Z370 (Coffee lake) LGA1151 emot yleissäie

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Jaaha kiitti, pitääkin kurkkia ehtoomalla. AISuite3 en löytäny tuolta mutta saa varmaan erikseen.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Jopas on sekavaa, sain kyllä tivolille lopun ja bios päivityksen jälkeen kun asensi Auran uudelleen niin tunnistaa emon ja muistit niin saa rauhottumaan ledit.

Pumppua tosin ei tunnista, pitää kokeilla johtoa toisinpäin tai toiseen plugiin.

Fan expert kun asentaa erikseen ai suitesta niin mitään tapahdu, ja herjaa muutoinkin aisuite 3 käynnistäessä että ”etäproseduurikutsu epäonnistui”.

Kuitenkin siitä asentelin kaikki ajurit yms mitä nyt tarjosi.

Kannattaako unohtaa koko aisuite ja ladata joku muu fan xperti tilalle?

Näkis lämmöt, nesteen ja muut, sekä tietty tuuletin kierrokset jne. Aikasemmin tuo fan expert kyllä toimi heti ja siitä näki kaikki kellot , voltit sun muut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
134
Mikähän on kun Asus Ai Suite 3 asennus ei onnistu? Z370-F gaming, uusin Ai Suite asuksen sivuilta, Win 10 pro. Olen kokeillut ajaa järjestelmänvalvojana, ajaa axlns.exe:n ensin ja sitten asussetupin, poistanut muut Asuksen ohjelmat yms. kikat joita google tarjoaa, mutta ei tunnu toimivan. Olisi mukava päästä käsiksi tuulettimien ja pumpun säätöihin työpöydän kautta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Mikähän on kun Asus Ai Suite 3 asennus ei onnistu? Z370-F gaming, uusin Ai Suite asuksen sivuilta, Win 10 pro. Olen kokeillut ajaa järjestelmänvalvojana, ajaa axlns.exe:n ensin ja sitten asussetupin, poistanut muut Asuksen ohjelmat yms. kikat joita google tarjoaa, mutta ei tunnu toimivan. Olisi mukava päästä käsiksi tuulettimien ja pumpun säätöihin työpöydän kautta.
Itsellä oli kanssa fall updaten jälkeen sama ongelma ja tämä auttoi.

A solution that helped me:
Right click the zip file and hit properties.
At the bottom click the "Unblock" check box then hit OK.

Unzip the zip and run AsusSetup.exe as Administrator. You must unblock the ZIP before you extract the files.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
134
Itsellä oli kanssa fall updaten jälkeen sama ongelma ja tämä auttoi.

A solution that helped me:
Right click the zip file and hit properties.
At the bottom click the "Unblock" check box then hit OK.

Unzip the zip and run AsusSetup.exe as Administrator. You must unblock the ZIP before you extract the files.
Hahaa! Nyt toimii, etsin tuota unblock nappia exen propertieseistä, mutta sepä olikin tuolla zipissä. Kiitos!
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Asuksen Z370 emoa ei enää ole mutta onko siellä jossain asetusta Spread Spectrumille?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Joo ei saakeli, antaa asentaa Ai Suite 3 mutta ei avaa sitä, aina koneen käynnisteässä "etäproseduurikutsu epäonnistui".

Tuon takana tietty Fan Xpert 4 jolle olis käyttöä.

Parempi olis kokeilla myös ladata tuo Emon (Apex) mukan tulleelta CD:ltä mutta soitin ei hiljaiselon jälkeen muuta kuin pyörittänyt levyä sisässään.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Joo ei saakeli, antaa asentaa Ai Suite 3 mutta ei avaa sitä, aina koneen käynnisteässä "etäproseduurikutsu epäonnistui".

Tuon takana tietty Fan Xpert 4 jolle olis käyttöä.

Parempi olis kokeilla myös ladata tuo Emon (Apex) mukan tulleelta CD:ltä mutta soitin ei hiljaiselon jälkeen muuta kuin pyörittänyt levyä sisässään.
AiSuite on aika onneton softa monessa suhteessa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
AiSuite on aika onneton softa monessa suhteessa.
Niin nuo useat osat siinä varmaan ihan turhia tosiaan, mutta Fan Xpert selkeesti paras softa mitä tullut käytettyä noihin tuulettimiin. Mistä muusta softasta näkis yhtä selkeesti kaikki kellot, nesteen,prossun lämmöt, saa säädeltyä tuulettimet, pumpun jne?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
214
Uuden koneen kasailin ja asuksen Z370-F lähti kompletista melko hyvään hintaan. Mutta nyt tosiaan sellainen pieni isku palleaan, että virransyöttö(?) aiheuttaa coilwhineä. Ajattelin ensin että joku tuulettimista aiheuttaa tuon äänen, mutta kun kaikki hyrrät oli käyty läpi niin oli pakko todeta se pahin mahdollinen. Heti kun prosessori saa pientä rasitusta (riitti että latasin bf1 koneelle jota avast tarkisti samalla ja prossun kuorma noin 15%) niin alkaa sellainen ilkeä ääni. Vähän kuin laittaisi jäitä lasiin ja ne alkavat narskumaan tai vanhan kunnon kovalevyn kirjoitus/luku ääni. Ja kun pelaa BF1 niin kuuluu sellaista tasaista sirinää.

Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Onko minulle saapunut maanantai kappale vai onko näissä tyyppivikaa? Mitä minä tuon kanssa teen :confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Uuden koneen kasailin ja asuksen Z370-F lähti kompletista melko hyvään hintaan. Mutta nyt tosiaan sellainen pieni isku palleaan, että virransyöttö(?) aiheuttaa coilwhineä. Ajattelin ensin että joku tuulettimista aiheuttaa tuon äänen, mutta kun kaikki hyrrät oli käyty läpi niin oli pakko todeta se pahin mahdollinen. Heti kun prosessori saa pientä rasitusta (riitti että latasin bf1 koneelle jota avast tarkisti samalla ja prossun kuorma noin 15%) niin alkaa sellainen ilkeä ääni. Vähän kuin laittaisi jäitä lasiin ja ne alkavat narskumaan tai vanhan kunnon kovalevyn kirjoitus/luku ääni. Ja kun pelaa BF1 niin kuuluu sellaista tasaista sirinää.

Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Onko minulle saapunut maanantai kappale vai onko näissä tyyppivikaa? Mitä minä tuon kanssa teen :confused:
Tuo on kovin normaalia, yksilöllistä, ja voi sattua emolevylle, virtalähteelle tai näytönohjaimelle. Jos ärsyttää niin voi koittaa takuuvaihtaa, mutta kyllä se toimii hamaan tulevaisuuteen.
 

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Uuden koneen kasailin ja asuksen Z370-F lähti kompletista melko hyvään hintaan. Mutta nyt tosiaan sellainen pieni isku palleaan, että virransyöttö(?) aiheuttaa coilwhineä. Ajattelin ensin että joku tuulettimista aiheuttaa tuon äänen, mutta kun kaikki hyrrät oli käyty läpi niin oli pakko todeta se pahin mahdollinen. Heti kun prosessori saa pientä rasitusta (riitti että latasin bf1 koneelle jota avast tarkisti samalla ja prossun kuorma noin 15%) niin alkaa sellainen ilkeä ääni. Vähän kuin laittaisi jäitä lasiin ja ne alkavat narskumaan tai vanhan kunnon kovalevyn kirjoitus/luku ääni. Ja kun pelaa BF1 niin kuuluu sellaista tasaista sirinää.

Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Onko minulle saapunut maanantai kappale vai onko näissä tyyppivikaa? Mitä minä tuon kanssa teen :confused:
Palauta tai jos se ei käy,niin takuuseen totta kai.Sama vinkuna mulla.
Itse sain palautettua ja rahat takaisin.
Ei ole hääppönen laatu asuksella.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Ja tämä ei pidä mitään vikinää rasituksessa?
Mahdotontahan tuo on ennalta toki sanoa, mutta ei ainakaan oma emoni pidä mitään vinkunoita. Tuskin sattuu niin huonosti, että kaksi emoa vinkuisi eri merkeiltä.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
214
Mahdotontahan tuo on ennalta toki sanoa, mutta ei ainakaan oma emoni pidä mitään vinkunoita. Tuskin sattuu niin huonosti, että kaksi emoa vinkuisi eri merkeiltä.
Noh pistetään tuo asrock korvan taakse, vaikuttaa ihan hyvältä vaihtoehdolta. Googlettelin hieman ja amazonissa kun tuo asuksen lankku on myynnissä niin porukka on kovin valittanut että vinkuu. Vissiin siis tyyppivikaa... Harmi sinänsä kun sain ostettua tämän niin halvalla.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Noh pistetään tuo asrock korvan taakse, vaikuttaa ihan hyvältä vaihtoehdolta. Googlettelin hieman ja amazonissa kun tuo asuksen lankku on myynnissä niin porukka on kovin valittanut että vinkuu. Vissiin siis tyyppivikaa... Harmi sinänsä kun sain ostettua tämän niin halvalla.
Ehkäpä sitä juuri siksi halvalla saakin. :D Taichi on kyllä voittajan valinta.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
214
Ehkäpä sitä juuri siksi halvalla saakin. :D Taichi on kyllä voittajan valinta.
Käsittääkseni asrock panosti joskus pirusti laatuun ja siksi siitä tulikin suosittu, sama homma jatkuu siis vieläkin :think: ? Taidan laittaa heti tilaukseen ja palauttaa tuo asuksen vinkulauta.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Käsittääkseni asrock panosti joskus pirusti laatuun ja siksi siitä tulikin suosittu, sama homma jatkuu siis vieläkin :think: ? Taidan laittaa heti tilaukseen ja palauttaa tuo asuksen vinkulauta.
Ja onko toi Acrock vieläkin Asuksen tytäryhtiö vai onko ne jo oma yhtiönsä?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
359
ROG MAXIMUS HERO X:ään on näköjään tullut marraskuussa BIOS -päivitys. Mitään hajua tarkemmin mitä tämä sisältää? Asuksen sivuilla taas superlaaja kuvaus:

Versio 08022017/11/178.28 MBytes

ROG MAXIMUS X HERO BIOS 0802
"1. Improve system stability
2. Revise BIOS string for XMP notice"
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Onko 100e tai alle emoja missään vielä? Vai pitääkö niitä odotella ens vuoteen :/ nyt budjetti miehenä joutuu Melkeen AMD leiriin ... :p
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
258
Onko 100e tai alle emoja missään vielä? Vai pitääkö niitä odotella ens vuoteen :/ nyt budjetti miehenä joutuu Melkeen AMD leiriin ... :p
Ei taida suomen mailta ainakaan saada, en tiedä ulkomaan hinnoista sitten.

Mikäs budjetti sulla on ja mihin tarkoitukseen tulee? Tyyliin pelaamiseen voisit ottaa sen z370 emon mut kylkeen voisit aluks lyödä vaikka i3/i5 prossun? Hyvä jälleenmyyntiarvo noilla on niin et paljo häviä jos myöhemmin myyt sen prossun ja upgradeet siihen 8700K
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 663
Uuden koneen kasailin ja asuksen Z370-F lähti kompletista melko hyvään hintaan. Mutta nyt tosiaan sellainen pieni isku palleaan, että virransyöttö(?) aiheuttaa coilwhineä. Ajattelin ensin että joku tuulettimista aiheuttaa tuon äänen, mutta kun kaikki hyrrät oli käyty läpi niin oli pakko todeta se pahin mahdollinen. Heti kun prosessori saa pientä rasitusta (riitti että latasin bf1 koneelle jota avast tarkisti samalla ja prossun kuorma noin 15%) niin alkaa sellainen ilkeä ääni. Vähän kuin laittaisi jäitä lasiin ja ne alkavat narskumaan tai vanhan kunnon kovalevyn kirjoitus/luku ääni. Ja kun pelaa BF1 niin kuuluu sellaista tasaista sirinää.

Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Onko minulle saapunut maanantai kappale vai onko näissä tyyppivikaa? Mitä minä tuon kanssa teen :confused:
Mulla kuuluu samanlaista ulinaa Taichilla. Se tulee joko emolevystä tai näyttiksestä. En ole vielä jaksanut irroittaa näyttistä ja testata loppuisiko tuo ääni. Integroitua äänikorttia tai ylintä pci-e 4x paikkaa on aivan turha käyttää kun tuo sirinä kuuluu silloin kuulokkeista heti kun tulee yhtään kuormaa näyttikselle tai scrollailee esim. nettisivua. Nyt on pakko pitää erillistä äänikorttia alimmassa pci-e paikassa ja se tiputtaa myös näyttiksen 8x nopeudelle, mutta ei tuosta tule näyttikselle mitään tehohäviötä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Ei taida suomen mailta ainakaan saada, en tiedä ulkomaan hinnoista sitten.

Mikäs budjetti sulla on ja mihin tarkoitukseen tulee? Tyyliin pelaamiseen voisit ottaa sen z370 emon mut kylkeen voisit aluks lyödä vaikka i3/i5 prossun? Hyvä jälleenmyyntiarvo noilla on niin et paljo häviä jos myöhemmin myyt sen prossun ja upgradeet siihen 8700K
Eli nykynen skylake I3 6100 kokoonpano MSI z170 mortar emon ja DDR 3000mhz muistien kera pitäs päivitellä. 1060 6gb näyttis, simuja (dcs , IL2-BOS) lähinnä pelaan. VR potta käytössä.


Halvin ois löytää halpa I5 prossu tähän mutta päivitys mahikset jatkossa heikot. Sillä mieluiten ostas emon ja prossun (väh 4 oikea ydintä ja nykyistä nopeampi) Mieluiten 200e budjetilla mutta ehkä 300e mahis venyä.

Käytetyt kamat katselun alla. Ei ole siis pakko olla uutta.

AMD tukee ainakin kantaa pitkään, Intel sylettää jo hieman kun kanta muuttuu väh väliä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Eli nykynen skylake I3 6100 kokoonpano MSI z170 mortar emon ja DDR 3000mhz muistien kera pitäs päivitellä. 1060 6gb näyttis, simuja (dcs , IL2-BOS) lähinnä pelaan. VR potta käytössä.


Halvin ois löytää halpa I5 prossu tähän mutta päivitys mahikset jatkossa heikot. Sillä mieluiten ostas emon ja prossun (väh 4 oikea ydintä ja nykyistä nopeampi) Mieluiten 200e budjetilla mutta ehkä 300e mahis venyä.

Käytetyt kamat katselun alla. Ei ole siis pakko olla uutta.

AMD tukee ainakin kantaa pitkään, Intel sylettää jo hieman kun kanta muuttuu väh väliä..
No tolla 300€ saat halvan z370 emon ja i3 8350k (neljä ydintä, about saman tehonen kuin i5 7600k). Tai ei nyt tasan 300€ ole, ihan vähän yli.

Vai ymmärsinkö väärin että muistitkin pitäis vaihtaa/ostaa lisää?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
214
Mulla kuuluu samanlaista ulinaa Taichilla. Se tulee joko emolevystä tai näyttiksestä. En ole vielä jaksanut irroittaa näyttistä ja testata loppuisiko tuo ääni. Integroitua äänikorttia tai ylintä pci-e 4x paikkaa on aivan turha käyttää kun tuo sirinä kuuluu silloin kuulokkeista heti kun tulee yhtään kuormaa näyttikselle tai scrollailee esim. nettisivua. Nyt on pakko pitää erillistä äänikorttia alimmassa pci-e paikassa ja se tiputtaa myös näyttiksen 8x nopeudelle, mutta ei tuosta tule näyttikselle mitään tehohäviötä.
No eikös tuo kuulosta (heh) siltä että näyttis sen aiheuttaa? Aja prime95 ja kuuntele vaikuttaako prossun kuorma ääniin?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
466
Uuden koneen kasailin ja asuksen Z370-F lähti kompletista melko hyvään hintaan. Mutta nyt tosiaan sellainen pieni isku palleaan, että virransyöttö(?) aiheuttaa coilwhineä.
Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Onko minulle saapunut maanantai kappale vai onko näissä tyyppivikaa? Mitä minä tuon kanssa teen :confused:
Sama vinkuna mulla.
Mulla kuuluu samanlaista ulinaa Taichilla. Se tulee joko emolevystä tai näyttiksestä.
Minulla vinkuu/vikisee Maximus X Heron virransyöttö idlatessa silloin kun päällä on "high performance" tila Windowsin virransäästöstä päällä. Jännä juttu tässä on kuitenkin se, että jos pistää pienintäkään kuormaa systeemille, tuo vikinä häviää saman tien (tähän riittää esim. hiiren vasemman painikkeen painaminen desktopilla, jolloin näkyviin tulee "selection rectangle").

Jos pidän tuota asetusta "balanced" tilassa, jolloin prossun kellot tippuvat 800MHz tietämille, virransyötöstä ei kuulu vinkumisia ja vikinöitä. Eli en näköjään ole ainoa, jolla Anuksen virransyöttö vikisee jossain tilanteessa.

Pelatessa tuolla ei ole mitään merkitystä itselle, koska pidän kuulokkeita tuolloin päässä. Tämän lisäksi GTX1080 vinkuu 10x pahemmin, joten lievä vikinä tuohon ei vaikuta mopon toimintaan millään tavalla.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Coilwhineä on kaikissa moderneissa näyttiksissä ja emolevyissä. On sitä niissä antiikkisissakin. Se miten hyvin se kuuluu on kiinni käytetyistä komponenteista ja aina vähintään 50% tuurista. Jos tungette korvat kiinni VRM:ään joko emolla tai näyttiksessä, niin aivan 100% varmuudella kuuluu sirinää rasituksessa. Tuuria on sitten se että kuuluuko se 1cm vai 1m päähän; siihen vaikuttaa moni hyvinkin pieni asia, että miten ne kelat pääsee värähtelemään ja värähteleekö ne sellaisella aallonpituudella joka osuu ihmisen kuuloon.

Lakalla voi koittaa hillitä ;) Tai liimalla ;) Mutta ne on ihan paskoja fixejä.

Se mistä se kelojen ulina johtuu on siitä että niiden läpi johdettu virta saa ne värähtelemään. Ja ne värähtelee sellasella taajuudella että sen ihminen kuulee? Ratkaisu? Muuttakaa sitä keloihin menevää virtaa, niin että ne värähtelee jollain muulla taajuudella. Ylikellottakaa, alikellottakaa ja 100% varmasti se kelojen vinkuna muuttuu ja voi kohtuullisella tuurilla kadota teidän kuulemasta ääniavaruudesta kokonaan.

Possible fix for coil whine
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
No tolla 300€ saat halvan z370 emon ja i3 8350k (neljä ydintä, about saman tehonen kuin i5 7600k). Tai ei nyt tasan 300€ ole, ihan vähän yli.

Vai ymmärsinkö väärin että muistitkin pitäis vaihtaa/ostaa lisää?
Muisteja ei tarvi vaihtaa.

Juu ja I3 8100 vois alkuun mennä kans. Pitää tuumia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
134
Coilwhineä on kaikissa moderneissa näyttiksissä ja emolevyissä. On sitä niissä antiikkisissakin. Se miten hyvin se kuuluu on kiinni käytetyistä komponenteista ja aina vähintään 50% tuurista. Jos tungette korvat kiinni VRM:ään joko emolla tai näyttiksessä, niin aivan 100% varmuudella kuuluu sirinää rasituksessa. Tuuria on sitten se että kuuluuko se 1cm vai 1m päähän; siihen vaikuttaa moni hyvinkin pieni asia, että miten ne kelat pääsee värähtelemään ja värähteleekö ne sellaisella aallonpituudella joka osuu ihmisen kuuloon.

Lakalla voi koittaa hillitä ;) Tai liimalla ;) Mutta ne on ihan paskoja fixejä.

Se mistä se kelojen ulina johtuu on siitä että niiden läpi johdettu virta saa ne värähtelemään. Ja ne värähtelee sellasella taajuudella että sen ihminen kuulee? Ratkaisu? Muuttakaa sitä keloihin menevää virtaa, niin että ne värähtelee jollain muulla taajuudella. Ylikellottakaa, alikellottakaa ja 100% varmasti se kelojen vinkuna muuttuu ja voi kohtuullisella tuurilla kadota teidän kuulemasta ääniavaruudesta kokonaan.

Possible fix for coil whine
Tämä:tup: oma Z370-F vinkui vakiona kuorman alla, mutta vinkuminen loppui kun kellotin prossua. Tai siis muuttui, niin ettei kuulu enää.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 982
Suositelkaa MITX-kokoluokan emolevyä. Harkinnassa kokoonpanon päivitys.

Asuksella olen mennyt tähän asti, tyytyväisenä. Liekkö ROG STRIX Z370-I GAMING | Motherboards | ASUS USA toimiva alusta?
Tällä foorumilla ainakin yksi käyttäjä on ylikellotuksessa saanut asuksen strix-i:n VRM:n throttlaamaan. Väittäisin että voidaan sanoa asuksen mitx:n virransyötön olevan huonohko.

Jos kellotus mielessä, niin katselisin juuri mainittua asrockia. Overclock:n VRM-keskustelussa sitä ollaan analysoitu paremmaksi.
 
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
115
Saako i5 kahvikuppeja vielä mistään kaupasta? Katellu että aika hiljasta nuo varastosaldot?
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Mihin paikkaan laitan Taichissa m2 ssd jossa käyttis? Ohjekirjaan kattelin. 3 paikkaa joissa ei hirveesti eroja mulle selvinnyt. 2 alinta identtisiä ominaisuuksiltaan. Ilmeisesti toimii kaikissa kolmessa jopa? Ylimmäinen on lähinnä cpu. Onko se nopein? Ohjekirja tais näyttää kaikki 3 yhtä nopeiksi mutta epäilen tässä suuresti omaa englannin kielen taitoa koska atk sanasto on hätinä hallussa kotimaisella. Ylin paikka himoittaa mutta hidastaako se näyttistä? Lisäksi se on cpu coolerin takia kuumin paikka. Paljon kysymyksiä ja varmaan teille simppeli homma :)
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Mä heitin tohon ylimpään, eli näyttiksen yläpuolelle. Käytännössähän se on se kannattavin paikka kun se disabloi vaan yhen sataportin (muistaakseni SATA3_3 lähti käytöstä) ja nuo muut vaativat kaksi. Lämpösenähän tuo näyttää tosin käyvän, en tiedä mikä näille on suositeltu max lämpötila mut 70c aletaan hipomaan. En aiemmin ollut edes seurannut noita lämpöjä mutta nyt pelatessa alko vähän kuumottamaan et ottaako liikaa kuumaa :kahvi:

Jimmsiltähän saa noita EK:n jäähypalikoita M.2 SSD:lle, ei oo mitenkään mun mielestä paskin idea laittaa 13€ tuohon kiinni

EK-Waterblocks EK-M.2 NVMe jäähdytyssiili, musta - 12,90€

Mutta tällähetkellä koneen aukaisemisen motivaatio on täys 0, katotaan samalla kun oon korkkaamassa niin jos tuollaisen tilais ja asentelis, ei jaksa erikseen aina availla ja laittaa yhtä osaa kiinni ja viikon päästä uusiks :D
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Mä heitin tohon ylimpään, eli näyttiksen yläpuolelle. Käytännössähän se on se kannattavin paikka kun se disabloi vaan yhen sataportin (muistaakseni SATA3_3 lähti käytöstä) ja nuo muut vaativat kaksi. Lämpösenähän tuo näyttää tosin käyvän, en tiedä mikä näille on suositeltu max lämpötila mut 70c aletaan hipomaan. En aiemmin ollut edes seurannut noita lämpöjä mutta nyt pelatessa alko vähän kuumottamaan et ottaako liikaa kuumaa :kahvi:

Jimmsiltähän saa noita EK:n jäähypalikoita M.2 SSD:lle, ei oo mitenkään mun mielestä paskin idea laittaa 13€ tuohon kiinni

EK-Waterblocks EK-M.2 NVMe jäähdytyssiili, musta - 12,90€

Mutta tällähetkellä koneen aukaisemisen motivaatio on täys 0, katotaan samalla kun oon korkkaamassa niin jos tuollaisen tilais ja asentelis, ei jaksa erikseen aina availla ja laittaa yhtä osaa kiinni ja viikon päästä uusiks :D
En löydä noille mitään eroa. Taidan sittenkin laittaa alas oikealle eli m2_1. Lähtee 2kpl sata:a mutta jäähän niitä vielä 6kpl. Paikka on viileä ja helposti pääsee käsiksi sinne jos joutuu vaihtaan.
 
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
29
Miten muilla Asuksen Z370-F clear cmos jumpperin toiminta? Itse muisteja kellotellessa usein sain koneen tilaan, että jumi bootlooppiin.
CLRTC jumpperi yksinään ei useinkaan riittänyt resetoimaan emoa vaan paristo piti ottaa lisäksi. Ja välillä pelkkä paristo ei riittänyt ja piti lisäksi jumpata nuo liittimet.
Uusin bios päivityskin on asennettuna.

Edellinen lankku oli Gigabyten Z170X Gaming 7, jonka bios reset nappi toimi joka kerta täydellisesti.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
96
Missä muilla on pyörinyt nuo PCH (Piirisarjan) lämmöt? itsellä näyttää 72c muutaman tunnin pelisession jälkeen. Hiukan ihmetyttää noinkin kovat lämmöt kun aikaisemmalla Z170 emolla nuo oli max.58c
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Missä muilla on pyörinyt nuo PCH (Piirisarjan) lämmöt? itsellä näyttää 72c muutaman tunnin pelisession jälkeen. Hiukan ihmetyttää noinkin kovat lämmöt kun aikaisemmalla Z170 emolla nuo oli max.58c
Ettei olisi sensorivirhe ja lukee VRM lämmöt?
 

japau

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
336
900x900px-LL-9af58456_IMGP5718.jpeg

Alkaa ilmaantua nettiin kuvia tappiin kuritetuista VRM:stä. OCN:ssä jonkun Extreme 4 emolevyn Fairchild ottanut vähä lämpöä. :wtf:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
224


Alkaa ilmaantua nettiin kuvia tappiin kuritetuista VRM:stä. OCN:ssä jonkun Extreme 4 emolevyn Fairchild ottanut vähä lämpöä. :wtf:
Harmi kun näissä ei taida tosissaan olla lämpömittaria tuolla VRM:lla

Kerran koitin infrapunamittarilla ammuskella, mutta ei sieltä saanut kuin jotain +30C lämpöjä. Niin ahdasta ja sinne muovin alle koteloitu noi komponentit. En tiedä sitten johtuuko lämpö edes niihin alumiinihäkkyröihin kunnolla.

Mulla on nyt 5,1GHz ja 1,392V :eek:

Edit:
Tuo kuvahan on vaan siitä että minkä merkkiset komponentit siellä on, halusi nähdä.
Ei toiminnassa ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa.
Päinvastoin kuvan alkuperäisessä tekstissä oli tyytyväinen löydöksestään.

---------------
Here's my Z370 Extreme4 with Fairchild mosfet's on the VRM. Guess I got lucky.
---------------
His mobo is perfectly fine. He just said he got fairchild mosfets. Nothing to see here folks... Lol... The dark areas are just from thermal pads. See users other post...

---------------

On the back of the motherboard there are two screws that hold this heatsink in place. Remove the heatsink and you will see either Fairchild or Sinopwer mosfets. The Sinopowers are 2% less efficient.
 
Viimeksi muokattu:

japau

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
336
Harmi kun näissä ei taida tosissaan olla lämpömittaria tuolla VRM:lla

Kerran koitin infrapunamittarilla ammuskella, mutta ei sieltä saanut kuin jotain +30C lämpöjä. Niin ahdasta ja sinne muovin alle koteloitu noi komponentit. En tiedä sitten johtuuko lämpö edes niihin alumiinihäkkyröihin kunnolla.

Mulla on nyt 5,1GHz ja 1,392V :eek:

Edit:
Tuo kuvahan on vaan siitä että minkä merkkiset komponentit siellä on, halusi nähdä.
Ei toiminnassa ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa.
Päinvastoin kuvan alkuperäisessä tekstissä oli tyytyväinen löydöksestään.

---------------
Here's my Z370 Extreme4 with Fairchild mosfet's on the VRM. Guess I got lucky.
---------------
His mobo is perfectly fine. He just said he got fairchild mosfets. Nothing to see here folks... Lol... The dark areas are just from thermal pads. See users other post...

---------------

On the back of the motherboard there are two screws that hold this heatsink in place. Remove the heatsink and you will see either Fairchild or Sinopwer mosfets. The Sinopowers are 2% less efficient.
No niimpä näytti lukevan. Katsoin vaan kuvan lukematta kaikkia postauksia. Hieman hämäävä kuva, kun näytti ihan tummuneelta siitä ympäriltä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
224
No niimpä näytti lukevan. Katsoin vaan kuvan lukematta kaikkia postauksia. Hieman hämäävä kuva, kun näytti ihan tummuneelta siitä ympäriltä.
Eikö näissä kaikissa nykyemoissa pitäisi virransyötön osata pitää ihan itse huolen itsestään? Eikö se ala throttlaamaan jos meinaa mennä yli?


Mulla on kokemusta siitä vanhoilla emoilla että käy liian kuumana, Asus A7V emolla oli virransyöttö erillisellä kortilla pystyssä emolla:


Yksi FET suli irti juotoksistaan, mutta kyllä tuokin emo tuosta lähti takaisin käyntiin vielä kolvin jälkeen :rofl:
Lopulta liimasin epoksiliimalla pienet jäähdytyselementit noiden päälle (kävivät tulikuumina kyllä ne alumiinirivat), enkä tainnut ihan yhtä kovia voltteja enää syöttää sen jälkeen.
Koneessa oli tietenkin vesijäähdytys eikä ainuttakaan tuuletinta pyörittämässä ilmaa.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Projektin hienoin hetki. Kaikki osat vaikuttaa yllättävän laadukkailta. Jopa tuo 90€ 400q v2 kotelo.

Sori mulla ei oo mitään muuta sisällön tuotollista teille. Lähinnä haluaisin kiittää tätä foorumia osien valinnassa. On kyllä ollu niin hieno löytö tää io-tech että täytyy varmaan sponssata toi ”make atk great again”...
 

Liitteet

Liittynyt
25.09.2017
Viestejä
242
En nyt haluaisi pahoittaa sun mieltä, mutta nuo osat olisi tarkoitus laittaa tuon kotelon sisään. Sen jälkeen, kun virtojen jälkeen ei savu nouse niin voidaan juoda malja onnistumiselle :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 467
Viestejä
4 163 047
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom