Ärsyttävät muotisanat, -sanonnat ja -hokemat

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Operaatio. Kun pitää hoitaa joku pikkuhomma ja selitellään että olipa haastava operaatio.

Niin joo, ja haastava.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 629
En tiedä onko vielä mainittu, mutta
"koodaillaan".
Kun siis tarkoitetaan viestien lähettelyä, ja tietysti tätä käyttävät henkilöt eivät todellakaan tajua koodaamisesta mitään.
:wtf:
Tuo on synonyymi sanonnalle "ollaan yhteyksissä" ja se on käsittääkseni peräisin ajalta ennen kuin koodaaminen tarkoitti varsinaisesti mitään ohjelmointiin liittyvää. Veikkaan että historia on jossakin sodanajan viestien salauksessa tms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
185
En tiedä onko vielä mainittu, mutta
"koodaillaan".
Kun siis tarkoitetaan viestien lähettelyä, ja tietysti tätä käyttävät henkilöt eivät todellakaan tajua koodaamisesta mitään.
:wtf:
Tuo on synonyymi sanonnalle "ollaan yhteyksissä" ja se on käsittääkseni peräisin ajalta ennen kuin koodaaminen tarkoitti varsinaisesti mitään ohjelmointiin liittyvää. Veikkaan että historia on jossakin sodanajan viestien salauksessa tms.
"Ollaan koodeis" :facepalm:
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Viime aikoina ihmiset ympärilläni ovat kokeneet asioita "jäätäviksi"... jäätävän hyvä levy, jäätävän upee valoshow jne...
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 140
"Anyways". Pitääkö enemmän avata?
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Eikö tämä ole jo väistyvä ilmiö? Muistaakseni tämä ärsytti jo useita vuosia sitten. Seuraava muotisana oli hyytävä.
Oot varmasti hyytävän oikeassa. Oon samalla aistinnut että mun ikäluokassa ja lapsettomana nämä muotisanat tulevat kauden tai pari myöhässä. Näissä piireissä tavarat laitetaan vieläkin paikkaan nimeltä jemma jne...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
13
Tuo on synonyymi sanonnalle "ollaan yhteyksissä" ja se on käsittääkseni peräisin ajalta ennen kuin koodaaminen tarkoitti varsinaisesti mitään ohjelmointiin liittyvää. Veikkaan että historia on jossakin sodanajan viestien salauksessa tms.
Kyllähän koodaaminen enemmän tiedonsiirtoon liittyy kuin ohjelmointiin.

Esim. tietoliikennetekniikassa lähteenkoodaus, koodisana jne. Nämä 'coding'-väännökset ovat lähinnä kielen pahoinpitelyä, kun pitäisi puhua ohjelmoinnista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
13
Nykyään se tarkoittaa hyvinkin puhtaasti ohjelmointia, mutta historia on muualla.

Koodi – Wikipedia
Siksipä se nykykäyttömuodossaan on ärsyttävä muotisana, koska se on kielen raiskaamista.

(Tietokone)ohjelmia tuotetaan ohjelmoimalla ei koodaamalla. Ohjelmalistauksen kohdalla sana lähdekoodi menettelee juuri ja juuri.
 
Viimeksi muokattu:

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Kaikenlainen voimaantuminen jaksaa kyllä nostaa kyrpää otsaan.
En ole toki aivan varma, mutta mun nenäni haistaa feminismin kyseisestä sanasta. Mikä feministinen sana ei aiheuttaisi vitutusta? Mikäli niiden tarkoitus on ollut keksiä sanoja, jotka saavat aikaan vitutusta miehille, niin ovat kyllä taitavia.
Toisaalta kyllä hyvä, että sanastosta tietää heti, että on tekemisissä sellaisten kanssa, joiden kanssa on turha keskustella mistään.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Tubettaminen ja tubettaja.

Nuo molemmat voisi tunkea sinne tubeen minne ei aurinko paista.
Mikä olisi parempi? Itse en edes tässä äkkiä keksi mitään vaihtoehtoista sanaa, joka kertoisi saman. Youtuben sisällöntuottaja vasta oksennus onkin.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 340
"Follata", tämmösen kuulin yksi päivä. "Follatkaa meitä twitterissä" tjsp.
Hyh.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
185
"Leipaista", kun puhutaan leipomisesta. "Voisit leipaista tällaiset meille viikonloppuna" :facepalm:
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
"Follata", tämmösen kuulin yksi päivä. "Follatkaa meitä twitterissä" tjsp.
Hyh.
Toi nyt on ihan normaalia englannista väännettyä sanastoa. Minun korviini ei yhtään sen kummallisempi kuin prossu.
Ongelma on lähinnä siinä, että noi ei taida osata kirjoittaa tai puhua hyvää suomea, vaikka yrittäisivät.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 340
Toi nyt on ihan normaalia englannista väännettyä sanastoa. Minun korviini ei yhtään sen kummallisempi kuin prossu.
Ongelma on lähinnä siinä, että noi ei taida osata kirjoittaa tai puhua hyvää suomea, vaikka yrittäisivät.
Joo, sitä ehtaahan se. Kuulosti vaan niin kamalalta.
Prossu nyt ei ole hyvä esimerkki kun suomeksi se on prosessori, joten ihan hyvin siitä se lyhenne (tai prosu). Suoritin tietty aidompi suomitermi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 104
Mikä olisi parempi? Itse en edes tässä äkkiä keksi mitään vaihtoehtoista sanaa, joka kertoisi saman. Youtuben sisällöntuottaja vasta oksennus onkin.
Ei näille tarvita mitään termiä.

Se, että joku välillä postaa jotain youtube-videoita on vähän sama kuin että joku välillä laittaa ruokaa, hengittää tai kävelee.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Ei näille tarvita mitään termiä.

Se, että joku välillä postaa jotain youtube-videoita on vähän sama kuin että joku välillä laittaa ruokaa, hengittää tai kävelee.
Jos joku oikein keskittyy noihin? Kävelyn harrastajia voi kuvailla monella erilaisella sanalla riippuen mitä se oikein tekee. Ei se ole vain satunnaista kävelyä, jos vuodessa menee parit kalliit kengät puhki.
Jos on useamman vuoden laittanut vähintään yhden videon viikossa youtubeen, niin kai sitäkin voi kuvata paremmin kuin että välillä tekee videoita.

Toki ihmiset liioittelevat omia touhujaa ja et ole mikään kokki, vaikka vähän harrastaisit ruuanlaittoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 180
Kyllähän koodaaminen enemmän tiedonsiirtoon liittyy kuin ohjelmointiin.

Esim. tietoliikennetekniikassa lähteenkoodaus, koodisana jne. Nämä 'coding'-väännökset ovat lähinnä kielen pahoinpitelyä, kun pitäisi puhua ohjelmoinnista.
Entäs kovo kun tarkoitetaan kiintolevyä? Tämä on ärsyttänyt ihan natiaisesta asti jo ennen kun tiesin, miksi se on väärin. Siinä on niin amislainen kaiku, että sanan kuullessaan tai lukiessaan tietää yleensä, ettei käsillä olevasta tietoteknisestä keskustelusta tule mitään varsinaista hengenravintoa tai älyllistä haastetta.

Näiden suuhengittäjien lisäksi sanaa tietenkin käyttävät tosi parrakkaat, kohta jo seniilit ukot, jotka ovat liian olskool puhuakseen raudasta normaalisti tai haluavat tahallaan hämmentää sanaa väärinkäyttäviä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
516
Entäs kovo kun tarkoitetaan kiintolevyä? Tämä on ärsyttänyt ihan natiaisesta asti jo ennen kun tiesin, miksi se on väärin. Siinä on niin amislainen kaiku, että sanan kuullessaan tai lukiessaan tietää yleensä, ettei käsillä olevasta tietoteknisestä keskustelusta tule mitään varsinaista hengenravintoa tai älyllistä haastetta.

Näiden suuhengittäjien lisäksi sanaa tietenkin käyttävät tosi parrakkaat, kohta jo seniilit ukot, jotka ovat liian olskool puhuakseen raudasta normaalisti tai haluavat tahallaan hämmentää sanaa väärinkäyttäviä.
Höpsistä. Oldskoolissa kovo ja pehmo ovat sanapari. Hardware ja software. Kovo tarkoittamassasi merkityksessä on väännöslaina hard discistä. Kovalevy sitten samaan nippuun vaikka niihin kyllä raksalla törmääkin enemmän.

Ei: vastasin ennenkuin sisäistin viestisi. Menköön. Olen vanha ja parrakas ukko.
 

Miguel

genderfluid sapiosexual demisexual questioning
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
Entäs kovo kun tarkoitetaan kiintolevyä? Tämä on ärsyttänyt ihan natiaisesta asti jo ennen kun tiesin, miksi se on väärin. Siinä on niin amislainen kaiku, että sanan kuullessaan tai lukiessaan tietää yleensä, ettei käsillä olevasta tietoteknisestä keskustelusta tule mitään varsinaista hengenravintoa tai älyllistä haastetta.

Näiden suuhengittäjien lisäksi sanaa tietenkin käyttävät tosi parrakkaat, kohta jo seniilit ukot, jotka ovat liian olskool puhuakseen raudasta normaalisti tai haluavat tahallaan hämmentää sanaa väärinkäyttäviä.
Höpsistä. Oldskoolissa kovo ja pehmo ovat sanapari. Hardware ja software. Kovo tarkoittamassasi merkityksessä on väännöslaina hard discistä. Kovalevy sitten samaan nippuun vaikka niihin kyllä raksalla törmääkin enemmän.

Ei: vastasin ennenkuin sisäistin viestisi. Menköön. Olen vanha ja parrakas ukko.
Avautukaa nyt vielä kovon forkkaamisesta niin olo on kuin PelitBBS:ssä joskus liian kauan sitten 90-luvulla :smoke:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 180
Avautukaa nyt vielä kovon forkkaamisesta niin olo on kuin PelitBBS:ssä joskus liian kauan sitten 90-luvulla :smoke:
Ai saatana, jotkut jotka eivät edes tienneet, mitä alustaminen tarkoittaa tai mitä siinä suurin piirtein tapahtuu, tosiaan sanoivat ja sanovat forkkaamiseksi, jolle tiedämme oikeankin teknisen merkityksen. Tämä on sitä aitoa kulttuurista omimista, josta pitäisi suuttua.

Nyt tyydyn toteamaan, että ei pysty. Rasahtelee rusinat. :kahvi:
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
516
Niin, sitten asiaan, eli ärsytykseen. Kenellä muulla palaa käpy joka kerta kun kuulee radiosta biisin, jossa puhutaan myrskyjen nimeämisestä jonkun JÄLKEEN? Joka ikinen kerta vaihtuu kanava, ja jos tuuri käy se ehtii vaihtua ennen kuin tuo kieliraiskaus sattuu kohdalle. Onneksi puoliso on samoilla linjoilla ja joskus ehtii jopa vaihtaa kanavan ennen minua... Hyi s##t#n#.
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 140
Niin, sitten asiaan, eli ärsytykseen. Kenellä muulla palaa käpy joka kerta kun kuulee radiosta biisin, jossa puhutaan myrskyjen nimeämisestä jonkun JÄLKEEN? Joka ikinen kerta vaihtuu kanava, ja jos tuuri käy se ehtii vaihtua ennen kuin tuo kieliraiskaus sattuu kohdalle. Onneksi puoliso on samoilla linjoilla ja joskus ehtii jopa vaihtaa kanavan ennen minua... Hyi s##t#n#.
Täällä. Mua oikeasti kiristelee tuo ja vielä se Eveliinan nasaali siihen niin :rage:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
90
Niin, sitten asiaan, eli ärsytykseen. Kenellä muulla palaa käpy joka kerta kun kuulee radiosta biisin, jossa puhutaan myrskyjen nimeämisestä jonkun JÄLKEEN? Joka ikinen kerta vaihtuu kanava, ja jos tuuri käy se ehtii vaihtua ennen kuin tuo kieliraiskaus sattuu kohdalle. Onneksi puoliso on samoilla linjoilla ja joskus ehtii jopa vaihtaa kanavan ennen minua... Hyi s##t#n#.
Hoh, ihan samaa valitin vaimolle että miksei siinä käytetään sanaa mukaan. Meniskin siihen ihan hyvin.

Tuleekohan toi suoraan englannista koska named after you ja after = jälkeen .:darra:

Ihan järkyttävän paskaa musiikkia muutenkin tosin, vaikka menis kuinka oikein.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Niin, sitten asiaan, eli ärsytykseen. Kenellä muulla palaa käpy joka kerta kun kuulee radiosta biisin, jossa puhutaan myrskyjen nimeämisestä jonkun JÄLKEEN? Joka ikinen kerta vaihtuu kanava, ja jos tuuri käy se ehtii vaihtua ennen kuin tuo kieliraiskaus sattuu kohdalle. Onneksi puoliso on samoilla linjoilla ja joskus ehtii jopa vaihtaa kanavan ennen minua... Hyi s##t#n#.
Niinkuin joku tuossa ylempänä jo järkeili after=jälkeen. Kieli- ja lukutaidottomien sinitukkaisten äidin pikku wannabe (tähän oma inhokki-ohjelma) lauleskelijoiden syytä. Tai oikeastaan niiden äidin ja isän.

Tv. Osa-aikainen radioääni.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 586
Kiloeurot, aiheuttaa ärsytystä kun tuota kuulee puhuttuna. "joo tein siitä voittoo 5kiloo" "" helpot kakskytkiloo maksoin siitä"
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
"lähetään tekee hyvä viikko". (kylkeen vielä kuulakärkikynän näpsytys auki-kiinni 10 kertaa sekunnissa) ja toteamus "kaikilla 110 lasissa eiks je?"

AAaaajh puukkoa silmään
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
55
"Joo, selvä" (ja tonnin seteli ilme). Tänään viimeks kuulin yhdessä striimissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Internetissä suositut:
"Sinun mielestäsi varmaan.."
"Todellako ajattelit, että.."
"Kannattais varmaan.."
.. opetella matematiikkaa
.. palauttaa kortti poliisiasemalle


Alkaa olla yhtä kulahtaneita vastauksia kuin Hitler-kortti, joka onneksi on niin paljon yli parasta ennen -päiväänsä että haisee jo aistiköyhimpienkin nenään.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 347
Tälläkin foorumilla esiintyvä poikkeuksellisen runsas itse-sanan käyttö. Esimerkiksi "Itsellä on..." ja "Itse olen sitä mieltä...".

Itsekin sorrun tähän joskus. :D
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 140
Tälläkin foorumilla esiintyvä poikkeuksellisen runsas itse-sanan käyttö. Esimerkiksi "Itsellä on..." ja "Itse olen sitä mieltä...".

Itsekin sorrun tähän joskus. :D
Tuolla pyritään välttämään monia ärsyttävää itseä korostava "MINÄ" kirjoittelua. Kirjoita johonkin "Minä en ymmärrä" niin jo tulee vastaiskuna "minä minä minä, etkä muita pysty ajattelemaan".
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 585
Viestejä
4 195 593
Jäsenet
70 752
Uusin jäsen
Nurmine

Hinta.fi

Ylös Bottom