3dfx on jo eellä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
  • Avainsanat Avainsanat
    3dfx
Ei pyöritä, kun ei tue varmaan puoliakaan noiden pelien grafiikkaominaisuuksista.

Okei saatoin ehkä hieman liioitella, mutta tämä video todistaa että kyllä se näillä asetuksilla ainakin
HL2 pyörittää jokseenkin pelattavasti:

model detail: low
texture detail: medium
shadow/shader detail: low
water detail: simple reflections
filtering mode: bilinear
resolution: 1024 x 768

Lähde: Half-Life 2 - Gameplay 3dfx Voodoo 5 6000 AGP (2x FSAA)


Onhan to jokatapauksessa hiton kova suoritus, kun kyseessä vuosituhannen vaihteen AGP näyttis...
 
Okei saatoin ehkä hieman liioitella, mutta tämä video todistaa että kyllä se näillä asetuksilla ainakin
HL2 pyörittää jokseenkin pelattavasti:

model detail: low
texture detail: medium
shadow/shader detail: low
water detail: simple reflections
filtering mode: bilinear
resolution: 1024 x 768

Lähde: Half-Life 2 - Gameplay 3dfx Voodoo 5 6000 AGP (2x FSAA)


Onhan to jokatapauksessa hiton kova suoritus, kun kyseessä vuosituhannen vaihteen AGP näyttis...
Myös Doom3 pyörii Voodoolla. Toki saman syksyn pelejä molemmat. Doomin valaisuun perustuva maisemointi vain tekee siitä paljon karumman näköisen


En muista tarvitsiko tässä tehdä mitään taikatemppuja, muistaakseni tuo on myös tapeltu pyörimään voodoo2 sli:llä mutta siinä piti puukottaa peliä rankasti
 
Myös Doom3 pyörii Voodoolla. Toki saman syksyn pelejä molemmat. Doomin valaisuun perustuva maisemointi vain tekee siitä paljon karumman näköisen


En muista tarvitsiko tässä tehdä mitään taikatemppuja, muistaakseni tuo on myös tapeltu pyörimään voodoo2 sli:llä mutta siinä piti puukottaa peliä rankasti


Kyllä, piti potato mode saada päälle ensin :D

 
3DFX:n julkaisua edeltävät ennakko-odotukset olivat erittäin korkealla, ja niihin liittyi useita keskeisiä tekijöitä:

Ennakko-odotukset
1. 3D-grafiikan läpimurto:

- 3DFX:n lupaus mullistaa PC-pelaaminen huippuluokan 3D-kiihdytysteknologialla asetti suuria odotuksia pelien visuaalisen laadun suhteen. Se toi markkinoille idean siitä, että reaaliaikainen 3D-grafiikka voisi olla yhtä kaunista kuin tuolloin staattisessa renderöinnissä nähtiin.

2. Laaja yhteensopivuus:
- 3DFX:n omien Glide-ajurien ja suunnitellun DirectX-tuen ansiosta odotettiin laajaa pelitukea, mikä tekisi siitä helposti soveltuvan monenlaisiin peleihin ja sovelluksiin. Tämä oli tärkeää, sillä 3D-kiihdyttimien markkina oli vielä kehittymässä.

3. Suorituskyvyn harppaukset:
- Voodoo Graphics -piirisarjan ennustettiin tuovan merkittävän suorituskyvyn kasvun erityisesti pelikäytössä. Esimerkiksi tri-lineaarinen suodatus ja monimutkaisemmat valaistusefektit odotettiin nostavan pelien visuaalisen laadun täysin uudelle tasolle.

Vastaanotto ja toteutuneet odotukset
3DFX Voodoo -sarja täytti monet odotukset ja nosti 3D-grafiikan standardit uusille tasoille. Se hallitsi markkinoita vuosien ajan ja oli monien pelikehittäjien ensisijainen valinta, kun suunniteltiin pelejä, jotka hyödynsivät kiihdytettyä grafiikkaa. Teknologian vaikutus näkyi sekä visuaalisessa parantumisessa että laajemman pelaajayhteisön kiinnostuksen kasvussa PC-pelaamiseen.

(AI tarinaa 1994-98 Mikrobiteistä kysymykseen "mitä ennakko-odotuksia 3DFX:llä oli?")
 
3DFX:n julkaisua edeltävät ennakko-odotukset olivat erittäin korkealla, ja niihin liittyi useita keskeisiä tekijöitä:

Ennakko-odotukset
1. 3D-grafiikan läpimurto:

- 3DFX:n lupaus mullistaa PC-pelaaminen huippuluokan 3D-kiihdytysteknologialla asetti suuria odotuksia pelien visuaalisen laadun suhteen. Se toi markkinoille idean siitä, että reaaliaikainen 3D-grafiikka voisi olla yhtä kaunista kuin tuolloin staattisessa renderöinnissä nähtiin.

2. Laaja yhteensopivuus:
- 3DFX:n omien Glide-ajurien ja suunnitellun DirectX-tuen ansiosta odotettiin laajaa pelitukea, mikä tekisi siitä helposti soveltuvan monenlaisiin peleihin ja sovelluksiin. Tämä oli tärkeää, sillä 3D-kiihdyttimien markkina oli vielä kehittymässä.

3. Suorituskyvyn harppaukset:
- Voodoo Graphics -piirisarjan ennustettiin tuovan merkittävän suorituskyvyn kasvun erityisesti pelikäytössä. Esimerkiksi tri-lineaarinen suodatus ja monimutkaisemmat valaistusefektit odotettiin nostavan pelien visuaalisen laadun täysin uudelle tasolle.

Vastaanotto ja toteutuneet odotukset
3DFX Voodoo -sarja täytti monet odotukset ja nosti 3D-grafiikan standardit uusille tasoille. Se hallitsi markkinoita vuosien ajan ja oli monien pelikehittäjien ensisijainen valinta, kun suunniteltiin pelejä, jotka hyödynsivät kiihdytettyä grafiikkaa. Teknologian vaikutus näkyi sekä visuaalisessa parantumisessa että laajemman pelaajayhteisön kiinnostuksen kasvussa PC-pelaamiseen.

(AI tarinaa 1995-98 Mikrobiteistä kysymykseen "mitä ennakko-odotuksia 3DFX:llä oli?")
Onko pakko tunkea tuota AI roskaa tännekin? Tuossakin on räikeitä virheitä ja nämäkin viestit jäävät verkkoon elämään omaa elämäänsä (mahdollisesti seuraavan roskageneraattorin opetusmateriaaliksi).
 
Onko pakko tunkea tuota AI roskaa tännekin? Tuossakin on räikeitä virheitä ja nämäkin viestit jäävät verkkoon elämään omaa elämäänsä (mahdollisesti seuraavan roskageneraattorin opetusmateriaaliksi).
Mitä virheitä tuossa muuten on, tuossa kuitenkin AI:lla lähteenä lehdet :hmm:
 
Ikävä kyllä AI-paskaroska on jo vauhdilla täyttämässä ainakin UK-kielisiä foorumeita, xitter'hän on jo liki täysin sitä itseään :poop: Asiaa ei yhtään auta se jotta reddit myi kaiken keräämänsä käyttäjätiedon/datan käyttäjiltään kysymättä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 771
Viestejä
4 516 212
Jäsenet
74 469
Uusin jäsen
Peuzhi
Back
Ylös Bottom