Ratkaistu 1000M/1000 kuitu --> todellisuus 100M

Hei, tää on tietotekniikkafoorumi. Klikkaa sitä kuvaa ja käske tekoälyn hakea vastineet ;) Google Lens Chromessa esimerkiksi.

Tämän tajusin muutama minuutti viestin laittamisen jälkeen...😅

Kiitos ja anteeksi.

Palaan kun saan painettua tuon johdon tuonne takaisin ja testattua toiminnan.
 
Tämän tajusin muutama minuutti viestin laittamisen jälkeen...😅

Kiitos ja anteeksi.

Palaan kun saan painettua tuon johdon tuonne takaisin ja testattua toiminnan.
Mikset käske urakoitsijaa korjamaan sätöksiään? Tuo on selkeä virhevastuuasia koska on asennusvirheestä kyse. Ei ollenkaan mikään takuuasia.
Tiedän kyllä, että hyvää jos haluaa niin täytyy yleensä itse tehdä. Mut jos näistä ei pidetä mekkalaa, niin ranet vaan jatkaa ranettamistaan ja käärii kovat rahat toheloinnistaan.
 
Mikset käske urakoitsijaa korjamaan sätöksiään? Tuo on selkeä virhevastuuasia koska on asennusvirheestä kyse. Ei ollenkaan mikään takuuasia.
Tiedän kyllä, että hyvää jos haluaa niin täytyy yleensä itse tehdä. Mut jos näistä ei pidetä mekkalaa, niin ranet vaan jatkaa ranettamistaan ja käärii kovat rahat toheloinnistaan.
On sen verran pikku keissi että vähemmällä pääsee kun laittaa sen vitosen työkaluun ja korjaa itse kuin laittelee sähköposteja ja kuuntelee urakoitsijan väistelyä ja selityksiä kuukausien ajan.
Seuraavien lähipiiriin sattuvien talokauppojen kohdalla huomaakin sitten kysyä atk-verkon mittauksista että onko tehtynä vai teetetäänkö alihankintana jos urakoitsijalla ei rahkeet riitä.

 
Mikset käske urakoitsijaa korjamaan sätöksiään? Tuo on selkeä virhevastuuasia koska on asennusvirheestä kyse. Ei ollenkaan mikään takuuasia.
Tiedän kyllä, että hyvää jos haluaa niin täytyy yleensä itse tehdä. Mut jos näistä ei pidetä mekkalaa, niin ranet vaan jatkaa ranettamistaan ja käärii kovat rahat toheloinnistaan.
Katotaan tuleeko tolla kuntoon. Jos tulee, niin en ala meteliä nostamaan. Jos pitää alkaa johtoja vetämään seinien sisään uudelleen niin sitten alan vastuullisia selvittämään.

Noin 1,5kk tässä nyt asuttu ja 2020 valmistunut kiinteistö. Eiköhän myyjällä ole tiedossa mihin olla yhteydessä jos ilmenee isompaa ongelmaa.
 
Terminoisin koko liittimen uudestaan kyllä tuossa vaiheessa, jos siellä on kokonaan irtonaisia johtimia. Loputkaan tuskin on ihan parhaalla suorituksella paineltuja.

Voin kuvitella sitä kuuma peruna leikkiä mikä alkaa, kun yrität saada kuusi vuotta vanhaan rivarikiinteistöön rakennuttajaa korjaamaan jonkun sähkärialihankkijan maanantaikrapula-asennuksia.
 
Otin nyt yhden ongelmaisen väylän molemmista päistä auki.

Osui huoneen puoleisesta liittimestä silmään tuo vasen ylänurkka eli sinivalkoinen. Näytti siltä, että kelluisi hahlon päällä eikä olisi siellä pohjalla kuin muut. Kuvasta ehkä vaikea huomata. Mutta livenä eron huomasi kyllä
20260517_135419.jpg

Kun hetken aikaa liitintä kädessä pyöritteli, kun noita zoomaili niin lähti se johto kokonaan pois hahlosta ilman mitään nykimisiä.

Ei juhlita vielä, että tässä olisi ratkaisu talon verkko-ongelmiin, täytyy vielä korjata ja testata. Ja sitten jos tuo väylä alkaa toimimaan oikein, niin loputkin pistokkeet auki ja tarkastukseen.

Kaapin päässä pistoke näytti kunnossa olevalta.

20260517_134824.jpg



Eli ilmeisesti "Punch Down" työkalua hankintaan ja kokeilemaan?
Jos tietää mitä tekee niin kyllä noita saa tökittyä myös terävällä pienellä talttapäisellä meisselillä ja joskus oon muistaakseni jonkun jopa leipäveitsellä korjannu. :-D Pääasia siinä johdon pohjaan tökkäämisessä on että johto kuoriutuu noihin sivussa oleviin teräviin rautoihin ja sit uppoaa pohjaan niin että pysyy kontaktissa. Ruuvimeisselillä painaessa kannattaa painaa sitä johtoa vaan siitä liittimen metalliosan vierestä ettei riko sitä liitin osaa.
 
Jo siitä, että kytkennät on tehty A-kytkentätavan mukaan, tietää että ne on tehnyt joku satunnainen säheliukko, eikä ainakaan mikään tietoliikenteen ammattilainen.

Tällainen työkalu kannattaa hankkia jos noita isomman kasan aikoo kytkeä uudelleen, koska myös katkoo johtimet sopivan pituisiksi samalla:

 
Voi veljet ja siskot. Kun sain korjattua tuon pistokkeen, josta tänne kuvan laitoin niin tuli 1000M siihen huoneeseen. Seuraavaksi otin olohuoneen 100M antavan pistokkeen auki, niin siinä aivan sama homma. Sama johto huonosti paikoillaan. Sen kun korjasi, niin tulee siitäkin se 1000M.
Eli näissä molemmissa se vika oli huoneen päädyn pistokkeessa ja kaikki oli ok "jakamon" päässä.

Nyt olisi vielä 3:n huoneen pistokkeet korjattavana, mutta tällä hetkellä tulee 1000M tällä hetkellä tarvittaviin pistokkeisiin.

Kyllä ihan aavistuksen ärsyttää tekemisen laatu, mutta enemmän olen äärimmäisen tyytyväinen siihen, että tuli tuolla pistokkeiden korjauksilla kuntoon.

Kiitos isosti kaikille avusta!
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
308 733
Viestejä
5 237 288
Jäsenet
83 355
Uusin jäsen
Stormy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom