αcööl - alphacool jääkarhu ja jääsushi, laajennettava AIO-cooleri CPU & GPU

Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 399
Olen kasannut custom loopin ja sen täyttö on helppoa kuin mikä, kaikki kilkeet koneessa ja erillinen pumpulla varustettu säiliö johon survotaan nesteet ja ajetaan pumpulla säiliö tyhjäksi niin pitkään että looppi on täysi. Tämä Jääsusi / karhu kombo ei olekkaan niin yksinkertainen, koska 2 eri pumppua ja tuossa pumpussa on niin pieni nestesäiliö että sitä ei samalla tavalla voi ajaa, vaarana on paskoa pumppu aika nopeasti, enkä kyllä ymmärrä miten tämän muuten voisi kotelossa täyttää edes tuolla "hana" tekniikalla, koko konetta pitäisi jossain vaiheessa pyöritellä ympäri ja ämpäri, kiva operaatio kun kotelo painaa tonnin kilkkeineen.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
Olen kasannut custom loopin ja sen täyttö on helppoa kuin mikä, kaikki kilkeet koneessa ja erillinen pumpulla varustettu säiliö johon survotaan nesteet ja ajetaan pumpulla säiliö tyhjäksi niin pitkään että looppi on täysi. Tämä Jääsusi / karhu kombo ei olekkaan niin yksinkertainen, koska 2 eri pumppua ja tuossa pumpussa on niin pieni nestesäiliö että sitä ei samalla tavalla voi ajaa, vaarana on paskoa pumppu aika nopeasti, enkä kyllä ymmärrä miten tämän muuten voisi kotelossa täyttää edes tuolla "hana" tekniikalla, koko konetta pitäisi jossain vaiheessa pyöritellä ympäri ja ämpäri, kiva operaatio kun kotelo painaa tonnin kilkkeineen.
No juu sitten ei mitään mutta tollain kun sen kasauksen/täytön esitin niin ei varmasti pitäisi olla ongelmia muuta kuin korkeintaan asennettaessa koppaan. Juu en kans oikein ymmärrä tota hana letku viritystä, jotenki ajattelen että siinä käy niin että säiliö on täynnä ja letkun pää myös. Yritä siinä nyt ottaa letku pois suttaamatta :D Aivan sama silti mulle, ite teen niin kuin parhaaksi katson ja sävellän sen mukaan jos ei kaikki menekkään niin kuin strömpssöössä =)
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 399
Niinpä! No saa nähdä mitä teen, itse olen jotenkin todella tarkka miltä kone esteettisesti näyttää, eli letkut menee tavalla tai toisella vaihtoon (tänään täytyy kokeilla vähän erilaisissa asennossa noita alphacoolin ryjyjä kopassa, jos saisi ne letkut nätimmin, ne ovat vaa niin pitkät jolloin ne näyttää hirveälle) :D. Tämä alphacool setti muutenkin tulee olemaan väliaikanen jäähdytys, odottanut tuota NSG-S0 passiivi koteloa vaporisaatio tekniikalla kuin kuuta nousevaa, olisi nimittäin hieno ja täydellinen jos toimii niinkuin luvataan.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
214
itsehän ajattelin ottaa koko härvelin pihalle kotelosta ja suorittaa kasaamisen ja tarvittavan täytön ihan keittiönpöydällä :) tilasin suden kylkiäisiksi virtakaapeli siltaus palikan, pilli täyttöpullon ja pienen suppilon jossa on kierre liitin suppilon päässä.
ja tietty virtalähteen otan myös pihalle kotelosta. kytken virtalähteestä molex kaapelilla http://noctua.at/en/products/accessories/na-sac1/specification pumput ja siltaan päävirtakaapelin.
ehkä hieman hätävarjelun liioittelua mutta eipähän mene koneen sisälle nesteet jos jotain menee pieleen. ja saa siinä samalla sitten heiluteltua radit ja blocit.
kunhan nyt vain tulis kamat. mun tuurilla kuriiri on oven takana just kun olen töissä :D
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 399
Oli kyllä niin halpa tuon DC-LT 2600 ultra pumpun kanssa (joka on nyt todettu hyväksi pumpuksi ainakin omaan korvaan), että piti laittaa kyllä tilaukseen. Letkut/liittimet yms.. täytynee miettiä nyt tarkasti.
 

ile

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 295
Oli kyllä niin halpa tuon DC-LT 2600 ultra pumpun kanssa (joka on nyt todettu hyväksi pumpuksi ainakin omaan korvaan), että piti laittaa kyllä tilaukseen. Letkut/liittimet yms.. täytynee miettiä nyt tarkasti.
Joo tossa ei enää pahaksi jää custom loopin hinta jos Jääkarhulle kaveriksi tommonen säiliökombo vielä ja näyttikselle sitten mikä tahansa blokki.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
214
Alphacool Eisstation DC-LT inkl. Alphacool DC-LT 2600 Ultra Silent

Siitä uutta Alphacoolin säiliötä pumpulla halvalla, tämän avulla saisi susikarhu loopin täytettyä todella helposti kotelon sisällä.



Jeesus mikä mainos video :D :D..
enpä tiiä. omaan käyttöön en nyt vielä näe tuollaista. ehkä sit kun tulee nesteiden vaihto ensivuoden puolella niin sit vois katsella vähän muutakin härpäkettä. lähinnä letkut ja ehkä isompaa radia.
tulis nyt vain se susi sieltä. sain lauantaina s.postin että kohta lähetetään ja saat seurantakoodin... ei ole kuulunu :D
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
214
upeeta. laittoivat mulle väärän blokin. tilasin 04 mallin ja se näkyy myös kuitissa :D mutta mitä sain paketista oli 03
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
Vieläkin on nää vesileikit kesken mutta ensi keskiviikkona pitäisi tapahtua =) On osatkin vaihtunut matkalla. Kertokaas kun nyt tulisi emolevyksi rog strix z270f jossa olisi seuraavia paikkoja tuulettimille ja pumpuille:

Cha fan 1 & 2
Cpu fan & cpu opt
High amp fan
Aio pump

Löytyy myös 4kpl AC nb eloop 1200 tuuletinta ja ne ajattelin kytkeä 4 splitterillä yhdeksi joko cha1 tai 2 paikkaan.

Eisbaer ja eiswolfin kytkeminen nyt hiukan askarruttaa eli mikä olisi järkevin tapa kytkeä edellä mainittuihin paikkoihin? Edellisessä gene v lankussa eiswolf oli cha fan3 paikassa.... :)

Mitä mieltä?
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 849
Omassa emossa AIO PUMP:issa on sama säätö kuin WPUMP:issa, joten eikö se ole aika luonnollinen valinta? Toki H_AMP splitterilläkin vois olla ok.

Miksi meinaat 4 tuuletinta yhdistää neljällä(?) {E: se taiskin olla "4-way"} splitterillä kun vapaana olisi 4 paikkaa?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
Omassa emossa AIO PUMP:issa on sama säätö kuin WPUMP:issa, joten eikö se ole aika luonnollinen valinta? Toki H_AMP splitterilläkin vois olla ok.

Miksi meinaat 4 tuuletinta yhdistää neljällä(?) splitterillä kun vapaana olisi 4 paikkaa?
Olis vaan semmonen splitteri 4lle tuulettimelle, pyörivät sitten ainakin yhtä kovaa.
Kun käytössä on 2kpl pumppuja niin turha niitä on 100% ajella eli eisbaeri cpu optiin ja cpu faniin 4 ac nb:tä splitterillä ja eiswolf vaikka cha fan 2 paikkaan. Sitten biosista säätelee sopiville kierroksille.
Eikös se noin mene vai muka pumput splitterillä hamppiin?? =)
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 849
Olis vaan semmonen splitteri 4lle tuulettimelle, pyörivät sitten ainakin yhtä kovaa.
Kun käytössä on 2kpl pumppuja niin turha niitä on 100% ajella eli eisbaeri cpu optiin ja cpu faniin 4 ac nb:tä splitterillä ja eiswolf vaikka cha fan 2 paikkaan. Sitten biosista säätelee sopiville kierroksille.
Eikös se noin mene vai muka pumput splitterillä hamppiin?? =)
Eikös CPUFAN ja -OPT ainakin ole jaetulla säädöllä? En tiedä onko tällä väliä, mutta ehkä laittaisin pumput CPU FAN&OPT niin pyörisi samalla nopeudella. Tuulettimet CHA_FANiin jos splitterissä lisävirta? CHA_FAN kun antaa luultavasti vähemmän virtaa kuin CPU_FAN (1A). Turha tätä kai vatvoa enempää :D
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
Ei taida ylettyä molemmat noihin paikkoihin. Kyllä cha fan paikoissa se 12w@1a virtaa on ja 4kpl nbtä ottaa yhteensä 0.44a ~6w. Eisbaerikin 4w. No eiköhän ne paikkansa löydä :)
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
214
Vieläkin on nää vesileikit kesken mutta ensi keskiviikkona pitäisi tapahtua =) On osatkin vaihtunut matkalla. Kertokaas kun nyt tulisi emolevyksi rog strix z270f jossa olisi seuraavia paikkoja tuulettimille ja pumpuille:

Cha fan 1 & 2
Cpu fan & cpu opt
High amp fan
Aio pump

Löytyy myös 4kpl AC nb eloop 1200 tuuletinta ja ne ajattelin kytkeä 4 splitterillä yhdeksi joko cha1 tai 2 paikkaan.

Eisbaer ja eiswolfin kytkeminen nyt hiukan askarruttaa eli mikä olisi järkevin tapa kytkeä edellä mainittuihin paikkoihin? Edellisessä gene v lankussa eiswolf oli cha fan3 paikassa.... :)

Mitä mieltä?
mulla on toi emo. ja mitä itse olen tän kanssa leikkinyt niin kaikki tuuletin portit on kytköksissä cpu lämpöihin. vaikka niitä saa säädeltyä kivasti ja on monta eri esiasetusta niin silti tuulettimien rpm:ät pomppii pitkin ja poikin että yksikään ei pysy nätisti tasaisen hiljaisena.. ehkä en vain osaa mutta omasta mielestä on vähän hölmöä. entinen Asrock Z77 extreme 4 antoi säätää kaikkia erikseen ja riippumatta mistään lämpötilasta.
prossuna mulla on nyt i7 7700k ja tämä kiuas kun hyppii noissä lämmöissä jatkuvasti. niin hermot meni ja ostin säädin paneelin. nyt on vain jääkarhun pumppu kiinni cpu fanissa. ja tarkotus oli laitta jääsusi cpu optiin kiinne. että olis sit molemmat pumput toiminu about samoilla kierroksilla.. nyt vain menee susi vaihtoon kun lähettivät sen väärän mallin..
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
mulla on toi emo. ja mitä itse olen tän kanssa leikkinyt niin kaikki tuuletin portit on kytköksissä cpu lämpöihin. vaikka niitä saa säädeltyä kivasti ja on monta eri esiasetusta niin silti tuulettimien rpm:ät pomppii pitkin ja poikin että yksikään ei pysy nätisti tasaisen hiljaisena.. ehkä en vain osaa mutta omasta mielestä on vähän hölmöä. entinen Asrock Z77 extreme 4 antoi säätää kaikkia erikseen ja riippumatta mistään lämpötilasta.
prossuna mulla on nyt i7 7700k ja tämä kiuas kun hyppii noissä lämmöissä jatkuvasti. niin hermot meni ja ostin säädin paneelin. nyt on vain jääkarhun pumppu kiinni cpu fanissa. ja tarkotus oli laitta jääsusi cpu optiin kiinne. että olis sit molemmat pumput toiminu about samoilla kierroksilla.. nyt vain menee susi vaihtoon kun lähettivät sen väärän mallin..
Hienoa kuulla että jollakin vielä samat osat kun itellä tulee olemaan ml prossu. Minkäs säädinpaneelin tilasit noille? Entä mimmoset radit sulla olikaan ja mihin koteloon nuo sulloit? =)
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
214
itselläni oli hieman tuskanen tilanne tämään karhun kanssa. en saanut tätä 280mm radia kotelon kattoon koska.

1. katto osan "perälle" ei mahtunut enään flektien kanssa koska emolevyn muovi härpäke missä tämä turha RGB on otti kiinni ja esti asentamisen.
2. karhun letkut on liian pitkät tai liian lyhyet. "keskelle" kattoa letkut taittuivat ihan liikaa että siihen muodostui ihan kunnon taitos. ja letkut eivät riitä "eteen" katossa. ainut paikka jäi etupaneelin taakse asentaminen.

tässäkin tuli ongelmia. en tiedä onko vika kotelossa vai radissa mutta reikäjako ei vain osu kunnolla kohdilleen jotta saisi laitettua flektit "push" asentoon jolloin kotelon sisälle jäisi tilaa enemmä. eli tuulettimet on nyt "pull" asennossa ja pohjaan jää tilaa joko 120mm normi flekti tai 140mm jossa asennusreijät on 120mm.
jah. mitä tähän jääsuteen tulee niin olin ajatellut ensiksi kattoon toista 280mm radia mutta nyt tämän sähläämisen jälkeen totesin että noh jos sitten 240mm menis
kun Aquatuningille vihdoin tuli taas omaan näyttikseen sopiva bloki erillisenä hyllyyn niin en kerennyt edes tilaamaan niitä kun loppuivat.
joten tilasin koko jääsuden ja olin sitä jo asentelemassa kortin päälle kun huomasin tämän kyljessä merkinnän M03... tietty olisin tarvinnut M04 mallin omalle kortille ja nyt odottelen kaupalta vastausta. koska tietty kerkesin jo käytttämään thermal padit ja tahnaa. että en tiiä :D alkaa vähän usko menemään koko touhuun että joko kohta käännyn EK:n puoleen ja maksan itseni kipeäksi täydestä loopista tai sit poltan koko roskan ja alaan pelaamaan helmitaululla :D
ja mitä tulee letkujen vaihtamiseen se minun mielestä vie jo koko tarkotusperän tältä alphakoolin kokoonpanolta. ajatushan on että ostaja saa helpon ja kätevän laajennettavan vesijäähyn koneeseen. että en itse ainakaan ole vielä siinäpisteessä että alan repimään letkuja irti ja putsaamaan koko kiertoa sekä täyttämään tätä hieman ehkä vaikeahkoa looppia. tulihan niiltä just myyntiin se tankki pumppu kombo mutta sekään ei minusta ole järkevää koska se taas vie askeleen lähemmäs täyttä itse rakennettua looppia... :p
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
Joo saas nähdä miten itellä käy näitten lelujen kanssa. Jotenki välillä niitä vähän tommosia ongelmia itelläki ku sullaki. Ei kyllä jaksaisi custom looppia laittaa ku osat vaihtuu vähän väliä tässä koneessa :)
Onneksi itellä "vain" 240mm radeja eli sen puolesta varmaan st30 240mm menee katon perälle kahen tuulettimen kera? Saiko noita rgb hässäköitä tai io paneelin isoa suoja hökötystä pois?

Nyt kun sulla on 280mm edessä niin mahtuuko 5.25" kehikko olemaa paikoillaan? Jos itekki joudun laittaa ut60:sen eteen ja tarve olisi säädinpaneelille niin tarviiko kehikkoa poistaa? Sun 280mm radi on st30?
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
214
mahtuu kehikko olemaan. ja juu tässä karhussa on ymmärtääkseni toi st30 radi.
uskoisin kyllä että 240mm radi mahtuu koska mulla taas otti niin pienestä kiinni että olis mahtunut tohon perälle.
ja saa kait ne irti. en vain osannut ajatella asiaa sillon kuin kasasin tän koneen.
mulla sen irroittaminen tarkoittais koko paketin purkaamista että sais yhen muovin irti :D
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
214
tuskasta ja turhauttavaa olla yhteyksissä tonne Aquatuning. suomennokset ja englanniksi käännökset on vähän niin ja näin.
epäilyttää vähän että saan palautettua tuota jääsutta koska kerkesin käyttää jo osan padeista... ei kellään olis kokemusta palautuksista tonne? tuskin nyt vastaavaa tilannetta mutta että kuinka "helposti" on asia hoitunut?
tässä jo kävin penkomassa heiltä tuon alumiini kehikon ja takalevyn jos eivät ota takasin :D toisaalta tuli mieleen että jos vaan kylmästi tilais uudestaan ton koko suden minkä tarviin ja koittais myydä tätä mikä mulla jo on
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 130
Alla ihan mielenkiintoinen video topikin kamoista dual-radilla Define C -kopassa. Ei mikään ihan uusi pätkä, mutta en kuitenkaan huomannut tätä aiemmin.



En ole vesijäähyjen kanssa näpertelystä ollut kiinnostunut viime vuosina, mutta tuo setti nosti innostuksen paria pykälää korkeammalle. Jos ostaisi (ja korkkaisi) Coffee Laken ja ostaisi kaveriksi Asus X Heron, 1080:n (mahdollisesti ti:n) ja tuollaisen Alphacoolin jäähdytyssetin + Define C -kopan, niin lopputuloksena pitäisi olla sopivan kompakti, hyvin kulkeva ja hiljainen paketti, eli juuri sellainen mitä tässä on etsittykin. Mikään halpa kombo siitä ei tulisi, mutta elämä on ja silleen. :D

Harmi kun eivät ole listanneet käytettyjä osia/tarvikkeita tarkemmin, vai löytääkö joku sellaisen koosteen jostakin?
 

waotus

Raudanhamstraaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
408
Alla ihan mielenkiintoinen video topikin kamoista dual-radilla Define C -kopassa. Ei mikään ihan uusi pätkä, mutta en kuitenkaan huomannut tätä aiemmin.



En ole vesijäähyjen kanssa näpertelystä ollut kiinnostunut viime vuosina, mutta tuo setti nosti innostuksen paria pykälää korkeammalle. Jos ostaisi (ja korkkaisi) Coffee Laken ja ostaisi kaveriksi Asus X Heron, 1080:n (mahdollisesti ti:n) ja tuollaisen Alphacoolin jäähdytyssetin + Define C -kopan, niin lopputuloksena pitäisi olla sopivan kompakti, hyvin kulkeva ja hiljainen paketti, eli juuri sellainen mitä tässä on etsittykin. Mikään halpa kombo siitä ei tulisi, mutta elämä on ja silleen. :D

Harmi kun eivät ole listanneet käytettyjä osia/tarvikkeita tarkemmin, vai löytääkö joku sellaisen koosteen jostakin?
Mulla oli sama idea tehdä jääkarhusta ja -sudesta tuollainen kombo, nimenomaan omilla letkuilla ilman pikaliittimiä. Joskus eksyin katsastamaan tän pätkän ja innostuin asiasta enemmänkin. Oon siitäkin tainnut muutaman kerran tarinoida tässä topicissa, tosin ollaan oltu vasta ostoskoriasteella :D

Miettinyt, että se 250e laittaminen pelkästään näyttiksen jäähdytykseen tuntuu aika paljolta, vaikka tiedän sen olevan ihan normaalia vesileikeissä.. Sillä melkein tosin saisi vähän parempaa rautaa myydessäni 1070:n. Elämän vaikeita päätöksiä :rofl:
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 399
Hiljaisuus ja matalat lämpötilat maksavat :(. Olen itse kyllä todella tyytyväinen ollut susi/karhu kombosta (pyörivät omissa loopeissaan tällä hetkellä, en ole yhdistänyt looppeja koska vakio letkut näyttävät silloin aivan hirveältä). Jos jotain verrokkia on lämpötiloihin, niin edellinen jäähy oli EK:n Predator 360 (3x fractal venturi push ja 3x EK vardar pull) ja oli EK:n fullcover blokki 1080Ti:ssä, niin tässä 240 karhu + 120 susi kombossa on identtinen jäähdytysteho edelliseen, mutta esimerkiksi nämä Alphacoolin kaksi pumppua on hiljaisemmat kuin EK:n yksi joka oli siinä Predatorissa, miltei äänetön kone nyt ML120 tuulareiden kanssa.

Itse odottelen vielä jotain hilppeitä että pääsen rakentamaan koko paketin uudestaan, oma suunnitelma on se että suden 120 radi vaihtuu vaihtuu tuohon karhun vakio 240 radiin, ja karhun tilalle tulee samaan sarjaan kuuluva 360 radi (eli 360 kattoo ja 240 eteen, ihan vain sen takia koska on vain niin tyylikkään näköinen). Punaista letkua käytän itsekkin, koska puna/musta väriteema. Looppia en rupea täyttämää noilla tavoilla miten kaikki sen tuntuu tekevän (tuossa OCN videossakin on aikamoinen pumppujen paskomis skenaario meneillään), itse täytän sen niin että käytän tuota uutta halpaa alphacoolin Eisstation pumppu/säiliö komboa koko loopin täyttämiseen (karhu/susi pumput tämän operaation ajan pois päältä), kun looppi on täynnä, niin irroitan säiliö/pumppu kombon loopista (loopissa on siis yksi kohta jossa on pikaliittimet, ja tähän väliin tulee toi pumppu/säiliö joten sen saa helposti irti, mitään järkeä sitä koppaan ei ole laittaa tilaa viemään, ainoastaan turvallisen/helpon täytön takia).

Toivottavasti ei nyt ollut mahdollisimman vaikeasti selitetty, toki tuo pumppu/säiliö ja yhdet extra pikaliittimet tuovat jonkin verran lisää hintaa pelkälle täytölle (mustat metalliset alphacoolin Eiszaphen liittimet, ei ne muoviset rumat rimpulat), mutta en henkilökohtaisesti rupea jumppaamaan ton paketin kanssa koneen ulkopuolella / pasko pumppuja tuolla ihme letku täyttötavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
Alla ihan mielenkiintoinen video topikin kamoista dual-radilla Define C -kopassa. Ei mikään ihan uusi pätkä, mutta en kuitenkaan huomannut tätä aiemmin.



En ole vesijäähyjen kanssa näpertelystä ollut kiinnostunut viime vuosina, mutta tuo setti nosti innostuksen paria pykälää korkeammalle. Jos ostaisi (ja korkkaisi) Coffee Laken ja ostaisi kaveriksi Asus X Heron, 1080:n (mahdollisesti ti:n) ja tuollaisen Alphacoolin jäähdytyssetin + Define C -kopan, niin lopputuloksena pitäisi olla sopivan kompakti, hyvin kulkeva ja hiljainen paketti, eli juuri sellainen mitä tässä on etsittykin. Mikään halpa kombo siitä ei tulisi, mutta elämä on ja silleen. :D

Harmi kun eivät ole listanneet käytettyjä osia/tarvikkeita tarkemmin, vai löytääkö joku sellaisen koosteen jostakin?
Mulla oli sama idea tehdä jääkarhusta ja -sudesta tuollainen kombo, nimenomaan omilla letkuilla ilman pikaliittimiä. Joskus eksyin katsastamaan tän pätkän ja innostuin asiasta enemmänkin. Oon siitäkin tainnut muutaman kerran tarinoida tässä topicissa, tosin ollaan oltu vasta ostoskoriasteella :D

Miettinyt, että se 250e laittaminen pelkästään näyttiksen jäähdytykseen tuntuu aika paljolta, vaikka tiedän sen olevan ihan normaalia vesileikeissä.. Sillä melkein tosin saisi vähän parempaa rautaa myydessäni 1070:n. Elämän vaikeita päätöksiä :rofl:
Itsellenikin tulee tommonen susi jääkarhu combo ja huomenna olisi tarkoitus asennella paikoillee. Varmaan 2-3vko ollut jo osat mut nesteet uupunu ja odotellu ei oota. No huomenna pitäis vihdoin ja viimein :)

Kyllä ite meinaan pikaliittimiä käyttää ja niitten letkuja yms. Tämä siksi koska itellä osat vaihtuu sen verran usein tässä simu koneessani =)
Se ei oo itteä haitannu et vesijäähyyn on mennyt rahaa, on se sen verran kivaa lystiä ja palkitsee kyllä kun kone on hiljainen ja jäähtyy. Toisessa koneessa toki on custom looppi, melko teknisen oloinen setti siitä tulikin =)

Jos joku on erillisen pumppucombon hommannu täyttöön vain niin ymmärrän kyllä koska itekkin olen erillisen virtalähteen ostanut täyttöä varten. Letkun katkasemiseenkin oikein omat leikkuu sakset, voin suositella :)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 130
Itsellenikin tulee tommonen susi jääkarhu combo ja huomenna olisi tarkoitus asennella paikoillee. Varmaan 2-3vko ollut jo osat mut nesteet uupunu ja odotellu ei oota. No huomenna pitäis vihdoin ja viimein :)

Kyllä ite meinaan pikaliittimiä käyttää ja niitten letkuja yms. Tämä siksi koska itellä osat vaihtuu sen verran usein tässä simu koneessani =)
Sitä minäki tuossa mietin, että saako omilla letkuilla muuta lisäarvoa settiin kuin että pääsee askartelemaan ja voi vaikuttaa vapaammin ulkonäköön, pätkimällä halutun väriset letkut sopivan mittaisiksi jne?

Henkilökohtaisesti en kotelon sisäpuolen ulkoasusta välitä eli minulle riittää kunhan ilma pääsee kiertämään ja kamat pysyvät viileinä. Tämän vuoksi hommaan kotelonkin yleensä umpinaisena ja joka puolelta äänieristettynä ja nämä Alphacoolin yhdisteltävät AIO-kamat osuvat tällaiseen tarpeeseen kuin nenä päähän helppoutensa ja käyttövarmuutensa osalta, vaikka eivät kaikkein kauneimpia olekaan. Pikaliittimet ovat käteviä myös juuri silloin kun vaihtaa komponentteja koneeseen, mutta ei niitäkään ole suositeltavaa availla usein, koska aina sieltä kuitenkin vähän pääsee vuotamaan. Lisäksi nuo Alphacoolin pikaliittimet ovat ilmeisesti vähän rimpuloita?

Komponenteiksi ajattelin alustavasti tuon videon inspiroimana Define C, Eisbaer CPU:lle 240 radilla, Eiswolf näyttikselle myös 240 radilla (molemmat radit mahdollisesti Corsairin 120mm ML-coolereilla, kun kerran ovat edelleen cdonissa tarjouksessa).

Tuossa setissä on kaksi pumppua (CPU+GPU), joten olisi mahdollista viritellä kamat eri järjestelmiksi tyyliin: eturadi CPU:lle (tuulettimet sisäpuolelle, imemään ilmaa sisään) ja kattoradi näyttikselle (tuulettimet sisäpuolelle, puhaltamaan radin läpi ulos), mutta taitaa olla järkevämpi yhdistää mm. vikasietoisuuden vuoksi kaikki samaan kiertoon ja se kai se on laajennettavan setin idea alunperinkin.

Coffee Lake -prossujen/emojen saatavuus on niin heikko, että tässä joutaa vielä pitkän aikaa miettimään vaihtoehtoja ja seuraamaan tarjouksia. Black Fridaykin sieltä tulla puksuttaa hiljalleen, toivottavasti tarjouskorista löytyy myös näitä Alphacoolin kamoja. :D

Btw. En löytänyt Alphacoolin sivuilta Eiswolfia 240mm radilla lainkaan 1080:lle. Pitääkö sellainen rakentaa aina erillispalikoista?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
Sitä minäki tuossa mietin, että saako omilla letkuilla muuta lisäarvoa settiin kuin että pääsee askartelemaan ja voi vaikuttaa vapaammin ulkonäköön, pätkimällä halutun väriset letkut sopivan mittaisiksi jne?

Henkilökohtaisesti en kotelon sisäpuolen ulkoasusta välitä eli minulle riittää kunhan ilma pääsee kiertämään ja kamat pysyvät viileinä. Tämän vuoksi hommaan kotelonkin yleensä umpinaisena ja joka puolelta äänieristettynä ja nämä Alphacoolin yhdisteltävät AIO-kamat osuvat tällaiseen tarpeeseen kuin nenä päähän helppoutensa ja käyttövarmuutensa osalta, vaikka eivät kaikkein kauneimpia olekaan. Pikaliittimet ovat käteviä myös juuri silloin kun vaihtaa komponentteja koneeseen, mutta ei niitäkään ole suositeltavaa availla usein, koska aina sieltä kuitenkin vähän pääsee vuotamaan. Lisäksi nuo Alphacoolin pikaliittimet ovat ilmeisesti vähän rimpuloita?

Komponenteiksi ajattelin alustavasti tuon videon inspiroimana Define C, Eisbaer CPU:lle 240 radilla, Eiswolf näyttikselle myös 240 radilla (molemmat radit mahdollisesti Corsairin 120mm ML-coolereilla, kun kerran ovat edelleen cdonissa tarjouksessa).

Tuossa setissä on kaksi pumppua (CPU+GPU), joten olisi mahdollista viritellä kamat eri järjestelmiksi tyyliin: eturadi CPU:lle (tuulettimet sisäpuolelle, imemään ilmaa sisään) ja kattoradi näyttikselle (tuulettimet sisäpuolelle, puhaltamaan radin läpi ulos), mutta taitaa olla järkevämpi yhdistää mm. vikasietoisuuden vuoksi kaikki samaan kiertoon ja se kai se on laajennettavan setin idea alunperinkin.

Coffee Lake -prossujen/emojen saatavuus on niin heikko, että tässä joutaa vielä pitkän aikaa miettimään vaihtoehtoja ja seuraamaan tarjouksia. Black Fridaykin sieltä tulla puksuttaa hiljalleen, toivottavasti tarjouskorista löytyy myös näitä Alphacoolin kamoja. :D

Btw. En löytänyt Alphacoolin sivuilta Eiswolfia 240mm radilla lainkaan 1080:lle. Pitääkö sellainen rakentaa aina erillispalikoista?
Juurikin helppoutensa takia. Itellä on väliä miltä koppa näyttää sisältä mutta katsotaan miten romppeet istuu paikoilleen, vähän letkujen ehdoilla mennään. Eniten näin alustavasti harmittaa että tossa eisbaerissa ei ole molemmissa letkuissa pikaliittimiä. Menisi jäähyn asennus helpommi paikoilleen.

Itellä tosiaan eisbaerissä ut60 240mm ja tarkoitus istuttaa kopan pohjalle, tuulettimet imee pohjasta koppaan radin läpi. Eiswolfilla st30 240mm ja kattoon radin läpi puhaltamaan ulos kopasta :)

Prossuna i7 7700k ja näyttiksenä v56@v64...
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
20171018_203515.jpg

Tämmönen " silli salaatti " siitä nyt tuli :D Piti vielä vaihtaa st30 cpu pumpulle ja ut60 gpulle. Ei siltinkään yltänyt ton alemman radin toinen letku cpulle. Nyt ne on sitten niin että radi radi gpu cpu vaikka olisi saanut mennä radi gpu radi cpu.


Kyllä tuo v56 ainakin jäähtyy kun bf1 pelatessa core siinä 46-47c mutta i7 7700k 73c... Aika kuumana tuo kivi käy vaikka vakiona vielä. Ehkä tuo radien kytkentä vaikuttaa?

Toi ut60 ei ihan täydellisesti istunut ja saanut kuin 3 ruuvia kiinni koska radin oik reunan tulppa pänni r5 etupaneelin tuuletin kehikkoon kiinni.

Muuten ihan tyytyväinen. Tälläin mä noita täyttelin:
20171018_153431.jpg
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 130
Tämmönen " silli salaatti " siitä nyt tuli :D Piti vielä vaihtaa st30 cpu pumpulle ja ut60 gpulle. Ei siltinkään yltänyt ton alemman radin toinen letku cpulle. Nyt ne on sitten niin että radi radi gpu cpu vaikka olisi saanut mennä radi gpu radi cpu.
Sillisalaatti kuvaa kyllä hyvin tuota letkusotkua, mutta mitäpä siitä jos muuten toimii, eikä ole tarkoitus esitellä. Minäkin vähän veikkaan, että lämmöt pysyisivät alhaisempina, jos radit eivät olisi peräkkäin. Eikö tuota toista radia pysty sijoittamaan koppaan mitenkään muuten, esim. pystyyn etupaneeliin?

Mistä muuten ostit nuo Aplhacoolin kamat ja mitä tuli hinnaksi? Minä en ole edelleenkään löytänyt mistään 240 radia 1080 (ti) -yhteensopivalla Eiswolfilla valmiina pakettina. Onko sellaista siis edes olemassa, vai onko näyttiksen kamat pakko ostaa aina erikseen? Alphacoolin sivuillakin on valmiita paketteja vain 120 radilla. Eisbaerille sentään löytyy 240 paketti.

Vähän houkuttelisi edelleen ostaa Alphacoolin erilliskomponentit ja viritellä itse letkut niiden välille, mutta en tiedä viitsiikö alkaa siihen hommaan, kun ei ole mitään valmiina, eikä oikein tiedä mitä kaikkea pitäisi edes hommata.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
Sillisalaatti kuvaa kyllä hyvin tuota letkusotkua, mutta mitäpä siitä jos muuten toimii, eikä ole tarkoitus esitellä. Minäkin vähän veikkaan, että lämmöt pysyisivät alhaisempina, jos radit eivät olisi peräkkäin. Eikö tuota toista radia pysty sijoittamaan koppaan mitenkään muuten, esim. pystyyn etupaneeliin?

Mistä muuten ostit nuo Aplhacoolin kamat ja mitä tuli hinnaksi? Minä en ole edelleenkään löytänyt mistään 240 radia 1080 (ti) -yhteensopivalla Eiswolfilla valmiina pakettina. Onko sellaista siis edes olemassa, vai onko näyttiksen kamat pakko ostaa aina erikseen? Alphacoolin sivuillakin on valmiita paketteja vain 120 radilla. Eisbaerille sentään löytyy 240 paketti.

Vähän houkuttelisi edelleen ostaa Alphacoolin erilliskomponentit ja viritellä itse letkut niiden välille, mutta en tiedä viitsiikö alkaa siihen hommaan, kun ei ole mitään valmiina, eikä oikein tiedä mitä kaikkea pitäisi edes hommata.
Joo eipä tarvi esitellä mutta kyllä sitä silti näyttää voi, joku muukin voi siitä innostua koska aika helppo vesijäähy systeemi prossulle ja näyttikselle :) Ei se täyttö ut60 ja eisbaerin kautta silti helpointa ollu et kyl siin joutu edes takas pistää poweri päälle pois, täyttöä ja radien heiluttelua. Paljon se toiminta muistutti custom loopin asennusta. Niistä tiedoista/taidoista oli hyötyä.

Meneehän toi ut60 eteenkin mutta liian lyhyt letku siltikkin. Pistin extension letkut tulemaan jolla pitäis saada ulotettua eisbaerille saakka. Myös Phobyan nesteen lämpötila anturin ostin jonka kiinnitän ensin radin liittimeen. Turhaan ostin sen näytöllisen mutta kun tuli vähän puskista tämä i7 7700k setin osto =) Tässä emolevyssä kerta paikka t sensorille. Voin näytöllisen myydä...

Erikseen ostin ut60 240mm ja periaatteessa st30 240mm:kin. Ut60 piti tulla täysin custom looppia varten mutta sitten löytyikin eiswolfia ac sivuilta ja taas suunnitelmat muuttu =)

No, harjotukset jatkuu ehkä vkl aikana millain nyt kerkiän. Hiljanen/lähes äänetön on kone jos ei v56 coil whineä lasketa :D

@kumihuilu
Paljonko laitoit tahnaa i7 7700k ja eisbaerin väliin? Yritän vaan pois sulkea "suurehkoja" lämpöjä. Uskon silti että noi radi kytkennät on se mistä se on kiinni. Ikinä en ole ennen näin kytkenyt looppejani..
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 849
Minä en ole edelleenkään löytänyt mistään 240 radia 1080 (ti) -yhteensopivalla Eiswolfilla valmiina pakettina. Onko sellaista siis edes olemassa, vai onko näyttiksen kamat pakko ostaa aina erikseen?
Eiswolf <-siitä sopiva radi ja tuolta-> Eiswolf-blokki Eiswolf GPX Pro

En oo hirveesti perehtyny mutta nää on valmiiksi täytettyjä eli blokki kiinni, pikaliittimet kiinni toisiinsa ja pitäs olla valmista. Tässä ainoa 1080Ti-blokki joka vaatii FE/refu designin (esim. MSI Aero), 1080:lle löytyykin laajemmin malleja.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 130
Eiswolf <-siitä sopiva radi ja tuolta-> Eiswolf-blokki Eiswolf GPX Pro

En oo hirveesti perehtyny mutta nää on valmiiksi täytettyjä eli blokki kiinni, pikaliittimet kiinni toisiinsa ja pitäs olla valmista. Tässä ainoa 1080Ti-blokki joka vaatii FE/refu designin (esim. MSI Aero), 1080:lle löytyykin laajemmin malleja.
Joo, erillisinä löytyy kyllä. Ihmettelin vaan että miksi noista ei ole valmiita paketteja olemassa? Vähän kehnosti ja epäselvästi tuotteistettu, imo.

Periaatteessa kiinnostaisi myös rakennella custom looppi, mutta toisaalta näissä houkuttelee helppous ja huoltovapaus.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 399
240 on aika yliampuva näyttikselle, sen takia sitä ei todennäköisesti ole vakio pakettina.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 130
240 on aika yliampuva näyttikselle, sen takia sitä ei todennäköisesti ole vakio pakettina.
Voi olla näinkin, mutta samassa kierrossa prossun kanssa siinä on pykälää enemmän järkeä. Enemmän jäähypintaa tarkoittaa että voi pyörittää tuulettimia hiljempaa.
 

waotus

Raudanhamstraaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
408
Eikös @Makro16 ole ihan sama oikeestaan (1-3asteen ero veden lämpötilassa) miten radit on kytketty lämmönlahteisiin nähden? Itse komponenttien lämpötiloihin sillä ei pitäisi olla suurta vaikutusta. Näin muistan viisaampien valistaneen tuolla custom-jäähypuolella :)

Onhan ilman vaihtuminen tuossa 60mm radissa tarpeeksi kova? Tarvitsisiko toiset flektit vielä lisää? Se myös todennäköisesti tuottaa koteloon enemmän lämpöä kuin tavallinen 30radi. Jos ylhäällä oleva radi on vielä poistona, niin kannattaisiko laittaa ottamaan myös sisään? Siitäkin on ollut puhetta (ja mielipiteitä :D) paljon, että sitä lämmitettyä ilmaa ei kannata työntää radeihin uudestaan.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
214
Tämmönen " silli salaatti " siitä nyt tuli :D Piti vielä vaihtaa st30 cpu pumpulle ja ut60 gpulle. Ei siltinkään yltänyt ton alemman radin toinen letku cpulle. Nyt ne on sitten niin että radi radi gpu cpu vaikka olisi saanut mennä radi gpu radi cpu.


Kyllä tuo v56 ainakin jäähtyy kun bf1 pelatessa core siinä 46-47c mutta i7 7700k 73c... Aika kuumana tuo kivi käy vaikka vakiona vielä. Ehkä tuo radien kytkentä vaikuttaa?

Toi ut60 ei ihan täydellisesti istunut ja saanut kuin 3 ruuvia kiinni koska radin oik reunan tulppa pänni r5 etupaneelin tuuletin kehikkoon kiinni
saisko ton ut60 kiepautettua pituus suunnassa 180 astetta? eiks sillon letkut yltäis cpu->240mm radi->gpu->ut60->cpu.. ? ehkä :D
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
214
ja mitä noihin lämpöihin niin. itelläni prossu BF1:sen kanssa lämmöt nyt ton 280mm karhun kanssa max 65c ja toi mun FTW 1080 orkkis jäähyllä huitelee sielä 70c.
ja esim ton uuden Shadow of War kanssa prossu hyvä että ottaa edes 60c.. eikä mulla ole kuin etupaneelin takana toi radi + vardar F1 pullina.
en tiedä olenko pahasti väärässä ja harhaine :D mutta luulis että cpu:n lämmöt nyt vähän edes tippuis tolla sun loopilla
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
Eikös @Makro16 ole ihan sama oikeestaan (1-3asteen ero veden lämpötilassa) miten radit on kytketty lämmönlahteisiin nähden? Itse komponenttien lämpötiloihin sillä ei pitäisi olla suurta vaikutusta. Näin muistan viisaampien valistaneen tuolla custom-jäähypuolella :)

Onhan ilman vaihtuminen tuossa 60mm radissa tarpeeksi kova? Tarvitsisiko toiset flektit vielä lisää? Se myös todennäköisesti tuottaa koteloon enemmän lämpöä kuin tavallinen 30radi. Jos ylhäällä oleva radi on vielä poistona, niin kannattaisiko laittaa ottamaan myös sisään? Siitäkin on ollut puhetta (ja mielipiteitä :D) paljon, että sitä lämmitettyä ilmaa ei kannata työntää radeihin uudestaan.
No se 1-3c tekee jo jotain eikä tarvisi kierrättää näyttiksen kuumaa vettä prossulle ja sitten vasta jäähtymään. Näyttis saa viileemmän veden nyt ja jäähtyykin. Sitten prossu saa ns jämät viileydestä +näyttiksen tuottaman lämmön. Olen vielä kannallani :)
Toi on totta että suuri ylipaine voisi olla hyvä juttu, näin olen itekkin joskus tehnyt mutta ei sekään muailmaa mullista, toki sillä olisi vaikutusta. Joskus mulla oli sillain ja sukkahousuista tehty suodatin 3:lle gt 800rpm tuulettimelle :D

Tosta en oo lainkaa varma kui riittävästi nb 1200 puhaltaa utn läpi koska bios säädöt hiuka auki. Just ja just kädel tuntu päältä. Erilline säädin olis poikaa mut katotaan katotaan :)
saisko ton ut60 kiepautettua pituus suunnassa 180 astetta? eiks sillon letkut yltäis cpu->240mm radi->gpu->ut60->cpu.. ? ehkä :D
Se onnistuis varmasti mutten haluu ku sit liia lähel näyttikse toine letku yms :)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 130
Eikös @Makro16 ole ihan sama oikeestaan (1-3asteen ero veden lämpötilassa) miten radit on kytketty lämmönlahteisiin nähden? Itse komponenttien lämpötiloihin sillä ei pitäisi olla suurta vaikutusta. Näin muistan viisaampien valistaneen tuolla custom-jäähypuolella :)
Näinhan se taitaa tosiaan mennä kun tarkemmin asiaa ajattelee, eli että systeemissä kiertävän veden lämpö tasaantuu samaksi vaikka järjestys olisi mikä.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
@waotus

Noniin, tänään sain sitten aikaiseksi tuon pidemmän letkun ja t sensorin laitettua paikoilleen. Nyt ylettyy ja pelittää niin kuin kuuluukin. Mitä nyt katoin niin cpu ja gpu 5-10c lähti lämpöjä ellei jopa enemmän :) Nesteen lämpötilakin jotain vähä yli 30c. Selvis nyt seki et tuulettimet käy vaan 500rpm eli hyvä kuin käyvät edes =) Pumput käy 100%:lla molemmat. Nyt on eisbaer kiinni cpu optissa ja eiswolf aio pump paikassa. Kaikki 4 ac nb tuuletinta cha fan2:ssa. Täytyy tolla fan xpertillä säädellä vaikka ei oikeastaan tarvisi.

Kyllä mä sen arvasin että varmasti lämmöt lähti laskuun cpu radi gpu radi kytkennällä. Ehkä vielä katosta alaspäin radin läpi voisi vielä laittaa mutta mitä turhaan :)

Mites, voiko pumput käydä 100% koko ajan vai tarviiko laskea? Nyt kun on 2kpl pumppuja niin kuis pienille kierroksille/volteille ne kannattaisi säätää?

Niin ja ulkonäkökin kopan sisällä muuttui silli salaatista asiallisemmaksi =)
20171021_211640.jpg
 

waotus

Raudanhamstraaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
408
Hienoa @Makro16, että sait laskettua CPU:n lämmöt alas. Otitko irti (eisbaer)-säiliötä toimenpiteen ajaksi? (että kontakti on ollut samanlainen koko ajan) Itse varmaan haluisin testata tuon all-pull-confilla, koska se on kuitenkin "nopea" toteuttaa.

Mites, voiko pumput käydä 100% koko ajan vai tarviiko laskea? Nyt kun on 2kpl pumppuja niin kuis pienille kierroksille/volteille ne kannattaisi säätää?
Jos ne ei pidä ääntä, niin mitä sitä turhaa laskemaan. Itsellä pysyy 7,2V koko ajan, nousematta milloinkaan. Ei ollut testien aikana vaikutusta lämpötilaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
Hienoa @Makro16, että sait laskettua CPU:n lämmöt alas. Otitko irti (eisbaer)-säiliötä toimenpiteen ajaksi? (että kontakti on ollut samanlainen koko ajan) Itse varmaan haluisin testata tuon all-pull-confilla, koska se on kuitenkin "nopea" toteuttaa.


Jos ne ei pidä ääntä, niin mitä sitä turhaa laskemaan. Itsellä pysyy 7,2V koko ajan, nousematta milloinkaan. Ei ollut testien aikana vaikutusta lämpötilaan.
En ottanut koska ei tarvinnut. Se näissä ac leluissa se kaikista hienoin puoli on. Letkujen pikaliittimet vaan irti ja varovasti laski muutamat tipat talouspaperiin ja thats it. Ton 32cm uuden letkun +tsensorliitin täytin suoraan siitä ac kelvinin pullosta. Siinä pullossa just sopiva/kätevä se ruiskupää. Sitten vaan nopea kiepautus ut60 radiin kierteille. Ei edes roiskunut. Eikä kyllä juurikaan kun sen lyhyemmänkin nappasin radista irti. :)

Joo ku olis joku säädinpaneeli ni sais noi kaikki silleen ku haluis ja mahdollisimman helposti. Biosin ja fan expertin kans o aina oma kikkailus ja loppu peleis ei siltinkää vält mät miellytä ja tarvii sen säätimen :) Okei eli joku 7-9v ni olis aika bueno pumpuille. Ei ne kyl juuri ääntä kieltämättä täysilläkään pidä, voin nyt kans sen allekirjoittaa kun joku siitä mainitti =)
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
214
@kumihuilu
Paljonko laitoit tahnaa i7 7700k ja eisbaerin väliin? Yritän vaan pois sulkea "suurehkoja" lämpöjä. Uskon silti että noi radi kytkennät on se mistä se on kiinni. Ikinä en ole ennen näin kytkenyt looppejani..


ton katsoin ja otin pois kyseisen toiminnon emolevyltä. tiputti hieman noita max lämpöjä. ja ihan normaalisti omasta mielestä laittanut. "noin herneen verran" ja käytin levitys lastaa. tahna on Antec Formula 7 - Nano Diamond Thermal Compound, 4g - 15,00€

seka radissa on ek:n vardar 140mm, 1150 rpm ropellit. sekä prossu niin vakiona mitä sen saa

nyt tein itsekkin hieman muutoksia asennukseen.. survoin ton 280mm radin kattoon :D onhan se hieman vinossa ja näin mutta kiinnitys hoituu nyt 6kpl ruuvilla 8 siasta. eli kunhan nyt joskus saan palautuksena sen oikean suden niin puran ton emon muovi härpäkkeen pois ja asentelen sit kaikki kunnolla. ja tosiaan mulle tulee nyt aluksi suden mukana se 120mm radi ja sen sijoitus tulee nyt mihkä se ikinä mahtuu järkevästi. seurailen tarviinko sit isompaa radia vai en. vaikka kyllä sen teoriassa pitäs riittää hyvin mutta saa nähä. vastaako omaa vaatimus tasoa vai ei. lähinnä hiljaisuus / tehokkuus.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 074
Kyl toi nyt jo jäähtyy ku lisäsin sen pidemmä letkun ja vaihdoin järjestystä. Iha jäätävää tahnaa toi sun formula. Ite ostin joskus sitä ja laitoi yhe kerra hiuka ja totesin et ompas kovaa tavaraa. En tykänny.

Juu perus pisara menetelmällä mennään tai on menty jo vuosia ja en oo levitelly. Mun mielest aika turhaa vai voiko joku sanoa että siitä olis oikeasti hyötyä. Ainaki jos o nämä s115x prossut käytössä.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
214
levittelen tuota juuri sen jäykkyyden takia :) ja samaa mieltä että aika hanurista tuo tahna
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
214
oliko niin että laitoit vain suoraan noi letkut tuohon ut60 radiin kiinni? että et tarvinnu mitään väli kilkuttimia? vai mikä toi tossa toisen letkun ja radin välissä on? :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
247 361
Viestejä
4 312 275
Jäsenet
72 024
Uusin jäsen
mivelt

Hinta.fi

Ylös Bottom