ZTE MC7010 keskustelua

Ensimmäinen häiriö kuukausiin, luultavasti Elisan syytä. Nopeus on parhaimpiin testiservuihin Speedtestissä 130/50 ja Elisalta Elisalle 55/48, normaalisti 600/50. Kaikki rebootattu, mitään häiriöitä ei kartassa, ZTE näyttää signaalit ja solut olevan kuten aiemminkin. 🤷‍♂️

Muok: täyty käyttää virrat pois ZTE:stä että vauhti palas. Eka hard boot moneen kuukauteen ellei yli vuoteen. Näemmä soft reboot ei aina auta. Erikoiset oireet kyllä, että nopeus vaihteli 60-130mbit sen mukaan mihin testiservuun/operaattoriin oli yhteydessä / reititys. Ipv6 on ZTE:ssä päällä mutta reitittimestä pois joten clientit ei sitä käytä.

Viimeksi muokattu:
Pystyisikö joku laittamaan YV:nä nuo acs palvelimen tunnukset? Itsellä on DNA:n F3896 reitin ja siinä logien mukaan sama ltm.mdna.fi ACS palvelimena, mutta tunnuksia en ole onnistunut käyttöliittymän kautta löytämmään...

Pystyisikö joku laittamaan YV:nä nuo acs palvelimen tunnukset? Itsellä on DNA:n F3896 reitin ja siinä logien mukaan sama ltm.mdna.fi ACS palvelimena, mutta tunnuksia en ole onnistunut käyttöliittymän kautta löytämmään...
Kaapelimodeemissa hyvin todennäköisesti eri kuin näissä mobiilivehkeissä.

Mulla on tämä ZTEn purkki Elisan asentamana, mutta nyt Telian liittymällä kun sain sillä pingin puolitettua. Ongelmana kuitenkin, että aina välillä tökkii netti ihan huolella. Sivut aukeaa nopeasti, mutta sisältö latautuu ikuisuuden, ilmeisesti DNS ongelma. Saman nopeuden Telian 5G puhelinnetti saa speedstestissä talon sisällä jopa 400-500mbps nopeuksia kun tämä "kiinteä" 5G pyörii jossain 200mbps tienoilla.

Purkissa tosiaan Elisan firmware, ja näyttää pakottavan Elisan DNS palvelimen oletukseksi. Voiko tämä aiheuttaa kuvattua tökkimistä?

Mulla on tämä ZTEn purkki Elisan asentamana, mutta nyt Telian liittymällä kun sain sillä pingin puolitettua. Ongelmana kuitenkin, että aina välillä tökkii netti ihan huolella. Sivut aukeaa nopeasti, mutta sisältö latautuu ikuisuuden, ilmeisesti DNS ongelma. Saman nopeuden Telian 5G puhelinnetti saa speedstestissä talon sisällä jopa 400-500mbps nopeuksia kun tämä "kiinteä" 5G pyörii jossain 200mbps tienoilla.

Purkissa tosiaan Elisan firmware, ja näyttää pakottavan Elisan DNS palvelimen oletukseksi. Voiko tämä aiheuttaa kuvattua tökkimistä?
Mulla myös sama kombo ja välillä on satunnaisia DNS-ongelmia. Tosin mulla on tuon purkin perässä DMZ:lla OPNsense purkki hoitamassa palomuurin tehtävät. Eilen vähän muutin OPNsensen asetuksia, saa nähdä auttaako.

Tuonhan saisi osittain ratkaistua DHCP-palvelimen asetuksissa laittamalla laitteille DNS-palvelimeksi vaikka 1.1.1.1., mutta sitten ei verkon sisäinen DNS toimi jos haluaa löytää omia laitteita muuten kuin IP-osoitteella.

Statistiikka

Viestiketjuista
261 276
Jäsenet
74 778
Uusin jäsen
Jaakko sarajärvi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom