niin paljon toi typerä leipäkone vertaus niin paljon että meinaa otsasuonet hajota joka kerta ku joku raimo 50v sanoo sen :mad:
Plus että tolla ei vois tehdä muuta kuin ranskalaisia.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
548
Juuri tänään mielessäni kiittelin laitetta ja minulle sen lahjaksi ostanutta henkilöä. Nappasin kaupasta mukaan paninin ja kiroilin keittiössä, kun pitäisi lämmittää uuni 225 asteeseen ja paistaa kymmenen minuuttia. Ei ollutkaan pikaruokaa. Ai niin, onhan mulla toi Philips. Laite päälle ja viisi minuuttia myöhemmin lautasella rapeaksi paistettu valmis murkina.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Juuri tänään mielessäni kiittelin laitetta ja minulle sen lahjaksi ostanutta henkilöä. Nappasin kaupasta mukaan paninin ja kiroilin keittiössä, kun pitäisi lämmittää uuni 225 asteeseen ja paistaa kymmenen minuuttia. Ei ollutkaan pikaruokaa. Ai niin, onhan mulla toi Philips. Laite päälle ja viisi minuuttia myöhemmin lautasella rapeaksi paistettu valmis murkina.
Oot siis saanut leipäkoneen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Meillä käytiin keväällä melkoinen debatti siitä että hommataanko tuollainen turhis "ranskalaiskone" pöydälle pölyttymään. Sain tahtoni läpi ja nyt ei emäntäkään halua koskaan luopua siitä :D
Se on vaan niin pirun kätsä tehdä KAIKKEA. Aina kalapuikoista ja ulkofileestä sinne broileriin ja nugetteihin tai lämpimiin voileipiin. Kaikki onnistuu. Nyt on mukava kun haluu oikein "pröystäillä" ja tehdä alkupalaks pari vinottain leikattua patonkia jotka paahtaa 200c viitisen minuttia rapeaksi ja sitten kumaan ja rapeaan patonkiin hieroo valkosipulia ja tomaattia ja pestoa päälle ja ripottelee sormisuolaa vielä päälle. On helppoa enkä jaksa kuvitella että lämmittäisin jonku helvetin uunin sen tähden että saan kaks patongin palaa rapeeks alkupaloiks.

Kassleristakin tulee niin pirun hyvää kun matalassa lämmössä antaa hautua mureeks ni johan vain. Siipiä tulee tehtyö ja tulee hemmetin hyviä mutta niitten jälkeen ton härvelin siivoaminen ei ole kyllä mitään kivaa vaikka osat meneekin pesukoneeseen. Mutta silti parempia kuin uunissa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Itelläni ainoo valitus airfryerista on lämpimien voileipien teko.
Se ilmavirta on niin voimakas ettei noita vaan saa tehtyä (ellei pelkällä juustolla tee), jos pistää meetwurstin juuston alle, se kovertuu käärityn tortillan muotoon ja ottaa siivet ilmavirralta ja vie samalla kaiken juuston pois leivän päältä, tuloksena alakorissa juustot ja kuivunut mw kääre.
Jos pistää juuston päälle niin se vaan lentää pois leivän päältä ja löytyy pohjalta kuivaksi kääreeksi menneenä.

Ainoa miten tota jotenkin saa onnistumaan on jos viipaloi sen mw tosi moneen ohkaiseen osaan ja sit pistää juuston alle tai odottaa että juusto pehmennyt ja painee siihen, mutta tästä on helvetisti enemmän vaivaa kuin siitä jos vaan käyttäis leivät uunissa.
Tähän kun jotain keksis...
Niin ja 3 eri airfryerilla tota tehnyt ja kaikilla sama juttu...
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
252
Itelläni ainoo valitus airfryerista on lämpimien voileipien teko.
Se ilmavirta on niin voimakas ettei noita vaan saa tehtyä (ellei pelkällä juustolla tee), jos pistää meetwurstin juuston alle, se kovertuu käärityn tortillan muotoon ja ottaa siivet ilmavirralta ja vie samalla kaiken juuston pois leivän päältä, tuloksena alakorissa juustot ja kuivunut mw kääre.
Jos pistää juuston päälle niin se vaan lentää pois leivän päältä ja löytyy pohjalta kuivaksi kääreeksi menneenä.

Ainoa miten tota jotenkin saa onnistumaan on jos viipaloi sen mw tosi moneen ohkaiseen osaan ja sit pistää juuston alle tai odottaa että juusto pehmennyt ja painee siihen, mutta tästä on helvetisti enemmän vaivaa kuin siitä jos vaan käyttäis leivät uunissa.
Tähän kun jotain keksis...
Niin ja 3 eri airfryerilla tota tehnyt ja kaikilla sama juttu...
En ole kokeillut noita lämppäräitä vielä, mutta kuvittelisin että se on ylöspäin nouseva ilmavirta mikä repii sen kinkun pois... eli jos pistää lautaselle / leivinpaperille niin pitäisi toimia? ja tietysti voi myös kokeilla kipon pohjalla paahtamista, eli jättää sen väliritilän pois
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Itelläni ainoo valitus airfryerista on lämpimien voileipien teko.
Se ilmavirta on niin voimakas ettei noita vaan saa tehtyä (ellei pelkällä juustolla tee), jos pistää meetwurstin juuston alle, se kovertuu käärityn tortillan muotoon ja ottaa siivet ilmavirralta ja vie samalla kaiken juuston pois leivän päältä, tuloksena alakorissa juustot ja kuivunut mw kääre.
Jos pistää juuston päälle niin se vaan lentää pois leivän päältä ja löytyy pohjalta kuivaksi kääreeksi menneenä.

Ainoa miten tota jotenkin saa onnistumaan on jos viipaloi sen mw tosi moneen ohkaiseen osaan ja sit pistää juuston alle tai odottaa että juusto pehmennyt ja painee siihen, mutta tästä on helvetisti enemmän vaivaa kuin siitä jos vaan käyttäis leivät uunissa.
Tähän kun jotain keksis...
Niin ja 3 eri airfryerilla tota tehnyt ja kaikilla sama juttu...
Helpoiten onnistuu kun alussa availee tiheään ja laittaa aina juuston takas leivän päälle niin hetken päästä kun se on pikkuisen sulanut niin se tarraa leipään kiinni ja sitten ei ole enää ongelmaa. Alkuun se lentelee pitkin uunia mutta hetken päästä se kyllä jää kiinni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658

Kukaan testannut Princessin Fryearia? Onko ok vai paska esim Philipseihin tms verrattuna..
Ainakin tuo 1500w on aika mopo Philipsin 2300w nähden.

Joku Princess ainakin testin viimeisenä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Kyllä princessin koneita pidetään aika hyvänä suomen ulkopuolella, se vaan että niissä ei ole irroitettavaa sisäkoria joka itelle on ainakin ihan pakollinen siivoamisen helpotuksen ja paremman ilmankierron takia...

Imo ihan turha vedota aina noihin philipsin watteihin, ihan samoihin lämpötiloihin ne muidenkin valmistajien fryerit yltää, vaikka philips onkin ainoa joka käyttää noin korkeita...

Itse tilaisin saksasta amazonista jonkun ennemmin kuin philipsiä tai tota princessia, itse tilasin sieltä 5.5 litraisen innskyn laitteen ja oon ollut tosi tyytyväinen, hinnaksi jäi sillä kamppiksella 60e.
Tekee kokonaiset broilerit, ranut, lihapullat yms loistavasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Kyllä princessin koneita pidetään aika hyvänä suomen ulkopuolella, se vaan että niissä ei ole irroitettavaa sisäkoria joka itelle on ainakin ihan pakollinen siivoamisen helpotuksen ja paremman ilmankierron takia...

Imo ihan turha vedota aina noihin philipsin watteihin, ihan samoihin lämpötiloihin ne muidenkin valmistajien fryerit yltää, vaikka philips onkin ainoa joka käyttää noin korkeita...

Itse tilaisin saksasta amazonista jonkun ennemmin kuin philipsiä tai tota princessia, itse tilasin sieltä 5.5 litraisen innskyn laitteen ja oon ollut tosi tyytyväinen, hinnaksi jäi sillä kamppiksella 60e.
Tekee kokonaiset broilerit, ranut, lihapullat yms loistavasti.
Mä oon oppinu sen keittiölaitteista että jos sen pitää jotain lämmittää niin silloin pitää olla tarpeeksi tehoa. Tehoa saa aina pienennettyä, mutta ei saa suurennettua ja se aiheuttaa kyllä monesti niin vittumaista hampaidenkiristystä ettei tosikaan.
Nimimerkillä alitehoisen mikron, parilan, sähkögrillin ja vohveliraudan omistanut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 331
Viestejä
4 157 436
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom