• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Äärioikeisto: rasismi, radikaali nationalismi jne.

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Kaikkia ääripikeistolaisiajärjestöjä ja -marsseja jotka voidaan yhdistää väkivaltaan ei ole kielletty.

Miksi näin tehtäisiin toisten kohdalla?
No jos perusteena on väkivalta, pitäisi kaikki kieltää samoin perustein, riippumatta äärilaidasta.
Käsittääkseni se "kohti vapautta" miekkari kiellettiin, koska se ihan oikein katsottiin olevan PVL:n marssi. PVL on siis lakkautettu poliittisen väkivallan takia. Lakkautetun järjestön nimissä ei kai voi tuollaista järjestää(?).
Sitten täysin samat tyypit vaan teki uuden marssin, mutta järjestäjänä olikin Odinit, niin miekkari saatiin pitää. Vähän luulen että tämä oli ainakin jonkun verran suunniteltua, että saavat vähän lisää huomiota sille marssilleen.

Eli mielipiteenvapaus on edelleen äärioikeistolaisillakin, joka on kuitenkin ihan oikein. Jos sitä vapautta aletaan uusnatseilta poistamaan, niin ei ole mitään takeita, ettei sitä poistettaisi joltain muultakin vastaisuudessa.

Kuten tuossa yllä @Kiila aika hyvin tiivisti, niin sitä äärioikeiston (tai minkään muunkaan ääriporukan) uhkaa ei tulisi hirveästi liioitella, koska se vie sitten siltä asialliselta kritiikiltä validiteettiä jatkossa. Täälläkin on nyt jostain syystä toiset sitä mieltä, että mä jotenkin öyhötän natseista, vaikka oon aika maltillisesti mielestäni niistä kirjoittanut. Oon tässä ketjussa painottanut aiemminkin sitä, että se uhka pitää ottaa vakavasti sellaisena kuin se on, ilman liioittelua tai valkopesua. Ei se asioista asiallisesti keskustelu mitään öyhöttämistä kai ole? Uusnatseista, islamisteista, kommareista ja kettutytöistä voidaan käydä keskustelua ihan niiden oikeilla nimillä :tup:.
 

inexcess

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 574
Juuri näin. Jos äärioikeistolta (Kohti vapautta ym uusnatsit) kerätään tunnukset pois tai jopa evätään mielenosoitukset, pitäisi samoin toimia myös äärivasemmiston kohdalla. Mutta eihän se yhteiskunta sillälailla pyöri, vaan siellä ne kommunistit porskuttaa antifan vierellä liput tanassa, vihervasemmistopoliitikkojen auvoisella siunauksella. Koska se on sitä parempaa mielensäpahoittamistaosoittamista.
Nykyisessä Euroopassa valtaapitävät käyttävät antifa-liiketta ja muita vihervasemmistolaisia hyödyksi käydessään sotaa isänmaallisia liikkeita vastaan. Koska niin kutsutuissa demokraattisissa valtiossa ei voi käskyttää poliisia kadulle pamputtamaan "pahoja natseja", "kansallissosialisteja" ja "äärioikeistolaisia", niin tämä tehtävä on ulkoistettu edellä mainituille hyödyllisille idiooteille. Tämä saattaa kuulostaa joillekin täysin vainoharhaiselta, mutta on valitettavasti totta.

Ruotsissa kierteli vuokrabussit pitkin maakuntia keräten ihmisiä Salemin marssin vastamielenosoituksiin. Oli muonituspalvelua ja muuta. Nyt joku älykkäämpi saattaa kysyä, että mistä rahat näihin järjestelyihin?

Tanskassa, ennen kuin siellä otettiin järki käteen maahanmuuttoasioissa, vuosi poliisi tietoja kansallismielisistä mielenosoituksista antifaliikkeelle. Toisin sanoen hakemalla haettiin asetelmaa, jossa poliisi voi järjestyshäiriöihin vedoten hajottaa koko mielenosoituksen. Vastaavasti media pääsi suoltamaan uutisia "natsimielenosoituksen väkivallasta". Kuulostaako tutulta?
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Nykyisessä Euroopassa valtaapitävät käyttävät antifa-liiketta ja muita vihervasemmistolaisia hyödyksi käydessään sotaa isänmaallisia liikkeita vastaan.

Tämä saattaa kuulostaa joillekin täysin vainoharhaiselta, mutta on valitettavasti totta.
Ajatus, että joku Sipilä, Rinne tai vastaavat kollegansa ulkomailla, kävisi sotaa "isänmaallisten liikkeiden" kanssa, taitaa olla "isänmaallisilta liikkeiltä" vähän liikaa kuviteltu itsestään.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
969
Ajatus, että joku Sipilä, Rinne tai vastaavat kollegansa ulkomailla, kävisi sotaa "isänmaallisten liikkeiden" kanssa, taitaa olla "isänmaallisilta liikkeiltä" vähän liikaa kuviteltu itsestään.
Tuskin tässä nyt tarkoitettiin "sotaa" kirjaimellisesti, ennemmin kuvainnollisesti. Ainakin itse ymmärsin niin että haettaisiin tarkoituksella ja yksipuolisella provosoinnilla vastakkainasettelua ryhmien välillä. Eikä jää epäselväksi kenen pussiin tällä pelattaisiin. Siis jos tässä mitään perää olisi.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 171
Kuten tuossa yllä @Kiila aika hyvin tiivisti, niin sitä äärioikeiston (tai minkään muunkaan ääriporukan) uhkaa ei tulisi hirveästi liioitella, koska se vie sitten siltä asialliselta kritiikiltä validiteettiä jatkossa. Täälläkin on nyt jostain syystä toiset sitä mieltä, että mä jotenkin öyhötän natseista, vaikka oon aika maltillisesti mielestäni niistä kirjoittanut. Oon tässä ketjussa painottanut aiemminkin sitä, että se uhka pitää ottaa vakavasti sellaisena kuin se on, ilman liioittelua tai valkopesua. Ei se asioista asiallisesti keskustelu mitään öyhöttämistä kai ole? Uusnatseista, islamisteista, kommareista ja kettutytöistä voidaan käydä keskustelua ihan niiden oikeilla nimillä :tup:.
Itse ainakin pidän sinua asiallisena keskustelijana enkä öyhöttäjänä. Eilinen väittely toki oli meikällä hieman alkoholilla terästettyä juhlinnan jälkeen, joten en sitä viitsinyt enää myöhemmin jatkaa. Olimme selkeästi eri mieltä asiasta, mutta asiathan täällä riitelevät eivätkä ihmiset. :cool:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Itse ainakin pidän sinua asiallisena keskustelijana enkä öyhöttäjänä. Eilinen väittely toki oli meikällä hieman alkoholilla terästettyä juhlinnan jälkeen, joten en sitä viitsinyt enää myöhemmin jatkaa. Olimme selkeästi eri mieltä asiasta, mutta asiathan täällä riitelevät eivätkä ihmiset. :cool:
No joo, saattoi itselläkin olla pari itsenäisyyspäiväkaljaa alla, niin ulosanti oli ehkä vähän riidanhaluinen :)
 

inexcess

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 574
Ajatus, että joku Sipilä, Rinne tai vastaavat kollegansa ulkomailla, kävisi sotaa "isänmaallisten liikkeiden" kanssa, taitaa olla "isänmaallisilta liikkeiltä" vähän liikaa kuviteltu itsestään.
Kuten varmaan ehkä ymmärsitkin, tarkoitin sodankäynnillä natioanalistiten voimien kuvainnollista vastustamista.

Euroopassa ja Suomessa nationalismi on nykyään kirosana, tämän on varmasti huomannut jokainen omilla aivoillaan ajatteleva. Nationalismi on kirosana muun muassa siksi, että se on esteenä Euroopan yhdentymiselle. Nationalismi pitää tappaa ja tukahduttaa, koska on paljon helpompi hallita ihmisiä, joilla ei ole yhteistä ideologiaa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Median kautta tehtävä mielipidemuokkaus on tietenkin sodankäynnin tärkein ase. Median avulla voidaan kertoa, että kaduilla marssivat ihmiset ovat mellakoivia ja väkivaltaisia natseja. Media ei voi kuitenkaan jalkautua kaduille taistelemaan mielenosoittajia vastaan. Kuten aiemmassa viestissäni kerroin, Euroopassa poliisiakaan ei voi käskyttää tekemään loppua poliittisesti epämiellyttävistä mielenosoituksista.

Tässä kohtaa kuvaan astuvat antifa ja muut vihervasemmistolaiset ääriliikkeet. He hoitavat sen likaisen työn, jotka poliitikot ja näiden ohjailemat virkamiehet eivät pysty suoraan itse hoitamaan.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Miksi sä nyt yrität vetää Halla-ahon ja persut tähän mukaan kun puhe oli etnonationalistisista persunuorista?
En minä vedä vaan sinä vedät, Halla-ahon ja persut mukaan asiaan kuin asiaan. Keitä tai ovat etononationalisteja persunuoria, ovatko he suurikin ongelma?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Laitappas ystävällisesti yksikin mun olkiukko tai trollaus lainauksia.

E: Siis ei helvetti. Siis kaveri, joka vihjailee mun näkevän natseja joka puolella, väittää mun olkiukkoilevan :D.
Minkähän pointin nyt olen missannut? Kerro toki, äläkä jauha mitään paskaa mulle. Mielestäni oon ihan joka kerta eilen vastannut asiallisesti, vaikka mun postauksia on yritetty väännellä pariinkin kertaan.
Kerro siis yksikin mun käyttämä olkiukko, kiitos.
Älä viitsi, tiedät itsekkin, mitä kirjoita ja miksi, joten lopea itse paskan jauhaminen, kuten pyysit toisilta.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Niin no selvennykseksi, en itse kyllä ikinä äänestäisi mitään puoluetta, jonka jäsenet vuodesta toiseen suostuu marssimaan uusnatsien kanssa. Mutta olen tämän tänne monena vuotena postannut, niin eipä siitä sen enempää.

612-marssilla oli tänä vuona about 1500 ihmistä (YLE). Sinne on joka kerta siirtynyt ne natsit suoraan, joten voidaan olettaa siellä olleen siten about 10% uusnatseja, kun kerran niitä on ollut yli sata. Sanoisin että "normaalit" ihmiset ei lähde tietäen marssille, joka koostuu 10% ihan oikeista uusnatseista, mutta tää on vaan mun mielipide :)
Kun nämä "normaalit ihmiset" siellä muutenkin...
Analyysi: Onko 612 natsimarssi vai tavallisen kansan kulkue? Jos mietit, lue tämä
Minkä puolueen jäsenet marssivat vuodesta toiseen natsien kanssa? Ovatko natsit suurikin ongelma Suomessa? Jos natseja on jopa yli 100 niin?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Huomautus - alä kirjoita ketjuun useita peräkkäisiä erillisviestejä, käytä foorumin lainaustoimintoa
Mu..mu..mutku antifa...
En äänestäisi, mutta kiitos kun toit äärivasemmistoargumentin mukaan. Ajattelinkin jo että kyllähän tässä jo monta viestiä menikin, että sitä tarjottiin :D
Mutta viestistä toiseen valitat natseista, vaikka niitä ei Suomesta juurikan löydy.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 461
En minä vedä vaan sinä vedät, Halla-ahon ja persut mukaan asiaan kuin asiaan. Keitä tai ovat etononationalisteja persunuoria, ovatko he suurikin ongelma?
Täällä oli keskustelua Seida Sohrabista. Johon liittyen yksi persunuorien VPJ twiittasi:


Ja kyseessä on henkilö josta loppukeväästä Halla-aho sanoi yhden edellisen persunuorten twiittailun jäljiltä että kyseinen tyyppi on väärässä puolueessa.

Eli kun viittaan persunuorten etnonationalistisiin vatipäihin niin ne on juuri noita joita tarkoitan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Älä viitsi, tiedät itsekkin, mitä kirjoita ja miksi, joten lopea itse paskan jauhaminen, kuten pyysit toisilta.
Tähän ei vielä kukaan ole pystynyt vastaamaa, mutta kiitos koko sivun floodaamisesta one-linereilla.
Jos kerran tämä on niin selvä, että "itsekin tiedän" ne sinun mielestäsi käyttämäni olkiukot, niin laita toki mulle jauhot suuhun osoittamalla ne.
Minkä puolueen jäsenet marssivat vuodesta toiseen natsien kanssa? Ovatko natsit suurikin ongelma Suomessa? Jos natseja on jopa yli 100 niin?
Eivät olleet tänä vuonna mukana, josta tuolla aiemmin annoinkin tunnustusta. Kannattaa lukea ketjua, jos siihen aikoo ottaa osaa.
Mutta viestistä toiseen valitat natseista, vaikka niitä ei Suomesta juurikan löydy.
Tämä ketju käsittelee äärioikeistoa. Suomessa oli itsenäisyyspäivänä äärioikeistolainen marssi. Yllättäen siitä keskusteltiin.
Sitten on tämä sinun kaltainen jenki triggeröitymässä siitä keskustelusta.
Että joo, "viestistä toiseen" täällä valittelen natseista...

P.S. opettele lainaamaan useampi viesti kerralla, niin ei tarvitse floodata koko sivua muutamalla postauksella, joilla et edes tuo keskusteluun mitään uutta. Kaikki nämä sun "pointit" on tässä käyty jo läpi silloin kun asia oli ajankohtainen.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 429
Lopetetaanpa sitten tuo hedelmätön vänkääminen, kun se ei selvästikään johda yhtään mihinkään. Myös sitä kirjoittamisen sävyä voisi tarkistaa vähän itse kukin.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 064
Saksassa juutalaisviha vahvistuu ja joukkomurha jäi vain yhden oven päähän – "Minulle sanotaan: Totu siihen"

Tälle oli vaikea löytää paikkaa, kun liittyy äärioikeistoon, nationalismiin, maahanmuuttoon ja äärivasemmistoon ulkomailla. Laitoin tähän kun vielä tällä hetkellä ylivoimaisesti suurin osa on oikeiston aiheuttamaa Saksassa, mutta toisaalta ajatukset on jo valtavirtaa.

Joka neljännellä saksalaisella on juutalaisvihamielisiä ajatuksia artikkelin mukaan. Tämä on paljon ja heidän kannattaisi tehdä jotain. Oikeisto vihaa rodun perusteella ja vasemmisto Israelin takia? Mikä ihme laittaa vihaamaan noita? Hitlerin ajatukset joista ei ole päästy eroon?

Juutalaisvihalla on ihan käytännön vaikutusta Suomessakin
Vähän ennen joulua eduskunnan valtiovarainvaliokunta myönsi 300 000 euroa lisätukea Helsingin juutalaiselle seurakunnalle synagogan turvatoimia varten.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Olihan se tuollakin mainittu että sianliha sytyttää intohimoja. Eli kyllähän se saksassa ja suomessa on islamin uskovaisten tekosia tuo juutalaisvaino. Vaikka artikkelissa väitetään että äärioikeisto ja suomessa persut.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 064
Olihan se tuollakin mainittu että sianliha sytyttää intohimoja. Eli kyllähän se saksassa ja suomessa on islamin uskovaisten tekosia tuo juutalaisvaino. Vaikka artikkelissa väitetään että äärioikeisto ja suomessa persut.
Jos luet artikkelin niin ylivoimaisesti suurin osa on oikeistolaisten tekemää. Maahanmuuttajat ovat lisänneet ja muslimit syyllisiä osaan, mutta nuo eivät selitä edes kasvua. Todennäköisin syy on Niinistönkin varoittama kahtiajakautuminen ja vihanlietsonta, joka nostaa äärioikeistolaista toimintaa.

Miksi ihmeessä pitää kieltää oikeiston teot vaikka on selvät todisteet annettu? Varsinkin kun kieltoa ei perustella mitenkään muuten kuin että joku muu tekee myös samaa vaikka pienemmässä mittakaavassa. Onko tuo valkopesua jossa räikeimmillään kielletään koko holokausti?

Lisäys: Missä persut mainitaan? En löytänyt toisella luvullakaan mainintaa. Saksan AfD kyllä
AfD on merkittävä tekijä siinä, että antisemitistisistä väitteistä on tullut julkisessa keskustelussa jälleen salonkikelpoisia, professori Salzborn sanoo.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 184
Saksassa juutalaisviha vahvistuu ja joukkomurha jäi vain yhden oven päähän – "Minulle sanotaan: Totu siihen"

Tälle oli vaikea löytää paikkaa, kun liittyy äärioikeistoon, nationalismiin, maahanmuuttoon ja äärivasemmistoon ulkomailla. Laitoin tähän kun vielä tällä hetkellä ylivoimaisesti suurin osa on oikeiston aiheuttamaa Saksassa, mutta toisaalta ajatukset on jo valtavirtaa.
Onkohan Saksassa muutettu näiden rikosten kirjanpitoa, koska ennen jos tekijää ei saatu kiinni, tai motiivi oli epäselvä, rikos kirjattiin aina oikeiston tekemäksi? Nyt graafissa on tuntemattomallekin paikkansa. Muistaakseni kirjoitin aiemmin tästä, mutta en löytänyt sitä viestiä, siinä oli lähdekin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 632
Saksassa juutalaisviha vahvistuu ja joukkomurha jäi vain yhden oven päähän – "Minulle sanotaan: Totu siihen"

Tälle oli vaikea löytää paikkaa, kun liittyy äärioikeistoon, nationalismiin, maahanmuuttoon ja äärivasemmistoon ulkomailla. Laitoin tähän kun vielä tällä hetkellä ylivoimaisesti suurin osa on oikeiston aiheuttamaa Saksassa, mutta toisaalta ajatukset on jo valtavirtaa.

Joka neljännellä saksalaisella on juutalaisvihamielisiä ajatuksia artikkelin mukaan. Tämä on paljon ja heidän kannattaisi tehdä jotain. Oikeisto vihaa rodun perusteella ja vasemmisto Israelin takia? Mikä ihme laittaa vihaamaan noita? Hitlerin ajatukset joista ei ole päästy eroon?

Juutalaisvihalla on ihan käytännön vaikutusta Suomessakin
Ihan uteliaisuuttani haluaisin nähdä tämän tutkimuksen ja tarkemman analysoinnin, mutta tuosta ylen uutisesta sitä ei löytynyt.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Saksassa juutalaisviha vahvistuu ja joukkomurha jäi vain yhden oven päähän – "Minulle sanotaan: Totu siihen"

Tälle oli vaikea löytää paikkaa, kun liittyy äärioikeistoon, nationalismiin, maahanmuuttoon ja äärivasemmistoon ulkomailla. Laitoin tähän kun vielä tällä hetkellä ylivoimaisesti suurin osa on oikeiston aiheuttamaa Saksassa, mutta toisaalta ajatukset on jo valtavirtaa.

Joka neljännellä saksalaisella on juutalaisvihamielisiä ajatuksia artikkelin mukaan. Tämä on paljon ja heidän kannattaisi tehdä jotain. Oikeisto vihaa rodun perusteella ja vasemmisto Israelin takia? Mikä ihme laittaa vihaamaan noita? Hitlerin ajatukset joista ei ole päästy eroon?

Juutalaisvihalla on ihan käytännön vaikutusta Suomessakin
Samaa meininkiä valtameren toisella puolella New Yorkissa. Jotenkin tulee aina täysin yllärinä, että kun hautausmaita on sotkettu hakaristeillä ja joku tappaa tai yrittää muutamia synagoogassa tai juutalaisen koulun edustalla niin tekijällä onkin natsisympatioita tai sitten täysi kuulapää.

Missä vaiheessa ihmiset unohti?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 184
Samaa meininkiä valtameren toisella puolella New Yorkissa. Jotenkin tulee aina täysin yllärinä, että kun hautausmaita on sotkettu hakaristeillä ja joku tappaa tai yrittää muutamia synagoogassa tai juutalaisen koulun edustalla niin tekijällä onkin natsisympatioita tai sitten täysi kuulapää.

Missä vaiheessa ihmiset unohti?
Eipä tuo ole nyt niin päivänselvää kuin annat ymmärtää, että tekijät ovat aina valkoisia. Toki mustillakin voi olla natsisympatioita, mutta varmaan harvemmin. Tämä viimeisin Black Hebrew Israelite -tapaus oli googlaillut ainakin natseista ja juutalaisista.

33% of those arrested for antisemitic crimes in NYC were black, 60% white
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 272
Pakko kysyä täällä, että mikä tämän juutalaisvihan takana on?

Natsisaksalla ja Aatulla oli kait jokin visio, mutta mistä se viha nykyisin kumpuaa?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Pakko kysyä täällä, että mikä tämän juutalaisvihan takana on?

Natsisaksalla ja Aatulla oli kait jokin visio, mutta mistä se viha nykyisin kumpuaa?
Kaippa kyseessä on jotakin kapitalismin vastaista ristiretkeä. Juutalaisethan yhdistetään vahvasti riistämiseen ja sen semmoiseen.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 064
Pakko kysyä täällä, että mikä tämän juutalaisvihan takana on?

Natsisaksalla ja Aatulla oli kait jokin visio, mutta mistä se viha nykyisin kumpuaa?
Vasemmistolla varmaan Israel-Palestiina konflikti, oikeistolla kai Aatun rotuajatukset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 632
Pakko kysyä täällä, että mikä tämän juutalaisvihan takana on?

Natsisaksalla ja Aatulla oli kait jokin visio, mutta mistä se viha nykyisin kumpuaa?
Taitaa olla koko Länsi-Euroopan trendi, että 2014-15 jälkeen juutalaisiin kohdistunut viha on vain kasvanut kasvamistaan? Kuulapäät nostaa päätänsä Eurooppaan kohdistuvasta siirtolaisaallosta, kun juutalaiset jää puun ja kuoren väliin?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 064
Onkohan Saksassa muutettu näiden rikosten kirjanpitoa, koska ennen jos tekijää ei saatu kiinni, tai motiivi oli epäselvä, rikos kirjattiin aina oikeiston tekemäksi? Nyt graafissa on tuntemattomallekin paikkansa. Muistaakseni kirjoitin aiemmin tästä, mutta en löytänyt sitä viestiä, siinä oli lähdekin.
En tiedä. Tässä on hyvä aihetta käsittelevä tuore kirjoitus
Germany is accused of downplaying anti-Semitic attacks by Muslims - Jewish Telegraphic Agency

Näytät olevan oikeassa virallisen Saksan tavasta kirjata rikokset, ilmeisesti oikeistolla se jää useimmiten huuteluksi. Varsinaiset väkivaltarikokset tekee sitten muslimit.
In a 2016 survey of hundreds of German Jews who had experienced anti-Semitic incidents, 41 percent said the perpetrator was “someone with a Muslim extremist view” and another 16 percent said it was someone from the far left. Only 20 percent identified their aggressors as belonging to the far-right.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
1 027
Juutalaisille on tuotu ihan tarjottimella Eurooppaan jo vuosikymmeniä tuolla lähi-idässä beefiiä aiheuttanut ongelma, islam. Saksan-juutalaisten kannattaisi äänestää Afd:tä, vaikka se oudolta tuntuisikin.
 
Liittynyt
02.10.2017
Viestejä
253
Itselleni on aika epäselvää nämä oikeisto/vasemmisto keskustelukuviot suhteessa rasismiin. Silloin tällöin kun vilkaisen tämän aihepiirin keskusteluita, niin yleiset asenteet (rasismi, syrjintä jne) sidotaan johonkin poliittiselta vaikuttavaan agendaan. Kai ihminen voi olla puhtaasti rasisti oli hän poliittiselta suuntautumiseltaan mikä tahansa?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Itselleni on aika epäselvää nämä oikeisto/vasemmisto keskustelukuviot suhteessa rasismiin. Silloin tällöin kun vilkaisen tämän aihepiirin keskusteluita, niin yleiset asenteet (rasismi, syrjintä jne) sidotaan johonkin poliittiselta vaikuttavaan agendaan. Kai ihminen voi olla puhtaasti rasisti oli hän poliittiselta suuntautumiseltaan mikä tahansa?
Ääriliikkeet eivät ole sama kuin oikeisto tai vasemmisto äärimmilleen vietynä. Äärioikeisto voi olla talouspoliittisilta näkemyksiltään vasemmistolaista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Itselleni on aika epäselvää nämä oikeisto/vasemmisto keskustelukuviot suhteessa rasismiin. Silloin tällöin kun vilkaisen tämän aihepiirin keskusteluita, niin yleiset asenteet (rasismi, syrjintä jne) sidotaan johonkin poliittiselta vaikuttavaan agendaan. Kai ihminen voi olla puhtaasti rasisti oli hän poliittiselta suuntautumiseltaan mikä tahansa?
Tietysti voi. Kuitenkin on helppoa vetää yhtäläisyysviivat (ääri)oikeistolainen = natsi = rasisti. Luonnollisesti tämän voi sitten kääntää myös toisinpäin.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 196
Tietysti voi. Kuitenkin on helppoa vetää yhtäläisyysviivat (ääri)oikeistolainen = natsi = rasisti. Luonnollisesti tämän voi sitten kääntää myös toisinpäin.
Minua ihmetyttää kun puhutaan että natsit eli kansallissosialistit ovat äärioikeistolaisia.
Miten sosialisti voi olla oikeistolainen? Niin sosialisti, kuin kapitalisti voi olla rasisti, mutta kumpikaan ei ole rasismin vaatimus, edellytys tai seuraus.
Kapitalisti ei voi olla sosialisti, eikä päin vastoin. Äärioikeistolainen kansallissosialisti, kuulostaa samalta kuin ortodoksijuutalainen hindu tai ympyrän muotoinen neliö.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 064
Tietysti voi. Kuitenkin on helppoa vetää yhtäläisyysviivat (ääri)oikeistolainen = natsi = rasisti. Luonnollisesti tämän voi sitten kääntää myös toisinpäin.
Täytyy myös muistaa että äärimuslimit ovat lähempänä äärioikeistoa kuin äärivasemmistoa. Heillä koti, uskonto ja isänmaa on vahva tunnuslause. Suomalaisessa äärioikeistossa on se hyvä puoli, että uskonto ei ole kovinkaan tärkeä. Uusnatseilla ylipäätään uskonto ei taida olla tärkeä euroopassa? Toisaalta isil ja vastaavat eivät laita rodulle paljoakaan painoarvoa, kunhan uskonto on oikea. Uskonnolla rasismin ja syrjinnän saa paljon pahemmaksi, oli kyseessä muslimit tai kristityt. KKK taisi olla myös uskonnollinen?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 064
Minua ihmetyttää kun puhutaan että natsit eli kansallissosialistit ovat äärioikeistolaisia.
Miten sosialisti voi olla oikeistolainen? Niin sosialisti, kuin kapitalisti voi olla rasisti, mutta kumpikaan ei ole rasismin vaatimus, edellytys tai seuraus.
Kapitalisti ei voi olla sosialisti, eikä päin vastoin. Äärioikeistolainen kansallissosialisti, kuulostaa samalta kuin ortodoksijuutalainen hindu tai ympyrän muotoinen neliö.
Kansallissosialismissa saat unohtaa taloudellisen jaon oikeistoon ja vasemmistoon. Se kuuluu fasismiin.

Wikipediasta
Kansallissosialismin oikeistolaisiin piirteisiin kuului kielteinen suhtautuminen marxilaisuuteenlähde?, jonkinasteinen markkinatalous, yksityisomistus, nationalismi ja konservatiivisten arvojen arvostaminen. Saksan ammattiliitot kiellettiin toukokuussa 1933.[1]
Siellä myös lista vasemmistolaisista piirteistä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Minua ihmetyttää kun puhutaan että natsit eli kansallissosialistit ovat äärioikeistolaisia.
Miten sosialisti voi olla oikeistolainen? Niin sosialisti, kuin kapitalisti voi olla rasisti, mutta kumpikaan ei ole rasismin vaatimus, edellytys tai seuraus.
Kapitalisti ei voi olla sosialisti, eikä päin vastoin. Äärioikeistolainen kansallissosialisti, kuulostaa samalta kuin ortodoksijuutalainen hindu tai ympyrän muotoinen neliö.
Äärioikeistolainen ei ole sama kuin äärimmäisen oikeistolainen. Ei voi olla uusi juttu, väsyttää toistaa itseään.

Äärivasemmistolaiset sen sijaan usein ovat myös vasemmistolaisia.

Mitään ikkunoita rikkovaa tai kainaloita tuulettavaa äärimmäisen kapitalismin muotoa ei taida olla olemassakaan.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 196
Äärioikeistolainen ei ole sama kuin äärimmäisen oikeistolainen. Ei voi olla uusi juttu, väsyttää toistaa itseään.

Äärivasemmistolaiset sen sijaan usein ovat myös vasemmistolaisia.
Pitäisi saada parempi termi kuin äärioikeisto. Teknisesti jos pilkkua viilataan äärioikeisto on yhdyssana ja äidinkielen mukaan ensin on määrittävä osa(ääri), joka määrittää millainen tämä perusosa on (oikeistolainen). Tämän perusteella kansallissosialismin pitäisi olla jonkin laista sosialismia.


Mitään ikkunoita rikkovaa tai kainaloita tuulettavaa äärimmäisen kapitalismin muotoa ei taida olla olemassakaan
Tästä sanoisin että anarkokapitalismi voisi täyttää tämän määritelmän.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Pitäisi saada parempi termi kuin äärioikeisto. Teknisesti jos pilkkua viilataan äärioikeisto on yhdyssana ja äidinkielen mukaan ensin on määrittävä osa(ääri), joka määrittää millainen tämä perusosa on (oikeistolainen). Tämän perusteella kansallissosialismin pitäisi olla jonkin laista sosialismia.
Sana on vakiintunut joten turha sitä lienee muuttaa vain koska joku ei tajua. Harva puhuu kontiaisesta koska kaikki tietää mikä on maamyyrä vaikka se ei olekaan myyrä.

Tästä sanoisin että anarkokapitalismi voisi täyttää tämän määritelmän.
Ai ne rikkoo paikkoja ja vetää turpiin? :facepalm:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Häh? Lukisit edes viestini. En mistään monikosta ole puhunut ja lue se linkin artikkeli myöskin, minkä draco76 pisti tulille.
No vaikka olisitkin Israelin kannattaja niin et ehkä silti ansaitse väkivaltaa yms. paskaa. Juutalaisia kohtaan onkin kyllä tuntunut kautta aikojen löytyvän aina "hyvä syy" vähän vihata.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 196
Ai ne rikkoo paikkoja ja vetää turpiin? :facepalm:
Ei vaan jokainen on oman onnensa seppä ja vahvin sanelee miten toimitaan ja nämä tummaihoisia pahoinpitelevät ja paikkoja rikkovat voi ajatella olevan siinä mielessä anarkokapitalisteja että he eivät välitä esivallasta ja toimivat miten huvittaa kuin esivaltaa ei olisi.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Pitäisi saada parempi termi kuin äärioikeisto. Teknisesti jos pilkkua viilataan äärioikeisto on yhdyssana ja äidinkielen mukaan ensin on määrittävä osa(ääri), joka määrittää millainen tämä perusosa on (oikeistolainen). Tämän perusteella kansallissosialismin pitäisi olla jonkin laista sosialismia.



Tästä sanoisin että anarkokapitalismi voisi täyttää tämän määritelmän.
Termit ovat vääristyneet aika vahvasti tältä osin. Oikeistolaisuus ei liity natseihin tai rasismiin mitenkään, vaan konservatistisiin arvoihin ja tietynlaiseen talousnäkemykseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
No vaikka olisitkin Israelin kannattaja niin et ehkä silti ansaitse väkivaltaa yms. paskaa. Juutalaisia kohtaan onkin kyllä tuntunut kautta aikojen löytyvän aina "hyvä syy" vähän vihata.
Juurikin tuo lainattu teksti kuulostaa liekitykseltä, mitä tämä muusikko tekee. Sen pitäisi tulla vastaan Israelin palestiinalaistilanteen suhteen, että väärin on.

OT: Somessa ja julkisesti ei kannata laukoa mielipiteitä oikealla nimellä. Vuosia sitten sain välivaltauhkauksen ja oli oikein nähnyt vaivaa, kun kaivoi vielä kaikki osoite tiedotkin valmiiksi näkyviin. Ihan vain sen takia, että varasti multa rahat. Sen jälkeen anonymiteetti on ollut ihan passeli vaihtoehto.
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Lentokoneen ilmatorjuntaohjus, aikamoista. :eek: Isossa maailmassa osataan äärioikeistoillakin paremmin. Itselläni ei ole kuin jousitoiminen airsoft-pistooli eikä edes kuulia. :sori:

Hyvä että jäivät kiinni jos aseet olivat oikeasti myyntiin tarkoitettu. Ties mille jihadisti/putinporukalle olisi päätynyt ja matkustajakone tippuisi tonttiin taas.
Luuletko, etteivät jihahdisti -ja putinistipporukat saa aseita griljoona kertaa tehokkaammin kuin vaikka joku nasseporukka? :lol:

Pelkästään Ruotsissa on jysäytelty jo hyvä tovi kranaatinheittimillä. Arvaapa ovatko siellä nazzzit asialla? Arvaapa, onko niillä edes nuivan konservatiivipuolueen jäsenkirjaa?
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 405
Häh? Lukisit edes viestini. En mistään monikosta ole puhunut ja lue se linkin artikkeli myöskin, minkä draco76 pisti tulille.
Luin, enkä nähnyt yhdenkään saksanjuutalaisen tilanneen mitään.

Jos palestiinalaisten tilanne ahdistaa, niin silloin voi esim. osoittaa mieltä Israelin valtiota vastaan. Mutta jos katsoo palestiinalaisten takia olevan oikeutettua hyökätä juutalaisten kimppuun Euroopassa, niin kyse on kyllä päivänselvästä antisemitismistä. Palestiinalaiset toimivat pelkkänä tekosyynä.
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 405
Juurikin tuo lainattu teksti kuulostaa liekitykseltä, mitä tämä muusikko tekee. Sen pitäisi tulla vastaan Israelin palestiinalaistilanteen suhteen, että väärin on.
Miksi pitäisi tulla vastaan? Onko mielipide hyväksyttävä syy joutua ahdistelun kohteeksi?

Saksasta löytyy varmasti aika monta ei-juutalaista henkilöä, joiden mielestä Israel on toiminut ihan oikein (tai jopa liian lepsusti) palestiinalaisten kanssa. Eipä ole näkynyt uutisissa asti, että palestiinalaisten oikeuksien puolustajat olisivat hyökänneet heidän kimppuunsa. Sen sijaan juutalaisten kimppuun on hyökätty. Miksiköhän näin, jos kyse muka on Israelista ja palestiinalaisista, eikä antisemitismistä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 186
Viestejä
4 214 975
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom