Ja linkki suoraan tuotteeseen ettei muiden tarvi kaivaa:Verkkokauppaan on näköjään tullut uusi Zyxel LTE7490 valikoimiin, CAT18.
www.verkkokauppa.com/fi/brand/zyxel
ZyXEL LTE7490 -LTE-modeemi ulkokäyttöön 469,90
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja linkki suoraan tuotteeseen ettei muiden tarvi kaivaa:Verkkokauppaan on näköjään tullut uusi Zyxel LTE7490 valikoimiin, CAT18.
www.verkkokauppa.com/fi/brand/zyxel
5G mallin (NR7101) tuotesivu julki: NR7101 5G New Radio Outdoor Router | Zyxel
Onkohan PoE toteutus lie kuinka kallis 10 (2,5, 5)G ethenetille. Olisi tietenkin kiva jos olisivat sillä toteuttaneet.
Onkohan PoE toteutus lie kuinka kallis 10 (2,5, 5)G ethenetille. Olisi tietenkin kiva jos olisivat sillä toteuttaneet.
Aika sattuma, nimittäin mulla lakkasi toimimasta samainen vehje 4 päivää sitten. Laite on siltaavassa tilassa, löytää LTE verkon, reititin saa ip osoitteen mutta verkosta päin laitteeseen ei tule mitään. Itsellä Telia kortti mutta olen yhteisverkon alueella.Nyt viimeyönä on tapahtunut kummia. Mulla on 2kpl LTE7460 modeemeita, ja molemmat on hävittänyt yön aikana 4G yhteydet. 3G puoli pelaa hyvin. Kortit testattu puhelimissa ja 4G löytyy normaalisti. Hätäpäissäni soitin aamulla dna:n tekniseen tukeenkin, kun ei tajuuntaan mahtunut, että molemmat modeemit olis paskonut samana yönä. Tehdasasetukset on palautettu, ja molemmissa uusin firmis. Mun ymmärrys loppuu...
Mites sulla tuo 3G?Aika sattuma, nimittäin mulla lakkasi toimimasta samainen vehje 4 päivää sitten. Laite on siltaavassa tilassa, löytää LTE verkon, reititin saa ip osoitteen mutta verkosta päin laitteeseen ei tule mitään. Itsellä Telia kortti mutta olen yhteisverkon alueella.
Enpä kokeillut kun on pakotettu 4Glle. Pitää tuota viikonloppuna ihmitellä kun kerkeää.Mites sulla tuo 3G?
Onko purkit siis DNA:lle kustomoituja vai miksi DNA pääsee niihin käsiksi? Jos joku hallintaportti on auki internetiin, niin eipä ihme olisi, jos olisi hakkeroitu.Selvittely edennyt. Dna: tuki soitteli takaisin. Molemmat modeemit kuulemma saaneet päivityksen 13.10 klo 00:00, ja heidän mukaansa mun APN on vaihtunut "internet.gomobile.fi" osoitteeseen. APN vaihto manuaalisesti "internet" ei auta. Yhteyttä ei saa. Virallisia firmispäivityksiä ei tosiaan ole tullut vuoden 2017 jälkeen
Purkit hakkeroitu?
Ei ole tullu tuon jälkeen.minulla on myös tuo operaattorivapaa malli, ja ei näihin päivityksiä ole tullut sitten 2017?
Factory reset tuon ainakin helposti tekee. Muistatko mikä APN oli aiemmin käytössä eli minkä varmasti pitäisi toimia? Se, että firmis valitsee MNC/IMSI/sim:n perusteella jonkun vanhan gomobile.fi:n on kyllä hieman erikoista, varsinkin jos sim on suhteellisen tuore (1-3 v:n ikäinen) ja erityisesti jos olisi suoraan DNA:lta. Mutta eipä tuo mitenkään mahdotonta ole, kun Suomi on pieni markkina geneerisessä tuotteessa.Tuo APN päivittyminen jään nyt mysteeriksi.
APN oli aiemmin auto asetuksella. Sim kortit on n. Kuukauden ikäisiä. Tehdasasetukset palautin purkkeihin samaan aikaan, kun asensin nuo uudet sim kortit, eli noin kuukausi sitten.Factory reset tuon ainakin helposti tekee. Muistatko mikä APN oli aiemmin käytössä eli minkä varmasti pitäisi toimia? Se, että firmis valitsee MNC/IMSI/sim:n perusteella jonkun vanhan gomobile.fi:n on kyllä hieman erikoista, varsinkin jos sim on suhteellisen tuore (1-3 v:n ikäinen) ja erityisesti jos olisi suoraan DNA:lta. Mutta eipä tuo mitenkään mahdotonta ole, kun Suomi on pieni markkina geneerisessä tuotteessa.
Jep, kuvat ei näy. Kannattaa Ctrl+V kuvatiedostot suoraan tähän viestikenttään, niin tulee liitteenä ja varmasti näkyy ilman kytköksiä kolmansien osapuolten palveluihin.@Fraatti Tarkistappa ne kuvalinkit varuiksi
Olisiko sim-lukijassa jotain kontaktihäiriötä, ilmankosteuteen liittyen? Sen kanssa kannattaa olla erittäin varovainen. Jos se hajoaa, koko laite on tietysti käyttökelvoton.
Speksien perusteella hieman epäilyttää, onko tuota oikeasti ulkokäyttöön edes suunniteltu: LTE7460-M608 4G LTE-A Outdoor Router | Zyxel
IP65 Enclosures
Operating Environment
- Temperature: -40°C to 60°C (-40°F to 140°F)
- Humidity: 5% to 95% (Non-condensing)
Se siitä "ulkokäyttöön" tehdystä laitteestaHeitä siihen joku sadesuoja päälle, joka on kuitenkin alhaalta auki. Ehkä hukkalämpö sitä ajan kanssa kuivattaa, kunhan kosteutta ei tulvi ylen määrin.
Jos sen saisi kätevästi irti (ja taitaahan sen saada), niin kuivattelemalla sisätiloissa prosessi nopeutuu. Ulkopuolisen lämpöpuhalluksen kanssakin pitää olla varovainen

Täällä oli muutama kenellä tuo 7460 oli alkanut reistailemaan lokakuun aikana. Itselläni on sama ongelma ja tämä tuntuu vain jatkuvan. Muutettiin uuteen kämppään syyskuussa, jolloin hommasin tuon zyxelin ja elisan liittymän. Laite on verkkokaupasta ostettu operaattorivapaa vehje. Kaikki rokkasi mainiosti lokakuun alkuun ja sitten laite on alkanut herjailemaan NO SIM erroria. Aluksi buutilla lähti aina toimimaan, nyt ei tunnu enää edes buutit auttavan. Välillä menee tosiaan niin jumiin ettei web ui edes aukea ja joutuu johdosta buuttaamaan.
Onko muilla esiintynyt tällaista ongelmaa? En jaksa uskoa viallista SIM-korttia, mutta ei elisan kaverikaan tukiaseman päässä nähnyt mitään ongelmia.
APN asetukset on manuaalisesti laitettu elisan tietojen mukaisesti..
Rakentelin muuten noiden suuntaamiseen vähän pythonin pätkää, joka näyttää halutulla intervallilla pollattuja tietoja laitteelta. Tarvittaessa sen saa myös text-to-speech tyylillä huutamaan arvoja kaiuttimesta. Voin sen sourcen tänne linkkailla jos jotain kiinnostaa. Olen testannut sen ainoastaan tuolla 7460 laitteella, mutta uskoisin requestien olevan samanlaisia kaikissa 74xx laitteissa.
Iso tiedosto latautumaan, ja tarkkailet latausnopeutta.Hommaa helpottaisi kun saisi jotenkin helposti "jatkuvan" speedtestin rullaamaan.
Itse olen suuntaillut tätä vain ajelemalla speedtestiä riittävä määrä eri suuntaan. Varsin nopeasti se paras suunta löytyy. Signaaliarvot pomppivat jonkinverran eikä sillä aina tunnut helpolla näkevän sitä lopputulosta kuitenkaan. Toki karkea suunta voi olla hyvä hakea signaaliarvoilla.
Hommaa helpottaisi kun saisi jotenkin helposti "jatkuvan" speedtestin rullaamaan.
Ottaisin simkortin laitteesta ulos ja puhdistaisin sen pinnan jollain hapettumien puhdistamisaineella. Itsellä ei ole tuollaisia ongelmia ollut koskaan. Myös kännyn sim-kortin voi laittaa tuonne tilapäisesti jolloi voi nähdä onko vika kortissa vai laitteessa.
5G:ssä ulkoantennit ei vaan taida paljoa auttaa, kun niitä pitäisi sitten olla enemmän kuin se 2kpl mitä 4G:ssä isomman MIMOn takia. Riippuen vähän verkosta ja laitteesta. Paremmat nopeudet 5G:llä saa ulkomodeemilla kuin erillisillä antenneilla.Viimeiset 4 päivää ollut koko elisan tukiasema pimeänä. Vein laitteen kuitenkin ennen tuota Verkkokauppaan, jossa ilmoittivat huollon kestävän 2 viikkoa. Nappasin kainaloon Huawein B535 ja tilasin netistä tulevaisuutta ajatellen 5g MIMO antennit.
Kaikki romut seinälle ja johdot sisään: nopeudet oli 70 mb/s luokkaa ja vastaanotto teho siellä -95dBm. Toimi pari päivää, jonka jälkeen koko tukiasema meni alas.
Kävin kioskilta hakemassa DNA dataprepaidin testiksi: simmin sisään ja taajuudet vaihtoon --> 240 mb/s ja vastaanottoteho siinä -75dBm. Taidan jättää antennit paikalleen vaikka tuo 7460 tulisikin takaisin. Helpompi vaihtaa tulevaisuudessa 5G aikakaudelle, kun sen aika koittaa.
ZyXEL NR7101 -5G/4G/LTE -modeemi ulkokäyttöön. Hinta suolainen.
[404] Sivua ei löytynyt
www.verkkokauppa.com
Ainakin itsellä takuu meni reipas vuosi sitten verkkokaupan kautta.Itsellä on ollut tuo LTE7460 käytössä vähän yli vuoden. Toiminut oikein hyvin, kunnes alkoi resetoimaan itseään n.3 viikkoa sitten. Yhteys pysyy päällä muutamasta minuutista useaan tuntiin, mutta pätkäisee useamman kerran päivässä kuitenkin. Jutustelin Elisan teknisen puolen kanssa ja ainakaan heillä ei ollut tiedossa laajempaa ongelmaa näiden laitteiden kanssa. Ennemminkin toisinpäin.
Zyxelin tukeen olen ollut yhteydessä, ja he ovat olleet tosi avuliaita, tai ainakin tuntuvat siltä. Mutta mitään ratkaisua ei ole löytynyt.
Laite tosiaan resetoi itsensä ja yhteys palautuu n. minuutin jälkeen. Pari kertaa laite on jäänyt boottilooppiin, jolloin yhteys on pysynyt poissa 10-15min tai kunnes olen ottanut johdon pois ja takaisin. Laitteen uptimestä näkee milloin on viimeksi bootannut, ja logeista en ole löytänyt mitään ihmeempää. SSH:n yli näkee, että boot_reason näissä tapauksissa on 1 (googlen mukaan hard reset), normaali powerointi kaapelin kautta sanoo boot_reasoniksi 7.
Kellään kokemuksia tai vinkkejä? Vai onko huolto oikea ratkaisu? Tietääkö joku ottaako Verkkokauppa näitä vastaan, jos vie huoltoon? Kuitissa lukee, että takuu/huoltoasiat suoraan Zyxelin kanssa.
Tämä purkki on siltaavana. Lukema mistä tuo on nakuttanut eteenpäin on joku sähkökatko tms ei kuitenkaan mikään sellainen joka olisi aiheutunut jumiutumisesta tms...
![]()
Taitaa saada muualta Verkkistä halvemmalla:Miksi nuo 5g modeemit ovat ryöstöhinnoiteltuja? Kilpailun puutteen takia? Kalliita kyllä nämä 4g purkitkin ovat.
Zyxel NR7101 on viimein tilattavissa. Kovaa hintaheittoa näyttää olevan. Verkkokauppa.com - 770e, pienemmiltä toimijoilta reilut 600e.
Itse tilasin saksasta (reichelt.com) myös reiluun kuuteensataan kun toimitusaika oli arvioitu 3-7 arkipäivää. Suomessa noita näyttää olevan varastossa vasta tammikuun puolivälistä alkaen.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.