Vaativa rata ajaa kovaa. Tuossa on jo liikaa voimaa, kello ei tykkää, jopa parin litran vaparilla oleva E30 on nopeampi.Bemarissa ihan kohtuullisesti voimaa ja kuskilla hyvät ajotaidot.
Tuolla kanavan muuta tarjontaa: HillClimb Monsters
Tuli pällisteltyä tätä kesällä mantorpin radan varikolla ja juteltua kuskin kanssa, vanhempi herrasmies. Buldren porukalla on pirusti muitakin tehokkaita pirssejä ja kaikki yhtä hienosti rakennettuja. Suomalaisittain hienoa että Minttu -viina on yks heidän sponsoreista ja sitä tuntui heillä olevan ihan riittävästiBemarissa ihan kohtuullisesti voimaa ja kuskilla hyvät ajotaidot.
Tuolla kanavan muuta tarjontaa: HillClimb Monsters
Se oli tämä sama M3 millä ko. nopeusennätys on tehty.Eiköhän tuon porukan vehkeet ole suurimmaksi osaksi tehty ihan hauskanpitoon eikä veri suussa kelloa vastaan tappeluun, ainakin mitä sitä meininkiä mantorpissa ja rakkestadissa on tullut kans katseltua. Tuntuu olevan asenne ihan kohdillaan vaikka en ko. kavereiden kanssa ole juttelemaan mennytkään. Niiden possut näkyy kulkevan ilman sladitteluakin mutta muut veteleekin sitten ihan miten sattuu. Eikös nää tehneet sierrallakin jonkun jäänopeus-ennätyksen?
Olisi hauska tietää ko. ryhmän taustat. Rahaa tuntuu olevan.
Oot kyllä ihan kujalla. Edes bmw M4 GT4 ei pystynty samaan aikaan. Parin litran vapari E30:lla ei kyllä mitään toivoa.Vaativa rata ajaa kovaa. Tuossa on jo liikaa voimaa, kello ei tykkää, jopa parin litran vaparilla oleva E30 on nopeampi.
Tuossa on reilu 2:05, joka on kahden ajon yhteistulos, joten vapari E30 on yli pari sekuntia nopeampi.Oot kyllä ihan kujalla. Edes bmw M4 GT4 ei pystynty samaan aikaan. Parin litran vapari E30:lla ei kyllä mitään toivoa.
Tuo on nopeampi vain koska se on rakennettu puhtaasti rata-ajoon. Tuo 1300hp on rakennettu diftingiin, jos samaan koriin laitettaisiin sen tekniikka, tehokkaampi olisi selvästi nopeampi. Ei se lisäteho hidasta autoa kuten väitit. Ei mahda myöskään montaa 2l vapari E30 löytyä, jossa on 300hp+ kuten tuossa. Väittäisin, että 99,9% 2l vapari e30 on tuota 1300hp autoa hitaampia.Tuossa on reilu 2:05, joka on kahden ajon yhteistulos, joten vapari E30 on yli pari sekuntia nopeampi.
Koko homman pointti oli juurikin, että tuo on ylitehoinen ja painava auto tuolle radalle. Monzassa olisi ihan eri asetelma, mutta kuvailin juuri tuota rataa vaativaksi, jolloin jopa se vapari E30 on nopeampi. Optimaalista voimaa on vaikea määrittää, mutta mikä ei mene tiehen on ylimääräistä.Tuo on nopeampi vain koska se on rakennettu puhtaasti rata-ajoon. Tuo 1300hp on rakennettu diftingiin, jos samaan koriin laitettaisiin sen tekniikka, tehokkaampi olisi selvästi nopeampi. Ei se lisäteho hidasta autoa kuten väitit. Ei mahda myöskään montaa 2l vapari E30 löytyä, jossa on 300hp+ kuten tuossa. Väittäisin, että 99,9% 2l vapari e30 on tuota 1300hp autoa hitaampia.
Tottakai tuollainen rata estää suurien tehojen täyden hyödyntämisen. Mutta ei ne isot tehot itsessään hidasta. Se, miten se alusta ja auton paino on optimoitu tottakai vaikuttaa todella paljon aikaan. Kuitenkin tuon vapari E30 kori kulkisi tuolla 1300hp tekniikalla kovempaa tuon radan. Tuo kun oli selvästi rakennettu alustaltaan ym. radalla kulkemaan nopeasti driftaamisen sijasta. Toinen nyt vaan oli tuosta ensimmäisen vedon driftaamisesta päätellyt siihen suunniteltu.Koko homman pointti oli juurikin, että tuo on ylitehoinen ja painava auto tuolle radalle. Monzassa olisi ihan eri asetelma, mutta kuvailin juuri tuota rataa vaativaksi, jolloin jopa se vapari E30 on nopeampi. Optimaalista voimaa on vaikea määrittää, mutta mikä ei mene tiehen on ylimääräistä.
Tuolla radalla ne oikeasti nopeat autot on sitten erikseen.
Kyllä nuo taitaa ihan yleisillä teillä ajaa. On myös olemassa sellainen määritelmä kuin pito, liika voima on liikaa. Jos laitetaan tuo auto maksimisäädöillä liikkeelle niin ihan varmasti on hitaampi, pitoa ei ole.Tottakai tuollainen rata estää suurien tehojen täyden hyödyntämisen. Mutta ei ne isot tehot itsessään hidasta. Se, miten se alusta ja auton paino on optimoitu tottakai vaikuttaa todella paljon aikaan. Kuitenkin tuon vapari E30 kori kulkisi tuolla 1300hp tekniikalla kovempaa tuon radan. Tuo kun oli selvästi rakennettu alustaltaan ym. radalla kulkemaan nopeasti driftaamisen sijasta. Toinen nyt vaan oli tuosta ensimmäisen vedon driftaamisesta päätellyt siihen suunniteltu.
Mitä tulee puhtaasti kisa-autoiksi rakennettuihin niin tottakai sellainen voittaa minkä tahansa katuauton radalla, varsinkin jos on optimoitu juuri tuollaiselle radalle.
No voihan tuo ennätysautokin olla katulaillinen, mutta ei se silti mikään normi auto ole. Ei sillä mennä töihin, kavereille jne. Sillä ajetaan vain kisoja ja testejä. Joskus ehkä joku hupiajo kerran kesään. Yleensä autoissa on myös sellainen asia kuin kaasupoljin, jolla sitä tehoa säädetään. Osaava kuski osaa hyödyntää sitä tehoa kun pitoa on. Toki jossain vaiheessa tulee se raja milloin enempää tehoa ei voida enää hyödyntää kun ei ole pitoa. Tähän vaikuttaa taas alusta, sen säädöt, renkaat jne. jne.Kyllä nuo taitaa ihan yleisillä teillä ajaa. On myös olemassa sellainen määritelmä kuin pito, liika voima on liikaa. Jos laitetaan tuo auto maksimisäädöillä liikkeelle niin ihan varmasti on hitaampi, pitoa ei ole.
Siis paikotellen vähentää suorituskykyä.Voisiko tämänkin riidan lyödä poikki ja todeta että enemmän voimaa ei samassa suhteessa enää tietyn pisteen jälkeen lisää suorituskykyä
Miten voi olla auto samaan aikaan aivan mahtava sekä hirveä
1996 Alfa Romeo 155 V6 Ti EPIC Sound In Action Around A Street Circuit
Rumasta Alfa Romeo 155:stä on saatu tehtyä hieno autoMiten voi olla auto samaan aikaan aivan mahtava sekä hirveä
On myös hienoa, että kisakuski käyttää viritettyä Sport Quattroa käyttöautona, käytetään ainakin oikeasti, ei säilötä vitriiniin.Harry saanu hetkeksi käyttöönsä oikean automaailman ikonin.
Ajaminen on aloitettu radalta niin eihän se ihme ole. Ralli oli halvempaa, joten piti vaihtaa lajia, Suninen myös vaihtoi radan puolelta.Esapekka Lappi & Janne Ferm, Ruotsin rallin testipätkää. On kyllä sulavan ja nopean näköistä menoa.
F1 Full Race Onboard Pure Engine Sound, Estoril 1989 Gerhard BergerNo nyt on hiukan erikoisempi video! pistäkääs kuulokkeet päähän ja video pyörimään, V8, V10, V12 ferrareita hemmetin hyvällä äänenlaadulla tallennettuna, videossakin näkyvät, mutta kyllä tuo äänimaailma on se joka tempaisee mukaansa!
Onkohan Michael Dunlop edes koittanut muun merkin renkaita, kun nimi velvottaa? Ensimmäinen voitto oli riskillä ja tahdolla voittaa isänsä kunniaksi hautajaisten jälkeen, ei ollut järjestäjillä pokkaa mennä hakemaan Dunlop:n veljeksiä pois lähdöstä. Onhan se hieman paska mäihä, että isukki painoi vahingossa etujarrun pohjaan eikä kytkintä koneen leikatessa, molemmat kahvat oli samalla puolella. Michael oli muistaakseni silloin 18, mutta William:n ikää en muista. On se perkele miten yksi suku harvenee, veli, isä ja setä kuolleet ajaessa.
Pisti kyllä silmään, että auton alkutarkastukseen kuuluu pesu harjakoneessa, eikö tuon tason tehtaalla olisi parempia keinoja pestä huippukalliita uusia autojaOur Brabus documentary accompanies the complex tuning process of a Mercedes G and Mercedes S class. In the Brabus main plant in Bottrop Germany, all Daimler vehicles have been spruced up according to customer requirements for more than 50 years. Around 450 employees tune current Mercedes models and breathe new life into iconic classic cars from the 1960s and 1970s. The business with individual cars is international - around 90 percent of the vehicles that are produced here are exported.
Veikkaan että harjaosuus oli vain laitettu dokumenttiin. Ulkopuolella varmaankin 10-henkinen professoriryhmä mikroskooppien kanssa hangannut kaksi viikkoa pintaa kiiltäväksi.Pisti kyllä silmään, että auton alkutarkastukseen kuuluu pesu harjakoneessa, eikö tuon tason tehtaalla olisi parempia keinoja pestä huippukalliita uusia autoja