Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
AkTechGears en suositte tekemään kauppaa, ihme sekoilua ilmeisesti yöllä oli humalassa lähetellyt viestejä.
Sen sijaan, että olisit yrittänyt valaista, mitä ihmettä noissa sun myynneissä järjestäen tapahtuu niin laitat negatiivisen palautteen henkilölle, joka tuotetta yrittää ostaa. Samaa näytönohjainta myydään kolmatta kertaa. Parempaa kauppaonnea muilla foorumeilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 308
Muron puolella joskus kävin jk6jarven kanssa emo- ja prossukauppaa ja kävi juuri kuten AktTechGearsillakin, tosin silloin tyttären sijasta poika oli vetäissyt emolevyn lelulla pöydän reunalta alas. Rahat palautui melko äkkiä pahoittelujen kera takaisin, joten pikavippeilijästä tuskin on kyse, mutta varmaan silloinkin saanut yv:llä jo tehtyjen kauppojen jälkeen paremman tarjouksen. Mene ja tiedä (tai no, nyt melkein jo osaan arvata). :)
 
Viimeksi muokattu:

Jera

Romunkerääjä
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
119
Muron puolella joskus kävin jk6jarven kanssa emo- ja prossukauppaa ja kävi juuri kuten AktTechGearsillakin, tosin silloin tyttären sijasta poika oli vetäissyt emolevyn lelulla pöydän reunalta alas. Rahat palautui melko äkkiä pahoittelujen kera takaisin, joten pikavippeilijästä tuskin on kyse, mutta varmaan silloinkin saanut yv:llä jo tehtyjen kauppojen jälkeen paremman tarjouksen. Mene ja tiedä (tai no, nyt melkein jo osaan arvata). :)
Sinäkin? :D
Tein prosessori+emolevy kauppaa hänen kanssaan murossa, maksoin ostokset ja lupasi toimittaa seurantakoodin, kun maksu näkyy ja vienyt postiin. Siinä parin päivän kuluttua tuli sitten viestiä, että poika löi emolevyn SERriksi sählymailalla ja palauttaa rahat. Rahat sitten lopulta tuli, mutta tosin eri tililtä mihin ne oli aluksi maksettu.
Melko tuhoavia nämä lapsoset. :vihellys:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
675
Tapahtuman kulku meni näin:
(Huom editoin viestini 6 päivää myöhemmin , jotta moderaattorit näkisit helposti minun lähettäneen rahat)

Ilmoituksessa ei yhtään tarjousta. Tulin paikalle ja tarjosin 220€ sisältäen postit, jotta saisin kunnolla pakatun tuotteen. Ajattelin hinnan olevan edullinen ja omat postitukset toisinaan makseneet n.15€(en siis smartteja lähetellyt siihen aikaan).

Kun tarjoukseni tuli ilmoitukseen oli kaksi muuta foorumilaista tarjonnut samaan aikaan ja kaikki kolme tarjousta tuli samalla minuutilla näkyviin ja omani sekuntti pelissä kolmantena. Eka muistaakseni hp+smartit, toka Hp ja sitten minä 220 sis postit.
---> tässä kohtaa mietin että saankohan ostaa tuotteen. Postiin tuotteen vieminen syö aikaa ja jos henkilö ei käytä smartposteja niin minun selkeästi reiluin tarjous. ---> laitan myyjälle asiallisen YV vartin päästä jossa kohteliaasti pyydän ilmoittamaan JOS tässätapauksessa päätyy myymän minulle ---> saan n. 30min päästä viestin tilinumerolla ja pyynnöllä laittaa omat tiedot ---> 30min sen jälkeen saan viestin missä todetaan että pitää myydä ekalle HP:n tarjonneelle(kuten säännöissä lukee). Ymmärrän, mutta Smart posti ja Posti on kaksi eri lähetys tapaa muutenkin.
Nyt ollaan melko heikoilla jäillä jos väität, että teit tarjouksen ilman näkymättä kahta aikaisempaa HP tarjonnutta. Kävin läpi ostohistoriaasi, etkä missään muussa tapauksessa ole tämmöistä "vaivanpalkka" menetelmää käyttänyt. Näit saman minuutin sisällä kolmen muun käyttäjän kanssa myynti-ilmoituksen, mutta olit viimeinen kuka siihen ehti kirjoittaa. Siitä voi omat johtopäätöksensä tehdä.

Pistät myyjän eteen enemmän rahaa mitä tavarastaan pyytää, nostat kädet pystyyn toteat; "ei ole minun vika jos myyjä suostuu" ei todellakaan kelpaa syyksi.

Myyjä asettaa postikulut, että saa tuotteen turvallisesti perille, etkä sinä. Jos haluat vaatia jotain lähetyksen suhteen, pyydät myyjältä hinnan tälle "palvelulle".

Säännöissä lukee selkeästi mitä pitää tehdä jos hintapyyntö on tarjottu. Tämmöinen 20€ setelin koukun päässä liehuttelu on melko selkeä tapaus.

Laitan kysymyksen moderaattorin kysely osioon, jossa kerron tarjousten tulleen samalla minuutilla. Vastaukseksi saan että näin epätodennäköinen tilanne ei tule koskaan tapahtumaan... ---> laitan kyseiselle moderaattorille YV mihin linkkaan ilmoituksen ja kerron tasantarkkaan mitä tapahtunut(nyt aikaa kulunut n. 1h alkuperäisistä tarjouksista) ---> moderaattori vastaa minulle että saatuani tilinumeron on myyjä hyväksynyt kaupat kanssani ja näin ollen olen oikeutettu tuotteen ostamaan ---> kerron tämän myyjälle ja lähetän rahat.
Viestijärjestyksen mukaan täällä mennään joten en ymmärrä miksi olet takertunut tuohon "saman minuutin" sisällä argumenttiin. Vaikkei täällä sekuntteja näy milloin postaus on jätetty, järjestys menee sen mukaan milloin on tehty. En ymmärrä miksi modelta tämmöistä asiaa piti vielä kysyä, mutta taisit olla jo melko varma kaupoista tässä vaiheessa. Mode ei joko välittänyt tai ymmärtänyt ja toivon mukaan jälkimmäinen.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Eikö tuo apukuskin tapaus ole jo pureskeltu pariinkin kertaan läpi, omaan silmään siinä oli virheitä tehty useammalla taholla ja lopulta korjailtu hommat niinkuin pitikin mennä, end of story jne.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
1. Nyt ollaan melko heikoilla jäillä jos väität, että teit tarjouksen ilman näkymättä kahta aikaisempaa HP tarjonnutta. Kävin läpi ostohistoriaasi, etkä missään muussa tapauksessa ole tämmöistä "vaivanpalkka" menetelmää käyttänyt. Näit saman minuutin sisällä kolmen muun käyttäjän kanssa myynti-ilmoituksen, mutta olit viimeinen kuka siihen ehti kirjoittaa. Siitä voi omat johtopäätöksensä tehdä.

2. Pistät myyjän eteen enemmän rahaa mitä tavarastaan pyytää, nostat kädet pystyyn toteat; "ei ole minun vika jos myyjä suostuu" ei todellakaan kelpaa syyksi.

3. Myyjä asettaa postikulut, että saa tuotteen turvallisesti perille, etkä sinä. Jos haluat vaatia jotain lähetyksen suhteen, pyydät myyjältä hinnan tälle "palvelulle".

4. Säännöissä lukee selkeästi mitä pitää tehdä jos hintapyyntö on tarjottu. Tämmöinen 20€ setelin koukun päässä liehuttelu on melko selkeä tapaus.



5. Viestijärjestyksen mukaan täällä mennään joten en ymmärrä miksi olet takertunut tuohon "saman minuutin" sisällä argumenttiin. Vaikkei täällä sekuntteja näy milloin postaus on jätetty, järjestys menee sen mukaan milloin on tehty.

6. En ymmärrä miksi modelta tämmöistä asiaa piti vielä kysyä, mutta taisit olla jo melko varma kaupoista tässä vaiheessa. Mode ei joko välittänyt tai ymmärtänyt ja toivon mukaan jälkimmäinen.
1. Ilmoituksessa ei ollut yhtään tarjousta kun aloin kirjoittamaan omaani. Kun tarjoukseni tuli ilmoitukseen niitä oli kaksi eli kirjoitimme kahden foorumilaisen kanssa tarjouksia samaan aikaan. Uusissa viesteissä näkyy tarkka aika minuutin tarkkuudella ja sen vuoksi mainitsin asiasta että muut ihmiset(nähtävästi sinä et) ymmärtää mitä on tapahtunut.

2. Nyt taas heität hatusta tarinaa. Tarjosin sen mitä olin valmis maksamaan hyvin pakatusta tuotteesta. Itse perinyt postituksesta 15-20€ omissa ilmoituksissina. Riippuen toki tuotteesta ja postituksen vaivasta. ELi tämä itsellä normaali käytöntä.

3. Kun tarjoan selkeästi alihintaisesta tuotteesta en ala tekemään vaatimuksia vaan olen REILU, koska olin varma että joku tarjoaa HP:n tuotteesta listatulla hinnalla ja siinä kohtaa en voi neuvotella enää mitään postitusehtoja.

4. Tämä edelleen sinun omia kuvitelmia ja minä en tee niin kauppaa. Taitaa olla sinun tyylisi.

5. Koita hyvä ihminen ymmärtää että mainitsen asian että TAJUAISIT ETTEN OLE NÄHNYT MUITA TARJOUKSIA OMAANI TEHDESSÄ KOSKA NIITÄ EI OLLUT TEHTY KUN ALOIN KIRJOITTAMAAN OMAA TARJOUSTANI.

6. Huomaan ettet tosiaan ymmärrä vaikka se selvinnyt jo moneen kertaan, mutta viidettä kertaa KOSKA OLIN SAANUT TILINUMERON JA MAKSUTIEDOT, JOTTA HOMMA EI MENISI SEKAISIN JA EI TARVITSISI VÄÄNTÄÄ ASIASTA. Joten lopeta minun turha syyttely asiasta. Moderaattori ei kuulemma "kiireessä" ehtinyt alkuperäistä viestiä lukea, mutta kuitenkin antoi minulle ohjeet jonka mukaan toimin.


Eikö tuo apukuskin tapaus ole jo pureskeltu pariinkin kertaan läpi, omaan silmään siinä oli virheitä tehty useammalla taholla ja lopulta korjailtu hommat niinkuin pitikin mennä, end of story jne.
Olen täysin samaa mieltä, mutta kun herra @AltEnd tulee jatkuvasti haukkamaan minua aivan turhaan katson oikeudeksi puolustaa itseäni turhalta syyttelyltä. En ymmärrä mikä pinttymä hänellä on että minä toimin tahallisesti väärin. Johtuu todennäköisesti siitä että hänen maailmassaan näin toimitaan. Omaan toimintaani sellainen ei kuulu tai tule koskaan kuulumaan.

Kyseinen homma korjattiin tänään bannaamalla kyseinen myyjä, koska kukaan ilmoitukseen tarjonneista ei sitä 1070 saanut, on se mielestäni vastoin foorumin sääntöjä ja toistuvana hyvä syy banneille.

Se että minua jaksaa joku ihminen nostaa seinälle asiasta jatkuvasti versus että huijarin toimintaa puolustaa samalla... Ei riitä aika tai mielenkiinto vääntää näin harhaisen ihmisen kanssa, mutta en anna hänen myöskään haukkua minua turhaan.
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Öö sinähän se @Apukuski itse aloit tosta omasta keissistäsi täällä taas puhumaan, jos tarkasti ketjua lueskelee..
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 405
Tosiaan tuo @Apukuski n tapaus on jo käsitelty täällä ja yksityisviestein pariin otteeseen, joten en käsitä miksi jo käsitellystä asiasta pitää täällä vielä marmattaa.

Itse tein virheen, kun en kiireessä perehtynyt Apukuskin privaviestin taustoihin tarpeeksi enkä ymmärtänyt, että antamaani yleistä ohjeistusta tullaan käyttämään ylläpidon tapauskohtaisena ohjeistuksena kahden käyttäjän välisessä kaupankäynnissä.

Tämä asia oli loppuunkäsitelty jo aiemmin ja on sitä edelleen. En halua enää lukea valitusta tai vänkkäämistä asian tiimoilta.

Jk6järvi-käyttäjän bannaaminen ei liittynyt erityisesti tuohon aikaisempaan epäonnistuneeseen kauppaan, käyttäjään yleiseen kaupantekokäyttäytymiseen sekä hänen haluunsa selvittää asiaa täällä.
 
Viimeksi muokattu:

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Öö sinähän se @Apukuski itse aloit tosta omasta keissistäsi täällä taas puhumaan, jos tarkasti ketjua lueskelee..
No johan on jumalauta. Koska valaisin FAKTAT mitä kyseisellä myyjällä nyt bannatulla ns huijarilla ollut aiemmin menossa.
Luuletko että tulen kommentoimaan huvikseni tänne? VAI KENTIES ETTÄ KYSEINEN TYYPPI SAADAAN POIS KIERROSTA.

Nyt järkikäteen. "jos tarkasti lukee" niin koko kuvion olisi pitänyt sinullekkin aueta aiemmin. Nyt lopeta minun tägääminen tähän turhaan jauhamiseen.

Tosiaan tuo @Apukuski n tapaus on jo käsitelty täällä ja yksityisviestein pariin otteeseen, joten en käsitä miksi jo käsitellystä asiasta pitää täällä vielä marmattaa.

Itse tein virheen, kun en kiireessä perehtynyt Apukuskin privaviestin taustoihin tarpeeksi enkä ymmärtänyt, että antamaani yleistä ohjeistusta tullaan käyttämään ylläpidon tapauskohtaisena ohjeistuksena kahden käyttäjän välisessä kaupankäynnissä.

Tämä asia oli loppuunkäsitelty jo aiemmin ja on sitä edelleen. En halua enää lukea valitusta tai vänkkäämistä asian tiimoilta.
Kiitos.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
675
6. Moderaattori ei kuulemma "kiireessä" ehtinyt alkuperäistä viestiä lukea, mutta kuitenkin antoi minulle ohjeet jonka mukaan toimin.
Asia selvä. Juurikin tämä yksityiskohta oli jäänyt mainitsematta, niin ei pitäisi ihmetellä miksi sääntöjen vastaista toimintaa ihan noin vaan maton alle lakaista.

En tägää sinua tämän asioin tiimoilta enää jatkossa. Neuvona tarjoat vaan sen HPn ensimmäisenä ja jätät moiset REILUT vaivanpalkka tarjoukset tekemättä. Jos olet ensimmäinen HPn tarjonnut, niin luulisi postikulujen olevan sivuseikka. 20€ postikuluja kuullostaa enemmän houkuttimelta, kun miltään muulta.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Asia selvä. Juurikin tämä yksityiskohta oli jäänyt mainitsematta, niin ei pitäisi ihmetellä miksi sääntöjen vastaista toimintaa ihan noin vaan maton alle lakaista.

En tägää sinua tämän asioin tiimoilta enää jatkossa. Neuvona tarjoat vaan sen HPn ensimmäisenä ja jätät moiset REILUT vaivanpalkka tarjoukset tekemättä. Jos olet ensimmäinen HPn tarjonnut, niin luulisi postikulujen olevan sivuseikka. 20€ postikuluja kuullostaa enemmän houkuttimelta, kun miltään muulta.
Sinunlaisen ihmisen neuvoja en todellakaan halua missään muodossa.

Edit. Ja minä en rikkonut mitään foorumin sääntöjä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Sattui se viimein huono kauppakokemus itsellekki. Myyty - Aoc 27" / Benq 24" 144Hz

Tuosta näyttöä yritin ostaa, ja diili saatiin nopeasti aikaseksi. Raha liikkui samantien, minkä myyjäki kuittasi. Noh, pari viikkoa meni hiljaisuudessa, sitten aloin kysellä näytön perään. Oli kuulemma ollu postilla kierroksella...lähetystunnusta ei toki koskaan tullut. Noh, niinpä hän lupasi uudelleen lähetellä näytön, vaan hiljasuudessa taas mentiin. Aloin viimein hieman tiukemmin sanamuodoin ihmettelleen niin selitystä riitti kyllä, lupasi sitte palauttaa osan kauppahinnasta ja laittaa taas näytön tulemaan. Noh, rahat tuli, toki siinäki viivettä oli kuulemma pankkiviiveestä johtuen. Saman pankin tilit kuiteniin, ja hänen suuntaansa siirto oli välitön, niinku se nyt on ollu varmaan parikytä vuotta.

Vaan eipä sitä näyttöä näkyny. Viimein sitte laitto lopun kauppasumman takaisin tilille, saatesanoilla: kun näytön saan niin maksa sitte takasin rahat. Noh, näyttöä ei ole näkyny, eikä varmaan tule näkymäänkään, rahat nyt kuitenki sain takasin, jotain puolitoista kuukautta ne lainassa olivat. Ei silleen vahinkoa tullu itelle, vaan vitahuttaahan ne tämmöset säätäjät, tälläki palaute oli hyvinki positiivinen, mutta eipä tuo loppuviimein mittään merkannu. Käyttäjänimi siis Blackbull
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Sattui se viimein huono kauppakokemus itsellekki. Myyty - Aoc 27" / Benq 24" 144Hz

Tuosta näyttöä yritin ostaa, ja diili saatiin nopeasti aikaseksi. Raha liikkui samantien, minkä myyjäki kuittasi. Noh, pari viikkoa meni hiljaisuudessa, sitten aloin kysellä näytön perään. Oli kuulemma ollu postilla kierroksella...lähetystunnusta ei toki koskaan tullut. Noh, niinpä hän lupasi uudelleen lähetellä näytön, vaan hiljasuudessa taas mentiin. Aloin viimein hieman tiukemmin sanamuodoin ihmettelleen niin selitystä riitti kyllä, lupasi sitte palauttaa osan kauppahinnasta ja laittaa taas näytön tulemaan. Noh, rahat tuli, toki siinäki viivettä oli kuulemma pankkiviiveestä johtuen. Saman pankin tilit kuiteniin, ja hänen suuntaansa siirto oli välitön, niinku se nyt on ollu varmaan parikytä vuotta.

Vaan eipä sitä näyttöä näkyny. Viimein sitte laitto lopun kauppasumman takaisin tilille, saatesanoilla: kun näytön saan niin maksa sitte takasin rahat. Noh, näyttöä ei ole näkyny, eikä varmaan tule näkymäänkään, rahat nyt kuitenki sain takasin, jotain puolitoista kuukautta ne lainassa olivat. Ei silleen vahinkoa tullu itelle, vaan vitahuttaahan ne tämmöset säätäjät, tälläki palaute oli hyvinki positiivinen, mutta eipä tuo loppuviimein mittään merkannu. Käyttäjänimi siis Blackbull
@Blackbull voisi itsekin käydä vähän kommentoimassa tätä keissiä. Tuo lainailu on harmittavan yleistä ja minun puolestani näitä "kauppamiehiä" ei täällä tarvita, joten ylläpito heilutelkoot bannivasaraa, jos tuohon ei tule kelvollista selitystä faktojen kanssa.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Sattui se viimein huono kauppakokemus itsellekki. Myyty - Aoc 27" / Benq 24" 144Hz

Tuosta näyttöä yritin ostaa, ja diili saatiin nopeasti aikaseksi. Raha liikkui samantien, minkä myyjäki kuittasi. Noh, pari viikkoa meni hiljaisuudessa, sitten aloin kysellä näytön perään. Oli kuulemma ollu postilla kierroksella...lähetystunnusta ei toki koskaan tullut. Noh, niinpä hän lupasi uudelleen lähetellä näytön, vaan hiljasuudessa taas mentiin. Aloin viimein hieman tiukemmin sanamuodoin ihmettelleen niin selitystä riitti kyllä, lupasi sitte palauttaa osan kauppahinnasta ja laittaa taas näytön tulemaan. Noh, rahat tuli, toki siinäki viivettä oli kuulemma pankkiviiveestä johtuen. Saman pankin tilit kuiteniin, ja hänen suuntaansa siirto oli välitön, niinku se nyt on ollu varmaan parikytä vuotta.

Vaan eipä sitä näyttöä näkyny. Viimein sitte laitto lopun kauppasumman takaisin tilille, saatesanoilla: kun näytön saan niin maksa sitte takasin rahat. Noh, näyttöä ei ole näkyny, eikä varmaan tule näkymäänkään, rahat nyt kuitenki sain takasin, jotain puolitoista kuukautta ne lainassa olivat. Ei silleen vahinkoa tullu itelle, vaan vitahuttaahan ne tämmöset säätäjät, tälläki palaute oli hyvinki positiivinen, mutta eipä tuo loppuviimein mittään merkannu. Käyttäjänimi siis Blackbull
Tules @Blackbull kertomaan, mitä tässä on oikein tapahtunut?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Yksityisviestien perusteellahan muutkin tästä paremman kuvan saisivat, vaan mahtaako niitten julkasu olla sitte laillista? Hyvän tavan vastaista kummiski. Enkä mie tiiä vaikuttaako se nyt asiaan, mie tiiän kyllä mitä on tapahtunu, tännekki vain nimimerkin halusin tägätä, jospa se jotakuta auttais välttämään tätä kokemusta.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Yksityisviestien perusteellahan muutkin tästä paremman kuvan saisivat, vaan mahtaako niitten julkasu olla sitte laillista? Hyvän tavan vastaista kummiski. Enkä mie tiiä vaikuttaako se nyt asiaan, mie tiiän kyllä mitä on tapahtunu, tännekki vain nimimerkin halusin tägätä, jospa se jotakuta auttais välttämään tätä kokemusta.
Jos koet tarpeelliseksi niin voit raporttoida ko. yksityisketjun niin ylläpito voi tarkastaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Jaa, täälön semmonenki fiitsöri, sittehän mie sen teen.

Edit: mites tuo toimii, pittääkö jokainen viesti raportoida erikseen, ei näkyny nappia mistä koko viestiketjun saa raportoitua?

Edit2: Lähinnä tuo viestien näyttäminen muille liittyy siihen että saanpahan näytettyä muillekki osapuolille etten paskaa puhu.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
394
Itsellä kaksi erittäin hyvin onnistunutta kauppaa kyseisen herran kanssa ja jäänyt pelkästään positiivista sanottavaa hänen kanssaan asioimisesta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Edit: mites tuo toimii, pittääkö jokainen viesti raportoida erikseen, ei näkyny nappia mistä koko viestiketjun saa raportoitua?
Saisko tähän vinkkiä ylläpidolta (tai keltä tahansa), eli siis yksityisviestiketjusta kyse. Raportoinko erikseen joka viestin, vai saanko yhellä napilla koko ketjun raportoitua?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Itsellä kaksi erittäin hyvin onnistunutta kauppaa kyseisen herran kanssa ja jäänyt pelkästään positiivista sanottavaa hänen kanssaan asioimisesta.
Hyvä näin. Sinun kauppojen jälkeen on ilmeisesti jotain kuitenki tapahtunu koska mie ja yks toinen on kakkaa saanu niskaan. Parashan se olis ko herra ite tulis kommentoimaan, mutta varmaan työkiireet on postilla kierroksella tms.

Anteeksi asiaton postaus, mutta niinko sanottu niin zviduddaahan tämä tyhjän värkkääminen.

Ja tähän tämä avautuminen saapi loppua minun puolesta, toki asian selvityksessä autan minkä voin. Vaikkakin minusta tässä ei mittään selviteltävää ole.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Saisko tähän vinkkiä ylläpidolta (tai keltä tahansa), eli siis yksityisviestiketjusta kyse. Raportoinko erikseen joka viestin, vai saanko yhellä napilla koko ketjun raportoitua?
Valitettavasti koko ketjua ei pysty raportoimaan ja sen takia monesti raportoidut yksityisviestit ovat melko irrallisia kokonaisuuksia joita on vaikea moderoida ilman taustatietoja. Melkein helpointa on ottaa pari screenshottia ja lähettää ne yksityisviesteillä modeille jos viestiketjussa on useita viestejä.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Pistetään tiedoksi tänne myös

Käyttäjältä @The ostin pelikannettavan murobbs foorumilta viime viikon keskiviikkona. Rahat maksoin samasta pankista, kun hänelläkin. Rahat kelpasi ja yhteydenpito loppui sitten siihen. Olen pistänyt hänelle yvtä murossa, sekä täällä.

Näky olevan täällä sivulla kumminkin positiivistakin, ettei nyt heti vaikuta huijarilta.. saa nähdä tuleeko rahoja takaisin tai edes sitä tuotetta.

Edit. Pistetty hänelle viestiä tänne sekä muroon miten toimia. Jos näin ei käy, niin aikarajan loppuessa teen hänestä rikosilmoituksen.
 
Viimeksi muokattu:

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 292
Pistetään tiedoksi tänne myös

Käyttäjältä @The ostin pelikannettavan murobbs foorumilta viime viikon keskiviikkona. Rahat maksoin samasta pankista, kun hänelläkin. Rahat kelpasi ja yhteydenpito loppui sitten siihen. Olen pistänyt hänelle yvtä murossa, sekä täällä.

Näky olevan täällä sivulla kumminkin positiivistakin, ettei nyt heti vaikuta huijarilta.. saa nähdä tuleeko rahoja takaisin tai edes sitä tuotetta.
Tuossa kuukausi takaperin hieroin kauppaa saman kaverin kanssa, mutta oli jotenki niin hämärän olosta homma (oli torissa sama tuote pariinki kertaa eri nimimerkeillä myynnissä ja selitykset mitä sattuu), että jätin ostamatta. Näköjään ehkä onneksi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Pistetään tiedoksi tänne myös

Käyttäjältä @The ostin pelikannettavan murobbs foorumilta viime viikon keskiviikkona. Rahat maksoin samasta pankista, kun hänelläkin. Rahat kelpasi ja yhteydenpito loppui sitten siihen. Olen pistänyt hänelle yvtä murossa, sekä täällä.

Näky olevan täällä sivulla kumminkin positiivistakin, ettei nyt heti vaikuta huijarilta.. saa nähdä tuleeko rahoja takaisin tai edes sitä tuotetta.
Oon käynyt tyypin kanssa kauppaa joskus ja muistaakseni homma oli aika hidasta, mutta mihinkään rikosilmoitukseen asti ei tarvinnut mennä. Aikansa vaan sai odottaa.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Oon käynyt tyypin kanssa kauppaa joskus ja muistaakseni homma oli aika hidasta, mutta mihinkään rikosilmoitukseen asti ei tarvinnut mennä. Aikansa vaan sai odottaa.
Saitko tuotteen vai rahat takaisin?
Itse toivon, että tulisi ne rahat edes takaisin. Viikon tässä vielä odotan ja sitten kai ruveta väkertää sitä rikosilmoitusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Saitko tuotteen vai rahat takaisin?
Itse toivon, että tulisi ne rahat edes takaisin. Viikon tässä vielä odotan ja sitten kai ruveta väkertää sitä rikosilmoitusta.
Sanoisin että tuotteen, mutta voin muistaa väärinkin kun tästä on vuosia aikaa.
 
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
345
Saitko tuotteen vai rahat takaisin?
Itse toivon, että tulisi ne rahat edes takaisin. Viikon tässä vielä odotan ja sitten kai ruveta väkertää sitä rikosilmoitusta.
Miksi odottelet , olet jo viikko sitten maksanut tuotteen.Nyt laitat kaverille viimeisen ukaasin rahat takas tai tuote välittömästi postiin tai teet rikosilmoituksen Perjantaina,Ugh!
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Käyttäjästä @The tehty rikosilmoitus. Ei ole vastannut mihinkään viestiin eikä tuotetta ole tullut.
Melko erikoinen tapaus. Kuitenkin hoitanut kunnialla kaikki muut kauppansa tähän mennessä. Joku toinen kauppa peruuntunut vast'ikään. Jotenkin vähän tunnustaa, että olisiko kuitenkin joku muu häslinki taustalla kuin tarkoituksellinen kusetus. Tokihan poliisi soittelee kiinni ja selvittelee homman ja rikosilmoituksenkin saa poistettua tarvittaessa.

E: toinen case tosin vuoden takaa, eli ei liitykkään tähän mitenkään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
675
Melko erikoinen tapaus. Kuitenkin hoitanut kunnialla kaikki muut kauppansa tähän mennessä. Joku toinen kauppa peruuntunut vast'ikään. Jotenkin vähän tunnustaa, että olisiko kuitenkin joku muu häslinki taustalla kuin tarkoituksellinen kusetus. Tokihan poliisi soittelee kiinni ja selvittelee homman ja rikosilmoituksenkin saa poistettua tarvittaessa.

E: toinen case tosin vuoden takaa, eli ei liitykkään tähän mitenkään.
Voin kokemuksesta kertoa, että rehellinenkin kauppias voi pakon edessä joutua pikavippiä ottamaan.

Henkilöllä oli täällä ja huutonetissä runsaasti positiivista palautetta ja nolla negaa, mutta otti minulta"lainaa" vähän yli 300€uroa. Ensiksi ei myöntänyt, että myi ei oota, mutta parin viestin jälkeen ilmoitti olevansa varaton ja tarvitsi rahaa välittömästi eikä muuta keinoja ollut enää.

Rikosilmoituksen tein ja tuomio tuli lievästä petoksesta. Paperit ulosottomiehelle ja herran kesätöistä sain 2/3 takaisin. Vielä puuttuu se kolmasosa, mutta eiköhän sekin sieltä tule.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Voin kokemuksesta kertoa, että rehellinenkin kauppias voi pakon edessä joutua pikavippiä ottamaan.

Henkilöllä oli täällä ja huutonetissä runsaasti positiivista palautetta ja nolla negaa, mutta otti minulta"lainaa" vähän yli 300€uroa. Ensiksi ei myöntänyt, että myi ei oota, mutta parin viestin jälkeen ilmoitti olevansa varaton ja tarvitsi rahaa välittömästi eikä muuta keinoja ollut enää.

Rikosilmoituksen tein ja tuomio tuli lievästä petoksesta. Paperit ulosottomiehelle ja herran kesätöistä sain 2/3 takaisin. Vielä puuttuu se kolmasosa, mutta eiköhän sekin sieltä tule.
Tokihan maailmaan monenlaista mahtuu. Eipä tuossa kun rikosilmoitusta tekemään, jollei ala kuulumaan.
 

Ano

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
530
Erikoinen tapaus tosiaan. Tämän forumin puolella päätin kerran kokeilla kyseisen hepun kanssa kauppoja, jospa olisi viisastunut vuosien saatossa. Rahan kanssa oli selvästi tiukkaa, mutta maksu tuli kuitenkin oikeana päivänä.

Murossa olen näköjään n. 4 vuotta sitten lähettänyt ylläpidolle seuraavaa :D

Jatkuvaa perseilyä myyntialueella, mm. vääriä kuvauksia tuotteiden kunnosta, hintoja muutettu ylöspäin kesken tarjouskilpailun, peruu lähes kaikki diilit vedoten mitä ihmeellisimpiin tarinoihin jne. Materiaalia löytyy vaikka palaute -osiosta. Esim. http://murobbs.muropaketti.com/thre...ppakokemukset.358095/page-330#post-1714839995

Käyttää useampaa eri tunnusta, esim. juuri äsken vastasi kysymykseen vahingossa "The" käyttäjällä vaikka aloitti ketjun "Heiskane" -nimisellä tilillä. Editoi jo viestinsä virheen huomattuaan, mutta varmaan näet sen. Ketju oli: http://murobbs.muropaketti.com/threads/halutaan-ostaa-n-650-pelitietokone.1197190/ Myös aiemmin näkynyt vastaanlaista toimintaa myynti- ja konepakettialueella. Kyselee apuja eri tunnuksilla, ihmiset näkee vaivaa neuvoakseen eikä jantteri ikinä tilaa mitään.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
65
Koitin ostaa muisteja pyydetyllä hinnalla ja pyysin postiennakolla laittamaan. Myyjällä paljon positiivista palautetta mutta siltikin rahojen laittaminen etukäteen tuntuu itsestäni riskaabelilta. Mitään vahinkoa siis ei ole sattunut, mutta aloin ihmettelemään itsekseni miksei postiennakko kelpaa? En usko että myyjä on epärehellinen, enkä siitä syyllistäkään. Vai onko syynä saamani 1 ainoa palaute, en ole kovinkaan aktiivisesti täältä mitään ostanut/myynyt?
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 484
Koitin ostaa muisteja pyydetyllä hinnalla ja pyysin postiennakolla laittamaan. Myyjällä paljon positiivista palautetta mutta siltikin rahojen laittaminen etukäteen tuntuu itsestäni riskaabelilta. Mitään vahinkoa siis ei ole sattunut, mutta aloin ihmettelemään itsekseni miksei postiennakko kelpaa? En usko että myyjä on epärehellinen, enkä siitä syyllistäkään. Vai onko syynä saamani 1 ainoa palaute, en ole kovinkaan aktiivisesti täältä mitään ostanut/myynyt?
Itseäni ei ainakaan pahemmin kiinnosta postiennakolla mitään lähettää. Myyjänä joudut olemaan ilman tuotetta ja ilman rahoja + jos ostaja tekee oharit, tulee kuluja pahimmillaan useampi kymppi.
 
Liittynyt
31.03.2018
Viestejä
322
En itsekkään koskaan juuri myy postiennakolla koska aina on riski että ostaja ei lunasta ja paketti sitten seisoo turhaan vaikka tavaran voisi myydä eteenpäin.

Jos ei luota palautteisiini niin ei ole minulta pois jos rahat tilille paketti postiin meno ei köy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Koitin ostaa muisteja pyydetyllä hinnalla ja pyysin postiennakolla laittamaan. Myyjällä paljon positiivista palautetta mutta siltikin rahojen laittaminen etukäteen tuntuu itsestäni riskaabelilta. Mitään vahinkoa siis ei ole sattunut, mutta aloin ihmettelemään itsekseni miksei postiennakko kelpaa? En usko että myyjä on epärehellinen, enkä siitä syyllistäkään. Vai onko syynä saamani 1 ainoa palaute, en ole kovinkaan aktiivisesti täältä mitään ostanut/myynyt?
Postiennakko on tosiaan nykyisellään aika järjetön tapa toimittaa yhtään mitään. Sille paketille kun ei ole voinut enää pitkiin aikoihin antaa avaamisoikeutta ennen sen postiennakon maksamista, eli ostajalle ei ole siitä mitään lisäturvaa. Samaan aikaan myyjällä on se riski, että ostaja vain jättää noutamatta paketin, jolloin seuraus on yhdet postikulut postiennakoineen ostajan suuntaan, sen jälkeen 14 päivää odottelua, uusi kuljetus takaisin myyjälle ja uudet postikulut paketista. Tähän vielä päälle Postin kokonaisriski siitä että paketti hukkuu tai tuhoutuu matkalla, ja korvauksia ei käytännössä saa. Eli vaikka kuinka olisi rehellisellä asialla, on postiennakko vain typerä tapa toimittaa asioita.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Postiennakolla lähetettyä tavaraa ei voi nykyään enää edes tarkastaa noudettaessa, muuttui sekin homma vuosi pari sitten vai milloin nyt muuttuikaan, eli aivan turha koko ennakko.

Se on vaan keino maksaa ostokset käteisellä. Syitä miksi ostokset on pakko maksaa käteisellä on varmasti monia ja niitä voi kukin itse funtsia.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Jos kalliimpi tuote niin otan itse 50€ etukäteen tilille ja loput sitten postiennakkoon. Muutenpa en viitsi lähetellä mitään tuota kautta juurikin em. syistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 699
Omassa postissa (kaupan yhteydessä) oltiin kyllä niin pihalla että antoivat avata paketin ja tarkastaa sisällön ennen maksua. Etenkin kallisarvoisien kauppojen kohdalla en ostaisi mitään ellei myyjä suostu postiennakkoon. Se on jo sinällään jo eräänlainen luottamuksen osoitus: sai pakettia avata tai ei, ainakin jotain tulee postissa. Harvoin huijarit jaksavat näkeä näinkään paljoa vaivaa. Tietenkin aina on syytä maksaa postikulut ja vaikka pari kymppiä kauppahinnasts etukäteen, myyjällekään ei näin tule ainakaan taloudellista riskiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Omassa postissa (kaupan yhteydessä) oltiin kyllä niin pihalla että antoivat avata paketin ja tarkastaa sisällön ennen maksua. Etenkin kallisarvoisien kauppojen kohdalla en ostaisi mitään ellei myyjä suostu postiennakkoon. Se on jo sinällään jo eräänlainen luottamuksen osoitus: sai pakettia avata tai ei, ainakin jotain tulee postissa. Harvoin huijarit jaksavat näkeä näinkään paljoa vaivaa. Tietenkin aina on syytä maksaa postikulut ja vaikka pari kymppiä kauppahinnasts etukäteen, myyjällekään ei näin tule ainakaan taloudellista riskiä.
Postiennakkopaketin tarkastusoikeus poistui 1.7.2017
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
675
Koitin ostaa muisteja pyydetyllä hinnalla ja pyysin postiennakolla laittamaan. Myyjällä paljon positiivista palautetta mutta siltikin rahojen laittaminen etukäteen tuntuu itsestäni riskaabelilta. Mitään vahinkoa siis ei ole sattunut, mutta aloin ihmettelemään itsekseni miksei postiennakko kelpaa? En usko että myyjä on epärehellinen, enkä siitä syyllistäkään. Vai onko syynä saamani 1 ainoa palaute, en ole kovinkaan aktiivisesti täältä mitään ostanut/myynyt?
Postiennakolla lähettely on turhan kallista ja vaivalloista. Pyydät tavarasta kuvat nimimerkin kanssa, että tavara on olemassa ja toimivuuden benchmarkeilla. Rahat tilille ja paketti postiin periaatteella täällä 99% porukasta myy tavaransa. Ne jotka postiennakolla lähettelee oppivat kantapään kautta, kun jonnet jättää paketin hakematta ja makselet postikuluja molempiin suuntiin. Jos ennakolla on ihan pakko lähettää, niin sovittu summa (esim. 1/4 kauppahinnasta)(+postikulut) etukäteen tilille.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
65
Noh, ei se elämä siihen kaadu vaikka muistit jäi saamatta. Arveluttaa vain laittaa satasia toisen tilille ilman varmuutta tavaran saannista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 361
Viestejä
4 195 904
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom