ZTE MC8020 & MC888 5G/4G-reitittimet

Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 530
Pystyykö wps:n laittamaan lennossa pois päältä, siis ensin paritaa ja kytkee pois.
Mäkin vasta pari vuotta sitten tutustuin aiheeseen kun kaverin TV piti kytkeä nettiin.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Ite en kyllä ILPpiä voi yhdistää nettiin muuten kuin wps avulla. Tulostinkin paljon helpompi laittaa wps avulla. Tosin näitä nyt ei tarvii kun kerran laittaa jos ei modeemia tai wifiä muuttele.
Varsin "tietoturvallinen" ratkaisu jos ei muuten saa yhdistettyä verkkoon kuin WPS käyttäen. Itse sanoisin suoraan valmistajalle että pitäkää WPS-tunkkinne ja tulkaa hakemaan WPS käyttävät romut pois jonka jälkeen tuokaa tietoturvallisemmat roippeet tilalle. Itse joka laitteesta olen kytkenyt WPS pois ja tulen myös niin tekemään jatkossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
Ite en kyllä ILPpiä voi yhdistää nettiin muuten kuin wps avulla. Tulostinkin paljon helpompi laittaa wps avulla. Tosin näitä nyt ei tarvii kun kerran laittaa jos ei modeemia tai wifiä muuttele.
Ainakin oma mitsu kyllä yhdistyi, kun löysi heidän aussisivuilta ohjeen miten yhdistetään muuten kuin WPS:llä. Scanofficella oli ainoastaan WPS-ohje. Wifi-palikan nappia painetaan tietyn aikaa, jonka jälkeen se luo wifi-verkon. Sinne kun yhdistää niin voi käydä laittamassa oman wifin nimen ja salasanan.
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 783
Tutulla vanhemmalla henkilöllä ollut tämä käytössä ja valitellut että välillä toimii kaikki netissä hitaasti, mutta sitten taas hyvin. Samaa hieman huomannut itsekkin että ihmeellisesti välillä jää odottamaan normaali nettisivun avautumista ja joskus taas toimii niinkun pitääkin. Kahta konetta kokeiltu ja ovat rj45 perässä eli ne ongelmat (tietokone / wlan) pois laskuista. Speedtestillä aina kun olen testannut niin 4g:llä on nopeudet erittäin hyvät eli 90 sisään / 60-80 ulos, ping 20 pinnassa.

Arvoista otin screenshotin mitä modeemi antaa. Auttaako nämä huomaamaan jotain erityistä, mastot on todella lähellä noin 1km. Alkujaan kun laitteen oli hankkinut tahmaus oli todella todella pahaa välillä, silloin pakotin pelkän 4g verkon päälle niin parani huomattavasti.
4g.png 5g.png

Osaako joku sanoa mitä tuolle olisi tehtävissä, että käyttökokemus paranisi?

Kokemuksia muilla miten ipv6 pelittänyt? Vai kannattaako suosiolla poistaa käytöstä.

Vakioasetuksilla stateful tilassa. Toistaiseksi ei ongelmia..

Tuota kohtaa katsoin myös asetuksista pikaisesti, tarkoittaako tuo alin valinta "SLAAC Only" käytännössä ipv6 disablointia?
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 378
tarkoittaako tuo alin valinta "SLAAC Only" käytännössä ipv6 disablointia?
Ei. Nuo vaikuttavat kaikki kolme siihen, miten IPv6-osoitteita jaellaan clienteille. SLAAC Only -tapauksessa ei mitenkään, vaan client päättää oman osoitteensa itse.
Jostakin muualta löytyy IPv6:lle master switch, ehkä APN-asetuksiin liittyen
 
Liittynyt
27.08.2020
Viestejä
243
Ei. Nuo vaikuttavat kaikki kolme siihen, miten IPv6-osoitteita jaellaan clienteille. SLAAC Only -tapauksessa ei mitenkään, vaan client päättää oman osoitteensa itse.
Jostakin muualta löytyy IPv6:lle master switch, ehkä APN-asetuksiin liittyen
ipv6 kytkin löytyy pääsivun napin takaa > Nykyinen tila: Langaton laajakaistatila vaihda nappia painamalla löytyy ipv6 kytkin.
Taisit apn asetuksista kytkee ipv46 > ipv4
 
Liittynyt
27.08.2020
Viestejä
243
ipv6 kytkin löytyy pääsivun napin takaa > Nykyinen tila: Langaton laajakaistatila vaihda nappia painamalla löytyy ipv6 kytkin.
Taisit apn asetuksista kytkee ipv46 > ipv4
Itse kyllä varmistin ettei varmana ole ipv6 päällä että kytkin molemmista pois :D
 
Liittynyt
24.04.2018
Viestejä
91
Onko muilla ollut netin randomia katkeilua? Välillä vaan katkaisee yhteyden ja sen jälkeen pitää ottaa modeemista virtapiuha irti ja takaisin kiinni niin alkaa taas toimia normaalisti?
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
561
Parin kuukauden kokemus: ei ole kertaakaan pätkäissyt yhteyttä, mutta ehkä reilun viikon käytön jälkeen nettisivujen lataukset alkavat huomattavasti hidastua. Uudelleenkäynnistys korjaa nämä ongelmat. Laitoin oletuksen mukaisen Tuesday 2:00 - 4:00 restartin päälle, eikä sen jälkeen tämä hidastelu ole vaivannut. Näyttää tekevän sen restartin klo 3:40.

Sitä olen eniten ihmetellyt, että kun 2,4 GHz:n verkko käynnistyksen jälkeen avautuu aika nopeasti, niin 5 GHz:n ylösnosto vei suunnilleen vartin verran. Toinen laite minulla on Netgear MR2100, ja sillä samaan hommaan kuluu ehkä puoli minuuttia.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Sitä olen eniten ihmetellyt, että kun 2,4 GHz:n verkko käynnistyksen jälkeen avautuu aika nopeasti, niin 5 GHz:n ylösnosto vei suunnilleen vartin verran. Toinen laite minulla on Netgear MR2100, ja sillä samaan hommaan kuluu ehkä puoli minuuttia.
Mutuilen että 5Ghz alueella sinulla sellaiset käyttörajoitetutu kanavat joita laite ensin joutuu scannaan että ovat vapaita. Ennen kuin saa lähettää.

Valitse kanavaksi 36 ja kaistanleveydeksi 80MHz, niin tulee heti näkyviin.
Jos ei välttämättä tarvi noin leveää, niin kapeampi kaista tuo omat etunsa, ja lisää kanavavalikoimaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
546
Parin kuukauden kokemus: ei ole kertaakaan pätkäissyt yhteyttä, mutta ehkä reilun viikon käytön jälkeen nettisivujen lataukset alkavat huomattavasti hidastua. Uudelleenkäynnistys korjaa nämä ongelmat. Laitoin oletuksen mukaisen Tuesday 2:00 - 4:00 restartin päälle, eikä sen jälkeen tämä hidastelu ole vaivannut. Näyttää tekevän sen restartin klo 3:40.

Sitä olen eniten ihmetellyt, että kun 2,4 GHz:n verkko käynnistyksen jälkeen avautuu aika nopeasti, niin 5 GHz:n ylösnosto vei suunnilleen vartin verran. Toinen laite minulla on Netgear MR2100, ja sillä samaan hommaan kuluu ehkä puoli minuuttia.
Valitse kanavaksi 36 ja kaistanleveydeksi 80MHz, niin tulee heti näkyviin.
 
Liittynyt
09.01.2020
Viestejä
96
Meillä kans ajoittain hidastuu nettisivut ja tv sovellukset mut uudelleenkäynnistys auttaa.Muutamia kertoja joutunu wifin yhdistää uudelleen.Laitoin myös verkon valinnasta vain 5g NSA päälle kun meillä ei tuo tuo 5g yhteys ole aina paras mahdollinen.jokusen viikon käytön jälkeen parempi laite kuin huawei ilman taajuuslukitusta. Mikä piti käynnistää uudestaan useita kertoja päivässä..
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
228
Täällä pari kertaa nyt ihmetellyt kun ei wifi toimi. Noh modeemia katsomaan niin edessä ei pala mitkään valot eikä nettiin pääse tietokoneellakaan, ilmoittaa että ei nettiä. Virtapiuha pois modeemista ja alkaa toimia... Palautukseen?
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
25
Hommasin kyseisen laitteen, todella hyvät nopeudet antaa 1800+2100+700(5g). Siis silloin kuin toimii kunnolla, välillä nopeudet ovat alle 150mpbs, entisellä B715 reitittimellä sai aina noin 200-300mpbs kellonajasta riippumatta.
Sekä silloin kuin laite toimii parhaillaan eli antaa minun liittymäni maksimi nopeudet 400mpbs, latausnopeus heittelee miten sattuu välillä on 50mb/s ja sitten tippuu 15mb/s ja taas nousee ylös. Entisellä oli aina vakaat latausnopeudet, en usko että tällä alueella menee 5g taajuus tukkoon.

Sama tapahtuu myös upload nopeuksissa ekaa kertaa kun testasin sain 70mpbs uploadin nykyään vain 20-30 vaikka samat taajuudet lukittuna alusta asti.

mc8020 signaali.png


Kun Carrier aggregation aktivoituu tippuu 4G signaali -80 dBm:sta noin -54 dBm eli todella hyvät signaali arvot antaa. Edit: Carrier aggregation ei aktivoidu välillä, jonka syystä nopeudet ovat naurettavat. Vaikka signaali arvot ovat täydelliset ja masto suunnattu juuri tähän kohtaan. Firmwaressa bugi..?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
77
Olisi muutama kyssäri jollekkiin kuka on selvittäny yhteyden jatkuvan pätkimisen jollain muulla kuin liikkeeseen palauttamisella Laitteena ZTE MF289F ja dna 4g liittymä siinä kyljessä
 
Liittynyt
27.08.2020
Viestejä
243
Olisi muutama kyssäri jollekkiin kuka on selvittäny yhteyden jatkuvan pätkimisen jollain muulla kuin liikkeeseen palauttamisella Laitteena ZTE MF289F ja dna 4g liittymä siinä kyljessä
Tee vaikka uusi keskustelu, tämä koskee ZTE 8020 5G modeemia
 
Liittynyt
27.08.2020
Viestejä
243
Päivitty B08 versioon DNA boksi ei mitään hajua mitä on päivityksessä.


Tuollakaan ole vielä mitään, no kaikista hienointa oli että olin pelaamas CS:GO, no 24h timeoutithan siittä tuli kun ei ehtiny connectaan ajoissa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
98
Kumpikohan nykyään on kannattavampi ostos, käytettynä ZTE mc801a vai tämä, kun hintaeroa näyttäisi olevan suunnilleen 50-100 euroa riippuen mihin hintaan onnistuu saamaan mc801a. ZTE mc801a ollen siis käytettynä halvempi. Pääasiallinen käyttö olisi vain siltaavassa modessa eli tärkeimmät ominaisuudet on 5G signaalin vahvuus/läpäisykyky sekä siltaavassa moden vakaus.
 
Liittynyt
27.08.2020
Viestejä
243
Kumpikohan nykyään on kannattavampi ostos, käytettynä ZTE mc801a vai tämä, kun hintaeroa näyttäisi olevan suunnilleen 50-100 euroa riippuen mihin hintaan onnistuu saamaan mc801a. ZTE mc801a ollen siis käytettynä halvempi. Pääasiallinen käyttö olisi vain siltaavassa modessa eli tärkeimmät ominaisuudet on 5G signaalin vahvuus/läpäisykyky sekä siltaavassa moden vakaus.
Ylipäätänsä näitä 5G modeemeita ei kannattais edes laittaa siltatilaan, säästyy paljolta ongelmia kun käyttää reitittävää ja siinä 5G modeemi > DMZ > joku reititin esimerkiksi.

Mut itse aiheeseen niin tuskin tämä on tuon hintaeron arvoinen. Ja jos uutta hommaa niin ainakin telialta saajo uusinta purkkia ZTE MC888
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Ylipäätänsä näitä 5G modeemeita ei kannattais edes laittaa siltatilaan, säästyy paljolta ongelmia kun käyttää reitittävää ja siinä 5G modeemi > DMZ > joku reititin esimerkiksi.

Mut itse aiheeseen niin tuskin tämä on tuon hintaeron arvoinen. Ja jos uutta hommaa niin ainakin telialta saajo uusinta purkkia ZTE MC888
Mitähän schaibaa nyt minä luin... perusteleppa "hieman". Kyllä siltaus toimii mutta ZTE vaan nyt ei ole osannut tehdä toimivaa firmwarea siltauksen kannalta ainaskin 801A ollessa kyseessä, Huawei CPE Pro 2 kun vertaa jossa siltaus toimii kuin vanhan junan vessa. Mokkuloissa siltaus kun ei silti ihan täysin puhdas ole ip passtrough johtuen mutta sekään ei ongelma kun mokkulalle ja reitittimelle laittaa eri ip alueet käyttöön ennen mokkulan siltausta. Ehdottomasti ennemmin siltaus kuin DMZ.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
361
MC8020 ollut siltaavana kohta puoli vuotta, mitä ongelmia siinä pitäisi olla?
 
Liittynyt
27.08.2020
Viestejä
243
Mitähän schaibaa nyt minä luin... perusteleppa "hieman". Kyllä siltaus toimii mutta ZTE vaan nyt ei ole osannut tehdä toimivaa firmwarea siltauksen kannalta ainaskin 801A ollessa kyseessä, Huawei CPE Pro 2 kun vertaa jossa siltaus toimii kuin vanhan junan vessa. Mokkuloissa siltaus kun ei silti ihan täysin puhdas ole ip passtrough johtuen mutta sekään ei ongelma kun mokkulalle ja reitittimelle laittaa eri ip alueet käyttöön ennen mokkulan siltausta. Ehdottomasti ennemmin siltaus kuin DMZ.
No näin olen täältä lukenut että suositellaan reititystä ennemmin. ja itsekkin totenut että mesh reititin kun hävittää netin niiin menee helposti 10min että se tajuaa hakea uudestaan verkkoa. Reititys DMZ eikä ole ongelmia.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
363
Tässä joulukuun alkupuolella oli aika hyvin kirjoiteltu mobiilinetin siltaavan tilan ongelmista:

Suurin ongelma näissä modeemeissa siltatilan kanssa on se, että mobiiliverkossa IP-osoitteita ei jaella DHCP:llä vaan päätelaite saa IP-osoitteen verkolta ennen kuin pakettidatayhteys on avattu. Tämä johtaa siihen, että mikään laite ei voi toimia todellisuudessa oikeasti "siltaavana" ilman mitään osoitteenmuunnosta ja erilaisia purkkavirityksiä, joilla siihen kytketty laite saa DHCP:n kautta julkisen osoitteen.

Toinen haaste on, että mobiilissa IP-osoite arvotaan uusiksi jokaisella yhteyskerralla, eli jos yhteys syystä tai toisesta pätkäisee, niin osoite vaihtuu ja yhteys on poikki niin kauan kunnes kytketty laite osaa pyytää DHCP:llä uuden osoitteen. DHCP:n standardi ei tunne osoitteen vaihtamista lennossa, vaan pyyntö tulee aina osoitetta tarvitsevalta laitteelta lease-ajan puitteissa.

Olenkin siis neuvonut, että jos haluaa pitää kaiken mahdollisimman yksinkertaisena ja välttää potentiaalisia ongelmia, niin siltatilaa ei kannata mobiiliverkon kanssa käyttää. Kaikista varmin ratkaisu, missä vähiten liikkuvia osia, on laittaa modeemi reitittäväksi (sisäisesti paljon yksinkertaisempi NAT-toteutus kuin siltatilan julkisella IP:llä toimiva NAT) ja määrittää oman reitittimen WAN-portille modeemin IP-avaruudesta kiinteä osoite. Sitten modeemista kytkee DMZ:n päälle tähän reitittimen IP-osoitteeseen, jolloin kaikki liikenne verkosta päin menee reitittimelle. Tällöin koko ketju yksinkertaistuu huomattavasti, eikä välissä ole mitään purkkaviritelmää, millä tuodaan väkisin se vaihtuva osoite sieltä mobiiliverkon puolelta.

Vielä en ole keksinyt tästä toteutustavasta mitään muuta haittaa kuin että reitittimen WAN-portin tiedoista ei näy se julkinen osoite. Jos reitittimellä on esim. joku dyndns-skripti, joka perustuu siihen, niin se ei ajaudu IP:n vaihtuessa. Mutta muutoin kyllä saa monta potentiaalista vikapaikkaa ketjusta pois.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
98
DMZ on kyllä vihoviimeinen asia mitä omaan sisäverkkooni haluan, en kyllä lähtisi sitä tutuillekkaan suosittelemaan. Mutta hyviä pointteja kyllä ylläolevissa viesteissä, tämän keskustelun perusteella varmaan varmin ottaa joku modeemi paikasta missä kunnon palautusoikeus ja testata siltaavaa. Eli se jättää tuon mc801a pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
DMZ on kyllä vihoviimeinen asia mitä omaan sisäverkkooni haluan, en kyllä lähtisi sitä tutuillekkaan suosittelemaan. Mutta hyviä pointteja kyllä ylläolevissa viesteissä, tämän keskustelun perusteella varmaan varmin ottaa joku modeemi paikasta missä kunnon palautusoikeus ja testata siltaavaa. Eli se jättää tuon mc801a pois.
DMZ ohjataankin toiselle reitittimelle, eli käytännössä DMZ-liikenne ei sinne varsinaisen sisäverkon puolelle mene.

Teknisessä mielessähän DMZ on hyvin yksinkertainen ja toimintavarma ratkaisu, ja toisen reitittimen kanssa käytettäessä se poistaa tarpeen julkiselle IP:lle reitittimien välillä.

Olisi mielenkiintoista tietää mikä on sellainen käyttökohde, jossa välttämättä tarvitaan sillattu yhteys ja DMZ ei kelpaa?

Kuten jo mainittu, mobiiliverkossa siltatilan käyttö lisää vaan heikkoja lenkkejä siihen yhteysketjuun, koska se siltatila ei ole oikea siltatila vaan yrittää parhaansa mukaan esittää siltatilaa kytketylle laitteelle. Kun minimoi kaikki turhat liikkuvat osat, niin yhteyskin on toimintavarmempi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
98
DMZ ohjataankin toiselle reitittimelle, eli käytännössä DMZ-liikenne ei sinne varsinaisen sisäverkon puolelle mene.

Teknisessä mielessähän DMZ on hyvin yksinkertainen ja toimintavarma ratkaisu, ja toisen reitittimen kanssa käytettäessä se poistaa tarpeen julkiselle IP:lle reitittimien välillä.

Olisi mielenkiintoista tietää mikä on sellainen käyttökohde, jossa välttämättä tarvitaan sillattu yhteys ja DMZ ei kelpaa?

Kuten jo mainittu, mobiiliverkossa siltatilan käyttö lisää vaan heikkoja lenkkejä siihen yhteysketjuun, koska se siltatila ei ole oikea siltatila vaan yrittää parhaansa mukaan esittää siltatilaa kytketylle laitteelle. Kun minimoi kaikki turhat liikkuvat osat, niin yhteyskin on toimintavarmempi.
Omalla sisäverkolla tarkoitan verkkoa jota itse hallitsen, en teknisesti omaa LAN verkkoa, huono sanavalinta. Itse en mobiiliverkon totetutusta tunne niin hyvin, että osaisin ottaa kantaa miten Telia tai DNA hoitaa NATtauksen julkisen IPn 5G liittymiin. Uskon, että sulla on enemmän tietoa siitä, mutta silti ilomielin annan teleoperaattorin sen hoitaa, jos vaihtoehtona on pyörittää kahta reititintä ja DMZtaa. Varmasti DMZ voi teoriassa toimia paremmin, jos sattuu huono tuuri olemaan siltauksen kanssa, mutta varmaan oletuksena on, että siellä on sitten ainoastaan joku mesh-verkko perässä ja se lyödään kerran pystyyn ja toivotaan, että sen voi unohtaa. Ja tokihan jos DMZ omassa käytössä toimii niin sehän on hyvä, omalla kohdalla kuitenkin uskon, että ISPn tekemä NATtaus 5G verkon osalta on yksinkertaisempi ratkaisu mulle kuin oma DMZ.

Tämä menee kuitenkin ohi aiheen ja ohi mun alkuperäisen kysymyksen. Taidan nyt lähteä kokeilmaan tuuria tällä mc8020 siltaavana ja jos ei toimi niin palauttaa ja tutustua tarkemmin tuohon kalliimpaan mc888.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
371
Taidan nyt lähteä kokeilmaan tuuria tällä mc8020 siltaavana ja jos ei toimi niin palauttaa ja tutustua tarkemmin tuohon kalliimpaan mc888.
Eikö nuo ole samanhintaisia,vai onko muualla myynnissä tuota uudempaa?

ZTE MC801A saa tori.fi välillä 150€,omasta maksoin 138€ posteineen.

edit: jaa,801 ei ollutkaan vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
98
Eikö nuo ole samanhintaisia,vai onko muualla myynnissä tuota uudempaa?

ZTE MC801A saa tori.fi välillä 150€,omasta maksoin 138€ posteineen.

edit: jaa,801 ei ollutkaan vaihtoehto.
About 100 euron hintaero noilla on, MC888 Telialta 399 euroa ja MC8020 esimerkiksi Jimms 299 euroa.
 
Liittynyt
11.12.2022
Viestejä
2
Vinkkinä: Telia Dot Netti kotiin liittymän kautta saa ZTE MC888 reititintä hintaan 312€ + 5€ liittymän avausmaksu. Samalla sai testiin Telian 5G liittymän jos sellaista ei löydy ennestään. Liittymän voi perua heti samana päivänä kun laitteen saa ja itse tein näin kun tuli todettua ettei Telian 5G toimi kunnolla omassa kotona.

Laitteena vaikuttaa ihan OK:lta. Ethernet porteissa huomasin satunnaista hidastelua (WiFistä tuli aina täysi nopeus) johon tilapäisenä korjauksena toimi reitittimen bootti ja nyt pysyvänä ratkaisuna auttoi kun vaihtoi MTU 1500 -> 1460.
 
Liittynyt
17.12.2020
Viestejä
3
Tuli eilen hankittua kyseinen vempain Jimssiltä: Pitää yhteyden auki n. 10min ja sitten katkeaa pariksi minuutksi. Tehdasasetukset palautettu, mutta ei vaikuta. Onko kokemuksia tai vinkkejä vai pistääkö vaan palautuksena? Oli n. satasen halvempi kuin omalta operaattorilta Elisalta nuo Huawein reitittimet niin pitihän se kokeilla :D

Jan 19 08:39:55 (none) user.err zte_router: libzte_wlan.c, 3738 [zte_wlan_db_exec_sql]: sqlite3_exec db failed.
Jan 19 08:39:55 (none) user.err zte_router: libzte_wlan.c, 3974 [zte_get_assoc_wifi_ap_type]: mac found at WIFI_AP_ASSOC_LIST_DB_TABLE, assoc_ap_type=1.
Jan 19 08:40:00 (none) user.err zte_router: libzte_wlan.c, 3738 [zte_wlan_db_exec_sql]: sqlite3_exec db failed.
Jan 19 08:40:00 (none) user.err zte_router: libzte_wlan.c, 3738 [zte_wlan_db_exec_sql]: sqlite3_exec db failed.
Jan 19 08:40:00 (none) user.err zte_router: libzte_wlan.c, 3974 [zte_get_assoc_wifi_ap_type]: mac found at WIFI_AP_ASSOC_LIST_DB_TABLE, assoc_ap_type=1.
Jan 19 08:40:05 (none) user.err zte_router: libzte_wlan.c, 3738 [zte_wlan_db_exec_sql]: sqlite3_exec db failed.

DNA brändätty on Jimssiltä ostettu, mutta ainakin siellä oli maininta, ettei ole operaattori-lukittu. Voiko kuitenkin vaikuttaa asiaan? Huawein CPE Prolla ei ollut n. 3 vuoden aikana mitään ongelmia, kunnes päätti vaan yhtenä päivänä pimentyä täysin eikä lähde päälle.
 
Liittynyt
19.01.2023
Viestejä
1
Ostin DNA Kotimokkula 5g wifi MC 8020. Dna kaupasta 11.11.22. Toimi moitteettomasti vuoteen 2023 3.1. Asti. Sen jälkeen laite sammuili itseksee kokonaan. Seurasin sen sammuilua. Nii se ei ollut satunnaista vaa. Sillä oli tietty rytmi sen sammuiluu. joten otin kellosta aikaa. Se oli joka kerta 5min 17sek. Kävin hakemassa takuusee toisen kappaleen. Toinen sama kapistus toimi moitteettomasti 17.1.2023 asti. Ja sama sammuilu alkoi 5min ja 17 sek välein. Tänää kävin hakee kolmannen. Kytkin laitteen. Laite haki netin. 5min 17 sek sammuilu alkoi. Eikä edellisissä laitteissa toiminu resetointi nappi. Eikä uudessakaa. ????
 
Liittynyt
17.12.2020
Viestejä
3
Eipä ole, mutta koska kaikki rivit näyttävät liittyvän wlan/wifiin, niin koeta disabloida se kokonaan, jos mahdollista käyttää ethernetillä ainakin kokeeksi
Ei lähtenyt tuolla toimimaan. Eikä muuten toimi resetti nappi mullakaan nyt :D Boot-looppi loppui, muttei saa verkkoon ollenkaan yhteyttä nyt. Pitänee perua kauppa ja palautella, on niin epäluotettava purkki.
 

AhL

Liittynyt
26.08.2021
Viestejä
43
Tämä dna-kaupasta kesällä hankittu purkki toimi kuin unelma loppuvuoteen 2022, sitten alkoi omituiset temppuilut. Purkki saattoi olla aamulla totaalijumissa eikä tehdasresettikään onnistunut kuin usean yrityksen jälkeen. Kahdesti vaihdettu liikkeessä uuteen ja sim-kortti kerran ja ongelmat vain jatkuvat... Purkki kadottaa yhteydet päivittäin n. klo 13.15 ja se pitää joka kerta buutata manuaalisesti ennen kuin alkaa taas pelittää. Omituisia yhteyden lagaamisia ilmenee pitkin päivää eli oikea etätyöläisen unelma... Klo 13.15 kaltainen yhteyksien katoaminen usein myös iltaisin klo 19 jälkeen. En tiedä mitä viime vuoden lopulla tapahtui ja missä, mutta 8020 on ollut lähinnä riesa sen jälkeen. Jos kerran vielä menee totaalijumiin niin sitten menee romu palautukseen, vaikka dna-kaupassa purkkia kovasti kehuvatkin...
 

AhL

Liittynyt
26.08.2021
Viestejä
43
Mielenkiintoista, täällä toiminut moitteetta, 6.7.22 ostettu.
En tiedä vaikuttaako allekirjoittaneen kokemuksiin rikastavasti se, että käytän purkkia uuden uljaan Yhteisverkon alueella. Yhteisverkon vaihdettua täällä Huawein raudoista Nokiaan on ongelmia riittänyt kaikilla yhteysvälineillä.
 
Liittynyt
27.08.2020
Viestejä
243
En tiedä vaikuttaako allekirjoittaneen kokemuksiin rikastavasti se, että käytän purkkia uuden uljaan Yhteisverkon alueella. Yhteisverkon vaihdettua täällä Huawein raudoista Nokiaan on ongelmia riittänyt kaikilla yhteysvälineillä.
Joo voi olla semmoinen syy seuraus suhde :D Täälläkin toiminu uudesta asti ihan hyvin pirkanmaalla DNA maaseutu
 
Liittynyt
13.07.2017
Viestejä
23
Onko kellään käytössä dna:lta hommattua zte 8020 toisen operaattorin liittymällä? Ongelmana se, että Elisan liittymällä antaa paljon paremmat nopeudet kun dna:lla mutta rupeaa sitten pätkimään yhteyttä ja käynnistää laitteen uudelleen samalla. Resetointi eikä mikään auta. Nyt menossa kolmas samanlainen laite eikä vaikutusta. Dna kortilla toiminut toistaiseksi saa nähdä rupeaako pätkimään mutta nopeudet todella hitaat verrattuna elisaan. Voiko tuo laite olla salaa ohjelmoitu toimimaan vaan dna liittymillä? Molempien tuen kanssa keskusteltu ja missään ei vikaa pitäisi olla.
 
Liittynyt
13.07.2017
Viestejä
23
Ostin DNA Kotimokkula 5g wifi MC 8020. Dna kaupasta 11.11.22. Toimi moitteettomasti vuoteen 2023 3.1. Asti. Sen jälkeen laite sammuili itseksee kokonaan. Seurasin sen sammuilua. Nii se ei ollut satunnaista vaa. Sillä oli tietty rytmi sen sammuiluu. joten otin kellosta aikaa. Se oli joka kerta 5min 17sek. Kävin hakemassa takuusee toisen kappaleen. Toinen sama kapistus toimi moitteettomasti 17.1.2023 asti. Ja sama sammuilu alkoi 5min ja 17 sek välein. Tänää kävin hakee kolmannen. Kytkin laitteen. Laite haki netin. 5min 17 sek sammuilu alkoi. Eikä edellisissä laitteissa toiminu resetointi nappi. Eikä uudessakaa. ????
Onko sulla dna vai minkä operaattorin liittymä?
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
5
Itsellä on nyt kaksi viime viikolla paketista otettua uutta DNA kotimokkula MC8020 5G modeemia, joissa Elisan 5G liittymä molemmissa. Molemmat vetävät tuota boottilooppia. Toinen modeemi mökillä ja vain 4G verkossa, toinen kaupungissa ja 5G verkossa.

Keneltähän tuohon nyt lähtisi tuota apua tinkaamaan, kun eri operaattorin modeemi ja verkko. Omat kokemukset Huawei H122 modeemeistä ollut kyllä todella positiivisiä vrt. kaikkien noiden ZTE-laitteiden (MC801 ja MC8020) kanssa on aina jotain ihme tahimista.
Harmi kun tuota Huawei H122 laitetta ei vaan ole enää juuri mistään saatavilla.
 
Liittynyt
13.07.2017
Viestejä
23
Itsellä on nyt kaksi viime viikolla paketista otettua uutta DNA kotimokkula MC8020 5G modeemia, joissa Elisan 5G liittymä molemmissa. Molemmat vetävät tuota boottilooppia. Toinen modeemi mökillä ja vain 4G verkossa, toinen kaupungissa ja 5G verkossa.

Keneltähän tuohon nyt lähtisi tuota apua tinkaamaan, kun eri operaattorin modeemi ja verkko. Omat kokemukset Huawei H122 modeemeistä ollut kyllä todella positiivisiä vrt. kaikkien noiden ZTE-laitteiden (MC801 ja MC8020) kanssa on aina jotain ihme tahimista.
Harmi kun tuota Huawei H122 laitetta ei vaan ole enää juuri mistään saatavilla.
Itsellä toiminut toistaiseksi tuolla dna liittymällä. Oletko hakenut purkille parhaan paikan käyttämällä sitä singnaalin testausta mikä löytyy purkin asetuksista selaimella mentäessä? Itsellä oli singnaali erittäin hyvä wc:ssä ja pojan makkarissa hyvä mutta tuolla makkarissa on vakain ja näyttäs pysyvän 5g:ssäkin jopa. Ne purkin valot ei kerro mitään. Olisi pitänyt itsekkin käyttää tuota singnaalin testausta elisalla mutta älysin liian myöhään. Sijoitin vaan "lähimmäksi" mastoa mutta paremman singnaalin tuo dna:kin saa kauempana mastosta eli toisesta päästä taloa. Nyt on meikällä kolmas laite menossa. Jos saat toimimaan tuolla elisalla kerro ihmeessä niin vaihdan itsekkin takaisin siihen. En viitti taas ottaa uutta liittymää ja testailla menny tähän leikkimiseen aikaa paljon.
 
Liittynyt
13.07.2017
Viestejä
23
Itsellä toiminut toistaiseksi tuolla dna liittymällä. Oletko hakenut purkille parhaan paikan käyttämällä sitä singnaalin testausta mikä löytyy purkin asetuksista selaimella mentäessä? Itsellä oli singnaali erittäin hyvä wc:ssä ja pojan makkarissa hyvä mutta tuolla makkarissa on vakain ja näyttäs pysyvän 5g:ssäkin jopa. Ne purkin valot ei kerro mitään. Olisi pitänyt itsekkin käyttää tuota singnaalin testausta elisalla mutta älysin liian myöhään. Sijoitin vaan "lähimmäksi" mastoa mutta paremman singnaalin tuo dna:kin saa kauempana mastosta eli toisesta päästä taloa. Nyt on meikällä kolmas laite menossa. Jos saat toimimaan tuolla elisalla kerro ihmeessä niin vaihdan itsekkin takaisin siihen. En viitti taas ottaa uutta liittymää ja testailla menny tähän leikkimiseen aikaa paljon.
Ensimmäisellä mokkulalla netti toimi noin 4-viikkoa toisella 3-viikkoa kolmannella laitteella sekos heti, kun otti paketista ja laitto kortin sisään. Käytin dna kortin sisässä sitten toimi Elisakin noin viikon kunnes rupes virtoja katkomaan. Voiko tuossa mokkulassa olla asetus että boottaa laitteen, kun singnaali katoaa? Asetuksista sellaista ei tosin löydy pelkkä ajastus. Muuten hankala keksiä syytä miksi katkaisee virratkin.
 
Liittynyt
27.08.2020
Viestejä
243
Ensimmäisellä mokkulalla netti toimi noin 4-viikkoa toisella 3-viikkoa kolmannella laitteella sekos heti, kun otti paketista ja laitto kortin sisään. Käytin dna kortin sisässä sitten toimi Elisakin noin viikon kunnes rupes virtoja katkomaan. Voiko tuossa mokkulassa olla asetus että boottaa laitteen, kun singnaali katoaa? Asetuksista sellaista ei tosin löydy pelkkä ajastus. Muuten hankala keksiä syytä miksi katkaisee virratkin.
Joku bugi selkeesti elisan simmin kanssa tai jotain, DNA purkki DNA liittymä ja ei ole tuommoisia ongelmia ollu
 
Liittynyt
18.07.2022
Viestejä
49
Itsekin kuulun tämän purkin epäonnekkaisiin omistajiin. Purkki ostettu dna-kaupasta dnan liittymällä loppukesästä ja loppuvuodesta alkoivat ongelmat kuten monilla muillakin: jumitusta, lagausta, yhteyden katkeilua, laitteiden putoamista wifistä, jne. Oma purkkini jo kahdesti vaihdettu eikä tilanne ole vaihdoilla parantunut. Purkki on buutattava jumitusten vuoksi 2-3 kertaa päivässä ja joskus ei pelkkä buuttaus auta vaan purkki on resetoitava kokonaan. Näiden ongelmien tiimoilta olen viettänyt paljon aikaa puhelimessa dnan aspan kanssa ja lopputulos on ollut että näkevät järjestelmistään pahojakin ongelmia yhteyksissäni olleen, mutta verkossa ei kuulemma ole vikaa eikä purkissa ja ovat vain kehottaneet vaihtamaan purkin uuteen dna-kaupassa jos ongelmia edelleen ilmenee... Muuta kautta olen kuullut huhuja, että ongelmia olisi vain dnan ja Telian yhteisverkon tukiasemaremonteilla uusituilla alueilla jollaisella itsekin asun ja että ongelman takana olisi purkille loppuvuodesta tullut buginen päivitys. Mene ja tiedä, mutta nykyisellään purkki on melkein käyttökelvoton!
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 378
Muuta kautta olen kuullut huhuja, että ongelmia olisi vain dnan ja Telian yhteisverkon tukiasemaremonteilla uusituilla alueilla
Interop-testaus joukkoistettu nykyään loppukäyttäjille, mitä sitä turhaan sertifiointitestaamaan ainakaan verkkolaitevalmistajan tuotteita, vai mitä @TJ74
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
1 969
Interop-testaus joukkoistettu nykyään loppukäyttäjille, mitä sitä turhaan sertifiointitestaamaan ainakaan verkkolaitevalmistajan tuotteita, vai mitä @TJ74
Oman kokemukseen mukaan ZTE:n laitteet ihan omassa luokassaan ristiinoperoinnin ongelmien määrässä vrt. monet muut valmistajat. Silti ZTE:n laitteet ovat osoittautuneet erittäin suorituskykyisiksi kunhan konfikset ja softat on kohdillaan.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 530
Oman kokemukseen mukaan ZTE:n laitteet ihan omassa luokassaan ristiinoperoinnin ongelmien määrässä vrt. monet muut valmistajat.
Päälisin puolin seuranneena ongelma korostuu DNA laitteissa, päivitykset on rikkonut useamman laitteen.
Eli vaikka yhdistelmien kirjo on suuri niin testauksessa paljon parannettavaa.

Onko sulle @TJ74 tarjottu testattavaksi?
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
1 969
Päälisin puolin seuranneena ongelma korostuu DNA laitteissa, päivitykset on rikkonut useamman laitteen.
Eli vaikka yhdistelmien kirjo on suuri niin testauksessa paljon parannettavaa.

Onko sulle @TJ74 tarjottu testattavaksi?
Ei ole tarjottu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 305
Viestejä
4 156 879
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom