Kertokaas tyhmällä onko tuo G-SYNC enää hintansa arvoinen kun vertaa adaptive-sync? Mitään CS:ää ei tule pelattua ja nopein FPS-peli itselle lienee Doom ja Warzone. Ainut kysymysmerkki itselle G8 NEO:n suhteen on toi GSYNC puute kun takapakkia en halua ottaa G-SYNCistä kun siihen on tottunut. :S Toki toi G8 kaarevuus vähän harmittaa, mutta kaippa sen kanssa elää kerran näyttöä tulee katsottua suoraan noin metrin päästä ja kerran koko on 32".
Itsellä ollut viimeisen 10 vuoden aikana 7-8 eri näyttöä, kaikki huippuversioita eli 500-1000e olen jokaisesta maksanut.
On ollut aitoja G-Sync näyttöjä niiden vaatimalla moduulilla 3-4 kappaletta, ja loput tällä nykyajan softalla toteutettuja kuten AMD:tä tukevat kaikki "Freesync" näytöt.
Sen sanon että porukka luulee että kun niillä on "G-Sync" tuettu näyttö, siis softalla toteutettu eli ns. G-Sync -tuettu näyttö NYT.NYT.NYT. lähtee ja tapan kaikki ja sain sellaisen.
Niin SANON että sillä ei ole mitään tekemistä alkuperäisen nVidian tekemän moduulin omaavan (=sisältää aidon nVidian G-Sync moduulin, joka nostaa näytön hintaa ~200e Suomessa, verottomana jo sellaisen 100-150usd).
Vuosiin ei nVidia lähtenyt tuohon AMD:n halpaan-lasten Freesync touhoiluun mukaan. Vaan vaati että näytössä pitää olla oma moduuli joka omilla prosessoreillaan tekee kikkansa, mm. poistaa stutteroinnin.
No, AMD "keksi" omansa softalla ja käänsi monttujen myynti kelkkaa kohti omaa leiriä.
Lopulta, vuosien tappelun jälkeen myös nVidian piti markkinoillisista syistä nöyrtyä kohti softalla toteutettua syncciä kohti. Ja se teki niin markkinoiden pakotettua niin, ja niin me kuluttajat saatiin:
G-Sync Compatible, eli softalla toteutetut monitorit, aivan kuten on AMD:n Freesync ruudutkin tehty.
Noiden "softa" näyttöjen kanssa ei ole muuta tekemistä G-Syncin kanssa kuin markkinointi nimi, Compatible näytöissä kun EI ole aitoa G-Sync moduulia sisäänrakennettuna!
Itse möin julkkarissa ostamani (699e) sitten ostamani Samsung G7 32" 240Hz 1440p näyttöni juurikin 2 viikkoa sitten pois. Se oli G-Sync tuettu, ikinä en pitänyt "G-Sync" päällä koska se lisää Input-Lagia, tosin vain hiukkasen mutta ennenkaikkea hiiren vastaavuus on paljon parempi ilman sitä. Pitää rajoittaa FPS:t alle maksimi näytön päivitystaajuuden että saa maksimit irti näytöstään.
Möin siis tuon G7:n, ja nyt mulla ollut 3 viikkoa 4K (3840x2160) 144Hz näyttö. Odottelin pari vuotta että näiden hinnat tippuu alle tonniin, ja oli sopivasti Juhannuksen jälkeen ACERlla Jimmsillä kampanja josta sain nykyisen ACER Predator näyttöni (ovh.1099e) hintaan 799e.
On G-Sync tuettu mutta en todellakaan kåytå moista softa moskaa. Olen rajoittanut FPS:ni 140 niin on paljon sulavampi ruudunpäivitys sekä hiirenkin toiminta on tarkempaa. Niin paljon helpommin saan head-shotteja esim. Hell Let Loose pelissä.
Kun FPS:ää rajoitetaan softalla, on tärkeätä että sen nopeuden pitäisi pysyä siellä kuten tiedät että minimi input-lag säilyy. Jos FPS tippuu alle rajoitetun niin tulee ylimääräistä Input-Lagia, kuten jos GPU:n käyttöaste (GPU=Usage) käy 99% asteessa eli näyttis huutaa hoosiannaa eli käy täydellä teholla (josta ei 99% pelaajista ymmärrä mtn..., mutta, hei, ei ole mun ongelma jos ei ymmärrä PC:n toimintaa)...
Loppu on toinen juttu johon en vastaa (=En ole mikään yleistietokone joka vastaa kaikkien kysymyksiin),
Btw. Tämä 4K-144Hz (~140fps) on ihan vi-tun uskomaton!