Lähettiin ihan vaan idealla matkaan ja haettiin ihan randomisti eri acceleratoreihin jenkkeihin. Sit tää yks tärppäs. Siellä oli yks sijoittaja (omaisuus oli jtn 100milliä) ja se perusti tollasen kiihdyttämön, johon otettiin mukaan 10 yritystä. Jokainen sai aluksi pienen pääoman ja ruettiin tekemään ideoista totta. Ohjelma kesti itsessään sen viitisen kuukautta ja ma-pe tehtiin about 16h päivässä duunia sekä joka päivä oli luentoja erinäisitä hommista esim. miten bisnestä tehdään, mihin suuntaan kannattaa lähteä puskemaan ja ihan kaikkea mahdollista. Sinne tuli viikottain puhumaan "isompia" herroja ja kertoivat omia kokemuksia ja neuvoivat meitä pikkuyrittäjiä parhaansa mukaan.
Saatiin officet, lakimiehet ja osa välineistä myös sitä kautta. Sit ruettiin vaan työstämään ja päämäärä oli demoday, jolloin omaa aikaansaannosta esiteleltiin yleisölle. Päästiin muistaakseni johonkin 10 jenkkilehteen (mm. techcrunch) tämän demodayn ansiosta ja sitten isommat sijoittajat kiinostui meistä, jolloin saatiin sitten isompi sijoitusraha enkeliltä.
Ideana oli sellanen panta pullon ympärille, joka laskee paljon henkilö juo vettä ja lähettää kyseisen datan kännykkäapsiin. Sit kännyapsi muistuttelee juomaan, laskee paljon pitää juoda, jos hikoilee niin paljonko pitää juoda enemmän ja ja ja.. Siinä oli nyt vaikka minkälaista toimintoa ja API:ta mukana. Minä työstin tämän apsin tossa tiimissä.
Tiimissä meitä oli siis neljä opiskelijaa: kauppatieteilijä, koneteekkari, sähköteekkari ja tietoteekkari eli oli ihan hyvä ja monipuolinen pohja moneen osa-alueeseen. Paitsi meidän koneteekkari oli designerina päähommikseen.
Tuolloin 2013-2014 hardiksen suurin kustannus tuli BLE4:sta eli bluukka nelonen. Maksoko yks komponentti jotain 30dollaria tms? siihen sitten loput komponenteista, 3d -print kotelot ja muut niin nous ihan kivasti kustannukset. Toki jos ois helvetinmoisen kasan tilannu Kiinasta kamaa niin ois saanu halvemmalla, mutta otettiin vähän parempaa vähän kalliimmalla. Tiedä sitten mikä olisi ollu järkevin ratkasu loppujenlopuksi.
Tehtiin siis ite ihan kaikki. Kolvattiin piirilevyjä yhteen ja komponentit niille, kotelot suunniteltiin ite, koodattiin apsit ite jne.
Eli pääideana meidän hardis lähetti tiettyä koodia/dataa ble4:n välityksellä apsille, apsi otti datan vastaan, analysoi sen ja muutti juomadataksi. Itse tehtiin tähänkin algoritmit ja saatiin n. 90% tarkkuudelle juomamäärän mittaukset.
Siinä nyt tiivistetty paketti meidän hommeleista rapakon toiselta puolelta. Hauskaa tosiaan oli ja oppi ihan pirusti uutta! Itse olin silloin 23v nuori jantteri niin olihan se vähän erikoista menoa eikä ollut ihan vielä tottunut tuollaiseen