Air/smart-tageista yleisesti

Olen siinä käsityksessä, että niitä ilmoituksia puhelimeen ei tule ennenkuin tagin omistaja merkkaa sen kadonneeksi. Eli jos epäilee kohteen joutuneen konnien kynsiin, ei kannata merkitä tagia kadonneeksi.

Olen siinä käsityksessä, että niitä ilmoituksia puhelimeen ei tule ennenkuin tagin omistaja merkkaa sen kadonneeksi. Eli jos epäilee kohteen joutuneen konnien kynsiin, ei kannata merkitä tagia kadonneeksi.
Kyllä ainakin applen tageista android ilmoittelee jos sellainen on mukana. Siihen tuo googlen ja applen yhdessä toteuttama "stalkkausesto" pohjautuu, eli puhelimeen tulee ilmoitus jos joku vaikka laittaa takin taskuun tagin joka ei ole liitettynä sun puhelimeen, niin siitä tulee hetken päästä ilmoitus että tälläinen tägi on jossain sulla mukana.

Mulle ei ole tullut koskaan ilmoituksia, ei applen kuin muidenkaa tageista vaikka varmuudella niitä ollut lähellä. Mulla on siis android

Poikaystäväni osti sitten iPhone 16e black friday tarjouksesta ja siinä ei ole perus 16 versiossa olevaa extra sensoria jolla voisi ainakin Applen oman smart tagin kanssa katsoa suuntaa missä se on, mietin onko kenelläkään kokemusta tästä: Sudio O1 Smart Tracking Tag -paikannin, valkoinen | Prisma.fi-verkkokauppa

Myös joku muu edullinen vastaava voisi olla vaihtoehto mutta ilmeisesti ne halppikset Kiinasta eivät käytä tuota Applen ratkaisua vaan omaansa omilla sovelluksillaan?

Hänellä outo tapa jättää kotiavaimensa minne vain kodissaan ja jopa muiden kodeissa(oman avaimeni tiedän aina missä se on ja minusta outo tapa hänellä) ja tuossa ainakin bluetoothin kanssa pystyy laittamaan tagin hälyttämään kovaäänisesti jolloin se extra sensori ei olisikaan niin pakollinen.
Aliexpressin halvimmat apple find my tagit ovat toimineet yllättävän hyvin kun niitä ripottelin matkalaukkuihin ja reppuihin. Jos jotain moitittavaa niin pariston kesto ei ole kuin 8-11kk luokkaa vähän mallista riippuen (mittasin todellisen virrankulutuksen, ei pelkkä kiinalaisen myyjän lupaus)
Yksi eksyi lidliin palautustuotten mukana, en jaksanut ikinä sitä kysellä takaisin mutta jonkun 6kk se sieltä ilmoitteli sijaintiaan kunnes paristo loppui tai joutui jätemurskaimeen.

Taisivat maksaa 12 eur 4kpl, eli 3 eur kpl. Jokseenkin käsittämättömän halpoja ollakseen kuitenkin ihan toimivia. Nyt hinta näyttää "karanneen" 4 euroon sis postit 1/2 /4 pcs Anti-lose Tracker for Apple Airtag Replacemen via Find My Bluetooth GPS Tracker For Luggage IOS MFi Key Finder - AliExpress 44
nämä taisivat olla silloin vielä halvempia ja yhtälailla toimivia Smart Bluetooth GPS Tracker Work with Apple Find My APP ITag Anti Lost Reminder Device MFI Rated Locator Car Key Pet Kids Finder - AliExpress 34

Mä ostin kans joskus näitä Wallet Tracking Card:eja ja ihan hyvin ovat toimineet toistaiseksi. Nuo ladataan langattomilla latureilla, akku kestää joitain kuukausia. Ja ihan saumattomasti on pelannut ompun Etsi -sovelluksen kanssa.

Vähän epäilyttäisi itseä asentaa lompakkoihin kiinasta tilattuja kortteja mitkä ilmoittelee ympärilleen "Hei täällä on seuraamisen arvoinen lompakko" :hmm:

Statistiikka

Viestiketjuista
306 707
Jäsenet
82 945
Uusin jäsen
Megajeff

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom